crytek: قابلیتهای dx11 در crysis 3 روی 360 اجرا میشود.

dream maker

کاربر سایت
Nov 23, 2012
36
8te3thi28nco3r654a.jpg


سازنده آلمانی crysis 3 در حال اجرای dx11 روی ps3 و 360 هست.
راسموس هاجنگارد مدیر قسمت توسعه خلاق به یورو گیمر گفته:

We want to make sure as much as is humanly possible can translate from a DX11 variant into a DX9 variant, that will work almost as good on an Xbox console to whatever extent we can, because we don't want the experience to be different between the platforms


ما میخوایم مطمئن شیم تا اونجا که برای انسان قابل انجام دادنه دایرکت ایکس 11 رو به دایرکت ایکس 9 ترجمه کنیم که اینکار تقریبا به خوبی روی کنسول xbox داره پیش میره چون ما نمیخوایم تفاوتی بین پلتفرمای مختلف باشه.
t is very, very difficult, but it is possible. It just requires a lot of effort. Some of the stuff these guys are making work on consoles now is absolutely amazing. It's render features that shouldn't theoretically work on consoles, but they've managed to construct code that can emulate a similar thing from a… hack and slash sounds wrong, but they don't have the same streamlined pipeline you would have with a DX11 structure, but they can get to a similar result just by experimenting and using tips and tricks
خیلی خیلی سخته ولی امکان پذیره فقط احتیاج به تلاش بیشتر داره بعضی از کارایی که بچه ها دارن رو کنسولا انجام میدن واقعا شگفتی آوره.رندر ویزگیایی که تو تئوری روی کنسولا امکان پذیر نیست. اونا کدایی نوشتن که خیلی چیزارو تقلید میکنه درسته اونها ساختارمورد نیاز دایرکت ایکس 11 و ندارن ولی میتونن به نتیجه مشابه با استفاده از ترفندهایی برسن.

'm not saying this will be in the game, but they managed to make parallax occlusion mapping work, which is an advanced form of bump mapping where you get silhouettes as well, and you have self-shadowing even though you have absolutely no polygons
اونا روی parallax occlusion mapping [برای سه بعدی کرد تکسچره] کار میکنن با کمکش شما میتونید Self shadowing [سایه روی خود] داشته باشید بدون وجود هیچ چند ضلعی ای.


That's a very advanced feature, and it shouldn't theoretically run on a 360, but they made it run on a 360
اون خودش یک ویژگی خیلی پیشرفتس و تئوریکی نباید رو 360 اجرا بشه اما ما یه جوری ساختیمش که بشه!

منبع

چند وقت قبلم jorge jimenez از ساخت aa یا ضد دندونه جدیدی برای کنسولا تو crysis 3 خبر داده بود که دیگه دندونه ای تو بازی رو کنسول دیده نشه

Jorge Jimenez – SMAA T2x source code released
 
آخرین ویرایش:

DON MICHAEL

کاربر سایت
Jun 4, 2012
390
نام
علیرضا
عجیب ترین خبری هست که چند وقت اخیر خوندم!
پیاده کردن حتی قسمتی از قابلیت های DirectX 11 اونم رو سخت افزار 6-7 سال پیش ،حقیقتا کم از معجزه نداره !!!:-o یعنی اگه همچین چیزی ممکن باشه ، تا یه 2-3 سال دیگه هم نسل بعد به تاخیر میفته!:d
 
آخرین ویرایش:

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
1,980
نام
sami
خدا کنه باز نیان واسه نسخه ps3 تر بزنن بعد بیان بگن بازی ساختن واسه ps3 سخته!!!!!:|360 که فروختیم حالا مثل سگ پشیمونیم:d
 

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
الان اون عده که CRYSIS و CRYTEK را قبلا مورد عنایت قرار داده بودن، پیداشون میشه و به مدح و ستایش این عنوان و همچنین کنسول گرامیشون می پردازن....
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
احر این همه گاز و گوز کردنها معلوم میشه.یا همش هایپه یا واقعا واقعیت داره.

اون تریلر جدید مال pc رو هم دیدم گرافیک خوب بود ولی انقلاب نبود هنوز با توجه به قدرت pc جای کار بیشتر داره.

همون پچ dx11 و تکسچر رو هم مال کرایسیز2 نصب کردم بازم ضعفهایی تو بعضی تکسچرها بود یا افکتها فقط این اخر کاری یه ماد برای گرافیک دانلود کردم اون انصافا خوب بود وتا حدودی نواقص رو بر طرف کرده بود.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
این که گفته دارن DX11 رو واسه همه پلتفورما میسازن و بعدا هم گفته نهایت تلاشمون رو خواهیم کرد که رو 360 به همون زیبایی بشه و نمیخاییم تفاوتی بین پلتفورم ها وجود داشته باشه :|
 
آخرین ویرایش:

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
یه جوری صحبت کرده که انگاری بقیه سازنده‌ها بلد نیستن از توانایی‌های کنسول استفاده کنن.
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
تو اینجا منظورش این نیست که مثلا میخوان قابلیت های dx11 مثل tessellation را روی کنسول بیارن ! منظورش اینه اینا با برخی از تکنیک های ضاهر سازی میخوان چیزی شبیه به tessellation در بیارن مثل تکنیک POM یا بعضی از متدهای سایه زنی . ولی هرچی هست همین هم فوق العادست یه همچین کاری بتونن بکنن قابل ستایشه کارشون .

البته اینها چندوقت پیش هم گفته بودند که یه AA هم تو نسخه کنسولی به کار میبرن که اصلا لبه تو بازی دیده نشه !
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
الان اون عده که CRYSIS و CRYTEK را قبلا مورد عنایت قرار داده بودن، پیداشون میشه و به مدح و ستایش این عنوان و همچنین کنسول گرامیشون می پردازن....

واقعا 360 یک شگفتی به تمام معناست پارسال هم C2 ورژن 360 بهترین گرافیک کنسلی رو ارائه کرد ولی یک سری ایراد ها مثل افت فریم داشت که امیدوارم تو این نسخه برطرف بشه..

قبلا گفتم الان هم میگم Crysis 3 ورژن 360 بهترین گرافیک کنسولی نسل خواهد شد
 

only_crysis

کاربر سایت
Apr 21, 2009
1,693
نام
مازیار
تکنیک جدیدی نیست.این تکنیک رو قبلا تو Skimm Mod بازی Doom 3 دیده بودیم.ولی اونجا به شدت بازی سنگین میشد.حالا اگر بتونن رو این بازی که به خودی خود سنگینه اجرا کنن که واویلا:d
 

Burning Hawk

کاربر سایت
Apr 2, 2008
1,613
نام
Hossein
بحث بسیار خوبیه ، کارشون هم قابل ستایشه ، ولی دقیقا اینا می خوان چیکار کنند :|
Parallax Occlusion Mapping که از dx9 داشتیم :|
self shadowing بدون وجود شی، هم که همچین کار شاقی نیست در اصل میشه گفت یه نوع displacement mapping ه مگه اینکه Deformable باشه .
در کل DX10 به نسبت 9 یک جهش محسوب میشد ، حالا از تلفیق شدن ، حذف شدن ، کامپوننت هاش بگذریم . از لحاظ ساختاری و عملکرد کم هم تغیر نکرد ، بعدش هم که 10.1 رو داشتیم ، الان هم 11 و 11.1 . حالا اینا می خوان از 11 به 9 چه پلی بزنند ، باید بود و دید .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر