DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
mehrdad safari@

الان مشکلت چیه ؟
اینکه شما بعد از سه سال مشکلی نداشتی دلیل نداره حرف شکمی بزنیم که . ایشون میگه بعد از چند سال پاور 600 وات شما 500 وات راندمان داره در این صورت اگر سیستم زغالی بنده فقط 450 وات اونو نیاز داشته باشه اصلا مشکلی نیست ولی اگر بیشتر مثلا 600 وات نیاز داشته باشه قطعا به مشکل بر می خوری . دوما حالا تو باهوشی و فهمیدی که در صورت ارتقا به dx12 نیاز به خنک کننده بهتری داری خب این نشان از هوش بالای تو داره ولی من نوب که نمی دونم باید یکی بهم بگه تا به سیستمم آسیب نرسه . در مورد x1 هم حرفی ندارم چون فنش نیستم .

حالا باز بیا بگو بعد از سه سال سیستمم مثل بنز کار می کنه .:|
 
الان 20% کمه؟:d
نه خیلی هم خوبه شایدم بیشتر و مطمئنا وقتی XBOX ONE به API DX12 مجهز بشه میتونه پابه پای PS4 تو اجرای بازیها حرکت کنه . کامل اون خلا پر میکنه :d
ولی خوب اون افزایش100% که دیدیم رو PC اتفاق افتاد. اونم بدلیل اینه که تا قبل از DX12 دسترسی سطح پایین بهش ممکن نبوده


mehrdad safari@

الان مشکلت چیه ؟
اینکه شما بعد از سه سال مشکلی نداشتی دلیل نداره حرف شکمی بزنیم که . ایشون میگه بعد از چند سال پاور 600 وات شما 500 وات راندمان داره در این صورت اگر سیستم زغالی بنده فقط 450 وات اونو نیاز داشته باشه اصلا مشکلی نیست ولی اگر بیشتر مثلا 600 وات نیاز داشته باشه قطعا به مشکل بر می خوری . دوما حالا تو باهوشی و فهمیدی که در صورت ارتقا به dx12 نیاز به خنک کننده بهتری داری خب این نشان از هوش بالای تو داره ولی من نوب که نمی دونم باید یکی بهم بگه تا به سیستمم آسیب نرسه . در مورد x1 هم حرفی ندارم چون فنش نیستم .
حالا باز بیا بگو بعد از سه سال سیستمم مثل بنز کار می کنه .
yahoo_22.gif
من فقط عرض کردم اگه DX12 قراره باعث افزایش حرارت بشه برای همه پلتفروم های ماکروسافت صدق میکنه نه فقط PC
PC مشکلی براش پیش نمیاد چون نهایتا میشه منبع تغذیه و سیستم خنک کننده تقویت کرد

XBOX ONE هم حتما ماکروسافت براش تدابیری اندیشیده درغیر اینصورت باعث ایجاد حرارت بشه سازنده ها مجبورن از فاکتورهایی چشم پوشی کنن
فکر میکنم بیشترین ضرر لب تاپ گیمرها متحمل میشن چون نه قابلیت ارتقا و تعویض دارن و نه شرکتی حمایتشون میکنه

شما سعی کن HWiNFO و MSI Afterburner رو سیستمت حتما نصب داشته باشی بدردت میخوره :)
 
آخرین ویرایش:
Major Nelson یه پادکست درباره مراسم Windows 10 داشته تو این پادکست با Eric Neustadter مدیر عملیاتی Xbox live صحبت کرده و یه سری حرفها درباره DX12 شده :

Join us for a G+ Hangout this week - Xbox Live's Major Nelson

Eric Neustadter درباره اینکه DX12 میتونه چه اثرات مثبتی روی سخت افزارهای فعلی داشته باشه صحبت کرده و گفته که اثرات مثبت DX12 به دو روش اعمال میشه یکی اینکه بهره وری از سخت افزارهای فعلی رو افزایش میده مثل همون دمویی که تو مراسم نشون دادن و یک روش دیگه استفاده از قابلیتهای سخت افزارهای جدید مثل شیدرهای (Shaders) جدید هست که سازنده های سخت افزار در آینده ارائه میکنن و حرفاش رو اینطور ادامه میده که DX12 به صورت خلاصه خوبیهای جدیدی برای سخت افزارهایی داره که ما الان داریم ازشون استفاده میکنیم مضافا اینکه روی سخت افزارهای جدید خوبیهای بیشتری هم ارائه میکنه.
Eric Neustadter جای دیگه اشاره میکنه که به شکرانه پشتیبانی native از DX12 در انجینهای UE4 و Unity احتمالا تعداد خیلی زیادی از بازیها در آینده از DX12 تاثیر میگیرن بدون اینکه برنامه نویسها مجبور به کاستوم کردن کدها برای DX جدید باشن چون الگوریتمهای جدید داخل این انجینها جاسازی شدن.

******************************************************************************************
یه مسئله مهم به ذهنم رسید:
دوستانی که ویندوز 10 نسخه Preview رو نصب میکنن تا از DX12 بنچمارک بگیرن یا احیانا DX12 رو تست کنن توجه داشته باشن که تا زمانی که بازی یا بنچمارکی که از این API تو ساختش استفاده نشده باشه در دسترس نباشه در عمل ممکنه هیچ تفاوتی با DX11 نداشته باشه برای همین اگر به قصد تست DX12 میخوان این نسخه رو نصب کنن بهتره که اینکارو انجام ندن چون فعلا هیچ بنچمارک و بازی ای در دسترس نیست.
 
آخرین ویرایش:
Lets talk a bit about Xbox One now. Phil Spencer has made it clear in his tweets that Xbox One will be getting DX12, infact he claims that it will be getting not only DX12 but Feature Level 12_0 as well

Read more: Microsoft Soft-Launches the Highly Anticipated DirectX 12 'Low Level' API in Recent Windows 10 Update

x1 مثل سخت افزارهای قدیمی فقط با dx12 کار نمیکنه فیچر لولهای dx12 هم داره این یعنی که گرافیک ایکس باکس وان کاملا نسل بعدیه فقط باید از فیچراش استفاده بشه.
 
Lets talk a bit about Xbox One now. Phil Spencer has made it clear in his tweets that Xbox One will be getting DX12, infact he claims that it will be getting not only DX12 but Feature Level 12_0 as well

Read more: Microsoft Soft-Launches the Highly Anticipated DirectX 12 'Low Level' API in Recent Windows 10 Update

x1 مثل سخت افزارهای قدیمی فقط با dx12 کار نمیکنه فیچر لولهای dx12 هم داره این یعنی که گرافیک ایکس باکس وان کاملا نسل بعدیه فقط باید از فیچراش استفاده بشه.

البته در ادامه همون جمله بالا نوشته که:

something I find hard to believe since the feature level has yet to be finalized. However, as I have maintained before, consoles already have to-the-metal access to their hardware via an RTOS (Real Time Operating System) and the only advantages Xbox One will get are new graphical features. Still it would be interesting to see what Microsoft can pull off with this new update.


فعلا باید منتظر بود و دید چقدر از حرفا و تبلیغاتی که میکنن واقعیت داره.
 
از قرار معلوم سونی هم قرار یه چیزایی رو کنه . رییس استارداک.

However, Brad also believes that PS4 will also have something in store. He teases that fans will soon have something to rejoice about. Perhaps, he knows that something is going to be announced soon. Most of the stuff that Sony does with PlayStation’s technology is behind closed doors since they use a custom API for the PS4. Who knows, may be they are having a closed door session at GDC this March. Regardless, this goes to show that both consoles will eventually get better with time. And finally, Brad thinks that both PS4 and Xbox One have capable hardware but is puzzled as most games are running at 30 frames per second on them.
 
بخش هایی که DX12 روش تاثیر گذاره مثل temporal aliasing رندر اشیا در فضای مورد استفاده و ایجاد هزاران منبع نور .به طرز شگفت‌انگیزی روند تولید برای توسعه‌دهندگان راحت می‌کنه

94507334293803189559.jpg
 
پردازنده گرافیکی XBOX ONE با همکاری MS و AMD بطور زیادی Custom شدست و مقایسه اون با گرافیک های موجود به همین سادگی خیلی مسخرست. فکر میکنید DX12 در عرض ۶ماه طراحی شد؟ فکر نمیکنید در زمان ساخت X1 اونا بفکر طراحی DX12 هم بودن و این دو همدیگرو تکمیل میکنند؟ مثل اینکه شما یادتون رفته "X" در XBOX چه مفهومی داره؟ هیچ جادو و معجزه ای در حال اتفاق افتادن نیست فقط مایکروسافت ۳میلیارد دلار خرج تحقیق و توسعه کنسول نکرده که نتونه از اون بیشترین بهره وری رو بگیره

فکر میکنم حرف بالاترین نفر در بخش XBOX بحث رو تموم کنه
e1wnqs0g5bhnty3rj6z7.jpg


8uudpnt4juiu6ja72thl.jpg


فکر میکنم کسی که با کنسول کار کرده حرف های بهتری برای گفتن داشته باشه (سازنده ی Metro)

33a6hiqbr1zqxbs691mm.jpg


و در آخر صحبت های پارسال Albert penello، کسی که مورد تمسخر قرار گرفت همون زمانی که خیلی از مردم ادعا میکردند تا آخر نسل X1 رزولوشنی بالاتر از 720p اجرا نخواهد کرد

yo6gkoolbt7aea3c27no.jpg


DX12 به اندازه ای که بزرگترین رویاپردازان فکر میکنند به X1 کمک نمیکنه، اما بیشتر از اندازه ای که Hater ها فکر میکنند کمک خواهد کرد.
 
تا تعریف ما از نسل بعدی چی باشه
:)
بله DX12 باعث افزایش پرفورمنس در کنسول XBOX ONE خواهد شد
اما در حدی که بتونه به PS4 نزدیک بشه​
بعضی از حرفها آدم رو به فکر فرو می بره واقعا!:d بعضی از دوستان انقدر گفتن کنسول ضعیف تر کنسول ضعیف تر که فک کنم خودشون هم باور کردن این مسئله رو! اگر یه مقدار منطقی باشیم می بینیم که همین الان که دایرکت 12 عرضه نشده و اتفاق خاصی هم نیفتاده هنوز، xbox one از نظر فریم ریت از ps4 جلو تر افتاده و از نظر گرافیکی هم نسبت به ابتدای نسل خیلی پیشرفت کرده طوری که دیگه تو مسئله ی رزولوشن داره پا به پای ps4 حرکت می کنه! (تو زمینه ی تکسچر هم جلو بود از اول!:d) نمونه اش هم اسسینزکرید هست و دستنی و ندای وظیفه و... چیزی که من از اول نسل تا حالا دیدم اینه که فیل اسپنسر تا حالا دروغی نگفته (بر خلاف سونی که در باره ی watch dogs حرف از 60 فریم و 1080p زده بود ! و ... ) و وقتی می گه فکر دایرکت 12 رو زمان طراحی xbox one کرده بودیم ، من به شخصه قبول می کنم!
 
به نظر منم که طرفدار هیچ کدوم نیستم Xbox One میتونه با DX12 از نظر گرافیک جلو بیفته از PS4

ماکروسافت نسل قبل هم با اینکه 360 از نظر سخت افزاری میگفتن ضعیف تره توی خیلی از بازی ها بهتر عمل کرد و نشون میده نرم افزار چقدر توی استفاده از سخت افزار تاثیر داره!!!!!

در نهایت هم برتری هر کدوم نسبت به اون یکی آنچنان تاثیری نداره چون کسی که دنبال گیم باشه مجبوره هر جفتشو بخره!!!!
 
اینو سازنده مترو تو مصاحبه با یورو گیمر گفته اگه فرض کنیم سازنده مترو که یه بازی برای کنسولهای نسل جدید ساخته حداقل یه چیزی بارش هست:


ترجمه خلاصه وار:
در کل من نمیدونم واقعا چرا اونها برای شروع از DX11 برای کنسول (Xbox one) استفاده کردن . این یک کنسوله!... روی PS4 اکثر دستوراتی که برای GPU فرستاده میشن فقط چندتا DWORDs هستن که مستقیما داخل کامندبافر نوشته میشن بزارید اینطوری بگم که فقط چند سیکل کلاک از CPU رو میگیرن. روی Xbox one همین قضیه به راحتی میتونه میلیونها بار کندتر انجام بشه که دلیلش گلوگاهی هست که API ایجاد میکنه.

Metro Redux: what it's really like to develop for PS4 and Xbox One • Eurogamer.net

حرف سازنده مترو که خب سند خوبی هست اما الان خود SDK (یا XDK) که لیک شده بخشی داره که در مورد آپدیتهای SDK صحبت کرده. اون بخش رو بخونید (که مطمعناً دوستانی که داری باهاشون بحث میکنی نمیخونن) کاملاً مشخص هست که یک API استاندارد DX11 روی XB1 بوده و یک APIـه سطح پایین تر (مشخص نیست تا چه حدی) که تازه داشته شکل میگرفته (در زمان لانچ) و چند ماه بعد از شروع 2014 مایکروسافت کلاً اون API استاندارد DX11 رو کنار گذاشته و همه مجبور شدن از API سطح پایینتر (که اون هم باز میگم، خیلی از قابلیتها رو تا مدتها نداشته مثل استفاده از async compute که همزمان با لانچ اینفیموس روی PS4 تازه به API اضافه شده و ...) استفاده کنن.

این موضوع اصلاً نیازی به بحث و قانع کردن نداره. الان دیگه یه فکت هست.
 
بسیار عالی پس شما عزیزان اعتقاد دارید که dx12 در مقابل GNM مثل خفن ترین ماشین دنیا در مقابل اشغالی ترین هواپیماست

یعنی سونی اینقدر شاس ممد تشریف داره وقتی کنسولش بیس سخت افزاری قوی تره داره api خودشو ثابت نگه داره ارتقا نده :d
در کل من که pc gamer هستم برامم فرقی نداره انتهای این بحث به کجا میرسه همون 100% افزایش پرفورمنس روی PC برامون کفایت میکنه

API نه. فیچر سخت افزاری. یه GPUـه 2TFـی با Feature_Level_11 قویتر هست یا یه GPUـه 2TFـی با Feature_Level_10؟ قابلیتهای سخت افزاری‌ای به GPU اضافه میشن که امکان انجام کارهای جدیدتر و پردازشهای جدید و بهینه تر رو فراهم میکنن. مثل قابلیتهایی که nVidia برای نسل جدید GPUهاش معرفی کرد که با کمک اضافات و تغییرات سخت افزاری یسری از پردازشها رو سریعتر میکنن.

بحث سر این هست که آیا GPUـه XB1 دارای فیچرهای سخت افزاری جدید نسبت به PS4 و GCN هست یا خیر و اگر هست میزان اثرگذاری و کمک این اضافات سخت افزاری (کاستومایزیشن‌ها) به پردازش بازیها چقدر میتونه باشه.

من الان میتونم برم چندین و چند نقل قول از افراد مختلف در مایکروسافت از سال 2013 تا الان بیارم که پیشنهاد میدن XB1 دارای فیچر لولهای DX12 در سطح سخت افزار هستن. هیچ چیز قطعی گفته نشده اما برایند کلی حرفهاشون میشه همین مسأله (که آخرینش همین کامنت اسپنسر هست). مسأله این هست که تمام/اکثر GPUهایی که دارای Feature_Level_11 هستن میتونن از DX12 (در سطح API) استفاده کنن و این استفاده هم میشه همون کم کردن Overhead و سایر چیزهایی که تا الان در موردشون صحبت شده (قابلیتهای کاهش اوورهد در DX12) و به سخت افزارهای فعلی کمک میکنن. قرار هست در GDC در مورد قابلیتهایی صحبت کنن که بواسطه بکارگیری معماری جدید و سخت افزار جدید (فرای Feature_Level_11) میتونن بهش برسن و روی پرفورمنس اثر میذارن. اگر قرار بود XB1 فقط بواسطه داشتن Feature_Level_11 از DX12 ساپورت کنه دلیلی نداشت اسپنسر بگه ما میدونستیم DX12 قرار هست چکار کنه. وقتی چنین حرفی میزنه یعنی ما کاری فرای اون چیزی که نیاز داشتیم انجام دادیم و تمام قابلیتهای DX12 رو ساپورت میکنیم (هنوز که هنوزه هیچکس نمیدونه این قابلیتها چی هستن، البته بجز شرکای سخت افزاری مایکروسافت، بازیسازها و سازندگان انجین که حق صحبت کردن در مورد این قابلیتهای جدید رو ندارن).

کافیه 40-50 روز دیگه صبر کنیم تا ببینیم آیا XB1 فقط Feature_Level_11 رو ساپورت میکنه یا Feature_Level_12 بوده از ابتدا. این نکته هم گفتنش ضروری هست که مایکروسافت خودش یک تیم طراحی چیپ داره و زمانی که XB1 رو معرفی کردن با این تیم مصاحبه شده و گفتن یکی از اهدافشون این بوده که خودشون بتونن جلوتر از سایر شرکای سخت افزاریشون قابلیتهای جدید رو بکار بگیرن و AMD برای XB1 فقط در حد مشاور/همکار بوده (بر خلاف 360). پس لزومی نداره که فکر کنیم تمام چیزهایی که در XB1 هستن حتماً در GCN هم هستن. اما همونطور که گفتم بهتره تا GDC صبر کنید.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or