PlayStation Dreams

bc.png
Dreams​
سازنده: Media Molecule​
ناشر: Sony Interactive Entertainment​
پلتفرم: PlayStation 4​
تاریخ عرضه: 16 آوریل 2019​
سبک: Sand Box​
هنگامی که شرکت «مدیا مولکول» در جریان رویداد رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 4، تصاویر عجیبی از شخصیت‌هایی که درحال نواختن موسیقی و... نمایش داد، هیچ کس تصور نمی‌کرد که این تصاویر مربوط به عنوانی باشد که در آینده Dreams نامیده می‌شود.​
سپس در مراسم بزرگ E3 سال 2015 بود که شرکت سونی با نمایش این عنوان برای نخستین بار، طرفداران را با یکی از عجیب‌ترین و درعین حال خلاقانه‌ترین آثار ساخته شده روی این پلتفرم آشنا کرد. هدف شما در دریمز ساخت و ساز است و تنها محدودیتی که با آن مواجه می‌شوید، میزان خلاقیت خود خواهد بود! در ادامه به برخی از ویژگی‌های موجود در این اثر می‌پردازیم. این بازی فعلا در Early Access به سر می‌برد. به این معنا که ویژگی‌ها و محتوای آن کامل نبوده و به مرور زمان، چیزهای جدیدی به آن افزوده می‌شود. درحال حاضر برای تهیه این عنوان کافی‌ست تا مبلغی معادل 29.99 دلار بپردازید اما هنگامی که بازی به صورت کامل عرضه شود، هزینه خرید آن به 59.99 دلار افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که خریداران نسخه 30 دلاری بدون پرداخت مبلغی اضافه می‌توانند از ویژگی‌های بازی در هنگام عرضه نهایی استفاده کنند.​
dreams-bc2.jpg
یکی از بخش‌هایی که در بازی اصلی وجود دارد اما به علت ماهیت Early Access دریمز، در نسخه فعلی موجود نیست، بخش داستانی است. طبق صحبت‌های سازنده، این بخش شامل 3 خط داستانی با گیم‌پلی متفاوت و اهدافی تازه می‌شود و به منظور آشنا کردن بازیکن با ویژگی‌های مختلف بازی طراحی خواهد شد. البته نباید انتظار حالت داستانی پیچیده و گسترده‌ای را داشته باشید.​
dreams-bc.png
تمرکز اصلی «دریمز» روی بخش گیم‌پلی است. برای درک بهتر این اثر بد نیست بدانید که دریمز فراتر از یک بازی عمل می‌کند. این عنوان بیشتر شبیه محیطی برای آزمودن خود در زمینه ساخت بازی‌، فیلم، صحنه‌ها و یا به طور کلی، ایده‌هایی‌ست که در ذهن شما می‌گذرد. هرچند که امکان تجربه ساخته‌های دیگران نیز برای شما مهیا شده تا درصورت عدم تمایل به ساخت و ساز، از ساخته‌های دیگران لذت ببرید. برخلاف دیگر ساخته‌ی این تیم، یعنی Little Big Planet، شما در ساخت سبک‌های مختلف محدودیت خاصی ندارید. به ساخت عنوانی اول شخص فکر می‌کنید؟ آیا به تولید فیلم‌های کوتاه علاقه‌مند هستید؟ نواختن موسیقی و ساخت قطعه‌های جدید حرفه شما به حساب می‌آید؟ دریمز پاسخ به تمام این پرسش‌ها را می‌دهد. شما می‌توانید آن چیزی را بسازید که همیشه علاقه داشتید.​
در نگاه اول، ممکن است کنترل و نحوه ساخت و ساز بازی دشوار به نظر برسد، اما این اثر با ارائه روش‌های ساده و قابل فهم، قسمت‌های آموزشی کامل و یک کامیونیتی فعال و همکار، می‌تواند افرادی که حتی علاقه‌ای به این سبک ندارند را نیز جذب کند.​
پرسش و پاسخ
سؤال: تا چه زمانی می‌تونم Dreams رو به قیمت 30 دلار تهیه کنم؟
جواب: مدیامولکول تاریخ دقیقی برای این مورد اعلام نکرده، اما به صراحت گفته که برای مدتی محدود می‌تونید Early Access رو خریداری کنید و بعد از اون، بازی غیر قابل خرید می‌شه تا زمانی که نسخه کامل عرضه بشه.​
سؤال: بعد از خرید نسخه ارلی اکسس، برای تجربه نسخه کامل آیا باید 30 دلار اضافه بپردازم؟
جواب: خیر. درصورت تهیه این نسخه، برای همیشه مالک بازی خواهید شد و تمامی ویژگی‌های جدید را به صورت رایگان دریافت می‌کنید.​
سؤال: من تاحالا بازی نساختم. آیا دریمز نیاز به دانش برنامه نویسی داره؟​
جواب: خیر. دریمز برای همه طراحی شده. حتی اگر علاقه و استعداد ساخت بازی نداشته باشید، این عنوان باعث پیشرفت شما می‌شه.​
سؤال: برای تجربه دریمز حتماً باید کنترلرهای Move و دوربین پلی‌استیشن بخرم؟
جواب: خیر. استفاده از دو مورد یاد شده می‌تواند باعث ایجاد تجربه‌ای متفاوت شود اما با استفاده از کنترلرهای خود کنسول نیز می‌توانید به آسانی از تمامی ویژگی‌های این اثر استفاده کنید.​
با افزوده شدن ویژگی‌های جدید، پست اول آپدیت می‌شود.

با تشکر از کاربر @esm nadaram بابت تصاویر زیبایی که از مرحله ساخته شده خودش فرستاده.
 
آخرین ویرایش:
Sackboy و ماجراجویی جدیدش:D
wzml_img_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B2%DB%B0%DB%B7_%DB%B1%DB%B7%DB%B5%DB%B1%DB%B2%DB%B4.jpg
 
دوستان پیش نمایش Dreams که در آخرین شماره از مجله EDGE چاپ شده بود رو ترجمه کردم، امیدوارم مورد پسندتون واقعا بشه :Rose:

عالی بود ، یه خسته نباشی به شدت بزرگ :دی

---
اینجوری که از مقاله برمیاد ، بازی یه جورایی جلو تر از زمانشه ، انگار هنوز زوده واسه همچین چیزی. شاید از طرف بعضی افراد مورد اقبال قرار بگیره ولی ، بین عموم بعید می دونم :دی توی دنیای پر مصرف و پرتکرار گیمینگ امروزی به نظرم همچین ایده ای بهتر بود ذره ذره تزریق بشه مثل LBP ، نه یهو با این وسعت در حدی که خود بخش بازی کردن بخواد توی حاشیه قرار بگیره :دی اینکه به جای یه سری قابلیت داخلِ یه بازی در کنارِ اثر اصلی، بخواد یه ابزار به جای خود بازی درست بشه یه کم فکر میکنم بهش ضربه بزنه چون چیزی که این روزا همه میخوان در وهله ی اول یه بازی خوبه (چیزی که به شدت کمیاب شده) بعد در کنارش آپشن های دیگه.
 
عالی بود ، یه خسته نباشی به شدت بزرگ :D

---
اینجوری که از مقاله برمیاد ، بازی یه جورایی جلو تر از زمانشه ، انگار هنوز زوده واسه همچین چیزی. شاید از طرف بعضی افراد مورد اقبال قرار بگیره ولی ، بین عموم بعید می دونم :D توی دنیای پر مصرف و پرتکرار گیمینگ امروزی به نظرم همچین ایده ای بهتر بود ذره ذره تزریق بشه مثل LBP ، نه یهو با این وسعت در حدی که خود بخش بازی کردن بخواد توی حاشیه قرار بگیره :D اینکه به جای یه سری قابلیت داخلِ یه بازی در کنارِ اثر اصلی، بخواد یه ابزار به جای خود بازی درست بشه یه کم فکر میکنم بهش ضربه بزنه چون چیزی که این روزا همه میخوان در وهله ی اول یه بازی خوبه (چیزی که به شدت کمیاب شده) بعد در کنارش آپشن های دیگه.

ممنون بابت مطالعه :Rose:

منم یه جورایی با این صحبت موافقم، اینا یه کار واقعا ریسکی انجام دادن با ساخت چنین عنوانی ولی خب از اونجایی که کارشون خیلی خوبه من فکر می کنم که موفقیت بزرگی در انتظارشون باشه. من خودم به شدت از چنین عنوانی استقبال می کنم، مثلا خودم واقعا خیلی اوقات ایده های زیادی توی ذهنم دارم که دوست دارم در قالب یه انیمیشن یا بازی دربیارمشون ولی می دونم که با یه موتور بازی سازی باید حداقل 2 سال وقت بگذارم، و مثلا خودم شاید اصلا نتونم خیلی از قسمت های کار رو انجام بدم. ولی با Dreams می تونم توی یه زمان خیلی کوتاه تر و با استفاده از ابزارهای کاملی که داره اون رو به وجود بیارم و این برام خیلی با ارزشه.
 
ممنون بابت مطالعه :Rose:

منم یه جورایی با این صحبت موافقم، اینا یه کار واقعا ریسکی انجام دادن با ساخت چنین عنوانی ولی خب از اونجایی که کارشون خیلی خوبه من فکر می کنم که موفقیت بزرگی در انتظارشون باشه. من خودم به شدت از چنین عنوانی استقبال می کنم، مثلا خودم واقعا خیلی اوقات ایده های زیادی توی ذهنم دارم که دوست دارم در قالب یه انیمیشن یا بازی دربیارمشون ولی می دونم که با یه موتور بازی سازی باید حداقل 2 سال وقت بگذارم، و مثلا خودم شاید اصلا نتونم خیلی از قسمت های کار رو انجام بدم. ولی با Dreams می تونم توی یه زمان خیلی کوتاه تر و با استفاده از ابزارهای کاملی که داره اون رو به وجود بیارم و این برام خیلی با ارزشه.

دقیقاً منم همین حس رو دارم ، اینکه خیلی از ایده ها و طرح هام رو می تونم زنده کنم :D ولی خب واقعاً تعداد اینجور افراد که گیمر هم بخوان باشن اونقدری زیاد نیست ، ترس من بیشتر از اینه که این همه وقت و هزینه و تلاش شش ساله به خاطر قوی نبودن بخش بازی کردن به جای بازی ساختن ، تحویل گرفته نشه که خب اونموقع اتفاق های خوبی برای استودیو نمی افته متاسفانه. چون واقعاً پتانسیلی توی بخش سینگل بازی نمی بینم ، هنری چرا ولی مخاطب پسند برای جامعه ی گیمرها ، نه :D حتی توی این زمینه از LBP هم توی سطح پایین تری قرار داره ظاهراً !
ولی خب توی ورژن خوشبینانه ی قضیه ، این همه امکانات و اطلاعات و ورودی و خروجی های مختلف برای کار کردن روی ایده ها به شدت رویایی و فوق العادس :D
 
دقیقاً منم همین حس رو دارم ، اینکه خیلی از ایده ها و طرح هام رو می تونم زنده کنم :D ولی خب واقعاً تعداد اینجور افراد که گیمر هم بخوان باشن اونقدری زیاد نیست ، ترس من بیشتر از اینه که این همه وقت و هزینه و تلاش شش ساله به خاطر قوی نبودن بخش بازی کردن به جای بازی ساختن ، تحویل گرفته نشه که خب اونموقع اتفاق های خوبی برای استودیو نمی افته متاسفانه. چون واقعاً پتانسیلی توی بخش سینگل بازی نمی بینم ، هنری چرا ولی مخاطب پسند برای جامعه ی گیمرها ، نه :D حتی توی این زمینه از LBP هم توی سطح پایین تری قرار داره ظاهراً !
ولی خب توی ورژن خوشبینانه ی قضیه ، این همه امکانات و اطلاعات و ورودی و خروجی های مختلف برای کار کردن روی ایده ها به شدت رویایی و فوق العادس :D

یه SF بساز با ۵۰ ۶۰تا کرکتر و تمام کاستوما مجانی :D
 
  • Like
Reactions: Kainé
گیم پلی جدیدی از بازی در GDC به نمایش گذاشته شده.ابزارها داخل بازی فوق العاده هستند و در عین حال استفاده ازشون بسیار ساده و راحته.گیمر به هیچ وجه گیج نمیشه و این خودش عملا باعث خلق هر ایده ای که در ذهن میگذره میشه.البته در این گیم پلی نحوه ساخت کات سین هم نمایش داده میشه که بسیار جذابه مثل اینکه واقعا بچه های مدیا مولکول موفق بودن و ایده هایی که نمایش داده میشه واقعا فراتر از حد تصوره.امیدوارم موفق بشه

GDC Stream | Cutscene Creation and Puppeteering!
 
این بازی چی شد آخر؟

همینجوریش این بازی پیچیده و مبهم بود، سونی هم لطف کرد به افتضاح ترین شکل ممکن همیشه پرزنتش کرد و به جای این که در ایونت های رسمیش یکی بیاد درست حسابی توضیح بده این چیه و کلا توش چه خبره، انداختنش گوشه کنار مراسم که در نهایت اوضاعش اینه
بدون شک در فروش افتضاح عمل می کنه
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
این بازی چی شد آخر؟
یه عالمه نمایش و پنل داشت و فوق العادست همه جوره از لحاظ ساخت و ساز :دی
بتای بازیم یجورایی تایید کردن که امادست فک کنم برا تابستون امسال یا پاییز بیادش
لانچشم احتمالا برای تابستون سال دیگه باشه! :دی
__________________________
یه نکته ای که هست این بازی باید مستقیما روی نسل بعدی پورت بشه و بشه چیزایی که ساخته میشه رو هم رو هر دو نسل شیر کرد(مثل lbp3)
خیلی حیفه با این پتانسیل اخر نسل بیاد.
کلی کار میشه کرد تو این بازی
 
بازی که خوب به نظر میرسه اما انقدر در موردش افتضاح عمل میکنن که حتی منی که دنبال بازیم متوجه نمیشم چی به چیه! چطور انتظار دارن این بازی بفروشه؟

و اینکه آقا نسل تموم شد، کی قراره بیاد این؟ باید بره لانچ PS5 بشه. واقعا ارزش نداره روی PS4 بیاد چون این بازی ها در دراز مدت میفروشن و موفق خواهند بود.
 
سلام چندتا سوال داشتم
بتا کی میاد؟
بخش داستانی داره؟
چیز جدی ترم میشه توش ساخت؟
من تو نمایشا چیزی درباره ساختن شخصیت ندیدم اصن داره؟:-?:D
بعد تفاوتش با project spark چیه هنری تره و ساخت show و این چیزا رو داره؟:D
:D:D:D:D
اگه توش یچی مثل conker(هرچند که قیافش بسی ضایع بود ولی بهتر از young conker) تو project spark داشته باشه عالی میشه
فکرش بکنید رندر های ratchet.crash.sly.jak تو بازی باشن و باهاشون dream هامون رو به حقیقت تبدیل کنیم8->B-)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or