DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
@ LBJ4Ever

شما چرا اینقدر اصرار دارید بگید کنسول X1 خیلی ضعیفه ! کسی نگفته معجزه میشه و از کنسول PS4 قوی تر بشه !! ولی تا حدی می تونه ضعف قدرت سخت افزاری کنسول X1 رو بپوشونه ! شما دو گوشی Iphone 5 و Galaxy S4 رو با هم مقایسه می کنی می بینی از نظر سخت افزاری با توجه به مشخصاتشون S4 قویتره ! ولی در کمال تعجب از نظر کارایی می بینی آیفون 5 قوی تره ! همه چی سخت افزار قوی نیست. اینکه یه کنسول با DX12 قدرتش دو برابر بشه یه جورایی می تونه طنز باشه! ولی داشتن انتظار افزایش 10 تا 15 درصدی پرفورمنس کنسول چیز قابل باوریه . که به نظرم ضعف کنسول رو از نظر سخت افزاری تا حدودی برطرف می کنه ! چیزی که هست اختلاف قدرت دو کنسول تا به حال تقریباً فاحش بوده ! این که کنسول X1 قوی تر بشه برای PS4 فن ها هم باید خبر خوشحال کننده ای باشه ، مطمئناً در ادامه نسل به نفع هر دو جناح میشه .

من هیچ مخالفتی با حرفای شما نداشتم و ندارم. حرف من هم همینه، که افزایش پرفرمنس خواهد داشت ولی نه در حد دو برابر. و این که این افزایش کارایی واسه کنسول سونی هم اتفاق میافته. من توی پست قبلی همین تاپیک هم گفتم دوست دارم یه تکونی به One بده این DX12!
 
WANDΞR@
بعد از اخبار مثبت dx 12 بایدم سونی اینطوره حرف بزنه و به یه نحوی جو اینترنت رو عوض کنه و اونو بی اثر جلوه بده جالبه دربازه چیزی نظر میدن که ازش اطلاع ندارن! چون پروژه dx اصلا دخلی به سونی نداره
من یه جورایی اینو حسودی میبینم چون پیشرفت open gl cl که سونی استفاده میکنه خیلی کمتره نسبت به dx
Brad Wardell خودش اونجا حضور داشته و یه چیزایی دیده و الکی نمیاد با ابروی خودش بازی کنه به نظر من ویژگی های جدید dx12 از جمله tiled resources و همگام سازیش با esram میتونه تا 100% افزایش کارایی رو داشته باشه
به هر حال کسی انتظار نداشت از مسئولین سونی که بیان به به چه چه کنن
 
ببين آقاي رضاي گل شما افشين رو كوت كردي اما من جسارت ميكنم جوابت رو ميدم.

اصلا كسي نميگه كه Xo كنسول ضعيفيه اصلا ضعف و قدرت يه مفهوم نسبيه بستگي داره با چي مقايسش كني. اما نكته اينجاست كه Xo داره مستقيما با Ps4 و Wii U رقابت ميكنه و لاجرم با اونا مقايسه ميشه. من مطمئن هستم كه DX12 توي پرفورمنس X1 تاثير ميزاره قبلا هم تو پستاي قبليم ( حالا حوصله ندارم بگردم پيدا كنم) گفتم كه در نهايت بازياي اين نسل روي هر دو كنسول 1080 ميشن. البته من نوستروداموس نيستم مهندس هم نيستم اما اين نظر منه فقط بحث اينه كه اين پيشرفت فقط قرار نيست براي Xo باشه PS4 هم داره همينا رو تجربه ميكنه همونجور كه گرافيك Geow 1 با Geow3 قابل مقايسه نيست گرافيك Uncharted1 هم با Tlou قابل مقايسه نيست. X1 كنسول قوي هست نسبت به 360 پيشرفت قابل توجهي داشته اما PS4 قويتره. حالا اين خيلي مهمه؟ از نظر من نه. شايد نظر بقيه اين نباشه

در مورد بخش مقلطه و اينا هم بگم كه اتفاقا خيلي ربط داره. نشون ميده كه تبليغات نادرستي بوده. خيلي سادست اگر واقعا Cloud اينهمه قابليت داره پس نيازي به دو برابر شدن قدرت GPU نيست اصلا نيازي به كنسول جديد نبود همون 360 ميتونست تا آخر دنيا از قدرت كلاود استفاده كنه. پس اين وسط يه چيزي مورد داره يا تبليغات كلاود نادرست بوده و يا اين دوبرابر شدن قدرت يا هر دو. من ياد گرفتم خيلي به اين تبليغات دلم رو خوش نكنم تو دنيايي كه تو E3 با چشم خودت بازي رو ميبيني بعد كه اصلش مياد متوجه ميشي كه صد پله عقب گرد كرده نميشه به اين تبليغات دل خوش كرد. XO همينيه كه هست همونجور كه PS4 همينيه كه هست اينا دو تا كنسولن كه قرار نيست دنيا رو متحول كنن فقط از نسل قبل خودشون بصورت محسوسي قويترن.

حرف های شما کاملا صحیح

در مورد بخش دوم حرفتون آخه تمام مردم دنیا ( کسایی که xbox one) به اینترنت دسترسی ندارن که بیان کلاود رو به عنوان یک پشتیبان اصلی قرار بدن و فقط می تونن توی بخش مالتی دخالت بدن اونم به صورت خیلی محدود چون الانش همه وضعیت نت چندان خوبی ندارن و حالا کلاود هم بهش اضافه بشه که دیگه هیچی;)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
WANDΞR
@
مگه DX12 منتشر شده که اینا اینجوری نظر میدن،یعنی حرفای NVIDIA ' INTELو... پَر؟
خیلی عجیبه که مایکروسافت در مورد 15%افزایش بازده OPEN GL نظر نمی دن با اینکه چیز چندان اختصاصی نیست ولی اینا که اصلا ربطی به DX12 ندارن اینجوری جان فشانی می کنن ( دیگه تاریخ اینو ثابت کرده که سازندگان BF و CODو KZو... همگی دروغگو هستند)؟؟؟
 
آخرین ویرایش:
ببين آقاي رضاي گل شما افشين رو كوت كردي اما من جسارت ميكنم جوابت رو ميدم.

اصلا كسي نميگه كه Xo كنسول ضعيفيه اصلا ضعف و قدرت يه مفهوم نسبيه بستگي داره با چي مقايسش كني. اما نكته اينجاست كه Xo داره مستقيما با Ps4 و Wii U رقابت ميكنه و لاجرم با اونا مقايسه ميشه. من مطمئن هستم كه DX12 توي پرفورمنس X1 تاثير ميزاره قبلا هم تو پستاي قبليم ( حالا حوصله ندارم بگردم پيدا كنم) گفتم كه در نهايت بازياي اين نسل روي هر دو كنسول 1080 ميشن. البته من نوستروداموس نيستم مهندس هم نيستم اما اين نظر منه فقط بحث اينه كه اين پيشرفت فقط قرار نيست براي Xo باشه PS4 هم داره همينا رو تجربه ميكنه همونجور كه گرافيك Geow 1 با Geow3 قابل مقايسه نيست گرافيك Uncharted1 هم با Tlou قابل مقايسه نيست. X1 كنسول قوي هست نسبت به 360 پيشرفت قابل توجهي داشته اما PS4 قويتره. حالا اين خيلي مهمه؟ از نظر من نه. شايد نظر بقيه اين نباشه

در مورد بخش مقلطه و اينا هم بگم كه اتفاقا خيلي ربط داره. نشون ميده كه تبليغات نادرستي بوده. خيلي سادست اگر واقعا Cloud اينهمه قابليت داره پس نيازي به دو برابر شدن قدرت GPU نيست اصلا نيازي به كنسول جديد نبود همون 360 ميتونست تا آخر دنيا از قدرت كلاود استفاده كنه. پس اين وسط يه چيزي مورد داره يا تبليغات كلاود نادرست بوده و يا اين دوبرابر شدن قدرت يا هر دو. من ياد گرفتم خيلي به اين تبليغات دلم رو خوش نكنم تو دنيايي كه تو E3 با چشم خودت بازي رو ميبيني بعد كه اصلش مياد متوجه ميشي كه صد پله عقب گرد كرده نميشه به اين تبليغات دل خوش كرد. XO همينيه كه هست همونجور كه PS4 همينيه كه هست اينا دو تا كنسولن كه قرار نيست دنيا رو متحول كنن فقط از نسل قبل خودشون بصورت محسوسي قويترن.
تنها فن سونی هستید شما.... که میبینم از روی تعصب صحبت نمی کنید البته آریا هم هست
 
شما دو گوشی Iphone 5 و Galaxy S4 رو با هم مقایسه می کنی می بینی از نظر سخت افزاری با توجه به مشخصاتشون S4 قویتره ! ولی در کمال تعجب از نظر کارایی می بینی آیفون 5 قوی تره ! همه چی سخت افزار قوی نیست.

البته این مثالی که زدی به کنسول ها نمیخوره!

تفاوت اون دو گوشی در کارایی به خاطر سیستم عاملشونه، اندروید یه سیستم عامل متن بازه که قراره طیف وسیعی از وسایل با سخت افزار مختلف رو پوشش بده از گوشی ضعیف تا قوی تا جاروبرقی! اما iOS فقط بر روی چند سخت افزار قرار میگیره و میتونه بسیار بهینه بشه
هر دو کنسول دقیقا مثل iOS هستن، یعنی هم سونی و هم مایکرو فقط X1 و PS4 رو دارن و میونن تا حداکثر بهینش کنن ...
 
کامنت یکی از دوستان میذارم اینجا :

تا چند وقت پیش که فکر میکردم DX12 اثر خاصی نداره ولی الان فکر میکنم روی بهتر کار کردن CPU اثر زیادی داشته باشه چون 2 تا قابلیت مهم رو هنوز نیاوردن روی X1 :
49854311564675072500.jpg
الان Bundles و Nearly zero D3D resource overhead (مربوط میشه به Command processor که روی X1 کاملا کاستومایز شده هست تا با قابلیتهای کلی DX یا D3D سازگاری داشته باشه و در واقع مدیریت دیتاها رو به عهده برنامه میزاره و خود API دیگه دخالت نمیکنه و یسری کارهای دیگه مثل در اختیار گذاشتن رم و ... و یا چیزهایی مثل این).

اینها خودشون مقدار زیادی از Over head و دوباره کاریها رو کاهش میدن اما دو تا قابلیت دیگه یعنی Pipeline State Objects یا PSOs و Resource Binding هنوز روی X1 نیومدن. این دو تا هم میتونن تا حد زیادی از دوباره کاری و Over head کم کنن.

اینم یسری عکس که از پاور پوینت مایکروسافت درست کردم:
57557079775735368132.jpg
68101533800376411850.jpg

20444746290927439108.jpg
یک بخش دیگه هم هست که هم برای bundles و هم برای resource binding مورد نیاز هست اونم اسمش Descriptor Heaps & Tables هست. یک بخش فیزیکی برای ذخیره اطلاعات هست که قبلاً برای Tiled Resource معرفی کرده بودن. روی X1 هست این بخش ولی مطمعن نیستم روی PS4 هم باشه (احتمال اینکه باشه هست).
85024947937976908740.jpg
یک مورد دیگه هم هست که مربوط به همون DMA/DME ها میشه که برای Tiles/swizzle کردن و برعکسش استفاده میشه و به CPU این اجازه رو میده که به دیتاهای ذخیره شده در تکسچرهای swizzle شده رو با هزینه پایین یا کلاً بصورت بدون هزینه میده (برای اینکه کش های GPU بهینه تر باشن تکسچرهای دو بعدی رو با این فرمت توشون ذخیره میکنن). البته نمیدونم دقیقا به چه کاری میاد توی بازیسازی ولی میدونم که استفاده از اینها کار نسبتا سنگینی برای CPU به حساب میاد.

ولی غیر از این موارد، مزیت بزرگش برای مایکروسافت این هست که میتونه ارتباط خیلی نزدیکی بین PC/X1 ایجاد کنه و بازیها بدون پورت شدن روی هر دو تا پلتفرم خیلی خوب کار کنن. یعنی هر بازیی که روی PC و برای ویندوز ساخته بشه باید راحت روی X1 هم اجرا بشه و این بزرگترین مزیتش هست، بخصوص اگر هر کنسول تبدیل بشه به Dev Kit دیگه قابل کنترل نیست مانور بازیسازها روی X1.

از یه طرف X1+Windows برای بازیهای بزرگ و ترکیب X1+Windows+WindowsPhone برای بازیهای مشترک و کوچکتر. مایکروسافت برای 3 ماه آخر 2014 هم برنامه های خاصی برای PC داره و کلا اتفاقات جالبی باید بیافته.
 
DX12 چیزی به سخت افزار Xone اضافه نمیکنه در واقع استفاده از همون چیزهایی رو که الان وجود دارن ولی به کار گیریشون سخت و زمان بر هست و شاید دو سه سالی طول بکشه تا بازیسازا در استفاده ازش تبحر پیدا کنن راحت تر میکنه مخصوصا برای سازنده های 3rd party که زمان و بودجه لازم برای سرو کله زدن با سخت افزار بد قلق Xone رو ندارن.
بد قلقی سخت افزار Xone جای یه توضیح داره ...
Xone در حقیقت دو چهره داره یک چهره استفاده از سخت افزارش به صورت متعارف هست یعنی استفاده از DDR3 و منابع CPU/GPU کنسول و کدنویسی براش به صورت سطح بالا که معمولا سازنده های Indie یا بازیهای غیر جدی و پورتهای ساده با این چهره سروکار دارن.
چهره دیگه استفاده از eSRAM و DME ها و ... کد نوسی سطح پایین برای آزاد کردن پتانسیل واقعی کنسول (حالا هر مقدار که هست هدف اصلا قیاس با چیزی نیست پس بعضی دوستان یه دفعه ناراحت نشن) .
به گفته ( Boyd multerer ) یکی از طراحای سخت افزار Xone آزاد کردن قدرت واقعی Xbox one احتیاج به کدنویسی دقیق داره (زمانبندی دقیق و قرار دادن داده ها در مکان صحیح) یکی از کارهایی که DX12 میکنه این هست که انجام اینکارهارو برای سازنده هایی که دنبال کارهای جدی روی سخت افزار Xbox one هستن راحت تر یا حتی از دید اونها مخفی میکنه به عبارتی احتیاج نیست برنامه نویس های سطح پایین و حرفه ای استخدام کنن تا با سخت افزار سرو کله بزنن و میان افزارهای اختصاصی بنویسن.
گذشته از اینها چیزی که معلومه اینه که مایکروسافت رسما DX12 رو برای Xbox one انونس کرده و به گفته آدمهایی که مستقیما تو این پروژه درگیر بودن این کنسول از این رابط جدید نفع میبره مثلا Raja Khodury از AMD:

"And it’s not a small benefit. It’s… like getting four generations of hardware ahead with this API"
منبع

چیزی که تا حالا نشون دادن و همه دیدن و دیگه Fact هست اینه که درون سخت افزار Xbox one ویژگیهایی جاسازی شده که با DX12 میشه از اون ویژگیها استفاده کرد مثلا استفاده از jpeg به عنوان یه منبع فشرده شده یا مدیریت قابلیتهایی مثل منابع Swizzled که داخل DME ها قرار گرفته.
یک سری قابلیت ها هم به گفته خود مایکروسافت بعدا در Xbox مورد استفاده قرار میگیرن (resource binding ، PSO ).
حالا تاثیر اینها چقدره فقط در عمل ثابت میشه به گفته فیل اسپنسر باید منتظر تاثیر نسبتا زیادی روی بازیهایی که از DX12 استفاده میکنن باشیم.
 
آخرین ویرایش:
DX12 چیزی به سخت افزار Xone اضافه نمیکنه در واقع استفاده از همون چیزهایی رو که الان وجود دارن ولی به کار گیریشون سخت و زمان بر هست و شاید دو سه سالی طول بکشه تا بازیسازا در استفاده ازش تبحر پیدا کنن راحت تر میکنه مخصوصا برای سازنده های 3rd party که زمان و بودجه لازم برای سرو کله زدن با سخت افزار بد قلق Xone رو ندارن.
بد قلقی سخت افزار Xone جای یه توضیح داره ...
Xone در حقیقت دو چهره داره یک چهره استفاده از سخت افزارش به صورت متعارف هست یعنی استفاده از DDR3 و منابع CPU/GPU کنسول و کدنویسی براش به صورت سطح بالا که معمولا سازنده های Indie یا بازیهای غیر جدی و پورتهای ساده با این چهره سروکار دارن.
چهره دیگه استفاده از eSRAM و DME ها و ... کد نوسی سطح پایین برای آزاد کردن پتانسیل واقعی کنسول (حالا هر مقدار که هست هدف اصلا قیاس با چیزی نیست پس بعضی دوستان یه دفعه ناراحت نشن) .
به گفته ( Boyd multerer ) یکی از طراحای سخت افزار Xone آزاد کردن قدرت واقعی Xbox one احتیاج به کدنویسی دقیق داره (زمانبندی دقیق و قرار دادن داده ها در مکان صحیح) یکی از کارهایی که DX12 میکنه این هست که انجام اینکارهارو برای سازنده هایی که دنبال کارهای جدی روی سخت افزار Xbox one هستن راحت تر یا حتی از دید اونها مخفی میکنه به عبارتی احتیاج نیست برنامه نویس های سطح پایین و حرفه ای استخدام کنن تا با سخت افزار سرو کله بزنن و میان افزارهای اختصاصی بنویسن.
گذشته از اینها چیزی که معلومه اینه که مایکروسافت رسما DX12 رو برای Xbox one انونس کرده و به گفته آدمهایی که مستقیما تو این پروژه درگیر بودن این کنسول از این رابط جدید نفع میبره مثلا Raja Khodury از AMD:

"And it’s not a small benefit. It’s… like getting four generations of hardware ahead with this API"
منبع

چیزی که تا حالا نشون دادن و همه دیدن و دیگه Fact هست اینه که درون سخت افزار Xbox one ویژگیهایی جاسازی شده که با DX12 میشه از اون ویژگیها استفاده کرد مثلا استفاده از jpeg به عنوان یه منبع فشرده شده یا مدیریت قابلیتهایی مثل منابع Swizzled که داخل DME ها قرار گرفته.
یک سری قابلیت ها هم به گفته خود مایکروسافت بعدا در Xbox مورد استفاده قرار میگیرن (resource binding ، PSO ).
حالا تاثیر اینها چقدره فقط در عمل ثابت میشه به گفته فیل اسپنسر باید منتظر تاثیر نسبتا زیادی روی بازیهایی که از DX12 استفاده میکنن باشیم.
موندم با اینهمه اطلاعات تخصصی و مفیدی ک دوست عزیزمون وقت می ذاره واسه سایت و کاربرا ارزش قاعل میشه چرا عضو تحریریه سایت نمیشه?!!
فکر میکنم اگه طرفدار حزب مخالف بود تاحالا ناظمی رو شاخش بود!!!(جالبه ک سمت کاربر فعال رو خیلی ها دارن ک هفته ای یک بار هم مطلب نمیذارن!!!!) مدیرهای بازیسنتر بکجا میخان برسن.....خدا داند:|
 
از همون اول هم مشخص بود اون قدرت دو برابر و این حرفا چرت و پرتی بیش نیست. گرچه الان یه عده بازم میان توضیح میدن که چطور با DX12 این کنسول قدرت دو برابر پیدا می‌کنه!
واقعاً خیلی سخته که بپذیرید کنسول رغیب قوی‌تره؟
یه توصیه دوستانه، اگه قدرت کنسول تا این حد واستون اهمیت داره، و فاکتور و ملاک اصلی تهیه کنسول برای شما قدرتش هست، اشتباه کردید که رفتید دنبال One. کنسول مایکروسافت ضعیف‌تره و ضعیف‌تر باقی خواهد موند، اگه در ادامه راه بهینه‌سازی نرم‌افــزاری واسش انجام شه، همین اتفاق هم واسه PS4 خواهد افتاد.
دو برابر خوبه. یکی کامنت گذاشت بود که DX12 چهار نسل (اقا خوب توجه کن :دی چهارنسل) گرافیک رو جلو میندازه!. یارو از ماکروسافت بود AMD!.
 
من هیچ مخالفتی با حرفای شما نداشتم و ندارم. حرف من هم همینه، که افزایش پرفرمنس خواهد داشت ولی نه در حد دو برابر. و این که این افزایش کارایی واسه کنسول سونی هم اتفاق میافته. من توی پست قبلی همین تاپیک هم گفتم دوست دارم یه تکونی به One بده این DX12!
االان دومین بازی ساز هست که گفته x1 دوبراب ر سریع تر شده شما قبول ندارید بر حسب کدوم نحقیقات ؟
کسی هم نگفته چیزی به سخت افزار اضافه میکنه ؟ نه خدایی کی همچین حرف مفتی را میتونه بزنه ؟!
چیزی که هست dx12 کاری میکنه که قدرت واقعیه سخت افزار ازاد بشه همون قضیه esram و dme دیگه درسسر استفاده ازوشون نیست و قابلیت هایی که دارند الان با dx12 عملی میشه . مورد دیگه فکر نکنی همینطور الکی روی هر پلتفورم اپدیت Api بدی تا کارایی بره بالاتر نخیر اینطور نیست . هر API نسل جدید ساخته بشه برای کارایی کاملش سخت افزار نسل جدید و مختص به خودش لازمه و X1 طراحیش دقیقا همون چیزیه که مایکرو ساخته تا ازش بهره ببره به همین خاطر اون کارایی که روی X1 داره با پلتفورمهای دیگه فرق زیادی داره و خود مایکرو هم گفته تو PC ها هم باید GPU های نسل جدید ساخته بشه که کارایی کامل را از DX12 بگیرن .

حالا این واقعیه کسی که نمیخواد قبول کنه مشکل از خودشه .
 
دو برابر خوبه. یکی کامنت گذاشت بود که DX12 چهار نسل (اقا خوب توجه کن :دی چهارنسل) گرافیک رو جلو میندازه!. یارو از ماکروسافت بود AMD!.

این یارویی که میگی Raja Koduri معاون رییس شرکت amd هست بی ربطم نگفته اگه 100درصد روی قدرت تاثیر داشته باشه میشه تقریبا همون چهار نسل کارت گرافیک الان یه کارت گرافیک جدید میاد نسبت به مدل همرده سری قبلش خیلی بهتر شده باشه 20 تا 25 درصده تازه اگه شده باشه حالا یه دفعه 100 درصد بهتر بشه حساب کنی همون 4 نسل میشه.
 
سونی به جای tour شرکت های فضایی برای بچه های ناتی داگ باید به فکر باشه کارمندای این شرکتو بفرسته مایکرو که بفهمن کجای کارن و این تکنولوژی ها حقیقت داره لبخندارو اونجا بزنن :دی
طفلکی ها چنین افزایش پرفورمنسی براشون دور از زهن و خیاله من شخصا بهشون حق میدم :دی
 
االان دومین بازی ساز هست که گفته x1 دوبراب ر سریع تر شده شما قبول ندارید بر حسب کدوم نحقیقات ؟
کسی هم نگفته چیزی به سخت افزار اضافه میکنه ؟ نه خدایی کی همچین حرف مفتی را میتونه بزنه ؟!
چیزی که هست dx12 کاری میکنه که قدرت واقعیه سخت افزار ازاد بشه همون قضیه esram و dme دیگه درسسر استفاده ازوشون نیست و قابلیت هایی که دارند الان با dx12 عملی میشه . مورد دیگه فکر نکنی همینطور الکی روی هر پلتفورم اپدیت Api بدی تا کارایی بره بالاتر نخیر اینطور نیست . هر API نسل جدید ساخته بشه برای کارایی کاملش سخت افزار نسل جدید و مختص به خودش لازمه و X1 طراحیش دقیقا همون چیزیه که مایکرو ساخته تا ازش بهره ببره به همین خاطر اون کارایی که روی X1 داره با پلتفورمهای دیگه فرق زیادی داره و خود مایکرو هم گفته تو PC ها هم باید GPU های نسل جدید ساخته بشه که کارایی کامل را از DX12 بگیرن .

حالا این واقعیه کسی که نمیخواد قبول کنه مشکل از خودشه .


ببین چرا خودتو گول می‌زنی فرخ؟ سخت‎‌افزار One ضعیف‌تره (5% یا 10% هم ضعیف‌تر نیست که بگیم با دو تا جنگولک بازی جبران می‎شه). حالا هر چقدر هم که از قدرتش به صورت بهینه استفاده شه، همین اتفاق واسه کنسول رقیب هم خواهد افتاد. در نهایت One اونقدری از PS4 ضعیف‌‎تر هست که تا آخر نسل هم بدوئه، نمی‌رسه بهش. حالا اگه شما دوست داری دل خودتو خوش کنی و بگی که امکانش هست، آزاد هستی و مختار، ولی سعی نکن با من در مورد این مسئله بحث کنی، چون بحث رو ادامه نمی‎‌دم.

نسل قبل اوضاع فرق می‌کرد، اختلاف سخت‌افزاری خاصی وجود نداشت (از نظر Raw Power)، واسه همین هم اختلاف زیادی بین بازی‌های آخر نسل دو کنسول ندیدیم. ولی این نسل خیلی اوضاع فرق می‌کنه و قدرت خام پردازشی دو کنسول تفاوت زیادی داره (بازم نیای واسه من dme, esram ردیف کنی که اگه ازشون استفاده شه فلان می‌شه و بهمان می‌شه!).

در نهایت اگه قصد بحث کردن داری، شرط اول اینه که بپذیری PS4 به میزان قابل توجهی قوی‌تره و قوی‌تر خواهد ماند، اگه اینو قبول نداری اصلاً و ابداً بحثی باهات ندارم. تا فردا هم نقل قول کنی جوابی نمی‌دم. اما اگه می‌خوای بگی که استفاده از DX12 باعث می‌شه راحت‌تر به منابع One دسترسی پیدا کرد و بهتر و بهینه‌تر از سخت‎افزارش استفاده کرد مشکلی نیست و باهات موافقم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or