Multi Platform DOOM Eternal

سازنده
Id Software
تاریخ انتشار
March 2020
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
117215

DOOM Eternal

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Directors: Hugo Martin, Marty Stratton
Composer: Mick Gordon
Genre: First Person Shooter
Engine: id Tech 7
Platforms: PS4, X1, Nintendo Switch, PC & Google Stadia
Release Date: March 20, 2020
جمعه 1 فروردین 1399


=================================================

در عنوان DOOM (2016) مریخ را از تهاجم شیاطین حفظ کردیم اما حالا کره‌ی زمین میزبان نبرد جهنمی‌ها و Doom Slayer است. شیاطین با ترس و لرز، از او با لقب Unchained Predator و Hell Walker یاد می‌کنند. داستان‌های ترسناکی از او شنیده‌اند و اگر خوابی به چشمانشان بیاید، حتی شاید کابوس او را هم ببینند! آنها هیچوقت به تنهایی با اون روبه‌رو نمی‌شوند و سعی می‌کنند با حملات از جهت‌های مختلف او را غافل‌گیر کنند. در کنفرانس E3 از زبان کارگردان بازی شنیدیم که Doom Slayer حالا قدرتمند‌تر از همیشه است اما برای حفظ تعادل، انواع دشمنان نیز به دو برابرِ نسخه‌ی قبل رسیده است. بنابراین باید منتظر درگیری‌های پرتعداد و متنوع‌تری باشیم که سیلی از خون را در محیط‌های اتمسفریکی که از DOOM انتظار داریم، جاری خواهد کرد...

doomguy.jpg

ابزار معرفی شده برای سلاخی شیاطین >:) :

6cc4e79c08ad2af4ac66fad8e3585c42.jpg 008bf00a21d5c0e5a7467efc180b84d8.jpg 800px-Doom_eternal_e3_bfg9000_tyrant.png 800px-Doom_eternal_e3_chaingun_mobile_turret.png 800px-DOOM_Eternal_It_s_Hot_in_Here.jpg Ballista_Concept_Art.jpg DOOM_Eternal_Mancubus_UrbanAssault.jpg Doomblade.jpg Eternal_Plasma_Rifle_Concept.jpg Eternal_Rocket_Launcher_Concept.jpg batch_DOOM-Eternal-Screenshot-10.jpg Heavy_cannon_in_use.jpg
NGRO09B.png

تعدادی از شیاطین مهم این نسخه...آماده‌ی سلاخی شدن >:) :

Marauder.png Arachnotron.png Archivle.png D_TmwSeWkAIztE7.jpg Pain_Elemental.png Doomhunter.jpg



artwork.doom-eternal-the-ancient-gods-part-one.1413x1080.2020-08-07.3.png

The Ancient Gods Part One
Release Date: October 20, 2020
سه شنبه 29 مهر 1399

DOOM-Eternal-The-Ancient-Gods-Part-One-Teaser.jpg
doom-eternal-ancient-gods-dlc-demon-1200x675.jpg doom-1280x720.jpg sJnW5ZauGjdYSaUgGDMYCh-1200-80.jpg
Doom-Eternal-marauders-ancient-gods.jpg


 
آخرین ویرایش:

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
امیدوارم یک روزی دووم 3 ریمیک کنند . بهترین هست در سری . جو تاریک که شبیه دد اسپیس هستش . خیلی عالیه
اگه جو تاریک دووم 3 رو دوست داری، حتما Doom 64 رو امتحان کن. بالای 20 سال از عرضه‌اش گذشته و همون فرمول دووم‌های کلاسیک رو داره ولی از نظر اتمسفر و موسیقی و طراحی دشمنا خیلی تاریکه و یه جورایی میشه گفت منبع الهام DOOM 3 بوده. مخصوصا الان که برای کنسول‌های جدید هم پورتش کردن، بهترین موقع تجربه کردنشه.
 
  • Like
Reactions: uriel and kamyy

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
امیدوارم یک روزی دووم 3 ریمیک کنند . بهترین هست در سری . جو تاریک که شبیه دد اسپیس هستش . خیلی عالیه
روی این موضوع منم فکر کردم و واقعا اگر ساخته بشه خیلییی چیز خفنی درمیاد. البته باید زوی افکت های صوتی و گرافیکش همونقدر حساسیت نشون بدن. بازیش همین الانم جزو ترسناکترین هاس، اون زمان که ترسناکترین بود واقعا.
البته من لقب خاص ترین دووم رو بهش میدم ، بهترین دووم همین نسخه اترنال هست. برای بار دوم دارم بازیش میکنم و مبهوت سطح بازیسازیش میشم. بعید میدونم تا سال های سال شوتر روی دستش بیاد.
 

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,092
نام
MohammadAli
واسه من در بهترین حالت بازی خوبی بود و از اواسطش هم روندش یکم تکراری میشد. در مورد داستان هم به نظر من ضعیف بود و بود و نبودش زیاد تفاوتی در بازی ایجاد نمیکرد. صرفا داستان برای این بود که مخاطبای جدید جذب کنن به این نسخه.
 
  • Like
Reactions: FUTURE

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,356
نام
محمد
اید و میک گوردن برای DLCهای DOOM Eternal با هم همکاری نمیکنن.

حقیقت اش تقصیر خود میک گوردن بوده...حتی بهش زمان دو هفته زیادی هم داده بودن ولی اصلا کارش رو نتونسته به موقع تحویل بده.
 
  • Like
Reactions: mohsenjyubi201

mohsenjyubi201

کاربر سایت
Jun 17, 2011
558
اید و میک گوردن برای DLCهای DOOM Eternal با هم همکاری نمیکنن.

واقعا نارحت شدم اینو خوندم.قضاوتی نمیشه کرد ولی هر دو مقصرن اما میک بیشتر بخاطر مظلوم نمایی و یهجورایی خراب کردن اون یکی کمپوزر یعنی chad.

با این اوصاف کلن دیگه بعید میدونم میک جایی داشته باشه تو id و این خودش بار ناراحتی بیشتر میکنه.

فعلن هم میک هیچ واکنشی از خودش نشون نداده.در کل امیدوارم در آینده تو بازی های بزرگ ببینیمش.
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
من برای بار دوم بازی رو تموم کردم ، بعضی قسمت های بازی سال ها شبیهش نخواهد اومد واقعا، آرت بازی توی همه قسمت هاش واقعا یه چیز جادوییه، امیدوارم اگه نسخه بعدی قراره در کار باشه دقیقا روی این مورد در همین حد کار کنن و کم کاری نشه.
طراحی مراحل بازی و اون حالت maze like ش قشنگ شبیه نسخه های کلاسیکه، اون مرحله cultist base به قدری طراحی مرحله بی نظیر و خفنی داره که نمونشو توی این یکی دو دهه توی ژانر شوتر ندیدم واقعا.
برای بار دوم که بازی رو شروع کردم چون قوانین بازی دستم اومده بود بازی خیلی روون تر شده، درجه سختی بازی هم قشنگ به نسخه های قدیمی نزدیک شده، مدلینگ هیولاها و شیاطین هم یه چیزه بی نظیریه. در کل حقیقتا به لحاظ مدلینگ و طراحی بصری یه اثر اعجاب آوریه.
یکم توی نقدها و امتیازات نسبت به این بازی بی مهری شد چون حقیقتا بازی توی هیچ موردی هیچ نقصی نداره و خودشو چندین و چند پله نسبت به نسخه قبلی ارتقا داده و واقعا از نظر من متاش باید بالای 90 میشد.
موزیک و گرافیک بازی خیلی خیلی جو بازی رو خوب به تصویر میکشه، اتمسفرش هم شدیدا خفن شده مثل سابق و شدیدا شیطانی و مخوفه، موسیقی های بازی از نظر من خیلی توی القای این اتمسفر کمک میکنه.
تا کی باید صبر کنیم برای شماره بعدی رو خدا میدونه ولی حقیقتا بعد از تجربه این بازی صبر کردن واسه نسخه بعدیش خیلی سخته.
از دید من به راحتی بهترین نسخه DOOM هست این بازی و حتی جزو تاپ 3 شوترهای تاریخه واسم.
 
آخرین ویرایش:

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
همین الان تمومش کردم و wow, چقدر خوب بود. بهترین شوتری بود که این نسل بازی کردم و از تک تک لحظاتش لذت بردم :x من هنوز نمیدونم چرا خیلی‌ها با پلتفرمینگ بازی مشکل دارن، من وقتی ازینور می‌پریدم اونور واقعا عشق می‌کردم :D(البته با پلتفرمینگ توی کمپین تایتان‌فال ۲ کلی مشکل داشتم) ازون طرف چقدر باس‌های خوبی داشت با اینکه کم بودن. باس یکی مونده به آخری که واقعا عصبیم کرد. تفنگ‌ها هم یکی از یکی بهتر و موجودات جدید هم همه عالی بودن مخصوصا مرادر که با اینکه خیلی اذیت می‌کرد ولی طراحی خفنی داشت. گرافیک بازی هم برای یه بازی ۶۰ فریم به شدت عالی بود و فقط مشکلم این بود که انتظار کمپین طولانی‌تر داشتم. یادمه که میگفتن بازی حدود ۲۰ ساعته ولی خیلی زودتر تموم شد برای من. یادمه اون اولا که این تاپیک رو دنبال می‌کردم همه می‌گفتن تا میتونین ice bomb رو آپگرید کنین و فقط فکر و ذکر منم همین بود :D
۹.۵/۱۰
بعد از مدت‌ها از یک بازی که ناشرش بتسدا بود لذت بردم( به شدت با ولفنشتاین ۲ مشکل داشتم برعکس نسخه اولش)
نسخه سوم Doom هم روی پی‌سی نصب کردم بعد سال‌ها و حدود تا وسطاش پیش‌ رفتم. کاش یکم المان‌های ترسناک اون رو توی این نسخه‌های جدید هم اضافه می‌کردن. لعنتی Doom guy چه ابهتی داشت و اونجایی که کنار آدما حرکت می‌کرد و اونا سکته می‌کردن هم بسی دوست داشتم. یکم از گذشته‌اش گفتن و داستان هم به نوبه خودش جالب بود.
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
doom 3 شاید خاص ترین نسخه این سری بود، من فوق العاده دوسش دارم چون هنر id رو نشون میداد که بازی در کنار شوتر سنگین همچین اتمسفر رعب آوری داشته و داره. ولی به نظرم عنصر وحشت به معنای چیزی که در doom 3 دیدیم توی نسخه های جدید عملا کاربردی نداره.
نسخه اترنال خیلی خیلی شدید وام گرفته شده از نسخه های کلاسیکشه. نسخه های کلاسیک جو خیلی سنگین و creepy داشتن و بازی تم سیاه و تاریک داشت ولی وحشت در حد و اندازه های نسخه 3 به این پررنگی و جزو المان اصلی نبود. نسخه اترنال همون استرسی که زمان نسخه های کلاسیک داشتیم رو دوباره زنده کرد، استرس از نمردن و گیم اوور نشدن، جو بازی هم خیلی تاریک و خفن شده و حس سنگینی داره که به لطف آرت بی نظیر و موسیقی های شاهکار مایک گوردون و طراحی شاخص هیولاها و شیاطینش هست، نسخه های کلاسیک هم همینطور بود.

واقعا دووم اترنال بهترین و کامل ترین نسخه این سری هست. جهان بازی رو بعد از 26 27 سال قشنگ تغییر داد و گسترش داد. بهترین مکانیزم هارو برای گان پلی و طراحی مراحل پیاده کردن و بازی رو به شکل کاملش در اندازه های نسخه های کلاسیک درآوردن.
با وجود اترنال ساخت نسخه های بعدی به شدت کار سخت و پر ریسکیه:D.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر