Multi Platform DEATHLOOP

سازنده
َArkanes
تاریخ انتشار
September 2021
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
45745844365346.jpg

Developers Arkane Studios
Publishers Bethesda Softworks
Release Date September 14
Platforms PC, PlayStation 5


IF AT FIRST YOU DON’T SUCCEED… DIE, DIE AGAIN
From the team at Arkane Lyon comes an innovative take on first-person action. "DEATHLOOP" transports players to the lawless island of Blackreef in an eternal struggle between two extraordinary assassins. Explore stunning environments and meticulously designed levels in an immersive gameplay experience that lets you approach every situation any way you like. Hunt down targets all over the island in an effort to put an end to the cycle once and for all, and remember, if at first you don’t succeed… die, die again.


DEATHLOOP_AnnounceStills_Postcard.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_JulesCorner.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_ColtShot.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_Jump.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_Jules.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_ColtShoot.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_Guns.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_JulesFight.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_Standoff.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_ColtBack.jpg DEATHLOOP_AnnounceStills_JulesSnipe.jpg

D9hewUzWwBMX2-J.jpg D9hev00XkAEAa_v.jpg D9hev07X4AUtF0d.jpg D9hev0xXoAI8rQk.jpg

https___images.ctfassets.net_rporu91m20dc_6KQNVeHCcVX2wDTBVpDdM8_a51a9afb9f799d517eb7b0fee65c2...jpg
یه سری اطلاعات جالب:

- شخصیت اصلی بازی Colt هستش که میخواد Loop رو بشکنه و این کار با کشتن اهداف مشخصی انجام‌پذیره ولی Juliana در مقابلش قرار داره و نقش محافظ رو ایفا میکنه تا Loop شکسته نشه.

- بازی در نقش Juliana هم قابل انجامه ولی یه نکته‌ای داره! بصورت آنلاین وارد بازی بقیه‌ی پلیرا میشی و در حالی که طرف مقابل در نقش Colt داره بازی میکنه، با Juliana سعی میکنی جلوی پلیر دیگه رو بگیری. این یعنی وقتی داری آنلاین بازی میکنی، ممکنه یه پلیر دیگه در نقش Juliana در مقابلت قرار داشته باشه و دنبال شکار کردنت باشه.

- خبر خوب اینه که هنوز تمرکز روی کمپین و داستان هستش و اگه آفلاین بازی کنی Juliana به عنوان هوش مصنوعی توی بازی حضور داره و حتما نیازی نیست آنلاین باشی. جالب اینه میتونی یه میکسی از هوش مصنوعی و پلیر آنلاین رو انتخاب کنی...یعنی بعضی مواقع پلیر آنلاین در مقابلت قرار بگیره و بعضی مواقع AI. رویکرد پیشنهادی Arkane هم همینه چون باعث تنوع و سوپرایز میشه.
حس میکنم یه جورایی سعی کردن اون ایده‌ی تلفیق سینگل‌پلیر و مولتی‌پلیری که واسه The Crossing داشتن رو اینجا به یه شکل دیگه‌ای پیاده‌سازی کنن.

- هر دو شخصیت دارای یه سری قابلیت‌های مشترک هستن ولی یه سری قابلیت‌های متفاوت هم دارن...مثلا Colt میتونه از دستگاه‌های هک استفاده کنه و Juliana میتونه در ظاهر کل آدم‌های شهر ظاهر بشه!

- ماموریت‌های بازی هم دیزاین جالبی دارن...هدف نهایی شکستن Loop هستش و باید 8 تا هدف رو بکشی توی یه روز...اگه حتی یه هدف باقی بمونه، روز دوباره ریست میشه. میشه آزادانه هر ماموریت اصلی و فرعی رو به ترتیبی که دوست داری انجام بدی و اهداف رو شناسایی کنی. بیشترین آزادی عملی هستش که تا حالا توی بازیهای Arkane دیدیم.

در نهایت هم لعنت به سونی و بتزدا که برداشتن این بازی رو انحصاری کردن...آخه چه دلیل و منطقی داره که این بازی فقط نسل بعدی باشه...برنامه داشتم بازی رو روی کنسول‌های همین نسل تجربه کنم...حالا یه جورایی دارن مجبورم میکنن همون زمان لانچ PS5 بخرم :|

تاریخ عرضه هم همین امساله Holiday 2020...بازی 4K و 60 فریم اجرا میشه + قابلیت‌های Dual Sense رو ساپورت میکنه.
 
آخرین ویرایش:

Bellic

کاربر سایت
May 7, 2013
2,110
آخرین آپدیت بازی 1.3 بوده که خیلی از مشکلات اساسی مثل ai افتضاح و باگ ها رو برطرف کرده، اگه قبلا تجربه اش نکردید این ماه روی سرویس ps plus میتونید این بازی رو رایگان دریافت کنید

1662021894799.png

پ.ن: در عرض 9 ماه، 9 مرتبه آپدیت دادن تا مشکلات بازی برطرف بشه
 

Bellic

کاربر سایت
May 7, 2013
2,110
اوه یه آپدیت جدید هم در راهه:

▪️ اضافه شدن دشمن های جدید
▪️ اضافه شدن اسلحه های جدید
▪️ اضافه شدن ارتقا های جدید
▪️ اضافه شدن
یک پایان جدید
▪️ اضافه شدن کراس پلتفرم به مچ میکینگ

این پایان جدید ارزش دوباره پلی کردن داره؟ :-?
1663245859976.png
3تا پایان قبلی که فرقی باهم نداشتن اگه کسی میخواست برگرده و 2تای دیگه رو بره فقط به درد وقت تلف کردن میخورد
 

all4u

کاربر سایت
Jan 17, 2008
5,185
دوستان بازی کلا همینطوری هست که هی باید یک کاری رو لگه انجام بدیم بعد برگردیم سرحای اول ؟کل محیط ها همینه ؟ داستانش ۲ ساعت بازی کردم جذابه اما خوب داره تکراری میشه
تو ستینگ بازی حالت های مختلف داره بیشتر شبیه جیت هست لازمه تغیرشون بدم یا استفاده نکنم؟

Sent from my SM-A600FN using Tapatalk
 
  • Cool
Reactions: Taha75

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,363
نام
مــاکــان
دوستان قابلیت های دسته ارزش داره این بازی رو تو ps5 دانلود کنم ؟
چون نسخه xbox یه مقدار فریم بهتری داره
100 درصد با Dualsense.
رو جفت PS5 و PC تجربه خیلی خوبیه با این گیم پد.
اگه برای PS5 میگیری (خودم تجربه نکردم) اما اونطور که میگن به لطف 3D sound حتی صدای خیلی بهتری هم تجربه میکنی.
آرکین همه جوره از ویژگیهای PS5 استفاده کرده.
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,205
نام
محمد
آقا چرا سیو بازی انقدر داغونه ؟ الان منی که نهایتا 1 ساعت بازی میکنم اصلا نمیتونم برم جلو . از دیروز چند ساعت بازی کردم ولی همش بر میگرده از اول تونل و زر زر های مرتیکه با زنیکه و همه چیز ریست میشه . لااقل اون کاغذ ماغذ ها و اطالاعاتی که بدست میاوردیم رو سیو میکرد .
 
  • Like
Reactions: soltanmasoud

porfesor

کاربر سایت
Jan 30, 2013
2,488
نام
Farhad
آقا چرا سیو بازی انقدر داغونه ؟ الان منی که نهایتا 1 ساعت بازی میکنم اصلا نمیتونم برم جلو . از دیروز چند ساعت بازی کردم ولی همش بر میگرده از اول تونل و زر زر های مرتیکه با زنیکه و همه چیز ریست میشه . لااقل اون کاغذ ماغذ ها و اطالاعاتی که بدست میاوردیم رو سیو میکرد .
سبک بازیش این شکلیه دیگه یجور سبک روگ لایت
بمیری از اول میای کلا اسلحه و آیتماتم از دست میدی
کلا تو یه چرخه گیر کردی همینطور تکرار میشه این چرخه
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,205
نام
محمد
سبک بازیش این شکلیه دیگه یجور سبک روگ لایت
بمیری از اول میای کلا اسلحه و آیتماتم از دست میدی
کلا تو یه چرخه گیر کردی همینطور تکرار میشه این چرخه
نه مساله سر Save ش هست نه مردن تو بازی . من یک عالمه رفتم جلو 1 ساعت بازی کردم الان بخوام بیام بیرون کنسول رو خاموش کنم بازی اصلا سیو نمیکنه باز از اول لوپ میاره . حتما باید 2-3 ساعت لابد بازی کرد یه مپی چیزی عوض بشه تا سیو کنه .
 

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
1,994
نام
sami
نه مساله سر Save ش هست نه مردن تو بازی . من یک عالمه رفتم جلو 1 ساعت بازی کردم الان بخوام بیام بیرون کنسول رو خاموش کنم بازی اصلا سیو نمیکنه باز از اول لوپ میاره . حتما باید 2-3 ساعت لابد بازی کرد یه مپی چیزی عوض بشه تا سیو کنه .
مطمئنی؟!
من فکر کنم وقتی یک ماموریت تو هر جزیره رو کامل کنی اگر دستگاه رو خاموش هم کنی و از اول لوپ بیاد دیگه احتیاجی نیست مجدد انجام بدی و اون میره جزو کارهای انجام شده

البته چون خودم با xbox بازی میکنم و quick resume داره،هر جا بازی رو ول کنی از همونجا میاد و عملا سیو کردن بی معنی شده واسم

پ.ن :
اول که بازی رو شروع کردم و با سبک و روش پیشروی تو بازی آشنایی نداشتم خیلی تو ذوقم خورد ولی انصافا اواخر که با سبک و سیاق بازی آشنا شدم یکی از یونیک ترین تجربیات تو دنیای گیم بود واسم
به شدت لذت بردم و هر ۳ پایانش رو شخصا انجام دادم

پیشنهاد من به شما اینه که قبل این که بازی رو شروع کنید یک ویدئو آموزشی زومجی گذاشته بدون هیچ اسپویل خاصی
اول ویدئو رو ببینید و بعد بازی رو شروع کنید
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,205
نام
محمد
مطمئنی؟!
من فکر کنم وقتی یک ماموریت تو هر جزیره رو کامل کنی اگر دستگاه رو خاموش هم کنی و از اول لوپ بیاد دیگه احتیاجی نیست مجدد انجام بدی و اون میره جزو کارهای انجام شده

البته چون خودم با xbox بازی میکنم و quick resume داره،هر جا بازی رو ول کنی از همونجا میاد و عملا سیو کردن بی معنی شده واسم

پ.ن :
اول که بازی رو شروع کردم و با سبک و روش پیشروی تو بازی آشنایی نداشتم خیلی تو ذوقم خورد ولی انصافا اواخر که با سبک و سیاق بازی آشنا شدم یکی از یونیک ترین تجربیات تو دنیای گیم بود واسم
به شدت لذت بردم و هر ۳ پایانش رو شخصا انجام دادم

پیشنهاد من به شما اینه که قبل این که بازی رو شروع کنید یک ویدئو آموزشی زومجی گذاشته بدون هیچ اسپویل خاصی
اول ویدئو رو ببینید و بعد بازی رو شروع کنید
بله با قابلیت Resume یا Sleep و اینا میشه همینجور به امون خدا ولش کرد و ادامه داد بعدا ولی بازی فقط بین هر مرحله save میکنه ، منم از اینام که دوست دارم آروم آروم بازی کنم و بخاطر همین تجربه بازی به کل برام نابود شده چون مثلا میخوام یک ساعت بازی کنم بیشتر نمیتونم ، وقتی استارت میزنم بجای اینکه قشنگ سوراخ سمبه های بازی رو بگردم و اینا مجبورم بدو بدو فقط بکش برو جلو برم که سریع مرحله رو بتونم تو همون وقتی که دارم تموم کنم . بازی هم خیلی شلوغ پلوغه همش نوشته همش چیز میز میاره تو صفحه کلا UI خیلی بدی داره من کلا گیج گیجم نمیدونم چه خبره تو بازی .
فکر کنم Dropش کنم ...
 
  • Like
Reactions: Pedirahimzadeh

Pedirahimzadeh

کاربر سایت
Jun 24, 2015
392
نام
پدرام
بله با قابلیت Resume یا Sleep و اینا میشه همینجور به امون خدا ولش کرد و ادامه داد بعدا ولی بازی فقط بین هر مرحله save میکنه ، منم از اینام که دوست دارم آروم آروم بازی کنم و بخاطر همین تجربه بازی به کل برام نابود شده چون مثلا میخوام یک ساعت بازی کنم بیشتر نمیتونم ، وقتی استارت میزنم بجای اینکه قشنگ سوراخ سمبه های بازی رو بگردم و اینا مجبورم بدو بدو فقط بکش برو جلو برم که سریع مرحله رو بتونم تو همون وقتی که دارم تموم کنم . بازی هم خیلی شلوغ پلوغه همش نوشته همش چیز میز میاره تو صفحه کلا UI خیلی بدی داره من کلا گیج گیجم نمیدونم چه خبره تو بازی .
فکر کنم Dropش کنم ...
عزیز حرفتون درسته - بازی تا زمانی که بر نگردید به لابی اصلی (همون جایی که لوکیشن ها و موقعیت زمانی رو انتخاب میکنید) سیو نمیشه . اما اصلا تو موقعیتی که هستید و میخواید کنسول رو خاموش یا به هر دلیل بازی رو ببندید سخت نگیرید - اگر درگیری خاصی با جولیانا نداشته باشید - از هر نقطه مپ کمتر از 2 دقیقه میتونید برسید به تونل های خروجی و ابزارهایی رو که احتیاج دارید حفظ کنید .
بازی اونقدر پیچیده نیست که به نظر میرسه / کمی بهش فرصت بدید و قلق گیری کنید - کلی بهتون ارتقا های جذاب / مسیر های دلچسب و ... نشون میده که حسابی سرگرم بشید و لذت ببرید.

نمیخوام بازی رو کامل نقد کنم , اما درکل به نظر من این بازی - بازی خوبی بود - من چند هفته ی پیش که به سرویس پلی استیشن اومد تجربش کردم ( با اینکه هم زمان روی ایکس باکسم هم اومده بود...) - قبل از شروع بازی کلی نقدُ تخریبُ و ... از بازی دیده بودم که واقعا شوقی برای بازی کردنش نداشتم , اما وقتی شروع به بازی کردن کردن و کم کم مکانیزم هاش رو شناختم - بسیار بسیار برام دلچسب و لذت بخش شد . محیط های بازی رو بی نهایت دوست داشتم / طراحی محیط ها به شکل باورنکردنی ی در خدمت مکانیزم های بازی قرار داشت و این باعث می شد شما با هر ابیلیتی که راند رو شروع میکنید / صحنه های جدیدی از بازی رو ببینید . مثلا ابیلیتی تلپورت با توجه به آپگرید هاش کاملا میتونست مسیر پیشروی در محیط ها رو تغییر بده (رفتن به بالای ساختمون ها و هد شات های دلچسب) / یا کنترل ذهن ها و لینک کردنشون به هم (ایجاد یک هرج و مرج خاص در نزدیک ترین فواصل) - حتی بالانس نسبی که در گان ها وجود داشت و اونها رو شاخه بندی میکرد , باعث می شد بازیباز در شرایط متفاوت - تصمیم های متفاوت بگیره

بازی نکات بسیار مثبتی برای من داشت , میشه ساعت ها ازش حرف زد - اما اگر بخوام از نکات منفی که دیدم بعضی از دوستان اشاره کردن بگم - ممم

نمیشه گفت بازی نکات منفی نداشت - داشت - اما نه اونقدری که باعث بشه من از تجربه بازی زده یا خسته بشم
مثلا تو تجربه نزدیک به 20 ساعتِ من بازی نزدیک به 10 بار کرش کرد! (Ps5) برای بازی که به نوعی روگ لایک حساب میشه کرش کردن میتونه گیم برکر حساب بشه (من اینقدر جذب بازی بودم که با این حال دوباره تلاش میکردم :D)
یا وقتی دشمن هارو با ابزارهای انفجاری میکشتم (حتی شخصیت های اصلی) جنازه هاشون پرت میشد بیرون مپ و لوت هاشون رو عملا نمیشد دریافت کرد 8-|
یا نکاتی راجب به عملکرد هوش مصنوعی ...

تا حدودی هم با دوستی که گفته بود پایان بازی اونطوری که باید میبوده و انتظار داشته - نبوده - موافقم - بازی برای شروع روایت جذابی رو بیان میکنه (هرچقدر گنگ و مبهم) و در ادامه به تمامِ شاخه ها میپردازه تا در خدمت یک پایان با شکوه باشه - اما اونقدری که پایان باید با شکوه میبود - حقیقتا نبود - با نهایت ارفاق میتونم بگم کافی بود , نه چیزی بیشتر


در مجموع اگر بازی های آرکین - چه از لحاظ داستان گویی - چه از لحاظ طراحی مکانیزم ها و محیط ها - چه از لحاظ سیستم فایتینگ و ... دوست دارید - حتما به این بازی شانس بدید و تجربش کنید - پختگی بازی با توجه به عنوان های قبلی این استدیو - در این بازی کاملا مشهوده . امیدوارد تو ردفال باز هم این پختگی بیشتر بشه و تجربه دلچسبی رو برای کاربرها رغم بزنه 🌹
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,205
نام
محمد
عزیز حرفتون درسته - بازی تا زمانی که بر نگردید به لابی اصلی (همون جایی که لوکیشن ها و موقعیت زمانی رو انتخاب میکنید) سیو نمیشه . اما اصلا تو موقعیتی که هستید و میخواید کنسول رو خاموش یا به هر دلیل بازی رو ببندید سخت نگیرید - اگر درگیری خاصی با جولیانا نداشته باشید - از هر نقطه مپ کمتر از 2 دقیقه میتونید برسید به تونل های خروجی و ابزارهایی رو که احتیاج دارید حفظ کنید .
بازی اونقدر پیچیده نیست که به نظر میرسه / کمی بهش فرصت بدید و قلق گیری کنید - کلی بهتون ارتقا های جذاب / مسیر های دلچسب و ... نشون میده که حسابی سرگرم بشید و لذت ببرید.

نمیخوام بازی رو کامل نقد کنم , اما درکل به نظر من این بازی - بازی خوبی بود - من چند هفته ی پیش که به سرویس پلی استیشن اومد تجربش کردم ( با اینکه هم زمان روی ایکس باکسم هم اومده بود...) - قبل از شروع بازی کلی نقدُ تخریبُ و ... از بازی دیده بودم که واقعا شوقی برای بازی کردنش نداشتم , اما وقتی شروع به بازی کردن کردن و کم کم مکانیزم هاش رو شناختم - بسیار بسیار برام دلچسب و لذت بخش شد . محیط های بازی رو بی نهایت دوست داشتم / طراحی محیط ها به شکل باورنکردنی ی در خدمت مکانیزم های بازی قرار داشت و این باعث می شد شما با هر ابیلیتی که راند رو شروع میکنید / صحنه های جدیدی از بازی رو ببینید . مثلا ابیلیتی تلپورت با توجه به آپگرید هاش کاملا میتونست مسیر پیشروی در محیط ها رو تغییر بده (رفتن به بالای ساختمون ها و هد شات های دلچسب) / یا کنترل ذهن ها و لینک کردنشون به هم (ایجاد یک هرج و مرج خاص در نزدیک ترین فواصل) - حتی بالانس نسبی که در گان ها وجود داشت و اونها رو شاخه بندی میکرد , باعث می شد بازیباز در شرایط متفاوت - تصمیم های متفاوت بگیره

بازی نکات بسیار مثبتی برای من داشت , میشه ساعت ها ازش حرف زد - اما اگر بخوام از نکات منفی که دیدم بعضی از دوستان اشاره کردن بگم - ممم

نمیشه گفت بازی نکات منفی نداشت - داشت - اما نه اونقدری که باعث بشه من از تجربه بازی زده یا خسته بشم
مثلا تو تجربه نزدیک به 20 ساعتِ من بازی نزدیک به 10 بار کرش کرد! (Ps5) برای بازی که به نوعی روگ لایک حساب میشه کرش کردن میتونه گیم برکر حساب بشه (من اینقدر جذب بازی بودم که با این حال دوباره تلاش میکردم :D)
یا وقتی دشمن هارو با ابزارهای انفجاری میکشتم (حتی شخصیت های اصلی) جنازه هاشون پرت میشد بیرون مپ و لوت هاشون رو عملا نمیشد دریافت کرد 8-|
یا نکاتی راجب به عملکرد هوش مصنوعی ...

تا حدودی هم با دوستی که گفته بود پایان بازی اونطوری که باید میبوده و انتظار داشته - نبوده - موافقم - بازی برای شروع روایت جذابی رو بیان میکنه (هرچقدر گنگ و مبهم) و در ادامه به تمامِ شاخه ها میپردازه تا در خدمت یک پایان با شکوه باشه - اما اونقدری که پایان باید با شکوه میبود - حقیقتا نبود - با نهایت ارفاق میتونم بگم کافی بود , نه چیزی بیشتر


در مجموع اگر بازی های آرکین - چه از لحاظ داستان گویی - چه از لحاظ طراحی مکانیزم ها و محیط ها - چه از لحاظ سیستم فایتینگ و ... دوست دارید - حتما به این بازی شانس بدید و تجربش کنید - پختگی بازی با توجه به عنوان های قبلی این استدیو - در این بازی کاملا مشهوده . امیدوارد تو ردفال باز هم این پختگی بیشتر بشه و تجربه دلچسبی رو برای کاربرها رغم بزنه 🌹
ممنون دوست عزیز
اوه بازی با این همه آپدیت هنوز هم کرش میکنه ؟
راستی درباره سیو کردن نمیدونم درست متوجه شدم یا نه ، الان من یه راند رو شروع کنم فرضا نیم ساعت بچرخم تو مپ و یکم برم جلو ، اگه خسته شدم خواستم بیام بیرون ، از همون راهی که اومدم برگردم به تونل و ابتدای مرحله و برم داخل منوی بین مرحله ای بازی سیو میکنه ؟ منظورم از سیو دشمن هایی که کشتم و اینا نیست ، همون در حد کاغذ و info هایی که برداشتم باشه کافیه ، البته اگه بهم بگید اگه اینکارو بکنم دقیقا چیا رو سیو میکنه برا راند بعدی عالی میشه . مثلا اون ترینکت ها یا چیزای دیگه هم سیو میشه یا نه .
 
  • Like
Reactions: Pedirahimzadeh

Pedirahimzadeh

کاربر سایت
Jun 24, 2015
392
نام
پدرام
ممنون دوست عزیز
اوه بازی با این همه آپدیت هنوز هم کرش میکنه ؟
راستی درباره سیو کردن نمیدونم درست متوجه شدم یا نه ، الان من یه راند رو شروع کنم فرضا نیم ساعت بچرخم تو مپ و یکم برم جلو ، اگه خسته شدم خواستم بیام بیرون ، از همون راهی که اومدم برگردم به تونل و ابتدای مرحله و برم داخل منوی بین مرحله ای بازی سیو میکنه ؟ منظورم از سیو دشمن هایی که کشتم و اینا نیست ، همون در حد کاغذ و info هایی که برداشتم باشه کافیه ، البته اگه بهم بگید اگه اینکارو بکنم دقیقا چیا رو سیو میکنه برا راند بعدی عالی میشه . مثلا اون ترینکت ها یا چیزای دیگه هم سیو میشه یا نه .
قربان شما
در جواب سئوال اولتون باید عرض کنم متاسفانه متاسفانه برای من روی کنسول که اینگونه بود , یعنی کرش میکرد 8-| کم هم نه , ولی خوب اونقدری نبود که برای شخص من گیم برکر به حساب بیاد - شاید دوستی تو بازی ی با این سبک یکبار بازیش کرش کنِ کلا از بازی زده بشه ... نمیدونم واقعا من که اینطوری نبودم و نیستم :)

ببینید من یه توضیح کلی راجب به هسته ی بازی و عملکردش بهتون بدم - البته با اجازه میزارمش داخل تگ اسپویلر که اگر دوستی , دوست داشت خودش این مکانیزم ها رو متوجه بشه (کشف کنِ) خدایی نکرده اسپویل نکرده باشم براش - اما فکر میکنم کمک خوبی باشه برای رفعِ پیچیدگی هایی که اصلا پیچیده نیستن :

ببینید در کلیت بازی - چهار محیط یا منطقه در بازی جا داده شده که در لابی اصلی میتونید همواره هر چهار منطقه رو ببینید (اگر دقت کنید هرکدوم لوگوی خاص خودشون رو دارن) + همواره باز هم در کلیت بازی , یک روز تبدیل به چهار بازه زمانی صبح - ظهر - بعد از ظهر و شب میشه (که اینها هم لوگوی خاص خودشون رو دارن)
این چهار بازه زمانی یک لوپ یا چرخه ی 24 ساعتِ بازی رو تشکیل میدن که همیشه به سمت جلو حرکت میکنن - یعنی نمیشه شما وقتی در بازه زمانی ظهر به سر میبری / به سمت عقب که صبح باشه برگردی - باید حتما به شب برسی و بعد از تموم شدن شب - هسته ی 24 ساعتِ جدید رو شروع کنی
هسته ی شروع این چرخه ی 24 ساعتِ - شروع بازی در ساحلِ- برای چند بار اول که چه لوپ رو خودتون ریست کنید یا به نوعی کشته بشید و بازی دوباره خودش لوپ رو شروع کنه - شما صحنه ی بهوش اومدن در ساحل رو میبینید (برداشتن اون اس ام جی - بی سیم و ...) - بعد تر (جلوتر) که در داستان بازی پیشروی کنید این صحنه کلا کات میشه و بازی خیلی قشنگ نیازی نمیبینه که هی این رو بهتون نشون بده

پس تا اینجا ما یاد گرفتیم که تعریف یک چرخه ی 24 ساعتِ چیه و بازه های زمانی چی ها هستن - همیشه یادتون باشه که این دوتا واژه با اینکه به هم ربط دارن , اما دو واژه متفاوت هستن

حالا چه چیزهایی همواره در این بازه زمانی ها تکرار میشن و چه چیزهایی نمیشن ؟
روایت گویی جذاب آرکین دقیقا همینجا شکل میگیره که تعریف میکنه تعدادی آدم خفن ( پولدار - قاچاقچی - دانشمند - عاشق و ... ) در یک منطقه ی یک چرخه رو درست کردن که هرکاری که دوست دارن در طول 24 ساعت انجام بدن و وقتی که چرخه به پایان میرسه دوباره بتونن برای روزهای بعد تر همون کارها یا آپدیت شده ترش رو انجام بدن :D
یعنی یه جورایی حالت نامیرایی و جاودانگی رو به خودشون هدیه دادن , دست بر غذا بازیباز (شخصیت کُلت) درست تو همین جریانات وارد بازی میشه و از این قضیه اصلا راضی نیست و دوست داره از این چرخه خارج بشه - با توجه به اطلاعات اولیه ی که بدست میاره حدس میزنه که برای خارج شدن از این چرخه - باید تمام کاراکتر های اصلی بازی رو - در طول یک چرخه ی 24 ساعتِ از پا در بیاره - تا بتونه بلاخره یه جوری از این جزیره یا منطقه خارج بشه (به نوعی لوپ رو بشکنِ) - خیلی خیلی اینجا آرکین استدیو تیزهوشی و پختگی خاصی از خودش نشون داده - چون همین اتفاق به نظر ساده -هرچی که به جلوتر میره پل های بیشتری بین خودش و مخاطب قرار میده و باعث جذاب تر شدن بازی میشه

نتیجه گیری :
1 - دشمن ها در هر بازه ی روز که کشته بشن - دیگه امکان نداره در همون چرخه دوباره تکرارشون رو شما شاهد باشین (هدف بازی هم دقیقا همینجا شکل میگیره - که چگونه ما بتونیم تو این چهار بازه روز و چهار منطقه کاری کنیم که بشه تمام شخصیت هارو تو یک بازه چهار زمانِ(24 ساعتِ) شکست بدیم )
2 - اطلاعات و دانش شما درست زمانی که یک بازه زمانی در روز رو تموم کنید (یعنی بتونید برگردید به تونلی که ازش ورود کردید) - ذخیره میشه - حالا این اطلاعات میخواد یک یاد داشتی باشه که شما خوندید - اسلحه ی باشه که برداشتید یا هرچیز دیگه ی ... . اینها به محز رسیدن به تونل ها حفظ میشن - اما فقط درتعریف بازه زمانی های 24 ساعتِ! نه برای روزهای بعد -
درست همینجا ترینکت ها و عملکردشون وارد بازی میشن - این داده ها با توجه به دانش یا ابزاری که در اوایل بازی بدست میارید(Infuse کردن) - باعث میشن شما بتونید ابزارهاتون رو هم به چرخه ی روز جدید ببرید - مثلا از یک اسلحه ی خوشتون اومده - کلی ترینکت هم دارید - خرجش میکنید و این اسلحه رو با خودتون به روز بعد میبرید - همینطور مهارت هایی که چه برای شخصیت - چه برای سلاح ها و ... وجود دارن - همرو شما وقتی یکبار Infuse کنید - همواره صبح اللطلوع - تو جیبتون هستن (اینونتوری)
اصلا و ابدا نگران این نباشید که مثلا سه تا اسلحه دارید - اگر یک اسلحه جدید دیدید و خوشتون اومد - جابجایی انجام بدین و اسلحه ی قبلی رو از دست بدید - اگر اسلحه های اصلی ی که دوست دارید رو فقط یکبار Infuse کنین - تا آخر بازی هروقت صبح رو شروع کنید داریدش ( همینطور آپگرید ها / ابیلیتی ها و ... )

اما دو تا نکته - حواستون خیلی خیلی زیاد به جولیانا (همون دختری که تو رادیو هی باهاش حرف میزنید) باشه - اون میدونه که شما میخواید این چرخه رو نابود کنید و هی سعی میکنه شمارو از این روند دور کنه - حالا یا سعی میکنه با جملات بازی کنه یا سعی میکنه به نوعی به شما رِید یا حمله کنه - وقتی جولیانا به شما حمله کنه راهِ خروجی تونل ها بسته میشن - تا زمانی که رادیوی جولیانا رو که در مپ میبینید نابود یا هک کنید - پس هروقت هم خواستید نمیتونید به تونل ها رجوع کنید برای خروج - در شرایطی که جولیانا به شما حمله کنِ داستان عوض میشه ( شاید باورتون نشه - نمیدونم بازی بهتون این رو تا الان گفته یا نه - اما جولیانا هم میتونه هوش مصنوعی باشه / هم میتونه پلیر واقعی باشه :D شما هم میتونید حتی نقش جولیانا رو در بازی دیگران داشته باشید - قبل از انتخابِ شخصیت کلت در منوی اصلی میتونید انتخاب کنید که در نقش چه کسی بازی کنید)

منو های بازی رو سعی کنید خیلی خوب بشناسید - اونها دقیقا ترین سوژه ها رو به شما نشون میدن - مثلا چگونه فلان خط داستانی بازی رو سپری کنید (همه چیز براتون تو منوها شاخه بندی شدن) , یا چگونه فلان ابزار رو بدست بیارید - حتی تمام شناخت یا دانش شما رو هم دسته بندی میکنن و به شما یاد آوری میکنن - با توجه به شناخت منوهاست که شما میتونید در یک بازه ی 24 ساعتِ بیشترین عملکرد رو در نحوه ی پیشروی بازی داشته باشید - اصلا و ابدا هم سخت نیست - خیلی خیلی ساده و تمیز به شما توضیح داده میشه

امیدوارم تونسته باشم یک کمک خیلی کوچیکی در درکِ بهتر بازی به شما دوست عزیز بدم - اصلا و ابدا بازی رو سخت نگیرید - بازی شاید اوایلش یکم بی رحمانه به نظر بیاد (یا حتی غیر منطقی) - اما هرچی بیشتر پیش برید و ابزارهای پیشروی بازی رو بیشتر و بیشتر بدست بیارید دیگه از هیچی نمیترسید و به نوعی این شمائید که نامیرا میشین :D باز سئوالی بود حتما بپرسید - امیدوارم توانش رو داشته باشم که بتونم کمکتون کنم 🌹
 
آخرین ویرایش:

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,205
نام
محمد
قربان شما
در جواب سئوال اولتون باید عرض کنم متاسفانه متاسفانه برای من روی کنسول که اینگونه بود , یعنی کرش میکرد 8-| کم هم نه , ولی خوب اونقدری نبود که برای شخص من گیم برکر به حساب بیاد - شاید دوستی تو بازی ی با این سبک یکبار بازیش کرش کنِ کلا از بازی زده بشه ... نمیدونم واقعا من که اینطوری نبودم و نیستم :)

ببینید من یه توضیح کلی راجب به هسته ی بازی و عملکردش بهتون بدم - البته با اجازه میزارمش داخل تگ اسپویلر که اگر دوستی , دوست داشت خودش این مکانیزم ها رو متوجه بشه (کشف کنِ) خدایی نکرده اسپویل نکرده باشم براش - اما فکر میکنم کمک خوبی باشه برای رفعِ پیچیدگی هایی که اصلا پیچیده نیستن :

ببینید در کلیت بازی - چهار محیط یا منطقه در بازی جا داده شده که در لابی اصلی میتونید همواره هر چهار منطقه رو ببینید (اگر دقت کنید هرکدوم لوگوی خاص خودشون رو دارن) + همواره باز هم در کلیت بازی , یک روز تبدیل به چهار بازه زمانی صبح - ظهر - بعد از ظهر و شب میشه (که اینها هم لوگوی خاص خودشون رو دارن)
این چهار بازه زمانی یک لوپ یا چرخه ی 24 ساعتِ بازی رو تشکیل میدن که همیشه به سمت جلو حرکت میکنن - یعنی نمیشه شما وقتی در بازه زمانی ظهر به سر میبری / به سمت عقب که صبح باشه برگردی - باید حتما به شب برسی و بعد از تموم شدن شب - هسته ی 24 ساعتِ جدید رو شروع کنی
هسته ی شروع این چرخه ی 24 ساعتِ - شروع بازی در ساحلِ- برای چند بار اول که چه لوپ رو خودتون ریست کنید یا به نوعی کشته بشید و بازی دوباره خودش لوپ رو شروع کنه - شما صحنه ی بهوش اومدن در ساحل رو میبینید (برداشتن اون اس ام جی - بی سیم و ...) - بعد تر (جلوتر) که در داستان بازی پیشروی کنید این صحنه کلا کات میشه و بازی خیلی قشنگ نیازی نمیبینه که هی این رو بهتون نشون بده

پس تا اینجا ما یاد گرفتیم که تعریف یک چرخه ی 24 ساعتِ چیه و بازه های زمانی چی ها هستن - همیشه یادتون باشه که این دوتا واژه با اینکه به هم ربط دارن , اما دو واژه متفاوت هستن

حالا چه چیزهایی همواره در این بازه زمانی ها تکرار میشن و چه چیزهایی نمیشن ؟
روایت گویی جذاب آرکین دقیقا همینجا شکل میگیره که تعریف میکنه تعدادی آدم خفن ( پولدار - قاچاقچی - دانشمند - عاشق و ... ) در یک منطقه ی یک چرخه رو درست کردن که هرکاری که دوست دارن در طول 24 ساعت انجام بدن و وقتی که چرخه به پایان میرسه دوباره بتونن برای روزهای بعد تر همون کارها یا آپدیت شده ترش رو انجام بدن :D
یعنی یه جورایی حالت نامیرایی و جاودانگی رو به خودشون هدیه دادن , دست بر غذا بازیباز (شخصیت کُلت) درست تو همین جریانات وارد بازی میشه و از این قضیه اصلا راضی نیست و دوست داره از این چرخه خارج بشه - با توجه به اطلاعات اولیه ی که بدست میاره حدس میزنه که برای خارج شدن از این چرخه - باید تمام کاراکتر های اصلی بازی رو - در طول یک چرخه ی 24 ساعتِ از پا در بیاره - تا بتونه بلاخره یه جوری از این جزیره یا منطقه خارج بشه (به نوعی لوپ رو بشکنِ) - خیلی خیلی اینجا آرکین استدیو تیزهوشی و پختگی خاصی از خودش نشون داده - چون همین اتفاق به نظر ساده -هرچی که به جلوتر میره پل های بیشتری بین خودش و مخاطب قرار میده و باعث جذاب تر شدن بازی میشه

نتیجه گیری :
1 - دشمن ها در هر بازه ی روز که کشته بشن - دیگه امکان نداره در همون چرخه دوباره تکرارشون رو شما شاهد باشین (هدف بازی هم دقیقا همینجا شکل میگیره - که چگونه ما بتونیم تو این چهار بازه روز و چهار منطقه کاری کنیم که بشه تمام شخصیت هارو تو یک بازه چهار زمانِ(24 ساعتِ) شکست بدیم )
2 - اطلاعات و دانش شما درست زمانی که یک بازه زمانی در روز رو تموم کنید (یعنی بتونید برگردید به تونلی که ازش ورود کردید) - ذخیره میشه - حالا این اطلاعات میخواد یک یاد داشتی باشه که شما خوندید - اسلحه ی باشه که برداشتید یا هرچیز دیگه ی ... . اینها به محز رسیدن به تونل ها حفظ میشن - اما فقط درتعریف بازه زمانی های 24 ساعتِ! نه برای روزهای بعد -
درست همینجا ترینکت ها و عملکردشون وارد بازی میشن - این داده ها با توجه به دانش یا ابزاری که در اوایل بازی بدست میارید(Infuse کردن) - باعث میشن شما بتونید ابزارهاتون رو هم به چرخه ی روز جدید ببرید - مثلا از یک اسلحه ی خوشتون اومده - کلی ترینکت هم دارید - خرجش میکنید و این اسلحه رو با خودتون به روز بعد میبرید - همینطور مهارت هایی که چه برای شخصیت - چه برای سلاح ها و ... وجود دارن - همرو شما وقتی یکبار Infuse کنید - همواره صبح اللطلوع - تو جیبتون هستن (اینونتوری)
اصلا و ابدا نگران این نباشید که مثلا سه تا اسلحه دارید - اگر یک اسلحه جدید دیدید و خوشتون اومد - جابجایی انجام بدین و اسلحه ی قبلی رو از دست بدید - اگر اسلحه های اصلی ی که دوست دارید رو فقط یکبار Infuse کنین - تا آخر بازی هروقت صبح رو شروع کنید داریدش ( همینطور آپگرید ها / ابیلیتی ها و ... )

اما دو تا نکته - حواستون خیلی خیلی زیاد به جولیانا (همون دختری که تو رادیو هی باهاش حرف میزنید) باشه - اون میدونه که شما میخواید این چرخه رو نابود کنید و هی سعی میکنه شمارو از این روند دور کنه - حالا یا سعی میکنه با جملات بازی کنه یا سعی میکنه به نوعی به شما رِید یا حمله کنه - وقتی جولیانا به شما حمله کنه راهِ خروجی تونل ها بسته میشن - تا زمانی که رادیوی جولیانا رو که در مپ میبینید نابود یا هک کنید - پس هروقت هم خواستید نمیتونید به تونل ها رجوع کنید برای خروج - در شرایطی که جولیانا به شما حمله کنِ داستان عوض میشه ( شاید باورتون نشه - نمیدونم بازی بهتون این رو تا الان گفته یا نه - اما جولیانا هم میتونه هوش مصنوعی باشه / هم میتونه پلیر واقعی باشه :D شما هم میتونید حتی نقش جولیانا رو در بازی دیگران داشته باشید - قبل از انتخابِ شخصیت کلت در منوی اصلی میتونید انتخاب کنید که در نقش چه کسی بازی کنید)

منو های بازی رو سعی کنید خیلی خوب بشناسید - اونها دقیقا ترین سوژه ها رو به شما نشون میدن - مثلا چگونه فلان خط داستانی بازی رو سپری کنید (همه چیز براتون تو منوها شاخه بندی شدن) , یا چگونه فلان ابزار رو بدست بیارید - حتی تمام شناخت یا دانش شما رو هم دسته بندی میکنن و به شما یاد آوری میکنن - با توجه به شناخت منوهاست که شما میتونید در یک بازه ی 24 ساعتِ بیشترین عملکرد رو در نحوه ی پیشروی بازی داشته باشید - اصلا و ابدا هم سخت نیست - خیلی خیلی ساده و تمیز به شما توضیح داده میشه

امیدوارم تونسته باشم یک کمک خیلی کوچیکی در درکِ بهتر بازی به شما دوست عزیز بدم - اصلا و ابدا بازی رو سخت نگیرید - بازی شاید اوایلش یکم بی رحمانه به نظر بیاد (یا حتی غیر منطقی) - اما هرچی بیشتر پیش برید و ابزارهای پیشروی بازی رو بیشتر و بیشتر بدست بیارید دیگه از هیچی نمیترسید و به نوعی این شمائید که نامیرا میشین :D باز سئوالی بود حتما بپرسید - امیدوارم توانش رو داشته باشم که بتونم کمکتون کنم 🌹
آقا دمت گرم ممنونم خیلی وقت گذاشتی من به شدت از اسپویل بازی ها بدم میاد یعنی هیچ وقت تریلر بازی ها رو کامل نمیبنم که نفهمم حتی اسلحه های بازی چیه مثلا یا حتی محیط ها رو ولی این بازی خیلی گیجم کرد و نیاز داشتم یکم قبل اینکه بازیش کنم در موردش بیشتر بدونم . دیشبم یکم بازی کردم داره کم کم خوشم میاد ازش .
 
  • Love
Reactions: Pedirahimzadeh

shayan7

کاربر سایت
Aug 14, 2010
1,023
دوستانی که از بازی خوشتون اومده می تونین بگین چجوری باهاش ارتباط برقرار کردین؟ :D یه یک هفته ای رفتمش هیچ نکته مثبتی توش ندیدم؛ اولاً گیم پلی با اینکه من همش مپ می گردم چیز به درد بخوری بهم نمیده و از اون طرف مخفی کاری بدون قدرت ها اصلاً درنمیاد و کامبت هم بشه یجوری میریزن سرت نامردا فقط باید فرار کنی :D یه سری تسک ها هم اصلاً نمی دونی دقیقاً چرا و چه کاری کنی و چه همون مپ چه مپ های دیگه رو می گردم هم هیج Hint ای نمیده؛ یعنی بخاطر یه هدفی تو یه ساعتی میای تو یه مپ و کلی صاف میشی تا برسی اونجا بعد می بینی اصلاً نمی دونی چی کار کنی بعد میری می گردی می بینی بازم نمی دونی بعد می فهمی نه اصلاً نمی تونی اون کارو انجام بدی فعلاً و باید بری یه مپ دیگه یه کاری انجام بدی و اطلاعاتی بگیری تا بتونی این کارو انجام بدی!!#-o یا یه اشتباه کوچیک انجام بدی مجبوری برگردی یا بمیری از اول بیای کلاً.
در کل انقدر حوصله سر بر و تکراری بود که من که تا خون بازی رو نریزم ول نمی کنم فعلاً بی خیالش شدم....
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر