Multi Platform Death Stranding

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:
آکنده از حسرت و عشق این اثر استاد کوجیما هم به پایان رسید برایم در 183 امین ساعت از بازی.
این سفریدن زیبا و نفس گیر شاعرانه پایان یافت و تبدیل شد به بهترین بازی عمرم .
دایجست بازی با کامل کردن کالکتیبل ها و خواندن اطلاعات جمع آوری شده در بازی و تماشای مجدد کات سین ها شروع ازین لحظه برای جاودانگی این اثر از استاد هیدیو کوجیما عزیز و تیم اش.

سپاس از شرکت سونی و اندرو هاوس +هرمن هالست + مارک سرنی +اعضای کوجیما پروداکشنز+ شینکاوا گرامی و سرانجام استاد هیدیو کوجیما❤️☮️
125214
 
من گیج شدم نمیتونم فرق بین دو جمله بالا رو بفهمم:))
آقا من تسلیم ... کلا فرهنگ ما جوریه که (خودمو عرض میکنم) خیلی تلاش میکنیم اونی که ما فکر میکنیم درسته رو دیگران هم فکر کنن !! تازه اگه سلاح سرد و گرم هم دستمون بیوفته ترتیب هرکی رو غیر نظر ما فکر میکنه رو میدیم:D تو این تاپیک هم یه همچین حالتی حاکمه ! من رو که اصلا روز اول داشتن مینداختن بیرون:Gunner:
ولی در کل نظر شما اینه که خونه خوب اونیه که آدم توش احساس آرامش و امنیت بکنه نه اینکه بگیم یه خونه خوب اونیه که معمارش فلان مهندس بوده از سنگ گرانیت هم ساخته شده تمام داخلشم آینه کاری شده هست!! این بازی هم همین شده آدم باید اوقات خوش و بیاد ماندنی رو تو زمانی که اون گیم رو داره میره حس کنه اینجا یه نکته خیلی ظریف وجود داره اونم تفاوت "معیارهای کلی یه چیز خوب" با اون حسی که ما نصبت بهش داریم یه بچه کند ذهن عقب مانده ذهنی از نظر معیار جامعه طرده و زشت ولی از دیدگاه پدر و مادرش خیلی دوست داشتنی و عزیزه ...من کل توضیحاتم در این تاپیک بر مبنای معیارهای یه گیم خوب بود نه لذت بردن اشخاص ( که میتونست شامل خود منم بشه )...
اون پدر و مادر بچه اگر منظورت پلیرها هستند که اشتباه مثال زدید -اون پدر و مادر اون رسانه های خط دهنده هستن به بازار و بازخورد اصلی رو مخاطبان بازی دادن و اتفاقا مثبت هم دادند . شما نظر خودتون رو تعمیم میدهید به کل کسانی که تجربه کرده اند . در صورتی که در سطح شبکه های اجتماعی خارجی بازخورد اکثریت مثبت بوده و لذت برده اند . حالا باز میگید اون یک عده به زور دارند خوششون میاد باشه هم پلیرها بیماری دارند هم بنده . فقط شما یا افرادی که تجربه نکرده هجمه کردند اکثریت هستید. الان همه اون رمال های تاپیک امتیازات رو که معلوم داخل کدام غاری رفته اند باید بیایند ایدی پلی استیشن اشون رو بدهند ما چک بکنیم تا بعدش مجوز نظر دادن رو بهشون بدیم . شما معدود افرادی بودی که ریسک تجربه رو پذیرفتی و در نهایت اون جیزی که دوست داشتید نبود
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mikael1026
اون پدر و مادر بچه اگر منظورت پلیرها هستند که اشتباه مثال زدید -اون پدر و مادر اون رسانه های خط دهنده هستن به بازار و بازخورد اصلی رو مخاطبان بازی دادن و اتفاقا مثبت هم دادند . شما نظر خودتون رو تعمیم میدهید به کل کسانی که تجربه کرده اند . در صورتی که در سطح شبکه های اجتماعی خارجی بازخورد اکثریت مثبت بوده و لذت برده اند . حالا باز میگید اون یک عده به زور دارند خوششون میاد باشه هم پلیرها بیماری دارند هم بنده . فقط شما یا افرادی که تجربه نکرده هجمه کردند اکثریت هستید. الان همه اون رمال های تاپیک امتیازات رو که معلوم داخل کدام غاری رفته اند باید بیایند ایدی پلی استیشن اشون رو بدهند ما چک بکنیم تا بعدش مجوز نظر دادن رو بهشون بدیم . شما معدود افرادی بودی که ریسک تجربه رو پذیرفتی و در نهایت اون جیزی که دوست داشتید نبود
خیر به هیچوجه منظورمن پلیرها نبودند من از ابتدای تمام پستهام فقط و فقط سعی دارم منظور خودم رو مبنی بر پارامترهای خوب بودن یا بد بودن یک چیز ( حالا میتونه غذا - خانه - یا همان فرزندیا بازی کامپیوتری باشه) بگم و اینکه ممکنه یه سری خیلی پر تعداد از این موارد یاد شده خوششون بیاد و اذت ببرند ( مثل همون پدر و مادر) ولی این دلیل بی ایراد بودن اون چیز نمیشه ... "همین" شاید ادبیات من ضعیف بوده و نتونستم منظور خودم رو تو این چندین پست برسونم !ولی اگه یه نگاه بندازین همش همین بوده حالا این که من نظرم رو تعمیم!! بدم یاندم در اصل قضیه فرقی نمیکنه اتفاقا اینکه در "سطح شبکه های اجتماعی" که میفرمایید اکثریت بازخورد مثبت بوده برمبنای کدوم آمار میگین؟ من میتونم تعداد زیادی ویدئو و نظر از سایتها و یوتیوپ براتون بیارم که اکثرا رو کلیپهاشون توضیح دادن ازنقطه A به B رفتن and over and over و براشون خسته کننده بوده اگثرا هم جز یوتیوپرهای معروف حداقل در بازه گیم بودن من همه اون منابع رو چک کردم و دیدم فقط به این تاپیک نگاه نکردم ولی امیدوارم تونسته باشم منظور کلیم رو برسونم در هر حال این فقط یک "بازی" هست و تاثیری تو روند زندگی ما نداره و گذراست برای همین دلیلی نداره با دید تعصب بهش بخوایم نگاه کنیم باید قبول کنیم که یک سازنده خوب وتوانا هم میتونه خروجی خوبی نداشته باشه مثل شرکت بایوور و بازی انتم و آندرومدا ... من فکر میکنم که پرونده این بازی به صورتی بسته شده و نظر بنده و یا شما تاثیری در کیفیت این گیم نداشته باشد ....
 
خیر به هیچوجه منظورمن پلیرها نبودند من از ابتدای تمام پستهام فقط و فقط سعی دارم منظور خودم رو مبنی بر پارامترهای خوب بودن یا بد بودن یک چیز ( حالا میتونه غذا - خانه - یا همان فرزندیا بازی کامپیوتری باشه) بگم و اینکه ممکنه یه سری خیلی پر تعداد از این موارد یاد شده خوششون بیاد و اذت ببرند ( مثل همون پدر و مادر) ولی این دلیل بی ایراد بودن اون چیز نمیشه ... "همین" شاید ادبیات من ضعیف بوده و نتونستم منظور خودم رو تو این چندین پست برسونم !ولی اگه یه نگاه بندازین همش همین بوده حالا این که من نظرم رو تعمیم!! بدم یاندم در اصل قضیه فرقی نمیکنه اتفاقا اینکه در "سطح شبکه های اجتماعی" که میفرمایید اکثریت بازخورد مثبت بوده برمبنای کدوم آمار میگین؟ من میتونم تعداد زیادی ویدئو و نظر از سایتها و یوتیوپ براتون بیارم که اکثرا رو کلیپهاشون توضیح دادن ازنقطه A به B رفتن and over and over و براشون خسته کننده بوده اگثرا هم جز یوتیوپرهای معروف حداقل در بازه گیم بودن من همه اون منابع رو چک کردم و دیدم فقط به این تاپیک نگاه نکردم ولی امیدوارم تونسته باشم منظور کلیم رو برسونم در هر حال این فقط یک "بازی" هست و تاثیری تو روند زندگی ما نداره و گذراست برای همین دلیلی نداره با دید تعصب بهش بخوایم نگاه کنیم باید قبول کنیم که یک سازنده خوب وتوانا هم میتونه خروجی خوبی نداشته باشه مثل شرکت بایوور و بازی انتم و آندرومدا ... من فکر میکنم که پرونده این بازی به صورتی بسته شده و نظر بنده و یا شما تاثیری در کیفیت این گیم نداشته باشد ....
مشکل شما اینه که با معیار قراردادن یوتیوبر ها و سایت هایی که براتون مرجع هستند به یک نتیجه گیری عقیم منجر میشوید.نخیر جناب کامیونیتی اصلی این بازی و بستری که شما باید در آن بدنبال آمار بگردی همان گنده ها نیستند . بارها گفتم معروفیت و اکثریت پنداری و تعمیم دادن آن به چیزی که خواسته اغلب آدمهاست برای شبه حقیقت نشان دادن کلام اشون کاری از بیخ اشتباه است ضمن اینکه اگر در همان نتیجه گیری اقلیتی اکثریتی نظر من گنجانده میگردد لزوما نظر من با واقعیت پسا تولیدی این اثر همگون نیست . هرکس نقدی داره یکبار و دوبار و سه بار بگه در تاپیک بدون متلک اندازیم میگوید -ضمنا قبلش هم پروفایل پلی استیشن اش را نشان بدهد که بازی را بازی کرده . تا بشینیم چکش کاری کنیم . وگرنه سر سوزنی متلک گویی راه به جایی نمیبرد. ضمنا اگر هم نظرمون را داده اییم قناعت کنیم به ابراز اش و از قرمه سبزی استاندارد واکثریت و بچه گ.گولی پدر و مادر برای منطق سازی استفاده نکنیم. بیاییم بگوییم چرا اینترو بازی طولانی هست و چرا باید باشد از نظر من. چرا دستاورد گرافیکی بازی هایپرریالیزم است با علم به اینکه موتور بازی سازی دسیما در اختیار تیم کوجیما بوده اما موتور کرایتک و آنریل هم دست خیلی ها بوده ولی سقوط کرده اند . بیاییم بگوییم رسالت تعریف شده بازی از منظر سازنده چه بوده و آیا به این هدف خود رسیده اند و کارکرد بازی چگونه بوده . بیاییم از گیمپلی و فیچر ها و نوآوری ها و پیشرفت و پسرفت حتی نسبت به خود کوجیما بگوییم. بیاییم بگوییم طراحی شخصیت ها چگونه بوده و شاخصه ها -داستانک ها- توییست ها-پرداخت ها- باگ داستانی داشته یا نداشته . نحوه روایت داستان در بازی را صرفا در کات سین باید جستجو کرد یا در گزینه های دیگری هستند ؟ آیا نداشتن مهارت زبان انگلیسی خوب ضربه میزند به درک کامل اثر یا خیر . آیا نداشتن زمان برای بازی کردن ضربه میزند به تجربه یا خیر . آیا تجربه پیشا دث استرندینگ در هر مدیومی باتوجه به کانسپتهای علمی و شبه علمی پرداخت شده در این بازی لازم است یا خیر؟ بیاییم بگوییم آیا سرگرمی مورد انتظار سازنده و پلیر در این اثر وجود دارد و اگر هست چه میزان هست؟ بیاییم بگوییم صدا گذاری و موسیقی متن و صدا پیشگی ها و موسیقی بازی در چه سطحی هست یا باید میبود؟ بیاییم از طراحی باس ها و مینی باس های بازی و چالش آنها بگوییم که آیا برای این اثر لازم بود مشابه باس های سری متال گیر سالید یا گاد یا سولز بورن سخت گیری بشود و یا همین قدر برای دنیا دث استرندینگ کافی است.


به شخصه من هیچ گونه نقدی به غیر از 2 نفر ندیدم -که اصلا مطرح شود چه برسد به مفاهمه و تبادل نظر. فقط یک مشت منم منم یا اونا اونا دیدم . یک مشت متلک- یک مشت روخونی وبسایت های دیگر . اونوقت بین من شیفته این اثر و ستایش کننده این اثر بصورت یک پکیج و دیگرانی که مخالف نظر بنده هستند . بحث شکل خواهد گرفت. جنگ متا و اکثریت اقلیت انتزاعی و استانداردهای بعضا قدیمی صنعت گیم و یا اشتباه گرفتن اثری مثل دث با استاروارز یا بقیه مین استریم ها . نه اشتباه بلکه بطلان تمام ادعا ها مبنی بر اینه که من صرفا شوتر باز نیستم اما این بازی همش باربری هست است. اینها نشون میده ما یا نمیدونیم گیم چیست یا داریم لجبازی میکنیم . سرگرمی سرگرمی سرگرمی . هدف اصلی هر بازی است . یکی در غالب مخفی کاری غازها- یکی در قالب ورزش-یکی در قالب شوتر صنعتی- یکی در قالب بازی مستقل -یکی در قالب ژانرهای دیگر و یا انواع گیمپلی دیگر است. پس حمالی یا شلیک کردن یا پریدن یا شوت زدن. در نقطه ابتدایی نه بد اس و نه خوب- اینکه کل یک بازی ماهیگیری است یا مشت زنی یا شلیک یا ترکیب یا باربری نه فحش است نه سپاسگذاری. امیدوارم در انتخاب کلمات برای بیان نظر شخصی و قدم بعدی تبادل نظر درست مخالف و موافق کوشا باشیم . پنهان نیست بنده عاشق تیم سازنده بازی و کوجیما بودم و هستم اما عاشق بقیه خوبها هم هستم . چرا باید دو قطبی کنم فضا رو و یا این اثر رو با دیگری که اصلا بهم ارتباطی ندارند.
 
مشکل شما اینه که با معیار قراردادن یوتیوبر ها و سایت هایی که براتون مرجع هستند به یک نتیجه گیری عقیم منجر میشوید.نخیر جناب کامیونیتی اصلی این بازی و بستری که شما باید در آن بدنبال آمار بگردی همان گنده ها نیستند . بارها گفتم معروفیت و اکثریت پنداری و تعمیم دادن آن به چیزی که خواسته اغلب آدمهاست برای شبه حقیقت نشان دادن کلام اشون کاری از بیخ اشتباه است ضمن اینکه اگر در همان نتیجه گیری اقلیتی اکثریتی نظر من گنجانده میگردد لزوما نظر من با واقعیت پسا تولیدی این اثر همگون نیست . هرکس نقدی داره یکبار و دوبار و سه بار بگه در تاپیک بدون متلک اندازیم میگوید -ضمنا قبلش هم پروفایل پلی استیشن اش را نشان بدهد که بازی را بازی کرده . تا بشینیم چکش کاری کنیم . وگرنه سر سوزنی متلک گویی راه به جایی نمیبرد. ضمنا اگر هم نظرمون را داده اییم قناعت کنیم به ابراز اش و از قرمه سبزی استاندارد واکثریت و بچه گ.گولی پدر و مادر برای منطق سازی استفاده نکنیم. بیاییم بگوییم چرا اینترو بازی طولانی هست و چرا باید باشد از نظر من. چرا دستاورد گرافیکی بازی هایپرریالیزم است با علم به اینکه موتور بازی سازی دسیما در اختیار تیم کوجیما بوده اما موتور کرایتک و آنریل هم دست خیلی ها بوده ولی سقوط کرده اند . بیاییم بگوییم رسالت تعریف شده بازی از منظر سازنده چه بوده و آیا به این هدف خود رسیده اند و کارکرد بازی چگونه بوده . بیاییم از گیمپلی و فیچر ها و نوآوری ها و پیشرفت و پسرفت حتی نسبت به خود کوجیما بگوییم. بیاییم بگوییم طراحی شخصیت ها چگونه بوده و شاخصه ها -داستانک ها- توییست ها-پرداخت ها- باگ داستانی داشته یا نداشته . نحوه روایت داستان در بازی را صرفا در کات سین باید جستجو کرد یا در گزینه های دیگری هستند ؟ آیا نداشتن مهارت زبان انگلیسی خوب ضربه میزند به درک کامل اثر یا خیر . آیا نداشتن زمان برای بازی کردن ضربه میزند به تجربه یا خیر . آیا تجربه پیشا دث استرندینگ در هر مدیومی باتوجه به کانسپتهای علمی و شبه علمی پرداخت شده در این بازی لازم است یا خیر؟ بیاییم بگوییم آیا سرگرمی مورد انتظار سازنده و پلیر در این اثر وجود دارد و اگر هست چه میزان هست؟ بیاییم بگوییم صدا گذاری و موسیقی متن و صدا پیشگی ها و موسیقی بازی در چه سطحی هست یا باید میبود؟ بیاییم از طراحی باس ها و مینی باس های بازی و چالش آنها بگوییم که آیا برای این اثر لازم بود مشابه باس های سری متال گیر سالید یا گاد یا سولز بورن سخت گیری بشود و یا همین قدر برای دنیا دث استرندینگ کافی است.


به شخصه من هیچ گونه نقدی به غیر از 2 نفر ندیدم -که اصلا مطرح شود چه برسد به مفاهمه و تبادل نظر. فقط یک مشت منم منم یا اونا اونا دیدم . یک مشت متلک- یک مشت روخونی وبسایت های دیگر . اونوقت بین من شیفته این اثر و ستایش کننده این اثر بصورت یک پکیج و دیگرانی که مخالف نظر بنده هستند . بحث شکل خواهد گرفت. جنگ متا و اکثریت اقلیت انتزاعی و استانداردهای بعضا قدیمی صنعت گیم و یا اشتباه گرفتن اثری مثل دث با استاروارز یا بقیه مین استریم ها . نه اشتباه بلکه بطلان تمام ادعا ها مبنی بر اینه که من صرفا شوتر باز نیستم اما این بازی همش باربری هست است. اینها نشون میده ما یا نمیدونیم گیم چیست یا داریم لجبازی میکنیم . سرگرمی سرگرمی سرگرمی . هدف اصلی هر بازی است . یکی در غالب مخفی کاری غازها- یکی در قالب ورزش-یکی در قالب شوتر صنعتی- یکی در قالب بازی مستقل -یکی در قالب ژانرهای دیگر و یا انواع گیمپلی دیگر است. پس حمالی یا شلیک کردن یا پریدن یا شوت زدن. در نقطه ابتدایی نه بد اس و نه خوب- اینکه کل یک بازی ماهیگیری است یا مشت زنی یا شلیک یا ترکیب یا باربری نه فحش است نه سپاسگذاری. امیدوارم در انتخاب کلمات برای بیان نظر شخصی و قدم بعدی تبادل نظر درست مخالف و موافق کوشا باشیم . پنهان نیست بنده عاشق تیم سازنده بازی و کوجیما بودم و هستم اما عاشق بقیه خوبها هم هستم . چرا باید دو قطبی کنم فضا رو و یا این اثر رو با دیگری که اصلا بهم ارتباطی ندارند.
والا من اینقدر که شما یه بازی رو جدی گرفتین نگرفتم ولی اگه منظورتون از پروفایل این امضا زیر پستهام هست این مال اکانت آمریکا من هست من یک اکانت انگلیس هم دارم که دث استرندینگ رو با اون تموم کردم اینم لینکش هست
gomnam2525's PSN Profile
من فکر میکنم شما بجای اینکه بیاین اینجا بشنین یکی مثل من رو با ده صفحه تایپ کردن قانع کنین برین یه بار دیگه بازی دث رو انجام بدین و لذتش رو ببرین بذارین ما هم تو حماقت خودمون دست و پا بزنیم;)
 
آخرین ویرایش:
یه ویدئو خیلی جالب پیدا کردم :


طرف میخواد ببینه نظر ملت در مورد دث استرندینگ چقدر واقعیه. اول یه سری سوال مطرح میکنه در این حد که شما دث استرندینگ رو بازی کردید یا نه و این که چند ساعت بازیش کردین یا اگه بازی نکردین کجاها اخبارش رو دنبال کردین و بر اساس جوابهایی که میدین سوالهای دیتیل تری از بازی رو مطرح میکنه. با همین شگرد ساده متوجه میشه که حدود نیمی از کسانی که توی این نظرسنجی گفتن DS رو بازی کردن و گفتن بیخود بوده اصلا بازیش نکردن چون جواباشون بقدری پرت و پلا بوده که معلومه دست هم بهش نزدن و به دروغ گفتن که مثلا فلان مقدار ساعت بازیش کردن :)) خلاصه همون داستانی که ما هم در بازیسنتر تجربه کردیم بقیه جاها هم هست و خیلی از کسایی که حمله کردن به تاپیکهای مرتبط به DS احتمالا حتی یک ثانیه هم تستش نکردن ولی خب از روی هیت سعی کردن بکبوننش!
در ضمن این بابا وقتی بازی اومدش یه ویدئو فرست ایمپرشن از بازی داد و کلی ترولش کرد. خواستم بگم اینطور نبوده که خودشم فن چشم و گوش بسته باشه. گفته قرار بزودی یه ویدئو 2 ساعته نقد و تحلیل کامل DS بزاره و به همه نقاط قوت و ضعف بازی رو پوشش بده.
 
آخرین ویرایش:
جایزه های PS blog که همه رو مردم انتخاب میکنن:

Best Narrative
Best Graphical Showcase
Best Soundtrack
Best PlayStation Console Exclusive
Best Performance
Best PS4 Game
Studio of the Year

همه بالایی ها رو Death Stranding برد.

یه ویدئو خیلی جالب پیدا کردم :


طرف میخواد ببینه نظر ملت در مورد دث استرندینگ چقدر واقعیه. اول یه سری سوال مطرح میکنه در این حد که شما دث استرندینگ رو بازی کردید یا نه و این که چند ساعت بازیش کردین یا اگه بازی نکردین کجاها اخبارش رو دنبال کردین و بر اساس جوابهایی که میدین سوالهای دیتیل تری از بازی رو مطرح میکنه. با همین شگرد ساده متوجه میشه که حدود نیمی از کسانی که توی این نظرسنجی گفتن DS رو بازی کردن و گفتن بیخود بوده اصلا بازیش نکردن چون جواباشون بقدری پرت و پلا بوده که معلومه دست هم بهش نزدن و به دروغ گفتن که مثلا فلان مقدار ساعت بازیش کردن :)) خلاصه همون داستانی که ما هم در بازیسنتر تجربه کردیم بقیه جاها هم هست و خیلی از کسایی که حمله کردن به تاپیکهای مرتبط به DS احتمالا حتی یک ثانیه هم تستش نکردن ولی خب از روی هیت سعی کردن بکبوننش!
در ضمن این بابا وقتی بازی اومدش یه ویدئو فرست ایمپرشن از بازی داد و کلی ترولش کرد. خواستم بگم اینطور نبوده که خودشم فن چشم و گوش بسته باشه. گفته قرار بزودی یه ویدئو 2 ساعته نقد و تحلیل کامل DS بزاره و به همه نقاط قوت و ضعف بازی رو پوشش بده.

تایم لاین هیتر های بازی:

قبل از عرضه: بازی گیم پلی نداره کوجیما داره داره مظلوم نمایی میکنه بهش نمره بالا بدن

زمان عرضه: نمره ها نشون میده گیم پلی افتضاحه بازی آشغال حالا شما نمیخوای قبول نکن واقعیت همین. کوجیما هم درسته مظلوم نمایی کرد ولی یه عده گولش نخوردن و نمره بالا ندادن ولی اون یه عده دیگه که 9 و 10 دادن همه ذوب شده بودن و گول خوردن. نمره های یوزر های متا هم که جلو تر میره پایین تر میاد بیشتر به نظر مردم نزدیک میشه

بعد از GOTY ها و بهترین بازی از نظر یوزر ها و جایزه بهترین کارگردانی TGA:
 
جایزه های PS blog که همه رو مردم انتخاب میکنن:

Best Narrative
Best Graphical Showcase
Best Soundtrack
Best PlayStation Console Exclusive
Best Performance
Best PS4 Game
Studio of the Year

همه بالایی ها رو Death Stranding برد.
باورم نمیشه وقتی طرفدارا اینقدر با بازی حال کردن یه عده پیدا میشن آرزو میکنن که ای کاش سونی با کوجیما و تیمش عین کونامی رفتار میکرد و این آزادی رو به استودیو نمیداد. :D یعنی فکر کن چقدر باید این هیتِ قوی باشه تا بیای همچین چیزی رو برای یه استودیوی مستقل بخوای. :D
 
این به نظرم اصلاً نیازی به اسپویلر نداره و کلاً هیچ ارتباطی به داستان نداره و بیشتر یه حالت جالب و بامزه‌ای داره، ولی به هر حال شاید یکی بخواد خودش توی بازی تجربه کنه:

بروبچ رفتن تو حال و هوای کریسمس! :دی

m9uo_death_stranding™_20191220194414.jpg

------------------

بازی رسماً وارد ژانر وحشت شد! :| BB جون رو که بردن برای تعمیرات، دیگه نمیشه مثل قبل راحت فهمید این BTها کدوم گوری هستن و این قضیه با کوهنوردی وسط برف و سرما ترکیب شده بود و داشتم برای خودم قدم می‌زدم که یه دفعه یکی از این BTهای بی‌وجدان نعره‌کشان اومد سراغم و یه نیمچه سکته‌ای زدم! :|
بنده خدا سم هم دلش برای BB تنگ شده و توی اون بخش اگه صفحه لمسی کنترلر رو فشار بدیم، علاوه بر جملات قبلی یه سری جمله هم در مورد این نوزاد مظلوم میگه! :D
 
نه اشتباه میکنی من فقط اوایل اونم تو یه پست فقط گفتم حس خوبی ندارم چون بازی با تیم کوچیکی ساخته میشه که اونم سخت در اشتباه بودم :D وگرنه همیشه میگفتم بازی خفن میشه، تازه عجیبم نیست اگه اینطور میبود، قرار نیست چون یه نفر به یه چیزی گیر میده تا ابد اونطوری بمونه ممکنه نظرش تغییر کنه و کاملا برعکس بشه

نمیدونم چرا تو فروم میخان یه پست از قدیم کاربرا بکشن بیرون بگن تو فلان چیزو گفتی الان نشده یا الان داری غیرش رو میگی، خب فک نکنم آدمی باشه که همیشه درست بگه و اشتباه نکنه.

--------

بازی دوتا چیز کم داره

یکی اینکه نمیشه با فرندهای پلی استیشن استرند کرد
دومم فتو مود هست، البته که میشه تمامی گزینه های HUD رو خاموش کرد و اسکرین گرفت ولی فتو مد خیلی فرق داره قضیه اش..

و اینکه باحالش میشد سم پورتری که در رتبه اول هست کلا (همه پلیرها) از لحاظ لول و تایم اینارو نشون میداد..

شد سه تا که :دی
امیدوارم بازی بعدیشم با سونی بسازه کوجیما
 
امریکا به طور کامل متحد شد دوستان هنوز سر بازی خوب یا بد درگیری داندالان فقط باید درباره اتفاقاتی که تو بازی افتاده بحث کردکسی که از بازی خوشش اومده نه قبول میکنه بازی بده و برعکس
 
  • Like
Reactions: killzone1988
الان دارم با موتور از weather station برمیگردم، قشنگ شبیه ساز پیاده روی بودن بازیو با بند بند وجودم دارم تجربه میکنم با بارها گیر افتادن دست BT ها:دی
در کل این بازی بهم ثابت کرد کامل که اصلا حرف هیچ کسو نباید گوش داد...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or