Multi Platform Clair Obscur: Expedition 33

سازنده
Sandfall Interactive
تاریخ انتشار
2025 24April
ناشر
Kepler Interactive
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
EX33_Logo_HighRez.png


Developer: Sandfall Interactive
Publisher: Kepler Interactive
Genre: Turn-based RPG
Release Date: 24 April 2025
Platforms: Playstation 5،XBOX
Series،PC


  • سازنده بازی استودیوی فرانسوی Sandfall Interactive هست. بیشتر اعضای اصلی استودیو از سازنده های باتجربه و سابق اوبیسافت و همینطور از طرفداران بازی های jrpg قدیمی مثل Persona، Final Fantasy و Kingdom Hearts هستند.​
  • داستان و ستینگ بازی برگرفته شده از دوران Belle Époque در فرانسه جریان دارد. هر سال زنی بیدار میشود و عددی نفرین شده را بر روی مقبره تی نقاشی میکند و تمام افراد با سن اون عدد ناپدید و به خاکستر تبدیل میشوند. هر سال این عدد کوچکتر میشه. در بازی شما به عنوان "Expedition 33"وظیفه دارید قبل از اینکه زن نقاش بیدار بشه و عدد 33 رو‌ نقاشی کنه اون رو نابود کنید و برای همیشه این چرخه مرگ و نفرین رو بشکنید.​
  • سبک بازی به گفته سازنده ها "Reactive turn-based RPG" که با ترکیب المان های مبارزات اکشن و ریل تایم با سیستم نوبتی قدیمی یجورایی نسخه تحول یافته بازی های jrpg قدیمی هست. در بازی میشه ضربات دشمن ها رو بصورت ریل تایم dodge، parry و یا counter کرد و همینطور با نگه داشتن ریتم ضربات کمبو ایجاد کرد و نقاط ضعف دشمن ها بصورت آزاد مورد هدف قرار داد.​
  • پارتی بازی از شش نفر تشکیل شده. تجهیزات، مهارت ها و قابلیت های تمام اعضای پارتی قابل ارتقا هست. کرکترهای که در تریلر معرفی بازی دیدیم Gustave که یک معمار، Sciel یک جنگجو، Lune یک محقق و‌ جادوگر و Maelle که با 16 سال سن جوانترین عضو‌ گروه هست.​
  • موتور گرافیکی بازی Unreal Engine 5 هست.​
 

Attachments

  • Clair-Obsur-Expedition-33_2024_06-09-24_024-1024x576.jpg
    Clair-Obsur-Expedition-33_2024_06-09-24_024-1024x576.jpg
    77.5 KB · مشاهده: 44
آخرین ویرایش:
دوستان موقع سوییچ به اکت دوم بازی اطلاع میده قبلش؟ من تازه Esquie رو دیدم. هدفم اینه قبل اکت ۳ همه کارایی که ممکنه از دست بره رو انجام بدم.
 
دوستان موقع سوییچ به اکت دوم بازی اطلاع میده قبلش؟ من تازه Esquie رو دیدم. هدفم اینه قبل اکت ۳ همه کارایی که ممکنه از دست بره رو انجام بدم.
نه نمیگه. اگه خیلی دنبالشی ممکنه اسپویل شی. ولی میتونی سرچ کنی اسم منطقه یا باسی که اخر اکت ۲ هست رو ببینی. ولی احتمال اسپویلت زیاده. بنظرم اگه میخوای کامل کنی بازیو، دور اول فقط داستانو بری و نگران لز دست دادن چیزی نباشی. دور دوم بیفتی روی قسمتای فرعی.
 
  • Like
Reactions: FERYGAMER
نه نمیگه. اگه خیلی دنبالشی ممکنه اسپویل شی. ولی میتونی سرچ کنی اسم منطقه یا باسی که اخر اکت ۲ هست رو ببینی. ولی احتمال اسپویلت زیاده. بنظرم اگه میخوای کامل کنی بازیو، دور اول فقط داستانو بری و نگران لز دست دادن چیزی نباشی. دور دوم بیفتی روی قسمتای فرعی.
بعد پایان بازی میشه رفت سراغ فرعی ها و پلت؟
 
  • Like
Reactions: U n i t e d
بعد پایان بازی میشه رفت سراغ فرعی ها و پلت؟
خیلی حساس نشو، تو اکت 2 تازه اکسپلوریشن بازی میشه گفت شروع میشه (بخاطر قابلیتایی که Esquie میگیره) اگه مکانی رو از دست داده باشی میتونی برگردی دوباره.
اکت 3 ولی جاییه که دیگه میتونی کامل مپو اکسپلور کنی و همه سوراخاشو بگردی قبل تموم کردن بازی، بازی رو هم اگه تموم کنی همون بانفایر آخر (چیه اسمش :-") سیو میمونه و میتونی فست ترَول کنی هرجا میخوای و کارای انجام نشده رو انجام بدی.
 
ممنون.
همه چیز بازی عالیه به جز این نداشتن مپ و سیو دستی. اصلا هیچ توجیهی نمیشه اورد برای نداشتن مپ! حتی از نظر داستانی هم منطقیش اینه یکی از این یه دفتر دستش بگیر مسیرهارو بکشه.
 
بعد پایان بازی میشه رفت سراغ فرعی ها و پلت؟
اصلا بهترین کار همینه.
فرعی ها رو جزو کوئست های نورون های سفید اصلا پیگیرشون نشو که 40-30 درصد پایانی بازی خیلی OP میشی و بازی خیلی مسخره میشه.
=======
حتما بعد پایان بازی برگرد و هرکاری که مونده رو انجام بده.
هیچی از دست نمیدی.

حالا بیشتر بازی کنی متوجه میشی که بازی اصلا نیازی به مپ نداشته.
فست تراول چرا ولی مپ نه، بلا استفادست.
 
  • Like
Reactions: brotherhood
اصلا بهترین کار همینه.
فرعی ها رو جزو کوئست های نورون های سفید اصلا پیگیرشون نشو که 40-30 درصد پایانی بازی خیلی OP میشی و بازی خیلی مسخره میشه.
=======
حتما بعد پایان بازی برگرد و هرکاری که مونده رو انجام بده.
هیچی از دست نمیدی.

حالا بیشتر بازی کنی متوجه میشی که بازی اصلا نیازی به مپ نداشته.
فست تراول چرا ولی مپ نه، بلا استفادست.
ولی به نظرم بهترین کار اینه که بازی یه پچی بگیره این قضیه ش بالانس بشه:-"

یعنی من زجر میکشیدم به خاطر توصیه ی ملت، فرعی فقط فرندشیپ کاراکترها رو برم تو اکت 3 و بقیه ی محتوا بمونه برای بعد...

یعنی تنها ایرادی که از بازی میتونم بگیرم همینه که بالانس بخش داستانی با محتوای فرعی رعایت نمیشد:-"
که فکر کنم کاملا از عمد انجام دادن که برای اونایی که نوبتی تا حالا بازی نکردن بازی سخت نباشه:-"

ایرادی نیست بخوام نمره کم کنم، ولی ایرادی هست که به نظرم درست نیست:p
اگر محتوای فرعی وجود داره، باید بشه تو تایم مناسبش رفت...نه جلوتر که برای محتوای فرعی قدیمی OP بشیم و یا دیگه از حال و هوای اکسپلوریشن و گشت زدن تو دنیا در اومدیم:-"
 
حالا بیشتر بازی کنی متوجه میشی که بازی اصلا نیازی به مپ نداشته.
فست تراول چرا ولی مپ نه، بلا استفادست
برای من که وجود مپ واقعا نیاز بوده. به خصوص یه قسمت هایی که من میخواستم برگردم به بایوم های قبلی و مینی باس هارو بزنم یا یه سری از کیج های قدیمی رو باز کنم باید کل مپ رو میچرخیدم چون یادم نبود کجان.
همین بحث فست ترول بین بون فایرها که داخل هر بایوم هست، فقط با یه اسم مشخص کرده مناطق رو. خب من از کجا باید بدونم هر اسم مربوط به کدوم قسمت میشه به خصوص وقتی بعد چند وقت دوباره برمیگردی به اون بایوم.
 
ولی به نظرم بهترین کار اینه که بازی یه پچی بگیره این قضیه ش بالانس بشه:-"

یعنی من زجر میکشیدم به خاطر توصیه ی ملت، فرعی فقط فرندشیپ کاراکترها رو برم تو اکت 3 و بقیه ی محتوا بمونه برای بعد...

یعنی تنها ایرادی که از بازی میتونم بگیرم همینه که بالانس بخش داستانی با محتوای فرعی رعایت نمیشد:-"
که فکر کنم کاملا از عمد انجام دادن که برای اونایی که نوبتی تا حالا بازی نکردن بازی سخت نباشه:-"

ایرادی نیست بخوام نمره کم کنم، ولی ایرادی هست که به نظرم درست نیست:p
اگر محتوای فرعی وجود داره، باید بشه تو تایم مناسبش رفت...نه جلوتر که برای محتوای فرعی قدیمی OP بشیم و یا دیگه از حال و هوای اکسپلوریشن و گشت زدن تو دنیا در اومدیم:-"
دقیقا بهتر بود که بازی خودش بالانس میکرد.
مخصوصا وقتی که بازی تنظیم درجه سختی داره.
روی Expert بازی همش با چندتا لول بیشتر داشتنِ کرکترها به راحتی میتونه تبدیل بشه به یه واکینگ سیمِ بدون چالش.
برای من که وجود مپ واقعا نیاز بوده. به خصوص یه قسمت هایی که من میخواستم برگردم به بایوم های قبلی و مینی باس هارو بزنم یا یه سری از کیج های قدیمی رو باز کنم باید کل مپ رو میچرخیدم چون یادم نبود کجان.
همین بحث فست ترول بین بون فایرها که داخل هر بایوم هست، فقط با یه اسم مشخص کرده مناطق رو. خب من از کجا باید بدونم هر اسم مربوط به کدوم قسمت میشه به خصوص وقتی بعد چند وقت دوباره برمیگردی به اون بایوم.
هدفشون تو طراحی بازی این بود که شبیه به دارک سولزها محیط رو طوری بسازن که پلیر با نگاه کردن به اطراف و اکسپلور کردن درش بتونه مسیر خودش رو پیدا کنه.

اینکه بعد چند ساعت بازی کردن و آشنایی با گوشه کنار بازی بازیکن بتونه مپ کلی بازی رو تو ذهنش متصور بشه.

داخل مناطق که عملا یه خطه ، انصافا مپ خاصی نمیخواد.
ولی اونجا که میگی وقتی میخوای بین بونفایرها فست تراول کنی باید عکسی از اون منطقه یا لوکیشنش رو نشون میداد رو قبول دارم.
اصلا مشخص نیست کدوم منطقه برای کدوم بونفایره ، همینطوری حدسی باید منطقه رو تو ذهنمون چند قسمت کنیم و انتخاب کنیم کدوم بونفایر برای کجا بوده.
 
هدفشون تو طراحی بازی این بود که شبیه به دارک سولزها محیط رو طوری بسازن که پلیر با نگاه کردن به اطراف و اکسپلور کردن درش بتونه مسیر خودش رو پیدا کنه.
این رو متوجه شدم که از اون الهام گرفتن. ولی برای من مپ دارک سولز در عین یونیک بودن یه یکپارچگی داره که میتونی حتی بعد چند وقت یادت بیاد کجاها یه داستانی داشته.
ولی اینجا طراحی محیط بیشتر به GOW 2018 و رگناروک نزدیکه و داخل هربایوم قسمتای مختلفش اونقدر یونیک نیستن که یادت بمونه.
 
من با لول 42 رسیدم به نقاش
نتونستم بکشمش :( دیگه کلافه شدم میخوام برم از یوتیوب ببینم چی میشه بقیش
یه پودری میریزه رو کلم هر کاری میکنم نمیتونم نمیرم بعد از شمارش معکوس میمیرم :(
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or