DX12 چیزی به سخت افزار Xone اضافه نمیکنه در واقع استفاده از همون چیزهایی رو که الان وجود دارن ولی به کار گیریشون سخت و زمان بر هست و شاید دو سه سالی طول بکشه تا بازیسازا در استفاده ازش تبحر پیدا کنن راحت تر میکنه مخصوصا برای سازنده های 3rd party که زمان و بودجه لازم برای سرو کله زدن با سخت افزار بد قلق Xone رو ندارن.
بد قلقی سخت افزار Xone جای یه توضیح داره ...
Xone در حقیقت دو چهره داره یک چهره استفاده از سخت افزارش به صورت متعارف هست یعنی استفاده از DDR3 و منابع CPU/GPU کنسول و کدنویسی براش به صورت سطح بالا که معمولا سازنده های Indie یا بازیهای غیر جدی و پورتهای ساده با این چهره سروکار دارن.
چهره دیگه استفاده از eSRAM و DME ها و ... کد نوسی سطح پایین برای آزاد کردن پتانسیل واقعی کنسول (حالا هر مقدار که هست هدف اصلا قیاس با چیزی نیست پس بعضی دوستان یه دفعه ناراحت نشن) .
به گفته ( Boyd multerer ) یکی از طراحای سخت افزار Xone آزاد کردن قدرت واقعی Xbox one احتیاج به کدنویسی دقیق داره (زمانبندی دقیق و قرار دادن داده ها در مکان صحیح) یکی از کارهایی که DX12 میکنه این هست که انجام اینکارهارو برای سازنده هایی که دنبال کارهای جدی روی سخت افزار Xbox one هستن راحت تر یا حتی از دید اونها مخفی میکنه به عبارتی احتیاج نیست برنامه نویس های سطح پایین و حرفه ای استخدام کنن تا با سخت افزار سرو کله بزنن و میان افزارهای اختصاصی بنویسن.
گذشته از اینها چیزی که معلومه اینه که مایکروسافت رسما DX12 رو برای Xbox one انونس کرده و به گفته آدمهایی که مستقیما تو این پروژه درگیر بودن این کنسول از این رابط جدید نفع میبره مثلا Raja Khodury از AMD:
"And it’s not a small benefit. It’s… like getting four generations of hardware ahead with this API"
منبع
چیزی که تا حالا نشون دادن و همه دیدن و دیگه Fact هست اینه که درون سخت افزار Xbox one ویژگیهایی جاسازی شده که با DX12 میشه از اون ویژگیها استفاده کرد مثلا استفاده از jpeg به عنوان یه منبع فشرده شده یا مدیریت قابلیتهایی مثل منابع Swizzled که داخل DME ها قرار گرفته.
یک سری قابلیت ها هم به گفته خود مایکروسافت بعدا در Xbox مورد استفاده قرار میگیرن (resource binding ، PSO ).
حالا تاثیر اینها چقدره فقط در عمل ثابت میشه به گفته فیل اسپنسر باید منتظر تاثیر نسبتا زیادی
روی بازیهایی که از DX12 استفاده میکنن باشیم.