Multi Platform Death Stranding

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:
این دو تا ویدیو رو ببینید حتما (مخصوصا تو ماکان:D @Cloud Strife ) نقدای جالبی راجع به داستان و گیم پلی هست. وقتی میگفتم جلوتر بریم این بازی بیشتر درک میشه منظورم همین نقد ها بودن.





شما با بازی 20 سال پیش یه سازنده رو ps1 به این نتیجه رسیدی که کوجیما دیالوگاش به درد نمیخوره؟ :D mgs1 هم با توجه به سالی که اومد و بازی هایی که اون زمان عرضه میشدن دیالوگ هاش فرای شاهکار بود برای همین به عقیده بعضی از سایت ها اولین بازی مدرن تاریخ لقب گرفت. اولین ویدیو گیمی بود که خیلی عمیق تر به جنگ پرداخت اقلا همون mgs1 تموم کن بعد بیا نسخه بازی و کوجیما رو اینجا با هم بپیچ:D
Metal Gear Solid: The first modern video game

من هنوز بعضی از دیالوگ های اسکال فیس یا mgs4 یادم میاد مو به بدنم سیخ میشه.

عرفان راستش من مدت هاست دیگه با این چیزا حال نمیکنم، یعنی ملاکم برای ارزشمند دونستن یه بازی این نیست که یه چیز پنهانی درش باشه و بعدا کشف بشه، متر من تجربه شخصیم از اون اثره، و به نظرم اگه کار بزرگی هست باید خودش تو اون مدت تجربه بازی بتونه به من منتقلش کنه و بعد حالا میتونه ساب کانتکست هایی هم داشته باشه که به مرور زمان بیشتر درک میشن و در موردش صحبت میشه که به اون حس تحسین اولیه شدت میبخشه. مثلا من چرا مرید کوجیما بزرگم، چون MGS2 رو بازی کردم که جزو اولین انفجارهای ذهنی زندگیم بود، و تو همون مدت زمان بازی انقدر منو تحت تاثیر قرار داد که واقعا برای همیشه روش فکر کردن و نگاه کردنم به بازی ها عوض شد. و بعدها باز با تحلیل های بیشتری که خوندم ارادتم به کار بیشتر شد.

اینکه الان DS تو خود مدت تجربه بازی نتونه منو جذب کنه، ولی بعدش یه سری تحلیل فن طور بیاد که نشون میده چه مافیایی پشتش بوده باعث نمیشه من خیلی برام ارزشمند بشه. و باز میگم من بیشتر از همه شماها فن کوجیمام:دی میگم MGS2 جزو اولین آثاری بود که ذهنیت من رو عوض کرد نسبت به داستان و داستان گویی، مثل کاری که مثلا کافکا باهام در ادبیات کرد، یا بعدها Bioshock Infinite. من DS رو از منظری خاص تحسینش میکنم، اینکه جرات کرد یه کار متفاوت بکنه و در عین حال مخالفشم چون میتونست بازی بهتری باشه. فقط کافیه کوجیما از OW بکشه بیرون برگرده به بازی های خطی به شدت کارگردانی شدش. مطمعنم میتونه یه چزی بسازه که باقی استدیوها تو خواب هم نمیتونن به اون فضا و اتمسفر و قدرت کارگردانی برسن. مثلا ND یه چیز واقعگرایانه خفن رو در میاره، اما سورئال به سبک MGS رو احدی جز خود کوجیما نمیتونه بسازه.
 
شما با بازی 20 سال پیش یه سازنده رو ps1 به این نتیجه رسیدی که کوجیما دیالوگاش به درد نمیخوره؟ :D mgs1 هم با توجه به سالی که اومد و بازی هایی که اون زمان عرضه میشدن دیالوگ هاش فرای شاهکار بود

راستش من خیلی وقته که تو کار گیم نیستم و مدیوم اصلی که دنبال میکنم سینماست، طبیعتا حرفم برای کسی که از داخل همین گیم نظر میده زیاد اهمیتی نداره، اما برا این مطرحش کردم که شنیده بودم کوجیما ممکنه فیلم بسازه، و اگه با این وضع نویسندگی باشه واقعا فیلم قابل توجهی نمیشه (مقدار زیادی از کات سین های DS هم که دیدم همین وضع رو داشتن).
البته شاید اگه مقدار نسخه های بیشتری از سری mgs رو بازی کنم نظرم مقداری تعدیل بشه، اما عوض نمیشه ... توی بازی های نسل خودم مواردی بودن که تو همین مدیوم گیم نویسندگی و دیالوگ هایی در حد کار های خوب سینمایی داشتن، مثل:

سری رد دد
بایوشاک
شخصیت پردازی در GTA
دیالوگ های بازی مستقل Firewatch
شخصیت پردازی last of us
و...
 
  • Like
Reactions: saeed_sg and GZ454
چیزی که موقع بازی کردن منو اذیت میکرد و باعث میشد از داستان بازی فاصله بگیرم این حس بود که بازی تناقض زیادی داره و یکپارچگی توی داستان، المان های جهان بازی و شخصیت ها نداره،
یک نمونه ش اینکه وقتی چند ساعت اول بازی مدام اسم مکانی که بازی توش اتفاق میفته یعنی آمریکا اورده میشه ولی محیط بازی هیچ شباهتی به امریکا نداره و فوق العاده شبیه جایی مثل ایسلنده، جلوتر وقتی متوجه شدم دلیل این تغییرشکل تاثیر واقعه DS روی زمین هست و باعث newborn شدن اون شده تونستم راحت تر توی محیطش بازی کنم.
ولی خیلی از المان های دنیای بازی و شخصیت ها و... تا اخر بازی متناقض برام موندن و باعث شدن داستان بازی رو اونطور که باید دوست نداشته باشم.
مثلن بازی از طرفی سعی میکنه خیلی علمی و sci-fi باشه ولی به شدت سوپرنچرال و گاهی فانتزی میشه یا حداقل نمی تونه این ها رو به درستی کنار هم بزاره
بنظرم دلیل اصلی این مشکل بازی این هست که کوجیما ایده هایی زیادی از جاهای مختلف (سینما، پروژه های بازی کنسل شده خودش و...) میاره درکنار هدف هایی شخصی خودش مثل نزدیک شدن به اهالی سینما (بازیگر، کارگردان) و تلاش برای ساخت یه ژانر جدید در گیمپلی و مولتی پلیر! و نمی تونه به درستی همشون رو کنار هم قرار بده تا یه اثر کامل بشه

شاید خیلی ها بگن تو سخت گیری و این بازیه و فلان ولی این خود کوجیما و بازیش هست که ادعاهای بزرگی داره و ما رو مجبور میکنه با بازی خیلی جدی تر برخورد کنیم. ای کاش کوجیما تمام این ایده ها رو با کمک یه نویسنده ی خوب تبدیل به یه داستان بازی درجه یک میکرد.بشخصه از ps1 بازی ها رو دنبال میکردم و بعد از چند سال دنبال کردن تریلرهای این بازی و هایپ شدن برای اینکه قراره چی بازی کنم خیلی از بازی ناامید شدم و بدتر از اون حس میکنم کوجیما با این بازی از ویدیوگیم سواستفاده کرده!×

برای فهمیدن اینکه بعضی منبع های الهام کوجیما برای بازی چی بوده این ویدیو رو ببینید.
 
  • Like
Reactions: saeed_sg and GZ454
چیزی که موقع بازی کردن منو اذیت میکرد و باعث میشد از داستان بازی فاصله بگیرم این حس بود که بازی تناقض زیادی داره و یکپارچگی توی داستان، المان های جهان بازی و شخصیت ها نداره،
یک نمونه ش اینکه وقتی چند ساعت اول بازی مدام اسم مکانی که بازی توش اتفاق میفته یعنی آمریکا اورده میشه ولی محیط بازی هیچ شباهتی به امریکا نداره و فوق العاده شبیه جایی مثل ایسلنده، جلوتر وقتی متوجه شدم دلیل این تغییرشکل تاثیر واقعه DS روی زمین هست و باعث newborn شدن اون شده تونستم راحت تر توی محیطش بازی کنم.
ولی خیلی از المان های دنیای بازی و شخصیت ها و... تا اخر بازی متناقض برام موندن و باعث شدن داستان بازی رو اونطور که باید دوست نداشته باشم.
مثلن بازی از طرفی سعی میکنه خیلی علمی و sci-fi باشه ولی به شدت سوپرنچرال و گاهی فانتزی میشه یا حداقل نمی تونه این ها رو به درستی کنار هم بزاره
بنظرم دلیل اصلی این مشکل بازی این هست که کوجیما ایده هایی زیادی از جاهای مختلف (سینما، پروژه های بازی کنسل شده خودش و...) میاره درکنار هدف هایی شخصی خودش مثل نزدیک شدن به اهالی سینما (بازیگر، کارگردان) و تلاش برای ساخت یه ژانر جدید در گیمپلی و مولتی پلیر! و نمی تونه به درستی همشون رو کنار هم قرار بده تا یه اثر کامل بشه

شاید خیلی ها بگن تو سخت گیری و این بازیه و فلان ولی این خود کوجیما و بازیش هست که ادعاهای بزرگی داره و ما رو مجبور میکنه با بازی خیلی جدی تر برخورد کنیم. ای کاش کوجیما تمام این ایده ها رو با کمک یه نویسنده ی خوب تبدیل به یه داستان بازی درجه یک میکرد.بشخصه از ps1 بازی ها رو دنبال میکردم و بعد از چند سال دنبال کردن تریلرهای این بازی و هایپ شدن برای اینکه قراره چی بازی کنم خیلی از بازی ناامید شدم و بدتر از اون حس میکنم کوجیما با این بازی از ویدیوگیم سواستفاده کرده!×

برای فهمیدن اینکه بعضی منبع های الهام کوجیما برای بازی چی بوده این ویدیو رو ببینید.
در هر صورت تموم شد بیایم امیدوار باشیم که سرش به سنگ خورده باشه و کار بعدی یه بازی ترجیحا خطی ، ترسناک یا نظامی باشه
 
  • Like
Reactions: db07 and Saeedrz70
خب خب وقت پست دادن توی تاپیک مورد علاقم هست :D اصن هیچوقت فکرشو نمیکردم شبیه ساز پیاده روی (!!! :دی) انقدر منو تحت تاثیر قرار بده که با گذشت این همه مدت از اتمام بازی باز درگیرش باشم. شاید به خاطر اینه که اون زمانی که بازی رو شروع و تموم کردم توی قرنطینه و درگیری با بیماری کرونایی بود که زندگیم رو تحت تاثیر قرار داده بود واسه یک ماه! بگذریم..

یکی از ری اکشن های جالبی که توی سطح اینترنت نسبت به اندینگ بازی دیدم مربوط میشه به این خانم و ویدیوی یوتوب زیر که انصافا هر سری که سراغش میرم منم احساساتی میکنه!


ویدیو طولانیه ولی پیشنهاد میکنم این دوتا بازه زمانی رو نگاه کنید:

25:08 تا 30:00 (bb’s theme)
01:03:00 تا آخر ویدیو

جالب اینجاست یه کاربر ایرانی زیر این ویدیو کامنت گذاشته که کوجیکا هدفش از ساخت بازی کانکت کردن انسان ها به همدیگه بوده و دقیقه 01:05:00 این ویدیو اینو ثابت میکنه! واقعا راست گفته.

از دست ندید ویدیو رو :دی
 
این بازی احیانا کرک شه اصلا تو حالت آفلاین ارزش بازی داره؟ چون شنیدم بخش بزرگی از بازی به میزان تعامل کاربرای آنلاین بستگی داره
قبلاً یه چیزی در این مورد توی تاپیک PS4 بازی نوشته بودم:

نظرات متفاوته، ولی به نظر من Death Stranding آفلاین و آنلاین دو تا بازی متفاوت هستن! :D
من آدم آنلاین‌بازی نیستم و توی کل این نسل اگه GTS رو در نظر نگیریم (که اون رو هم خیلی آنلاین نزدم)، بقیه‌ی بازی‌ها رو شاید روی هم ۱۰ ساعت هم آنلاین بازی نکرده باشم ولی Death Stranding رو از اول تا آخر آنلاین رفتم، به جز یه مدت کوتاهی که امکان آنلاین شدن نبود و بازی انقدر متفاوت شد که موقتاً ولش کردم تا دوباره بعداً بتونم آنلاین بشم.
دوستان میگن این سبک از آنلاین قبلاً توی Soulsborne هم بوده، ولی به نظرم تفاوت زیادی وجود داره بین آنلاین اینا. مثلاً خودم Soulsborne رو در مجموع هر چهار نسخه شاید فقط ۴،۵ بار آنلاین شده باشم، چون به نظرم حالت آفلاینش اتمسفر به شدت خفن‌تری داره و لذت مبارزه با باس‌ها و پیروزی در حالت تک‌نفره هم خیلی بیشتر از اینه که فله‌ای بریزیم سر اون بدبخت، ولی DS بحث دیگری‌ست و آنلاین >>>>>>> آفلاین. :D یعنی کلاً حس و حال کمک کردن به مردم و کمک گرفتن از اون‌ها به قدری لذت‌بخشه و البته توی گیم‌پلی تأثیر مستقیم داره که نباید به آفلاین فکر کرد.

در کل اگه چاره‌ای نیست که هیچی ولی اگه امکان آنلاین بازی کردن رو دارین، حتماً آنلاین برین. :D البته افرادی رو هم دیدم که آفلاین رو ترجیح میدن و یه چیز سلیقه‌ای هست، ولی به نظر خودم بازی بیشتر با هدف آنلاین بودن طراحی شده و تأکیدش روی همکاری در حدیه که انگار حالت آنلاین، حالت اصلی بازی هست.
-------------------
چرا مگه انلاينه بازيش ؟ ميشه اينو روشن كنى برام ممنون ميشم ، چون نميخام منتظر كرك بشن اگه واقعا اينطوريه
میشه از اول تا آخر آفلاین رفت. حداقل روی PS4 که این مدلی بود.
 
چرا مگه انلاينه بازيش ؟ ميشه اينو روشن كنى برام ممنون ميشم ، چون نميخام منتظر كرك بشن اگه واقعا اينطوريه
من بازیش نکردم ولی ظاهرا تو حالت افلاین بازی خیلی کند و خسته کننده میشه و حوصلت سر میره
اگه انلاین باشی میتونی از ساخت و ساز بقیه استفاده کنی و سریعتر جلو بری
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or