Multi Platform Dragon's Dogma 2


DD 2.PNG
بالاخره بعد ماه ها حدس و گمان در سالگرد 10 سالگی این بازی ، امشب کپکام در یک رویداد اختصاصی از نسخه دوم بازی رونمایی کرد.

DD2 از موتور بازیسازی اختصاصی کپکام (RE Engine) توسع داده خواهد شد.
موتوری که نسل جدید نسخه های Resident Evil و همینطور DMC را در کارنامه درخشانش داره.

کارگردان بازی هیدیاکی ایتسونو ، کارگردان و تهیه کننده نسخه پیشین DD و همینطور عناوین تحسین شده نسخه دوم تا پنجم DMC هستن.

متن بالا موقتی هست و بعدا بروز میشه.

آپدیت میشه...
 
توی ذوق نمیزنه ، اما بستگی به پلیر داره.
من هیچ بازی 2000 به بعدی نیست که گرافیکش برام تو ذوق بزنه.
حتی خیلی وقتها بازیهای دهه 90 رو هم بازی میکنم.
دیگه این که بازی نسبتا جدیدیه.
برای همین نظری در مورد گرافیک ندارم.
اقا من به احترام شما، از جا برخاستم، تا کمر خم شدم، و کلاهمو از سر برداشتم :D

8e5cebb758fdd98d5ff3616cff0f87ea (1).gif

دمت گرم ماکان :D منم دقیقا همینطورم که شما گفتی، در مورد گرافیک و خیلی پیش میاد بازی های 2000 به بعد یا حتی 90s یا حتی 80s یا همون میکرو خودمون رو، همچنان بزنم، همیشه جز پلی لیستم هستن... عاشقشونم و هیچ وقت ازشون خسته نمیشم،

در واقع اخرین اولویتم گرافیکه، اما خب مثل هر ادمیزادی منم از گرافیک با کیفیت و نو و مدرن هم خوشم میاد :D
فقط اولویت نیست و اخرین اپشنه (مثلا همین که استارفیلد نسبت به F4 از نظر گرافیکی یک پیشرفت قابل توجه داشته، تو این زمینه از من نمره 10 میگیره، از متریال ایندور که واقعا عالی درومده، تا لباس ها، تا فیشال انیمیشن مخصوصا موقع کانورسشن ها، تا ساختمون ها و بهتر شدن نمای بیرونیشون... کافیه تا استارفیلد تو بحث گرافیک (منهای پرفومنس) از من نمره 10 بگیره..

*صفحه اخر تاپیک استارفیلد رو خوندم و قشنگ یادمه ملت سر گرافیک f4 خیلی شلوغ کرده بودن، همون موقع هم (2014 و بعد +2015) گرافیک f4 واقعا به نسبت زمانش خوب و قابل قبول بود (مشکل بیشتر پرفومنس هنگام انتشار بود) و مثلا قشنگ یادمه اون موقع رو یک پی سی های اند تایتان محور بازی میکردم، و واقعا برام عجیب بود چرا ملت از گرافیک بازی (به نسبت بازی های هم دوره) این همه ایراد میگیرن؟ حتی بعدش رو PS4 هم گرافیک خیلی خوب و قابل قبول بود.. (منf4 رو 10 برابر پی سی، رو کنسول بازی کردم)

اینارو گفتم که بگم، برخلاف نظر دوستان در تاپیک استارفیلد، بتزدا به فیدبک ها اهمیت میده، حالا شاید روابط عمومی خیلی مناسب نباشه، شاید انتطارات رو تامین نکنه، طبیعتا اینا ممکنه، اما انصافا سر استارفیلد نشون دادن واقعا میخوان بازی ها جهش و پیشرفت داشته باشن، از گرافیک تا سیستم نقش افرینی تا گان پلی که البته از F4 تقریبا ردیف شده بود؛ استارفیلد بیچاره قربانی طراحی شد، همینم تبدیلش کرده به یک سیبل خوشگل و خفن و هرکی هم ناراحته، یک لگد حواله اش میکنه :D و خیلی راحت، چون بازی شکست خورده، همه نظرات شخصی منفیشون رو به عنوان "فکت" تصور میکنند (ببخشید دیگه از موضوع تاپیک زیادی خارج شدم) یا مثلا میگن طراحی اوت دیتد، نمیدونم گاهی فکر میکنم اینا اصن بازی کردن؟ اخه استارفیلد اتفاقا اومد تغییرات عمده بده، و گند زد، یعنی به نظرم، اتفاقا، یکی از مهم ترین دلایل طراحی عجیب غریب و در نهایت شکست استارفیلد، همین غر غر های بی مورد بود که باعث شد اینا تا این حد تو سیستم همیشگی موفقشون تغییرات ایجاد کنند، واقعا کسی که از اوت دیتد بودن طراحی استارفیلد ایراد اسمون به زمین بیاری میگیره به نظر شبیه هیتری هست که اصن نمیدونه چی میگه... با این حال من قطعا میفهمم استارفیلد مشکل داره، خودمم بارها اشاره کردم، و نمیخوام بگم بازی بی ایراده...

اما اخرش این رو بگم، مشکل بتزدا، فن های لویال که در هر صورت رو سر قرارش میدن، نیست، این اتفاقا نقطه قوت بتزداست و امکانی هست که فقط امثال بتزدا و فرام سافور و راک استار و ناتی داگ دارن، و بقیه استودیو ها بیشتر ارزوش رو دارن، یعنی یک کامیونیتی به شدت علاقه مند و وفادار، دار و ندار بتزدا از همین جا اومده؛ مشکل این نیست که امثال من در هر صورت با بازی هاش عشق میکنیم ( که حتما انتقاد هم داریم کمااینکه به شخصه برای استارفیلد اکس بکس خریدم، اما 150 ساعت تا حالا بازی های قبلی BGS رو زدم جای استارفیلد و کلی انتقاد به استارفیلد تو همین سایت داشتم)

به طور کلی به نظرم اگه بازی های قبلی بتزدا یک استخر بزرگ و عمیق در نظر بگیریم، استارفیلد به جای یک استخر بزرگ، 1000 تا حوض کوچک داره، تصور من قبل عرضه این بود که حداقل 2-3 تا سندباکس به شدت بزرگ و پر جزئیات داریم (مثل مثلا هینترلند در مقایسه با لوکیشن های دیگر دراگون ایج اینکوزیشن) اما خب، نشد، به نظرم بزرگ ترین مشکل استارفیلد که مشکلات دیگر هم ایجاد میکنه همین طراحی بازیه، برای همین به شدت امیدوارم سر TES VI ، تا حد زیادی مشکلات رفع بشه و یک طراحی عادی رو شاهد باشیم...

*مورد بعدی که خوشم نمیاد، تا یک بازی و استودیو میدرخشن، تبدیل میشن به خدا و نقطه ای برای مقایسه با دیگران، من کلا بدم میاد از مقایسه با دیگران، چه در مورد خودم چه پدیده ای مثل ویدئوگیم، به این سن رسیدم تا حالا اپسیلون خودم رو با کسی مقایسه نکردم :D ثابت هم شده که مقایسه بین انسان ها میتونه بی نهایت مخرب باشه و تولید عقده و حسادت کنه (اکه درست انجام شه، بی نهایت مفیده و باعث پیشرفت میشه، البته در مورد مقایسه انسان ها، همیشه غیر مفید و حماقته) و به نظرم نباید از کسی بت ساخت، حتما یادتونه بعد ویچر 3 هم از سی دی بت ساخته میشد، خب نتیجه چی شد؟ سایبرپانک، به نظرم بهتره گیمر ها این کار رو با یک استودیو دیگر که رقیب BGS هم هست، تکرار نکنن...

چقدر حرف زدم :D

اینم تشکر برای بزرگمردانی که این پست رو کامل میخونن :D

DSAT (1).gif
 
آخرین ویرایش:
نسخه pc از dlss3 و ray-traced reflections, and ray-traced lighting پشتیبانی میکنه B-)
RTX 500 and Counting: Horizon Forbidden West Complete Edition & Pax Dei Lead The Charge For RTX and DLSS 3 At CES 2024

یک ویودیو امده بیرون که تفاوت های ps5 و پی سی رو نشون میده تفاوت ناچیزی دارن اونقد موتور‌ش‌قویه و تیم خوب بازی ساخته روی ps5 بعد بقیه ویژگی های انویدیا هم بیشتر گیمیک هستن تا ویژگی یوزفول این دیگه که جای ارتقا نداره احتملا رزلوشن بالاتر (چون اف پی اس و رزولوشن خیلی بالا هم که همه نمیتونن بازی کنن از لحاظ سخت افزار) بازم خیلی رزولوشن بالا که برای همه دردسترس نیست اونم تو چیزی مثل hzfw که از لحاظ پست پراسیسنگ و افکت ها و تکسچر و نور‌پردازی و ...
آقا اون تاپیک همسایه (hzfw ) هست ، اینجا صحبت درمورد Dragon's Dogma 2 یه
 
آخرین ویرایش:
بچه ها این بازی مثل مانستر هانتر فقط باید باس بکشی یا دانجن و دشمنای دیگه هم داره؟
همه چی داره. از دانجن و سیستم نقش آفرینی گرفته تا باس و انمی های مختلف و ... . سیستم چرخه شب و روزشم تو سختی بازی تاثیر داشت و تو شبا انمی های سختتری میخوردن به پستت.
 
نسخه pc از dlss3 و ray-traced reflections, and ray-traced lighting پشتیبانی میکنه B-)
RTX 500 and Counting: Horizon Forbidden West Complete Edition & Pax Dei Lead The Charge For RTX and DLSS 3 At CES 2024
یک ویودیو امده بیرون که تفاوت های ps5 و پی سی رو نشون میده تفاوت ناچیزی دارن اونقد موتور‌ش‌قویه و تیم خوب بازی ساخته روی ps5 بعد بقیه ویژگی های انویدیا هم بیشتر گیمیک هستن تا ویژگی یوزفول این دیگه که جای ارتقا نداره احتملا رزلوشن بالاتر (چون اف پی اس و رزولوشن خیلی بالا هم که همه نمیتونن بازی کنن از لحاظ سخت افزار) بازم خیلی رزولوشن بالا که برای همه دردسترس نیست اونم تو چیزی مثل hzfw که از لحاظ پست پراسیسنگ و افکت ها و تکسچر و نور‌پردازی و ... وحشتناکه و احتمالا باید سنگین باشه چون بازی برای فایو ساخته شده از پایه و بعد یک نسخه کیفیت پایین ترش زدن برای فور چون بازی خودش شصت فریم داره روی فایو سی فریم الترا داره و وحشتناک هم به نظر میرسه من که لذت بردم حتی دی ال سی رو و اسپویل شدم دیگه چون دیگه بازی ها هر چقد هم گرافیکشون بالا باشه باز در مقابل عظمت این سطح جزییات پایینه به نظرم برخلاف شعارهایی که میدن برای ریترسینگ بدون ری ترسینگ forbidden بالاتریین سطح ویژال یک بازی رو داره .
الان تو ویدیو چیزی تفاوت ندیدم تازه اون فایو یک موشن بلار داره فوق العاده سینماتیکش میکنه سرسام اور .اابته یوتوب که کمپرس بدی داره ولی باز نشون میده که نسخه فایو اصلا دست کمی از شاهکار گرافیکی نداره .

خوددبازی هم بینهایت عالی من که از سایفای سری خیلی خوشم میاد ‌
 
یک ویودیو امده بیرون که تفاوت های ps5 و پی سی رو نشون میده تفاوت ناچیزی دارن اونقد موتور‌ش‌قویه و تیم خوب بازی ساخته روی ps5 بعد بقیه ویژگی های انویدیا هم بیشتر گیمیک هستن تا ویژگی یوزفول این دیگه که جای ارتقا نداره احتملا رزلوشن بالاتر (چون اف پی اس و رزولوشن خیلی بالا هم که همه نمیتونن بازی کنن از لحاظ سخت افزار) بازم خیلی رزولوشن بالا که برای همه دردسترس نیست اونم تو چیزی مثل hzfw که از لحاظ پست پراسیسنگ و افکت ها و تکسچر و نور‌پردازی و ... وحشتناکه و احتمالا باید سنگین باشه چون بازی برای فایو ساخته شده از پایه و بعد یک نسخه کیفیت پایین ترش زدن برای فور چون بازی خودش شصت فریم داره روی فایو سی فریم الترا داره و وحشتناک هم به نظر میرسه من که لذت بردم حتی دی ال سی رو و اسپویل شدم دیگه چون دیگه بازی ها هر چقد هم گرافیکشون بالا باشه باز در مقابل عظمت این سطح جزییات پایینه به نظرم برخلاف شعارهایی که میدن برای ریترسینگ بدون ری ترسینگ forbidden بالاتریین سطح ویژال یک بازی رو داره .
الان تو ویدیو چیزی تفاوت ندیدم تازه اون فایو یک موشن بلار داره فوق العاده سینماتیکش میکنه سرسام اور .اابته یوتوب که کمپرس بدی داره ولی باز نشون میده که نسخه فایو اصلا دست کمی از شاهکار گرافیکی نداره .

خوددبازی هم بینهایت عالی من که از سایفای سری خیلی خوشم میاد ‌
سلام و درود
کلا بازی های کپکام اینطوری هستن، تفاوت تو pc و کنسول کم هست و خیلی عالی تو pc و کنسول اجرا میشه

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
 


مصاحبه کوتاه و جالبیه. در مورد Pawnها صحبت میکنه که چقدر بهتر و مفیدتر شدن. تمام تلاششون رو کردن تا واقعا حس کنید چند نفر کنارتون هستن و به وقتش کمکتون میکنن. چه توی مبارزات چه کوئست‌ها و حتی راهنمایی برای پیدا کردن راه یا رسیدن به جای خاصی. همین موضوع باعث شده که خیلی آیکون‌ها مختلف روی مپ قرار ندن تا پلیر بتونه از طریق Pawnها و باقی npcها، مسیر خودش رو پیدا کنه. در این مورد میگه که یکی از اهدافشون این بوده که Pawnها یه دیالوگ رو بارها تکرار نکنن. میگه اینجا هر کدومشون شخصیت و رفتار خاص خودشونو دارن و اینطوری پلیر راحتر میتونه انتخاب کنه که کی همراهیش کنه. برای همه‌ی Pawnها صداگذاری کامل انجام شده با مقدار خیلی زیادی دیالوگ. ساید کوئستای خیلی زیادی داخل بازی هستش و ممکنه با توجه به Pawnی که با خودتون میبرید، دیالوگای مخصوص خودشون رو بگن و حتی نظر بدن در مورد اتفاقات!

در کل یه قدم رو به جلوی اساسی هستش نسبت به نسخه قبلی.
 


مصاحبه کوتاه و جالبیه. در مورد Pawnها صحبت میکنه که چقدر بهتر و مفیدتر شدن. تمام تلاششون رو کردن تا واقعا حس کنید چند نفر کنارتون هستن و به وقتش کمکتون میکنن. چه توی مبارزات چه کوئست‌ها و حتی راهنمایی برای پیدا کردن راه یا رسیدن به جای خاصی. همین موضوع باعث شده که خیلی آیکون‌ها مختلف روی مپ قرار ندن تا پلیر بتونه از طریق Pawnها و باقی npcها، مسیر خودش رو پیدا کنه. در این مورد میگه که یکی از اهدافشون این بوده که Pawnها یه دیالوگ رو بارها تکرار نکنن. میگه اینجا هر کدومشون شخصیت و رفتار خاص خودشونو دارن و اینطوری پلیر راحتر میتونه انتخاب کنه که کی همراهیش کنه. برای همه‌ی Pawnها صداگذاری کامل انجام شده با مقدار خیلی زیادی دیالوگ. ساید کوئستای خیلی زیادی داخل بازی هستش و ممکنه با توجه به Pawnی که با خودتون میبرید، دیالوگای مخصوص خودشون رو بگن و حتی نظر بدن در مورد اتفاقات!

در کل یه قدم رو به جلوی اساسی هستش نسبت به نسخه قبلی.
نسخه قبلی نصف چیزی که مد نظر داشتن نشد با اینحال تجربه خیلی خوبی از اب در اومد . این به نظرم غوغا میکنه :دی
 
  • Like
Reactions: NaViiDii
رابطه منو این بازی رابطه عجیبیه. نسخه اولشو بازی نکردم، ولی با هر تریلرش بیشتر شیفته دنیای غنی و بی‌نهایت انعطاف‌پذیرش میشم، اما احتمالا هیچ وقت نمی‌تونم بازیش کنم چون حالت Solo بازی تقریبا بی‌معنیه فک کنم و فقط با پارتی و همراها لذت بخش میشه. منم کلا تک نفره همیشه بازی می‌کنم. واقعا آدم تباه و بیهوده‌ای هستم احساس می‌کنم. ولی انصافا چیزی که من تا الان دیدم شگفت انگیزه
 
  • Poker Face
Reactions: Sepi_60
رابطه منو این بازی رابطه عجیبیه. نسخه اولشو بازی نکردم، ولی با هر تریلرش بیشتر شیفته دنیای غنی و بی‌نهایت انعطاف‌پذیرش میشم، اما احتمالا هیچ وقت نمی‌تونم بازیش کنم چون حالت Solo بازی تقریبا بی‌معنیه فک کنم و فقط با پارتی و همراها لذت بخش میشه. منم کلا تک نفره همیشه بازی می‌کنم. واقعا آدم تباه و بیهوده‌ای هستم احساس می‌کنم. ولی انصافا چیزی که من تا الان دیدم شگفت انگیزه
اگر مثل یک باشه سولو بازی کردن بی معنی نیست و اختیاریه. در شماره یک هم اتفاقا خیلی ها از جمله خود من تنها بازی میکردن چون میزان xp بیشتری نسبت به تیم 4 نفره میشه گرفت و نگران مردن هم تیمیها و نجات دادنشون نیستی. تا آخر بازی هم هیچ مشکلی پیش نمیومد. اینجا هم اگر تغییری نسبت به قبل نداده باشن تکی رفتن باید اختیاری باشه.

************************

در مورد دانجنها چون بالا پرسیده شده شماره قبلی بازی برای من یکی از بهترین دانجنهای تاریخ گیم رو داشت. اتمسفر ترسناک و مکانهای مرموز و تاریک و موجودات بشدت خطرناک که به یک ضربه میتونستن گیم اور کنن. یهو وسط درگیری با موجوداتی که بیرون دانجن باس حساب میشدن death به شکل یه ریپر ظاهر میشد و اون وقت فقط میخواستی جونت رو نجات بدی. بعد به جایی میرسیدی که خودت death رو احضار میکردی تا بکشی. اون جو تاریک داخل دانجن اصلی اکسپنشن بازی و حس اینکه یه جایی هستی که مثل دارک سولز یک هیچ امیدی به کمک از طرف هیچ کس نداری و همه چیز علیه توست و رسما برای مردن میری و جایی که چند دقیقه پیش ازش رد شدی الان یه اژدها با 8 ردیف جون منتظرته یا برجی که زیر زمین پیدا میکردی و همون طبقه اولش بخاطر سختی در پیشروی به مشکل برمیخوردی. شماره یک از معدود بازیهایی بود که 3 بار تمومش کردم. من یک بازی رو به زور ممکنه بار دوم بازی کنم ولی این بازی بار سوم هم لذت زیادی داشت.

یه نکته هم در مورد انتظارات ملت از بازی بگم. من اکثر پست کسانی که شماره قبلی رو بازی نکردن رو که میخونم به طور غیر مستقیم حس میکنم چون بازی یه rpg اوپن ورلده ملت منتظر اسکایریم یا ویچر هستن و حقیقتش اگر با این دید منتظر بازی هستید و بازی اگر شبیه شماره قبلش باشه شدیدا ناامید میشید.
این بازی ( مجددا تاکید میکنم اگر مثل شماره یکش باشه) بیشتر به سری سولز شبیهه تا اسکایریم یا ویچر. اول اینکه شماره قبلی درست مثل سری سولز بشدت سخت بود. البته بعد از یاد گرفتن و بیلد درست و به دست اوردن اسلحه درست خیلی اسونتر میشد. دوم اینکه درست مثل سولز و بر خلاف اسکایریم یا ویچر گیم پلی بر داستان اولویت داره و داستان مثل ویچر یا اسکایریم نیست که کشش و جذابیت خاصی داشته باشه. البته به اندازه سری سولز هم مبهم نیست ولی کلا بخاطر تاکید روی گیم پلی به سری سولز شبیه تره. بنابر این خیلی ها قراره ناامید بشن. ولی این رو هم در نظر داشته باشید که به شماره قبلی بازی اگر وقت بدید تازه متوجه میشد چه شاهکاریه ولی اگر از این کسانی هستید که در چند دقیقه اول نسخه بازی رو میپیچن اونوقت احتمالا سمتش نرید بهتره.
 
یه خبری آمد که برای من شدیدا ضد حال بود و اونم اینکه بازی رو کنسول ۳۰فریم اجرا میشه و آپشنی برای ۶۰ فریم نداره! اصن فکرشم نمیکردم نسخه دوم آپشن ۶۰فریم نداشته باشه.
 
  • Wow
Reactions: Destro
یه خبری آمد که برای من شدیدا ضد حال بود و اونم اینکه بازی رو کنسول ۳۰فریم اجرا میشه و آپشنی برای ۶۰ فریم نداره! اصن فکرشم نمیکردم نسخه دوم آپشن ۶۰فریم نداشته باشه.
واقعا؟ تایید شده این خبر؟

عجیبه آخه ٬ خیلی بازیای سنگین تر از این ۶۰ فریم اجرا میشن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or