Multi Platform DOOM Eternal

سازنده
Id Software
تاریخ انتشار
March 2020
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
117215

DOOM Eternal

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Directors: Hugo Martin, Marty Stratton
Composer: Mick Gordon
Genre: First Person Shooter
Engine: id Tech 7
Platforms: PS4, X1, Nintendo Switch, PC & Google Stadia
Release Date: March 20, 2020
جمعه 1 فروردین 1399


=================================================

در عنوان DOOM (2016) مریخ را از تهاجم شیاطین حفظ کردیم اما حالا کره‌ی زمین میزبان نبرد جهنمی‌ها و Doom Slayer است. شیاطین با ترس و لرز، از او با لقب Unchained Predator و Hell Walker یاد می‌کنند. داستان‌های ترسناکی از او شنیده‌اند و اگر خوابی به چشمانشان بیاید، حتی شاید کابوس او را هم ببینند! آنها هیچوقت به تنهایی با اون روبه‌رو نمی‌شوند و سعی می‌کنند با حملات از جهت‌های مختلف او را غافل‌گیر کنند. در کنفرانس E3 از زبان کارگردان بازی شنیدیم که Doom Slayer حالا قدرتمند‌تر از همیشه است اما برای حفظ تعادل، انواع دشمنان نیز به دو برابرِ نسخه‌ی قبل رسیده است. بنابراین باید منتظر درگیری‌های پرتعداد و متنوع‌تری باشیم که سیلی از خون را در محیط‌های اتمسفریکی که از DOOM انتظار داریم، جاری خواهد کرد...

doomguy.jpg

ابزار معرفی شده برای سلاخی شیاطین >:) :

6cc4e79c08ad2af4ac66fad8e3585c42.jpg 008bf00a21d5c0e5a7467efc180b84d8.jpg 800px-Doom_eternal_e3_bfg9000_tyrant.png 800px-Doom_eternal_e3_chaingun_mobile_turret.png 800px-DOOM_Eternal_It_s_Hot_in_Here.jpg Ballista_Concept_Art.jpg DOOM_Eternal_Mancubus_UrbanAssault.jpg Doomblade.jpg Eternal_Plasma_Rifle_Concept.jpg Eternal_Rocket_Launcher_Concept.jpg batch_DOOM-Eternal-Screenshot-10.jpg Heavy_cannon_in_use.jpg
NGRO09B.png

تعدادی از شیاطین مهم این نسخه...آماده‌ی سلاخی شدن >:) :

Marauder.png Arachnotron.png Archivle.png D_TmwSeWkAIztE7.jpg Pain_Elemental.png Doomhunter.jpg



artwork.doom-eternal-the-ancient-gods-part-one.1413x1080.2020-08-07.3.png

The Ancient Gods Part One
Release Date: October 20, 2020
سه شنبه 29 مهر 1399

DOOM-Eternal-The-Ancient-Gods-Part-One-Teaser.jpg
doom-eternal-ancient-gods-dlc-demon-1200x675.jpg doom-1280x720.jpg sJnW5ZauGjdYSaUgGDMYCh-1200-80.jpg
Doom-Eternal-marauders-ancient-gods.jpg


 
آخرین ویرایش:

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,786
دیروز یه عکس قدیمی از دووم ۳ دیدم با اون فضای تاریک و ترسناک یه حسه نوشتالوژی اومد سراغم و یاد این دووم جدید افتادم که چقدر فان و سریع شده
 
  • Like
Reactions: uriel

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,267
نام
وحید
دیروز یه عکس قدیمی از دووم ۳ دیدم با اون فضای تاریک و ترسناک یه حسه نوشتالوژی اومد سراغم و یاد این دووم جدید افتادم که چقدر فان و سریع شده
خب اشتباه کردید، اون Doom نبوده و تنها دلیلی که سری رفت تو کما همون نسخه ۳ بود.
Doom واقعی همین نسخه قبل و این نسخه جدید هست.
 
  • Like
Reactions: ehsan M and FUTURE

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
خب اشتباه کردید، اون Doom نبوده و تنها دلیلی که سری رفت تو کما همون نسخه ۳ بود.
Doom واقعی همین نسخه قبل و این نسخه جدید هست.
راستشو بخوای نه دووم 3 و نه نسخه های جدید به شماره های یک و دو شباهت ندارن به عقیده من. البته این نوع نگاه منه:D. نسخه های کلاسیک هم زمان خودشون بازی های جدی و خشن و تاریکی بودن( نه به اندازه نسخه 3 ) . نوع اکشنشون به نسخه های جدید نزدیکتره ولی بازم بازی به این هلو بپر توو گلویی نبودن. این نسخه های جدید قشنگ بازی رو بردن به سمت آرکید شوترها، بازی بیشتر از اینکه شبیه نسخه های قدیمی دووم باشه شبیه quake 3 arena هست نوع و فرمت اکشنش:D. دووم واقعا اینشکلی نبود. دشمنا واقعا چلنج داشتن، مثلا نبرد با pinky ها با نبرد با hellknight ها فرق میکرد( اون زمان رو دارم میگم که بازی پشتیبانی درست و حسابی از موس نداشت و کنترل بازی های FPS خیلی یونیک و جدید بود) ولی این نسخه های جدید فقط یه اکشن serius sam گونه و بی کله درست کردن برای بازی و دشمنا فقط تعداد تیرهای بیشتری برای نابودی میخوان. نمیدونم البته این حس منه که بازی های کلاسیک بزرگ شدم، خیلی حس دووم رو ندارم بهشون.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
راستشو بخوای نه دووم 3 و نه نسخه های جدید به شماره های یک و دو شباهت ندارن به عقیده من. البته این نوع نگاه منه:D. نسخه های کلاسیک هم زمان خودشون بازی های جدی و خشن و تاریکی بودن( نه به اندازه نسخه 3 ) . نوع اکشنشون به نسخه های جدید نزدیکتره ولی بازم بازی به این هلو بپر توو گلویی نبودن. این نسخه های جدید قشنگ بازی رو بردن به سمت آرکید شوترها، بازی بیشتر از اینکه شبیه نسخه های قدیمی دووم باشه شبیه quake 3 arena هست نوع و فرمت اکشنش:D. دووم واقعا اینشکلی نبود. دشمنا واقعا چلنج داشتن، مثلا نبرد با pinky ها با نبرد با hellknight ها فرق میکرد( اون زمان رو دارم میگم که بازی پشتیبانی درست و حسابی از موس نداشت و کنترل بازی های FPS خیلی یونیک و جدید بود) ولی این نسخه های جدید فقط یه اکشن serius sam گونه و بی کله درست کردن برای بازی و دشمنا فقط تعداد تیرهای بیشتری برای نابودی میخوان. نمیدونم البته این حس منه که بازی های کلاسیک بزرگ شدم، خیلی حس دووم رو ندارم بهشون.
من هر چقدر فکر می‌کنم DOOM 2016 هلو بپر تو گلو نبود انصافا :D یعنی اگه حواست رو جمع نمی‌کردی و یه جا وایمسادی رسما توی چند ثانیه نابود میشدی...دقیقا مثل دو نسخه‌ی قدیمی.
حس می‌کنم که نمایش این نسخه Eternal رو دیدی و فکر می‌کنی ما هم می‌تونیم راحت مثل اون یارویی که داشت همه رو قلع و قمع می‌کرد بازی کنیم :D حتی اون فرد که مشخص بود مهارت بالایی داره، توی نمایش چند جا کم مونده بود به فنا بره و سریع عقب نشینی میکرد و Health خودش رو بالا میبرد...
درسته توی این دو نسخه‌ی اخیر ابهت DoomSlayer رو بالاتر بردن و امکانات بیشتری واسش مهیا کردن ولی انصافا هیچ وقت توی DOOM این همه تنوع دشمن نداشتیم...هر چقدر هم که تسلط پیدا کنی، یه نوع دشمن می‌تونه بدجوری غافلگیرت کنه...
کلا گیم‌پلی اصیل DOOM این بوده که بین جاه‌طلبی و حس قدرت و زیاده‌روی به یه تعادلی دست پیدا کنی...هم ریسک کنی و بزنی به دل دشمن و هم بیش از حد مغرور نشی...سوار ریتم موزیک بشی و بدون توقف بزنی دشمنا رو تیکه پاره کنی اما اگه تمرکز نکنی و حواست پرت بشه، راحت دشمنا تیکه پارت کنن :D
منظورم اینه چلنچ هنوز مثل نسخه‌های اول توی بازی حس میشه و هست، فقط قابلیت‌های بیشتری واسه کشتن در اختیارمون قرار گرفته...خود کارگردان بازی هم گفت که قدرت DoomSlayer دو برابر شده ولی دشمنا هم تعدادشون دو برابر شده :D
پ.ن: Doom 3 هم توی DOOM بودن افتضاح بود :D یکی از بدترین تصمیم‌هایی بود که توی تاریخ id گرفته شده و باعث شد چند سال دیرتر به تجربه‌ی واقعی DOOM دست پیدا کنیم...:D
 
  • Like
Reactions: uriel

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
من هر چقدر فکر می‌کنم DOOM 2016 هلو بپر تو گلو نبود انصافا :D یعنی اگه حواست رو جمع نمی‌کردی و یه جا وایمسادی رسما توی چند ثانیه نابود میشدی...دقیقا مثل دو نسخه‌ی قدیمی.
حس می‌کنم که نمایش این نسخه Eternal رو دیدی و فکر می‌کنی ما هم می‌تونیم راحت مثل اون یارویی که داشت همه رو قلع و قمع می‌کرد بازی کنیم :D حتی اون فرد که مشخص بود مهارت بالایی داره، توی نمایش چند جا کم مونده بود به فنا بره و سریع عقب نشینی میکرد و Health خودش رو بالا میبرد...
درسته توی این دو نسخه‌ی اخیر ابهت DoomSlayer رو بالاتر بردن و امکانات بیشتری واسش مهیا کردن ولی انصافا هیچ وقت توی DOOM این همه تنوع دشمن نداشتیم...هر چقدر هم که تسلط پیدا کنی، یه نوع دشمن می‌تونه بدجوری غافلگیرت کنه...
کلا گیم‌پلی اصیل DOOM این بوده که بین جاه‌طلبی و حس قدرت و زیاده‌روی به یه تعادلی دست پیدا کنی...هم ریسک کنی و بزنی به دل دشمن و هم بیش از حد مغرور نشی...سوار ریتم موزیک بشی و بدون توقف بزنی دشمنا رو تیکه پاره کنی اما اگه تمرکز نکنی و حواست پرت بشه، راحت دشمنا تیکه پارت کنن :D
منظورم اینه چلنچ هنوز مثل نسخه‌های اول توی بازی حس میشه و هست، فقط قابلیت‌های بیشتری واسه کشتن در اختیارمون قرار گرفته...خود کارگردان بازی هم گفت که قدرت DoomSlayer دو برابر شده ولی دشمنا هم تعدادشون دو برابر شده :D
پ.ن: Doom 3 هم توی DOOM بودن افتضاح بود :D یکی از بدترین تصمیم‌هایی بود که توی تاریخ id گرفته شده و باعث شد چند سال دیرتر به تجربه‌ی واقعی DOOM دست پیدا کنیم...:D
من شماره 3 رو بهنر و با اصالت تر میدونم علی:D. دیگه نظر منه دیگه به هر حال :D.
نسخه 2016 به لحاظ گیم پلی و سزعت مبارزات خب خیلی خوب بود و نزدیک تر بود به نسخه های کلاسیک بدون تعارف. ولی بازم علی فرمت دووم این تیپی نبود، نمیدونم شاید اون زمان نسخه های کلاسیک ماها مثل الان جرفه ای نبودیم و به خاطر جدید بودن این ژانر یکم تازگی داشت برامون و سختتر بود، ولی در حالت کلی من بازم نسخه های جدیدو خیلی شبیه به دووم نمیبینم، هرچند که خیلی موفق شد نسخه قبلی و از همه لحاظ بازی سطح بالایی به حساب میومد:).
ولی این eternal واقعا نمایشش جالب نبود خداییش:D. واقعا حس میکردی دشمنا مجسمه هستن. کلا بازی اکشنش به شدت دیوانه وار شده و به همون شدتم ساده و کژوال تر شده:D.
بازی رو خیلی زیاد بردن به سمت آرکید شوتر شدن، و این تا حدود خیلی زیادی به اتمسفر و جو بازی لطمه زد به دید من. و در حالت کلی هم که خب آسونتر شد واقعا بازی:D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: FUTURE

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
من شماره 3 رو بهنر و با اصالت تر میدونم علی:D. دیگه نظر منه دیگه به هر حال :D.
نسخه 2016 به لحاظ گیم پلی و سزعت مبارزات خب خیلی خوب بود و نزدیک تر بود به نسخه های کلاسیک بدون تعارف. ولی بازم علی فرمت دووم این تیپی نبود، نمیدونم شاید اون زمان نسخه های کلاسیک ماها مثل الان جرفه ای نبودیم و به خاطر جدید بودن این ژانر یکم تازگی داشت برامون و سختتر بود، ولی در حالت کلی من بازم نسخه های جدیدو خیلی شبیه به دووم نمیبینم، هرچند که خیلی موفق شد نسخه قبلی و از همه لحاظ بازی سطح بالایی به حساب میومد:).
ولی این eternal واقعا نمایشش جالب نبود خداییش:D. واقعا حس میکردی دشمنا مجسمه هستن. کلا بازی اکشنش به شدت دیوانه وار شده و به همون شدتم ساده و کژوال تر شده:D.
بازی رو خیلی زیاد بردن به سمت آرکید شوتر شدن، و این تا حدود خیلی زیادی به اتمسفر و جو بازی لطمه زد به دید من. و در حالت کلی هم که خب آسونتر شد واقعا بازی:D
نظرت عجیبه واقعا :D اصلا ندیدم فرد دیگه‌ای همچنین چیزی بگه که Doom 3 با اصالت‌تره ! :D
کلا درکت نمیکنم :D مشکل اینه که توضیح نمیدی چرا فکر می‌کنی بازی ساده‌‌تر شده...شایدم مشکل از منه نمیفهمم :D
مخصوصا اینکه میگی به اتمسفر بازی لطمه زده...محیط‌های بازی 90 درصد از محیط‌ها و جو نسخه‌ی کلاسیک برگرفته شده...حتی داستان هم به نحو‌‌ه‌ای روایت میشه که ضربه‌ای به همون روند بدون توقفی که توی نسخه‌های کلاسیک داشتیم نخوره...گیم‌پلی و تاکید روی سرعت و مانور دادن هم دقیقا با نسخه‌های کلاسیک مطابقت داره. حالا همه‌ی اینارو با Doom 3 مقایسه کن که اصلا اسمش رو تغییر میدادن کسی متوجه نمیشد دووم هست :D
در مورد آسون جلوه داده شدن DOOM Eternal هم اولین نمایشه بازیه و طبیعیه یه نفر که کاملا ماهر هستش بازیو جلوی همه تجربه کنه تا همه‌ی قابلیت‌های جدید به نمایش گذاشته بشه...نمیشه که پشت سر هم توی نمایش بازی بمیره :D اینکه گفتی دشمنا مثل مجسمه هستن هم عجیبه چون حرکت‌های دشمنا هم بصورت افقی و هم بصورت عمودی نسبت به نسخه‌های کلاسیک خیلی بیشتر شده...برای مثال Impهای نسخه‌های اخیر رو با نسخه‌های کلاسیک مقایسه کن که چطور از در و دیوار بالا میرن و میخوان غافل‌گیرت کنن...برعکس توی نسخه‌های کلاسیک اغلب ثابت بودن و فقط بصورت افقی حرکت می‌کردن و منتظر بودن تا بمیرن :D
نمیدونم موافقی یا نه ولی بنظرم Glory killها تا حدودی باعث شدن بازی ساده‌تر برسه و دشمنا بیچاره به نظر برسن :D ولی برعکس اگه شکست بخوری در مقابلشون اونا هم روی DoomSlayer حرکت‌های Glory به روش خودشون میزنن :D
علی شاید من توی بازی خوب نیستم و تو ماهرتری ولی کلا DOOM 2016 واسه من آسون نبود انصافا...اصلا نمیشد غفلت کرد. این نسخه هم که بازی نکردیم ببینیم آسونه یا نه :D
بدبختی اینه بیش از حد سختشم کنن، بعضیا میان میگن که بازی درجه سختی متعادلی نداره و طراحی مراحلش بده و از این جور بهانه‌ها واسه اینکه نتونستن بازیو ادامه بدن جور میکنن...تعادل خوبه. وگرنه اگه بازی میخوای سخت‌تر بشه مود Ultra Nightmare همیشه هست :D (من DOOM 2016 رو فقط تا مرحله سوم یا چهارم تونستم روی این درجه سختی برم...لعنتی نابودم کرد :D)
 
  • Like
Reactions: uriel

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
نظرت عجیبه واقعا :D اصلا ندیدم فرد دیگه‌ای همچنین چیزی بگه که Doom 3 با اصالت‌تره ! :D
کلا درکت نمیکنم :D مشکل اینه که توضیح نمیدی چرا فکر می‌کنی بازی ساده‌‌تر شده...شایدم مشکل از منه نمیفهمم :D
مخصوصا اینکه میگی به اتمسفر بازی لطمه زده...محیط‌های بازی 90 درصد از محیط‌ها و جو نسخه‌ی کلاسیک برگرفته شده...حتی داستان هم به نحو‌‌ه‌ای روایت میشه که ضربه‌ای به همون روند بدون توقفی که توی نسخه‌های کلاسیک داشتیم نخوره...گیم‌پلی و تاکید روی سرعت و مانور دادن هم دقیقا با نسخه‌های کلاسیک مطابقت داره. حالا همه‌ی اینارو با Doom 3 مقایسه کن که اصلا اسمش رو تغییر میدادن کسی متوجه نمیشد دووم هست :D
در مورد آسون جلوه داده شدن DOOM Eternal هم اولین نمایشه بازیه و طبیعیه یه نفر که کاملا ماهر هستش بازیو جلوی همه تجربه کنه تا همه‌ی قابلیت‌های جدید به نمایش گذاشته بشه...نمیشه که پشت سر هم توی نمایش بازی بمیره :D اینکه گفتی دشمنا مثل مجسمه هستن هم عجیبه چون حرکت‌های دشمنا هم بصورت افقی و هم بصورت عمودی نسبت به نسخه‌های کلاسیک خیلی بیشتر شده...برای مثال Impهای نسخه‌های اخیر رو با نسخه‌های کلاسیک مقایسه کن که چطور از در و دیوار بالا میرن و میخوان غافل‌گیرت کنن...برعکس توی نسخه‌های کلاسیک اغلب ثابت بودن و فقط بصورت افقی حرکت می‌کردن و منتظر بودن تا بمیرن :D
نمیدونم موافقی یا نه ولی بنظرم Glory killها تا حدودی باعث شدن بازی ساده‌تر برسه و دشمنا بیچاره به نظر برسن :D ولی برعکس اگه شکست بخوری در مقابلشون اونا هم روی DoomSlayer حرکت‌های Glory به روش خودشون میزنن :D
علی شاید من توی بازی خوب نیستم و تو ماهرتری ولی کلا DOOM 2016 واسه من آسون نبود انصافا...اصلا نمیشد غفلت کرد. این نسخه هم که بازی نکردیم ببینیم آسونه یا نه :D
بدبختی اینه بیش از حد سختشم کنن، بعضیا میان میگن که بازی درجه سختی متعادلی نداره و طراحی مراحلش بده و از این جور بهانه‌ها واسه اینکه نتونستن بازیو ادامه بدن جور میکنن...تعادل خوبه. وگرنه اگه بازی میخوای سخت‌تر بشه مود Ultra Nightmare همیشه هست :D (من DOOM 2016 رو فقط تا مرحله سوم یا چهارم تونستم روی این درجه سختی برم...لعنتی نابودم کرد :D)
علی راستش من اگر راجب اصالت بازی صحبت کردم به خاطر این بود که واقعا دووم 3 روح دووم و اون حال و هوای همیشگی عناوین id رو داشت:). دووم واقعا یه بازی جدی و تاریک بود، به رنگارنگ بودن نسخه های کلاسیک و آسون بودنش نگاه نکن، واقعا دهه 90 غوعایی بود برای خودش از همه لحاظ، فضای بازی برای اون موقع کاملا dark محسوب میشد و سختی بازی واقعا زیاد بود. wolf 3d هم همینطور بود، باور کن حتی از صدای درهاش که باز و بسته میشد وحشت میکردیم، چون کنترل بازی ها مثل الان نبود و از طرفی اصلا این سبک بازی و این ژانر واقعا جدید محسوب میشد.
دووم 3 به معنای واقعی کلمه مدرن کردن دووم بود و اونو از حال و هوای نسخه های کلاسیک و اون گرافیک پیکسلی در میاورد و هر چه واقعی و رئال ترش میکرد. البته واقعا قبول دارم فاصله بازی خیلی زیاد بود با نسخه های کلاسیک، یعنی در واقعا یک تعریف کاملا جدید از سری دووم بود که خب به دلایلی ( که من شخصا اصلا قبولش ندارم ) بازتاب قابل قبولی به مانند این نسخه های جدید نداشت. مشکل در حقیقت این بود که گیمرا هم تغییر میخواستن و هم نمیخواستن:D. تو الان یه نگاه به گاد اف وار بکن، چند درصد شبیه نسخه های کلاسیکه خودشه؟ ولی پذیرفته شد، چون حس میکنم جامعه گیمری به بلوغ رسیده و همه دنبال تغییر و تحول هستن، ولی اون موقع اینطور نبود. حتی بازی ای مثل resident evil 4 که یه شاهکار محسوب میشه در بازی سازی و نمرات فوق العاده ای هم گرفت ولی چقدر گیمرا بازی رو کوبوندن؟ من قشنگ یادمه خداشاهده، خیلی ها اصلا نمیخواستن اسم اویل رو روش بزارن و به هیچ وجه با تغییرات بازی سازگار نمیشدن.
نسخه های جدید دووم از لحاظ بازیسازی واقعادر لول خیلی بالایی قرار میگیرن، دووم 2016 واقعا بازیه عالی ایه، من اصلا منکرش نیستم ولی از دید من ( دید و نظر شخصیمه:D) خیلی حال و هوای عناوین id رو نداشت برام، ببین منظورم کلیت بازی هست، نوع طراحیا، لول دیزاین، بحث شوتینگ و... همه و همه ورای عالی هست ولی اون حسه رو به من نمیده، شایدم من پیر شدم دیگه:D.
راجب سختی، راستش دووم 2016 از لحاظ سختی خیلی خوب بود، حرفم روی اون نیست، اصلا بعضی مراحلش خیلی حرفه ای و چلنجینگ هست، ولی این شماره با توجه به این تریلر که دیدیم ازش واقعا نا امید کننده بود، بازی فقط شده یه شوتر اسلشر و دشمنا قشنگ مجسمه هایی برای قربانی شدن هستن، اصلا نه فکری لازمه بکنی، نه چالشی و نه سختیه خاصی، باور کن مدام نمایششو میبینم به این امید که من اشتباه کرده باشم، ولی خداییش برو نگاه کن علی، واقعا بازی رو ساده، بی روح و فوق العاده آرکید کردن. من اصلا با این آرکید شدن بازی مشکل دارم، واقعا دووم هیچوقت یه آرکید شوتر نبوده آخه. حتی طراحی محیط هم قشنگ شده شبیه این شوترهای بتل آرنا، doomslayer هم واقعا شده یه ماشین کشتار جمعی، نسخه های کلاسیک چقذر عالی بودن واقعا، توی بازی ها قشنگ کرکترت رو بهش افتخار میکردی، نه بخاطر قدرت های سوپرمن گونه و... نه، به خاطر اینکه خودت جاشون بودی و حس یه موجودی رو بهت میداد که تو با توانایی های انسانی کنترلش میکین، doomguy ، ranger ، blazkowich ، gorden freeman ، bitterman ، caleb و.... همشونو که نگاه میکنی هیچ کدوم ابرقهرمان نبودن، کرکتری بودن با توانایی های کاملا معمولی و بشری که ناجی دنیا از دست شیاطین و بیگانگان و نازی ها و... بودن. این خیلی برای من دلنشین تر بود تا doom slayer این نسخه های جدید.
به هر حال حرفای من فکت نیست به هیچ وجه علی، فقط و فقط نوع دیگاه منه که میتونه درست یا اشتباه باشه، ولی خب به هر حال نگاه من اینطوریه:D.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
علی راستش من اگر راجب اصالت بازی صحبت کردم به خاطر این بود که واقعا دووم 3 روح دووم و اون حال و هوای همیشگی عناوین id رو داشت:). دووم واقعا یه بازی جدی و تاریک بود، به رنگارنگ بودن نسخه های کلاسیک و آسون بودنش نگاه نکن، واقعا دهه 90 غوعایی بود برای خودش از همه لحاظ، فضای بازی برای اون موقع کاملا dark محسوب میشد و سختی بازی واقعا زیاد بود. wolf 3d هم همینطور بود، باور کن حتی از صدای درهاش که باز و بسته میشد وحشت میکردیم، چون کنترل بازی ها مثل الان نبود و از طرفی اصلا این سبک بازی و این ژانر واقعا جدید محسوب میشد.
دووم 3 به معنای واقعی کلمه مدرن کردن دووم بود و اونو از حال و هوای نسخه های کلاسیک و اون گرافیک پیکسلی در میاورد و هر چه واقعی و رئال ترش میکرد. البته واقعا قبول دارم فاصله بازی خیلی زیاد بود با نسخه های کلاسیک، یعنی در واقعا یک تعریف کاملا جدید از سری دووم بود که خب به دلایلی ( که من شخصا اصلا قبولش ندارم ) بازتاب قابل قبولی به مانند این نسخه های جدید نداشت. مشکل در حقیقت این بود که گیمرا هم تغییر میخواستن و هم نمیخواستن:D. تو الان یه نگاه به گاد اف وار بکن، چند درصد شبیه نسخه های کلاسیکه خودشه؟ ولی پذیرفته شد، چون حس میکنم جامعه گیمری به بلوغ رسیده و همه دنبال تغییر و تحول هستن، ولی اون موقع اینطور نبود. حتی بازی ای مثل resident evil 4 که یه شاهکار محسوب میشه در بازی سازی و نمرات فوق العاده ای هم گرفت ولی چقدر گیمرا بازی رو کوبوندن؟ من قشنگ یادمه خداشاهده، خیلی ها اصلا نمیخواستن اسم اویل رو روش بزارن و به هیچ وجه با تغییرات بازی سازگار نمیشدن.
نسخه های جدید دووم از لحاظ بازیسازی واقعادر لول خیلی بالایی قرار میگیرن، دووم 2016 واقعا بازیه عالی ایه، من اصلا منکرش نیستم ولی از دید من ( دید و نظر شخصیمه:D) خیلی حال و هوای عناوین id رو نداشت برام، ببین منظورم کلیت بازی هست، نوع طراحیا، لول دیزاین، بحث شوتینگ و... همه و همه ورای عالی هست ولی اون حسه رو به من نمیده، شایدم من پیر شدم دیگه:D.
راجب سختی، راستش دووم 2016 از لحاظ سختی خیلی خوب بود، حرفم روی اون نیست، اصلا بعضی مراحلش خیلی حرفه ای و چلنجینگ هست، ولی این شماره با توجه به این تریلر که دیدیم ازش واقعا نا امید کننده بود، بازی فقط شده یه شوتر اسلشر و دشمنا قشنگ مجسمه هایی برای قربانی شدن هستن، اصلا نه فکری لازمه بکنی، نه چالشی و نه سختیه خاصی، باور کن مدام نمایششو میبینم به این امید که من اشتباه کرده باشم، ولی خداییش برو نگاه کن علی، واقعا بازی رو ساده، بی روح و فوق العاده آرکید کردن. من اصلا با این آرکید شدن بازی مشکل دارم، واقعا دووم هیچوقت یه آرکید شوتر نبوده آخه. حتی طراحی محیط هم قشنگ شده شبیه این شوترهای بتل آرنا، doomslayer هم واقعا شده یه ماشین کشتار جمعی، نسخه های کلاسیک چقذر عالی بودن واقعا، توی بازی ها قشنگ کرکترت رو بهش افتخار میکردی، نه بخاطر قدرت های سوپرمن گونه و... نه، به خاطر اینکه خودت جاشون بودی و حس یه موجودی رو بهت میداد که تو با توانایی های انسانی کنترلش میکین، doomguy ، ranger ، blazkowich ، gorden freeman ، bitterman ، caleb و.... همشونو که نگاه میکنی هیچ کدوم ابرقهرمان نبودن، کرکتری بودن با توانایی های کاملا معمولی و بشری که ناجی دنیا از دست شیاطین و بیگانگان و نازی ها و... بودن. این خیلی برای من دلنشین تر بود تا doom slayer این نسخه های جدید.
به هر حال حرفای من فکت نیست به هیچ وجه علی، فقط و فقط نوع دیگاه منه که میتونه درست یا اشتباه باشه، ولی خب به هر حال نگاه من اینطوریه:D.
حالا فک کنم بهتر فهمیدم منظورتو :D
اون دارک بودن نسخه‌های کلاسیک رو قبول دارم یه جورایی ولی حس می‌کنم زمان هم دخیل هست توی این موضوع...مثلا من یاد رزیدنت‌های کلاسیک می‌افتم از ترس می‌لرزم ولی احتمالا اگه الان برم دوباره تجربه‌شون کنم به دیالوگاشون میخندم :D
از نظر تکنولوژی هم میشه در این مورد بحث کرد...اینکه اون موقع نمی‌تونستن قابلیت‌ها و محیط‌ها پر زرق و برقی مثل الان بسازن...گلوری کیل اضافه کنن و رسما آزادی عمل خیلی بیشتری بدن بهت. به دلیل همین محدودیتا توی نسخه‌های کلاسیک فضای سنگین‌تری حس می‌شد که انگار توی یه چارچوب محدود گیر افتادی و باید بزنی همه رو نابود کنی تا بیرون بیای :D
فرق مثال‌هایی هم که زدی اینه که طرفدارا بعد از عرضه با RE4 و GOW کنار اومدن و متوجه شدن که چرا لازم به تغییرات بود...کلا یه تجربه‌ی جدیدی شکل گرفته بود که روح سری رو هم توی خودش داشت. اما DOOM 3 برخلاف اون دو موردی که مثال زدی موفقیت آمیز نبود...از نظر خیلی از طرفدارا از جمله خودم یه تحولی بود که بهش نیاز نبود و تجربه‌اش هم منحصربفرد نبود...منظورم اینه که DOOM 3 صرفا تغییر بود اما تجربه‌ای جدیدی رو به شیوه‌‌ای متفاوت اما آشنا ارائه نمی‌داد که بفهمیم چرا همچین چیزی لازم بوده...توی همین سبک بازیهای بهتری وجود داشتن...DOOM 3 صرفا از یه سبک و رویکردی که طرفدارا دوستش داشتن دور شد و به یه حس و حال و سبک دیگه‌ای رو آورد که طرفدارای دیگه‌ای داشت...روح سری حفظ نشده بود بنظرم...صرفا تغییر بود. نمیدونم منظورم رو رسوندم یا نه :D
در مورد نمایش Eternal هم واقعا نمیشه از ویدیویی که برنامه‌ریزی شده تا بصورت روون و راحت نحوه‌ی کشتن دشمنا رو نشون بده، فهمید که بازی سخته یا نه...ولی قبول دارم که ممکنه بعضی‌ها از قابلیت‌های بیشتر DoomSlayer راضی نباشن و بخوان صرفا یه سرباز ساده باشن و به قول معروف یه تجربه‌ی Grounded‌تری رو میخوان. ولی انصافا اگه قابلیت‌های جدید اضافه نمی‌کردن و محیط‌ها رو بزرگ‌تر نمی‌کردن خیلی خیلی شبیه به نسخه‌ی قبل میشد. حالا قشنگ میشه تحول و توسعه رو توی بازی دید...مکانیک‌ها تقریبا همونه ولی حالا همه چیز بازتر و آزادانه‌تر شده...حس میکنم میتونه یه تجربه‌ی تازه‌ای باشه. باید امتحانش کنیم...به هر حال Doomهای کلاسیک رو همین الان هم میتونیم دوباره تجربه کنیم...DOOM 2016 هم میتونیم...تجربه‌ی نو همیشه میتونه هیجان‌انگیزتر باشه...البته به شرطی که بدونیم با چی طرف هستیم و هر چیزی که سری تا به حال بدست آورده رو مثل DOOM 3 دور نریزن و دوباره شروع کنن...روی همون سنگ بنا کارشون رو ادامه بدن و تجربه رو توسعه بدن.
 
  • Like
Reactions: uriel

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
حالا فک کنم بهتر فهمیدم منظورتو :D
اون دارک بودن نسخه‌های کلاسیک رو قبول دارم یه جورایی ولی حس می‌کنم زمان هم دخیل هست توی این موضوع...مثلا من یاد رزیدنت‌های کلاسیک می‌افتم از ترس می‌لرزم ولی احتمالا اگه الان برم دوباره تجربه‌شون کنم به دیالوگاشون میخندم :D
از نظر تکنولوژی هم میشه در این مورد بحث کرد...اینکه اون موقع نمی‌تونستن قابلیت‌ها و محیط‌ها پر زرق و برقی مثل الان بسازن...گلوری کیل اضافه کنن و رسما آزادی عمل خیلی بیشتری بدن بهت. به دلیل همین محدودیتا توی نسخه‌های کلاسیک فضای سنگین‌تری حس می‌شد که انگار توی یه چارچوب محدود گیر افتادی و باید بزنی همه رو نابود کنی تا بیرون بیای :D
فرق مثال‌هایی هم که زدی اینه که طرفدارا بعد از عرضه با RE4 و GOW کنار اومدن و متوجه شدن که چرا لازم به تغییرات بود...کلا یه تجربه‌ی جدیدی شکل گرفته بود که روح سری رو هم توی خودش داشت. اما DOOM 3 برخلاف اون دو موردی که مثال زدی موفقیت آمیز نبود...از نظر خیلی از طرفدارا از جمله خودم یه تحولی بود که بهش نیاز نبود و تجربه‌اش هم منحصربفرد نبود...منظورم اینه که DOOM 3 صرفا تغییر بود اما تجربه‌ای جدیدی رو به شیوه‌‌ای متفاوت اما آشنا ارائه نمی‌داد که بفهمیم چرا همچین چیزی لازم بوده...توی همین سبک بازیهای بهتری وجود داشتن...DOOM 3 صرفا از یه سبک و رویکردی که طرفدارا دوستش داشتن دور شد و به یه حس و حال و سبک دیگه‌ای رو آورد که طرفدارای دیگه‌ای داشت...روح سری حفظ نشده بود بنظرم...صرفا تغییر بود. نمیدونم منظورم رو رسوندم یا نه :D
در مورد نمایش Eternal هم واقعا نمیشه از ویدیویی که برنامه‌ریزی شده تا بصورت روون و راحت نحوه‌ی کشتن دشمنا رو نشون بده، فهمید که بازی سخته یا نه...ولی قبول دارم که ممکنه بعضی‌ها از قابلیت‌های بیشتر DoomSlayer راضی نباشن و بخوان صرفا یه سرباز ساده باشن و به قول معروف یه تجربه‌ی Grounded‌تری رو میخوان. ولی انصافا اگه قابلیت‌های جدید اضافه نمی‌کردن و محیط‌ها رو بزرگ‌تر نمی‌کردن خیلی خیلی شبیه به نسخه‌ی قبل میشد. حالا قشنگ میشه تحول و توسعه رو توی بازی دید...مکانیک‌ها تقریبا همونه ولی حالا همه چیز بازتر و آزادانه‌تر شده...حس میکنم میتونه یه تجربه‌ی تازه‌ای باشه. باید امتحانش کنیم...به هر حال Doomهای کلاسیک رو همین الان هم میتونیم دوباره تجربه کنیم...DOOM 2016 هم میتونیم...تجربه‌ی نو همیشه میتونه هیجان‌انگیزتر باشه...البته به شرطی که بدونیم با چی طرف هستیم و هر چیزی که سری تا به حال بدست آورده رو مثل DOOM 3 دور نریزن و دوباره شروع کنن...روی همون سنگ بنا کارشون رو ادامه بدن و تجربه رو توسعه بدن.
یه سری از صحبتات خیلی درست و ملموسه علی، قبول دارم:D، مثلا منم گذر زمان رو قبول دارم، یادمه اون موقع های که Doom یا wolf و حتی quake رو که بازی میکردم یه شات کوچیک از چهره کرکتر اون پایین بود که وقتی ضربه میخوردیم کرکترمونم ذره ذره خونی میشد ( در نوع خودش واقعا حرکت فوق العاده ای بود برای طراحی اون موقع، در عینه اینکه بازی اول شخص بود میشد کرکتر رو دید و حسش کرد، چه ایده هایی داشتن بخدا) وقتی به انتهای health bar نزدیک میشدیم دیگه مثلا دووم گای تمام صورتش خونی شده بود واقعا از دیدن وضع وخیم چهره اون نا خودآگاه استرس و ترس میومد سراغمون و اینکه هر لحظه ممکنه بمیری و گیم اور بشی، باید اون دوره بازی هارو بازی کرده باشین تا بفهمین چی میگم:D.
علی doom 3 هم تجربه واقعا یونیکی بود، البته قبول دارم برای همه نبود، بازی به شدت خاص بود، یعنی هرکسی نمیتونست با اون حال و هوا ارتباط برقرار کنه، باید واقعا عاشق اتمسفر دووم و البته ژانر وحشت میبودی. id در واقعا عنصر ترس که یکی از مولفه های اصلی نسخه های کلاسیک بود رو خیلی خیلی اگزجره کرد و در واقع عنصری که کنار بقیه عناصر به رشد نسخه های کلاسیک کمک کرده بود رو سنگ بنا و عنصر اصلیه شماره 3 کرد که خب به مزاق خیلیا خوش نیومد و بعضیا هم شدیدا باهاش ارتباط گرفتن، به هر حال دووم 1و 2 جو واقعا تاریکی داشتن، حتی نوشتار انتهایی چپترها رو هم اگر بخونید که راجب داستان بازی و وقایع توضیح میداد خیلی خیلی بک گراند تاریک و ترسناکی داشت، علی الخصوص نسخه 2 . شماره 3 از لحاظ تکنولوژی هم که حرف اول رو میزد اون سال ها.
راجب صحبتات درباره شماره های جدید هم بازم باید بگم که موافقم باهات، حرف درست رو باید قبول کرد:D، به هر حال این فرنچایز داره به عمر خودش ادامه میده و باید بده، پس نمیشه همیشه رویکرد یکسان رو بکار برد براش، البته این رویکرد در عینه توفیق و اقبال وسیعی که ازش شد به هر حال برای من و امثال من شاید خیلی خوشایند نیاد، مقصر تیم سازنده نیست، به هر حال id رشد کرده و تقریبا 95 درصد سازنده هاشم عوض شدن و این طبیعیه که تغییراتی رو داخ بازی هاشون هم شاهد باشیم ، که نسل جدید هم خیلی استقبال کرده ازش. مشکل در واقعا ما هستیم که شاید خاطراتمون مهمتر و زیباتر از تجربه نسخه های جدید این عناوین باشه. البته خیلی از قدیمیا با این نسخه های جدید زندگی کردن، منم فوق العاده لذت بردم از نسخه 2016، ولی خب ....:D.
امیدوارم درباره Ethernal اشتباه کنم و اونچیزی که میگی درست باشه، به هر حال باید تجربش کرد بعد نظر نهایی رو داد.
 
  • Like
Reactions: FUTURE

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر