Multi Platform Death Stranding

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:
اینجا میتونیم از فانتزی هامون حرف بزنیم؟ :D

من به شکل عجیبی به قله اورست علاقه دارم و واقعا نمیدونم چرا! یه نگاه به تایملاین یوتوب من بندازید پر از ویدیوهای اورست هست :D مقاله، فیلم ها و مستند های خیلی زیادی در این مورد خوندم و دیدم. اونقدری حسم عجیبه بهش که حس میکنم توی دنیای موازی یه شرپا نپالی هستم :D (شرپا: یه سری آدم محلی که به کوهنوردا کمک میکنن به قله صعود کنن و تقریبا شغلشون همینه :D)

138213

مرموزترین نقطه جهان به نظر من همینجاست اصلا. آدم های زیادی به نیت صعود به قله رفتن بالا و هرگز برنگشتن. جورج مالوری انگلیسی که دهه 20 میلادی تقریبا بدون تجهیزات قصد سفر به اورست کرد و وقتی که ازش پرسیدن واسه چی میری یکی از معروف ترین پاسخ های جهان رو داد : " Because it's there " و جسدش رو 70 سال بعد 200 متر مونده به قله اورست پیدا کردن.( خیلی ها جورج مالوری رو اولین فاتح اورست میدونن ولی چون برگشتی شکل نگرفته و جنازه مشخص نمیکنه که توی مسیر رفت دچار مرگ شده یا مسیر برگشت اسمی ازش برده نشده)

حالا نمیخوام وارد حس و حال شخصیم و اینکه حس میکنم کوهنوردی و صعود به هر قله ای میتونه آدم رو به خودش نزدیک تر کنه و اینکه یکی از رویاهام رفتن به اورست با قبول کردن همه سختی ها و خطرات مرگش هست :دی

راستش موقع تجربه دث استردنیگ یجورایی حسو حال اورستی بهم دست میداد :دی اونجاها که توی برف و بوران چیزی رو نمیشد دید ولی از روی غریزه راه رو به سختی جلو میرفتیم. یکی از فانتزی هام اینه که یه دی ال سی برای دث بیاد که بشه مثلا به اورست یا هر قله شبیه به اون رو تجربه کرد! به نظرم خیلی میتونه چالش برانگیز باشه! فک کن شما توی این مسیر سخت یه سری جاهاش باید بین دوتا کوه یخی از روی یه Ladder رد شی (چیزی که واقعا هست توی مسیر اورست). یا استفاده بهینه از اکسیژن که مبادا کم بیاری. استفاده از عینک مخصوص که اگه نزنی بیناییت رو از بین میبره و خیلی نمونه های دیگه :D میدونم که شدنی نیست ولی گفتم باهاتون درمیون بزارم این فانتزیم رو :دی

857-93729.jpg everest-step-sterk.jpg climber-at-ladder-and-hillary-step.jpg
everest-closure_mm9048_190530_023946.jpg 15609360559429.jpg
 
تا پنج ماه پیش شبیه ساز پیاده روی حالا همه دارن ازش تعریف میکنن ازش نمیدونم چه خبره واقعا
چون الان خیلی ها نشستن با حوصله و خارج از اون جو منفی موقع لانچ بازیش میکنن و با ذهن بازتری سمتش رفتن و دارن به ارزش واقعی بازی پی میبرن:دی باشد که رستگار شوی شما هم:دی
 
چون الان خیلی ها نشستن با حوصله و خارج از اون جو منفی موقع لانچ بازیش میکنن و با ذهن بازتری سمتش رفتن و دارن به ارزش واقعی بازی پی میبرن:دی باشد که رستگار شوی شما هم:دی
والا منم دوس داشتم بازی خوب فروش کنه ولی ظاهرا رابطه کوجیما و سونی فعلا شکر آبه و سونی حاضر نشده ظاهرا برای بازی بعدیش خرج کنه طبق شایعات البته
 
یه شرکت چینی رفته سراغ آزمایش حمل محموله با Exoskeleton و یه جورایی Death Stranding در واقعیت شبیه‌سازی شده! :دی


