COD4: Graphics Card Performance Comparison

  • Thread starter Thread starter QuinT
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

QuinT

کاربر سایت
سلام .
خب چند روزی هست که دموی قابل بازی COD 4 برای پلتفرم PC منتشر شده و همانطور هم که پیش بینی میشد عده ای مقایسه ای انجام دادند در بین اخرین کارت گرافیک های عرضه شده تا ببینیم که کدام کارت گرافیک بهترین کارایی را برای اجرا کردن هر چه بهتره این بازی داره . این دو عکس زیر از دو Resolution مختلف میباشد که با هم دیگر میبنیم :

1280.jpg


1600.jpg


خودتون مقایسه کنید ...
موفق باشید .
مهدی ...
 
بازي با 60 فريم هستش به قران!!!!!
اين قدر هم اين pcهاي قشنگتون رو به رخ ما كنسول بازها نكشين كدومتون دارين اين سيستم هاي hight end رو مهم اينه ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 
Call of Duty 4 هیچ وقت (یعنی اصلا و ابدا) بازی نخواهد بود که حتی بتونه توی صحنه هایی که بیشتر از 30-40 تا کاراکتر با هم درگیر هستن و هر کدوم هم AI مخصوص خودشونو دارن و مخصوصا با اون افکت های بسیار خفن گرافیکی که هر کدومشون اگه روی PC باشه و بخوای on کنین نزدیک به 10 فریم از بازی نرمی بازی کاسته میشه و .... هیچ وقت با 60 فریم ثابت اونم در تمام طول بازی اجرا نمیشه...

منظور این Grant Collier هم از اینکه گفته :

"ببینید بازی در حالت 60 فرم در ثانیه هم اجرا شود با موتور قوی که برای اجرای این بازی در حال تهیه و گسترش داریم حتی 70 80 تا 100 فرم در ثانیه را هم میتوانیم ادعا کنیم اجرا میکند اما شما زمانی که در یک محیط شلوغ مثل جنگل هستید و تعداد افراد زیاد هستند و آتش سوزی هم وجود دارد به طور قطع در بازی جنگی این فرم ثابت نخواهد بود حتی به زیر 60 فرم در ثانیه هم خواهد رسید."

هم تنها نتیجه ای که میشه گرفت اینه که ، بازی در روال عادی و در صحنه های معمولی و خلوت که انفجار ها و جزئیات در حد نرمال هست ، فریم بازی در حالت 60 فریم هست و در صحنه های شلوغ (که خودشم جنگل مثال زده و اسم از انفجار برده) نمیتونه در 60 فریم ثابت اجرا بشه.(یعنی امکان داره مثلا به 50 فریم هم برسه و خودش که گفته 30 فریم!!)

و این موضوع یک موضوع کاملا قابل درکه واسه کنسول و هیچ نگرانی نداره و همینقدرم که میتونه با اینهمه جزییات و افکت با 60 فریم (هر چقدر هم که ثابت نباشه در بعضی صحنه ها) اجرا بشه باید شاهکار گفت به Infinity Ward و هیچ مشکلی نیست.

پ.ن: فرخ جان.هیچ بازی Halo 3 نیست که شما فکر میکنی میتونه با 60 فریم اجرا بشه.تازه Halo 3 هم با وجودی که اینهمه از گرافیکش زدن ولی بازم 1080p اجرا نمیشه اونوقت توقع داری یه بازی مثل COD4 که افکت و گرافیک داره از سرش میزنه بیرون 60 فریم ثابت اجرا بشه اونم با رزولوشن 1080P ??!!

پ.ن2: یه چیزایی میگی بخدا...
 
Call of Duty 4 هیچ وقت (یعنی اصلا و ابدا) بازی نخواهد بود که حتی بتونه توی صحنه هایی که بیشتر از 30-40 تا کاراکتر با هم درگیر هستن و هر کدوم هم AI مخصوص خودشونو دارن و مخصوصا با اون افکت های بسیار خفن گرافیکی که هر کدومشون اگه روی PC باشه و بخوای on کنین نزدیک به 10 فریم از بازی نرمی بازی کاسته میشه و .... هیچ وقت با 60 فریم ثابت اونم در تمام طول بازی اجرا نمیشه...

منظور این Grant Collier هم از اینکه گفته :

"ببینید بازی در حالت 60 فرم در ثانیه هم اجرا شود با موتور قوی که برای اجرای این بازی در حال تهیه و گسترش داریم حتی 70 80 تا 100 فرم در ثانیه را هم میتوانیم ادعا کنیم اجرا میکند اما شما زمانی که در یک محیط شلوغ مثل جنگل هستید و تعداد افراد زیاد هستند و آتش سوزی هم وجود دارد به طور قطع در بازی جنگی این فرم ثابت نخواهد بود حتی به زیر 60 فرم در ثانیه هم خواهد رسید."

هم تنها نتیجه ای که میشه گرفت اینه که ، بازی در روال عادی و در صحنه های معمولی و خلوت که انفجار ها و جزئیات در حد نرمال هست ، فریم بازی در حالت 60 فریم هست و در صحنه های شلوغ (که خودشم جنگل مثال زده و اسم از انفجار برده) نمیتونه در 60 فریم ثابت اجرا بشه.(یعنی امکان داره مثلا به 50 فریم هم برسه و خودش که گفته 30 فریم!!)

و این موضوع یک موضوع کاملا قابل درکه واسه کنسول و هیچ نگرانی نداره و همینقدرم که میتونه با اینهمه جزییات و افکت با 60 فریم (هر چقدر هم که ثابت نباشه در بعضی صحنه ها) اجرا بشه باید شاهکار گفت به Infinity Ward و هیچ مشکلی نیست.

پ.ن: فرخ جان.هیچ بازی Halo 3 نیست که شما فکر میکنی میتونه با 60 فریم اجرا بشه.تازه Halo 3 هم با وجودی که اینهمه از گرافیکش زدن ولی بازم 1080p اجرا نمیشه اونوقت توقع داری یه بازی مثل COD4 که افکت و گرافیک داره از سرش میزنه بیرون 60 فریم ثابت اجرا بشه اونم با رزولوشن 1080P ??!!

پ.ن2: یه چیزایی میگی بخدا...


من هميشه مشكلم همينه كه چرا پستهام خوب خونده نميشه .

هركي تونست فقط يك كلمه از پستهام بكشه كه من گفته باشم كه بازي در 60 فريم ثابت(تبت !) اجرا ميشه ؟!!

عزيز من من خودم گفتم كه بازي زير در 60 فريم ميگن اجرا ميشه و حتي بالاتر ميره و در صحنه هاي شلوغ زير 60 فريم هم ميره ولي حداقلش 30 فريم كمتر نه .

خوب پس با اين حساب بايد گفت بازي ميانگين رو چندتا فريم اجرا ميشه

بعضي ها اما ميخوان بگن كه بازي اره همون در 30 فريم اجرا ميشه و ميانگينش هم اونه !!از طرز پستهايي كه ميدن .

يه بازي كه روي كنسول با رزوليشن 1080p و با اين چنين فريم اجرا بشه بازم نسبت به سيستم هايي كه بالا براي مقايسه گذاشتن برتري داره .
اينو نميدونم چرا كسي نميخواد متوجه بشه .
 
الان دیگه اکثر بروبچ سیستم های اند دارن داشتن 360 که پز دادن نداره برادر - تازه من میتونسم با پول سیستمم 3 تا 360 بگیرم ولی باور کن pc یه چیز دیگست
اگه خاستی سیستممو برات میگم
 
8800gtsهم نميتونه 60 فريم بده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باز بگين pc
حيف كنسول نيست:love::love:
اگه فکر کردی که XBox 360 یا PS3 میتونن CoD4 یا UT3 یا حتی Oblivion رو با 60 فریم در ثانیه اجرا کنن، شدیداً در اشتباهی!!
Oblivion رو که روی XBox 360 دیدم، توی اکثر صحنه ها به نظر نمیومد که بیشتر از 30 فریم در ثانیه بده! یکی دو تا Movie هم از UT3 که داشت روی PS3 اجرا میشد دانلود کردم و به نظر می رسید که خیلی جاها زیر 30 فریم در ثانیه داره میده، حتی بعضی جاها به نظر میومد که فریم ریت روی 10 ـــه! (یعنی قشنگ تصویر گیر میکرد) حالا من الان روی کامپیوتر خودم دارم UT3 Demo رو روی 960*1280 با کیفیت خیلی بالا بازی میکنم، فریم ریت رو که نشون میده، بین 60 تا 120 تغییر میکنه. (با 8800GTS)
بازی های کنسول همیشه برای 30 فریم در ثانیه طراحی شدن و میشن. منطقیه، چون به نظر میاد اکثر کنسول بازها اصلاً فرق 30 یا 60 یا 100 فریم در ثانیه رو احساس نمی کنن :|

پ.ن: دموی UT3 روی 62.5FPS قفل شده. اگه کسی خواست، بگه تا بگم چه جوری این لاک رو ور داره و چه جوری FPS رو روی تصویر نشون بده.
 
اگه فکر کردی که XBox 360 یا PS3 میتونن CoD4 یا UT3 یا حتی Oblivion رو با 60 فریم در ثانیه اجرا کنن، شدیداً در اشتباهی!!
Oblivion رو که روی XBox 360 دیدم، توی اکثر صحنه ها به نظر نمیومد که بیشتر از 30 فریم در ثانیه بده! یکی دو تا Movie هم از UT3 که داشت روی PS3 اجرا میشد دانلود کردم و به نظر می رسید که خیلی جاها زیر 30 فریم در ثانیه داره میده، حتی بعضی جاها به نظر میومد که فریم ریت روی 10 ـــه! (یعنی قشنگ تصویر گیر میکرد) حالا من الان روی کامپیوتر خودم دارم UT3 Demo رو روی 960*1280 با کیفیت خیلی بالا بازی میکنم، فریم ریت رو که نشون میده، بین 60 تا 120 تغییر میکنه. (با 8800GTS)
بازی های کنسول همیشه برای 30 فریم در ثانیه طراحی شدن و میشن. منطقیه، چون به نظر میاد اکثر کنسول بازها اصلاً فرق 30 یا 60 یا 100 فریم در ثانیه رو احساس نمی کنن :|

پ.ن: دموی UT3 روی 62.5FPS قفل شده. اگه کسی خواست، بگه تا بگم چه جوری این لاک رو ور داره و چه جوری FPS رو روی تصویر نشون بده.

اينها مشكلات بازي هستن كه بازي افت فريم داره نه كنسول gowبا قدرت 30فريم رو 360اجرا شد و من هيچ جا افت فريم نديدم البته برخي دوستان مي گفتند كه بازي بعضي جاها 2يا3فريم افت مي كرد كه خيلي نا محسوس هستش:-"
اين دمو ut3رو بده من دانلود كنم كدومشه كه من نديدم؟؟؟؟؟
ميدوني 10فريم يعني چي؟؟؟؟يعني 6600 بازي رو بهتر از 360 اجرا ميكنه؟؟؟؟؟
ut3 فكر كنم 30فريم هستش تو چي جوري 120 فريم گرفتي؟؟؟؟؟اصلا 60فريم اگه باشه تو چي جوري 120 گرفتي ?????????
 
فكر كنم 30فريم هستش تو چي جوري 120 فريم گرفتي؟؟؟؟؟اصلا 60فريم اگه باشه تو چي جوري 120 گرفتي ?????????
شما شخصا منو کشتی :laughing: عزیز ایشون داره روی pc بازی میکنه..نه کنسول که 30 فرم بده،باید عروسی گرفت.
pc اصولا اینجوری هست که سیستم بالاتر = فرم ریت بالاتر+تنظیمات بالاتر یعنی یه جورایی هر چه قدر پول بدی همون قدر آش میخوری ;)
ولی الان روی کنسول ها جون بکنن بازی روی 30 فرم ثابت اجرا بشه.حالا نمیشه گفت فرم رو 60 اصلا نمیره ولی چه جوری؟! آره منم با 6600 بازی کردم تنظیمات متوسط رو به پایین با 2x AA ... تو میدون نبرد 20 تا 30 فرم داشتم..ولی وقتی کف زمین رو نگاه میکردم فرم تا 90 یا 100 بالا میرفت... night vision هم که میزدی تا 200 بالا میرفت...
خوب اگه اینجوری فرم میخاد تو کنسول ها بالا بره،توی pc چند برابر کنسول بالا میره :laughing:

پ.ن:فرخ من میدونم که خود سازنده ها فرم بازی رو اندازه میگیرن،ولی الان خودت وقتی داری بازی میکنی میتونی فرم اندازه بگیری؟؟! نمیشه دیگه...فقط باید حدس بزنی...
 
اين دمو ut3رو بده من دانلود كنم كدومشه كه من نديدم؟؟؟؟؟
ميدوني 10فريم يعني چي؟؟؟؟يعني 6600 بازي رو بهتر از 360 اجرا ميكنه؟؟؟؟؟
ut3 فكر كنم 30فريم هستش تو چي جوري 120 فريم گرفتي؟؟؟؟؟اصلا 60فريم اگه باشه تو چي جوري 120 گرفتي ?????????


اون دومیی رو که گفتم، الان ندارم که بهت بدم :\ ولی نگفتم که کل اون دمو با 10 فریم اجرا میشه که! گفتم "بعضی جاها" به نظر میاد فریم ریت میره روی 10.

درباره اون 120 فریم در ثانیه، همون طوری که DJ_MJ گفت، هر چی PC قوی تر باشه، فریم ریت هم بالاتر میره. توی UT3 به صورت دیفالت، فریم ریت بالاتر از 62.5 نمیره، ولی با یه دستکاری ساده میشه این قفل رو ور داشت. مثلاً من خودم ماکزیمم فریم ریت رو گذاشتم روی 125. یه دستور هم داره که وقتی بزنی، عدد فریم ریت رو گوشه ی بالای تصویر می نویسه.
یعنی اگه توی بازی، صحنه ای باشه که کامپیوتر من توانش رو داشته باشه که بالاتر از 62.5 فریم ثانیه رندر کنه، قفلی وجود نداره که جلوش رو بگیره. به این ترتیب این امکان وجود داره که فریم ریت تا 125 هم بالا بره.

اگه میشد اینجا عکس آپلود کنم، یه Screenshot میگرفتم ببینی چه جوریه.
 
اينها مشكلات بازي هستن كه بازي افت فريم داره نه كنسول gowبا قدرت 30فريم رو 360اجرا شد و من هيچ جا افت فريم نديدم البته برخي دوستان مي گفتند كه بازي بعضي جاها 2يا3فريم افت مي كرد كه خيلي نا محسوس هستش:-"
اين دمو ut3رو بده من دانلود كنم كدومشه كه من نديدم؟؟؟؟؟
ميدوني 10فريم يعني چي؟؟؟؟يعني 6600 بازي رو بهتر از 360 اجرا ميكنه؟؟؟؟؟
ut3 فكر كنم 30فريم هستش تو چي جوري 120 فريم گرفتي؟؟؟؟؟اصلا 60فريم اگه باشه تو چي جوري 120 گرفتي ?????????
من فقط یه سوال دارم؟ شما به جز CS چیز دیگه ای رو pc بازی کردی؟ اصلا pc ت چی هست؟ اصلا بلدی یه فریم ریت در بازی های PC اندازه بگیری؟
 
شما شخصا منو کشتی :laughing: عزیز ایشون داره روی pc بازی میکنه..نه کنسول که 30 فرم بده،باید عروسی گرفت.
pc اصولا اینجوری هست که سیستم بالاتر = فرم ریت بالاتر+تنظیمات بالاتر یعنی یه جورایی هر چه قدر پول بدی همون قدر آش میخوری ;)
ولی الان روی کنسول ها جون بکنن بازی روی 30 فرم ثابت اجرا بشه.حالا نمیشه گفت فرم رو 60 اصلا نمیره ولی چه جوری؟! آره منم با 6600 بازی کردم تنظیمات متوسط رو به پایین با 2x AA ... تو میدون نبرد 20 تا 30 فرم داشتم..ولی وقتی کف زمین رو نگاه میکردم فرم تا 90 یا 100 بالا میرفت... night vision هم که میزدی تا 200 بالا میرفت...
خوب اگه اینجوری فرم میخاد تو کنسول ها بالا بره،توی pc چند برابر کنسول بالا میره :laughing:

پ.ن:فرخ من میدونم که خود سازنده ها فرم بازی رو اندازه میگیرن،ولی الان خودت وقتی داری بازی میکنی میتونی فرم اندازه بگیری؟؟! نمیشه دیگه...فقط باید حدس بزنی...

شما هم منو كشتي!!!!!!!!!!!!:love::laughing::laughing:
اسن مساله كه هرچي سيستمت خفن تر باشه فريم بيشتر هستش رو من تازه الان فهميدم نميدونستم براي همين گفتم چه جوري 120 فريم گرفتي!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا با 6600با 2XAAو تنظيمات متوسط رو به بالا 20 تا 30 فريم داشتي؟؟؟؟؟
پس من اگر بازي رو PCانجام بدم با 2تا 7800فكر كنم رو HIGHيه 2000يا 3000فريمي دارم!!!!:laughing::laughing::laughing::laughing::laughing::laughing:
 
pc اصولا اینجوری هست که سیستم بالاتر = فرم ریت بالاتر+تنظیمات بالاتر یعنی یه جورایی هر چه قدر پول بدی همون قدر آش میخوری ;)
اين حرفت درسته ولي واقعا حاضري پايه يه بازي اينهمه خرج كني . اصولا 30 فريم براي بازي هاي fps كافيه ولي اونم مونده به نوع سرعت اون گيم پلي كه بازي داره مثلا 30 فريم براي بازي هايي مثل gears of war كافيه . اما بازي هايي مثل ut3 بهترش اينه تا در 60 فريم اجرا بشه . يا سري halo .

ولی الان روی کنسول ها جون بکنن بازی روی 30 فرم ثابت اجرا بشه.حالا نمیشه گفت فرم رو 60 اصلا نمیره ولی چه جوری؟! آره منم با 6600 بازی کردم تنظیمات متوسط رو به پایین با 2x AA ... تو میدون نبرد 20 تا 30 فرم داشتم..ولی وقتی کف زمین رو نگاه میکردم فرم تا 90 یا 100 بالا میرفت... night vision هم که میزدی تا 200 بالا میرفت...
خوب اگه اینجوری فرم میخاد تو کنسول ها بالا بره،توی pc چند برابر کنسول بالا میره :laughing:

يعني شما اين همه ميخواين كيفيت بازي هاي كنسول را بي كيفيت جلوه بدي ؟! وبگي مثلا اگه روي كنسولها بازي بخواد رو 30 فريم اجرا بشه اونم چي حالا جون بكنه ! بايد كيفيت بازي كاسته بشه كه 30 فريم اجرا بشه .
ميتونم بپرسم اين بازي gears of war چي كم داشت از نظر گرافيك ؟ كاملا هم قابل تشخيص بود كه بازي در 30 فريم ثابت اجرا ميشد . تو چند تا از صحنه افت فريم داشت كه اونم طبيعيه . حالا هم نميتوني بگي كه از قدرت خالص كنسول استفاده ميكرد خودت كه ميدوني .
الان منم يه سيستم قدرتمند كه شما ميگيد را دارم ولي جلو چشممه كه چند ماهه ديگه يه ضرر حسابي سر كاهش قيمت قطعات pc ميكنم با اين ضرري هم كه كردم ميتونستم بجاش يه كنسول هم بگيرم . متوجه ميشي كه . اينم مطمئن هستم هيچ وقت از قدرت خاص pc من استفاده نخواهد شد ولي كنسول برعكس اين . در حقيقت ميخوام كه بگم كنسول براي يه بازي ارزش زيادتري داره و تو هم كه تا اونجا ميدونم به گيم پلي بازي زيادتر ارزش ميدي پس چرا اينهمه خودت را ناراحت ميكني برو يه كنسول بخر ديگه ( نكنه ميخواي بگي ماوس و كيبورد ) به خاطر يه ماوس و كيبورد ميخواي 2 و 3 برابر خرج كني ؟!
cod4 هم با اون كيفيتش قرار نيست زير 30 فريم اجرا بشه پس جون ميكنه ؟!
پس چطور جانكارمك اون بازي گندش را ميخواد در 60 فريم در كنسول ها اجرا كنه ؟!
پ.ن:فرخ من میدونم که خود سازنده ها فرم بازی رو اندازه میگیرن،ولی الان خودت وقتی داری بازی میکنی میتونی فرم اندازه بگیری؟؟! نمیشه دیگه...فقط باید حدس بزنی...

خوب اين حرفت هم درسته ولي ديگه نميشه سر سايتهايي مثل gamespot را شيره ماليد اونها هر بازي دستشون برسه ميتونن بگن در چند فريم اجرا ميشه و حدس هم نميزنند !
پس بازي halo3 حدس زده شده بود كه در 60 فريم اجرا ميشه ؟!:biggrin1:
در ضمن فريم هاي زير 30 را كاملا ميشه تشخيص داد .
 
نوشته شده توسط slipknot_ghost:
پس من اگر بازي رو PCانجام بدم با 2تا 7800فكر كنم رو HIGHيه 2000يا 3000فريمي دارم!!!

وهمین نشون میده که شما بدون هیچ اطلاعاتی داری فقط داری حرف اشتباه خودت رو میزنی
اینجا ما با تفکرات سر و کار نداریم
با حقیقت ها سر و کار داریم

همون Oblivion ی که حمید گفت رو من توی رزولوشن 1024*1280 و حداکثر برای تمامی تنظیمات (بجر اینکه نمی تونستم وقتی HDR رو روشن می کنم، AA داشته باشم چون کارتم nVIDIA ست) با متوسط فریم بالای 90 بازی می کردم (که تا 200 هم میرفت خیلی اوقات در Indoor)

شما سعی کن بجای اینکه چشم ها رو بروی حقیقت ببندی و دلت رو به اینکه 360 یک undead ـه خوش کنی، بجاش یکم سعی کن منطقی باشی و از روی علم حرف بزنی، نه از روی ...

--------------------------------

نوشته شده توسط Gartall:
اصولا 30 فريم براي بازي هاي fps كافيه

هیچ وقت کافی نیست
بهتره بالای 35 یا 40 باشه

يعني شما اين همه ميخواين كيفيت بازي هاي كنسول را بي كيفيت جلوه بدي ؟! وبگي مثلا اگه روي كنسولها بازي بخواد رو 30 فريم اجرا بشه اونم چي حالا جون بكنه ! بايد كيفيت بازي كاسته بشه كه 30 فريم اجرا بشه .
ميتونم بپرسم اين بازي gears of war چي كم داشت از نظر گرافيك ؟ كاملا هم قابل تشخيص بود كه بازي در 30 فريم ثابت اجرا ميشد . تو چند تا از صحنه افت فريم داشت كه اونم طبيعيه . حالا هم نميتوني بگي كه از قدرت خالص كنسول استفاده ميكرد خودت كه ميدوني .
الان منم يه سيستم قدرتمند كه شما ميگيد را دارم ولي جلو چشممه كه چند ماهه ديگه يه ضرر حسابي سر كاهش قيمت قطعات pc ميكنم با اين ضرري هم كه كردم ميتونستم بجاش يه كنسول هم بگيرم . متوجه ميشي كه . اينم مطمئن هستم هيچ وقت از قدرت خاص pc من استفاده نخواهد شد ولي كنسول برعكس اين . در حقيقت ميخوام كه بگم كنسول براي يه بازي ارزش زيادتري داره و تو هم كه تا اونجا ميدونم به گيم پلي بازي زيادتر ارزش ميدي پس چرا اينهمه خودت را ناراحت ميكني برو يه كنسول بخر ديگه ( نكنه ميخواي بگي ماوس و كيبورد ) به خاطر يه ماوس و كيبورد ميخواي 2 و 3 برابر خرج كني ؟!
cod4 هم با اون كيفيتش قرار نيست زير 30 فريم اجرا بشه پس جون ميكنه ؟!
پس چطور جانكارمك اون بازي گندش را ميخواد در 60 فريم در كنسول ها اجرا كنه ؟!

ببین
کنسول یه پک در بسته ست
درسته که کنسول های نسل فعلی با نسل 7 گرافیکی رقابت می کردن (و همین طور پردازنده های اون نسل)، ولی توقع نداشته باش یه 360 یا PS3 بتونه با غولهایی مثل نسل هشتم گرافیکی (همین 8800 یا X2900) بتونه برابری کنه، یا با مثلاً یه Q6600 (که الان یه CPU ی متوسط رو به بالاست)
کنسول 360 کلاً 512 مگابایت Memory داره که Share ـه، برای PS3 هم بصورت 2 تا 256 ـه که برای CPU و GPU اختصاص پیدا کردن، آخه این چجوری می تونه با 2 گیگ مموری که الان برای PC رایجه برابری کنه (با توجه به این نکته که در PC، مموری کارت گرافیک جدای از مموری سیستمه)

یکم واقع بینی اینو می گه که درسته که این کنسول ها قوی هستن، ولی دیگه با اینایی که در بالا گفتم نمی تونن رقابت کنن، چون اصلاً در اون سطح نیستن

اگر یک 8800 بخواد فرضاً CoD رو با 50 فریم بر ثانیه رندر کنه، شک نکن که 360 یا PS3 وقتی می تونن با 30 فریم ثابت اجرا کنن که یا رزولوشن رو کمتر کرده باشن و بعد اونو تبدیل کنن به 720 یا 1080 (مثل Halo 3) و یا اینکه از جزئیات گرافیکی و پردازشی کاسته باشن
این اصلاً یه مسئله ی دور از ذهن نیست

نكنه ميخواي بگي ماوس و كيبورد

این دوتایی که می خوای بی ارزش جلوه شون بدی ارکان اصلی PC Gaming رو تشکیل می دن
PC Gamer ها، برای همین دوتا گزینه PC Gamer ن و بس
پس اصلاً بی ارزش نیستن اینا

خوب اين حرفت هم درسته ولي ديگه نميشه سر سايتهايي مثل gamespot را شيره ماليد اونها هر بازي دستشون برسه ميتونن بگن در چند فريم اجرا ميشه و حدس هم نميزنند !
پس بازي halo3 حدس زده شده بود كه در 60 فريم اجرا ميشه ؟

ولی آیا Halo 3 در 1080P رندر میشد ؟؟؟
یا 640 ی بود که به 720 آپ اسکیل (Up Scale) میشد ؟؟؟

پس چطور جانكارمك اون بازي گندش را ميخواد در 60 فريم در كنسول ها اجرا كنه ؟!

با توابع ساده و روان
جایی که کارمک درش استاده
 
آخرین ویرایش:
من فقط یه سوال دارم؟ شما به جز CS چیز دیگه ای رو pc بازی کردی؟ اصلا pc ت چی هست؟ اصلا بلدی یه فریم ریت در بازی های PC اندازه بگیری؟

اره بلدم ميخاي به شما هم ياد بدم؟؟؟؟؟؟؟؟:laughing::laughing::laughing::laughing::blushing::blushing:
محض اطلاع سركار بگم خودم تا 2سال پيش pcباز تير بودم اره اشكان جون:mad::mad::mad:
 
clive barkers:jericho

وهمین نشون میده که شما بدون هیچ اطلاعاتی داری فقط داری حرف اشتباه خودت رو میزنی
اینجا ما با تفکرات سر و کار نداریم
با حقیقت ها سر و کار داریم

همون Oblivion ی که حمید گفت رو من توی رزولوشن 1024*1280 و حداکثر برای تمامی تنظیمات (بجر اینکه نمی تونستم وقتی HDR رو روشن می کنم، AA داشته باشم چون کارتم nVIDIA ست) با متوسط فریم بالای 90 بازی می کردم (که تا 200 هم میرفت خیلی اوقات در Indoor)

شما سعی کن بجای اینکه چشم ها رو بروی حقیقت ببندی و دلت رو به اینکه 360 یک undead ـه خوش کنی، بجاش یکم سعی کن منطقی باشی و از روی علم حرف بزنی، نه از روی ...
محضه خنده گفتم متوجه نشدين؟؟؟؟؟:confused::confused::-":-"
گفتم من اين موضوع رو نميدونستم كه هر چي pcقوي تر باشه فريم بيشتره پستمو نخوندي؟؟
360 من undeadنيست ولي از orcبهتره:laughing::laughing:
 
خوب احمد جان حرفات درسته و واقعا خوشحالم بعد يه مدت يه شخصي هم پيدا شد كه پستهاش دلنشين باشه.
حرفات كاملا بدون تعصبه و اين طور پستها را را ادم خيلي قبول داره و ميتونه باهاش راحتتر باشه . اما با اجازت يه نقل قولي به پست بكنم چون در مورد پست من اشتباه متوجه شدي .

هیچ وقت کافی نیست
بهتره بالای 35 یا 40 باشه
اگه توجه كني بالا من نگفتم كه براي همه بازيهاش كافيه . به نظرم براي سبكهايي مثل gears of war كافيه هرچند كه بيشتر خوب معلومه بهتره . بالا هم گفتم براي بعضي سبكهاي سريع بايد بالاتر باشه .
کنسول یه پک در بسته ست
تقريبا اين دربسته بودن يه مزايايي هم داره كه كه از قدرت كاملش استفاده بشه .
درسته که کنسول های نسل فعلی با نسل 7 گرافیکی رقابت می کردن (و همین طور پردازنده های اون نسل)،
اگه واقع بين باشيم هم تونستن نسل 7 را شكست بدن و همچنين پردازنده هاي نسل خودشون .
ولی توقع نداشته باش یه 360 یا PS3 بتونه با غولهایی مثل نسل هشتم گرافیکی (همین 8800 یا X2900) بتونه برابری کنه، یا با مثلاً یه Q6600 (که الان یه CPU ی متوسط رو به بالاست)
من هيچ وقت اين توقع را نداشتم كه بتونه شكستشون بده . ولي خوب سري 8 هم تمام مدلهاش قدرتمند نيستند خيلي از مدلهاش از سري 7 اين سري هم كم ميارن . اگه منظورت سري 8600 به بالا هست كاملا درسته .
کنسول 360 کلاً 512 مگابایت Memory داره که Share ـه، برای PS3 هم بصورت 2 تا 256 ـه که برای CPU و GPU اختصاص پیدا کردن، آخه این چجوری می تونه با 2 گیگ مموری که الان برای PC رایجه برابری کنه (با توجه به این نکته که در PC، مموری کارت گرافیک جدای از مموری سیستمه)
دقيقا اين قسمتش براي منم سواله . خوب درسته كه كنسولها سرجمع 512 مگ مموري دارند . ولي هيچ وقت نميشه كه با يه كارت گرافيكي 256 مگي با يه رم 512 مگي روي pc نميشه نتيجه كنسول را گرفت . يه بازي مثل gears of war حداقل بايد 256 مگ مموري از كارت گرافيك داشته باشيم و يه رم بالاي 1 گيگ . پس چطور يه كنسول سر جمع ميتونه با 512 مگابايت از پس اين كار بر بياد حتما يه چيزهايي هست يا پهناي باندش .

یکم واقع بینی اینو می گه که درسته که این کنسول ها قوی هستن، ولی دیگه با اینایی که در بالا گفتم نمی تونن رقابت کنن، چون اصلاً در اون سطح نیستن
كاملا درسته .
اگر یک 8800 بخواد فرضاً CoD رو با 50 فریم بر ثانیه رندر کنه، شک نکن که 360 یا PS3 وقتی می تونن با 30 فریم ثابت اجرا کنن که یا رزولوشن رو کمتر کرده باشن و بعد اونو تبدیل کنن به 720 یا 1080 (مثل Halo 3) و یا اینکه از جزئیات گرافیکی و پردازشی کاسته باشن
این اصلاً یه مسئله ی دور از ذهن نیست.
خدا را چه ديدي شايد معجزه شد .:biggrin1:
این دوتایی که می خوای بی ارزش جلوه شون بدی ارکان اصلی PC Gaming رو تشکیل می دن
PC Gamer ها، برای همین دوتا گزینه PC Gamer ن و بس
پس اصلاً بی ارزش نیستن اینا
من كي تا حالا از اين غلطها كردم :biggrin1:
من سوالم براي كساني بود كه وقتي به گرافيك بازي ارزش زيادي نميدن به خاطر يه ماوس و كيبورد اينهمه بيشتر خرج كنند .
ولی آیا Halo 3 در 1080P رندر میشد ؟؟؟
یا 640 ی بود که به 720 آپ اسکیل (Up Scale) میشد ؟؟؟
اين حركت bungie كلا غير ورزشي بود :biggrin1: ولي من نميدنم چرا همه امروز براي هرچي halo3 را مثال ميزنن! ميدوني چيه با شما كاري ندارم ولي اگه halo3 حتي ميتونست در 1080p واقعي اجرا بشه با اين نسبت جزئياتش باز دبه در مياوردند . بالاخره يه اشكالي ازش ميگرفتن مگه نه ؟
با توابع ساده و روان
جایی که کارمک درش استاده

منم هميشه اينو گفتم . كه يه بازي ساز شعورش زياد باشه هر كاري ميتونه بكنه اين دقيقا برميگرده كه من يه تعداد حرفهايي را ميگفتم كه حالا حالا ها كسي منظورم را نفهميده :biggrin1:

خوب شايد خيلي ها قبول داشته باشند كه سطح گرافيكي بازي rage در چه سطحي بالايي قرار داره .
اگه همين گرافيكي كه جانكارمك از بازي rage نمايش داده بخواد روي كنسولها اجرا بشه يه شاهكاري تاريخي را كرده جانكارمك ! بدون تعصب دارم ميگم من شخصا چنين جزئياتي را نه ديده بودم و نه اصلا انتظارش داشم وقتي ديدم از شدت تعجب داشتم شاخ در مياوردم و اين بازي را كلا قضيش را جدا گذاشتم و با هيچ بازي مقايسه نميكنم به عنوان يك استثنا در دنياي بازي نام ميبرم يه بازي كه حداقل دو سه سال جلوتر ميره !( نظرات شخصي )
حالا به فرض اگر شايد و اگر كنسولها بخواد چنين گرافيكي را در خود جاي بدن پس چطور خيلي ها ميگن كه كنسولها توانايي گرافيكي مثل crysis را ندارند ؟
اينجا وقتي من دارم اين حرف را ميزنم به هيچ وقت نخواستم يه كارت گرافيك 8800 را با كنسول مقايسه كنم . هيچ وقت !
خوب بزار بگم كه سري 8800 خيلي بهتر از كنسولها rage را اجرا خواهند كرد و در اين شكي نيست .
خوب اينم كه قبول دارم كه يه pc قدرتمند امروزي از نظر قدرتش قابل مقايسه با كنسول نيست .
ولي اون چيزي كه در كنسولها هست هميشه تا اخر تا تهش قدرتش را بازي سازها ميكشن بيرون .
اگه همين ps2 خودمون كنسوليي كه مال 7 ساله پيشه با اومدن يه بازي مثل gow2 كه همه بازيش كردن از نظر گرافيكي هم نسبت به سخت افزار ps2 خيلي خيره كننده بود تا جايي كه براحتي با بعضي از بازي هاي 4 سال بعد خودش در pc ميتونست رقابت كنه . تا جايي اگه اشتباه نكنم در بازي رايانه حتي گفته بودن با بعضي از بازي هاي xbox360 قابل مقايسه هست !

خوب اين حرف من اثبات نميكنه كه بگم منظورم اينه كه ps2 تونسته از نظر قدرت با يه pc سه نسل بعد خودش رقابت كنه .
اگه بخواي بهتر متوجه بشي پردازنده cpu در ps2 فقط 256 مگا بود ! و با يه پردازنده گرافيكي ضعيف ولي همين بازي gow را و re4را نميشه با چنين گرافيكي در يه pc پنتيوم 3 اجراش و حتي يه پنتيوم 4 هاي اوليه
اون چيزي كه هست از قدرت اخرش استفاده ميكنن كه اين خيلي مهمه .
ولي pc يه دنياي خيلي گسترده داره و تا يه مدت زماني بازي هاي خيلي قدر براش مياد ولي بعد از گذشت مدت كوتاه ميبيني كه دچار مشكل شدي و ديكه كشش بازي ها را نداره حتي مثلا يه بازي جديد را ميگيري كه ميبيني با بعضي از بازي هاي گذشته رقابت ميكنه ولي اون كاردهي را مثل كذشته در سيستمت نداره .

يا مثلا من ميگم كه cod4 در كنسولها نسبت به سيستم هاي بالا كه مقايسشون كردن بهتر جواب ميده منظورم اين نيست كه بگم كنسول قويتره , منظورم اينه كه بهتر تونستن از كنسواها استفاده كنند نه چيزه ديگه .
كه همين براي كنسولها يه مزيت خيلي بزرگه خوب معلومه كه اين مزيت هم بعد يه مدت ديگه از بين ميره و كم مياره و بايد به زانو در بياد .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or