PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
من یه نظر دادم نمیدونم چرا تایید نشد اما حقیقت تلخه این بازی فقط کات سین و کولبری هست هیچی نداره نمرات بازی هم به هیچ عنوان حقش نیست کوجیما به قولی تموم شده دیگه اینو سر متال گیر فانتوم پین نشون داد تو این بازی هم قشنگ مهر تایید به تموم شدگیش زد لول دیزاین تو بازی اصن وجود نداره بهتر کوجیما بره تو امر فیلم سازی دیگه کونامی اینا همشم بهونه بود بعدشم امده مصاحبه کرده که کسایی که نمره پایین به بازی من دادن درک درست نداشتن از بازی این نهایت خود شیفتگی این بازی اخه چی داره که درک درست داشته باشه کسی حالا جالبه خودش قبل عرضه یه مصاحبه کرده بود که خودم نمیدونم دث استرندینگ چیه حالا اقا نمرات پایین از چند تا سایت گرفته بهش برخورده نمراتی که حقیقتا حق این بازی نبوده وفقط بخاطر کوجیما اسمش پشت این بازی گرفته
من نمیدونم چرا بعضیها روی کوجیما تعصب دارن !! باور کنید برای من هم شخصیت خیلی با استعدادیه ولی از قدیم گفتن تعصب کوره !! واقعا شاید تو فیلمسازی از هر ایده پردازی بهتر باشه ولی نمیشه اون ایده ها رو تو یه بازی پیاده کرد تا حالا دیدین که مثلا از رو یه بازی فیلم میسازن چقدر آشغال میشه ؟ یا برعکس ! پس ایشون بیشتر رو داستان و معما و کات سینها زمان گذاشته که قابل تقدیره ولی شاید اگه دث استراندینگ فیلم بود الان بالاترین نمره ها رو میاورد ولی تو بازی گیمر میخواد هیجان داسته باشه ، پازل حل کنه با کاراکتر همزاد پنداری کنه انکیزه ادامه مسیر داشته باشه ،، این نظر منه
 

'!|SNAKE|!'

کاربر سایت
Sep 4, 2011
725
نام
Soroush
من حدود ۳۰ ساعت رفتم و هنوز توی مراحل اولیه بازیم ، تمرکز کامل کردم روی گیم پلی و کوئیستای فرعی چون هم‌میتونم جهان خودمو کامل تر کنم و ابزار بهتری بگیرم .
قشنگ اون روزی رو می بینم که پلی تایم ۹۰ساعتم رو بزارم اینجا چون گیم پلی بازی و مکانیزماش مجذوبم کرده .به طور میانگین هر دو ساعت دارم یه ابزار تازه و مکانیزم تازه یاد میگیرم‌ هر ابزار باعث میشه شما بتونید بار بیشتری حمل کنید و سرعتتون بیشتر بشه و ... ، بعد از فانتوم پین هیچ بازی نتونسته کاری کنه که شب میخوابم بگم زودتر فردا بشه تا بازیو ادامه بدم .تنوع محیط بازی هم که فوق العادس .
فقط عاشق اینم که بهترین عملکرد و بیشترین بار رو به مقصد برسونم و S بگیرم خصوصا وقتی وسط راه بارون‌ میاد و bt ها میلولن تو محیط . توی محیطم پر از متریال و کارگوهای گم شده که تشویقتون میکنه به گشتن بیشتر .
بازی افرادی رو که عجولن یا دنبال اکشن و...هستن کامل پس میزنه قرار هم نیست جلوتر بازی روند گیم پلیش عوض بشه فقط امکانات بیشتر میشه و بیس همونه ‌‌. بازی با ارامش و فضای اروم خودش داستانشو میگه و توی داستان‌گویی هم مثل هیچ بازی ای عجله نداره .
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
دوست عزیز منظور بنده از نام بردن دو بازی در کل «گیم» بوده ! و مطمعنا دوستانی که بازی کردند کمتر دیده شده از بن و بیخ بگن این بازیها بدرد نمیخورده ! اگر دقت کرده باشین منظور بنده تعداد زیاد گیمرهایی هست که این بازی رو رد کردن و این دیگه نظر شخصی چند نفر نمیتونه باشه ،، ما گیمر ها میریم سراغ یه بازی که هیجان ، سرگرمی و با داشتن داستانی گیرا ساعات خوبی رو برامون ایجاد کنه اگه بخوایم دنبال فلسفه وجودی چیزی بریم یا کنکاش کنیم که نظر سازنده چی بوده !! میریم سراغ هنرهای دیگه ،، من خودم از اولین تریلر این بازی هر روز و هر ماه رو شمردم تا برسم به اون ولی چرا الان باید کلا منصرف بشم !؟ اینه که میگم یه مشکلی وجود داره دوست عزیز
بازی برای شما هیجان و سرگرمی نداره؟ خب 60 دلار براتون ذخیره شد و خیلیم خوب. :D شما یه مقدار از بحث اصلی که سر پست اول بنده شروع شد دور شدید. ببینید کل چیزی که من میخواستم بگم این بود:

همه قراره از دث استرندینگ خوششون بیاد؟ مسلما نه
کسی که خوشش اومده داره کل ایرادا رو نادیده میگیره و خودش رو گول میزنه و درواقع یه خل و چله؟ بازم نه :D
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
سپاسگذاریم از اینکه طی این مدت شما و دیگران نفری یکبار و چند ده بار از دلایل اتون برای عدم انتخاب این بازی گفتید . حالا دیگر فکر کنم خیلی زشت باشد که ساعتی یکبار تکرار کنید این نظر را. دیگر بقیه را در اینجا در مورد چیزی که دوست ندارید تجربه کنید به هر دلیل منطقی تنها بگذارید -غیر از این باشد . شخصیت خود را نمایش میگذارید .10 الی 15 کاربر هستند با این روش و پوشیدن لباس هواداری از فردی دارند جملات کلیشه ایی مدام اسپم میکنند علیه بازی و آن سازنده.
مثل اینکه اصلا متن بنده رو نخوندین ! من داشتم برداشت اشتباه از پست قبلی خودم رو توضیح میدادم ، ما بقول شما ۱۵ نفر!!!! از خیلی از بازیها خوشمون نمیاد و نظر شخصیمونم هست و واقعا هیچ کجا عنوان نمیکنیم تا اون بازی رو خراب کنیم میدونیم سلیقه ما اینجوریه ولی وجدانا ایرادات این بازی اصلا جنبه شخصی و سلیقه ای نداره بلکه اصول پایه ایه یه گیم خوب توش رعایت نشده ! من البته بازی نکردم ولی گیم پلیهاشو دیدم ، و یه مقدار قیمتش جا بیوفته حتما میگیرمش و تست میکنم که نخوام امتحان نکرده نظر بدم ..
 
  • Like
Reactions: I AM XBOX

killzone1988

کاربر سایت
Feb 21, 2013
394
من نمیدونم چرا بعضیها روی کوجیما تعصب دارن !! باور کنید برای من هم شخصیت خیلی با استعدادیه ولی از قدیم گفتن تعصب کوره !! واقعا شاید تو فیلمسازی از هر ایده پردازی بهتر باشه ولی نمیشه اون ایده ها رو تو یه بازی پیاده کرد تا حالا دیدین که مثلا از رو یه بازی فیلم میسازن چقدر آشغال میشه ؟ یا برعکس ! پس ایشون بیشتر رو داستان و معما و کات سینها زمان گذاشته که قابل تقدیره ولی شاید اگه دث استراندینگ فیلم بود الان بالاترین نمره ها رو میاورد ولی تو بازی گیمر میخواد هیجان داسته باشه ، پازل حل کنه با کاراکتر همزاد پنداری کنه انکیزه ادامه مسیر داشته باشه ،، این نظر منه
اوکی ؟ باشه حرفت قبول - دیگه فکر کنم تحلیل و نظرت را گفتی- مگر اینکه بدنبال قطبی کردن باشی و دعوا

باز دوباره خط بعدی میان -آقا چرا قبول نمیکنید. باشه ما قبول کردیم . شما بروید سر بازی محبوب اتون و مزاحم افراد داخل این تاپیک نشوید.
 

killzone1988

کاربر سایت
Feb 21, 2013
394
مثل اینکه اصلا متن بنده رو نخوندین ! من داشتم برداشت اشتباه از پست قبلی خودم رو توضیح میدادم ، ما بقول شما ۱۵ نفر!!!! از خیلی از بازیها خوشمون نمیاد و نظر شخصیمونم هست و واقعا هیچ کجا عنوان نمیکنیم تا اون بازی رو خراب کنیم میدونیم سلیقه ما اینجوریه ولی وجدانا ایرادات این بازی اصلا جنبه شخصی و سلیقه ای نداره بلکه اصول پایه ایه یه گیم خوب توش رعایت نشده ! من البته بازی نکردم ولی گیم پلیهاشو دیدم ، و یه مقدار قیمتش جا بیوفته حتما میگیرمش و تست میکنم که نخوام امتحان نکرده نظر بدم ..
میگم که باشه شما درست میگید - اوکی؟ حالا دیگر با خیال راحت زندگی اتون را ادامه بدهید
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
2 صفحه هست دارید مدام اسپم میکنید - نتیجه و هدفی که برایش به این تاپیک آمده بودید براتون محقق شد؟ خوش آمدید بگذارید علاقمندان به این بازی اینجا در فضای آرام به تبادل اشتراکات و علاقمندی هایشان بپردازند.
جالبه شما ذهن دیکتاتوری دارین یعنی مخالفها گم شن بیرون تا اون دوستانی که دارن لذت میبرن با هم خوش باشن !!!! خوبه مفهوم تاپیک و فروم و آزادی بیان و اعمال نظر برام کاملا روشن شد ، چشم شاد باشین در کنار همنظرانتان من دیگه تو این تاپیک هیچ پستی ارسال نمیکنم شما راحت باشین ،،، با آرزوی موفقیت برای همه دوستان
 

killzone1988

کاربر سایت
Feb 21, 2013
394
من حدود ۳۰ ساعت رفتم و هنوز توی مراحل اولیه بازیم ، تمرکز کامل کردم روی گیم پلی و کوئیستای فرعی چون هم‌میتونم جهان خودمو کامل تر کنم و ابزار بهتری بگیرم .
قشنگ اون روزی رو می بینم که پلی تایم ۹۰ساعتم رو بزارم اینجا چون گیم پلی بازی و مکانیزماش مجذوبم کرده .به طور میانگین هر دو ساعت دارم یه ابزار تازه و مکانیزم تازه یاد میگیرم‌ هر ابزار باعث میشه شما بتونید بار بیشتری حمل کنید و سرعتتون بیشتر بشه و ... ، بعد از فانتوم پین هیچ بازی نتونسته کاری کنه که شب میخوابم بگم زودتر فردا بشه تا بازیو ادامه بدم .تنوع محیط بازی هم که فوق العادس .
فقط عاشق اینم که بهترین عملکرد و بیشترین بار رو به مقصد برسونم و S بگیرم خصوصا وقتی وسط راه بارون‌ میاد و bt ها میلولن تو محیط . توی محیطم پر از متریال و کارگوهای گم شده که تشویقتون میکنه به گشتن بیشتر .
بازی افرادی رو که عجولن یا دنبال اکشن و...هستن کامل پس میزنه قرار هم نیست جلوتر بازی روند گیم پلیش عوض بشه فقط امکانات بیشتر میشه و بیس همونه ‌‌. بازی با ارامش و فضای اروم خودش داستانشو میگه و توی داستان‌گویی هم مثل هیچ بازی ای عجله نداره .
22 ساعت هنوز ایپزود دوم هستم[ /SPOILER]
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
اوکی ؟ باشه حرفت قبول - دیگه فکر کنم تحلیل و نظرت را گفتی- مگر اینکه بدنبال قطبی کردن باشی و دعوا

باز دوباره خط بعدی میان -آقا چرا قبول نمیکنید. باشه ما قبول کردیم . شما بروید سر بازی محبوب اتون و مزاحم افراد داخل این تاپیک نشوید.
منو که بیرون‌کردین فکر نکنم ۱۰-۱۵ نفر باشیم !!! یه چرخی تو تاپیک بزنید یکی یکی همه مخالفها رو بیرون کنید به قول خودتون کنار همفکرها برای جناب کوجیما و گیمش کف بزنید و سوت بگشین ،، ولی به شرطی که تعداد ما زیاد نباشه خدایی نکرده !!!
 

Horror

Valar Morghulis
کاربر سایت
Mar 16, 2010
4,235
نام
Mohammad
خیلی جالبه اکثر کسایی که از بازی و سبکش خوششون نمیاد طرفدارای این بازی رو به کوجیما فن بودن متهم میکنن
من به عنوان کسی که خودم رو فعلا نمیتونم طرفدار این بازی خطاب کنم ولی میتونم به جرات بگم در حال حاضر دارم ازش لذت میبرم میخوام یک اعترافی بکنم
البته امیدوارم حکم قتلم امضا نشه‌ :))
آقا من نه تنها فن این آقا نبودم بلکه اصلا با سری بازی های MGS حال نمیکردم
(احترام زیادی براشون قائلم ولی خب خودم هرگز علاقه ای بهشون نداشتم) و نسخه ۴ و ۵ رو هم که خودم خریدم و تست کردم هر دو رو دراپشون کردم !
پس خواهشا از این فاز بیاید بیرون که هر کسی از بازی خوشش اومده حتما فن کوجیماست
 

INCENT∇

کاربر سایت
Dec 12, 2013
333
نام
مهران
من نمیدونم چرا بعضیها روی کوجیما تعصب دارن !! باور کنید برای من هم شخصیت خیلی با استعدادیه ولی از قدیم گفتن تعصب کوره !! واقعا شاید تو فیلمسازی از هر ایده پردازی بهتر باشه ولی نمیشه اون ایده ها رو تو یه بازی پیاده کرد تا حالا دیدین که مثلا از رو یه بازی فیلم میسازن چقدر آشغال میشه ؟ یا برعکس ! پس ایشون بیشتر رو داستان و معما و کات سینها زمان گذاشته که قابل تقدیره ولی شاید اگه دث استراندینگ فیلم بود الان بالاترین نمره ها رو میاورد ولی تو بازی گیمر میخواد هیجان داسته باشه ، پازل حل کنه با کاراکتر همزاد پنداری کنه انکیزه ادامه مسیر داشته باشه ،، این نظر منه

یه عده یک چیزی شنیدند و مدام بلغور می کنند و بقیه ام تکرار می کنند، مثلا اینکه بازی همش کات سین هست! من که 30 ساعت رفتم خیلی بندرت کات سین دیدم، من شده 10 ساعت پشت سرهم و یه بار هم 9 ساعت پشت سر هم بازی کردم بدون اینکه حتی یک دقیقه کات سین ببینم، کات سین های اپیزود اول شاید بنظر بعضی ها که پابرهنه پریدن وسط عناوین کوجیمایی زیاد بودند ولی با این حال من تا الان که اواخر اپیزود سوم هستم به ندرت کات سین دیدم. یک جوری از کات سین ها تعریف می کنند و میگن بریم یوتیوب ببینیم که انگار بازی تعاملی telltale games یا quantum dreams هست! در صورتی که بازی برای هرچیزی هزارتا مکانیزم و آپگرید و... داره حالا اگر این همه پیچیدگی و عمق برای کسی قابل هضم نیست و نمی تونه یادشون بگیره یا حوصله اشو نداره، خیلی راحت می تونه بره بازی های تر تر بکش برو جلو مثل کالاف یا فورتنایت بزنه.

فرمودید پازل نداره، پازل رو چی تعریف می کنید؟ اگر اون رو چالشی تعریف کنیم که با فکر کردن قابل حل کردن هست خب تو این بازی همین که فکر کنید که بهترین مسیر برای عبور بار از خطرات چه مسیری هست؟ و چطور باید بار رو به سلامت از مول و بی تی ها عبور بدید؟ و بهترین سازه هارو برای بیشترین کمک باید کجا ساخت تا بیشترین لایک و لول آپ در ارتباط رو دریافت کنید؟ این ها خودش معما هست. همین که فکر کنید چطور باید منابع و امکانات بی شماری که بازی بهتون میده رو مدیریت کنید یک معماست که با فکر کردن حل می شه، تحت تاثیر حرف دیگران نباشید که میگن بازی فقط راه رفتنه، اینا هیچی از سیستم و پیچیدگی های بازی نمی دونند و چون در حق بازی ناحقی شد متای زیر 90 گرفته شیر شدن میان همچین حرفای بی پایه و اساسی می زنن.

مشکل بعدی که فرمودید هیجان هست، دیگه نای توضیح ندارم فقط هیجان هارو می شمرم: 1) هیجان مقابله با بی تی ها خصوصا اگر بار همراهتون باشه و بی بی بریج شرایط خوبی نداشته باشه یا بدتر از اون استامینای شما بخاطر کار زیاد کم شده باشه 2) هیجان رویارویی و موش و گربه بازی با مول ها بازم بخصوص اگر بار مهمی داشته باشید 3) هیجان دزدی از مول ها یا مکان هایی که پر از منابع هست در منطقه تحت سیطره بی تی ها حالا چه بصورت استیلث چه بصورت اکشن که هرکدوم لذت و هیجان خاص خودشونو دارن 4) هیجان زمانی که گیر بی تی ها می افتید باید یک مینی باس بزنید 5) هیجان کشتن باس های اصلی 6) هیجان مسیر طولانی و بارش تایم فال که به بار شما آسیب میزنه و باید هرچه سریع تر خودتونو به پناهگاه های که ساختید یا پلیرهای دیگه ساختن یا مقصد اصلی برسونید 7) هیجان درگیری فیزیکی و اکشن با مول ها زمانی که لو میرید و در این موقع شما می تونید از اسلحه و یا طناب و یا مشت و یا بار برای ضربه زدن به دشمن استفاده کنید و همینطور می تونید داج بدید و حتی اگر تایمینگ خوبی داشته باشید با طناب کانتر اتک کنید و بدون مخفی کاری مول رو با طناب ببندید. اینا همش هیجانه، حالا ماموریت هایی که محدودیت زمانی برای دلیوری دارند به کنار. پس هیجان فقط در کشتن و تیکه تیکه کردن و بمب و آر پی جی و... نیست.

قضییه انگیزه هم که فرمودید هم که مفصلا تو پست های قبلی توضیح دادم که سیستم لول آپ در ارتباط چطور به پلیر انگیزه حرکت رو به جلو می ده، علاوه بر اون بازی مدام در حال معرفی مکانیزم و ابزارهای جذاب جدید هست که شمارو تشویق می کنه که نه تنها ماموریت اصلی بلکه ماموریت های فرعی رو هم با شیرینی بپذیرید، نمی خوام هیچ چیز سوپرایز کننده ای از بازی رو اسپویل کنم اما فقط اشاره می کنم که دیشب با یک ماموریت فرعی یه ابزاری گرفتم که منتظرش بودم و خیلی از این بابت خوشحالم و لذت بردم و واقعا بعضی از امکانات، آپگرید ها و ابزارهایی که بازی کم کم داره طی داستان بهم میده برام یک گیم چنجر بودند و تجربه من از بازی رو دگرگون کردند. انگیزه داستانی و کشش داستانی و اینها هم که به کنار، هرگز فکر نکنید که تنها نکته انگیزشی بازی داستانشه.
 
آخرین ویرایش:

Pedirahimzadeh

کاربر سایت
Jun 24, 2015
392
نام
پدرام
خیلی عجیبه که حتی نمیدونم این مطلب رو باید چجوری شروع کنم اما لطفا دوستان ایرانیمون تامل کنن و حرفهام رو بخونن . انجمن بازی سنتر قطعا بزرگترین و فهیم ترین انجمن گیمینگ ایران رو در بر میگیره و قطعا ارزش تعامل رو داره .
اصلا دوست ندارم به کسی توهین یا بی احترامی کنم و معتدقم انسان ها به دنیا اومدن برای فهمیدن , کشف کردن و یافتن مسیر آرزوهاشون
خدا به ما عقل و فهم داده تا در مورد کوچکترین اتفاقات زندگی هامون فکر و تامل کنیم . جستجو کنیم , جواب هر سئوالی رو همونطور که درست و صحیحِ متوجه بشیم! نه طبق سلیقه هامون جواب گوی سئوالات باشیم .
به نظر من هنر هشتم هنر ایجاد ابعاد جدید در کالبد روح و فرکانس های مغزی انسانِ . گاهی برتر از هنر ادبیات , گاهی برتر از هنر موسیقی و گاهی تلفیق هنر ها با هم . این مائیم که طبق ذهنیات هامون هنر هارو درک و باهاشون ارتباط برقرار میکنیم .
به عنوان مثال فارق از هرگونه سلیقه ی شخصی آیا این مشخص نیست که بارِ هنری و فکری آثار هنرمندهای داخلی کشورمون به چه ترتیبِ ؟ آیا مشخص نیست هنر شجریان ها و موسیقی خو گرفته از مرزبوم کشورمون ( سنتی ) با حامد همایون ها و تتلو ها!؟!؟ ( امیدوارم ذهنیتم من رو ببخشِ بخاطر این بالانسِ احمقانه!!) آیا مشخص نیست هنر فیلم نامه نویسی های بزرگ دنیای سینما با مثلا دنیای اونجرز ها ؟! لطفا منظور من رو فقط در بابِ ایجادِ هنر در نظر بگیرید! نه صرفا کدوم فیلم تو سینما بیشتر سرگرمتون میکنه.. و روحیتون به چه چیزی در چه زمانی احتیاج داره!
همه ی این مطالب رو گفتم تا بهتون بگم لطفا فکر و ذهن خودتون رو درگیر حواشی و بی شعوری های افرادِ نا متعارف نکنین! دنیای سرگرمی و بازی قطعا تو ذهنِ هرکدوم از ماها ابعادِ متفاوتی رو داره .
من با 29 سال سن جهت رفع خستگی های زندگی روزمرگی و ترس از آینده زندگی خودم که چه بلایی قراره سرمون تو این مملکت بیاد , بالای 1000 ساعت در کناره دوستانم مشغول فورتنایت بازی کردن بودم!! بالای 1000 ساعت بتلفید 1 و بالای 500 ساعت همین بلتفید وی رو که بعضی دوستان آشغال خطاب میکنن تجربه کردم ... میدونم این بازی هایی که گفتم تقریبا هیچ بارِ هنری ای در زندگی من نداره! صرفا بخاطر خالی شدن از بدبختی های زندگی هامون به این سو کشیده شدیم و هنر هشتم هم گاهی همین رو میخواد .
آدمی احتیاج داره گاهی به شوخی و خنده های فورتنایت رو بیاره!
گاهی احتیاجِ برای پرورش ذهنیت خودش ساخته های دیوید کیج و میازاکی هارو تجربه کنه .
گاهی احتیاج داره ساعت ها در معماری ساختمون های فاینال فانتزی غرق بشه وگاهی احتیاج داره زمان بندی و استفاده از منابعش در پرسونا رو یاد بگیره!
گاهی احتیاجِ در دنیای هورایزن غرقِ زندگی مبهمُ غم باره الوی بشه و گاهی به ذهنیت جوئل و حسِ دوست داشتنش نسبت به الی پی ببره!
چقدر براتون از این احتیاج های متفاوت دنیای سرگرمی بگم ؟ چقدرش رو خودتون تجربه کردین ؟ اصلا چقدر میتونین وقتی از یوتیوب جوئل رو میبینین باهاش همزاد پنداری کنین ؟! امکان داره مگه آدم غرقِ اون دنیای روایات باشه و تا وقتی کنترل رو خودش دستش نگیره ؟!!
بخدا که وقتی خوندم دوستی گفت این اثر ( Death Stranding ) رو هزینه نکنین و برین تو یوتیوب ببینید دقیقا همینقدر بهم برخورد که بهم بگن برو تو یوتیوب گرالت رو تماشا کن!! میشه مگه از یوتیوب و ریویو دنیای غنی ویچر و پیچیدگی های داستانیش رو درک کرد!! بخدا که نمیشه ...
---------------
لطفا اصلا من رو طرفدار کوجیما ندونید ! فضای ذهنی من با این شخص و رفتارش تو رسانه ها خیلی متفاوتِ و اصلا نمیپسندم! حتی وقتی یکی میگه استاد کوجیما خندم میگیره! میشه مگه این صفتِ بزرگ و غنی روی کسی بشینه که اینطور تو رسانه ها غرق شده ؟!!
---------------
تمامِ این حرف هارو زدم تا به این نقطه برسم! لطفا Death Stranding رو برای سرگرم بودن! برای مسخره کردن! و برای گذران وقت تجربه نکنین !
اگر حوصله یک داستانِ عمیق و تعامل رو ندارید اصلا سمتِ این عنوان نرید! اگر از فورتنایت گیمر شدیدُ چند سیزنِ تو رینبو سیکس رنک فلانین شما حتی اجازه ندارید درباره این بازی نظر بدید!! ببخشید اینطوری گفتم! اما با چه منطقُ استدلای این بازی رو کولبری میخونین ؟!!
صرفا چون چند بسته پشتِ کاراکتر بازی دیدید و پای پیاده اینور اونور میرفته!!؟ چقدر آدم میتونه تهی ذهن و بیمار باشه که این بازی رو با سرگرمی کردن کال آف دیوتی مقایسه کنه! هرچیزی حدی داره عزیزان!! نکنین توروخدا! نزنین این حرف هارو!
یه نگاه به بزرگترین انجمن دنیای سرگرمی ( ردیت ) کنین . از 500 پستی که زده میشه توسط کاربرا 5 نفر نمیان همچین حرفی رو بزنن! چی باعث میشه ما آرزوی دنیای ذهنی اونهارو داریم اما همه جا بدونِ تفکر حرف میزنیم ؟!!
این بازی ساخته شده برای تعامل داشتن! برای بلایی که ما انسان ها امروز داریم سر خودمون میاریم .
درست کردن پله از هم برای بالارفتن به نقطه های ذهنیمون! برای ترس از وجود آوردن ترامپ های زندگی هامون! برای اینکه بفهمیم خیلی وقتِ که ما عشق رو بین انسان ها از دست دادیم .
برای دیوار کشیدن های خودخواهانِ دور خودمون . برای تصمیم های عجولانه و نا عادلانه در برابر افرادی که تو زندگی هامون سهمی داشتن ...
من تمامی این اتفاقات رو فقط تو 50 ساعتِ اولیه بازی متوجه شدم و شاید سه چهارم از بخش داستانی رو رفتم . دنیای بازی دنیای امید دادن و همکاری کردن برای از بین بردن آدم های بدِ دنیاست!
چقدر اتفاق غم انگیزی بود وقتی دختری از عشقش جدا شده بود و فکر میکرد برای همیشه هم دیگه رو از دست دادن . چقدر غم انگیز بود وقتی اون مرد با خاطراتِ عشقش توی دنیایی برهوت اشک میریخت! هیچ چیزی براش اهمیت نداشت بجز برگشت و خبری از اون!
چقدر دنیای اطرافِش رو شبیهِ تک تک ماهایی ساخته بود که دورمون رو پُر میکنیم از آشغال ها که فقط زمانمون بگذره! چقدر طناب های پیشرفت زندگیمون رو پاره کردیم چون هیچ امیدی به نجاتِ دنیا نداشتیم ...
حالا شما حساب کنین دقیقا تو همین محیطِ نابود شده سَم ( کاراکتر بازی ) وارد میشه! با دنیایی از سختی ها!(عبور کردن از کنار دزد ها) ترس ها!(عبور کردن از BT ها) استرس ها! (تموم شدن شارژ وسیله نقیه , اثرات TimeFall روی خودش و ابزارش و تعدادِ زیادی چالش دیگه ... )
باید این ارتباط گسسته رو به هم برسونه! چقدر صحنه عجیبی بود وقتی کاراکتر ها به هم رسیدن و دیالوگ هاشون! چقدر عجیب بود درخواست هاشون از هم و از سم! چقدر عجیبتر بود که اونها هنوز به تو و کاری که کردی فکر میکنن و برات ایمیل مینویسن و آرزوی رهایی میکنن!
ببخشید از دوستانی که این مراحل رو ندیدن! این فقط یک مرحله کاملا فرعی این بازیه!! میشه مگه یه مرحله فرعی اینقدر فکر شده و غنی باشه بد شما بیای تمامِ بازی رو کولبری بخونی ؟!!! خدایاخداوندا....
---------------
حکم خطام . امیدوارم دوستی از من ناراحت نشده باشه و منظور من رو گرفته باشه از مطلبم . بیاین وقتی به عقاید هم احترام نمیزاریم حداقل به هم توهین نکنیم!!
دنیا احتیاج داره ما با هم تعامل سازنده داشته باشیم و امید رو توی تک تک زندگی هامون نگاه داریم

این بزرگترین پیغامیه که کوجیما این بازی رو براش ساخته! امید
 

ps34

کاربر سایت
Aug 20, 2011
4,299
نام
مهدی
یکی از مهمترین دلایل عدم جذب بعضی افراد نسبت به بازی ضعیف بودن زبان انگلسی و عدم حوصله گوش دادن به دیالوگ ها هست ! مثلا یکی از بارهایی که باید حمل کنیم یه سری موجودات ریز هستن که‌ بهتون قبل حمل هشدار داده میشه نباید توی آب برن خیس شن و یا باید خیلی سریع به مقصد برسن که نمیرن ! شما این مثالو بزار الگو و 10 ها مثال دیگه از نوع ساخت و ساز و مته ریال و باتری و... که تا متوجه نشی داری اصلا برای چی اینور تا اونور مپ میری و چه چیزی رو برای چه هدفی حمل میکنی و چی میسازی خب مشخصا هیچگونه انگیزه ای برای ادامه دادن نداری قاعدتا و بازی برات میشه تکرار مکررات و‌زهرمار !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر