DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
2nxk6922jgp3m71h7nh2.jpg


جداً؟ لول دیزاینر سواد کد نویسی نداره؟ حالا بماند که خودش نوشته تخصصم توی Scripting و ... ـه، لول دیزاینر کارش فقط طراحی نیست، باید طوری نور ها رو بچینه که هم خوشگل باشه، هم به دستگاه فشار زیادی وارد نشه، هم خیلی تاریک نباشه، هم خیلی روشن نباشه؛ اجسام رو هم همینطور، هم خوشگل باشه هم به دستگاه فشار زیادی نیاد و ...
حتی AI بخش های مخفی کاری COD رو لول دیزاینرشون درست کرده برای مثال:دی
پ.ن: یکی از بچه های با اطلاعات همینجا هم همین رو گفته بود البته:دی

شما مثل اینکه اطلاعات کافی در مورد کورسای بازی سازی نداری کلا بازی سازی سه تا رشته مستقل از هم داره یکی art هست که مربوط میشه به 2d,3d artist و modelerها . یکی designing هست که مربوط میشه به level design گیم پلی و داستان و نمایش نامه نویسی که اینجا تو رزومه کاری طرف منظور از scripting همین نمایش نامه نویسی هست چون طرف دیزاینره. یکی هم tech هست که engine programming و gameplay programming میکنن.
حتی تو ایرانم رشته بازی سازی همین سه تا کورسو داره یکی از درسای رشته طراحی همین اسکریپتینگ هست که باید توش مثل یه نمایشنامه همه رویدادهای بازی رو تعریف کنن حتی نحوه عکس العمل و واکنش npc که بعدا tech a.i از روی همون زده میشه کلا از روی همه اینا میان انیمیشن و مدل طراحی کنن و حتی تو استودیوهای خیلی خفن انجین میسازن . الان برای عنوانای درجه سوم چهارم ایرانیم نمیان دیزاینرو بزارن کد بزنه دیگه چه برسه به استودیوهای aaa که دنیال اسپشیالیست میگردن نه جنرالیست.
 
آخرین ویرایش:
دوستان این DEUS EX جدید میگن از DX12 پشتیبانی میکنه یعنی با یک کارت که DX12 پشتیبانی کنه میشه راحت بازی کرد؟
آره اگه کارته پشتیبانی کنه حله دیگه!
ولی اگه کارتت همینیه که تو Sys Rig ـت زدی سری 6000 AMD که 12 رو ساپورت نمیکنه با وجود اینکه مثلا 6850 با 7750 خیلی فرق نجومی نداره از نظر قدرت ولی این ساپورت میکنه اون یکی نه!
 
آخرین ویرایش:
آره اگه کارته پشتیبانی کنه حله دیگه!
ولی اگه کارتت همینیه که تو Sys Rig ـت زدی سری 6000 AMD که 12 رو ساپورت نمیکنه با وجود اینکه مثلا 6850 با 7750 خیلی فرق نجومی نداره از نظر قدرت ولی این ساپورت میکنه اون یکی نه!

این سیستم که هیچی چند ماهه به خاطر کنکور بازی نمیکنم فقط سریال و انیمه میبینم باهاش:d برای بعد از کنکور هم پول رو اماده کردن برم کلا کیسو عوض کنم
 
به گفته MSI بازیهای Batman : AK و Witcher 3 از DX12 پشتیبانی میکنن
The most exciting part of Windows 10 for gamers is the introduction of DirectX 12. You are likely to start seeing the benefits of the new graphics technology already in The Witcher 3, Batman: Arkham Knight and more games released later this year. Some CPU-bound games like MMO’s are able get a performance bump of up to 50% according to Microsoft
.
منبع
 
DirectX 12: Unlocking the Xbox One

http://www.developer-tech.com/news/2015/apr/24/directx-12-unlocking-xbox-ones-potential


kurstozgiplj385nbnxr.jpg


مثکه بازیای بت من و ویچر 3 بعد از اومدن ویندوز 10 با پچ به dx12 آپگرید میشن ولی msi اسم این دوتا بازیو از سایتش حذف کرده بعضیا میگن این خبر نباید در حال حاضر منتشر میشده بعضیام احتمال میدن اصلا خبر صحت نداشته . سایت msi نوشته

We removed DirectX12 game related speculations from this article regarding The Witcher 3 and Batman: Arkham Knight

MSI is ready for Windows 10, are you? | MSI Gaming Series


- - -ویرایش - - -

سایت developer-tech نوشته که amd گفته پهنای باند جدید روی cpu اجازه رسیدن به draw calls بالاتر میده همین باعث میشه بازیا با جزئیات تر و چشمگیر تر بشن همین نشون میده چرا xbox one این مدلی طراحی شده یه دلیل استفاده از esram همین هست.
AMD highlights "new 'bandwidth' on the CPU allows for higher peak draw calls, enabling more detailed and immersive game worlds" which is how the Xbox One was designed and one reason behind the decision to use ESRAM.


 
DirectX 12: Unlocking the Xbox One

http://www.developer-tech.com/news/2015/apr/24/directx-12-unlocking-xbox-ones-potential


kurstozgiplj385nbnxr.jpg


مثکه بازیای بت من و ویچر 3 بعد از اومدن ویندوز 10 با پچ به dx12 آپگرید میشن ولی msi اسم این دوتا بازیو از سایتش حذف کرده بعضیا میگن این خبر نباید در حال حاضر منتشر میشده بعضیام احتمال میدن اصلا خبر صحت نداشته . سایت msi نوشته

We removed DirectX12 game related speculations from this article regarding The Witcher 3 and Batman: Arkham Knight

MSI is ready for Windows 10, are you? | MSI Gaming Series


- - -ویرایش - - -

سایت developer-tech نوشته که amd گفته پهنای باند جدید روی cpu اجازه رسیدن به draw calls بالاتر میده همین باعث میشه بازیا با جزئیات تر و چشمگیر تر بشن همین نشون میده چرا xbox one این مدلی طراحی شده یه دلیل استفاده از esram همین هست.
AMD highlights "new 'bandwidth' on the CPU allows for higher peak draw calls, enabling more detailed and immersive game worlds" which is how the Xbox One was designed and one reason behind the decision to use ESRAM.


توی XB1 در اصل eSRAM برای GPU و کارهای پردازشی اون طراحی شده اما CPU هم میتونه به طریقی با eSRAM در ارتباط باشه که به گفته سازندگان کنسول این ارتباط خیلی کند هستش (یک هسته CPU میتونه از طریق ارتباط CPU MMU و GPU MMU با eSRAM در ارتباط باشه). اما در نهایت این ارتباط باید از طریق همون BUSـه Coherent بین GPU و CPU انجام بشه که در نهایت پنهای باند رو در حدود 30GB/s محدود میکنه. یعنی eSRAM مزیتی برای CPU نخواهد داشت. اما همون افزایش پهنای باند CPU با DDR3 از 20GB/s به 30GB/s (حدود 150% افزایش) و افزایش پهنای باند Coherent (بین CPU و GPU) از 10GB/s به 30GB/s (حدود 300% افزایش) شاید بتونه در این زمینه کمک خوبی بکنه. در واقع بیشترین سود eSRAM برای همون GPU هست و برای این منظور هم بهتره ازش استفاده بشه (حالا یا پردازش گرافیکی یا محاسباتی).

سازندگان The Witcher 3 هم از خیلی وقت پیش گفته بودن برای DX12 برنامه ای ندارن و خود msi هم گفته که این یک گمانه زنی بوده (که شاید در آینده به حقیقت تبدیل بشه).
 
توی XB1 در اصل eSRAM برای GPU و کارهای پردازشی اون طراحی شده اما CPU هم میتونه به طریقی با eSRAM در ارتباط باشه که به گفته سازندگان کنسول این ارتباط خیلی کند هستش (یک هسته CPU میتونه از طریق ارتباط CPU MMU و GPU MMU با eSRAM در ارتباط باشه). اما در نهایت این ارتباط باید از طریق همون BUSـه Coherent بین GPU و CPU انجام بشه که در نهایت پنهای باند رو در حدود 30GB/s محدود میکنه. یعنی eSRAM مزیتی برای CPU نخواهد داشت. اما همون افزایش پهنای باند CPU با DDR3 از 20GB/s به 30GB/s (حدود 150% افزایش) و افزایش پهنای باند Coherent (بین CPU و GPU) از 10GB/s به 30GB/s (حدود 300% افزایش) شاید بتونه در این زمینه کمک خوبی بکنه. در واقع بیشترین سود eSRAM برای همون GPU هست و برای این منظور هم بهتره ازش استفاده بشه (حالا یا پردازش گرافیکی یا محاسباتی).

سازندگان The Witcher 3 هم از خیلی وقت پیش گفته بودن برای DX12 برنامه ای ندارن و خود msi هم گفته که این یک گمانه زنی بوده (که شاید در آینده به حقیقت تبدیل بشه).

فک کنم منظورش این بوده که استفاده از esram به صورت مجزا برای gpu کمک میکنه تا cpu اکثر وقتا به کل پهنای باند ddr3 دسترسی داشته باشه برای همین میتونه draw calls بیشتر بفرسته. چون حافظه یه پارچه وقتی cpu و gpu بخوان همزمان با هم ازش استفاده کنن محدودیت پیدا میکنه.
 
AMD لیست محصولات سازگار با 12 DirectX منتشر کرد



  • AMD Radeon™ R9 Series graphics
  • AMD Radeon™ R7 Series graphics
  • AMD Radeon™ R5 240 graphics
  • AMD Radeon™ HD 8000 Series graphics for OEM systems (HD 8570 and up)
  • AMD Radeon™ HD 8000M Series graphics for notebooks
  • AMD Radeon™ HD 7000 Series graphics (HD 7730 and up)
  • AMD Radeon™ HD 7000M Series graphics for notebooks (HD 7730M and up)
  • AMD A4/A6/A8/A10-7000 Series APUs (codenamed “Kaveri”)
  • AMD A6/A8/A10 PRO-7000 Series APUs (codenamed “Kaveri”)
  • AMD E1/A4/A10 Micro-6000 Series APUs (codenamed “Mullins”)
  • AMD E1/E2/A4/A6/A8-6000 Series APUs (codenamed “Beema”)
AMD Releases List of DirectX 12 Supported Products | SegmentNext
 
سلام
512px-Vulkan_API_logo.svg.png

دوستان این موضوع میخواستم چند وقت پیش بزارم ولی نمیشد احتمال دادم شاید دوستان بهش اشاره کنن
در GDC 2015 یک API جدید معرفی شد به نام Vulkan که low-level هست .

قابلیت ها

OpenGL uses the high-level language GLSL for writing shaders, which forces each OpenGL driver to implement its own compiler for GLSL that executes at application runtime to translate the program's shaders into executable code for the target platform. Vulkan will instead provide an intermediate binary format called SPIR-V (Standard Portable Intermediate Representation), analogous to the binary format that HLSL shaders are compiled into in DirectX. This reduces the onus on driver vendors, allows shader pre-compilation, and permits application developers to write shaders in languages other than GLSL.[10]
Vulkan is a cross-platform API, and is supported on mobile devices and high-end graphics cards alike. DirectX and Mantle are specific to one OS and one family of GPUs, respectively.
Vulkan is OS agnostic, which greatly improves the portability of applications created using the API. OpenGL shared this advantage, but Mantle and DirectX did not.
Vulkan has better support for modern systems that use multithreading.
Vulkan reduces the load on CPUs in situations where the CPU is the bottleneck, allowing the GPU to reach its maximum potential (and consequently, framerate)

یکی از قابلیت که متوجه شدم cross-platform هست حتی گوشی موبایل هم پیشتیبانی میکنه و ساپورت multithreading

و خیلی جالب موتور Source 2 هم از این API پشتیبانی داره ! یحتمل Valve برنامه ریزی خیلی خاصی رو این موتور داره و شاید Steam OS مشاهده کنیم


کمپانی های پشتیبان
2015-vk-image-5.png

 
NVIDIA Releases GeForce 352.63 Beta Driver For Windows 10

63mv_zioq_99111379757434079086_copy.png

NVIDIA Releases GeForce 352.63 Beta Driver For Windows 10

امروز NVIDIA اولین درایو نسخه بتا مخصوص Windows 10 هماهنگ با WDDM 2.0 and DirectX 12 برای معماریهای "Maxwell" and "Kepler" منتشر کرد

(GTX 900 series, GTX 700 series, and GTX 600 series only)
کم کم خودمون باید برای ورود به Win10 اماده کنیم.

NVIDIA Releases GeForce 352.63 Beta Driver for Windows 10 | techPowerUp

دانلود نسخه 64 بیتی
Download
64BIT
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or