ماشین پرنده رو تو بازی رو میشه روند منتهی تو یک سری از مراحل خاص قبلا گفته بودن نمیتونید پایلت کنید فقط سوارش میشید که خوب ظاهرا تصمیمشون رو عوض کردن
ماشین هایی که تو بازی داریم رو میتونیم اسمشون رو عوض کنیم خلاصه که باید شاهد تعداد زیادی ماشین به اسم روچ باشیم
ترافیک و حرکات NPC ها تو بازی به صورت کاملا واقعی برنامه ریزی شده و بسته به نوع منطقه و تو زمان های مختلف ترافیک ماشین ها و برنامه ریزی NPC ها به صورت ریل تایم تو کل سطح شهر تغییر میکنه
سیستم کوئست گیری بازی مثل قبل ـه توی بازی فیکسر های با شما تماس میگیرن و بهتون کار پیشنهاد میدن تو مپ یـ سری داستان های خیابونی هست که رو مپ مشخص هستن و چند نوع هستن این مراحل
CDPR بعد ویچر 3 یـ تیم کاملا جدا به اسم تیم OW تشکیل داده که کوچیکترین برخورد ها تو بازی رو با کانتنت پر میکنن قبلا این تیم وجود نداشت ولی الان تمام تلاششون رو میخوان بکنن که کانتنت بی هدف توی بازی قرار ندن وظیفه این تیم هم همینه
شکل شمایل مپ بازی نمونه سه بعدی و ابری و از بالیا شهر نایت سیتی هستش
طبق معمول لول دیزاینر بازی خودش رو جر داد (
) بگه که بازی به شدت رو سایدکوئست ها تاکید دارن و دوباره ریز و درشت ماموریت ها عمیق طراحی شدن (حتی پرت ترینشون)
Life Path های مختلف نه تنها شروع متفاوت دارن بلکه از نظر ماموریت های اوایل بازی هم جدا هستن یعنی شما به صورت کاملا متفاوت تو هر سه کدوم بازی رو شروع میکنید و بعد کم کم به یـ نقطه مشترک بین همشون میرسید اینکه چه مدت طول میکشه این روند رو بهش اشاره نکردن در ادامه هم که هر کدوم از بک استوری های تو داستان و کوست ها تاثیر متفاوتی دارن و این تاثیر بعضا اثر گذار هستن و همینه که ارزش دوباره بازی کردن رو به شدت بالا میبیره
بالا بردن مقدار Cool صرفا به این معنی نیست که مردم باهات چجوری برخور میکنن بلکه میتونه تو لحظات پر فشار و استرس زا تصمیات بهتری بگیری
دنبال این هستن که مشکل داشتن شکل شمایل دلخواه در کنار داشتن State و افکت های مختلف لباس ها رو به نحوی حلش کنن همیشه این مشکل وجود داشته که مثلا شما به خاطر State یک لباس از شمایل کرکترتون زدید و CDPR میخواد این مشکل رو حل کنه (اگه اشتباه نکنم یوبی سافت این کار رو توی اودیسی انجام داد)
Cyberware که همون قسمت های مکانیکی قابل تعویض اعضای بدن باشن هر کدوم رو میشه به شکل شمایل مختلفی اپگرید کرد یک سری چیپ به نام Shard هم هستن که یـ جورایی حکم نرم افزار و سیستم عامل اجرا کننده اون Cyberware رو دارن و این قابلیت رو میدن که بشه Cyberware متفاوتی رو استفاده کرد
Flathead اسم همون رباطی هستش که پارسال تو نمایش گیم پلی بازی نشون دادن و میشه ازش توی بازی استفاده کرد میتونی بهش دستور بدی برات یک سری کار خاص انجام بده به طور مثال مثل اگه یـ ابجکت به سقف اویزون باشه میتونی بهش دستور بدی که بره به اون ابجکت ور بره و بندازتش رو سر دشمن خلاصه نقش یـ همراه همیشگی رو داره
لول دیزاینر بازی اشاره میکنه که هر برند مهمی که توی بازی وجود مثل کارخونه اسلحه تبلیغات روی دیوار و .... Lore پشتش وجود داره در واقع فقط یک تیم مختص این کار گذاشتن که وظیفه داره این Lore رو بنویسه !!
توی بازی یک مدل شاتگان وجود داره با هشت عدد لوله خشکل (
)
اسحله های سرد داخل بازی اینقدری تنوع دارن که میتونید تا اخر بازی به سبک Cyberninja بازی رو تموم کنید چند مدل کاتانا وجود داره که هرکدومشون رو میشه شخصی سازی کرد و چیزی سوارشون کرد قابلیت پرت کردنشون هم وجود داره مثلا اگه یـ چاغو رو زمین پیدا کردید میتونید برا مخفی کاری استفاده کنید و طرف رو باهاش هدشات کنید یا حتی از بطری شیشه ای هم میشه استفاده کرد برا استفاده از صلاح های سرد هم Cyberware مختلفی وجود داره که روی نحوه بازی کردن تاثیر میزاره مثلا یک Cyberware وجود داره که میتونه زمان رو اهسته کنه حالا فرض کنید که به یک عدد کاتانا یا بهترش نانو وایر مجهز هستید میتونید طرف رو توی صحنه اهسته تیکه تیکه کنید (فاک فاک
)
دو مدل شخصی سازی برای اسحله ها وجود داره یکی ظاهری یکی هم غیر ظاهری (قبلا ظاهری رو تایید نکرده بودن)
QA و مصاحبه بعد نمایش بازی رو اگه ندیدید حتما ببینید یـ سری لحظه گیم پلی هم داره :
دقیقه 45:34 به همراه پالاسید توی بازار چند ثانیه راه میریم که اتفاقا نسبتا شلوغه لامصب حرکت NPC های خیلی متنوع و باور پذیر طراحی شدن
دقیقه 48:18 باز دوباره داریم با پالاسید راه میریم که یـ NPC گوشه واستاده و به پالاسید میگه یـ لحظه کارت دارم قشنگ به انیمیشن هاش دقت کنید انیمشن های بازی بینظیرن !
دقیقه 49:00 طرف میره پیش یـ قصاب از دست به سینه ایستادنش تا اشاره کردن به پشت جزئیات داخل یخچال ها و میزش که پر خرط و پرته جزئیات بیرون میزنه