Digital Foundry و آنالیز گرافیک Gears of War 3

کرایسیس دو از AA Temporal استفاده میکرد که وقتی صفحه ثابت میشد AA رو اعمال میکرد و حداقل گندو کثافت لبه های بازی به چشم نمیومد موقع حرکتم که بازی اینقدر موشن بلور داشت که کمتر اون گندو کثافتا تو چشم میزد ولی توی این بازی AA اصلا وجود نداره!!!!!!!!!
من یه ویدئو 720p از گیم پلی بازی دان کردم توی مانیتور 19 اینچ لبه های بازی فاجعس وقتی بردم همون ویدئو رو روی hdtv 42 اینچ اجرا کردم حالم به هم خورد تازه خود این ویدئو کمی بلوری تر از زمانی هست که 360 رو مستقیم وصل کنیم اگه اینطوری باشه بازی روی 360 از نظر AA یه بازیه افتضاح میشه تنها چیزی که میشه گفت اینه که Epic گند زده رفته اومده یه سری تکنیکای جدید به نور پردازی بازی اضافه کرده از اونطرف AA رو کلا حذف کرده.
از تکنیک Object موشن بلورم تو بازی اونطوری که تبلیغ میکردن استفاده نکردن به نظرم توی اون دموی بتا از مولتی پلیر بازی از این تکنیک بیشتر استفاده شده بود و تو بازی نهایی کمتر استفاده شده که خودش یه پس رفته توی دموی مولتی پلیر بازی بازی از AA2X استفاده میکردن که تو بازی نهایی کلا حذف شده!!! اینم خودش یه پس رفته.

Despite the lack of any form of AA in the beta code, it has to be said that overall image quality in the beta is excellent, and jaggies are hardly an issue at all; this is mostly down to a combination of the artwork style lacking extreme contrast and also in the accomplished post-processing effects. Indeed, if anything we see an improvement over Gears 2 here - the majority of the older game's specular aliasing issues are all but gone.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-gears-of-war-3-beta-tech-analysis?page=2

نسخه دمو بازی هم AA نداشته و همین DF هم گفته بود دندانه ها رو به سختی میشه جزو مشکلات به حساب آورد ! اما تو نسخه نهایی محیط های با کنتراست بالاتر این مشکل شدید تر هست و همچنان در محیطهایی که کنتراست رنگ بالا ندارن این مشکل کمتر دیده میشه و بسختی ! یعنی در یسری از جاهای بازی به چشم میاد در یسری جاها نه ! در هر صورت هر چی که هست باز هم DF به کلیت کار نگاه کرده و گفته بهترین عنوان روی 360 هست ! یه موضوع به این کوچکی هم اسمش نمیشه گند و کثافت و ... اگر هر بازیی 2xMSAA رو حذف کنه میتونه چنین کیفیتی رو تو سایر قسمتهاش بکار ببره و این کار اپیک کار شاقی نیست 2 تا نمونه مشابه برامون بذار از همچین بازیی هایی ! Bulletstorm مگه از تکنیکهای مشابه برای نور پردازی بازی استفاده نکرده بود AA هم داشت ولی اصلاً همچین چیزهایی در موردش نگفت DF یا هیچ سایت دیگه ای ! یا Gamespot نمیومد 2 تا مدال گرافیک تکنیکی و ظاهری رو به GeoW 3 بده !
 
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-gears-of-war-3-beta-tech-analysis?page=2

نسخه دمو بازی هم AA نداشته و همین DF هم گفته بود دندانه ها رو به سختی میشه جزو مشکلات به حساب آورد ! اما تو نسخه نهایی محیط های با کنتراست بالاتر این مشکل شدید تر هست و همچنان در محیطهایی که کنتراست رنگ بالا ندارن این مشکل کمتر دیده میشه و بسختی ! یعنی در یسری از جاهای بازی به چشم میاد در یسری جاها نه ! در هر صورت هر چی که هست باز هم DF به کلیت کار نگاه کرده و گفته بهترین عنوان روی 360 هست ! یه موضوع به این کوچکی هم اسمش نمیشه گند و کثافت و ... اگر هر بازیی 2xMSAA رو حذف کنه میتونه چنین کیفیتی رو تو سایر قسمتهاش بکار ببره و این کار اپیک کار شاقی نیست 2 تا نمونه مشابه برامون بذار از همچین بازیی هایی ! Bulletstorm مگه از تکنیکهای مشابه برای نور پردازی بازی استفاده نکرده بود AA هم داشت ولی اصلاً همچین چیزهایی در موردش نگفت DF یا هیچ سایت دیگه ای ! یا Gamespot نمیومد 2 تا مدال گرافیک تکنیکی و ظاهری رو به GeoW 3 بده !

Bulletstorm هم AA نداشت.
لیست رزولوشن و AA بازیها:

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241

در مورد بتای مولتی پلیر بازی من اطلاع نداشتم اون نسخه هم AA نداشته ولی ویدئویی که من از نسخه بتای مولتی پلیر دارم از نظر AA خیلی بهتر از این ویدئو جدید هست که از سینگل نسخه نهایی دان کردم و به نظر مثل 2XAA میاد ولی این چیزایی که من تو این ویدئو جدید دیدم خیلی مائوس کننده هست.
من کاری به گیم اسپات ندارم از نظر گیم اسپات گرافیک بازی Dirt نسخه PS3 بهتر از نسخه 360 هست و به نسخه PS3 از نسخه 360 و PC به خاطر گرافیک امتیاز بالاتری داده!!!!!!!! LOL در حالیکه 360 به نقل از همین DF هم رزولوشن بالاتری داره هم AA بهتری داره هم گسستگس فریم کمتری داره و هم فریم ریت بهتری داره!! پس روی حرفای گیم اسپات راجع به گرافیک زیاد حساب باز نکن چون اصلا اینکاره نیستن.

@gartall
بازی C2 روی 360 از الگوریتمی استفاده میکنه که مشکلات Vsync به صورت مجازی دیده نمیشه یعنی در 2 درصد مواقع مشکل ممکنه وجود داشه باشه که هر کسی متوجه نمیشه ولی روی PS3 که مشکل Vsync اصلا وجود نداشت.
Geow3 هم در صحنه های پر استرس Vsync رو خاموش میکنه پس مجموعا از این نظر بدون مشکل نیست و احتمالا در حد همون 2 -3 درصد مشکل Vsync داره.


حالا من در مجموع گرافیک این بازیو خیلی قبول دارم و میگم خیلی خوبه و در بعضی چیزا بی نظیره ولی متاسفانه مشکل AA برای این بازی و این گرافیک ضعف خیلی بزرگیه و تقربیا گرافیک به این زیبایی رو حروم میکنه.
 
آخرین ویرایش:
Bulletstorm هم AA نداشت.
لیست رزولوشن و AA بازیها:

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241

در مورد بتای مولتی پلیر بازی من اطلاع نداشتم اون نسخه هم AA نداشته ولی ویدئویی که من از نسخه بتای مولتی پلیر دارم از نظر AA خیلی بهتر از این ویدئو جدید هست که از سینگل نسخه نهایی دان کردم و به نظر مثل 2XAA میاد ولی این چیزایی که من تو این ویدئو جدید دیدم خیلی مائوس کننده هست.
من کاری به گیم اسپات ندارم از نظر گیم اسپات گرافیک نسخه Dirt3 بازی PS3 بهتر از نسخه 360 هست و به نسخه PS3 از نسخه 360 و PC به خاطر گرافیک امتیاز بالاتری داده!!!!!!!! LOL در حالیکه 360 به نقل از همین DF هم رزولوشن بالاتری داره هم AA بهتری داره هم گسستگس فریم کمتری داره و هم فریم ریت بهتری داره!! پس روی حرفای گیم اسپات راجع به گرافیک زیاد حساب باز نکن چون اصلا اینکاره نیستن.

@gartall
بازی C2 روی 360 از الگوریتمی استفاده میکنه که مشکلات Vsync به صورت مجازی دیده نمیشه یعنی در 2 درصد مواقع مشکل ممکنه وجود داشه باشه که هر کسی متوجه نمیشه ولی روی PS3 که مشکل Vsync اصلا وجود نداشت.
Geow3 هم در صحنه های پر استرس Vsync رو خاموش میکنه پس مجموعا از این نظر بدون مشکل نیست و احتمالا در حد همون 2 -3 درصد مشکل Vsync داره.


حالا من در مجموع گرافیک این بازیو خیلی قبول دارم و میگم خیلی خوبه و در بعضی چیزا بی نظیره ولی متاسفانه مشکل AA برای این بازی و این گرافیک ضعف خیلی بزرگیه و تقربیا گرافیک به این زیبایی رو حروم میکنه.

"""" به نسخه PS3 از نسخه 360 و PC به خاطر گرافیک امتیاز بالاتری داده!!!!!!!! """"
!!!!!! False
 
آخرین ویرایش:

من کاری به گیم اسپات ندارم از نظر گیم اسپات گرافیک نسخه ===> Dirt3 <=== بازی PS3 بهتر از نسخه 360 هست
==============================
شما گفتيد dirt3 ... امتيازی بيشتری گرفته.. من از روی نوشته ی خودتون گفتم .

http://www.gamespot.com/xbox360/driving/dirt-3/index.html

http://www.gamespot.com/ps3/driving/dirt-3/index.html
 
  • Like
Reactions: DieDie
دوستان من الان مسافرتم و دست رسی هم به نت ندارم ( با dail up میام :d ) به خاطر همین هنوز نقد DF نخوندم و نمی تونم نظر قطعی بدم ولی چندتا نکته میخوام اشاره کنم:1- در مورد افت کیفیت آبجکت موشن بلور که دوستمون اشاره کرد باید بگم به هیچ عنوان اینطور نیست پیشنهاد میکنم اخرین تریلر که از بازی عرضه شده (همون که فقنیشر های بازی نشون میده) نگاه کن حتماً هم با صورت پایین ببین (از MP Classic استفاده کن ) تا ببینی هیچ گونه افتی نکرده و براحتی تو این زیمنه قوی ترین عنوانی هست که تا به امروز عرضه شده......2- در مورد AA همون طور که گفتم من مقاله نخوندم ولی بعید میدونم که از AA استفاده نکرده باشن احتمالاً مثل GEOW 2 از MXAA استفاده کردن ولی اینکه چرا اینقدر دندونه ها تو بازی به چشم میاد مخصوصاً تو کات سین ها بنظر من دلیل این هست که اگه دقت کرده باشین اکثر کات سین ها ingame (بر عکس 70 ، 80 در صد بازی ها ) و اگه تریلر اول بازی دیده باشن (همون کات سینی که آنیا داره صحبت میکنه و اسلحه بازی رنگ میکنه ) اون pre render هست و اونجا AA خیلی بهتر بنظر میاد .....و دلیل اصلی این دندونها ingame بودن کات سین هست !! در صورتی که تو خود بازی دندونه ها زیاد اذیت کننده نیست !!!!اون تیکه هایی که فرخ از مقاله DF حدا کرده بود ثابت میکنه بازی از لحاظ گرافیکی در چه سطحی هست .
 
آخرین ویرایش:
از نظر گیم اسپات بر عکس نظر DF گرافیک بازی Dirt روی PS3 با وجود رزولوشن کمتر و AA ضعیفتر و گسستگی فریم بیشتر و تکسچرهای بلوری تر بهتر از 360 هست!!! واقعا عجب نظرات خنده داری این سایت دقیقا مثل مدال ندادن به گرافیک C2 و از اونطرف دو تا مدال گرافیک دادن به G3 نظر این سایت خنده داره واسه همینه که میگم زیاد دلتونو به مدالای گرافیک G3 از گیم اسپات خوش نکنید.

---------- نوشته در 06:26 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 06:21 PM ارسال شده بود ----------

دوستان من الان مسافرتم و دست رسی هم به نت ندارم ( با dail up میام :d ) به خاطر همین هنوز نقد DF نخوندم و نمی تونم نظر قطعی بدم ولی چندتا نکته میخوام اشاره کنم:1- در مورد افت کیفیت آبجکت موشن بلور که دوستمون اشاره کرد باید بگم به هیچ عنوان اینطور نیست پیشنهاد میکنم اخرین تریلر که از بازی عرضه شده (همون که فقنیشر های بازی نشون میده) نگاه کن حتماً هم با صورت پایین ببین (از MP Classic استفاده کن ) تا ببینی هیچ گونه افتی نکرده و براحتی تو این زیمنه قوی ترین عنوانی هست که تا به امروز عرضه شده......2- در مورد AA همون طور که گفتم من مقاله نخوندم ولی بعید میدونم که از AA استفاده نکرده باشن احتمالاً مثل GEOW 2 از MXAA استفاده کردن ولی اینکه چرا اینقدر دندونه ها تو بازی به چشم میاد مخصوصاً تو کات سین ها بنظر من دلیل این هست که اگه دقت کرده باشین اکثر کات سین ها ingame (بر عکس 70 ، 80 در صد بازی ها ) و اگه تریلر اول بازی دیده باشن (همون کات سینی که آنیا داره صحبت میکنه و اسلحه بازی رنگ میکنه ) اون pre render هست و اونجا AA خیلی بهتر بنظر میاد .....و دلیل اصلی این دندونها ingame بودن کات سین هست !! در صورتی که تو خود بازی دندونه ها زیاد اذیت کننده نیست !!!!اون تیکه هایی که فرخ از مقاله DF حدا کرده بود ثابت میکنه بازی از لحاظ گرافیکی در چه سطحی هست .

من اصلا نمیگم که بازی Gears 3 گرافیک بدی داره تو بعضی چیزا شاهکاره , حرف من اینه که نداشتن AA این بازیو از گرفتن عنوان بهترین گرافیک سال رو کنسولها محروم کرد. به همین راحتی.
 
آخرین ویرایش:
من خودم قبول دارم گیم اسپات تو این زمینه بعضا کارهای خنده دار میکنه اینو برای بار اول خودم گفتم . ولی دادن دوتا مدال گرافیکی به گیرز 3 خنده داره ؟!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or