متاسفانه بيشتر حرفاي ديويد كيج تو پست اول ناخواسته تحريف شده.
صعنت بازی ها نیاز به تغییری اساسی در انتخاب جنسیت شخصیت ها دارد
the games industry still needs to think hard about the issue of gender
صنعت بازي هنوز هم نياز داره در مورد مسئلهي زن يا مرد بودن شخصيت اول بازيها بيشتر فكر بكنه. يعني اينكه گيمرها در مورد زن يا مرد بودن زياد حساس نباشن. اونطوري كه تو پست اول نوشته شده آدم فكر ميكنه ديويد كيج گفته شخصيت اول بازيها بايد زن باشه. نمونش هم پست شماره 3 كه كلا ههه چي رو برعكس فهميدن يا خودشون خواستن كه برعكس بفهمن و بتونن به كيج تيكه بندازن.
واقعا برایم عجیب است که چرا هیچ کس از رمان نویس ها و یا کارگردان های فیلم ها چنین چیزی را درخواست نمیکند
What always surprises me is that this is not a question anyone would ask to a novelist or a film director
توي مطلب اصلي (مقالهي سايت MCV) بحث سر اينه كه گيمرها دوست ندارند در نقش زنها ظاهر بشن. ديويد كيج ميگه چيزي كه براش تعجب برانگيزه اينه كه چرا اينگونه سوالها (كه شخصيت اول زن هست يا مرد) تو فيلم و يا رمان پرسيده نميشه يعني مخاطبان اونها مشكلي ندارند كه شخصيت اول داستان زن باشه يا مرد. ولي اين مسئله توي گيم هست.
هیچ کدام از مخاطبان یاد شده هیچ وقت نمیپرسند وبه این فکر نمیکنند که امکان دارد یک شخصیت مونث باعث جذاب تر شدن و قوی تر شدن یک عنوان شود
Their audiences would never question that a female character could make their story as interesting and powerful
مخاطبان فيلمها و رمان ها هيچ وقت اين مسئله رو زير سوال نميبرن كه يه شخصيت زن هم ميتونه داستان فيلم يا رمان رو به همون قدرتمندي و جذابي داستانهايي بكنه كه شخصيت اول اونها مرد هست. يعني براي اونها فرقي نداره شخصيت اول زن هست يا مرد.
صنعت بازی کماکان نیاز به تغییراتی در جنسیت شخصیت ها دارد، به خصوص زمانی که در یک عنوان شاهد خشونت باشیم. شخصیت های مونث باید بیشتر به سمت قدرت های بدنی و توانایی های مبارزه ای سوق پیدا کنند. این شخصیت ها همیشه دارای مشخصه های جذاب (مانند سینه ها و... تحریک کننده) هستند و بار احساسی و روان شناسی بازی بر دوش آن هاست؛ به گونه ای آن ها پاداشی برای قهرمان های باهوش مذکر هستند
Games still have to deal with some kind of ***ism, especially as a lot of the time they’re focused on violence. Male characters tend to have more muscles and fighting capabilities. Female characters usually have an impressive breast and primitive psychology, they are the reward for the brave male hero
اما اين مسئله زن يا مرد بودن شخصيت اول هنوز در دنياي بازيها هست. و اين به خاطر اينه كه در بسياري مواقع گيمرها درگير خشونت هستند. عادت بر اينه كه شخصيت هاي مرد هميشه عضله هاي قوي و توانايي هاي مبارزه اي فوق العاده داشته باشن در حالي كه زن ها معمولا با سي*نه هاي بزرگ و در اصل به عنوان پاداشي براي قهرمانان مرد نشون داده ميشن. اينها رو دليل اين ميدونه كه چرا گيمرها شخصيت هاي اول زن رو نميپذيرن. هيچ حرفي از تغيير جنسيت شخصيت ها نبوده.