خبر رسمی Concord در تاریخ 6 سپتامبر (۱۶ شهریور) بصورت کامل آفلاین میشود

dantemaximum

کاربر سایت
📣بازی Concord سه روز دیگر در تاریخ 6 سپتامبر ۲۰۲۴ ( 16شهریور ماه) بصورت کامل تعطیل میشه و آفلاین میشه

16612e81e4e1a569a0a3e3644526a8c31cdb8558.jpg

در یک اطلاعیه ای اینطور بیان کردن 👇👇

دوستدران Concord! 😊 از زمانی که بازی Concord رو برای پلی‌استیشن ۵ و پی‌سی راه‌اندازی کردیم، نظرات شما رو به دقت شنیدیم و واقعاً از همه کسایی که تو این سفر با Northstar همراه ما بودن، متشکریم. حمایت شما و جامعه پرشور اطراف این بازی برای ما خیلی باارزشه.

اما با اینکه بسیاری از ویژگی‌های بازی با بازیکن‌ها همخوانی داشته، ما متوجه شدیم که بعضی جنبه‌های دیگه بازی و راه‌اندازی اولیه‌مون به خوبی به نظر نمی‌رسن. به همین خاطر، تصمیم گرفتیم از ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ ( 16شهریور ماه) بازی رو از دسترس خارج کنیم و گزینه‌های جدیدی رو بررسی کنیم که بهتر با بازیکن‌ها ارتباط برقرار کنه.

در حالی که بهترین مسیر رو مشخص می‌کنیم، فروش کنکورد به طور فوری متوقف می‌شه و به تمامی بازیکنانی که بازی رو برای پلی‌استیشن ۵ یا پی‌سی خریداری کردن، بازپرداخت کامل ارائه می‌کنیم. اگر بازی رو از فروشگاه پلی‌استیشن یا پلی‌استیشن دایرکت خریدید، مبلغ به روش پرداخت اصلی شما برگشت داده می‌شه.

مشتری‌هایی که بازی رو از سایر فروشگاه‌های دیجیتال خریداری کردن، هم شامل برگشت پول می‌شن. اطلاعات بیشتر درباره‌ی برگشت پول از استیم و اپیک رو در ادامه بررسی کنید:

فروشگاه استیم – استیم در روزهای آینده به بازیکنانی که بازی رو خریدن، پولشون رو برمی‌گردونه. بعد از پردازش برگشت پول، استیم تاییدیه‌ی برگشت رو ارسال می‌کنه.

فروشگاه اپیک گیمز – اپیک گیمز هم در روزهای آینده به بازیکنانی که بازی رو خریداری کردن، برگشت پول خواهد داد و هر مشتری رو به صورت مستقیم برای تایید برگشت پول تماس می‌گیره.

برگشت پول از سایر فروشندگان – برای مشتری‌هایی که نسخه‌ی فیزیکی رو از فروشگاه‌هایی غیر از پلی‌استیشن خریداری کردن، لطفاً به روند برگشت پول همون فروشنده‌ مراجعه کنید.

بعد از برگشت پول، دیگه به بازی دسترسی نخواهید داشت.

ما شما رو در جریان می‌گذاریم و دوباره از همه‌ی Freegunners که با ما در کهکشان Concord همراه هستن تشکر می‌کنیم.

برگشت پول برای خریدهای فروشگاه پلی‌استیشن و پلی‌استیشن دایرکت ممکنه ۳۰ تا ۶۰ روز طول بکشه تا روی صورت‌حساب بانکی شما ظاهر بشه. اگر منبع پرداخت اصلی شما در دسترس نبود، مبلغ خرید به کیف پول PSN شما برگشت داده می‌شه.

منبع
 
آخرین ویرایش:
روند تمام خرید های چند میلیارد دلاری همین
مایکروسافت بالای 100 میلیارد دلار هزینه کرده , اکتی علاوه بر هزینه خرید در یک سال اخیر بیش از یک میلیارد دلار ضرر داده ( به خاطر هزینه های انتقال و لایسنس )
درامد کل بازی های بتزدا در 3 سال اخیر رو روی هم جمع بزنی به 800/700 میلیون دلار نمی رسه , این در حالی که مایکروسافت علاوه بر هزینه خرید حداقل 500 میلیون دلار هم برای استودیو های بتزدا هزینه کرده
GameDiscoverCo - Steam top 20 games by gross revenue in H1 2024 / Counter-Strike 2 #1, Helldivers #2, Palworld #3 Sales
View attachment 348581
Destiny 2 در همین 2 سالی که استودیو رو خریدن روی استیم بالای 200 میلیون دلار درامد زایی داشته + نسخه PS که 100 درصد سود به سونی می رسه و XBOX حداقل 500 میلیون درامد زایی داشته
برای مقایسه HORIZON با 19 میلیون نسخه فروش روی PS4 به درامد 481 میلیون دلاری رسیده / انچارتد 4 حدود 585 میلیون / تلو 402 میلیون و....
View attachment 348587

خرید بانجی یه سرمایه گذاری و هزینه خرید اش با عرضه نسخه موبایل / Destiny 3 / ماراتن حداکثر تا 2028 بر میگرده
بذار اول اینو بگم که به نظر من هلدایورز 2 یکی از بزرگترین گند کاریا و سومدیریت تاریخ سونیه. که دقیقا صفر تا صدش تقصیر جیم رایان و هرمن هالسته که با همون ویژنی که 8 سال قبلش ساختو شروع کردن بازی رو میدیدن و نفهمیدن پتانسیل بالاتر پیدا کرده. بازی ای که میتونست همون معدن طلایی باشه که سونی میخواست با نابلدی و سیاست های اشتباه در حد یه سود زودگذر در حد بازیای سینگل کشید پایین. سونی اگه دنبال فروش بود از سینگل ساختن خیلی راحت تر میتونست سود کنه. این که رفتن سمت گس به خاطر این بود که درآمد مستمر میخواست.

درمورد جیم رایانم تو گفتی اینکه سونی میتونه و اجازه سرمایه گذاری روی سینگل هارو داده به خاطر اینه که جیم رایان مسیر استدیو هارو برد سمت گس ساختن و پول پارو کردن که من میگم خب این پولا کجاس؟
برداشتن دو جین بازی گس ساختن که مجبور شدن حداقل نصفشو بعد چند سال ساخت و هزینه کنسل کنن. اون نصف دیگه هم که سر سیاست های اشتباه هر کدوم یه جوری داره میترکه. تو یه کمپانی مثال بزن که فله ای گس میسازه.
اینکه میگی دستینی انقدر درمیاره که اما و اگره، چیزی که دیده میشه اینه که دستینی 2 وضعیت جالبی نداره و خروجیش اندازه سرمایه ای که براش صرف میشه نبوده که سونی مجبور شد سیاست هاشو در قبالشون تغییر بده.

مقایسه با مایکرو هم سراسر غلطه. جنازه اکتیویژن بلیزارد+کینگ هم بازم به شدت سودده خواهد بود. بتسدا هم که درسته زیاد ترول میکردیم ولی واقعا فقط خرید که ارزش گیم پس رو باهاش ببره بالا ضعف کمبود استدیو فرست پارتیش جبران شه.
 
پس زیاد به تست های داخلیشون امیدوار نباش.
اصلا این خبری که از فیرگیمز اومد خیلی تابلو بود دستوریه. چی شد یهو بعد از اعلام بستن کونکورد چندتا سایت این خبرو زدن که اوضاع این بازی خوبه. مثلا خواستن سونی رو تو عمل انجام شده بذارن . چون حالا دیگه بعید نیست سونی در اینم تخته کنه. واقعیت اینه که کونکورد یکی از پروژه های محبوب سایتهای ووک شکست خورد ، واسه همین سریع پای اون یکی پروژه یعنی فیرگیمز رو وسط کشیدن.
وقتی میگم رسانه به لجن کشیده شده منظورم همینه. من که مدتهاست پشیزی برای اینها قائل نیستم.
بعدشم همونطور که گفتی هالست تو یه مصاحبه چنین خزعبلاتی گفته بود :)) :

Herman Hulst claims that Concord is the "greatest multiplayer game of the modern era" in the recent interview.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and He!n3ger
این بازی هم اگه پولی‌ باشه از کنکرد هم بدتر می‌شه:-h

به نظرم این ممه رو لولو برد دیگه. اگه بازم بخوان پولیش کنن دیگه زیادی عجیب میشه رفتارشون! مشخصه که اکثریت مخاطبین برای بازی‌ای که فقط PvP باشه پول بابت خرید نمیدن. شما بازی ف۲پ بده و اسکین بذار تو بازی ۲۰دلار. میخرن لذتشم میبرن. علاوه بر این باید ارلی اکسس داشته باشه بازیشون تا قبل از اینکه نزدیک انتشار بشن. بتای ۲ماه قبل انتشار به درد نمیخوره. این دو نکته رو رعایت کنن اگر بازی با کیفیتی ساخته باشن میتونن که ضرر نکنن و واسه یه مدتی زنده بمانند. اتفاقی که واسه کنکورد افتاد اینقدر واضح بود که دیگه این اشتباه تکرار نشه.
 
اصلا این خبری که از فیرگیمز اومد خیلی تابلو بود دستوریه. چی شد یهو بعد از اعلام بستن کونکورد چندتا سایت این خبرو زدن که اوضاع این بازی خوبه. مثلا خواستن سونی رو تو عمل انجام شده بذارن . چون حالا دیگه بعید نیست سونی در اینم تخته کنه. واقعیت اینه که کونکورد یکی از پروژه های محبوب سایتهای ووک شکست خورد ، واسه همین سریع پای اون یکی پروژه یعنی فیرگیمز رو وسط کشیدن.
وقتی میگم رسانه به لجن کشیده شده منظورم همینه. من که مدتهاست پشیزی برای اینها قائل نیستم.
بعدشم همونطور که گفتی هالست تو یه مصاحبه چنین خزعبلاتی گفته بود :)) :

Herman Hulst claims that Concord is the "greatest multiplayer game of the modern era" in the recent interview.
تو کدوم مصاحبه همچین چیزی گفته؟
تو این لینکی که گذاشتی میگن فیکه این نقل قول!
 
  • Like
Reactions: delta05
بازی gaas موفق میخواین بسازین؟
از crytek یاد بگیرین
Hunt showdown رو به صورت ارلی اکسس منتشر کرد و کلی فیدبک گرفت. هی بازیو طبق نظر کاربرا بهتر و بهتر کردن و اخیرا هم یه آپدیت اساسی دادن و بازی رو زیر و رو کردن.
الان ۱۸۰۰۰ نفر فقط روی استیم بازیکن داره. پلی استیشن و ایکس باکس بماند.
اصل بازی پولیه و اسکین هم داخلش میفروشن ولی فروش هم داره. چرا؟ چون ایدش متفاوته. با سبک به نسبت جدید رو معرفی کرده.
بازی pvp هست در حین حال به شدت pve.
رنگارنگ نیست و هیرو شوتر هم نیست.
این بازی بعد از فاجعه فروش ryse، کرایتک رو از خاک بلند کرد!
 
نه دوست دارم منم منم کنم نه روی این زخم نمک بپاشم ،ولی فکر کنم تنها کسی بودم که از 3 سال پیش هشدار این روز ها رو میدادم .. حتی از طرف کاربرانی که نزدیک بودیم هم ترول و مسخره میشدم ....می‌دیدم که جمیبو داره راهی رو می‌ره که ea و اکتیویژن و یوبی سافت و مایکروسافت اسفالتش کردن و نتیجه همشون مشخص بود (هر چند حداقل بعضی از اونها از نظر مالی موفق بودن که جیمبو تو همین بخش هم رید و میلیارد ها ضرر به جا گذاشت).

اما در مورد این پستت داری با کسی بحث میکنی .. که از کلیت سونی ، استودیو هاش ، بازی هاش، چهره های شناخته شده اش(مدیران و بازی سازان) تاریخچه اش و هر چیزی که مربوط میشه بهش متنفره .... فقط به طرز نا شناخته ای از جیمبو حمایت می‌کنه .. نمی‌دونم شاید دیده بوده که جیمبو پتانسیل نابود کردن پلی استیشن رو داره... برای همین فنش شده
تاریخچه PS چی بوده ؟
تاریخ برند PS همیشه با انحصاری ثردپارتی گره خورده بود
دوران PS1/PS2 ملت به خاطر RE / MGS / GTA / FF و .... فن PS شدن
جیم رایان سعی کرد تمام IP های قدیمی که ملت به عشق اون ها فن PS شده بودن به خانه اصلی اشون برگردونه
این قصه افسانه سازی و وابستگی به استودیو از سال 2009 شروع شد و ربطی به تاریخچه برند PS نداره
کوروش جان میدونم حرفات مثل همیشه فکته ولی فکر کنم اینها به منابع شما دسترسی ندارن.

View attachment 348624

Steam top new games by revenue 2023 | Statista
من پست خودم که امار 6 ماهه اول 2024 استیم داخل اش رو نقل قول کردم ( Starfield بین 20 بازی نیست پس در 6 ماه اول 2024 و تنها 4 ماه بعد از عرضه کلا محو شده / کمتر از 30 میلیون دلار درامد داشته )
جمله رو اصلاح می کنم
Starfield که 6 ماه بعد از عرضه کلا محو شده و ( در 6 ماهه اول سال 2024 ) کمتر از 30 میلیون دلار روی استیم درامد داشته ؟
Starfield که با بودجه بیش از 400 میلیون دلاری کلا 260 میلیون روی استیم درامد داشته ؟
بذار اول اینو بگم که به نظر من هلدایورز 2 یکی از بزرگترین گند کاریا و سومدیریت تاریخ سونیه. که دقیقا صفر تا صدش تقصیر جیم رایان و هرمن هالسته که با همون ویژنی که 8 سال قبلش ساختو شروع کردن بازی رو میدیدن و نفهمیدن پتانسیل بالاتر پیدا کرده. بازی ای که میتونست همون معدن طلایی باشه که سونی میخواست با نابلدی و سیاست های اشتباه در حد یه سود زودگذر در حد بازیای سینگل کشید پایین. سونی اگه دنبال فروش بود از سینگل ساختن خیلی راحت تر میتونست سود کنه. این که رفتن سمت گس به خاطر این بود که درآمد مستمر میخواست.

درمورد جیم رایانم تو گفتی اینکه سونی میتونه و اجازه سرمایه گذاری روی سینگل هارو داده به خاطر اینه که جیم رایان مسیر استدیو هارو برد سمت گس ساختن و پول پارو کردن که من میگم خب این پولا کجاس؟
برداشتن دو جین بازی گس ساختن که مجبور شدن حداقل نصفشو بعد چند سال ساخت و هزینه کنسل کنن. اون نصف دیگه هم که سر سیاست های اشتباه هر کدوم یه جوری داره میترکه. تو یه کمپانی مثال بزن که فله ای گس میسازه.
اینکه میگی دستینی انقدر درمیاره که اما و اگره، چیزی که دیده میشه اینه که دستینی 2 وضعیت جالبی نداره و خروجیش اندازه سرمایه ای که براش صرف میشه نبوده که سونی مجبور شد سیاست هاشو در قبالشون تغییر بده.

مقایسه با مایکرو هم سراسر غلطه. جنازه اکتیویژن بلیزارد+کینگ هم بازم به شدت سودده خواهد بود. بتسدا هم که درسته زیاد ترول میکردیم ولی واقعا فقط خرید که ارزش گیم پس رو باهاش ببره بالا ضعف کمبود استدیو فرست پارتیش جبران شه.
سو مدیریت چیه ؟
وقتی رییس استودیو پیشنهاد خرید استودیو رو رد کرده انتظار داری سونی / جیم رایان چیکار کنن ؟
روی یه استودیو ثردپارتی ها که هر لحظه ممکن با یه ناشر دیگه قرارداد ببنده , 100 ها میلیون دلار سرمایه گذاری کنه ؟ چنین چیزی ممکن نیست

وقتی رییس استودیو رسما اعلام می کنه من حاظر نیستم افراد زیادی رو استخدام کنم ( که در نهایت مجبور نشم بعد از چند ماه اخراج اشون کنم ) انتظار داری سونی چیکار کنه ؟

IP از استودیو بگیره و کلا بازی نابود کنه ؟

تنها گزینه سونی اعتماد به اروهد و امیدواری به اینده است
با توجه به کمبود محتوای جدید 20 هزار پلیر روزانه روی استیم فوق العاده است و نشون میده که بازی پلیر بیس حفظ کرده و با یه اپدیت بزرگ دوباره به اوج برمی گرده ( هر چند هلدایورز 2 همین الان یه ابر موفقیت تجاریه و 10 برابر بودجه خودش / 2 برابر یه بازی سینگل پلیر موفق PS درامد زایی داشته )

وضعیت دستینی 2 به توجه به اینکه 6 سال از انتشارش گذشته خوبه , مشکل اصلی مدیریت استودیو بانجی که به وعده های که 2 سال پیش دادن عمل نکردن / از این طرف هم توتوکی میخواد فشار بیاره و سود دهی رو افزایش بده

بله همون شکلی که اکتی و بتزدا یه روزی سود ده میرسن , بانجی هم تا 4 سال اینده کل سرمایه گذاری سونی برمی گردونه

-----------------
یه ناشر نام ببر در 8 سال حتی 1 بازی مولتی پلیر نساخته باشه :-?? حتی نینتندو هم در طول 8 سال چهار تا بازی مولتی پلیر عظیم عرضه کرد اما سونی هیچ بازی در پر درامد ترین بخش صنعت گیم عرضه نکرد که هیچ , بخش PC/MMO رو هم فروخت :))
سونی هیچ بازی مولتی پلیری نداشت
اون طرف مایکروسافت نصف صنعت گیم و کل استودیو های شوتر / RPG / GAAS خریده بود
سهام دار ها فشار می اوردن که بازی های انلاین بخش PS کجاست

جیم رایان مجبور شد کاری که باید در طول 8 سال انجام می شد در دو سال انجام بده
در اون شرایط فاجعه کرونا / کمبود کنسول / خرید های مایکروسافت / قصه های رسانه ها در مورد اینده بازی های 70 دلاری و گیم پس / فشار سهام دار ها / نداشتن استودیو GAAS ساز / نداشتن IP مولتی پلیر موفق / هزینه 300 میلیون دلاری بازی های سینگل پلیر و..... چاره ای جز ساختن فله ای گس نبود

اگه سونی در طول نسل 8 روی بازی های مولتی پلیر سرمایه گذاری می کرد / چند تا استودیو می خرید هرگز شرایط عجیب وغریب 2020 تا 2023 پیش نمی اومد ( بالا توضیح دادم ) جیم رایان هم مجبور نمی شد همزمان روی 12 تا پروژه سرمایه گذاری کنه و امیدوار باشه مشکل 10 ساله در 2 سال درمان بشه
 
به جز آشغال بودن و ووک بودن و پولی بودن بازی به نظرم این لوس بازیه جدید که بازی رو الان یهو معرفی میکنن و چهار ماه بعدم ریلیز میکنن هم تو fail بی تأثیر نبوده تازه اونم تو این سبک مزخرف گس و آنلاینی .
بازی رو باید الان رونمایی کنن و حداقل 2-3 سال با قطره چکونی و هایپ و تریلر و بعدم ارلی اکسس و اینا ملت رو تشنه کنن ( بازخورد هم بگیرن ) بعدش عرضه کنن .
الان همین کثافت کاری که سر بازی سانتا و ناتی داگ راه انداختن خوبه ؟ مثلا هیچی نمیگن بعدم یهو تریلر میدن و یک سال بعدش بازی رو عرضه میکنن خوبه ؟ برا من که جذاب نیست اینطوری . اصلا یکی از لذت های گیمینگ اینه که چند سال تو خماری و تریلر جدید از بازی که معرفی شده بمونم .
 
بازی gaas موفق میخواین بسازین؟
از crytek یاد بگیرین
Hunt showdown رو به صورت ارلی اکسس منتشر کرد و کلی فیدبک گرفت. هی بازیو طبق نظر کاربرا بهتر و بهتر کردن و اخیرا هم یه آپدیت اساسی دادن و بازی رو زیر و رو کردن.
الان ۱۸۰۰۰ نفر فقط روی استیم بازیکن داره. پلی استیشن و ایکس باکس بماند.
اصل بازی پولیه و اسکین هم داخلش میفروشن ولی فروش هم داره. چرا؟ چون ایدش متفاوته. با سبک به نسبت جدید رو معرفی کرده.
بازی pvp هست در حین حال به شدت pve.
رنگارنگ نیست و هیرو شوتر هم نیست.
این بازی بعد از فاجعه فروش ryse، کرایتک رو از خاک بلند کرد!
جالبه که Hunt پروسه تولید نرمال و بی دردسری هم نداشته. بازی اول سال 2014 معرفی شده بود و اون موقع یه بازی PVE سوم شخص بود ولی کرایتک به دلیل مشکل مالی مجبور شد استودیو سازنده رو قبل از ریلیز بازی تعطیل کنه بعدشم استودیوی اصلی کرایتک بازی رو کوبید از اول ساخت و سال 2018 ارلی اکسس ریلیز کرد.
 
  • Like
Reactions: Sobhan_23
من پست خودم که امار 6 ماهه اول 2024 استیم داخل اش رو نقل قول کردم ( Starfield بین 20 بازی نیست پس در 6 ماه اول 2024 و تنها 4 ماه بعد از عرضه کلا محو شده / کمتر از 30 میلیون دلار درامد داشته )
جمله رو اصلاح می کنم
Starfield که 6 ماه بعد از عرضه کلا محو شده و ( در 6 ماهه اول سال 2024 ) کمتر از 30 میلیون دلار روی استیم درامد داشته ؟
Starfield که با بودجه بیش از 400 میلیون دلاری کلا 260 میلیون روی استیم درامد داشته ؟
طبق معمول زدی تو خط مغلطه.

شما میگی استارفیلد کمتر از ۳۰ میلیون درآمد داشته در صورتی که آمار رسمی میگه استارفیلد ۲۳۵ میلیون رو استیم درآمد داشته.

الان توقع داری ما بگیم آمار رسمی غلط کرده و ما حرف تو رو قبول داریم؟
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or