دوستان لطفا سعی نکنن با بازی با کلمات اطلاعات غلط رو به دیگران القاء کنن که خودشونو با اطلاع جلوه بدن.
حالا شاید یکی مایه دار باشه و پاور فلان مارک و با n تا فیچر مخصوص و خازنهای کلاس 1 و ساخته شده برای مصارف نظامی و سرور و ... رو خریده باشه که مبارکش باشه ایشالا خیرشو ببینه من دارم کلی صحبت میکنم.
اینم بگم که به نقل و قول این پست جواب نمیدم چون اولا نمیخوام نظم تاپیک بهم بخوره در ثانی دارم یه جواب کامل با منبع میدم.
مسئله مهم عمر خازنهای داخل پاور هست وقتی یک پاور زیر فشار قرار بگیره یا مدت زمان طولانی روشن باشه دقیقا مثل کاری که گیمرها انجام میدن به سرعت عمرش کاهش پیدا میکنه و منبع تغذیه ظرفیت تولید واتیج اولیه خودش رو از دست میده معمولا بعد از یکسال کار کردن بسته به نوع و مرغوبیت پاور بین 10 تا 20 درصد از این ظرفیت کم میشه ،
Electrolytic capacitor aging. When used heavily or over an extended period of time (1+ years) a power supply will slowly lose some of its initial wattage capacity. We recommend you add 10-20% if you plan to keep your PSU for more than 1 year, or 20-30% for 24/7 usage and 1+ years
منبع:
eXtreme Power Supply Calculator - The most trusted PSU Wattage Calculator
مثلا اگر خروجی پاور شما 600 وات بوده باید در نظر داشته باشین که بعد از یک سال استفاده مداوم پاور سیستم شما قطعا دیگه نمی تونه 600 وات برق تولید کنه و این مقدار شاید به 500 وات رسیده باشه برای همین اگر سیستم شما طبق محاسبات شما 550 وات موقع Peak مصرف میکرده الان باید بدونید که وقتی دارین به سیستم فشار میارین همزمان دارین به قطعاتتون هم فشار وارد میکنید و وقتی از DX12 استفاده کنید شما CPU Utilization و GPU Utilization بالاتری نسبت به قبل دارین در نتیجه Stability سیستم شما در صورت اختلال تو تغذیه الکتریکی قطعات خیلی سریعتر ممکنه بهم بخوره...
وقتی من توی اون پست نوشتم:
این عکسو Brad Wardell از پردازنده 5960X اینتل موقع رندر با DX12 انداخته ، تقریبا همه هسته های سی پی یو Utilization بالای 90 درصد دارن ، به نظر میاد اگر کسی میخواد با DX12 بازی کنه باید به مسئله مهار کردن حرارت و پاور سیستم اهمیت خیلی زیادی بده.
دلیلش همین مسئله بود و منظورم این هست که قبل از خریدن قطعات تمام این مسائل رو با دقت بیشتری نسبت به قبل محاسبه کنید تا قطعات سیستمتون با پایداری بهتری کار کنن ، یا اگر الان پاوری دارین که به کارکردش شک دارین قبل از ارتقاء به DX12 حتما یه بررسی کامل روش انجام بدین چون مطمئن باشین با اومدن DX12 فشار بیشتری بهش وارد میشه.
قضیه حرارتی هم که استفاده از DX12 ایجاد میکنه چیزی نیست که فقط من دربارش صحبت کرده باشم مثلا همین آقای Brad wardell توی یه مقاله نوشته:
Though these performance gains do come at price, warns the developer.
“There is a downside for all this power. DirectX 12 games will be the first games to fully utilize the powerful graphics cards gamers have been buying for the past few years. DirectX 12 won’t require a new video card for GPUs that already support DirectX 11. As a result, that GPU will be getting pushed twice as hard as it previously was which means more heat on cards that might have only barely been cool enough when they were only being commanded by a single CPU core. We expect to see many marginal video cards setup to experience over heating issues as DirectX 12 suddenly pushes these cards beyond what the IHV had anticipated.”
خلاصه ترجمه شده:
این افزایش کارایی هزینه بر هست ، اخطار به توسعه دهنده ها:
بازیهای ساخته شده با DX12 اولین بازیهایی هستن که از تمام ظرفیت کارتهای گرافیکی که شما در چند سال گذشته خریداری کردین استفاده میکنن ... GPU ها باید دو برابر کاری رو که قبلا انجام میدادن انجام بدن که به معنی حرارت بیشتر هست ...
ما انتظار داریم به واسطه به کار بردن DX12 تعداد خیلی زیادی از کارتهای گرافیکی دچار مشکل حرارت بیش از حد بشن ...
منبع 1
DirectX 12: A game changer for Xbox One - Neowin
منبع 2
به جز Brad wardell من خیلی دیگه از سازنده ها از جمله Sebbi سازنده Trials Evolution رو دیدم که درباره این مسئله که اگر گیمر هستین حتما به فکر مشکلات حرارتی و تقویت پاور سیستمتون باشید دارن هشدار میدن.
خلاصه از ما گفتن بود.
********************************************************************
بد تویتی بود! شایدم خیلی بد!! :d من با اجازه کاملشو میزارم: