Multi Platform Dark Souls III

سازنده
From Software
تاریخ انتشار
March 2016
ناشر
Bandai Namco
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. Xbox One
01253489569887116258.png


بازی در تاریخ 24 فروردین 1395 عرضه خواهد شد

Informations




  • بازی در جریان کنفرانس Xbox در E3 سال 2015 معرفی شد.
  • رئیس استودیو From Software، آقای Hidetaka Miyazaki بار دیگر کارگردانی بازی را بر عهده خواهد داشت.
  • آقای Isamu Okano به عنوان دستیار کارگردان انتخاب شده است.
  • ناشر بازی Namco Bandai است.
  • پلتفرم های بازی PC، Xbox One و PlayStation 4 خواهند بود.
  • طبق گفته های آقای میازاکی، بازی 2 سال است که در دست ساخت بوده است.
  • تیم سازنده Bloodborne هیچ نقشی در ساخت Dark Souls III نداشته است. فقط برخی از اعضای طراحی جلوه های بصری بر روی هر 2 عنوان مشغول کار بوده اند.
  • میازاکی به طور همزمان بر روی هر 2 عنوان در دو سال اخیر مشغول به کار بوده است.
  • بازی آخرین نسخه در تریلوژی Dark Souls نخواهد بود، بلکه به گفته آقای میازاکی، نقطه عطفی در این این سری خواهد. که بدین معناست در نسخه های آتی، شاهد دگرگونی هایی در ساختار بازی خواهیم بود.
  • بازی از نظر طراحی، شباهت های نزدیکی به Dark Soul II خواهد داشت و "چیزهای مفید و کارآمد" را نگه داشته اند.
  • مبارزات سریع تر از دو عنوان پیشین خود خواهد بود. آقای میازاکی گفت اما بازیکنان نباید انتظار سرعتی همانند Bloodborne را داشته باشند.
  • ساخت شخصیت و گزینه های تکتیکالی بدون قربانی کردن اتمسفر معروف سری، گسترش یافته اند.
  • World Hub در بازی وجود نخواهد داشت.
  • Spawn شدن دشمنان همانند نسخه اول به صورت نامحدود خواهد بود.
  • ریست کردن Stat ها همانند نسخه دوم امکان پذیر خواهد بود.
  • جا به جا شدن بین Bonfire ها امکان پذیر است اما ابتدا باید آن ها را پیدا کنید.
  • Co-op همانند عنوان Bloodborne، بر اساس سیستم پسوورد خواهد بود. به این صورت که برای مرتبط شدن به دوستان، از یک پسوورد مشترک که فقط شما از آن مطلع هستید، استفاده کرده و سیستم بازی شما را به هم متصل می‌کند.
  • المان های اکشن جدیدی به بازی اضافه شده اند که به کمک المان های نقش آفرینی خواهند آمد.
  • انیمیشن های راه رفتن و دویدن نرم تر شده اند.
  • نقشه های بازی "تا حدود کمی" کمتر از Dark Souls II خواهد بود، اما در عوض هر منطقه مقیاس بسیار بزرگ تری خواهد داشت.
  • داستان بازی در رابطه با "Lords of Cinder" خواهد بود. غولی که در نمایش بازی حضور داشت، "یکی" از آن ها خواهد بود (نیاز به شفاف سازی دارد)
  • شخصیت اصلی تحت نام "The Dark Hero" یاد می‌شود و در صدد کشتن "Lords of Cinder" است.
  • Estus flasks, bonfires, jump attacks, greatswords و dual-wielding weapons همگی در بازی حضور خواهند داشت.
  • قابلیت های جدید سلاح ها ویژگی های مختلفی به برخی سلاح ها اضافه خواهند کرد.
  • Long Sword ها حالتی به نام "آماده باش" دارند که طی آن سپر به کنار گذاشته شده و 2 ضربه مخصوص و سنگین پیاده شده که قابلیت شکستن دفاع حریف را دارد.
  • Greatsword ها قابلیت پرتاب دشمنان به هوا را دارد.
  • شوالیه ها (سیاه و سفید) به بازی باز خواهند گشت و قدرتمند تر و هجومی تر خواهند بود.
  • جادو ها در بازی حضور دارند. اما تغییراتی در پی نخواهد داشت.
  • جادویی تحت نام "Ash" به بازی اضافه شده است.
  • آقای میازاکی برای خلق Greatsword ها از مانگای "Berserk" و شخصیت اصلی آن الهام گرفته است.
  • Stat تحت نام "Agility" که در شماره دوم وجود داشت، در این نسخه حضور نخواهد داشت. به گفته آقای میازاکی چون اکشن بازی استرس زا خواهد کرد تا زمانی که شما Stat های خود را ارتقا دهید.
  • From Software در صدد است که تا 6 بازیکن را ساپورت کند.
  • به نظر می‌رسد بازی قبل از دو نسخه پیشین در جریان خواهد بود اگرچه آقای میازاکی چیزی را تایید نکرده است.
  • هدف آقای میازاکی گسترش گیم پلی و شخصیت پردازی با اعمال قابلیت های مختلف است.
  • قلعه دیده شده در تریلر معرفی، بسیار غول پیکر خواهد بود چنانچه گفته شده است این اندازه از فاصله دوری دیده شده است. قلعه جزئیات بسیار غنی در بر خواهد داشت و شباهت های بسیاری به Anor Londo از نسخه اول می‌دهد.
  • سازه های بزرگ تر و سیاه تر، حس تنهایی شماره اول را دوچندان خواهند کرد.
  • به گفته کسانی که موفق به دیدن دموی 30 دقیقه ای از بازی شده اند، گرافیک بازی را عالی توصیف کرده اند.
  • شخصیت ها جزئیاتی غنی خواهند داشت.
  • Boss دیده شده در دمو، Dancer of the Frigid Valley نام داشت. موجودی که بزرگ توصیف شده است و شمشیری بزرگ را حمل می‌کند.
  • بازی تحت DX 11 اجرا خواهد شد.
  • بازی بر روی 30 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.
  • بازی در حدود 10 کلاس مختلف برای شروع در بر دارد (نیاز به شفاف سازی دارد)
  • نقشه بازی در حدود 12 منطقه مختلف را شامل می‌شود (نیاز به شفاف سازی دارد)
  • 1-4 بازیکن قادر خواهند بود به صورت Co-op بازی را به پیش ببرند (نیاز به شفاف سازی دارد)
  • ویژگی PVP همچنان در بازی حضور خواهد داشت (نیاز به شفاف سازی دارد)
  • 100 اسلحه جدید، 40 زره جدید و دیگر تجهیزات در سراسر دنیای بازی وجود خواهند داشت (نیاز به شفاف سازی دارد)
  • 45 دشمن جدید، 15 Boss جدید در بازی حضور خواهند داشت (نیاز به شفاف سازی دارد)
  • قابلیت جدیدی تحت نام "Sacrifice Ceremonies" به بازی اضافه شده است که طی آن می‌توانید اجساد دیگر بازیکنان را به جاهای مختلف کشیده و با انجام تشریفاتی، به دنیای آن ها وارد شوید (نیاز به شفاف سازی دارد)
  • Boss های بازی قابلیتی تحت نام "Heat Up" خواهند داشت که به وسیله آن در حین مبارزه، تغییر شکل یا تغییر رفتار داده و شیوه مبارزه را کاملا عوض می‌کنند (نیاز به شفاف سازی دارد)
  • بازی قابلیتی تحت نام "Sword Fighting Arts" خواهد داشت که خود به چندین بخش به نام های "Rush In" (که طی آن بازیکن می‌تواند در حین ضربه خوردن، ضربه های سنگینی به طور همزمان وارد کند) و "Circle" (که به نظر می‌رسد نوع خاصی از Dodge کردن باشد) تقسیم می‌شود (نیاز به شفاف سازی دارد)
  • بازیکنان قادر خواهند بود که Bonfire ها را بسازند (نیاز به شفاف سازی دارد)

Screenshots








Trailers


Dark Souls III
E3: Announcement trailer
720p || 1080p || 1080p GamerSyde


Dark Souls III
GC: Gameplay Reveal
1080p GamerSyde


با تشکر از .Evanescence. بابت همکاری.
 
آخرین ویرایش:
کلا اگر خوشت نمیاد مشکلی نیست، بازی خاصه هر کسی حوصله نداره. من راستش بیشتر کسانی رو دیدم که از بازی خوششون نیومده تا کسانی که خوششون اومده دور و برم :)). ولی مقایسه اش با هیچ بازی دیگه ای نمیشه کرد، چون شبیه هیچ بازی دیگه ای نیست. از نظر گرافیک هنری و طراحی دشمنان تقریبا همتا نداره. من خودم Shadows of Mordor رو بازی کردم بد تو ذوقم خورد. خیلی یه نواخت بود، مخصوصا محیط اش، ولی تو این سری Souls می دونم هر جای جدید برم 180 درجه با اونجایی که بودم فرق داره و همه چیز عوض میشه. سیستم آنلاینی هم که داره تکه، ارزش داره واسش اصلی بازی رو خرید. هیچ وقت اون زمانی رو که یه عنوان یه فانتوم آبی احضار شدم، دویدم رفتم Host رو که گیر کرده بود وسط دشمنان و یه Invader کمک کردم یادم نمی ره. طرف 3-4 بار تعظیم کرد :). یا دیشب که 4 نفر بودیم ریخته بودیم سر Invader ها، هی هم یه جدید می اومد، بعد host هی وایساده بود دست می زد واسمون ما می دویدیم دنبال یارو Invader.

چه کاریه آخه ؟ :| مگه مریضین ؟ :| خب بشنین 1v1 درست pvp بزنین دیگه , مسخرست چند نفر به یک نفر !
 
کلا این سری در حال حاضر تنها بازی هست که اصلا حاضر به Casual بازی نیست، برخلاف بقیه. تنها سری هست که واقعا نوآوری داشت تو این سالهای اخیر، همیشه هم اولین بار که بازی می کنی شوکه میشی چون شبیه هیچ بازی دیگه ای نیست و اصلا از قانون های مرسوم بازی ها پیروی نمی کنه. یه دلیلی داره که الان souls like شده یه ژانر واسه خودش...

کمتر بازی هم پیدا میشه که این همه انواع مختلف دشمن و هوش مصنوعی داشته باشه

Enemies | Dark Souls 3 Wiki

یه ورژن این عمو هست:
Hollow Manservant | Dark Souls 3 Wiki
یه دیگ دستشه، با اون میزنه. بعد از کشتن یکیشون، دو تا دیگه اونور یه پل دیدم، به هوای اینکه مثل قبلین رفتم طرفشون یهو دیگ ها رو پرت گردن منم غافلگیر شدم نتونستم جا خالی بدم افتادم پایین شهید شدم. این بازی پر از این اتفاقات این شکلیه!
البته تنها بازی AAA هست که نوآوری داره وگرنه بازی با نوآوری کم نیست. بازی پر از اشکالات بزرگ و کوچیکه که با گفتنشون تگ نوب بودن بهت میخوره. واقعا اینکه 4 بار جلو یه باس بمیری تا الگوی حمله هاش دستت بیاد و بعدش با تایمینگ مناسب باس رو شکست بدی هاردکور بودن حساب میشه؟ این که واسه اولین بار بری روی پل یه اژدها از روت رد شه آتیش بزنه بمیری هاردکور بودن حساب میشه؟ اینکه اگه ویکی نبود کسی داستان بازی رو نمیدونست هاردکور بودن حساب میشه؟
 
  1. واقعا اینکه 4 بار جلو یه باس بمیری تا الگوی حمله هاش دستت بیاد و بعدش با تایمینگ مناسب باس رو شکست بدی هاردکور بودن حساب میشه؟ این که واسه اولین بار بری روی پل یه اژدها از روت رد شه آتیش بزنه بمیری هاردکور بودن حساب میشه؟
  2. اینکه اگه ویکی نبود کسی داستان بازی رو نمیدونست هاردکور بودن حساب میشه؟
دقیقا این یعنی هارد کور بودن.......
تو خیلی از بازیهای امروزی اکثرا شکست دادن و غلبه کردن و پیشروی کردن تو بازی به مهارت خاصی نیاز نداره و با کلی hint که خود بازی بهت میده رسما هیچ فرقی بین یه گیمر حرفه ای و ضعیف نیست
ولی تو دارک سولز فرق کسی که وقت میذاره تا یه استراتژی رو یاد بگیره با کسی که همینطوری الکی میخواد پیشروی کنه کاملا محسوس و اگه شما برای دونستن استراتژی مبارزه با دشمن وقت بگذاری بازی بهت این جایزه رو میده که ردش کنی ولی اگر بلد نباشی باید اونقدر بمونی و گیر کنی تا بیاموزی.....
همین مورد کاملا تعریف هاردکور بودن هست.........

در مورد داستان هم لطفا خودت رو به دیگران تعمیم نده.....همین حالا که تو ویکی داستان بازی هنوز چیز خاصی نیس تو جاهایی مثل gaf یا redit ملت تا فیها خالدون داستان بازی رو هم میدونن
علت اینکه داستان این بازی هم جالب و یونیک هستش اینه که به جای نشون دادن کات سینای سینماتیک برای داستان ، یه شمشیر و سپر معمولی هم تو این بازی ساختش و محل و مکان ساختش تاریخچه و جریان داره و بیخودی و صرفا جهت زیبایی ساخته نشده(که تو 90 درصد بازیها اینطور) و کسی که توضیحات این ایتم ها رو بخوونه راحت داستان رو متوجه میشه

حالا اینکه یه عده مخصوصا کسانی که زبان خوبی هم ندارن نمی شینن اونا رو بخوونن و عادت نکردن به جز دیدن کات سینای سینماتیک جور دیگری روایت داستان بازی رو متوجه بشن تقصیر بازی نیس.

.
 
آخرین ویرایش:
دقیقا این یعنی هارد کور بودن.......
تو خیلی از بازیهای امروزی اکثرا شکست دادن و غلبه کردن و پیشروی کردن تو بازی به مهارت خاصی نیاز نداره و با کلی hint که خود بازی بهت میده رسما هیچ فرقی بین یه گیمر حرفه ای و ضعیف نیست
ولی تو دارک سولز فرق کسی که وقت میذاره تا یه استراتژی رو یاد بگیره با کسی که همینطوری الکی میخواد پیشروی کنه کاملا محسوس و اگه شما برای دونستن استراتژی مبارزه با دشمن وقت بگذاری بازی بهت این جایزه رو میده که ردش کنی ولی اگر بلد نباشی باید اونقدر بمونی و گیر کنی تا بیاموزی.....
همین مورد کاملا تعریف هاردکور بودن هست.........

در مورد داستان هم لطفا خودت رو به دیگران تعمیم نده.....همین حالا که تو ویکی داستان بازی هنوز چیز خاصی نیس تو جاهایی مثل gaf یا redit ملت تا فیها خالدون داستان بازی رو هم میدونن
علت اینکه داستان این بازی هم جالب و یونیک هستش اینه که به جای نشون دادن کات سینای سینماتیک برای داستان ، یه شمشیر و سپر معمولی هم تو این بازی ساختش و محل و مکان ساختش تاریخچه و جریان داره و بیخودی و صرفا جهت زیبایی ساخته نشده(که تو 90 درصد بازیها اینطور) و کسی که توضیحات این ایتم ها رو بخوونه راحت داستان رو متوجه میشه

حالا اینکه یه عده مخصوصا کسانی که زبان خوبی هم ندارن نمی شینن اونا رو بخوونن و عادت نکردن به جز دیدن کات سینای سینماتیک جور دیگری روایت داستان بازی رو متوجه بشن تقصیر بازی نیس.

.

دقیقا ... لذت و شکوهی که توی خوندن توضیحات آیتم های سولز و بلاد هست توی هیچ بازی نیست . همین 2 خط واس من کافیه تا بگم داستان دارک سولز 3 شاهکاره به معنای واقعی :

Aldrich dreamt as he slowly devoured the God of the Darkmoon. In this dream, he perceived the form of a young, pale girl in hiding.
منظور Priscilla هست صددرصد , ولی ربطش به Gwyndolin چی هست دقیقا رو هنوز نمیدونم ... شاید فرزند Gwyndolin بوده و ربطی به Gwynewere نداشته .
 
  • Like
Reactions: mom
دقیقا این یعنی هارد کور بودن.......
تو خیلی از بازیهای امروزی اکثرا شکست دادن و غلبه کردن و پیشروی کردن تو بازی به مهارت خاصی نیاز نداره و با کلی hint که خود بازی بهت میده رسما هیچ فرقی بین یه گیمر حرفه ای و ضعیف نیست
ولی تو دارک سولز فرق کسی که وقت میذاره تا یه استراتژی رو یاد بگیره با کسی که همینطوری الکی میخواد پیشروی کنه کاملا محسوس و اگه شما برای دونستن استراتژی مبارزه با دشمن وقت بگذاری بازی بهت این جایزه رو میده که ردش کنی ولی اگر بلد نباشی باید اونقدر بمونی و گیر کنی تا بیاموزی.....
همین مورد کالا تعریف هاردکور بودن هست.........

در مورد داستان هم لطفا خودت رو به دیگران تعمیم نده.....همین حالا که تو ویکی داستان بازی هنوز چیز خاصی نیس تو جاهایی مثل gaf یا redit ملت تا فیها خالدون داستان بازی رو هم میدونن
علت اینکه داستان این بازی هم جالب و یونیک هستش اینه که به جای نشون دادن کات سینای سینماتیک برای داستان ، یه شمشیر و سپر معمولی هم تو این بازی ساختش و محل و مکان ساختش تاریخچه و جریان داره و بیخودی و صرفا جهت زیبایی ساخته نشده(که تو 90 درصد بازیها اینطور) و کسی که توضیحات این ایتم ها رو بخوونه راحت داستان رو متوجه میشه

حالا اینکه یه عده مخصوصا کسانی که زبان خوبی هم ندارن نمی شینن اونا رو بخوونن و عادت نکردن به جز دیدن کات سینای سینماتیک جور دیگری روایت داستان بازی رو متوجه بشن تقصیر بازی نیس.

.
الان همین hint ندادن بازی که شما نشانه مثبت میدونید رو من نشانه منفی میدونم. چقدر شنیدم که مثلا تو سولز 1 بازی رو شروع کردن و وقتی رسیدن به فایرلینک به جای رفتن راه اصلی رفتن اون تیکه قبرستان و ادامه ماجرا. از قبل هم شنیده بودن که بازی سخته و فکر کردن بازی انقدر سخته و به همین خاطر نتونستن بازی رو ادامه بدن. الان شما بری یکی دیگه رو ظاهر کنی باس ها رو بکشی فرق شما با اونی که این کارو نکرده معلوم میشه؟(البته من چون این کارو نکردم نمیدونم شاید بشه :D)
شما میگی استراتژی، من میگم بازی اصلا فکر خاصی نمیخواد که بهش استراتژی بگیم. شما میگی بلد نبودن؟ من بشخصه سر چند تا باس با اینکه تمام الگوهای حملشونو از حفظ بودم و صد بار میتونستم dodge بدم و اتک بودم ولی بار صد و یکم به دلیل تایمینگ بد میمردم واسم اتفاق افتاده. واقعا تایمینگ و عکس العمل سریع کفایت میکنه.
شما داری gaf رو مثال میزنی که چون اونجا داستان بازی رو میدونن و دارن راجع بهش بحث میکنن پس همه داستان رو میدونن؟
آقا شما با سواد ولی بنده به شخصه باید از کجا میدونستم باید برم مشخصات آیتم ها رو بخونم که بفهمم داستان بازی چیه؟
نظرتون راجع به مرگای غیر قابل پیشگیری هم واسم جالبه.
 
کدوم قانون نانوشته ای میگه که "همه" بازی ها باید هینت بدن تا "مثبت" باشن؟
فرق اونی که هم احضار میکنه یه باس رو بکشه با اونی که احضار نمیکنه برای خودشون معلوم میشه و لازم نکرده بقیه بدونن که میشه یا نمیشه.
همین که میگی تایمینگ و عکس العمل میخواد و همین کلمه "عکس العمل" خودش یکی نوع استراتژی به شمار میاد ;) میتونی هم وایسی و رو در رو بجنگی، میتونی هم از سلاح دور برد استفاده کنی، میتونی هم تمام حرکات رو جاخالی بدی میتونی هم ...
نه تنها گف، بلکه همینجا توی بازیسنتر هم خود جمع ما اینقدر بارمون هست که داستان رو با اطلاعات همدیگه کامل کنیم و نیازی به بقیه نداشته باشیم. کسی که "واقعا" دنبال داستان بازی باشه، آخر سر به یه طریقی بهش میرسه.
اینکه از کجا بدونین باید مشخصات آیتم ها رو بخونین که داستان رو بفهمین دیگه مشکل ما نیست. بازی از همون لحظه اول با بازیکن روراسته و مبهم بودن جای جای بازی موج میزنه. بازی به بازیکن باج نمیده و اسرارش رو در جا فاش نمیکنه. بازیکن اگر میخواد بدونه، باید بره توی بطنش. هیچ مدیایی مستقیما هر چی که داره رو همون لحظه اول رو نمیکنه. یه کتاب یا فیلم رو باید تا آخر ببینی و دیالوگ ها رو بخونی و به شخصیت ها دقت کنی تا متوجه اصل قضیه بشی. ولی "الان" دیگه میدونین که داستان توی مشخصا آیتم ها هست. پس برین بخونین ;)
دارک سولز یه بازی ساختار شکنه. حالا شما میخواد خوشت بیاد میخواد نیاد، میخوای بپذیری یا نپذیری برای هیچکس مهم نیست و تغییری توی واقعیت ایجاد نمیکنه. بازم تکرار میکنم: هیچ قانون نانوشته ای توی صنعت بازی نگفته همه بازی ها "باید" رو راست باشن با بازیکن. اگر فکر میکنین باید اینطور باشه، باید بگم سخت در اشتباهین چون هیچکس توانایی و حق ایجاد محدودیت برای سازنده رو نداره ;)
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Nusq and afshin76
این بحث شما ها الکیه
با عرض معذرت کسی که از دارک سولز خوشش نمیاد و با shadow of mordor مقایسه میکنه که یه بازی فوق العاده متفاوته با سری سولز خوب ایشون تا فردا هم باهاس بحث کنی متوجه نمیشه
 
من دارم میگم این هینت ندادن ها بعضی اوقات به ضرر بازیکن ها تموم شده.
ولی خب "بی سواد" و چپ ما هم نیستی برام کفایت میکنه.

این بحث شما ها الکیه
با عرض معذرت کسی که از دارک سولز خوشش نمیاد و با shadow of mordor مقایسه میکنه که یه بازی فوق العاده متفاوته با سری سولز خوب ایشون تا فردا هم باهاس بحث کنی متوجه نمیشه
این که یه نفر اعضای فروم رو از هم تشخیص نمیده و بازی رو متوجه میشه خیلی خوبه.
 
من دارم میگم این هینت ندادن ها بعضی اوقات به ضرر بازیکن ها تموم شده.
شایدم بازیکن باید یاد بگیره و عادت نکنه به اینکه باید همه چیز رو جلوش بذارن و بگن تو رو خدا بیا بازی کن و فلان جا رو اینجوری برو و فلان قسمت رو اینجوری بفهم. من که میگم صنعت بازی اینقدر چیپ و بی ارزش شده که گیمرا یادشون رفته "بازی" چی بود. با این طرز فکر شما بازی هایی مثل Zelda و ... که روی NES بودن لابد بدترین بازی های جهان بودن که هیچ چیزی رو به بازیکن نمیگفتن؟
هینت در مورد روند کلی گیم پلی و کارهایی که میشه کرد به صورت نوشته هایی روی زمین وجود داره همون اوایل بازی. ولی خب چون بازیکن عادت کرده به بزن بکش برو جلو توی بازی های مختلف، به خودش زحمت خوندن این نوشته ها رو نمیده. بعد که جلو میره و از یه دشمن معمولی چند صد بار میبازه، نتیجه-ش میشه اومدن به فروم های مختلف و ابراز اینکه حالشون به هم خورده از بازی و این چه بازی مسخره ای هست و ...
من نمیفهمم چجوری به ضرر بازیکن تموم میشه؟ مثال لطفا.
 
  • Like
Reactions: Qu1ckZ and mom
شایدم بازیکن باید یاد بگیره و عادت نکنه به اینکه باید همه چیز رو جلوش بذارن و بگن تو رو خدا بیا بازی کن و فلان جا رو اینجوری برو و فلان قسمت رو اینجوری بفهم. من که میگم صنعت بازی اینقدر چیپ و بی ارزش شده که گیمرا یادشون رفته "بازی" چی بود. با این طرز فکر شما بازی هایی مثل Zelda و ... که روی NES بودن لابد بدترین بازی های جهان بودن که هیچ چیزی رو به بازیکن نمیگفتن؟
هینت در مورد روند کلی گیم پلی و کارهایی که میشه کرد به صورت نوشته هایی روی زمین وجود داره همون اوایل بازی. ولی خب چون بازیکن عادت کرده به بزن بکش برو جلو توی بازی های مختلف، به خودش زحمت خوندن این نوشته ها رو نمیده. بعد که جلو میره و از یه دشمن معمولی چند صد بار میبازه، نتیجه-ش میشه اومدن به فروم های مختلف و ابراز اینکه حالشون به هم خورده از بازی و این چه بازی مسخره ای هست و ...
من نمیفهمم چجوری به ضرر بازیکن تموم میشه؟ مثال لطفا.
گفتین نوشته های روی زمین یاد videogamedunkey افتادم که پیشنهاد میشه ویدیوی راجع به DS3 رو ببینید :D
والا من تو این دو سال اخیر بازی AAA فقط سولز 1 و 2 بازی کردم که جفتشون رو تا وسطاش رفتم . بقیش یا ایندی بودن یا دوتا 2.
این که تو سولز 1 تو depths یهو یکی از این زالو ها بیفته روت و تو رو بکشه بازی چه استراتژی از من طلب کرده که من ناموفق بودم و باید بمیرم؟
این که تو سولز 2 به دلیل under level و نداشتن سپر مناسب میرسی به smelter demon و جلوش ذوب میشی و مجبور میشی کل iron keep رو از اول تا آخر با همون bonfire اولش بری که برسی به old iron king و بفهمی که بله دیوار گذاشتن که بری پشتش و اونم اتک لیزر مانند بزنه که از دیوار رد شه و تو بمیری. واقعا این کار جز middle finger سازنده چه معنایی داره؟
مثال های بیشترش تو پستهای قبلیم هست.
مثلا تو سولز 1 بازی رو شروع کردن و وقتی رسیدن به فایرلینک به جای رفتن راه اصلی رفتن اون تیکه قبرستان و ادامه ماجرا. از قبل هم شنیده بودن که بازی سخته و فکر کردن بازی انقدر سخته و به همین خاطر نتونستن بازی رو ادامه بدن.
البته همه این حرفا با جمله مشکل خودته و بازی هیچ مشکلی نداره ختم میشه. ولی چیزی که فعلا هیشکی جوابشو نداده مرگ های غیر قابل پیشگیریه که پست قبل هم گفتم.
 
شایدم بازیکن باید یاد بگیره و عادت نکنه به اینکه باید همه چیز رو جلوش بذارن و بگن تو رو خدا بیا بازی کن و فلان جا رو اینجوری برو و فلان قسمت رو اینجوری بفهم. من که میگم صنعت بازی اینقدر چیپ و بی ارزش شده که گیمرا یادشون رفته "بازی" چی بود. با این طرز فکر شما بازی هایی مثل Zelda و ... که روی NES بودن لابد بدترین بازی های جهان بودن که هیچ چیزی رو به بازیکن نمیگفتن؟
هینت در مورد روند کلی گیم پلی و کارهایی که میشه کرد به صورت نوشته هایی روی زمین وجود داره همون اوایل بازی. ولی خب چون بازیکن عادت کرده به بزن بکش برو جلو توی بازی های مختلف، به خودش زحمت خوندن این نوشته ها رو نمیده. بعد که جلو میره و از یه دشمن معمولی چند صد بار میبازه، نتیجه-ش میشه اومدن به فروم های مختلف و ابراز اینکه حالشون به هم خورده از بازی و این چه بازی مسخره ای هست و ...
من نمیفهمم چجوری به ضرر بازیکن تموم میشه؟ مثال لطفا.

یعنی تو روح هر چی بازی زلدا هست چیه این بازی همین WIND WAKER اصلا هیچی به بازیباز نمی گه رسما 1 جاهای بازی باید علم غیب داشته بشی من اصلا همچین بازی به عمرم ندیدم اینقدر روند بازی مسخره باشه با اینکه گیم پلیش عالی هست. بعدشم ثابت شده بازی هایی به این شکل به شدت برای انسان ضرر داره چرا که به طور مستقیم با اعصاب و روان سر و کار داره برای همینم بازی ها رو دارن خیلی منطقی تر می سازن بازی می کنیم که لذت ببریم نه اینکه عذاب بکشیم به اندازه کافی عذاب در دنیا هست که خودمون بیشترش نکنیم.

این بازی هم با اینکه به عنوان سخت بازی هست اما خوشبختانه راه پیدا کردنش انچنان سخت نیست با کمی گشتن پیدا می شن فقط باید حواسمون باشه جایی از قلم نیوفته اما زلدا راه پیدا کردنش کاملا مسخره و غیر منطقی هست مخصوصا WIND WAKER
 
گفتین نوشته های روی زمین یاد videogamedunkey افتادم که پیشنهاد میشه ویدیوی راجع به DS3 رو ببینید :D
والا من تو این دو سال اخیر بازی AAA فقط سولز 1 و 2 بازی کردم که جفتشون رو تا وسطاش رفتم . بقیش یا ایندی بودن یا دوتا 2.
این که تو سولز 1 تو depths یهو یکی از این زالو ها بیفته روت و تو رو بکشه بازی چه استراتژی از من طلب کرده که من ناموفق بودم و باید بمیرم؟
این که تو سولز 2 به دلیل under level و نداشتن سپر مناسب میرسی به smelter demon و جلوش ذوب میشی و مجبور میشی کل iron keep رو از اول تا آخر با همون bonfire اولش بری که برسی به old iron king و بفهمی که بله دیوار گذاشتن که بری پشتش و اونم اتک لیزر مانند بزنه که از دیوار رد شه و تو بمیری. واقعا این کار جز middle finger سازنده چه معنایی داره؟
مثال های بیشترش تو پستهای قبلیم هست.

البته همه این حرفا با جمله مشکل خودته و بازی هیچ مشکلی نداره ختم میشه. ولی چیزی که فعلا هیشکی جوابشو نداده مرگ های غیر قابل پیشگیریه که پست قبل هم گفتم.
در مورد old iron king من بار اول اصلا‌ نکشتمش ....چون بازی این اجازه رو داده بود که بدون داشتن یکی از تکه های lord soul بازی رو تموم کنی و من هم بخاطر سختی shelter demon بیخیال اون منطقه شدم(گر چه در نهایت اونم دفعه بعد که اسنراتژیشو یاد گرفتم خیلی راحت کشتمش) و همین نشون میده بازی فکر اونجاشم کرده

در مورد داستان و hint هم، قبلش گفتم این بازی ساختار شکن و خاص و دوس نداره به روشهای رایج بازی رو به گیمر ارایه بده....هر کی بازی رو دوس داشت مثه من خودش راه خووندن ایتما رو هم بلد میشه هر کی هم خوشش نیومد بازی رو ول می کنه و فکر می کنه باید از ویکی داستان رو خووند.

در مورد مرگ های ناگهانی هم بازی میخواد حواست جمع باشه و یه جور همیشه از محیط بترسی....من شماره های قبل مرگ ناگهانی زیاد داشتم ولی تو شماره های بعد فهمیدم که حتی باید تو یه کلبه محقر هم باید حواسم جمع باشه و نقریبا مرگ ناگهانی چندانی تو bb یا ds3 ندلشتم و این شاهکار.....یه حس ترسی رو همیشه باهات همراه می کنه
تازه با sign هایی که ملت تو قسمت های مرگ ناگهانی میذارن شما اونا رو بخوونی اصلا مرگ ناگهانی برات اتفاق نمی افته :D


در نهایت هم لازم نیس همه از بازی خوششون بیاد وقتی کلا با چهارچوب بازی اشنا نیستن یا خوششون نمیاد......چون این بازی هیچوقت هم نخواسته مخاطب عام جمع کنه
بازی خودش میگه اقا اهلشی بیا تو وگرنه برو سراغ باژی خودت:D

.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: as222
نمیام یکی یکی quote کنم، ولی به اینکه بازی گنگه اشاره شد و مرگ های فراوان.
این بازی از نظر مرگ های فراوان و اینکه باید با دقت به حرکات دشمن ها نگاه کنی بتونی دفاع کنی یا جاخالی بدی خوب شبیه خیلی از بازی های دیگه هست، یادمه سر دو تا جونور تو Bayonetta بابام در اومد، 10 بار مردم تا دستم اومد. فقط این بازی اشتباهات رو خیلی خفن تنبیه می کنه. من رو یاد بازی های خرکی سخت دوران NES می اندازه که از بس می رفتیم حرکات غول رو حفظ می کردیم. متاسفانه عادت کردیم به بازی های زیادی آسون و پر از راهنمایی که قدم به قدم بگه چکار کن . من یه بار امتحان کردم Batman رو فقط با زدن یه دکمه تونستم یکی از مبارزاتش رو پشت سر بذارم. هیچ کار دیگه ای نکردم.
در مورد گنگ بودن، اتفاقا به جای اینکه داستان رو هی بکوبونه تو کله ات می ذاره خودت اگه دوست داشتی بری دنبالش، برای یکی مثل من داستانش واسم مهم نیست گیم پلی رو می خوام. مثلا Bayonetta 2 رو دوبار تموم کردم هیچ یادم نیست از داستانش از بس بی سر و ته بود، هی هم الکی Cutscene می ذاشتن وراجی می کردن.
در مورد راهنمایی هم، خیلی رو همفکری و Community بودن بازی حساب شده. اینکه چیزی کشف بشه و بین بازی کن ها دهن به دهن بگرده. ملت با گذاشتن نوشته تو بازی همدیگه رو راهنمایی کنن یا گول بزنن که اونم مزه خودش رو داره! خیلی جاها بود نوشته رو دیدم مثلا Beware of trap above و رفتم جلو دیدم بهله، یه تله بود در حد! یا یه جاینت که یه جا بود اگر کسی نوشته نذاشته بود که Friendly ahead میرفتم بهش حمله می کردم.

کسی خوشش نیاد از بازی مشکلی نیست، ولی یکی از کم نقص ترین بازی های این دهه اخیر همین سری بازی هستن. بازیی که یه هدفی داره، 100 درصد نگیم 80-90 درصد بهش می رسه. واقعا معلومه واسشون مهم بوده و هست اون vision که داشتن در مورد بازی. اگر واسه کسی هم سخته، خیلی راحت می تونه یکی رو Summon کنه بازی مقدار زیادی ساده تر میشه.

چه کاریه آخه ؟ :| مگه مریضین ؟ :| خب بشنین 1v1 درست pvp بزنین دیگه , مسخرست چند نفر به یک نفر !

من sign میذارم ملت summon کنن بریم بزنیم دشمنان رو و بسته به خود host غول رو هم بزنیم، یه مقدار soul هم جمع کنم. وقتی هم می رم یهو تند تند invader میاد ما که دعوت نکردیم!
 
بنظر من بازی مشکلی نداشت البته غیر از اون قسمت که یک ایتم خاص برای رد شدن از پل لازم بود.من اونجا کلی معطل شدم و فقط داشتم به سازنده فحش میدادم و اگه یوتیوب نبود اصلا نمیتونستم اونجا رو رد کنم و مجبور میشدم بازی رو ول کنم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or