crytek: قابلیتهای dx11 در crysis 3 روی 360 اجرا میشود.

dream maker

کاربر سایت
Nov 23, 2012
36
8te3thi28nco3r654a.jpg


سازنده آلمانی crysis 3 در حال اجرای dx11 روی ps3 و 360 هست.
راسموس هاجنگارد مدیر قسمت توسعه خلاق به یورو گیمر گفته:

We want to make sure as much as is humanly possible can translate from a DX11 variant into a DX9 variant, that will work almost as good on an Xbox console to whatever extent we can, because we don't want the experience to be different between the platforms


ما میخوایم مطمئن شیم تا اونجا که برای انسان قابل انجام دادنه دایرکت ایکس 11 رو به دایرکت ایکس 9 ترجمه کنیم که اینکار تقریبا به خوبی روی کنسول xbox داره پیش میره چون ما نمیخوایم تفاوتی بین پلتفرمای مختلف باشه.
t is very, very difficult, but it is possible. It just requires a lot of effort. Some of the stuff these guys are making work on consoles now is absolutely amazing. It's render features that shouldn't theoretically work on consoles, but they've managed to construct code that can emulate a similar thing from a… hack and slash sounds wrong, but they don't have the same streamlined pipeline you would have with a DX11 structure, but they can get to a similar result just by experimenting and using tips and tricks
خیلی خیلی سخته ولی امکان پذیره فقط احتیاج به تلاش بیشتر داره بعضی از کارایی که بچه ها دارن رو کنسولا انجام میدن واقعا شگفتی آوره.رندر ویزگیایی که تو تئوری روی کنسولا امکان پذیر نیست. اونا کدایی نوشتن که خیلی چیزارو تقلید میکنه درسته اونها ساختارمورد نیاز دایرکت ایکس 11 و ندارن ولی میتونن به نتیجه مشابه با استفاده از ترفندهایی برسن.

'm not saying this will be in the game, but they managed to make parallax occlusion mapping work, which is an advanced form of bump mapping where you get silhouettes as well, and you have self-shadowing even though you have absolutely no polygons
اونا روی parallax occlusion mapping [برای سه بعدی کرد تکسچره] کار میکنن با کمکش شما میتونید Self shadowing [سایه روی خود] داشته باشید بدون وجود هیچ چند ضلعی ای.


That's a very advanced feature, and it shouldn't theoretically run on a 360, but they made it run on a 360
اون خودش یک ویژگی خیلی پیشرفتس و تئوریکی نباید رو 360 اجرا بشه اما ما یه جوری ساختیمش که بشه!

منبع

چند وقت قبلم jorge jimenez از ساخت aa یا ضد دندونه جدیدی برای کنسولا تو crysis 3 خبر داده بود که دیگه دندونه ای تو بازی رو کنسول دیده نشه

Jorge Jimenez – SMAA T2x source code released
 
آخرین ویرایش:

Satan1992

کاربر سایت
Sep 3, 2010
664
انصافا کرایسس 2،جدای از مشکلاتی که داشت واقعا رو کنسول عالی عمل کرده بود.ولی این ادعایی که اینا کردن رو،به شخصه تا نبینم باور نمیکنم.اصولا کرایتک استاد اعظم هایپ هست.
----------
آره،ریج خیلی گرافیکش ضایع و کاغذی بود.واسه همین IGN بهش 10 داد.درسته که چرت و پرت گفتن کنتور نمیندازه،ولی خب آدمیزاد رو که مضحکه دیگران میکنه.
قربون دهنت حسین جان.به این میگن حرف درست و حسابی
 

LOST

کاربر سایت
Jun 27, 2008
3,122
نام
مهراد
خوشم میاد یه سری از مبارزان حق علیه باطل وقتی خبری از نسخه کنسولی این بازی میاد جبهه رو به کل تغییر میدن:) راستی اینا احیانا خسته نشدن از این همه خبر در مورد گرافیک؟! همش هایپ هایپ! پس گیم پلی چی میشه!:lol:
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,128
نام
حسین
راستی اینا احیانا خسته نشدن از این همه خبر در مورد گرافیک؟! همش هایپ هایپ! پس گیم پلی چی میشه!:lol:
انصافا شماره 2 گیم پلی خوبی داشت:dفقط مشکلش این بود که ارزش تکرار بالایی نداشت.مولتی پلیر هم که مهمترین بخش یک FPS هست،تعطیل بود.
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,128
نام
حسین
مگه کرایسیس 1و 2 از لحاظ گیم پلی مشکلی داشتند که الان خیلی ها نگران گیمپلی شماره 3 هستند ؟!
آره:d
شماره یک،برای من خیلی خسته کننده میشد.ولی شماره 2 خیلی بهتر شده بود.اما ارزش تکرار نداشت.از لحاظ مولتی پلیر هم که ول معطل بود.(یعنی برای کسی مثل من که تمام وقت بازیها رو مولتی بازی میکنه،هیچ جذابیتی نداشت و به دلم نشست)

البته در کل گیم پلی قابل قبولی داشت.ولی مشکل اینجاست که اینا زارت و زورت سر شماره 2 مصاحبه میکردن و میگفتن COD کیلر هستیم،هیلو کیلر هستیم و از این صحبتا.برای همینم توقع گیمر ناخودآگاه بالا میره و فکر میکنه با یک ابر شاهکار طرف هست.ولی وقتی که بازی رو انجام میده و می بینه اون حرفها همش هایپ بود،تو ذوقش میخوره و حتی همین گیم پلی خوب بازی هم براش رنگ میبازه و آدم فکر میکنه که مثلا گیم پلیش ضعیفه.در حالیکه واقعا خوبه،ولی فقط بخاطر همون صحبتها هستش که آدم فکر میکنه ضعیفه.
 

LOST

کاربر سایت
Jun 27, 2008
3,122
نام
مهراد
طرف حساب من تو اون پست اون دوستانی بودن که تو تاپیک خبری PC گیم پلی بازی رو بهانه میکنن و Crytek رو میکوبن(هنوز پست هاشون موجوده که جمله ای شبیه بالا گفتن!) ولی تو تاپیک های قبیل این کلا یه دور 360 درجه میزنن گیم پلی که تا دیروز براشون مهم بود ول میکنن و شروع به پرستش Crytek میکنن که قراره رو کنسول محبوبشون گرافیکی با قابلیت های DX11 بده.

شماره یک،برای من خیلی خسته کننده میشد
مشکل از خودت بوده گیم پلی شماره یک حرف نداشت:d

من موندم واقعا که دوستان چه انتظاری از گیمپلی دارن؟! خب این بازی باید یه گیمپلی خاص خودش رو داشته باشه همونطور که بازیای روسی گیمپلی خاص خودشون رو دارن، حالا شما خوشتون نیومده دلیل نمیشه که بد باشه !
مسله خوش اومدنشون نیست خوب هم خوشون میاد اتفاقا ولی به دلیل دیگه ای دارن اذیت میشن گیم پلی بهانه میکنن!
 
آخرین ویرایش:

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,990
نام
احمد
من موندم واقعا که دوستان چه انتظاری از گیمپلی دارن؟! خب این بازی باید یه گیمپلی خاص خودش رو داشته باشه همونطور که بازیای روسی گیمپلی خاص خودشون رو دارن، حالا شما خوشتون نیومده دلیل نمیشه که بد باشه !


بر خلاف حسین به نظر من گیمپلی نسخه اول و وارهد بهتر بود و بیشتر دوست داشتم ...
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
گیم پلی crysis خوبه هیچ مشکل تکنیکی ای نداره و خوش ساخته فقط مشکل crysis ها تو گیم پلی تو این سه شماره اخیر این بوده که موتورشون یکم دیر گرم میشه تا وسطای بازی حس یه fps درگیر کننده رو القا نمیکنن از وسط و بعضی وقتام آخرای بازی یه دفعه بازی هیجان پیدا میکنه.
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,128
نام
حسین
من موندم واقعا که دوستان چه انتظاری از گیمپلی دارن؟! خب این بازی باید یه گیمپلی خاص خودش رو داشته باشه همونطور که بازیای روسی گیمپلی خاص خودشون رو دارن، حالا شما خوشتون نیومده دلیل نمیشه که بد باشه !


بر خلاف حسین به نظر من گیمپلی نسخه اول و وارهد بهتر بود و بیشتر دوست داشتم ...
انتظار خاصی نداریم.منم که گفتم خوب و قابل قبول بود.مشکل همون هایپ بیش از حد هست که باعث میشه گیمر فکر کنه با انجام این بازی به عرش خدا میره و دیسک هیلو رو به سطل زباله بندازه.میدونی چی میگم؟اگر انقدر هایپ نکنن و مثل بچه آدم بشینن فقط بازیشون رو بسازن،مطمئن باش هم گیمرها بیشتر استقبال میکنن و هم منتقدین.
مشکل از خودت بوده گیم پلی شماره یک حرف نداشت:d

از کجا معلوم مشکل از تو نبوده؟:dوالا شماره 2 رو خیلی بیشتر میپسندم.
با این جمله دوستمون هم شدید موافقم.خدایی فکر کنم همه این حرف رو قبول داشته باشن.

مشکل crysis ها تو گیم پلی تو این سه شماره اخیر این بوده که موتورشون یکم دیر گرم میشه تا وسطای بازی حس یه fps درگیر کننده رو القا نمیکنن از وسط و بعضی وقتام آخرای بازی یه دفعه بازی هیجان پیدا میکنه.
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
اينا مي حوان شبيه سازي كنن نمي خوان كه همون قابليت رو عينن وارد كنن. البته چه بسا ديدين گند هم زدن و محصول نهايي رو كنسول پر از باگ بود.
 

LOST

کاربر سایت
Jun 27, 2008
3,122
نام
مهراد
از کجا معلوم مشکل از تو نبوده؟:dوالا شماره 2 رو خیلی بیشتر میپسندم.
با این جمله دوستمون هم شدید موافقم.خدایی فکر کنم همه این حرف رو قبول داشته باشن.
به جان مورینیو که میخوام سر به تنش نباشه مشکل از خودت بوده!:d

Gamespot
Dynamic Emergent Shooter Gameplay
Crysis is visually stunning, packed with intelligent, thrilling gameplay, and easily one of the greatest shooters ever made.

IGN
Well paved with good freedom in the action and level design while still offering a direction.

...
 
آخرین ویرایش:

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
بچه های کرایتک کاملا درست میگن . به نظرم خیلی از استدیو ها چنین توانایی رو ندارن . چون اگرداشتن زودتر از کرایتک اینکار رو میکردن . از نظر تئوری به هیچ وجه نمیشه یه API رو که برای ریزپردازنده های جدید نوشته شده ، برای نسل قبلیش به کار برد . برای این کار حتما باید مهندسی معکوس انجام بشه و مهندسی معکوس هم نیاز به تبحر خاص تو برنامه نویسی PC داره که کرایتک استاد این کاره .

به هیچ وجه استدیویی مثل راک استار ، یوبی سافت یا حتی ناتی داگ نمیتونن این کار رو انجامبدن ، چون تمرکز اونها روی کنسوله . اما کرایتک پلتفرم اصلیش PC هست و میشتونه این کار رو با ترفند های مختلف شبیه سازی انجام بده. هر چند شاید این کارشون به قیمت ضعیف شدن هوش مصنوعی بازی و NPC ها تموم بشه .
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
حسین جدا نمیدونم تو گیم پلی را به چی میگی ؟:D حتی یادم میاد از HL2 هم خوشت نمیاد که خداوندگار گیم پلی هست :D یعنی قبل از متهم کردن کرایسیس به گیم پلی خوب نداشتند خودت را متهم کن :D

دقیقا برعکس حرف تو به نظر من گیم پلی شمار 1 کرایسیس بهتر از شماره 2 بود چون انعطاف پذیری فوق العاده تو روند بازی داشت یعنی یجوری بود تو دل دشمن با هر روشی خودت دوست داشتی میتونستی عمل کنی ! اولا سیستم شوتینگ بازی خیلی قوی بود و نشانه گیری و سنگینی سلاح ها و لگد سلاح ها کاملا استاندارد بود از طرفی برای کشتن یه دشمن از انواع و اقسام روش ها مثل مخفی کاری یا حمله با ماشین و تانک و یا روش شور حسینی :D عمل کنی . یعنی حتی مثلا میدیدی یه ماشین از داخل جنگل میاد میتونستی با تیر زدن به درخت ها با شکستنشون جلوی دشمن را مسدود کنی ! فیزیک بازی هم که خدا بود از فیزیکش به خوبی میتونستی برای نابود کردن دشمن استفاده کنی یعنی خودش گیم پلی بازی را به شدت عالی کرده بود به خاطر استفاده هایی که میتنستی ازش بکنی .
کلا گیم پلی بازی کاملا انعطاف پذیر بود و هیچ ایرادی براش وارد نبود . شماره 3 هم کافیه همین خوصوصیات را نگه داره هیچ نگرانی از بابت گیم پلی ندارم شخص خودم !
 

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,990
نام
احمد
انتظار خاصی نداریم.منم که گفتم خوب و قابل قبول بود.مشکل همون هایپ بیش از حد هست که باعث میشه گیمر فکر کنه با انجام این بازی به عرش خدا میره و دیسک هیلو رو به سطل زباله بندازه.میدونی چی میگم؟اگر انقدر هایپ نکنن و مثل بچه آدم بشینن فقط بازیشون رو بسازن،مطمئن باش هم گیمرها بیشتر استقبال میکنن و هم منتقدین.

شاید من حافظم یاری نکنه ولی یادم نمیاد کرایتک هایپی برای گیمپلی راه انداخته باشه! اکثریت هایپ های کرایتک حول گرافیک میچرخه که تقریبا همشون رو توی بازی میبینیم ...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر