در وحله اول که اینا به اندازه کافی که چه عرض کنم بیش از حد از بازی اطلاعات بیرون دادن مورد بعدی اینکه پارسال هرچی در توان داشن بعد E3 رو تبلیغات بازی کار کردن تور جهانی گذاشتن و به زبان های مختلف بازیشون رو تبلیغ کردن کلی رو بحث لوکالیزیشن و مانور دادن انواع و اقسام گوینده به زبان های مختلف برا بازی معرفی کردن به غیر اینا همین سریال ویچر که باعث شد فروش نسخه سوم ویچر 500 درصد افزایش پیدا کنه و همین الانش تو چارت دانلود PSN اروپا و امریکاست همین خودش برا خود CDPR تبلیغ حسوب میشه جدای اون هم ظاهرا قرار بوده توی Pax East پنل داشته باشن که به خاطر بیماری لغوش کردن همین چند وقت پیش اونت کاس پلی و عکاسی داشتن الانم قطعا اگه سکوت کردن برا E3 نقشه کشیدن که دوباره با تمام توان واسه مارکتینگ بازی سنگ تموم بزارن (اگه برگذار بشه !!!) در کل CDPR تا خرخره امسال و مخصوصا پارسال برا بازی تبلیغ کرده بعدم یـ نکته ای که هست تبلیغات زیادی هایپ کاذب میاره همین الانش ملت میخوان خشتکشون رو بکشن سرشون یـ جوری در مورد بازی رویا پردازی میکنن انگار قرار پوز راکستار رو تو همه زمینه ها به خاک بمالونه فقط کافیه به ساب رددیت بازی یـ سر بزنی پر از این رویا پردازی ها ! در کل تا همین الانش این بازی یـ فروش به شدت رویایی رو در پیش داره از این جهت خیالت راحت میمونه سیراب کردنه من نوعی که باید به تیم سازنده حق بدیم که به جای حرف زدن و اطلاعات بیرون دادن رو روند ساخت بازی تمرکز کنن ....
دقیقا همینم نشانه ضعف تبلیغاتی بوده.
راکستار از ۲۰۱۱ ساخت رد دد رو استارد زد.
۲۰۱۶ برا اولین بار خبر رسمیش اومد.
در ۲ سال بعد در زمان های مشخص تریلر و عکس و اطلاعات دادن و ۲ سال بعد از معرفی هم عرضه کردن. این وسط سرجمع ۱ تیزر و ۲ تا تریلر سینماتیک و ۲ تا تریلر گیمپلی هفت هشت دقیقه ای دادن ولی همینارم با یه روند منظمی دادن.
اره شاید CDPR باید مقدار اطلاعاتی که بیرون میده بیشتر باشه. چون هم بازیش مثل هندونه دربسته بود، هم بازی های نقش افرینی مکانیزم هایشون خیلی گسترده تر از اکشن ادونچره و هم برخلاف راکستار، تعداد کسایی که چشمبسته هرچی بدن بیرون رو میخرن، خیلی زیاد نیستن.
و ولی همینم میتونه مرتب تر منتشر کنه. اینا قبل از معرفی ویچر، سایبرپانکو معرفی کردن! ۳ سال قبل از عرض اون تریلر ۵۰ دقیقه ای رو دادن. در ۱ سال اخیرم کلی اطلاعات ریز و درشت دادن.
و درنهایت الان که هنوز ۱۹۰ روز تا عرضه فاصله داست، رسما اشباع اطلاعاتی کردن طرفدار هارو و این ۱۹۰ روز که کلیدی ترین زمان های بازاریابی هستش، دستشون خالیه.
بحثم این نیست که اطلاعات موجود از بازی کمه.
بحثم اینه تریلر و عکس رسمی و مصاحبه و ... الزاما برا دادن اطلاعات نیست. یه بخشیش برا زنده نگه داشتن بحث بازی، خصوصا تو ماه های اخر قبل از عرضه است که CDPR قشنگ این چند ماه رو به خاطر زمان بندی ضعیف تبلیغاتی داره از دست میده.
اینقدر زود با اطلاعات خفه کرد مردم رو که وقتی نیازه راجب بازی بحث بشه بین گیمرا، همه ساکت نشستن یا مثلا فوقش دو سه نفر تو فروم بیان هر از گاهی یه خبر نه چندان مهم بزارن.
اینا برا خودم نیست چون همون تریلر گیمپلی ۵۰ دقیقه ای هم به تنهایی برا هایپ کردن من بس بود کاملا.
ولی خب به صورت کلی حس میکنم آماتور عمل کردن تو بازاریابی سایبرپانک.
درنهاتی امیدوارم شرایط ۶ ماه آینده به نفعشون پیش بره و بازی به استحقاقش برسه