PlayStation Dreams

bc.png
Dreams​
سازنده: Media Molecule​
ناشر: Sony Interactive Entertainment​
پلتفرم: PlayStation 4​
تاریخ عرضه: 16 آوریل 2019​
سبک: Sand Box​
هنگامی که شرکت «مدیا مولکول» در جریان رویداد رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 4، تصاویر عجیبی از شخصیت‌هایی که درحال نواختن موسیقی و... نمایش داد، هیچ کس تصور نمی‌کرد که این تصاویر مربوط به عنوانی باشد که در آینده Dreams نامیده می‌شود.​
سپس در مراسم بزرگ E3 سال 2015 بود که شرکت سونی با نمایش این عنوان برای نخستین بار، طرفداران را با یکی از عجیب‌ترین و درعین حال خلاقانه‌ترین آثار ساخته شده روی این پلتفرم آشنا کرد. هدف شما در دریمز ساخت و ساز است و تنها محدودیتی که با آن مواجه می‌شوید، میزان خلاقیت خود خواهد بود! در ادامه به برخی از ویژگی‌های موجود در این اثر می‌پردازیم. این بازی فعلا در Early Access به سر می‌برد. به این معنا که ویژگی‌ها و محتوای آن کامل نبوده و به مرور زمان، چیزهای جدیدی به آن افزوده می‌شود. درحال حاضر برای تهیه این عنوان کافی‌ست تا مبلغی معادل 29.99 دلار بپردازید اما هنگامی که بازی به صورت کامل عرضه شود، هزینه خرید آن به 59.99 دلار افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که خریداران نسخه 30 دلاری بدون پرداخت مبلغی اضافه می‌توانند از ویژگی‌های بازی در هنگام عرضه نهایی استفاده کنند.​
dreams-bc2.jpg
یکی از بخش‌هایی که در بازی اصلی وجود دارد اما به علت ماهیت Early Access دریمز، در نسخه فعلی موجود نیست، بخش داستانی است. طبق صحبت‌های سازنده، این بخش شامل 3 خط داستانی با گیم‌پلی متفاوت و اهدافی تازه می‌شود و به منظور آشنا کردن بازیکن با ویژگی‌های مختلف بازی طراحی خواهد شد. البته نباید انتظار حالت داستانی پیچیده و گسترده‌ای را داشته باشید.​
dreams-bc.png
تمرکز اصلی «دریمز» روی بخش گیم‌پلی است. برای درک بهتر این اثر بد نیست بدانید که دریمز فراتر از یک بازی عمل می‌کند. این عنوان بیشتر شبیه محیطی برای آزمودن خود در زمینه ساخت بازی‌، فیلم، صحنه‌ها و یا به طور کلی، ایده‌هایی‌ست که در ذهن شما می‌گذرد. هرچند که امکان تجربه ساخته‌های دیگران نیز برای شما مهیا شده تا درصورت عدم تمایل به ساخت و ساز، از ساخته‌های دیگران لذت ببرید. برخلاف دیگر ساخته‌ی این تیم، یعنی Little Big Planet، شما در ساخت سبک‌های مختلف محدودیت خاصی ندارید. به ساخت عنوانی اول شخص فکر می‌کنید؟ آیا به تولید فیلم‌های کوتاه علاقه‌مند هستید؟ نواختن موسیقی و ساخت قطعه‌های جدید حرفه شما به حساب می‌آید؟ دریمز پاسخ به تمام این پرسش‌ها را می‌دهد. شما می‌توانید آن چیزی را بسازید که همیشه علاقه داشتید.​
در نگاه اول، ممکن است کنترل و نحوه ساخت و ساز بازی دشوار به نظر برسد، اما این اثر با ارائه روش‌های ساده و قابل فهم، قسمت‌های آموزشی کامل و یک کامیونیتی فعال و همکار، می‌تواند افرادی که حتی علاقه‌ای به این سبک ندارند را نیز جذب کند.​
پرسش و پاسخ
سؤال: تا چه زمانی می‌تونم Dreams رو به قیمت 30 دلار تهیه کنم؟
جواب: مدیامولکول تاریخ دقیقی برای این مورد اعلام نکرده، اما به صراحت گفته که برای مدتی محدود می‌تونید Early Access رو خریداری کنید و بعد از اون، بازی غیر قابل خرید می‌شه تا زمانی که نسخه کامل عرضه بشه.​
سؤال: بعد از خرید نسخه ارلی اکسس، برای تجربه نسخه کامل آیا باید 30 دلار اضافه بپردازم؟
جواب: خیر. درصورت تهیه این نسخه، برای همیشه مالک بازی خواهید شد و تمامی ویژگی‌های جدید را به صورت رایگان دریافت می‌کنید.​
سؤال: من تاحالا بازی نساختم. آیا دریمز نیاز به دانش برنامه نویسی داره؟​
جواب: خیر. دریمز برای همه طراحی شده. حتی اگر علاقه و استعداد ساخت بازی نداشته باشید، این عنوان باعث پیشرفت شما می‌شه.​
سؤال: برای تجربه دریمز حتماً باید کنترلرهای Move و دوربین پلی‌استیشن بخرم؟
جواب: خیر. استفاده از دو مورد یاد شده می‌تواند باعث ایجاد تجربه‌ای متفاوت شود اما با استفاده از کنترلرهای خود کنسول نیز می‌توانید به آسانی از تمامی ویژگی‌های این اثر استفاده کنید.​
با افزوده شدن ویژگی‌های جدید، پست اول آپدیت می‌شود.

با تشکر از کاربر @esm nadaram بابت تصاویر زیبایی که از مرحله ساخته شده خودش فرستاده.
 
آخرین ویرایش:
سلام چندتا سوال داشتم
بتا کی میاد؟
بخش داستانی داره؟
چیز جدی ترم میشه توش ساخت؟
من تو نمایشا چیزی درباره ساختن شخصیت ندیدم اصن داره؟:-?:D
بعد تفاوتش با project spark چیه هنری تره و ساخت show و این چیزا رو داره؟:D
:D:D:D:D
اگه توش یچی مثل conker(هرچند که قیافش بسی ضایع بود ولی بهتر از young conker) تو project spark داشته باشه عالی میشه
فکرش بکنید رندر های ratchet.crash.sly.jak تو بازی باشن و باهاشون dream هامون رو به حقیقت تبدیل کنیم8->B-)
؟=((؟
 
PSX 2018 Is Not Happening, PlayStation Exec Confirms - IGN

We won't have it in the States this year," he continued. "The reasons behind that really are we don't have...we have a lot of progress that we're making on our games...Now that we have Spider-Man out the door, we're looking down into 2019 games like Dreams and Days Gone

:|

Dreams سال 2013 توی مراسم رونمایی PS4 معرفی شده...به مراسم رونمایی PS5 نرسه صلوات :| توی این بازه می‌تونستن سه تا Little Big Planet منتشر کنن :D ایده‌ی بازی فوق‌العاست ولی انصافا با این وضعیت نگرانم سونی بزنه درشونو تخته کنه چون خیلی وقته سوددهی نداشتن.
 
PSX 2018 Is Not Happening, PlayStation Exec Confirms - IGN

We won't have it in the States this year," he continued. "The reasons behind that really are we don't have...we have a lot of progress that we're making on our games...Now that we have Spider-Man out the door, we're looking down into 2019 games like Dreams and Days Gone

:|

Dreams سال 2013 توی مراسم رونمایی PS4 معرفی شده...به مراسم رونمایی PS5 نرسه صلوات :| توی این بازه می‌تونستن سه تا Little Big Planet منتشر کنن :D ایده‌ی بازی فوق‌العاست ولی انصافا با این وضعیت نگرانم سونی بزنه درشونو تخته کنه چون خیلی وقته سوددهی نداشتن.
با اینکه همون LBP هم طرفدارش نیستم، ولی Dreams هر ایده خفنی هم میخواد داشته باشه ارزش یک نسل بی بازیی رو نداشت:| (ازشون TearAway میخوام! عالی بود! عالی! :(( )

