Multi Platform Death Stranding

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:
خب بعد 100 ساعت بازی پلات شد برای شخص من یکی از بهترین تجربه های این نسل بود، گیم پلی لوپش فوق العاده عالی و اعتیاد اور بود به طوری که از تک تک ثانیه هاش لذت بردم حالا بعضی دوستان حوصله اینجور کارهارو ندارن ولی برای من لذت بخش بود.
از لحاظ داستانی چندتا اپیزود اول پیشروی داستان کند بود ولی تقریبا از اپیزود 8 به بعد وارد یه فاز دیگه میشه داستان و پایان میخکوب کننده ای برای من داشت و اینکه هر چقدر از بازی تامی ارل جنکینز در نقش دای هارد من و مدز میکلسن تو اپیزود های اخر بگم کم گفتم فوق العاده عالی کار کردن.
نکته منفی برای من چالش برانگیز نبودن باس ها بود با اینکه از لحاظ دیزاین عالی بودن ولی مکانیزم های ساده ای داشتن که حتی رو درجه سختی هارد هم راحت میشد ردشون کرد همین اسون بودن در مورد bt ها هم صدق میکنه که از یه جایی به بعد چالش نداشتن.
از لحاظ طراحی محیطی شگفت انگیز بود بازی بعضی جاها فقط دوست داشتی بشینی نظاره گر منظره های بازی بشی گرافیکم که سنگ تموم گذاشتن از طراحی چهره ها بگیر تا محیط دم گریلا گرم با این موتور بازیسازیشون :D.
در اخر من نمره 9.5 از ده میدم و جزو تاپ10 بازی های این نسل بود برام و نسبت به متال 5 خیلی برای من لذت بخش تر بود بازی.
موفق باشید.
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    150.6 KB · مشاهده: 625
خب بعد 100 ساعت بازی پلات شد برای شخص من یکی از بهترین تجربه های این نسل بود، گیم پلی لوپش فوق العاده عالی و اعتیاد اور بود به طوری که از تک تک ثانیه هاش لذت بردم حالا بعضی دوستان حوصله اینجور کارهارو ندارن ولی برای من لذت بخش بود.
از لحاظ داستانی چندتا اپیزود اول پیشروی داستان کند بود ولی تقریبا از اپیزود 8 به بعد وارد یه فاز دیگه میشه داستان و پایان میخکوب کننده ای برای من داشت و اینکه هر چقدر از بازی تامی ارل جنکینز در نقش دای هارد من و مدز میکلسن تو اپیزود های اخر بگم کم گفتم فوق العاده عالی کار کردن.
نکته منفی برای من چالش برانگیز نبودن باس ها بود با اینکه از لحاظ دیزاین عالی بودن ولی مکانیزم های ساده ای داشتن که حتی رو درجه سختی هارد هم راحت میشد ردشون کرد همین اسون بودن در مورد bt ها هم صدق میکنه که از یه جایی به بعد چالش نداشتن.
از لحاظ طراحی محیطی شگفت انگیز بود بازی بعضی جاها فقط دوست داشتی بشینی نظاره گر منظره های بازی بشی گرافیکم که سنگ تموم گذاشتن از طراحی چهره ها بگیر تا محیط دم گریلا گرم با این موتور بازیسازیشون :D.
در اخر من نمره 9.5 از ده میدم و جزو تاپ10 بازی های این نسل بود برام و نسبت به متال 5 خیلی برای من لذت بخش تر بود بازی.
موفق باشید.
واقعا دمتون گرم ... من کاری ندارم که من از بازی خوشم نیومد ولی پلات کردن این بازی کار سختیه من فقط یه پر اون ستاره رو تونستم آبی کنم بقیشون سبز و زرد بودن آخر بازی:)):)):)) درضمن اگه جلو باس فایتها هیچ کاری هم نمیکردیم بازم اونا کاری نمیتونستن بکنن با ما فقط یه جورایی میرفتی تو مواد نفتی که اونا ازشون ساخته شده بودن
 
  • Like
Reactions: American Idiot
گیم پلی با ایجاد انگیزه برای بازیکن- پاسخ دادن سوالهای معماهای بازی در طول داستان بازی- ماموریتهای غیر تکراری - وجود کات سینهای مفید نه به مقدار زیاد آنهم در انتهای بازی-
گیم پلی انگیزه ایجاد میکنه و کاملا پاداش دهنده هست. اتفاقا پاداش جدیدی رو تعریف کرده که کاملا به قول معروف دیوار چهارم میشکنه به صورتی که تو عالم واقعی واقعا احساس پاداش میکنی. الان نیاید بگید میازاکی این کار قبلا کرده و اینا چون نوشتن یه مسج با راحت تر کردن بازی برای دیگران دو تا چیز کاملا جدایی هستن.

در مورد ماموریت ها تکراری چند تا مورد مهم تو این بازی دخیل که یکیش همون نکته ی بالاست. مسئله دیگه این که بازی المنت های به شدت زیاد و پیچیده ای داره که مجبورتون نمیکنه ازش استفاده کنید و استفاده نکردن از این المنت ها تا حدود زیادی بازی تکراری میکنه پس برای کسی که دیفالت ذهنیش رسیدن به نقطه B هست این بازی خسته کنندست و البته همین جا دوستانی هستند که بعد ۹۰ ساعت تازه به چپتر ۴ رسیدن و گیم پلی جذابیتش از دست نداده.

روایت هم تا حدودی میتونه مشکل داشته باشه از نقطه نظر روایت مدرن تو بازی ها ولی باید قبول کرد این بازی با همین شکل روایت و داستان وضعش از ۹۰ درصد بازی های الان که تو همین گیم اواردز هم جایزه بردن بهتر عمل کرده و دلیلشم این که روایت به جز دو سه تا استثنا هنوز تو بازی های ویدیویی تو سطح قابل قبولی در مقایسه با سینما قرار نگرفته.

در کل شما تنها نیستی و این بازی اولین بازی کوجیما نیست که یه تعدادی باهاش ارتباط برقرار نکردن.

برای مثال المنت بازی مخفی کاری این که از شما میخواد ماموریت رو مخفی و طبق قوانین نانوشته این ژانر بری در غیر این صورت گیم پلی به شدت خسته کننده و غیرمنطقی پیش میره برای مثال ویدیو زیر از یوتوب ببینید که تبعیت نکردن از قوانین بازی چه فاجعه ای رو میتونه به همراه داشته باشه.
ولی آیا مشکل خود بازی mgs3؟ خیر صرفا شخصی که پا به دنیای مخفی کاری گذاشته حاضر نیست قوانین دنیاش رو بپذیره.

 
امروز داشتم بازی های با تگ masterpiece رو تو استیم نگاه میکردم چشمم خورد به یه بازی به نام man standing.اینم لینک استیمش.عکساشو دیدم انگار شبیه یه نسخه الفا از دث استرندیگه:-?.ولی فک کنم به قصد مسخره بازی ساخته شده :D و نظرات یوزر هام باحاله.
 
اصلا بحث بکش بکش نیست من بعد بازی کوجیما استاروارز جدای رو گرفتم واقعا انگار از یه کار طاقت فرسا و تکراری رفته باشم وسط یه شهر بازی!!! شاید این گیم به نظر بچگونه بیاد ولی واقعا هر لحظه تنوع فضا و تنوع دشمنهای بازی هم انسانی هم غیرانسانی باعث میشه اصلا خسته نشی بخشهای معما و پیدا کردن راه اصلی تا موضوع ماموریت که واقعا خوب کار شده ولی تو بازی کوجیما اون زوری که سم پورتر اول بلند کردن سفارش بخصوص اگه بار هم سنگین بود میزد رو من احساس میکردم رو کول خودمه:D
بازهم میگویم شما این بازی سلیقه ات نیست چرا که استار وارزی که نام میبرید بنا به متا پرستان نزدیک دث استرندینگ است و از نظر تبلیغات غول های مارکت پشت بازی هستند اما چرا بازی کانترو ورسی نیست؟ چرا که قدمی رو به جلو نیست تنها پاسخ گو سلیقه بخشی از بازار با استاندارد های جا افتاده است . این از دمیج کنترلی که زدم تا بحث رو بعد از یکماه از ناموسی بکشانم روی زمین تا بشه حرف زد . اینکه کسی دوست داره کات کم ببینه یا زیاد اینم باز سلیقه است و هنر سازنده و اینکه کی بسازه این کات سین هارو . اما تا جایی که بازی کردم 161 ساعت گیمپلی بنده له له میزنم برای کات سین . حالا شما میخواهی تو 150 ساعت گیمپلی با رویکرد کامپلیشینیست در حد بازی های معمول کات سین ببینی این خواست شماست . روزهای اول یادمه کاربران عضو گوگل ترنسیلیوتر هجمه میکردن این بازی همش کات سین هست این دسته دروغشون معلوم شد چون بازی نکرده بودن و فقط لاف میومدن . الان موضوع سر این هست که بازم با این حجم گیمپلی بازم کات سین زیاده؟ خوب این معیارها ثابت نیستند این سازنده مدلش اینه . نمره بازیش هم همینه فروش اش هم همینه منتها دارای احترام است بین افراد جامعه . این حداقل اش است . دیگه فاجعه است و بد مال بازی هایی است که همین الان در بازار هستند .
 
امروز داشتم بازی های با تگ masterpiece رو تو استیم نگاه میکردم چشمم خورد به یه بازی به نام man standing.اینم لینک استیمش.عکساشو دیدم انگار شبیه یه نسخه الفا از دث استرندیگه:-?.ولی فک کنم به قصد مسخره بازی ساخته شده :D و نظرات یوزر هام باحاله.
با توجه به تموم شدن جو هیت علیه بازی و اینکه بازی با آپدیتهاش برای pc میاد و شایدم تنظیمات گرافیکی اختصاصی چند مورد، فکر کنم احتمالش باشه متای بالاتری روی pc بگیره.
باید دید اونموقع هم مسخره میکنن یا نه.
 
گیم پلی انگیزه ایجاد میکنه و کاملا پاداش دهنده هست. اتفاقا پاداش جدیدی رو تعریف کرده که کاملا به قول معروف دیوار چهارم میشکنه به صورتی که تو عالم واقعی واقعا احساس پاداش میکنی. الان نیاید بگید میازاکی این کار قبلا کرده و اینا چون نوشتن یه مسج با راحت تر کردن بازی برای دیگران دو تا چیز کاملا جدایی هستن.

در مورد ماموریت ها تکراری چند تا مورد مهم تو این بازی دخیل که یکیش همون نکته ی بالاست. مسئله دیگه این که بازی المنت های به شدت زیاد و پیچیده ای داره که مجبورتون نمیکنه ازش استفاده کنید و استفاده نکردن از این المنت ها تا حدود زیادی بازی تکراری میکنه پس برای کسی که دیفالت ذهنیش رسیدن به نقطه B هست این بازی خسته کنندست و البته همین جا دوستانی هستند که بعد ۹۰ ساعت تازه به چپتر ۴ رسیدن و گیم پلی جذابیتش از دست نداده.

روایت هم تا حدودی میتونه مشکل داشته باشه از نقطه نظر روایت مدرن تو بازی ها ولی باید قبول کرد این بازی با همین شکل روایت و داستان وضعش از ۹۰ درصد بازی های الان که تو همین گیم اواردز هم جایزه بردن بهتر عمل کرده و دلیلشم این که روایت به جز دو سه تا استثنا هنوز تو بازی های ویدیویی تو سطح قابل قبولی در مقایسه با سینما قرار نگرفته.

در کل شما تنها نیستی و این بازی اولین بازی کوجیما نیست که یه تعدادی باهاش ارتباط برقرار نکردن.

برای مثال المنت بازی مخفی کاری این که از شما میخواد ماموریت رو مخفی و طبق قوانین نانوشته این ژانر بری در غیر این صورت گیم پلی به شدت خسته کننده و غیرمنطقی پیش میره برای مثال ویدیو زیر از یوتوب ببینید که تبعیت نکردن از قوانین بازی چه فاجعه ای رو میتونه به همراه داشته باشه.
ولی آیا مشکل خود بازی mgs3؟ خیر صرفا شخصی که پا به دنیای مخفی کاری گذاشته حاضر نیست قوانین دنیاش رو بپذیره.

بادرود به بهترین شکل ممکن توضیح دادی- دقیقا من هنوز بعد 161 ساعت نیمه بازی هستم . سعی میکنم با هر ایتم و فیچر و پیاده سازی اشون در گیمپلی ام غنی تر کنم بازی رو . نپذیرفتن قواعد یونیورس بازی یک انتخاب است اما دیگه نباید بعدش روضه بخونیم . این بازی خیلی دیگه باید تک بعدی باشه ادم که این همه امکانات و محتوا رو فقط بخواهد با یک متد انجام دهد و انتظار تکرار هم نداشته باشد.
 
چرا بعد این آپدیته بدون آپدیت نمیشه لاگین کرد بخش آنلاین بازی؟ :(
باید صبر کنم شبانه بگیرم
یکیم آخر جواب ما رو درمورد اون تروفیه و +New Game بازی نداد :(
 
چرا بعد این آپدیته بدون آپدیت نمیشه لاگین کرد بخش آنلاین بازی؟ :(
باید صبر کنم شبانه بگیرم
یکیم آخر جواب ما رو درمورد اون تروفیه و +New Game بازی نداد :(
خب این آپدیتی که دادن یه تغییراتی رو به وجود آورده برای همین نمیتونید بدون نصبش لاگین کنید. (مثلا قابلیت Dispose کردن وسایل نقلیه ای که بقیه پلیرا بدجایی گذاشتن و تو راهتون هستن)
راجب تروفیا هم من نگرفتمشون، ولی بازی نیوگیم پلاس نداره. :D
 
  • Like
Reactions: Cait Sith
من نزدیک دو هفته میشه بخش داستانی بازیو تموم کردم، اول بگم که یه هفتاد ساعتی طول کشید..، دوست داشتم بیشتر طولش بدم (خیلی) ولی از ترس اسپویل زیاد کشش ندادم (البته الان دارم مراحل فرعی رو میرم و ساخت و ساز میکنم برای رفاه پلیرهای دیگه :دی یه ۹۰ ساعتی شده)

الان فقط میخام راجع به اندینگ حرف بزنم بدون اسپویل، یکی از زیباترین و احساسی ترین و شوکه کننده ترین اندینگ هایی بود که دیدم..، اونجا فهمیدم چرا کوجیما دوتا بازیگر حرفه ای آورده، حالت های صورت و موشن کپچرها و بازی ها و صداگذاری ها در بهترین حالت ممکن بودن. به صورت اتفاقی یه دوستی کنار من بود موقع دیدن پایان بازی، کسی که هیچ علاقه ای به بازی کردن نداره، وقتی برگشتم دیدم داره گریه میکنه!! اینقدر تحت تاثیر قرار گرفته بود..، هنوزم فکر پایان بازی بعضی موقع ها میاد تو سرم، و اونقدر برام لذت بخشه که دوست ندارم زیاد ببینمش و گذاشتم همینطور دست نخورده بمونه..، من نمونه ی کارگردانی و موشن کپچر و گرافیک ندیدم مثل این بازی، مخصوصا پایان بندی که باعث میشه وقتی برگردید عقب نکته های آنلاک شده زیادی رو حتی تو کوچکترین حرفای شخصیت ها متوجه بشید اصلا هر جا و گوشه ی بازی بعد از پایان تبدیل میشه به غمکده!!، من به شخصه از این دو ساعت اندینگ لذت بردم و باید بگم پایان بازی یه غم یه احساسی رو درون من گذاشته که هر از چند گاهی منو یاد داستان و پایان احساسیش میندازه، من این بازی رو یکی از بهترین کارهای کوجیما میدونم اگه نگم بهترین..
 
من بعد از ۴۰،۵۰ ساعت تازه رفتم اپیزود چهارم و... الله اکبر! :دی داستان داره کم‌کم به جاهای جالبی می‌رسه و اوضاع خیلی عجیب شده!
کل بخش‌های بازی یه طرف و این جاده‌سازی یه طرف. حدیث داریم که لذت معنوی‌ای که انسان از جاده‌سازی توی Death Stranding می‌بره رو از کمک یه یتیم نمی‌بره (حالا یکی جدی میگیره و بهش برمی‌خوره، نیازی نیست که بگم شوخیه! :دی).
وقتی این ساخت و سازها رو انجام میدی و هم کار خودت رو راحت می‌کنی و هم بقیه صفا می‌کنن، واقعاً حس محشری داره! تا الآن حدود ۴۰۰ هزارتا لایک گرفتم و ببینیم تا کجا می‌رسه! کلاً این حالت آنلاین بازی فوق‌العادست و حداقل من که مشابهش رو ندیدم (شاید چون بازی‌های آنلاین زیادی رو تجربه نکردم. اون سری Soulsborne هم خیلی فرق داره با این). به اشتراک گذاری دنیای بازی بین بازیکن‌های مختلف خیلی خوب از آب در اومده و بارها پیش اومده از آیتم‌ها و سازه‌هاشون کمک گرفتم. مثلاً چند تُن آهن و چیزهای دیگه توی کامیون ریخته بودم و داشتم می‌رفتم برای جاده‌سازی و وسط راه انقدر بارون اومد که کامیون پوسید! :| از اون طرف هم شارژش در مرز تموم شدن بود و کلاً اوضاع خیلی خراب شده بود، ولی یه دفعه در دوردست یه شارژر دیدم که یه مؤمنی ساخته بود و رفتم کلی صلوات براش فرستادم در قالب لایک. :دی بعد هم از دل بارون زدم بیرون و وسط خرابه‌ها یه کامیون سالم پیدا کردم که یه بنده خدایی به هر دلیلی ولش کرده بود و بارها رو تخلیه کردم توی جدیده و با انرژی رفتیم سراغ ادامه‌ی کار. همچین لحظاتی واقعاً موندگار هستن و از اون چیزهایی هستن که اگه آدم اهل این سبک باشه، فراموش نمی‌کنه و تا مدت‌ها توی ذهنش می‌مونه. ولی از اون طرف اگه کسی حال نکنه هم دو بار که به این شرایط برخورد کنه، دیسک رو درمیاره و میندازه توی سطل آشغال و بعد یادش می‌افته که قیمتش زیاده و درمیاره تمیز میکنه و میذاره برای فروش! :دی
راستی یه چیز لذت‌بخش دیگه توی بازی هم استفاده از Bola Gun هست. توی ویدیوهاش یه حالت شل و ولی داشت، ولی وسط خود بازی خیلی بهم حال میده و می‌زنم به دل دشمن و بندگان خدا در حالی که از در و دیوار می‌ریزن که بار و بندیل ما رو بدزدن، یکی یکی به فنا میرن و اون لحظه‌ای که طناب دورشون پیچیده میشه و یه ثانیه صحنه آهسته میشه، بدجوری عالیه! :دی
 
من نزدیک دو هفته میشه بخش داستانی بازیو تموم کردم، اول بگم که یه هفتاد ساعتی طول کشید..، دوست داشتم بیشتر طولش بدم (خیلی) ولی از ترس اسپویل زیاد کشش ندادم (البته الان دارم مراحل فرعی رو میرم و ساخت و ساز میکنم برای رفاه پلیرهای دیگه :D یه ۹۰ ساعتی شده)

الان فقط میخام راجع به اندینگ حرف بزنم بدون اسپویل، یکی از زیباترین و احساسی ترین و شوکه کننده ترین اندینگ هایی بود که دیدم..، اونجا فهمیدم چرا کوجیما دوتا بازیگر حرفه ای آورده، حالت های صورت و موشن کپچرها و بازی ها و صداگذاری ها در بهترین حالت ممکن بودن. به صورت اتفاقی یه دوستی کنار من بود موقع دیدن پایان بازی، کسی که هیچ علاقه ای به بازی کردن نداره، وقتی برگشتم دیدم داره گریه میکنه!! اینقدر تحت تاثیر قرار گرفته بود..، هنوزم فکر پایان بازی بعضی موقع ها میاد تو سرم، و اونقدر برام لذت بخشه که دوست ندارم زیاد ببینمش و گذاشتم همینطور دست نخورده بمونه..، من نمونه ی کارگردانی و موشن کپچر و گرافیک ندیدم مثل این بازی، مخصوصا پایان بندی که باعث میشه وقتی برگردید عقب نکته های آنلاک شده زیادی رو حتی تو کوچکترین حرفای شخصیت ها متوجه بشید اصلا هر جا و گوشه ی بازی بعد از پایان تبدیل میشه به غمکده!!، من به شخصه از این دو ساعت اندینگ لذت بردم و باید بگم پایان بازی یه غم یه احساسی رو درون من گذاشته که هر از چند گاهی منو یاد داستان و پایان احساسیش میندازه، من این بازی رو یکی از بهترین کارهای کوجیما میدونم اگه نگم بهترین..
امید جان بنظرت برای منی که فن شدید داستان سرایی MGS هستم ولی بشدت از MGSV ناامید شدم، داستان DS میتونه منو راضی کنه؟
 
امید جان بنظرت برای منی که فن شدید داستان سرایی MGS هستم ولی بشدت از MGSV ناامید شدم، داستان DS میتونه منو راضی کنه؟

من خودم جزو کسایی بودم که برای mgsv چند سال چندین مقاله نوشتم و لحظه به لحظه اخبارش رو دنبال میکردم، ولی بعد اومدن بازی بنا به دلایل زیاد خیلی ناامید شدم و به قولی خورد تو پرم، تا جایی که این نزدیکی های عرضه دث بود که اخبارش رو جدی دنبال کردم و تصمیم گرفتم بازی رو بخرم، والا قصد داشتم دیگه سمت بازیهای کوجیما نرم..

حالا میبینی که این آدم الان تبدیل به چی شده :دی فک کنم این جوابو بهت داده باشه، بازی کن بدون پیش زمینه فکری، صبور باش و لذت ببر.
 
گیم پلی انگیزه ایجاد میکنه و کاملا پاداش دهنده هست. اتفاقا پاداش جدیدی رو تعریف کرده که کاملا به قول معروف دیوار چهارم میشکنه به صورتی که تو عالم واقعی واقعا احساس پاداش میکنی. الان نیاید بگید میازاکی این کار قبلا کرده و اینا چون نوشتن یه مسج با راحت تر کردن بازی برای دیگران دو تا چیز کاملا جدایی هستن.

در مورد ماموریت ها تکراری چند تا مورد مهم تو این بازی دخیل که یکیش همون نکته ی بالاست. مسئله دیگه این که بازی المنت های به شدت زیاد و پیچیده ای داره که مجبورتون نمیکنه ازش استفاده کنید و استفاده نکردن از این المنت ها تا حدود زیادی بازی تکراری میکنه پس برای کسی که دیفالت ذهنیش رسیدن به نقطه B هست این بازی خسته کنندست و البته همین جا دوستانی هستند که بعد ۹۰ ساعت تازه به چپتر ۴ رسیدن و گیم پلی جذابیتش از دست نداده.

روایت هم تا حدودی میتونه مشکل داشته باشه از نقطه نظر روایت مدرن تو بازی ها ولی باید قبول کرد این بازی با همین شکل روایت و داستان وضعش از ۹۰ درصد بازی های الان که تو همین گیم اواردز هم جایزه بردن بهتر عمل کرده و دلیلشم این که روایت به جز دو سه تا استثنا هنوز تو بازی های ویدیویی تو سطح قابل قبولی در مقایسه با سینما قرار نگرفته.

در کل شما تنها نیستی و این بازی اولین بازی کوجیما نیست که یه تعدادی باهاش ارتباط برقرار نکردن.

برای مثال المنت بازی مخفی کاری این که از شما میخواد ماموریت رو مخفی و طبق قوانین نانوشته این ژانر بری در غیر این صورت گیم پلی به شدت خسته کننده و غیرمنطقی پیش میره برای مثال ویدیو زیر از یوتوب ببینید که تبعیت نکردن از قوانین بازی چه فاجعه ای رو میتونه به همراه داشته باشه.
ولی آیا مشکل خود بازی mgs3؟ خیر صرفا شخصی که پا به دنیای مخفی کاری گذاشته حاضر نیست قوانین دنیاش رو بپذیره.

ممنون از توضیحات شما این که این گیم خیلی سنگین و پیچیده کار شده و موارد خیلی زیادی در اون وجود داره شکی نیست یا مثلا منوهایی که در مورد پیشرفت بازیکن و وزن محموله و موارد دیگه که داخل منو ها گنجونده شده ساده نیست و طراحی و پیاده کردن اون نیاز به انرژی و نفر و زمان داره ولی با اینکه گیمر تمام اینها رو میبینه و درک میکنه که زمان زیاد بعلاوه درک مطلب بالایی در گیم پیاده شده ولی در مجموع ( البته نه همه) نمیتونه اون لذتی رو که مثلا از یه گیم ساده تر میبره رو تو این بازی لمس کنه اگه در کنار تمام این موارد یک مقدار به تنوع فضاها دشمنان (البته بغبر از زمانی که شما بلعیده میشین توسط بی تی ها) و تنوع گیم پلی هم پرداخته میشد احتمالا خیل زیادی از دوستان که گیم رو رد کردن هم به جمع دوستداران میپیوستن..مثل این میمونه که مهم ترین بخش یه غذا که طعم هست رو فراموش کنید و کلی به دیزاین و نحوه سرو کردن بها بدین مطمعنا مهمانها به شما احسنت میگن ولی از خوردن اون غذا لذت نخواهند برد
 
بازهم میگویم شما این بازی سلیقه ات نیست چرا که استار وارزی که نام میبرید بنا به متا پرستان نزدیک دث استرندینگ است و از نظر تبلیغات غول های مارکت پشت بازی هستند اما چرا بازی کانترو ورسی نیست؟ چرا که قدمی رو به جلو نیست تنها پاسخ گو سلیقه بخشی از بازار با استاندارد های جا افتاده است . این از دمیج کنترلی که زدم تا بحث رو بعد از یکماه از ناموسی بکشانم روی زمین تا بشه حرف زد . اینکه کسی دوست داره کات کم ببینه یا زیاد اینم باز سلیقه است و هنر سازنده و اینکه کی بسازه این کات سین هارو . اما تا جایی که بازی کردم 161 ساعت گیمپلی بنده له له میزنم برای کات سین . حالا شما میخواهی تو 150 ساعت گیمپلی با رویکرد کامپلیشینیست در حد بازی های معمول کات سین ببینی این خواست شماست . روزهای اول یادمه کاربران عضو گوگل ترنسیلیوتر هجمه میکردن این بازی همش کات سین هست این دسته دروغشون معلوم شد چون بازی نکرده بودن و فقط لاف میومدن . الان موضوع سر این هست که بازم با این حجم گیمپلی بازم کات سین زیاده؟ خوب این معیارها ثابت نیستند این سازنده مدلش اینه . نمره بازیش هم همینه فروش اش هم همینه منتها دارای احترام است بین افراد جامعه . این حداقل اش است . دیگه فاجعه است و بد مال بازی هایی است که همین الان در بازار هستند .
اتفاقا من مخالف کات سین نیستم مثلا تو بازی هوی رین یا بازی the order واقعا کات سینها خیلی مفید و بجا بود احتمالا کات سینی که بیشتر دیالوگ داره برای دوستانی که توجه نمیکنن که چه مکالماتی رد و بدل میشه شاید خسته کننده باشه ولی وجدانا یه کات سین 2 ساعته که بخواد تو این زمان 90 درصد سوالهایی که درطول گیم داشتیم رو جواب بده اونم فقط با دیالوگ یه کم غیر معقوله این که میگین سازنده نزد جامعه گیمرها محترمه دقیقا شاید نصف کسانی که گیم رو تموم کردن به همین خاطر بوده و الا همون یه ساعت اول دیسک رو از کنسول خارج میکردن..هیچ گیمی رو من یاد ندارم که دوستانی که خوششون اومده بخوان اینقدر مخالف ها رو به قولی راهنمایی کنن که به اصطلاح اشتباه میکنن!! همین یه دلیل ساده هست که مسئله ای این وسط جور نیست و ایرادی وجود داره و الا اصلا نیازی به این کار نبود! مثل خیلی از گیمهای دیگه خیلیها دوستش دارن خیلی ها هم خیر ولی دیگه اینقدر جدل دیده نمیشه تو دنیای بازی.....
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or