Death's Door | PC

picture12-min_e48x.png


شاید سخت باشه، هر روز برای رفتن به سر کار قبل از اینکه همه بیدار بشند، خواب آلود, سوار اتوبوسی بشی که تنها مسافرش تو هستی ...
شاید سخت باشه بخواهی هر بار از جلوی نگهبانی با سردی رد بشی و از زیر نگاه های سنگین همه عبور کنی تا حکم ماموریت اون روز رو از بخش اداری تحویل بگیری...
و شاید سخت تر باشه ، برای بازگرداندن ارواح دزدیده شده هر روز درب رو به روی مرگ باز کنی و ساعت بزنی..
اما خب این یک شغل شرافتمندانه هست بویژه اگه شما یک کلاغ باشید...​


مرگ در میزند..!

سازنده Titan Souls از قلب منچستر یعنی Acid Nerve با همراهی همیشگی تهیه کننده محبوب قلب ها Devolver Digital اینبار با یک بازی جدید برگشتند که هنوز نیومده دل خیلی ها رو برده...

کلاغ ها و مرگ همیشه جزئی جدا نشدنی از ادبیات داستانی و فرای اون ، ادبیات گیمینگ! بوده و هستند , فرقی نمی کنه توی چندتا بازی یا چندبار به قبرستان های حوزه دیجیتال سرزده باشید , ولی چیزی که همه روی اون اتفاق نظر داریم اینه که همیشه بر سر در گورستان ها یا درخت های آرامستان ها چندین کلاغ نشستند...حتی اگه اونقدرخوش شانس بوده باشید که کنترل شخصیت مرگ رو به دست گرفته باشید می دونید که حیوان خونگی ش یک کلاغه...
این ایده استفاده از کلاغ به عنوان شخصیت اصلی در بازی ای که نام مرگ رو یدک میکشه و ترکیب اون با فضایی نوآر و تا حدودی بر گرفته از تفکرات تیم برتونی، چیزی هست که از همون اولین نمایش بازی در کنفرانس ایکس باکس ایندی ورلد!! نظر همگان رو به خودش جلب کرد...

سبک بازی اکشن ادونچر هست با اندک مقداری المان های نقش آفرینی . به واسطه دوربین ایزومتریک و نامی که برای بازی انتخاب شده شاید خیلی ها فکر کنند که با یک روگ لایک دیگه طرف هستند که به هیچ عنوان اینطور نیست..تاکید میکنم قراره کلی ادونچر داشته باشیم اون هم به سبک زلدای کلاسیک..ممکنه یک مترویدونیای لایت هم داشته باشیم..

چیزهایی رو که از خبرچینی و قالب پنیر توی ذهنتون دارید دور بریزید دنیای کلاغ ها خیلی وقته که عوض شده... کلاغ سیاه قصه ما ! به عنوان یکی از عاملین دستگاه مرگ یا بهتره بگم Reaper of the soul، قابلیت این رو داره برای غلبه بر موجودات شرور و نیمه خدایگان گمراه، از شمشیر به همراه کمان و حتی جادو استفاده کنه و مبارزاتی fast-paced رقم بزنه.!

اگر تایتان سولز رو بازی کرده باشید احتمالا حس کردید که یک استعداد ذاتی در طراحی باس فایت های مهیج در درون این استدیوی دو نفره وجود داره. که اینجا با توجه به عقبه دوستان و اظهارات خود شخص سازندگان و تاکید موکدشون روی واژه مبارزه با colossal tyrants ها، که هر کدوم داستان و انگیزه ای نهفته در سینه دارند و استناد به تریلر ها و اعتماد به چشم های خودمون , مبارزه با باس ها قراره به نقطه اوج خودش برسه حتی می تونید شاهد چندتا چهره آشنا هم باشید...

در طول سفر, شما علاوه بر باز کردن درب ها به ابعاد مختلف و کشف سرزمین هایی اسرارآمیز با شخصیت هایی پیچیده و عجیب روبرو خواهید شد. که استدیو دو نفره اسید نرو ، با به خدمت گرفتن طراح های فریلنس از سراسر دنیا بهشون دست پیدا کرده پس میشه گفت شاید بشه رگه هایی از همه قومیت ها و اساطیرشون در اونها یافت.... باورتون میشه یکی از شخصیت ها قابلمه آشه! که وقتی با شما روبرو میشه به نشانه احترام کلاه که همون درب قابلمه باشه برمیداره و تعظیم میکنه و به قاعده دوتا کاسه, آش میریزه روی زمین...!! و رفتار ایشون شاید شما رو به یاد Siegmeyer از دارک سول بیاندازه...

پس برای اینکه یک داستان کمدی غم انگیز و در عین حال تاریک را تجربه کنید و حقایقی را که در پس درب های هراس انگیز مرگ و نقش کلاغ ها این وسط وجود دارد ، کشف کنید باید تا 20 جولای صبر کنید. آیا شما شهامت باز کردن درب بر روی مرگ رو دارید؟

بازی برای کامپیوتر های شخصی و کلیه برادران ایکس باکس بجز 360 شون! میاد ..سونی و نینتندو... ... ..
شرمنده داداشی های خودم هستم بازی انحصار کنسولی هست...!! >:)>:)

picture10-min_y5vz.png


0.jpg 1.jpg 9.jpg 4.jpg 2.jpg 3.jpg 11.jpg deaths-door-preview_15.jpg 12.jpg

 
آخرین ویرایش:

noorihamid99

کاربر سایت
Mar 16, 2012
1,639
نام
hamid
سلام...
جسارت نباشه مقداری تداخل سبک ها در دیدگاه شما حس میشه..!! :D چون سبک ori مترویدونیاست ...البته اینجا هم با گرفتن قابلیت های جدید همون رفت و برگشت ها و المان های مترویدی رو شاهد هستید ولی بیشتر بواسطه تفاوت دوربین ها عرض کردم...

اگر zelda link's awakening رو انجام داده باشید شباهت های کمرنگی با اون بزرگوار داره..یعنی همه دلشون می خواد داشته باشه..!!
ولی با معماهای کمتر و سعی بیشتر روی فضاسازی ... قسمت اکشن بازی هم بسیار پررنگ تر هست ,اکشنی از جنس Hades … یعنی کاملا سریع و چالش برانگیزه...باس فایت های زیاد و خفن هم داره.. دیگه چی می خواهید از این ها بهتر..

یا نه اجازه بدید بهتر بگم شبیه Mages of Mystralia هم هست ..البته اگه بازی کردید...یا Hob رو چی، بازی نکردید..؟... ..
اوووم ... .. آقا همون شبیه Ori هست... !! :-" حداقل موسیقی Ori تماما برای شما نواخته میشه...

بازی بسیار زیبا و خوش ساختی هست و اصلا نیاز نداره که شبیه چیزی باشه و راه مرام خودشو طی میکنه...!
بنظرم خوشتون بیاد ..حداقل دیدن چند تا گیمپلی بیشتر که ضرری نداره...
من بازيش كردم دوساعتى و بنظرم واقعا عاليه دقيقا شبيه ori هست برا من كه تمش همينطورى بود 🙂
 

New Shredder

ѺГѺҠԱ ՏѦҠі
کاربر فعال
Feb 23, 2013
924
نام
سعید
1-min_kpde.png
از ابتدای شروع بازی با خودم گفتم اگه این بازی قراره شبیه زلدا باشه پس باید یکسری چیزها حتی شده به عمد در بازی وجود داشته باشه.. روشن کردن آتش دان ها, بمب و گونه ای از یک نژاد خاص... Chuchu ها...

اگه حداقل یدونه زلدا بازی کرده باشید می دونید که همیشه چندتا از اون لات و لوتاشون سر کوچه لینک اینا الاف وایستادند..تو نسخه های کلاسیک همینکه از در خونه لینک بیایید بیرون می بینیدشون ..حتی توی Z:botw هم از کوه بیایید پایین یدونه چاق شون جلوتون سبز میشه..

بماند که آیا اول اینها توی زلدا بودند یا slime ها داخل دراگون کوئست ..این سوالی هست که z-fan ها باید در قبال اون پاسخ گو باشند!..اما همیشه مرسومه بازی هایی که دانجن دارند به شکلی از این موجودات گوگولی و بی پناه به عنوان اِنمی استفاده میکنند..آیزاک, اینتر گانجن, کریپت آو نکرو دنسر...خیلی هستند...

یعنی هر بازی ای که مجموعه زلدا رو به عنوان مرجع تقلید خود ! انتخاب کنه بر او واجب کفایی میشه که چندتا از این چوچوها ول بده داخل بازیش..بودند بازی هایی که تقلید کردند ولی به انجام واجبات مقید نبودند ! مثلا همین immortals fenyx rising ..کل یونان رو بگردی یدونه چوچوی مهاجر هم پیدا نمیکنی..تهش هم شد اون وضعش ..تاپیکش رو نگاه کنید ..این قدر خالی موند که به عنوان انبار تاپیک گنشین ایمپک استفاده میشه..گفتم گنشین ایمپک ...بفرما همون اولین انمی که می اندازه جلو پاتون اسلایمه..!!

هیچی دیگه آقا از اول بازی در به در، از این در به اون در دنبال نشونی از این مرده شور برده ها بودم ولی هیچ ...کم کم در مورد فکت هایی که صادر کردم داشتم دچار شک میشدم که بالاخره امروز توی زیر زمین عمارت پیرزن جادوگر پیداشون کردم ..
ناکس ها رنگشون رو سیاه کرده بودند تا من نشناسم شون...آخیش این فکتم رو هم اثبات کردم!! مثل اینکه یک بار سنگین از روی دوشم برداشته باشند دیگه میتونم شب با خیال راحت سر به بالین بگذارم....


2-min_h901.png


در ادامه کشفیات بی پایه و اساس این جانب ..یک راست میرم سراغ بانوی عمارت..
این پیرزنه جادوگره THE WITCH OF URNSچقدر دوست داشتنی هست..:x

طراحیش منو یاد انیمیشن شهر اشباح می اندازه و اون پیرزنه که اسم مردونه داشت ..بابا یاگا...! آره الان میگین برو بابا شاسگول این کجاش اونه..! ولی خواهش میکنم بیشتر دقت کنید و از اون چشم های هیزتون کمک بگیرید!! چشم هاش.., بویژه مژه هاش و سایه ای که میماله پشتش..
مرگ من سایز بدنش رو در مقابل کاراکتر ببینید .. از سایز سر شونه و دور سینه و کمر و باسنشون هم غافل نشید...نه گناه نمیشه.. پیرزنه ،هر تعداد نظر حلاله...!! حتی لباس هاش...فقط این جادوگره زگیلش رو برداشته و توک دماغش رو چیده که خداییش تو این سالها کی نچیده...!!

قانع نشدید .. !! ..اصلا شبیه نیست که نیست... به جهنم... تقصیر منه که میخوام براتون فکت های صادره رو به اثبات برسونم!...حداقل قبول کنید که طراحی خیلی خوبی داره,من که یک جور ویژه ای دوستش دارم..!!8->

یعنی نمیدونم چرا از لحظه ای که توی بازی دیدمش یک حسی نسبت بهش پیدا کردم!...بعد از اون هر بار جلوم میاد، قلبم شروع میکنه به تند تند زدن و دست و پام رو گم میکنم...یجور علاقه شاید ...چجوری بگم آخه,.. نمیشه همه چیز رو جلوی همه گفت...!!🥺
امیدوارم حداقل از روش اکشن فیگور بسازند ..ندید حاضرم اکشن فیگور پرینسس پیچم رو بدم و باهاش طاق بزنم...حداقل از پیچ خیلی HOT تره..!!

3-min_opoz.png

آقا دوستانی که اول بازی هستند من یک حرکتی اتفاقی کشف کردم گفتم شاید بدردتون بخوره چون ندیدم بازی تا الان حرفی ازش پیش بکشه, شاید هم در لفافه گفته من متوجه نشدم...
همونطوری که مستحضرید کلاغه وامونده قصه ما نمیپره! فعلا حداقل.. ولی اگه از بلندی سقوط کنید و در این حین ضربه بزنید، می کوبه روی زمین ...این حرکت بدرد جاهایی میخوره که یک گردالی فلزی شبیه دریچه فاضلاب روی زمین هست...
در اصل اونها درب پناهگاه های زمان جنگ تحمیلی هستند و زیرشون تونل های مخفی هست که انتهاشون سول کسایی هست که در اثر استشمام بوی بد خفه شدند...! بوی بدی که برخی افراد در اثر ترس و وحشت زمان موشکباران از خودشون صاتع کردند..!!
همینطور جا داره یاد و خاطره Crash mind over mutant رو گرامی بداریم...!

اینو گفتم از همون اول , بار خودتون رو ببندید و با جیب پر از سول جلو برید ..تا مثل من به فلاکت و دریوزگی نیافیتید که برای آپگرید پر و پاچه ورمالیده کلاغم! از سر ناچاری و با عرق شرم بر پیشانی !به فارم روی بیارم و برای کشتن هر اِنمی مجبور باشم شمشیر از نیام بکشم و در ازاش بازی یک دونه یا نهایت دو تا سول بندازه جلوم...

آقا یک نکته دیگه هم اینکه منتظر نباشید بازی در بزنگاه های داستانی بهتون اسلحه جدید بده ...اگه به منوی دارایی هاتون مراجعه کنید متوجه میشید که 5 تا اسلات برای سلاح اصلی در نظر گرفتن...که باید با تکیه بر توانایی های کشف و شهود خودتون پیداشون کنید...به عنوان اولین راهنمایی، اداره رو خوب بگردید مثلا جلوی تیرهای چراغ برق....به عنوان دومین راهنمایی, دیگه اداره رو نگردید!...بقیه شون بیرونه...

پ.ن:دوستان بابت نوشتن این مهملات , بیهوده گویی ها و افکار ضاله شدیدا معذرت میخوام ..بالاخره تاپیک باید یکجوری بیاد بالا و پر بشه دیگه..!!🥺
 
آخرین ویرایش:

mjmk

کاربر سایت
Aug 19, 2018
273
الان یه نکته ریزی رو تو بازی دیدم که به نظرم جالب بود.

تو بازی یه تابلو اعلانات چوبی رو با متن روش زدم نصف کردم.
بعد رفتم متن تابلو رو بخونم که با این صحنه رو به رو شدم

Screenshot (501).png

Screenshot (502).png

متنِ نوشته واقعا نصف شده :D

این حجم از توجه به جزئیات برام جالب بود.
 
آخرین ویرایش:

TeTration

TeT
کاربر سایت
Jan 17, 2013
3,636
نام
Moein
چرا بازی اینقدر بالانسه؟:)) واقعا خیلی هنر میخواد بتونی همچین بالانسی رو توی گیمپلی با همچین لول دیزاینی پیاده کنی، بازی دقیقا میدونه کجا باید بهتون سیدپات بده. بیشتر از 10 بار شده بود که HP ام 1 بود و داشتم میگفتم الان واقعا نیاز به یه سیدپات دارم و دقیقا 2 ثانیه بعد بهش میرسیدم D: که به نظرم اصلا شانسی نیست و کاملا نیاز پلیر رو میدونه.
مورد بعدی هم آقا چقدر لذت بخش المان های مترویدوینیایی رو توی مپ پیاده کردن، تنها گیمی که از باز کردن تک تک شورتکات ها و گشتن تک تک سوراخ سمبه های مپ خسته نمیشدم بلادبوردن بود، تا وقتی که اینو بازی کردم D:
باس ها و مینی باس ها هم تا اینجا که بازی کردم شدیدا طراحی و پترن خوبی دارن، و دقیقا همون بالانس که بالا اشاره کردم رو اینجا هم میشه کامل حس کرد و راحت میشه بعد یکی دوبار مردن، الگوی رفتاریشون رو حفظ شد.

@New Shredder

تنها کسی نیستی که گرندما رو بابایاگا میبینی :))
-----------------------
من تاحالا زلدا بازی نکردم حقیقتش:-< حالا سوالم اینجاس کدوم نسخش مثل اینه که بشینم بازیش کنم(البته اگه با امولیتور قابل بازی باشه)؟:D links awakening؟
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,075
نام
محمد علی
چرا بازی اینقدر بالانسه؟:)) واقعا خیلی هنر میخواد بتونی همچین بالانسی رو توی گیمپلی با همچین لول دیزاینی پیاده کنی، بازی دقیقا میدونه کجا باید بهتون سیدپات بده. بیشتر از 10 بار شده بود که HP ام 1 بود و داشتم میگفتم الان واقعا نیاز به یه سیدپات دارم و دقیقا 2 ثانیه بعد بهش میرسیدم D: که به نظرم اصلا شانسی نیست و کاملا نیاز پلیر رو میدونه.
مورد بعدی هم آقا چقدر لذت بخش المان های مترویدوینیایی رو توی مپ پیاده کردن، تنها گیمی که از باز کردن تک تک شورتکات ها و گشتن تک تک سوراخ سمبه های مپ خسته نمیشدم بلادبوردن بود، تا وقتی که اینو بازی کردم D:
باس ها و مینی باس ها هم تا اینجا که بازی کردم شدیدا طراحی و پترن خوبی دارن، و دقیقا همون بالانس که بالا اشاره کردم رو اینجا هم میشه کامل حس کرد و راحت میشه بعد یکی دوبار مردن، الگوی رفتاریشون رو حفظ شد.

@New Shredder

تنها کسی نیستی که گرندما رو بابایاگا میبینی :))
-----------------------
من تاحالا زلدا بازی نکردم حقیقتش:-< حالا سوالم اینجاس کدوم نسخش مثل اینه که بشینم بازیش کنم(البته اگه با امولیتور قابل بازی باشه)؟:D links awakening؟
تا جایی که ذهنم یاری می‌کنه، هیچ نسخه‌ای از زلدا نیست که نشه روی PC با شبیه‌ساز بازیش کرد.
و Death Door رو هم بازی نکردم اما شبیه Link's Awakening به نظر میاد که هر دو نسخه‌اش (اونی که مال ۲۸ سال پیشه و اونی که مال ۲ سال پیشه) روی PC قابل اجرا هستن.
 

TeTration

TeT
کاربر سایت
Jan 17, 2013
3,636
نام
Moein
کنترل بازی چطور؟
سر Titan souls خیلی عذاب کشیدم، آخرش هم با مد کارم راه انداختم.
کنترلش مشکلی نداره و خیلی سادست، تایتان سولز رو بازی نکردم راستش نمیدونم چه مشکلی داره، ولی این بازی مشکل خاصی نداره که نشه بازیش کرد و اتفاقا خیلی نرم و روونه
 

New Shredder

ѺГѺҠԱ ՏѦҠі
کاربر فعال
Feb 23, 2013
924
نام
سعید
کنترل بازی چطور؟
سر Titan souls خیلی عذاب کشیدم، آخرش هم با مد کارم راه انداختم.
باقلواست..!:x
شنیدید میگن کلاغ اومد راه رفتن کبک رو یاد بگیره ،نتونست... ولی این یکی تونست چون به جای کبک, Zagreus رو الگو قرار داد...
با گیم پد که همون Hades هست و با موس و کیبورد کاملا استاندار این سبک ,حتی راحت تر از گیم پد....فقط گویا با خیل عظیمی از گیم پد های وایرلس مشکل داره و گیم پد رو نمیشناسه با سیمی ها اوکی هست.. متاسفانه یکی از دوستان توی همین تاپیک هم مشکل داشت...=((

من تاحالا زلدا بازی نکردم حقیقتش:-< حالا سوالم اینجاس کدوم نسخش مثل اینه که بشینم بازیش کنم(البته اگه با امولیتور قابل بازی باشه)؟:D links awakening؟

جواب حتی از سوالتون هم ساده تره! هیچ کدوم...
چون این بازی مقداری شبیه اونهاست, ولی اونها شبیه این نیستند...!! :-"

البته واقعیتش من در جایگاهی نیستم که پاسخ این سوال رو درست بدم , کاش z-fan رو به جایگاه شهود فرا می خواندید...!!

ولی از تجربه شخصیم از زلداهای کلاسیک می تونم به Zelda: A Link Between Worlds روی citra اشاره کنم که تمومش کردم . چندتایی هم از گیم بوی و دی اس تجربه کردم ولی تموم نه...Death door رو هم هنوز زیاد جلو نرفتم که بگم به Link Between Worlds تا چقدر شبیه است...

اما به نظرم این که تو دهن همه افتاده Zelda-like بیشتر به واسطه گیم دیزاین ترکیبی و به کارگیری به اندازه و به جای جریان گیمپلی- پازل و اکسپلور و اکشن - هست که سازنده های زلدا همیشه خوب درش میارن و اینها هم تونستند به اون فرمول تا حد زیادی نزدیک بشند، بیشتر هم با دزدیدن بقچه ای که زلدا همیشه همراهشه و توش بمب و کبریت و قلاب زنجیریش رو قرار میده!

همونطور که محمد علی عزیز هم اشاره فرمودند در اجرای زلداها بویژه کلاسیک ها مشکلی از طرف شبیه سازها وجود نداره، 50 درصد اونها حله، میمونه 50 درصد سیستم شما...

من تقریبا یکسال قبل links awakening رو بازی کردم اونم با پردازنده ضعیف، در عین حال که فریم خوبی می گرفتم ولی هر 10 دقیقه فریز میشد و با اینکه خیلی دلم میخواست بازیش کنم بویژه به واسطه طراحی هنریش، همون دانجن دوم ولش کردم ...اما الان بیلد های جدیدتری از شبیه ساز اومده و بهتر شده..

ولی در کل به نظرم زلداها روند کند تری دارند و ادونچر تر هستند به علاوه اینکه اهالی دهکده زیاد ور میزنند! اکشن شون اصلا در این حد نیست, دانجن و اکسپلوریشن شون تقریبا جدا از همه, ولی انصافا پازل هاش از این بازی طراحی بهتری دارند ..
و از همه مهمتر.. .. یک لحظه اجازه بدید ببینم محمدحسین توی تاپیک نباشه... .. اوم...و از همه مهمتر زلداهای کلاسیک و ایزومتریک همه شون شبیه هم هستند فقط یدونه بیلبیلک جدید میدن دست لینک و باهاش معماهای جدید طرح میکنند .. :-"

و یک چیز دیگه اینکه ...اجازه بدید یکبار دیگه چک کنم فرد مورد نظر این پشت مشت ها مخفی نشده باشه بیاد خفتم کنه... ... خب داشتم میگفتم کلاسیک ها مثل اساسینز می مونه یکیش رو بازی کنی انگار همشون رو بازی کردی...!! :D
الان دارک سایدرز جنسیس به نظرم خیلی به این گیم شبیه تره تا اونها...

اگه دوست داشتید این دو تا بازی رو حتما انجام بدید، حالا نه به دید اینکه صد در صد شبیه این بازیه با این دید برید سراغشون که بازی های خیلی خیلی خوبی در همین سبکه , و بروزترین زلداهای کلاسیک هستند و می تونم بگم حداقل توی اون زنجیر( (hookshot, وجه اشتراک دارند..!

پ .ن: باز هم نظر دوستان صائب هست و خوشحال میشیم با ما به اشتراک بگذارند..
من ابلهی بیش نیستم و رو حرف ابلهان نباید زیاد حساب باز کنید...! بابت ریپلای و گرفتن وقت با ارزش شما عذر خواهی میکنم...
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
من یک ساعت و نیم بازی کردم این یکی دو روز. روی pc ولی با کنترولر. و واقعا عجیب چسبیده بازی بهم :D خیلیی خوبه :D

برای من از هیدیس هم جذاب تر بوده این مدت و واقعا خوبه :D در کل یک درصد شک دارین شاید از بازی خوشتون نیاد، سریع استغفار کنید و برید بازیو پلی کنین :))
 

Madridista

کاربر سایت
Feb 2, 2008
2,876
نام
حسين
@New Shredder

اگه باس پیرزن رو رد نکردی نخون
.
.
.
.
.
.
چه مرگ ناراحت کننده‌ای هم داشت :( یعنی اونجا که واسش یک دقیقه سکوت کردن خیلی دپرس شدم :))

راستی انقدر از Link's Awakening تعریف کردی وسوسه‌ام کردی بعد از ماه ها اون سوییچ لایت خاک خورده‌ای که مورد غضب‌ام قرار گرفته رو دربیارم و بعد از دث دور و کریس‌تیل و البته هیدس ( خدا لعنتت کنه فیل اسپنسر!) اون کارتریجش که اصلا هم فروش نمیره رو بندازم توش و بازی کنم :D
 

TeTration

TeT
کاربر سایت
Jan 17, 2013
3,636
نام
Moein
جواب حتی از سوالتون هم ساده تره! هیچ کدوم...
چون این بازی مقداری شبیه اونهاست, ولی اونها شبیه این نیستند...!! :-"

البته واقعیتش من در جایگاهی نیستم که پاسخ این سوال رو درست بدم , کاش z-fan رو به جایگاه شهود فرا می خواندید...!!

ولی از تجربه شخصیم از زلداهای کلاسیک می تونم به Zelda: A Link Between Worlds روی citra اشاره کنم که تمومش کردم . چندتایی هم از گیم بوی و دی اس تجربه کردم ولی تموم نه...Death door رو هم هنوز زیاد جلو نرفتم که بگم به Link Between Worlds تا چقدر شبیه است...

اما به نظرم این که تو دهن همه افتاده Zelda-like بیشتر به واسطه گیم دیزاین ترکیبی و به کارگیری به اندازه و به جای جریان گیمپلی- پازل و اکسپلور و اکشن - هست که سازنده های زلدا همیشه خوب درش میارن و اینها هم تونستند به اون فرمول تا حد زیادی نزدیک بشند، بیشتر هم با دزدیدن بقچه ای که زلدا همیشه همراهشه و توش بمب و کبریت و قلاب زنجیریش رو قرار میده!

همونطور که محمد علی عزیز هم اشاره فرمودند در اجرای زلداها بویژه کلاسیک ها مشکلی از طرف شبیه سازها وجود نداره، 50 درصد اونها حله، میمونه 50 درصد سیستم شما...

من تقریبا یکسال قبل links awakening رو بازی کردم اونم با پردازنده ضعیف، در عین حال که فریم خوبی می گرفتم ولی هر 10 دقیقه فریز میشد و با اینکه خیلی دلم میخواست بازیش کنم بویژه به واسطه طراحی هنریش، همون دانجن دوم ولش کردم ...اما الان بیلد های جدیدتری از شبیه ساز اومده و بهتر شده..

ولی در کل به نظرم زلداها روند کند تری دارند و ادونچر تر هستند به علاوه اینکه اهالی دهکده زیاد ور میزنند! اکشن شون اصلا در این حد نیست, دانجن و اکسپلوریشن شون تقریبا جدا از همه, ولی انصافا پازل هاش از این بازی طراحی بهتری دارند ..
و از همه مهمتر.. .. یک لحظه اجازه بدید ببینم محمدحسین توی تاپیک نباشه... .. اوم...و از همه مهمتر زلداهای کلاسیک و ایزومتریک همه شون شبیه هم هستند فقط یدونه بیلبیلک جدید میدن دست لینک و باهاش معماهای جدید طرح میکنند .. :-"

و یک چیز دیگه اینکه ...اجازه بدید یکبار دیگه چک کنم فرد مورد نظر این پشت مشت ها مخفی نشده باشه بیاد خفتم کنه... ... خب داشتم میگفتم کلاسیک ها مثل اساسینز می مونه یکیش رو بازی کنی انگار همشون رو بازی کردی...!! :D
الان دارک سایدرز جنسیس به نظرم خیلی به این گیم شبیه تره تا اونها...

اگه دوست داشتید این دو تا بازی رو حتما انجام بدید، حالا نه به دید اینکه صد در صد شبیه این بازیه با این دید برید سراغشون که بازی های خیلی خیلی خوبی در همین سبکه , و بروزترین زلداهای کلاسیک هستند و می تونم بگم حداقل توی اون زنجیر( (hookshot, وجه اشتراک دارند..!

پ .ن: باز هم نظر دوستان صائب هست و خوشحال میشیم با ما به اشتراک بگذارند..
من ابلهی بیش نیستم و رو حرف ابلهان نباید زیاد حساب باز کنید...! بابت ریپلای و گرفتن وقت با ارزش شما عذر خواهی میکنم...
مرسی واسه توضیحات کاملت D:
دقیقا به خاطر همین اینقدر عاشق این بازی شدم چون توش کم ور میزنن و تعادل به بهترین شکل رعایت شده D:
دارک سایدرز ها رو 3 تا اصلیشو بازی کردم به جز همین جنسیس که انگار باید برم سراغ همون در اولین فرصت D: بازم مرسی واسه اطلاعاتت :love:
 

Madridista

کاربر سایت
Feb 2, 2008
2,876
نام
حسين
خب بازی تموم شد. بعد از حدود 12 ساعت و 76% از کامل کردن نقشه باس فایت نهایی هم زده شد و بازی تموم شد و میمونه اون 24% باقی مونده نقشه که حتما تکمیلش میکنم :D

واقعا تجربه لذت بخشی بود. سختی بازی بالانس بود. نه اونقدر ساده که بشه با چنتا ضربه رد شد و نه اونقدر سخت که بره روی اعصاب! کافی بود حوصله و تمرکز به خرج بدی و با ترکیب مهارت هایی که در طول بازی به دست اوردی انمی ها رو بزنی.

طراحی مراحل و البته طراحی باس فایت ها فوق العاده بودند. خودتون باید تجربه کنید تا بفهمید با چه بازی درست حسابی طرفید و اون هنری که سازنده خرج طراحی بازی کرده رو درک کنید.

داستان هم که واقعا دلچسب بود و در پایان با این جمله از DEATH خداحافظی میکنم از جمعتون :

i used to go around, reaping souls myelf, then pick them up and take them beyond the veil but it was so depressing, not for the souls -they dont care- but for the living ones they left behind. i wish i could let them know dying isn't scary. it's just the cycle of LIFE​
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,094
نام
مــاکــان
بازی به شدت مستعد منتشر شدن روی کنسول نینتندو سوییچ هستش ، خبری نیست؟:x
فکر نکم انحصاری ایکس باکس باشه.
دقیقا خوراک کنسول دستی این سبک بازیها.
اومدن که فکر کنم یکروزی تایید بشه، اما استودیوی اینها کلا 2نفرن، حتما بعد یکسری آپدیتها به فکر پورت سوییچ هم باشن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر