PlayStation Dreams

bc.png
Dreams​
سازنده: Media Molecule​
ناشر: Sony Interactive Entertainment​
پلتفرم: PlayStation 4​
تاریخ عرضه: 16 آوریل 2019​
سبک: Sand Box​
هنگامی که شرکت «مدیا مولکول» در جریان رویداد رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 4، تصاویر عجیبی از شخصیت‌هایی که درحال نواختن موسیقی و... نمایش داد، هیچ کس تصور نمی‌کرد که این تصاویر مربوط به عنوانی باشد که در آینده Dreams نامیده می‌شود.​
سپس در مراسم بزرگ E3 سال 2015 بود که شرکت سونی با نمایش این عنوان برای نخستین بار، طرفداران را با یکی از عجیب‌ترین و درعین حال خلاقانه‌ترین آثار ساخته شده روی این پلتفرم آشنا کرد. هدف شما در دریمز ساخت و ساز است و تنها محدودیتی که با آن مواجه می‌شوید، میزان خلاقیت خود خواهد بود! در ادامه به برخی از ویژگی‌های موجود در این اثر می‌پردازیم. این بازی فعلا در Early Access به سر می‌برد. به این معنا که ویژگی‌ها و محتوای آن کامل نبوده و به مرور زمان، چیزهای جدیدی به آن افزوده می‌شود. درحال حاضر برای تهیه این عنوان کافی‌ست تا مبلغی معادل 29.99 دلار بپردازید اما هنگامی که بازی به صورت کامل عرضه شود، هزینه خرید آن به 59.99 دلار افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که خریداران نسخه 30 دلاری بدون پرداخت مبلغی اضافه می‌توانند از ویژگی‌های بازی در هنگام عرضه نهایی استفاده کنند.​
dreams-bc2.jpg
یکی از بخش‌هایی که در بازی اصلی وجود دارد اما به علت ماهیت Early Access دریمز، در نسخه فعلی موجود نیست، بخش داستانی است. طبق صحبت‌های سازنده، این بخش شامل 3 خط داستانی با گیم‌پلی متفاوت و اهدافی تازه می‌شود و به منظور آشنا کردن بازیکن با ویژگی‌های مختلف بازی طراحی خواهد شد. البته نباید انتظار حالت داستانی پیچیده و گسترده‌ای را داشته باشید.​
dreams-bc.png
تمرکز اصلی «دریمز» روی بخش گیم‌پلی است. برای درک بهتر این اثر بد نیست بدانید که دریمز فراتر از یک بازی عمل می‌کند. این عنوان بیشتر شبیه محیطی برای آزمودن خود در زمینه ساخت بازی‌، فیلم، صحنه‌ها و یا به طور کلی، ایده‌هایی‌ست که در ذهن شما می‌گذرد. هرچند که امکان تجربه ساخته‌های دیگران نیز برای شما مهیا شده تا درصورت عدم تمایل به ساخت و ساز، از ساخته‌های دیگران لذت ببرید. برخلاف دیگر ساخته‌ی این تیم، یعنی Little Big Planet، شما در ساخت سبک‌های مختلف محدودیت خاصی ندارید. به ساخت عنوانی اول شخص فکر می‌کنید؟ آیا به تولید فیلم‌های کوتاه علاقه‌مند هستید؟ نواختن موسیقی و ساخت قطعه‌های جدید حرفه شما به حساب می‌آید؟ دریمز پاسخ به تمام این پرسش‌ها را می‌دهد. شما می‌توانید آن چیزی را بسازید که همیشه علاقه داشتید.​
در نگاه اول، ممکن است کنترل و نحوه ساخت و ساز بازی دشوار به نظر برسد، اما این اثر با ارائه روش‌های ساده و قابل فهم، قسمت‌های آموزشی کامل و یک کامیونیتی فعال و همکار، می‌تواند افرادی که حتی علاقه‌ای به این سبک ندارند را نیز جذب کند.​
پرسش و پاسخ
سؤال: تا چه زمانی می‌تونم Dreams رو به قیمت 30 دلار تهیه کنم؟
جواب: مدیامولکول تاریخ دقیقی برای این مورد اعلام نکرده، اما به صراحت گفته که برای مدتی محدود می‌تونید Early Access رو خریداری کنید و بعد از اون، بازی غیر قابل خرید می‌شه تا زمانی که نسخه کامل عرضه بشه.​
سؤال: بعد از خرید نسخه ارلی اکسس، برای تجربه نسخه کامل آیا باید 30 دلار اضافه بپردازم؟
جواب: خیر. درصورت تهیه این نسخه، برای همیشه مالک بازی خواهید شد و تمامی ویژگی‌های جدید را به صورت رایگان دریافت می‌کنید.​
سؤال: من تاحالا بازی نساختم. آیا دریمز نیاز به دانش برنامه نویسی داره؟​
جواب: خیر. دریمز برای همه طراحی شده. حتی اگر علاقه و استعداد ساخت بازی نداشته باشید، این عنوان باعث پیشرفت شما می‌شه.​
سؤال: برای تجربه دریمز حتماً باید کنترلرهای Move و دوربین پلی‌استیشن بخرم؟
جواب: خیر. استفاده از دو مورد یاد شده می‌تواند باعث ایجاد تجربه‌ای متفاوت شود اما با استفاده از کنترلرهای خود کنسول نیز می‌توانید به آسانی از تمامی ویژگی‌های این اثر استفاده کنید.​
با افزوده شدن ویژگی‌های جدید، پست اول آپدیت می‌شود.

با تشکر از کاربر @esm nadaram بابت تصاویر زیبایی که از مرحله ساخته شده خودش فرستاده.
 
آخرین ویرایش:
سابقه مدیا ملوکول که خیلی درخشانه
از طرفی هم اگه تجربش کنید کاملا متوجه وسعت کار میشید.
کامیونتی به شدت فعال و خلاقی پشت بازی خوابیده که نوید یک اینده خیلی روشن و خوبی رو میده.
و اینکه هرچی واسه موفقیت نیاز هست رو دریمز داخل خودش داره.
درسته ولی هر کسی نمیپسنده. خیلی فقط بازی میکنن فقط واسه هیجان و طی کردن یه خط داستانی که اینا رو نداره این بازی.
 
خوشحالم که بازی روند خودشو داره طی میکنه امیدوارم به زودی زود تاریخ عرضش هم مشخص بشه این استودیو تو این نسل خیلی کم کار بود
 
خب من هم اولین صحنه ام رو توی بازی ساختم :sweatsmile:
نمیدونم چرا کیفیت ویدئو خوب نشد :think: مثلا این برگ ها و ... سمت چپ تصویر یکم تیره تر هست و اینجا بیشتر سفید شده :think:
توی خود بازی رنگش بهتره.
بعد از امتحان های دانشگاه کلی میشینم پاش و با بازی کار میکنم.

 
امروز ی خبر خوندم که یکی از کاربر های توی بازی که در واقع از اعضای مدیا مولکول هست به 100 هزار فالوور رسیده و اینا
بعد اخر خبر گفته بود احتمال داره بازی 60 دلار عرضه بشه
قبلا هم خبرش اومده بود که کسایی که ارلی اکسس رو میخرن رایگان به نسخه ی اصلی اپدیت میشه که همین احتمال اینکه نسخه ی اصلی قیمت بیشتری داشته باشه رو افزایش میده
چه کنیم ؟ :-?
دست به کار بشیم ؟ :-?:D
اپدیت : الان رفتم پست اصلی رو نگاه انداختم دیدم نوشته به 60 دلار افزایش پیدا میکنه .... پس قطعیه؟!
 
اپلود جدید project genesis
crash bandicoot فوق العادس@-) اینی که میبینید یجورایی شبیه چیزیه که ادامه اندر ریتد ترین بازی کرش یعنی twinsanity باید میبود که کنسل شد:(

بیا حتی طرفدارا هم کرش با طراحی twinsanity دوست دارن اون وقت بعضی از دوستان بگن اون طراحی کذایی اکتیویژن از همه بهتره:D
 
دوستان کم پیدایین؟

عجب ماریویی ساختن ملت این انمیشنا این محیط wow! فقط قیافه ماریو خیلی شبیهش نیست البته از هر ماریویی که تو دریمز ساختن بهتره بسیار عالی@-)

تعجب میکنم نینتندو تا الان کاری نکرده
 
  • Like
Reactions: artour-2198
با این گرونیا هنوز موفق به خرید بازی نشدم اما یه ارت جدید دارم که با فوتو شاپ ادیتش کردم (یک صفحه از کمیک mgs) که میخوام نظر دوستان دربارش بدونم شرمنده اگه خیلی به تاپیک مربوط نیست تصویرشم هنوز کامل نیست
 
با این گرونیا هنوز موفق به خرید بازی نشدم اما یه ارت جدید دارم که با فوتو شاپ ادیتش کردم (یک صفحه از کمیک mgs) که میخوام نظر دوستان دربارش بدونم شرمنده اگه خیلی به تاپیک مربوط نیست تصویرشم هنوز کامل نیست
خیلی خوجمله :D
 
  • Smile
Reactions: JohnnySilverhand
خبر : استودیو مدیا مولکول برای بازی Dreams طراح و بازیساز استخدام می‌کند ...
بنظرم برای اون دسته افرادی که به محتوای بازی شک داشتن خبر خیلی خوبیه هر چند همین الان هم بازی های خوبی براش ساخته شده

تقریبا چیزی بود که حدودا پارسال با یک نمایش درست و حسابی از ماهیت کلی بازی گفتم! کسی که اونقدر مهارت داشته باشه که یک گیم کامل بسازه که شامل شروع، اوج گیری و پایان باشه میره سراغ موتور های ساده ای مثل یونیتی و بازیهایی مثل my friend pedro رو میسازه که تو یک هفته 250 هزار نسخه به فروش بره. کسی هم که توانایی همچین کاری نداشته باشه 3 4 تا کانسپت بدرد نخور طراحی میکنه و باقی ش ول معطل

حالا کار به جایی رسیده طراح میخوان استخدام کنند تا بتونه با ابزار طراحی شون بازی بسازه! یعنی مفهوم همین استخدام آگهی دقیقا متضاد با ماهیت دریمز هست که قرار بود کاربرهای گسترده ای جمع کنه و براش بازی درست کنند و ...

از بچه ها کسی گیمپلی 15 دقیقه ایی جدید رو دیده؟ البته گیمپلی نیست و تقریبا 70 80% تایم ویدیو به ساخت و ساز اختصاص یافته ولی کلا هدف این بازی رو نمیفهمم

کسی که بخواد یک گیم کامل بسازه میره با یونیتی سر و کله میزنه نتیجه میشه بازیهایی مثل سوپرهات و ... کسی هم که نخواد این کار رو بکنه بازیهایی مثل ماینکرفت با قابلیت ساخت و ساز در بازار هستند (ماه پیش بیش از 90 میلیون پلیر فعال داشته)

ادیت: چند صفحه اخیر تاپیک رو خوندم از تایید رسمی بتا برای سال 2017 تا غیره ولی ندیدم کسی اشاره کنه که MM دوبار بازی رو ریبوت کرده و یکی از دلایل طولانی شدن توسعه بازی همین مورد هست

Media Molecule’s Dreams Has Been Rebooted Twice; Sony Supporting The Game For Over 6 Years


Media Molecule's Dreams Has Been Rebooted Twice; Sony Supporting The Game For Over 6 Years
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or