ببینید در کلیت بازی - چهار محیط یا منطقه در بازی جا داده شده که در لابی اصلی میتونید همواره هر چهار منطقه رو ببینید (اگر دقت کنید هرکدوم لوگوی خاص خودشون رو دارن) + همواره باز هم در کلیت بازی , یک روز تبدیل به چهار بازه زمانی صبح - ظهر - بعد از ظهر و شب میشه (که اینها هم لوگوی خاص خودشون رو دارن)
این چهار بازه زمانی یک لوپ یا چرخه ی 24 ساعتِ بازی رو تشکیل میدن که همیشه به سمت جلو حرکت میکنن - یعنی نمیشه شما وقتی در بازه زمانی ظهر به سر میبری / به سمت عقب که صبح باشه برگردی - باید حتما به شب برسی و بعد از تموم شدن شب - هسته ی 24 ساعتِ جدید رو شروع کنی
هسته ی شروع این چرخه ی 24 ساعتِ - شروع بازی در ساحلِ- برای چند بار اول که چه لوپ رو خودتون ریست کنید یا به نوعی کشته بشید و بازی دوباره خودش لوپ رو شروع کنه - شما صحنه ی بهوش اومدن در ساحل رو میبینید (برداشتن اون اس ام جی - بی سیم و ...) - بعد تر (جلوتر) که در داستان بازی پیشروی کنید این صحنه کلا کات میشه و بازی خیلی قشنگ نیازی نمیبینه که هی این رو بهتون نشون بده
پس تا اینجا ما یاد گرفتیم که تعریف یک چرخه ی 24 ساعتِ چیه و بازه های زمانی چی ها هستن - همیشه یادتون باشه که این دوتا واژه با اینکه به هم ربط دارن , اما دو واژه متفاوت هستن
حالا چه چیزهایی همواره در این بازه زمانی ها تکرار میشن و چه چیزهایی نمیشن ؟
روایت گویی جذاب آرکین دقیقا همینجا شکل میگیره که تعریف میکنه تعدادی آدم خفن ( پولدار - قاچاقچی - دانشمند - عاشق و ... ) در یک منطقه ی یک چرخه رو درست کردن که هرکاری که دوست دارن در طول 24 ساعت انجام بدن و وقتی که چرخه به پایان میرسه دوباره بتونن برای روزهای بعد تر همون کارها یا آپدیت شده ترش رو انجام بدن

یعنی یه جورایی حالت نامیرایی و جاودانگی رو به خودشون هدیه دادن , دست بر غذا بازیباز (شخصیت کُلت) درست تو همین جریانات وارد بازی میشه و از این قضیه اصلا راضی نیست و دوست داره از این چرخه خارج بشه - با توجه به اطلاعات اولیه ی که بدست میاره حدس میزنه که برای خارج شدن از این چرخه - باید تمام کاراکتر های اصلی بازی رو - در طول یک چرخه ی 24 ساعتِ از پا در بیاره - تا بتونه بلاخره یه جوری از این جزیره یا منطقه خارج بشه (به نوعی لوپ رو بشکنِ) - خیلی خیلی اینجا آرکین استدیو تیزهوشی و پختگی خاصی از خودش نشون داده - چون همین اتفاق به نظر ساده -هرچی که به جلوتر میره پل های بیشتری بین خودش و مخاطب قرار میده و باعث جذاب تر شدن بازی میشه
نتیجه گیری :
1 - دشمن ها در هر بازه ی روز که کشته بشن - دیگه امکان نداره در همون چرخه دوباره تکرارشون رو شما شاهد باشین (هدف بازی هم دقیقا همینجا شکل میگیره - که چگونه ما بتونیم تو این چهار بازه روز و چهار منطقه کاری کنیم که بشه تمام شخصیت هارو تو یک بازه چهار زمانِ(24 ساعتِ) شکست بدیم )
2 - اطلاعات و دانش شما درست زمانی که یک بازه زمانی در روز رو تموم کنید (یعنی بتونید برگردید به تونلی که ازش ورود کردید) - ذخیره میشه - حالا این اطلاعات میخواد یک یاد داشتی باشه که شما خوندید - اسلحه ی باشه که برداشتید یا هرچیز دیگه ی ... . اینها به محز رسیدن به تونل ها حفظ میشن - اما فقط درتعریف بازه زمانی های 24 ساعتِ! نه برای روزهای بعد -
درست همینجا ترینکت ها و عملکردشون وارد بازی میشن - این داده ها با توجه به دانش یا ابزاری که در اوایل بازی بدست میارید(Infuse کردن) - باعث میشن شما بتونید ابزارهاتون رو هم به چرخه ی روز جدید ببرید - مثلا از یک اسلحه ی خوشتون اومده - کلی ترینکت هم دارید - خرجش میکنید و این اسلحه رو با خودتون به روز بعد میبرید - همینطور مهارت هایی که چه برای شخصیت - چه برای سلاح ها و ... وجود دارن - همرو شما وقتی یکبار Infuse کنید - همواره صبح اللطلوع - تو جیبتون هستن (اینونتوری)
اصلا و ابدا نگران این نباشید که مثلا سه تا اسلحه دارید - اگر یک اسلحه جدید دیدید و خوشتون اومد - جابجایی انجام بدین و اسلحه ی قبلی رو از دست بدید - اگر اسلحه های اصلی ی که دوست دارید رو فقط یکبار Infuse کنین - تا آخر بازی هروقت صبح رو شروع کنید داریدش ( همینطور آپگرید ها / ابیلیتی ها و ... )
اما دو تا نکته - حواستون خیلی خیلی زیاد به جولیانا (همون دختری که تو رادیو هی باهاش حرف میزنید) باشه - اون میدونه که شما میخواید این چرخه رو نابود کنید و هی سعی میکنه شمارو از این روند دور کنه - حالا یا سعی میکنه با جملات بازی کنه یا سعی میکنه به نوعی به شما رِید یا حمله کنه - وقتی جولیانا به شما حمله کنه راهِ خروجی تونل ها بسته میشن - تا زمانی که رادیوی جولیانا رو که در مپ میبینید نابود یا هک کنید - پس هروقت هم خواستید نمیتونید به تونل ها رجوع کنید برای خروج - در شرایطی که جولیانا به شما حمله کنِ داستان عوض میشه ( شاید باورتون نشه - نمیدونم بازی بهتون این رو تا الان گفته یا نه - اما جولیانا هم میتونه هوش مصنوعی باشه / هم میتونه پلیر واقعی باشه

شما هم میتونید حتی نقش جولیانا رو در بازی دیگران داشته باشید - قبل از انتخابِ شخصیت کلت در منوی اصلی میتونید انتخاب کنید که در نقش چه کسی بازی کنید)
منو های بازی رو سعی کنید خیلی خوب بشناسید - اونها دقیقا ترین سوژه ها رو به شما نشون میدن - مثلا چگونه فلان خط داستانی بازی رو سپری کنید (همه چیز براتون تو منوها شاخه بندی شدن) , یا چگونه فلان ابزار رو بدست بیارید - حتی تمام شناخت یا دانش شما رو هم دسته بندی میکنن و به شما یاد آوری میکنن - با توجه به شناخت منوهاست که شما میتونید در یک بازه ی 24 ساعتِ بیشترین عملکرد رو در نحوه ی پیشروی بازی داشته باشید - اصلا و ابدا هم سخت نیست - خیلی خیلی ساده و تمیز به شما توضیح داده میشه
امیدوارم تونسته باشم یک کمک خیلی کوچیکی در درکِ بهتر بازی به شما دوست عزیز بدم - اصلا و ابدا بازی رو سخت نگیرید - بازی شاید اوایلش یکم بی رحمانه به نظر بیاد (یا حتی غیر منطقی) - اما هرچی بیشتر پیش برید و ابزارهای پیشروی بازی رو بیشتر و بیشتر بدست بیارید دیگه از هیچی نمیترسید و به نوعی این شمائید که نامیرا میشین

باز سئوالی بود حتما بپرسید - امیدوارم توانش رو داشته باشم که بتونم کمکتون کنم