البته نه حمل کردن بارهای زیاد چیز جدیدی هست و نه Exoskeleton، ولی ترکیب اینا و نوع چیدمان بارها پشت اون بنده خدا آدم رو به‌شدت یاد بازی کوجیما میندازه:

jino_sadsaxcz.jpg


باید این رو ترکیب کنن با اون یارو که یه لباسی درست کرده بودن برای نگهداری نوزادش و دیگه رسماً خود Death Stranding میشه! :دی

kclt_8gxdfawjeskdik9c7kf4hw-1200-80.jpg
 
یه شرکت چینی رفته سراغ آزمایش حمل محموله با Exoskeleton و یه جورایی Death Stranding در واقعیت شبیه‌سازی شده! :دی


البته نه حمل کردن بارهای زیاد چیز جدیدی هست و نه Exoskeleton، ولی ترکیب اینا و نوع چیدمان بارها پشت اون بنده خدا آدم رو به‌شدت یاد بازی کوجیما میندازه:

jino_sadsaxcz.jpg


باید این رو ترکیب کنن با اون یارو که یه لباسی درست کرده بودن برای نگهداری نوزادش و دیگه رسماً خود Death Stranding میشه! :دی

kclt_8gxdfawjeskdik9c7kf4hw-1200-80.jpg
Death stranding جایزه بهترین بازی سال ۲۰۱۹ تو چین رو گرفته یعنی goty شده و با توجه به اتفاقات اخیر من مشکوک شدم یکم که نکنه .......
 
چند روز پیش (metal gear solid (1998 رو سیستم نصب کردم و یه مقدارش رفتم، باید بگم واقعا تحسین برانگیزه که گیمپلی اش الان بعد از بیست و دو سال هنوز برای منی که بار اول میام سراغش جذابه.
اما چیزی که میخوام بگم اینکه داستان این بازی در حد فیلمای اکشن درجه ۳ هست و دیالوگ ها تو اوج cheesy بودن هستن.
پس چه بهتر که کوجیما تو حوزه گیم هست، سراغ فیلمسازی نره و همون بازی عای گیمپلی محور بسازه.
 
اینجا میتونیم از فانتزی هامون حرف بزنیم؟ :D

من به شکل عجیبی به قله اورست علاقه دارم و واقعا نمیدونم چرا! یه نگاه به تایملاین یوتوب من بندازید پر از ویدیوهای اورست هست :D مقاله، فیلم ها و مستند های خیلی زیادی در این مورد خوندم و دیدم. اونقدری حسم عجیبه بهش که حس میکنم توی دنیای موازی یه شرپا نپالی هستم :D (شرپا: یه سری آدم محلی که به کوهنوردا کمک میکنن به قله صعود کنن و تقریبا شغلشون همینه :D)


مرموزترین نقطه جهان به نظر من همینجاست اصلا. آدم های زیادی به نیت صعود به قله رفتن بالا و هرگز برنگشتن. جورج مالوری انگلیسی که دهه 20 میلادی تقریبا بدون تجهیزات قصد سفر به اورست کرد و وقتی که ازش پرسیدن واسه چی میری یکی از معروف ترین پاسخ های جهان رو داد : " Because it's there " و جسدش رو 70 سال بعد 200 متر مونده به قله اورست پیدا کردن.( خیلی ها جورج مالوری رو اولین فاتح اورست میدونن ولی چون برگشتی شکل نگرفته و جنازه مشخص نمیکنه که توی مسیر رفت دچار مرگ شده یا مسیر برگشت اسمی ازش برده نشده)

حالا نمیخوام وارد حس و حال شخصیم و اینکه حس میکنم کوهنوردی و صعود به هر قله ای میتونه آدم رو به خودش نزدیک تر کنه و اینکه یکی از رویاهام رفتن به اورست با قبول کردن همه سختی ها و خطرات مرگش هست :D

راستش موقع تجربه دث استردنیگ یجورایی حسو حال اورستی بهم دست میداد :D اونجاها که توی برف و بوران چیزی رو نمیشد دید ولی از روی غریزه راه رو به سختی جلو میرفتیم. یکی از فانتزی هام اینه که یه دی ال سی برای دث بیاد که بشه مثلا به اورست یا هر قله شبیه به اون رو تجربه کرد! به نظرم خیلی میتونه چالش برانگیز باشه! فک کن شما توی این مسیر سخت یه سری جاهاش باید بین دوتا کوه یخی از روی یه Ladder رد شی (چیزی که واقعا هست توی مسیر اورست). یا استفاده بهینه از اکسیژن که مبادا کم بیاری. استفاده از عینک مخصوص که اگه نزنی بیناییت رو از بین میبره و خیلی نمونه های دیگه :D میدونم که شدنی نیست ولی گفتم باهاتون درمیون بزارم این فانتزیم رو :D

View attachment 138208View attachment 138209View attachment 138210
View attachment 138211View attachment 138212

کوهنوردی حس ماجراجویی ادم رو تحریک میکنه و جذابیت عجیبی داره منم از بچگی علاقه داشتم، تنها جایی هست که موقع پیشرفت واقعا نمیدونی بعدش به چی میرسی.
البته نمیدونم تو بازی هم این تجربه بوجود بیاد یا نه (دی اس رو بازی نکردم).
 
  • Like
Reactions: Madridista
چند روز پیش (metal gear solid (1998 رو سیستم نصب کردم و یه مقدارش رفتم، باید بگم واقعا تحسین برانگیزه که گیمپلی اش الان بعد از بیست و دو سال هنوز برای منی که بار اول میام سراغش جذابه.
اما چیزی که میخوام بگم اینکه داستان این بازی در حد فیلمای اکشن درجه ۳ هست و دیالوگ ها تو اوج cheesy بودن هستن.
پس چه بهتر که کوجیما تو حوزه گیم هست، سراغ فیلمسازی نره و همون بازی عای گیمپلی محور بسازه.
از mgs4 به بعد کوجیما به بیراهه رفته بدجور بازی آخرش که گیم پلیش نابوده و خسته کننده فقط دموی p.t تو این مدت حدود ۱۲ سال خوب بود بنظرم تو فیلم سازی هم فکر نکنم توفیقی نصیبش بشه
 
البته نمیدونم تو بازی هم این تجربه بوجود بیاد یا نه (دی اس رو بازی نکردم).

تجربه تقریبا مشابه به وجود میاد. فقط کافیه بدون پیش زمینه منفی بری سراغ بازی. بعد از یه مدت عاشق همون قدم زدن هاش میشی! به عنوان مثال یه جایی وسیله نقلیه در اختیارم بود ولی ترجیح میدادم پیاده مسیر رو برم. چالش هم تا دلت بخواد هست! از وجود BT ها بگیر تا مواجه شدن با کمبود وسایل و غیره.
 
  • Like
Reactions: Ehsan95_76
چند روز پیش (metal gear solid (1998 رو سیستم نصب کردم و یه مقدارش رفتم، باید بگم واقعا تحسین برانگیزه که گیمپلی اش الان بعد از بیست و دو سال هنوز برای منی که بار اول میام سراغش جذابه.
اما چیزی که میخوام بگم اینکه داستان این بازی در حد فیلمای اکشن درجه ۳ هست و دیالوگ ها تو اوج cheesy بودن هستن.
پس چه بهتر که کوجیما تو حوزه گیم هست، سراغ فیلمسازی نره و همون بازی عای گیمپلی محور بسازه.
نظرت در مورد داستان ds چیه؟(بازی گیمپلی محور نیست)
قبل از اومدن ds فکر میکردم از داستان بازی فوق‌العاده خوشم بیاد و گیمپلی برام خسته کننده باشه
ولی بعد از بازی کردن کاملا برام برعکس شد؛ از بازی کردن و اتمسفر دنیای بازی کاملن خوشم اومد ولی از داستان و روایت و خیلی از شخصیت ها نه!
بانظرت کاملن موافقم که استاد سمت سینما و تلویزیون نیاد بهتره:)
 
نظرت در مورد داستان ds چیه؟(بازی گیمپلی محور نیست)
قبل از اومدن ds فکر میکردم از داستان بازی فوق‌العاده خوشم بیاد و گیمپلی برام خسته کننده باشه
ولی بعد از بازی کردن کاملا برام برعکس شد؛ از بازی کردن و اتمسفر دنیای بازی کاملن خوشم اومد ولی از داستان و روایت و خیلی از شخصیت ها نه!
بانظرت کاملن موافقم که استاد سمت سینما و تلویزیون نیاد بهتره:)

گیمپلی DS خیلی کنجکاوم کرده امتحانش کنم هنوز فرصتش پیش نیمده. با اینکه طبق معیار های استاندارد اصلا گیمپلی خوب حساب نمیشه. اما برای من احتمالا جذاب خواهد بود چون مشکلی با طبیعت گردی طولانی ندارم و تو rdr هم اینکارو میکردم جای رفتن دنبال اکشن.
اون مقدارش که من دیدم فضا و lore جذاب و با پتانسیلی داشت اما همون مشکل نویسندگی ضعیف کاراکتر و دیالوگ ها توش دیده میشد.
 
  • Like
Reactions: Saeedrz70
نظرت در مورد داستان ds چیه؟(بازی گیمپلی محور نیست)
قبل از اومدن ds فکر میکردم از داستان بازی فوق‌العاده خوشم بیاد و گیمپلی برام خسته کننده باشه
ولی بعد از بازی کردن کاملا برام برعکس شد؛ از بازی کردن و اتمسفر دنیای بازی کاملن خوشم اومد ولی از داستان و روایت و خیلی از شخصیت ها نه!
بانظرت کاملن موافقم که استاد سمت سینما و تلویزیون نیاد بهتره:)
شخصیت هاش که واقعا افتضاحن
 
  • Like
Reactions: Saeedrz70
این دو تا ویدیو رو ببینید حتما (مخصوصا تو ماکان:D @Cloud Strife ) نقدای جالبی راجع به داستان و گیم پلی هست. وقتی میگفتم جلوتر بریم این بازی بیشتر درک میشه منظورم همین نقد ها بودن.




چند روز پیش (metal gear solid (1998 رو سیستم نصب کردم و یه مقدارش رفتم، باید بگم واقعا تحسین برانگیزه که گیمپلی اش الان بعد از بیست و دو سال هنوز برای منی که بار اول میام سراغش جذابه.
اما چیزی که میخوام بگم اینکه داستان این بازی در حد فیلمای اکشن درجه ۳ هست و دیالوگ ها تو اوج cheesy بودن هستن.
پس چه بهتر که کوجیما تو حوزه گیم هست، سراغ فیلمسازی نره و همون بازی عای گیمپلی محور بسازه.
شما با بازی 20 سال پیش یه سازنده رو ps1 به این نتیجه رسیدی که کوجیما دیالوگاش به درد نمیخوره؟ :D mgs1 هم با توجه به سالی که اومد و بازی هایی که اون زمان عرضه میشدن دیالوگ هاش فرای شاهکار بود برای همین به عقیده بعضی از سایت ها اولین بازی مدرن تاریخ لقب گرفت. اولین ویدیو گیمی بود که خیلی عمیق تر به جنگ پرداخت اقلا همون mgs1 تموم کن بعد بیا نسخه بازی و کوجیما رو اینجا با هم بپیچ:D
Metal Gear Solid: The first modern video game

من هنوز بعضی از دیالوگ های اسکال فیس یا mgs4 یادم میاد مو به بدنم سیخ میشه.
I was born in a small village. I was still a child when we were raided by soldiers. Foreign soldiers. Torn from my elders, I was made to speak their language. With each new post, my masters changed, along with the words they made me speak. Words are... peculiar. With each change, I changed too. My thoughts, personality, how I saw right and wrong... War changed me - and not only my visage. Words can kill.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or