PlayStation Death Stranding 2: On The Beach

سازنده
Kojima Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
ds2_keyimage_withoutreleasedate_16x9.png

سازنده: Kojima Production
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم: PS5
تاریخ عرضه: 26 ژوئن 2025

"دث استرندیگ 2 ژانر استرند را بازنگری خواهد کرد."
استاد هیدئو کوجیما B-)

سم و یارانش سفری فراتر از UCA را برای وصل کردن آدمها به یکدیگر آغاز میکند تا نسل انسان را از خطر انقراض نجات دهند, و در طول این سفر با موانع زیادی همچون دشمنان فراطبیعی و سوال های سختی همچون "آیا ما باید به یکدیگر وصل میشدیم؟" رو به رو میشوند.
photo_2024-02-06_18-21-04.png
اطلاعات داستانی:

1. نام کامل بازی Death Stranding 2: On The Beach است.

2. علاوه بر بازگشت سه شخصیت سم, فرجایل و هیگز , دو شخصیت جدید به نام Tomorrow و Rainy با هنرپیشگی Elle Fanning و Shioli Kutsuna به مجموعه دث استرندینگ اضافه خواهند شد.
مدل کارگردان معروف جورج میلر, در نقش شخصیتی به نام Tarman در بازی وجود دارد که گربه روی دوشش از شخصیت کاپیتان هارلاک ایده برداری شده.

3. کوجیما پس از وقوع کرونا مجبور به بازنویسی قسمت دوم شده.

4. براساس گفته این بازیساز بزرگ, اگر الی فنینگ پیشنهاد همکاری اش را قبول نمیکرد, او مجبور به بازنویسی بخشی از بازی میشد, شخصیت فنینگ در بازی مرموزه و ممکنه دوست یا دشمن شما باشه.

5. مدل کارگردان معروف جورج میلر, در بازی وجود دارد که گربه روی دوشش از شخصیت کاپیتان هارلاک ایده برداری شده.

6. مدل کارگردانی دیگری به نام فیف آکین در بازی است که نقش عروسکی کوچک شبیه عروسک های ژاپنی bunraku را ایفا میکند, او سم را در سفر هایش همراهی میکند و میتواند با او درباره بارهایش صحبت کند, اینکه چرا او به شکل مترسک درآمده در طی داستان مشخص میشود.

7. شخصیت هیگز زنده شده و بار دیگر شخصیت منفی است, همچنین گفته شده که او ممکن است در قسمتی از داستان به شما علیه روبات های سامورایی کمک کند.

8. شخصیتی با لباس نینجای سایبورگی, مشابه گری فاکس از متال گیر در این بازی وجود دارد.

9. "فرجایل گروه جدیدی به نام Drawbridge را تشکیل داده تا مناطق بیرون از UCA را بهم متصل کند. او رهبر این گروه بوده" و دیگر مثل گذشته خودش ضعیف نیست, دست دوم فرجایل نقش بزرگی در بازی دارد.

10. سفینه ای که در تریلر دیدیم ماگلان یا ماژلان نام دارد. این سفینه یک پایگاه متحرک است که سم را در باربری هایش همراهی میکند. همینطور به زیر زمین هم میرود.

11. بازی در قاره ای متفاوت از آمریکا جریان داره, جایی که سم برای وصل کردن Chiral Network بهش سفر میکنه. برای متصل شدن مناطق خارج یک گروه خصوصی باید وارد عمل شود چرا که اگر UCA دست بکار شود عملش به عنوان یک حمله شناسایی میگردد.

12. حظور بازی سازانی همچون سم لیک و نیل دراکمن به عنوان بازیگر مهمان در بازی تایید شده.

13. شخصیتی مشابه سالید اسنیک با هنرپیشگی لوکا مارینلی معرفی شد. کوجیما در گذشته گفته بود که او گزینه مناسبی برای اسنیک در یک اقتباس سینمایی از متال گیر است.
نقش این شخصیت به کلیف در قسمت اول شباهت دارد. مردی که گذشته مجبور به انجام کارهای کثیف شده است.

ds2_sxsw2025_screenshots013.jpg

اطلاعات گیم پلی:

1. تریلر روی PS5 اجرا میشده, کوجیما فکر میکنه که گرافیک بازی بهتر هم میشه. به گفته کوجیما "است های بازی آماده اند و فقط باید بسازیمشون." دوبله ژاپنی بازی امسال شروع میشه تا به عرضه بازی در 2025 برسه.

3. سم حالا میتونه کیفش رو برای راحت تر حرکت کردن و مبارزه دربیاره.

4. محیط بازی بصورت ریل تایم میتونه تغییر فرم بده. جاده ها میتونن توسط زمین لرزه نصف بشن, جتگل ها بسوزن, سیل بیاد و...

ds2_sxsw2025_screenshots005.jpg

5. وقتی که سم شبکه کایرال را وصل میکند, سفینه ماژلان میتواند آزادانه به این مناطق سفر کند. همچنین میتوانید سفینه را خبر کنید که به دنبالتان بی آید.

ds2_sxsw2025_screenshots002.jpg

6. بازی تعداد زیادی وسایل نقلیه داره.

ds2_sxsw2025_screenshots006.jpg

7.دشمنان جدید همچون سگ های رباتی در تریلر دیده میشود.

ds2_sxsw2025_screenshots009.jpg

8. فوتومد تایید شده است.

ds2.jpg

----------------------------------------------------------------------

7. طبق گفته کوجیما موشن کپچر و صداپیشگی بازی به پایان رسیده.

8. دث استرندیگ 2 در سال تاریخ 26 ژوئن 2025 عرضه خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
با رسیدن به ۷۰ـمین ساعت، سه نکته در مورد بازی بگم. :دی
۱. اینکه یه عده می‌گن بازی MGS شده و میزان اکشن بالا رفته و... صحبت درستیه ولی با یک «اگر» بسیار بزرگ.
«اگر» کسی فقط بخش اصلی رو انجام بده و کاری به بقیه بخش‌ها نباشه، بازی اکشن‌تر از قبل شده. تنوع مأموریت‌ها بالاست و بخش‌هایی که باید با دشمنان مبارزه کنیم هم زیاده. البته توی نسخه قبلی هم مبارزه وجود داشت، هم با آدم‌ها و BTها، هم در قالب باس‌های عظیم. ولی میزان مبارزات کمتر بود. ولی اینجا توی بخش داستانی خیلی بیشتر به چشم می‌خوره و به لطف گان‌پلی به مراتب بهتر، لذت مبارزات هم بیشتره.
«ولی» نکته مهم اینجاست که برای کسی که عاشق تجربه منحصربه‌فرد Death Stranding باشه و بخواد همه مأموریت‌های جانبی رو انجام بده و تک‌تک افراد رو ۵ ستاره کنه، بخش اکشن شاید حداکثر ۱۰٪‌ از بازی رو تشکیل بده و شاید حتی کمتر. یعنی همچنان ده‌ها ساعت حمل و نقل بار توی بازی داریم و حداقل ۹۰٪ بازی مثل نسخه قبلی هست. پس از این نظر کوچیک‌ترین نگرانی‌ای برای طرفدارهای اون مدل گیم‌پلی وجود نداره.
در مورد مبارزات هم از اونجایی که من توی نسخه اول تقریباً فقط از Bola Gun استفاده می‌کردم (به جز جاهایی که دیگه چاره‌ای نبود)، زیاد با بقیه سلاح‌ها کار نکردم ولی فکر می‌کنم مهم‌ترین تفاوت بین دو نسخه اینه که توی بازی اول سلاح‌های مرگبار بیشتری داشتیم و خب کشتن ملت هم توی دنیای Death Stranding به فاجعه ختم می‌شه! ولی توی نسخه دوم، سلاح‌های غیرکشنده بیشتر شدن و برای همین دوز اکشن بازی هم بالاتر رفته و می‌شه بدون نگرانی به جنگ دشمن رفت. وگرنه نسخه اول هم سلاح کم نداشت و مثلاً این یه عکس رسمی از نسخه اول هست:

fa1017_256114wno31g141.jpg


۲. خوشبختانه با جلوتر رفتن توی بازی و رسیدن به بخش کوهستان برفی غم و غصه‌ای که بابت آسون‌تر شدن بازی داشتم تا حد زیادی برطرف شد. :دی البته هنوز به نظرم میزان سختی بازی قبلی (مخصوصاً در ساعات اول) بیشتر از این نسخه بود، ولی این بخش به شکل خوبی تونست حس خودآزاری و سختی‌طلبی(!) رو در من ارضا کنه و بسی لذت بردم. هم از نظر مصیبت‌های حرکت توی محیط، هم BTها که توی یه سری از مأموریت‌های جانبی صحنه‌هایی رو خلق می‌کنن که قشنگ یاد و خاطره بخش‌های مخوف نسخه اول زنده می‌شه!
موقع غروب و شب توی بعضی از لوکیشن‌های اون بخش هم صحنه‌های به شدت زیبایی خلق می‌شه که جزو دیدنی‌ترین لحظات این نسل برای من هستن. توی یکی از تریلرها، شاهد یکی از این صحنه‌ها بودیم ولی به هر حال توی اسپویلر می‌ذارم.
چون بازی خطی نیست و هر کسی نسبت به نوع پیش رفتن داستان و مأموریت‌ها ممکنه چیزهایی رو قبل یا بعد از بقیه تجربه کنه، نمی‌تونم هشدار دقیقی برای اسپویلر بدم. ولی من این صحنه‌ها رو در حالی که توی اپیزود ۹ یا ۱۰ بودم دیدم، اون هم در شرایطی که ۶۰ ساعت بازی کرده بودم. شاید یه نفر توی ۲۰ ساعت ببینه و یکی توی ۸۰ ساعت، برای همین دیگه ریسکش با خودتون. :دی

39b617_25DEATH-STRANDING-2-ON-THE-BEACH-20250714174518.jpg

bc2d17_25DEATH-STRANDING-2-ON-THE-BEACH-20250716151320.jpg

9dbf17_25DEATH-STRANDING-2-ON-THE-BEACH-20250716104956.jpg

۳. لعنت بر اعتیاد!
 
آخرین ویرایش:
آدم باید با خودش صادق باشه، من مال این بازیها نیستم...رفتم بازی رو پس دادم به جاش الدن رینگ گرفتم.


کوجیما شرمنده ام
View attachment 386417
در کل این بازی صبر زیاد می خواهد ، از طرفی زبان خیلی قوی و روان

چون واقعا اگر داستان درک نشود جذابیت بازی شدیدا افت می کند . زیبایی بازی در داستانش هست . پیچیده همچون فیلم ماتریکس . گیم پلی در سایه هست و اهمیت دوم

به نظرم کوجیما یک فیلم سه گانه می ساخت فوق العاده می شد . وسط کار ترجیح داده بازیش کنه


داستان سراییش محشره
 
در کل این بازی صبر زیاد می خواهد ، از طرفی زبان خیلی قوی و روان

چون واقعا اگر داستان درک نشود جذابیت بازی شدیدا افت می کند . زیبایی بازی در داستانش هست . پیچیده همچون فیلم ماتریکس . گیم پلی در سایه هست و اهمیت دوم

به نظرم کوجیما یک فیلم سه گانه می ساخت فوق العاده می شد . وسط کار ترجیح داده بازیش کنه


داستان سراییش محشره
زبانم خوبه ولی دروغ چرا، کات سین ها و گفتگوها رو میزدم جلو :D
 
زبانم خوبه ولی دروغ چرا، کات سین ها و گفتگوها رو میزدم جلو :D
داداش ناراحت نشو ، ولی شما کالاف و امثال اون بیشتر بهت لذت میده ،
یعنی عناوینی که یه دفعه پرتت کنه وسط شلوغی و کامبت و زد و خورد!
دوستانه میگم ، وقت و انرژی و پولت رو سر همچین‌ عناوینی تلف میکنی!
من با این بازی تازه فهمیدم چی از "گیم" میخوام!
مثلا تا پارسال فیفا آلتیمیت میزدم ، آدمی پرخاشگر ، جامعه گریز و بی حوصله بودم :دی (با اغراق البته) ولی از وقتی اون رو گذاشتم کنار و به سمت بازی های داستان محور اومدم، خیلی آدم بهتری هم واسه خودم هم خانواده م شدم!
این بازی و نسخه قبلیش که دیگه بهتر هم کرده اوضاع رو!


https://forum.bazicenter.com/members/dinosaur.101/@
داداش توی مکزیک یه سری چیزا رو جا گذاشتم، که گفتی بعدا میشه کامل شون کرد ، سر همین توی استرالیا بدون ۵ ستاره کردن افراد و ماموریت جانبی و ساخت و ساز ها و غیره پیشوری نمیکنم تو داستان،
بنظرت اینطوری خوبه یا یه بالانسی برقرار کنم ، میترسم روند کندش زدم کنه!
اینم بگم اصلا حس تکراری بهم نمیده ، مخصوصا اینکه ۵ ستاره کردن افراد ریوارد ها و گجت ها و اسلحه ها و کلا امکانات خوبی میده که بازی رو از یه نواختی در میاره ، اصلا به نظرم فقط استوری رفتن اشتباه محض عه!
 
آخرین ویرایش:
داداش ناراحت نشو ، ولی شما کالاف و امثال اون بیشتر بهت لذت میده ،
یعنی عناوینی که یه دفعه پرتت کنه وسط شلوغی و کامبت و زد و خورد!
دوستانه میگم ، وقت و انرژی و پولت رو سر همچین‌ عناوینی تلف میکنی!
من با این بازی تازه فهمیدم چی از "گیم" میخوام!
مثلا تا پارسال فیفا آلتیمیت میزدم ، آدمی پرخاشگر ، جامعه گریز و بی حوصله بودم :دی (با اغراق البته) ولی از وقتی اون رو گذاشتم کنار و به سمت بازی های داستان محور اومدم، خیلی آدم بهتری هم واسه خودم هم خانواده م شدم!
این بازی و نسخه قبلیش که دیگه بهتر هم کرده اوضاع رو!
من هنوزم یک التیمیت بازِ جامعه گریز و عصبی هستم ;))
 
داداش توی مکزیک یه سری چیزا رو جا گذاشتم، که گفتی بعدا میشه کامل شون کرد ، سر همین توی استرالیا بدون ۵ ستاره کردن افراد و ماموریت جانبی و ساخت و ساز ها و غیره پیشوری نمیکنم تو داستان،
بنظرت اینطوری خوبه یا یه بالانسی برقرار کنم ، میترسم روند کندش زدم کنه!
اینم بگم اصلا حس تکراری بهم نمیده ، مخصوصا اینکه ۵ ستاره کردن افراد ریوارد ها و گجت ها و اسلحه ها و کلا امکانات خوبی میده که بازی رو از یه نواختی در میاره ، اصلا به نظرم فقط استوری رفتن اشتباه محض عه!
به نظرم بهترین کار، حفظ تعادل بین بخش‌های اصلی و فرعی هست. :دی البته انقدر حمل بار برام لذت‌بخشه که بعضی وقت‌ها کلاً بخش اصلی رو فراموش می‌کنم و ۱۰ ساعت می‌گذره و یه دفعه به خودم میام و می‌گم ای دل غافل، داستان به کجا رسید؟! :دی
ولی معمولاً سعی می‌کنم بین این دو بخش در رفت و آمد باشم. مثلاً یه اپیزود رو انجام می‌دم و یکی دو تا ایستگاه جدید باز می‌شه و چند تا مأموریت برای اون‌ها انجام می‌دم و کنارش یه سری مأموریت برای ایستگاه‌های قبلی و بعد دوباره برمی‌گردم سراغ داستان و اپیزود جدید. این‌طوری لذت داستان با حمل و نقل ترکیب می‌شه و جذاب‌تره.
 
آدم باید با خودش صادق باشه، من مال این بازیها نیستم...رفتم بازی رو پس دادم به جاش الدن رینگ گرفتم.


کوجیما شرمنده ام
View attachment 386417

خب حالا بيا اونور :D

زبانم خوبه ولی دروغ چرا، کات سین ها و گفتگوها رو میزدم جلو :D

ميذارم دوستان فحشت بدن اينجا فعلا :D
 
  • Smile
Reactions: hamid_barca
بازی خیلی خوبی بود ولی یک جوری حالا بعضیا انقدر اب و تاب میدن هم نبود دیگه مخصوصا استوری :D
کلا اصلا اینکه این گیم و داستان وجود داره فک کنم فقط بخاطر اینه که کوجیما خیلی سم رو دوست داشته و میخواسته حالا یک طوری بنویسه که چی میشد لو واقعا بچه خودش بود و اینو به سم بده که حالا نه بدون تاوان یا هیچی و خب دنیا رو هم بیشتر بدونیم
خیلی دوست داشتم صحنه های بیشتری با افراد داخل magellan داشت
اتفاقات با پرزیدنت هم کلا انگار هیچی بود die hardman میاد و توی 10 دقیقه کلا نسخشو میپیچه :D
داستان نیل هم با اینکه دوستش داشتم ولی خب فکر میکنم کلا داستانش اضافی بود و اینکه فقط وجود داشت تا صحنه های مبارزه بیشتری داشته باشه مثل mads . اینکه کل باندش با لوسی فقط همون صحنه زیر اوار بودن بود رو دوست نداشتم اگه حداقل نجاتش میداد بیشتر قابل باورتر بود
اینکه fragile تمام این مدت یاش رفته بود خیلی bs بود
دیالوگ هایی که با بیس های مختلف داری خیلی الکی bloated و تکراری بودن که کاش کمتر بودن و بجاش صحنه های بیشتری با crew میبود
کلا ds2 یه rehash بزرگی از نسخه اول بود و story development به اندازه نسخه اول نداشت چون خیلی اتفاقات زیادی توی نسخه اول افتاد ولی اینجا بیشتر همین که میخواست اندینگ بهتری واسه سم باشه به نظر من این گیم وجود داره
 
  • Like
Reactions: Thundersky
جدی میتونم به یه دکتر خوب معرفیت کنم حمید:-w
اتفاقا الان به طور شانسی تاپیک امتیازاتش رو دیدم و فهمیدم همچین هم اشتباه نمیکردم.حداقل من و اج تو یک راستا هستیم ;))
به نظر میاد اون شاهکاری که میگید هم نیست :D
 
اتفاقا الان به طور شانسی تاپیک امتیازاتش رو دیدم و فهمیدم همچین هم اشتباه نمیکردم.حداقل من و اج تو یک راستا هستیم ;))
به نظر میاد اون شاهکاری که میگید هم نیست :D
دیگه داری اذیت میکنی ها 😅
گشتی گشتی یه دلیل واسه پلی ندادن پیدا کنی!
نخوای پلی بدی هزار تا دلیل واسه پلی دادن بهت بگن و تعریف کنن ، پلی نمیدی ‌.
برعکس هم هست چیزی بره روی مخت همه هم تعریف کنن مجاب نمیشی پلی بدی .
ما که داریم از تک تک اجزای بازی لذت میبریم دلت بسوزه😙
 
  • Smile
Reactions: hamid_barca
دیگه داری اذیت میکنی ها 😅
گشتی گشتی یه دلیل واسه پلی ندادن پیدا کنی!
نخوای پلی بدی هزار تا دلیل واسه پلی دادن بهت بگن و تعریف کنن ، پلی نمیدی ‌.
برعکس هم هست چیزی بره روی مخت همه هم تعریف کنن مجاب نمیشی پلی بدی .
ما که داریم از تک تک اجزای بازی لذت میبریم دلت بسوزه😙
دیگه باید یه جور خودمو قانع کنم که ایراد از من نیست :D
 
  • Like
Reactions: AM!R
بعضی از پلیرها رو هرکاری کنی کلا بازی سینگل پلیر داستانی رو درک نمیکنن.
حالا نه اینکه نتونن بازی کنن ، بیشتر میگن خب که چی الان؟
تهش چی قراره که بشه ، براشون چالش مورد نیاز رو نداره و او حس رقابتی بودنشون رو ارضا نمیکنه.

همینطور برعکس یکسری از پلیرها اصلا نمیتونن درک کنن یکی بشینه بازی آنلاین بازی کنه.

این دوگروه کلا دنبال بهونه میگردن که بازی پیشنهادی دسته مقابل رو بازی نکنن.
این رو کاریش نمیشه کرد.

البته هیچ کدوم هم اشتباه نمیکنن ، فقط جذابیت رو تو یه نوع دیگه از گیم پلی میبینن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or