حداقل بتاش رو بدن...همینی که توی E3 نشون دادن اینا، ملت بفهمن چجوریاست و چی به چیه، و یکم دلمون آروم بگیره:|
 
کاور نوامبر
We have exclusive details on the game’s story mode, tools, and much more. Starting this week we’ll also have exclusive online content to support the story, including features, interviews, and gameplay footage
znvp_dreams-cover-art.jpg
 
آخرین ویرایش:
از بچه ها کسی گیمپلی 15 دقیقه ایی جدید رو دیده؟ البته گیمپلی نیست و تقریبا 70 80% تایم ویدیو به ساخت و ساز اختصاص یافته ولی کلا هدف این بازی رو نمیفهمم

کسی که بخواد یک گیم کامل بسازه میره با یونیتی سر و کله میزنه نتیجه میشه بازیهایی مثل سوپرهات و ... کسی هم که نخواد این کار رو بکنه بازیهایی مثل ماینکرفت با قابلیت ساخت و ساز در بازار هستند (ماه پیش بیش از 90 میلیون پلیر فعال داشته)

ادیت: چند صفحه اخیر تاپیک رو خوندم از تایید رسمی بتا برای سال 2017 تا غیره ولی ندیدم کسی اشاره کنه که MM دوبار بازی رو ریبوت کرده و یکی از دلایل طولانی شدن توسعه بازی همین مورد هست

Media Molecule’s Dreams Has Been Rebooted Twice; Sony Supporting The Game For Over 6 Years


Media Molecule's Dreams Has Been Rebooted Twice; Sony Supporting The Game For Over 6 Years
 
آخرین ویرایش:
از بچه ها کسی گیمپلی 15 دقیقه ایی جدید رو دیده؟ البته گیمپلی نیست و تقریبا 70 80% تایم ویدیو به ساخت و ساز اختصاص یافته ولی کلا هدف این بازی رو نمیفهمم

کسی که بخواد یک گیم کامل بسازه میره با یونیتی سر و کله میزنه نتیجه میشه بازیهایی مثل سوپرهات و ... کسی هم که نخواد این کار رو بکنه بازیهایی مثل ماینکرفت با قابلیت ساخت و ساز در بازار هستند (ماه پیش بیش از 90 میلیون پلیر فعال داشته)

ادیت: چند صفحه اخیر تاپیک رو خوندم از تایید رسمی بتا برای سال 2017 تا غیره ولی ندیدم کسی اشاره کنه که MM دوبار بازی رو ریبوت کرده و یکی از دلایل طولانی شدن توسعه بازی همین مورد هست

Media Molecule’s Dreams Has Been Rebooted Twice; Sony Supporting The Game For Over 6 Years


Media Molecule's Dreams Has Been Rebooted Twice; Sony Supporting The Game For Over 6 Years
خب شاید یکی بخواد گیم بسازه و نخواد با یونیتی یا هر انجین دیگه ای سروکله بزنه اینم در نظر بگیرید که همه توانایی کار با انجین رو ندارن و فقط میخوان یچیز اماده داشته باشن که بدون سختی زیاد باهاش گیم ساخت نه ساخت و ساز با پیکسل چیش غیرقابل درکه:Dهمین که اینهمه وقت گزاشتن تا بازی کامل بشه نه یچی مثل project spark جای شکر داره:D
 
با عرض شرمندگی ... بوی Failure میاد ... کاش این همه سال روی یک بازی Single player کار میکردن یه چیزی تهش میدادن بیرون . یه پلتفرمر خوب مثلا....
 
با عرض شرمندگی ... بوی Failure میاد ... کاش این همه سال روی یک بازی Single player کار میکردن یه چیزی تهش میدادن بیرون . یه پلتفرمر خوب مثلا....
اگه mm قرار بود یه پلتفرمر معمولی بده که از همون اول پیشنهاد ماکروسافت برا تبدیل کردن lbp به یه پلتفرمر کلیشه ای رو قبول میکرد این چیزایی که شما الان تو نمایش جدید دیدی جزو داستان بازین که بیشتر برای اماده سازی بازیکن ساخته شدن بقیش به خلاقیت شما بستگی داره حالا اینجا یه عده هستن ماکروفنن یا هرچی بیخودی میان بازی رو میکوبن پیشنهاد میکنم ویدیوهای طراحی مرحله رو ببینید:D
 
اگه mm قرار بود یه پلتفرمر معمولی بده که از همون اول پیشنهاد ماکروسافت برا تبدیل کردن lbp به یه پلتفرمر کلیشه ای رو قبول میکرد این چیزایی که شما الان تو نمایش جدید دیدی جزو داستان بازین که بیشتر برای اماده سازی بازیکن ساخته شدن بقیش به خلاقیت شما بستگی داره حالا اینجا یه عده هستن ماکروفنن یا هرچی بیخودی میان بازی رو میکوبن پیشنهاد میکنم ویدیوهای طراحی مرحله رو ببینید:D
خوش تیپ ... ماکروفن چیه ؟ من ؟ :D یک زمانی گروه و بلاگ اینا داشت بازیسنتر من جزو فعالان کلوپ فن های بی کله سونی بودم ( گروهش همچین اسمی داشت :D ) ولی الان پیر شدم دیگه پست Hate ـیی نمیزارم در ضمن دیگه تعصب رو گذاشتم کنار تو همه چی ...
این بازی هم وضعیتش عجیب غریبه خودشونم گفتن چند بار ریبوت شده تو پروسه اصلا مثل آدم نتونستن نشون بدن بازی چیه بعدم کی حوصله داره خودش بازی و مرحله بسازه بابا یه بازی درست درمون میدادن بعد این همه سال ... همون یارو کاغذیه بود برا ویتا دادن ( اسمش یادم نیست ) همونو ادامه میدادن بهتر از این بود به نظر من البته .
پ.ن : Tearaway :دی
 
خوش تیپ ... ماکروفن چیه ؟ من ؟ :D یک زمانی گروه و بلاگ اینا داشت بازیسنتر من جزو فعالان کلوپ فن های بی کله سونی بودم ( گروهش همچین اسمی داشت :D ) ولی الان پیر شدم دیگه پست Hate ـیی نمیزارم در ضمن دیگه تعصب رو گذاشتم کنار تو همه چی ...
این بازی هم وضعیتش عجیب غریبه خودشونم گفتن چند بار ریبوت شده تو پروسه اصلا مثل آدم نتونستن نشون بدن بازی چیه بعدم کی حوصله داره خودش بازی و مرحله بسازه بابا یه بازی درست درمون میدادن بعد این همه سال ... همون یارو کاغذیه بود برا ویتا دادن ( اسمش یادم نیست ) همونو ادامه میدادن بهتر از این بود به نظر من البته .
tearaway میگید نه شما رو نگفتم :D یه عده دیگه که احساس خفنی شدیدی دارن و فکر می کنن کسایی مثل من و شما اسکولن به هرحال بازی یه شبیه ساز ساخت بازیه و پیچیدگیش تعجبی نداره:D ما که حوصلش داریمB-)
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Scαrface
با عرض شرمندگی ... بوی Failure میاد ... کاش این همه سال روی یک بازی Single player کار میکردن یه چیزی تهش میدادن بیرون . یه پلتفرمر خوب مثلا....
منم از اونام که یک بازی سینگل پلیر محور دیگه ... مثلا TearAway یا هر پلتفرمر جدید و سراسر خلاقانه ی دیگه ای رو ترجیح میدادم! احساس میکنم اون بازی ها بیشتر برای منند:دی



اگه mm قرار بود یه پلتفرمر معمولی بده که از همون اول پیشنهاد ماکروسافت برا تبدیل کردن lbp به یه پلتفرمر کلیشه ای رو قبول میکرد این چیزایی که شما الان تو نمایش جدید دیدی جزو داستان بازین که بیشتر برای اماده سازی بازیکن ساخته شدن بقیش به خلاقیت شما بستگی داره حالا اینجا یه عده هستن ماکروفنن یا هرچی بیخودی میان بازی رو میکوبن پیشنهاد میکنم ویدیوهای طراحی مرحله رو ببینید:D
بازی ممکنه بترکونه، مثل خیلی چیزای دیگه که عمرا اینجا انتظارش رو میداشت کسی!(همین ماینکرفت حتی! اینجا 5تا پلیر داره اصلا؟ :-")
توی LBP هم مراحل خفنی ساخته میشد! بعضی هاشون بیسته بیست بودن، بعضی هاشون با اینکه خوب بودن...کوتاه بودن...(و یا ایپزودیک و باید میدیدی اصلا روزی ساخته خواهد شد ادامه ش یا نه) ، و خیلی هاش با اینکه ظاهر قشنگی داشتن...پر از باگ بودن که باعث میشد نتونی مرحله رو تموم کنی:|
در کل من چون خودم به ساخت و ساز علاقه ای ندارم، ترجیح میدادم خلافیتشون رو مثل TearAway اجرا میکردن! تا بازیی که تمرکز اصلیش رو ساخت و سازه ملته!
گویا 2-3ساعت هم بیشتر نیست ساخته ی خود Mm ...

امیدوارم حالا که یک نسل درگیرش بودن، بازی برابر انتظارات و یا بهتر ظاهر باشه و ارزش این همه وقت رو داشته باشه! مطمئنا اگر موفق بشه برای نسل بعد هم دوباره منتسر میشه و ساپورت میشه(همینطور که LBP3 شامل تمام مراحل LBP1 و 2 هم بود)

ولی دیگه نسل بعد خواهشا دوباره سراغ یه بازی که یک نسل وقتشون رو بگیره نرن:دی
 
گیم پلی رو دیدم ، اول با دیدگاه شخصی خودم شروع کنم ، همونطور که بارها گفتم علاقه ای به ساخت بازی در دنیای بازی ندارم ! ، LBP براش یک میلیون مرحله ساخته شده بود ولی سهم من از این همه پلیر یک مرحله هم نبود ، با اینکه عاشق LBPم ، اینکه بشینم مدل سازی کنم ، آبو رنگ بدم ، ابزار بکار ببرم ، مثل دفتر کار میشه برام ! . همه ی این صحبتا دلیل بر کم شدن ارزش بازی نیس ، این بازی برای ذهن خلاق کودکان و نوجوانان عالیه ، هم حوصله دارن هم وقت .
از طراحی هنریش لذت بردم ، فقط مسئله ای که ناراحتم میکنه بعد از نمایشهای متعدد ، اینه که ایده های بکری که توی آنونس و نمایشهای کوچک بعدی نشون دادن توی هیچکدوم از نمایشهای گیم پلی وجود نداره ، فقط رد کردن موانع مثل کرش و استفاده از ابزار برای دستکاری محیط ، این شبیه سازیها بعد از سیر طولانی زمان ساخت بازی برای نمایش جدید ، منو به وجد نمیاره و حس تازه بودن برام نداره . والا بزرگترها هم رویا دارن مربوط به سنین خاصی نیس :D ، توی تبلیغ از بزرگترها وام میگیرن ، پشت پیانو ، توی قبر ، فلانو بهمان ، ولی اون قسمت رویا رو هنوز ندیدیم .
 
خب خب ! این توییت غیر عادی و مشکوک مدیامولکول چه معنی می‌تونه داشته باشه؟ :D

4skq_mm.jpg

شاید بالاخره یک خبری از اون بتای کذایی بشنویم؟! چون تا به حال که عرضه ـش رو به 2019 موکول نکردن، شاید بخوان در این استریم پیش رو اعلام بکنن!

پ.ن: منظورم تاریخ عرضه نسخه بتا هست. تا قبل از این گفتن 2018 میادش و هر بار هم که ازشون سوال پرسیده شد چیزی رو رد نکردن و به طور مثال نگفتن که 2019 میاد :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or