ندانستن عیب نیست نپرسیدن عیب هست
خنده هم نداره که بخندیم عزیزم تاپیک رو زدن واسه همین موقع ها . Strength : استحکام که هر دونش 1 دونه بهت Armor یا زره میده , Dexterity : چابکی که هر دونش شانست رو به میزان معینی که نمیدونم برای جاخالی دادن خمل دشمن میبره بالا , Intelligence : هوش که قدرتت رو برابر عوامل مخرب میبره بالا , Vitality : انرژی و حیات در کل جونت تو بازی
که هر دونش به مقدار معینی بهت HP یا آHealth یا همون جون و سلامتی میده , Armor : زره که با Strength و همچنین پوشیدن زره و لباس بالا میره و مقدار معینی از میزان خسارتی که دشمن به شما وارد میکنه رو کاهش میکنه . مثلا 10000 تا Amor داشته باشی تقریبا 73% خسارت کمتر بهت وارد میشه . هر زره یا لباسی که میپوشی مقدار معینی Armor داره و بعضی از لباس ها هم بین Stats هاشون Armor اضافه دارن و سپرها یا Shiled ها بیشترین Amor رو دارن و همچنین شانس بلاک کردن یا جلوگیری از وارد اومدن ردصدی از خسارت به کاراکتر شما رو دارن . , Damage : خسارت یا قدرت تخریب و صدمه کارکترت که بستگی به مقدار Stat اصلیت و همچنین اصلحه اصلی و Skill ها یا مهارت هایی که انتخاب کردی داره و همچنین چندتا معیار دیگه مثل Critical Hit Chane و Critical Hit Damage و Attack Speed و ... و اصطلاح DPS هم هست که میشه Damage Per Second یا خسارت بر ثانیه , Protection : حفاظت که هرچی Armor همچنین Resistance شما در مقابل عنصر ها (آتش , یخ , Arcane و سم و ...) بیشتر باشه Protection شما هم بالا میره . , Durability : دوام , که هر چیزی که شما به کاراکترتون مجهز کردید مقدار دوام معینی داره که در طول بازی ازش کاسته میشه و هر بار که بمیرید مقدار قابل توجی ازش کم میشه که باید برید پیش یه Merchant یا بازرکان یا آهنگر و زرهت رو تعمیر کنی که پول میخواد . , Mana : بهش میگن مانا , منبعی هست واسه Witch Doctor که ازش برای استفاده از مهارت ها و جادوهاش استفاده میکنه مثل Arcane Power در Wizard . بربر : آمار یا Stats اصلیش Strength هست که با هر دونه Str (مخفف Strength) یک دونه به آرمور و همچنین درصد به دمیج کاراکتر اضافه میشه . مانک : آمار اصلیش Dexterity هست که هر دونه Dxtr شانس شما به میزان خاصی برای جاخالی دادن حمله دشمن بیشتر میکنه و همچنین 1 درصد به دمیج هیرو اضافه میکنه . Demon Hunter : آمار اصلیش مثل مانک Dxtr (مخفف Dexterity) هست و برای هر دونه Dxtr شانس جاخالی بیشتر و 1 درصد دمیج بیشتر . Wizard : آمار اصلیش Intelligence هست که هر دونه Intl مقارمت یا Resistance کاراکتر رو در مقال عنصر ها بیشتر میکنه و هر دونه Intl هم 1 درصد دمیج اضافه . Witch Doctor : مثل ویزارد هست . هر Intl مقاومتش رو به میزان خاصی در برابر عنصر ها بیشتر میکنه و هر دونه 1 درصد دمیج بیشتر .
اگر کاراکتر شما WD یا Wizard هست Intl مستقیما روی دیمیج شما تاثیر داره . سیستم بازی طوری طراحی شده که دمیج شما سرچشمش اصلحه شماست که هر چی DPS یا دیمیج اصلحه بالاتر باشه بهتر هست . بعد از اون میزان آمار یا Stat اصلی شما هست که دیمیج رو میبره بالا و بعد از اون میرسیم به این چند تا نکته مهم : Attack Speed یا سرعت حمله شما بر ثانیه محاسبه میشه و بنا به Skill ها و آیتم هایی که دارید میتونید بهش اضافه کنید . بعد از اون : Critical Hit Chance که شانس شما برای وارد کردن آسیب انتقادی یا بحرانی هستش . Critical Hit Damage میشه آسیب ضربه انتقادی یا بحرانی که درصدی هم اندازه گیری میشه تو بازی به همون مقدار درصدی که Skill (مهارت) و Item های شما بهتون میده آسیب ضربه رو بالا میبره . شما هر چی شانس و میزان آسیب رو ببرین بالا DPSتون هم بالا میره . Critical Damage ها تو بازی به مقدارشون به رنگ زرد نشون داده میشه و دمیج های عادی سفید . واسه دیدن مقدار دمیج و ها غیره برید تو Option بازی و قعالشون کنید . الان یادم نیست دقیقا کدوم گزینه هست شرمنده . شما Skill ها یا مهارت هاتون دمیجشون رو از اصلحه شما میگیرن . هر مهارتی توش مشخصاتش گفته شده که درصد معینی از میزان دمیجی اصلحه رو دارم میکنن مثلا مهارت Cleave بربر که یکی از مهارت های اصلیشم هست و بویسله این مهارت هست که شما حمله میکنید به دشمن و بهش حسارت وارد میکنید گفته که به میزان 140% درصد مقدار دمیج اصلحه اصلی دمیج وارد میکنه یه Skill rune هم داره که میکنتش 175 درصد
. اگر میخوای تو بازی نمیری Armor و Resistance to all elementsت رو ببر بالا . این Resistance to all elements خیلی مهمه دست کم نگیرش . بیشتر آیتم ها Resistance to all elements دارن . سعی کنی این مقدار رو دور و بر 500 حداقل نگه داری که با یه زره آتیش یا سم یا ... سوکست نکن الیت ها
سوال دیگه ای داشتی در خدمتم .