Multi Platform Death Stranding

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:
دوستان یه سوالی داشتم نمیدونم چطوری بذارمش توی اسپویل ،میخاستم ببینم ازاون قسمت های که میره توی جنگ جهانی اول توی بازی چقدر هست؟الان تقریبا اواسط اپیزود3 هسم خیلی بابازی حال کردم یعنی برعکس اینکه برا یکسری خسته کننده بوده ولی برا من هرچی میرم جلوتر هیجان انگیز تر میشه مخصوصا اون استرسی که وقتی بارون میاد وbtها میان به آدم وارد میشه یا مبارزه با mules ،کلا با توجه به اینکه هیچوقت فن کوجیما نبودم وتا حالا با هیچکدوم از متا ل گیرهاش ارتباط برقرار نکردم ولی این بازی بدجور منا گرفته،یعنی هرچی میری جلوتر یه چیز جدید رو میکنه،ولی میخام بدونم چقدر از اون صحنه های مثل همون جنگ جهانی اول توی بازی هست ؟،هنوز به این قسمتش نرسیدم ولی خیلی هیجان دارم که ببینم چطوری اون اتمسفر درآورده
 
در این مطلب شما یه پارادوکس! وجود داره اینکه من میخوام تو بازار اینترتیمنت گیم مطرح باشم و در آخر هزینه هامو در بیارم یا پاسخگوی سرمایه گذارها باشم و از طرفی اصلا برام مهم نیست که همه خوششون بیاد !!! و البته در این راه تلاشی هم نمیکنم !!! میدونین جور در نمیاد با هم مسئله اودیسه فضایی ( که اتفاقا جز فیوریتهای من هست و نسخه کاملش رو حدود 3 ساعت رو با کیفیت فور ک دارم) مربوط به فیلم گیشه ای و فیلم مفهومی هست و مخاطب خاص خودش رو داره ولی اینکه من یه چیزی بسازم در نهایت برای موفقیت و فروش و از طرفی بگم "هیچ تلاشی نمیکنم کسی خوشش بیاد" یه چیز دیگه هست که البته من فکر میکنم نظر خود کوجیما به این شکل نبوده...مگه زمانی که تمام سرمایه گذاری رو خودش انجام بده و فقط برای عشقش چیزی بسازه که فکر نکنم تو این دنیای بیزینس و رقابت این روزها جایی داشته باشه
بازم صحبت شما رو با همون به قول شما مثال هزارباره میزنم عین این میمونه من یه غذا بپزم و از اونور هیچ تلاشی نکنم کسی خوشش بیاد یا بگه به به چه طعمی بعد بگم این یه اتفاق نادره!!!!
پارادوکسی نیست و حرف من عوض نکنید :D من نگفتم "هیچ تلاشی نمیکنه کسی خوشش بیاد" گفتم تلاشی برای همه پسند بودن بازی نمیکنه یعنی دنبال بلاک باستر ساختن نیست سعی میکنه ایده ای که تو ذهنش رو پیاده کنه در غیر این صورت ساختن یه اکشن ادونچر دیگه که فروشش تضمین شدست کار سخت تری از پیاده سازی یه ایده جدید از صفر نیست.
خودش تو این تیکه مصاحبه که پایین گذاشتم میگه هدفش خلق تجربه جدید نه پول و جذب سرمایه و... و میگه زمانی که کسی با بازی های من حال نکنه خودم بازنشسته میکنم نمیگه میرم باب سلیقه سرمایه گذار و فروش بازی میسازم.


ولی این که شما داری سعی میکنی بگی بازی مخاطب های کمی هم جذب کرده اشتباه. بهترین بازی سال از نظر مخاطبای IGN این بازی انتخاب شد و همین جا هم یه آمار سر انگشتی بگیری بین کسایی که بازی رو تموم کردن اکثرا از بازی کاملا راضی بودن.
 
دوستان یه سوالی داشتم نمیدونم چطوری بذارمش توی اسپویل ،میخاستم ببینم ازاون قسمت های که میره توی جنگ جهانی اول توی بازی چقدر هست؟الان تقریبا اواسط اپیزود3 هسم خیلی بابازی حال کردم یعنی برعکس اینکه برا یکسری خسته کننده بوده ولی برا من هرچی میرم جلوتر هیجان انگیز تر میشه مخصوصا اون استرسی که وقتی بارون میاد وbtها میان به آدم وارد میشه یا مبارزه با mules ،کلا با توجه به اینکه هیچوقت فن کوجیما نبودم وتا حالا با هیچکدوم از متا ل گیرهاش ارتباط برقرار نکردم ولی این بازی بدجور منا گرفته،یعنی هرچی میری جلوتر یه چیز جدید رو میکنه،ولی میخام بدونم چقدر از اون صحنه های مثل همون جنگ جهانی اول توی بازی هست ؟،هنوز به این قسمتش نرسیدم ولی خیلی هیجان دارم که ببینم چطوری اون اتمسفر درآورده
اگر مشکلی با اینکه جواب سؤالت یکم حاوی اسپویله نداری باز کن :D:
۳ تا جنگ تو بازی هست: جنگ جهانی اول، دوم و ویتنام. اتمسفرش قابل قبوله ولی محیط ها عالیه. به اولیش هم نزدیک هستی :D
 
  • Like
Reactions: mikael1026
اگر مشکلی با اینکه جواب سؤالت یکم حاوی اسپویله نداری باز کن :D:
۳ تا جنگ تو بازی هست: جنگ جهانی اول، دوم و ویتنام. اتمسفرش قابل قبوله ولی محیط ها عالیه. به اولیش هم نزدیک هستی :D
ایول،دمت گرم ،چه حالی بده،فقط همش گیم پلی هم داره دیگه؟فقط کات سین که نیست؟!
 
ایول،دمت گرم ،چه حالی بده،فقط همش گیم پلی هم داره دیگه؟فقط کات سین که نیست؟!

آاقا برو بازی کن، این چه کاریه حالا که داری بازی میکنی با سوال خودتو اسپویل میکنی! :دی گیم پلی هم داره کات سینم داره اونجا همه چی درهمه! :دی
 
آاقا برو بازی کن، این چه کاریه حالا که داری بازی میکنی با سوال خودتو اسپویل میکنی! :D گیم پلی هم داره کات سینم داره اونجا همه چی درهمه! :D
ایول،بازیش که دارم میکنم،این مدت فکر وذکرم شده این بازی ،واقعا خلاقانه ساخته،هرچند بازیش کاملا سلیقه ای هس واحتیاج به صبر وحوصله داره،بازیش یه جورای برا من حس فیلم های کریستفرنولان داره
 
  • Like
Reactions: Boss
من نزدیک دو هفته میشه بخش داستانی بازیو تموم کردم، اول بگم که یه هفتاد ساعتی طول کشید..، دوست داشتم بیشتر طولش بدم (خیلی) ولی از ترس اسپویل زیاد کشش ندادم (البته الان دارم مراحل فرعی رو میرم و ساخت و ساز میکنم برای رفاه پلیرهای دیگه :D یه ۹۰ ساعتی شده)

الان فقط میخام راجع به اندینگ حرف بزنم بدون اسپویل، یکی از زیباترین و احساسی ترین و شوکه کننده ترین اندینگ هایی بود که دیدم..، اونجا فهمیدم چرا کوجیما دوتا بازیگر حرفه ای آورده، حالت های صورت و موشن کپچرها و بازی ها و صداگذاری ها در بهترین حالت ممکن بودن. به صورت اتفاقی یه دوستی کنار من بود موقع دیدن پایان بازی، کسی که هیچ علاقه ای به بازی کردن نداره، وقتی برگشتم دیدم داره گریه میکنه!! اینقدر تحت تاثیر قرار گرفته بود..، هنوزم فکر پایان بازی بعضی موقع ها میاد تو سرم، و اونقدر برام لذت بخشه که دوست ندارم زیاد ببینمش و گذاشتم همینطور دست نخورده بمونه..، من نمونه ی کارگردانی و موشن کپچر و گرافیک ندیدم مثل این بازی، مخصوصا پایان بندی که باعث میشه وقتی برگردید عقب نکته های آنلاک شده زیادی رو حتی تو کوچکترین حرفای شخصیت ها متوجه بشید اصلا هر جا و گوشه ی بازی بعد از پایان تبدیل میشه به غمکده!!، من به شخصه از این دو ساعت اندینگ لذت بردم و باید بگم پایان بازی یه غم یه احساسی رو درون من گذاشته که هر از چند گاهی منو یاد داستان و پایان احساسیش میندازه، من این بازی رو یکی از بهترین کارهای کوجیما میدونم اگه نگم بهترین..
باورم نمیشه از بازی تعریف کرده باشی
 
من بعد از ۴۰،۵۰ ساعت تازه رفتم اپیزود چهارم و... الله اکبر! :D داستان داره کم‌کم به جاهای جالبی می‌رسه و اوضاع خیلی عجیب شده!
کل بخش‌های بازی یه طرف و این جاده‌سازی یه طرف. حدیث داریم که لذت معنوی‌ای که انسان از جاده‌سازی توی Death Stranding می‌بره رو از کمک یه یتیم نمی‌بره (حالا یکی جدی میگیره و بهش برمی‌خوره، نیازی نیست که بگم شوخیه! :D).
وقتی این ساخت و سازها رو انجام میدی و هم کار خودت رو راحت می‌کنی و هم بقیه صفا می‌کنن، واقعاً حس محشری داره! تا الآن حدود ۴۰۰ هزارتا لایک گرفتم و ببینیم تا کجا می‌رسه! کلاً این حالت آنلاین بازی فوق‌العادست و حداقل من که مشابهش رو ندیدم (شاید چون بازی‌های آنلاین زیادی رو تجربه نکردم. اون سری Soulsborne هم خیلی فرق داره با این). به اشتراک گذاری دنیای بازی بین بازیکن‌های مختلف خیلی خوب از آب در اومده و بارها پیش اومده از آیتم‌ها و سازه‌هاشون کمک گرفتم. مثلاً چند تُن آهن و چیزهای دیگه توی کامیون ریخته بودم و داشتم می‌رفتم برای جاده‌سازی و وسط راه انقدر بارون اومد که کامیون پوسید! :| از اون طرف هم شارژش در مرز تموم شدن بود و کلاً اوضاع خیلی خراب شده بود، ولی یه دفعه در دوردست یه شارژر دیدم که یه مؤمنی ساخته بود و رفتم کلی صلوات براش فرستادم در قالب لایک. :D بعد هم از دل بارون زدم بیرون و وسط خرابه‌ها یه کامیون سالم پیدا کردم که یه بنده خدایی به هر دلیلی ولش کرده بود و بارها رو تخلیه کردم توی جدیده و با انرژی رفتیم سراغ ادامه‌ی کار. همچین لحظاتی واقعاً موندگار هستن و از اون چیزهایی هستن که اگه آدم اهل این سبک باشه، فراموش نمی‌کنه و تا مدت‌ها توی ذهنش می‌مونه. ولی از اون طرف اگه کسی حال نکنه هم دو بار که به این شرایط برخورد کنه، دیسک رو درمیاره و میندازه توی سطل آشغال و بعد یادش می‌افته که قیمتش زیاده و درمیاره تمیز میکنه و میذاره برای فروش! :D
راستی یه چیز لذت‌بخش دیگه توی بازی هم استفاده از Bola Gun هست. توی ویدیوهاش یه حالت شل و ولی داشت، ولی وسط خود بازی خیلی بهم حال میده و می‌زنم به دل دشمن و بندگان خدا در حالی که از در و دیوار می‌ریزن که بار و بندیل ما رو بدزدن، یکی یکی به فنا میرن و اون لحظه‌ای که طناب دورشون پیچیده میشه و یه ثانیه صحنه آهسته میشه، بدجوری عالیه! :D

تقریبا 1 ماهی هست که بازی رو تموم کردم ، راستش زیاد حوصله ش رو نداشتم ، البته نمیگم بازی بدیه ، ولی من حوصله شو نداشتم و نتونست در من رغبت ایجاد کنه که غیر از خط اصلی داستان دنبال چیزای دیگه برم ... ولی مُدلی که تو تعریف میکنی آدم رو وسوسه میکنه که بره سراغش و از یه دید دیگه به بازی نگاه کنه :D
 
باورم نمیشه از بازی تعریف کرده باشی

چطور؟

من کلی اهن جمع کردم بردم ریختم تو privat الان نیست چه جوری باید پیداش کنم؟

کجا گذاشتی؟ PostBox؟ یا Bridge؟
برو همونجایی که گذاشتی چک کن، شاید اژ جای دیگه اقدام کردی برای برداشتنش.
 
یادمه خیلی به بازی گیر داده بودی

نه اشتباه میکنی من فقط اوایل اونم تو یه پست فقط گفتم حس خوبی ندارم چون بازی با تیم کوچیکی ساخته میشه که اونم سخت در اشتباه بودم :D وگرنه همیشه میگفتم بازی خفن میشه، تازه عجیبم نیست اگه اینطور میبود، قرار نیست چون یه نفر به یه چیزی گیر میده تا ابد اونطوری بمونه ممکنه نظرش تغییر کنه و کاملا برعکس بشه

نمیدونم چرا تو فروم میخان یه پست از قدیم کاربرا بکشن بیرون بگن تو فلان چیزو گفتی الان نشده یا الان داری غیرش رو میگی، خب فک نکنم آدمی باشه که همیشه درست بگه و اشتباه نکنه.

--------

بازی دوتا چیز کم داره

یکی اینکه نمیشه با فرندهای پلی استیشن استرند کرد
دومم فتو مود هست، البته که میشه تمامی گزینه های HUD رو خاموش کرد و اسکرین گرفت ولی فتو مد خیلی فرق داره قضیه اش..

و اینکه باحالش میشد سم پورتری که در رتبه اول هست کلا (همه پلیرها) از لحاظ لول و تایم اینارو نشون میداد..

شد سه تا که :دی
 
پارادوکسی نیست و حرف من عوض نکنید :D من نگفتم "هیچ تلاشی نمیکنه کسی خوشش بیاد" گفتم تلاشی برای همه پسند بودن بازی نمیکنه یعنی دنبال بلاک باستر ساختن نیست سعی میکنه ایده ای که تو ذهنش رو پیاده کنه در غیر این صورت ساختن یه اکشن ادونچر دیگه که فروشش تضمین شدست کار سخت تری از پیاده سازی یه ایده جدید از صفر نیست.
خودش تو این تیکه مصاحبه که پایین گذاشتم میگه هدفش خلق تجربه جدید نه پول و جذب سرمایه و... و میگه زمانی که کسی با بازی های من حال نکنه خودم بازنشسته میکنم نمیگه میرم باب سلیقه سرمایه گذار و فروش بازی میسازم.


ولی این که شما داری سعی میکنی بگی بازی مخاطب های کمی هم جذب کرده اشتباه. بهترین بازی سال از نظر مخاطبای IGN این بازی انتخاب شد و همین جا هم یه آمار سر انگشتی بگیری بین کسایی که بازی رو تموم کردن اکثرا از بازی کاملا راضی بودن.
من گیج شدم نمیتونم فرق بین دو جمله بالا رو بفهمم:))
آقا من تسلیم ... کلا فرهنگ ما جوریه که (خودمو عرض میکنم) خیلی تلاش میکنیم اونی که ما فکر میکنیم درسته رو دیگران هم فکر کنن !! تازه اگه سلاح سرد و گرم هم دستمون بیوفته ترتیب هرکی رو غیر نظر ما فکر میکنه رو میدیم:D تو این تاپیک هم یه همچین حالتی حاکمه ! من رو که اصلا روز اول داشتن مینداختن بیرون:Gunner:
ولی در کل نظر شما اینه که خونه خوب اونیه که آدم توش احساس آرامش و امنیت بکنه نه اینکه بگیم یه خونه خوب اونیه که معمارش فلان مهندس بوده از سنگ گرانیت هم ساخته شده تمام داخلشم آینه کاری شده هست!! این بازی هم همین شده آدم باید اوقات خوش و بیاد ماندنی رو تو زمانی که اون گیم رو داره میره حس کنه اینجا یه نکته خیلی ظریف وجود داره اونم تفاوت "معیارهای کلی یه چیز خوب" با اون حسی که ما نصبت بهش داریم یه بچه کند ذهن عقب مانده ذهنی از نظر معیار جامعه طرده و زشت ولی از دیدگاه پدر و مادرش خیلی دوست داشتنی و عزیزه ...من کل توضیحاتم در این تاپیک بر مبنای معیارهای یه گیم خوب بود نه لذت بردن اشخاص ( که میتونست شامل خود منم بشه )...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or