Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
So It Begins Helms Deep GIF



پیش نمایشا دارن میان .......







بیخود نبود هوگو مارتین میگفت اینجا مثل تانک میمونید . Doomguy قشنگ انگار بهش وزنه چند تنی وصل کردن مثل Robocop حرکت میکنه !!!
 
آخرین ویرایش:
والا خیلی سعی کردم ازش چیزی نبینم ولی اون گیم پلی ۱۴ دقیقه ای رو دیدم کامل متاسفانه😁. بازی قطعا مکانیزم مبارزاتش نزدیکترین فرم به دووم های کلاسیک هست، کلا combat design بازی دچار تحول شده و اصلا شباهتی به دو نسخه قبل نداره. طراحی سلاح های فوق العاده جذابه به حدی که یه لحظه احساس کردم ماوس و کیبورد دستمه و دارم بازیش میکنم😁. به شدت عالیه. مشخصه که تغییر بازی تنها به فضاسازی هاش بسنده نکرده و تمام قسمت ها متاثر از نگاه سازنده به این نسخه تغییرات چشمگیر داشته. ابنکه چقدر مورد قبول اکثریت واقع بشه رو خدا میدونه، اصلا نمیتونم پیشبینی ای راجب نمراتش و شکل بازخوردهاش داشته باشم چونکه فرمول اترنال اینقدر مهیج بود که ممکنه یه عده انتظار همچون چیزی رو داشته باشن و این تغییر براشون چندان مطلوب نباشه. از طرفی تنها نکته ای که نگرانم میکنه بزرگ شدن مراحل بازی هست که خب امیدوارم اون جادوی همیشگی دووم رو داخلش ببیتیم و بعد از چند مرحله با این فرمول، تکراری نشه. بخش atlan و اون مبارزات با تایتان ها هم فان به نظر میرسید. راجب دراگون فعلا نظری ندارم، نمیدونم چطور درآوردنش و چقدر قابلیت داره.
در کل قطعا نقدها متفاوت هست بهش، این حس من هست البته. ولی شدیدا با نمایشش کیف کردم خودم شخصا و نمیتونم بیشتر از این برلش منتظر بمونم.
حالا دوستانی که پریویوهارو دیدن یا خوندن بیان یه چندتاییشون رو منعکس کنن ببینیم نظرات چطور بوده.
 
یعنی میگید نمایشها رو ببینیم؟:wow:
والا خیلی سعی کردم ازش چیزی نبینم ولی اون گیم پلی ۱۴ دقیقه ای رو دیدم کامل متاسفانه😁. بازی قطعا مکانیزم مبارزاتش نزدیکترین فرم به دووم های کلاسیک هست، کلا combat design بازی دچار تحول شده و اصلا شباهتی به دو نسخه قبل نداره. طراحی سلاح های فوق العاده جذابه به حدی که یه لحظه احساس کردم ماوس و کیبورد دستمه و دارم بازیش میکنم😁. به شدت عالیه. مشخصه که تغییر بازی تنها به فضاسازی هاش بسنده نکرده و تمام قسمت ها متاثر از نگاه سازنده به این نسخه تغییرات چشمگیر داشته. ابنکه چقدر مورد قبول اکثریت واقع بشه رو خدا میدونه، اصلا نمیتونم پیشبینی ای راجب نمراتش و شکل بازخوردهاش داشته باشم چونکه فرمول اترنال اینقدر مهیج بود که ممکنه یه عده انتظار همچون چیزی رو داشته باشن و این تغییر براشون چندان مطلوب نباشه. از طرفی تنها نکته ای که نگرانم میکنه بزرگ شدن مراحل بازی هست که خب امیدوارم اون جادوی همیشگی دووم رو داخلش ببیتیم و بعد از چند مرحله با این فرمول، تکراری نشه. بخش atlan و اون مبارزات با تایتان ها هم فان به نظر میرسید. راجب دراگون فعلا نظری ندارم، نمیدونم چطور درآوردنش و چقدر قابلیت داره.
در کل قطعا نقدها متفاوت هست بهش، این حس من هست البته. ولی شدیدا با نمایشش کیف کردم خودم شخصا و نمیتونم بیشتر از این برلش منتظر بمونم.
حالا دوستانی که پریویوهارو دیدن یا خوندن بیان یه چندتاییشون رو منعکس کنن ببینیم نظرات چطور بوده.
من شما رو وصی میگیرم و اگه اکی دادی پس قبوله:hide:
از طرفی نمیخوام ببینم ولی بیشتر از یک ماه مونده تا انتشار ، نمیدونم چطور میشه دووم آورد؟:D
 
  • Smile
Reactions: uriel
یعنی میگید نمایشها رو ببینیم؟:wow:

من شما رو وصی میگیرم و اگه اکی دادی پس قبوله:hide:
از طرفی نمیخوام ببینم ولی بیشتر از یک ماه مونده تا انتشار ، نمیدونم چطور میشه دووم آورد؟:D
والا ماکان جان من الان خیلییی پشیمونم😁. شما کار درستی کردی اتفاقا، نبینی بهتره باز به نظرم😁
 
  • Smile
Reactions: m.d.makan
من دوتا پیش‌نمایش دیدم. بخش کامبت خود دوم‌گای که بی‌رقیبه و مبارزه با mech هم مطاع ترتمیزیه. تنها مشکل بازی که تو این دوتا پیش‌نمایش بازی دیدم بهش اشاره شده مبارزه با اژدهاست. تو حالت فری‌راید اوکیه ولی وقتی رو تارگت‌ها لاک می‌کنی کنترل اژدها یکم عجیب‌غریب میشه و مبتنی بر داج میشه که خیلی موردپسند نبوده ولی خب شاید در ادامه بهتر بشه. درکل ما که ایمان داریم به تیم :x
 
منم دیدم گیم پلی رو؛ در اینکه محصول نهایی به احتمال زیاد عالی میشه شکی ندارم فقط اینکه گلوری کیل رو حذف کرده بودن؟! خیلی فینیشر هایی که میزد ضایع بود به نظرم. عین ragdoll پرت میشدن فقط
 
  • Like
Reactions: Xx_amin97_xX
متاسافانه حضور موسیقی های متن خیلی کمر رنگ بوده مخصوصا توی کامبت !! نمیدونم این قضیه مربوط میشه به بیلد پیش نمایش یا نه ولی به گفته DF اصلا از موسیقی ها و ترک های کامبت درست استفاده نکردن .

ویدیوی DF :



میگه همه جوره واسه این بازی id سنگ تموم گذاشته . id Tech 8 از RTGI گرفته تا رفلکشن ها همه جوره اپگرید شده .ظاهرا سیستم virtualized geometry هم استفاده کردن و به غیر پوشش های گیاهی که کمی Pop-in داره بقیه ابجکت ها به صورت Seamless نمایش داده میشن . تخریب پذیری اضافه کردن جوری که میشه ابجکت ها با قابلیت تخریب پذیری رو تا جایی که جا داره ریز ریز کرد و یـ تخریب پذیری ساده و ابتدای نیست . تعداد دشمنا تو صفحه تا 30-40 تا به صورت همزمان میرسه و از این نظر نسخه های قبلی یـ شوخی محسوب میشن .
 
متاسافانه حضور موسیقی های متن خیلی کمر رنگ بوده مخصوصا توی کامبت !! نمیدونم این قضیه مربوط میشه به بیلد پیش نمایش یا نه ولی به گفته DF اصلا از موسیقی ها و ترک های کامبت درست استفاده نکردن .

ویدیوی DF :



میگه همه جوره واسه این بازی id سنگ تموم گذاشته . id Tech 8 از RTGI گرفته تا رفلکشن ها همه جوره اپگرید شده .ظاهرا سیستم virtualized geometry هم استفاده کردن و به غیر پوشش های گیاهی که کمی Pop-in داره بقیه ابجکت ها به صورت Seamless نمایش داده میشن . تخریب پذیری اضافه کردن جوری که میشه ابجکت ها با قابلیت تخریب پذیری رو تا جایی که جا داره ریز ریز کرد و یـ تخریب پذیری ساده و ابتدای نیست . تعداد دشمنا تو صفحه تا 30-40 تا به صورت همزمان میرسه و از این نظر نسخه های قبلی یـ شوخی محسوب میشن .
اون بحث موسیقی قطعا توی این بیلد پیش نمایش به این شکل بوده، وگرنه پر واضحه که doom نیمی از هویتش رو موزیک های متن متالش تشکیل میدن. من خودم هم توی اون نمایش ۱۴ دقیقه ای موزیکی نشنیدم، اون پارت موسیقی های متال بازی البته، و خب قطعا باید مربوط به همین بیلد باشه وگرنه اینهمه تبلیغات روی موزیک بازی و پوشش دادن خلا نبود گوردون بی معنی میشه.


ویرایش: این ویدئو دیجیتال فاندری رو دیدم. حقیقتا این بازی خیره کننده هست، تقریبا میشه گفت توی این ژانر چیزی شبیهش ساخته نشده. اگر تمام این المان ها رو به درستی در جای خودشون قرار داده باشن و کل بازی بتونه چنین کمپلکسی رو تا انتهاش پیاده کنه بعید میدونم کمتر از شاهکار بشه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or