Multi Platform Clair Obscur: Expedition 33

سازنده
Sandfall Interactive
تاریخ انتشار
2025 24April
ناشر
Kepler Interactive
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
EX33_Logo_HighRez.png


Developer: Sandfall Interactive
Publisher: Kepler Interactive
Genre: Turn-based RPG
Release Date: 24 April 2025
Platforms: Playstation 5،XBOX
Series،PC


  • سازنده بازی استودیوی فرانسوی Sandfall Interactive هست. بیشتر اعضای اصلی استودیو از سازنده های باتجربه و سابق اوبیسافت و همینطور از طرفداران بازی های jrpg قدیمی مثل Persona، Final Fantasy و Kingdom Hearts هستند.​
  • داستان و ستینگ بازی برگرفته شده از دوران Belle Époque در فرانسه جریان دارد. هر سال زنی بیدار میشود و عددی نفرین شده را بر روی مقبره تی نقاشی میکند و تمام افراد با سن اون عدد ناپدید و به خاکستر تبدیل میشوند. هر سال این عدد کوچکتر میشه. در بازی شما به عنوان "Expedition 33"وظیفه دارید قبل از اینکه زن نقاش بیدار بشه و عدد 33 رو‌ نقاشی کنه اون رو نابود کنید و برای همیشه این چرخه مرگ و نفرین رو بشکنید.​
  • سبک بازی به گفته سازنده ها "Reactive turn-based RPG" که با ترکیب المان های مبارزات اکشن و ریل تایم با سیستم نوبتی قدیمی یجورایی نسخه تحول یافته بازی های jrpg قدیمی هست. در بازی میشه ضربات دشمن ها رو بصورت ریل تایم dodge، parry و یا counter کرد و همینطور با نگه داشتن ریتم ضربات کمبو ایجاد کرد و نقاط ضعف دشمن ها بصورت آزاد مورد هدف قرار داد.​
  • پارتی بازی از شش نفر تشکیل شده. تجهیزات، مهارت ها و قابلیت های تمام اعضای پارتی قابل ارتقا هست. کرکترهای که در تریلر معرفی بازی دیدیم Gustave که یک معمار، Sciel یک جنگجو، Lune یک محقق و‌ جادوگر و Maelle که با 16 سال سن جوانترین عضو‌ گروه هست.​
  • موتور گرافیکی بازی Unreal Engine 5 هست.​
 

Attachments

  • Clair-Obsur-Expedition-33_2024_06-09-24_024-1024x576.jpg
    Clair-Obsur-Expedition-33_2024_06-09-24_024-1024x576.jpg
    77.5 KB · مشاهده: 44
آخرین ویرایش:
خیلی ها مثل من نمیتونن یا نمیخوان که این بازی رو انجام بدن،در کنارش خیلی ها بازیو تموم کردن یا درحال انجامش هستند.دیدم تو یوتوب فارسی یکی از دوستان خیلی مفصل و کامل داستان بازی رو توضیح داده. توصیه میکنم حتما دوستانی که میخوان داستان بازی رو بدونن،ببینند این ویدئوها رو (حتی شده رو سرعت 2 برابر).داستان بازی رو بسیار مفصل در 4 قسمت و مجموعا در 4 ساعت و نیم دقیقه توضیح میده.توصیه میکنم هر 4 قسمت رو ببینید( لینک قسمت یک / فقط فراموش نکنید که 3 تا قسمت دیگه هم داره در همین کانال)

توصیه اول من همون کانال بالایی هست ولی دوتا ویدئو دیگه هم که مال دوتا کانال جدا هستند و هرکدوم یک ساعت زمان دارند(من خودم هیچ کدومشون رو ندیدم از این دوتا ولی میذارم اگه کسی خواست اونا رو هم ببینه ولی همون بالایی در 4 قسمت جویده داستان رو): ویدئو شماره یک + ویدئو شماره دو
 
دوستان من رسیدم اخرای ACT 2 با لول ۳۵ و فکر میکنم یکم زود رفتم جلو
مبارزه دوم با Renoir خیلی سخته ٬ بهترین راه برای لول اپ شدن و فارم کردن کجاست؟
 
دوستان من رسیدم اخرای ACT 2 با لول ۳۵ و فکر میکنم یکم زود رفتم جلو
مبارزه دوم با Renoir خیلی سخته ٬ بهترین راه برای لول اپ شدن و فارم کردن کجاست؟
بیرون روستای جسچرالها یه آرنای مخفی هست که اونجا میتونی با چندتا مینی باس به صورت نامحدود فارم کنی و بری بونفایر و ریست کنی.
فقط زیاد فارم نکن ، به نظرم همین لولی که داری کاملا درسته.

حتی اگه مستقیم فقط مراحل اصلی رو رفته باشی باز هم لول درستی داری.
اما خب جا داری که یه 5-4 لول فارم کنی.
فقط بیشتر از این لول آپ نشو که بعدا تو اکت سه به یه منطقه ای که میرسی و شروع میکنی به انداختن دشمنها ... تا به باس اصلی اون منطقه برسی راحت 15-10 لول میگیری.
بعد اون ممکنه بازی خیلی خیلی آسون بشه ،چون قدرتهای جدیدی هم برای شخصیتها میگیری که خب کاملا ورق رو برمیگردونن.

همین کاری که داری میکنی بهترینه ، به جز مراحل فرعی Nevronهای سفید هیچ سایدکوئست یا باس مخفی دیگه ای رو نرو.
بعد پایان بازی برمیگردی و همه رو میری که اتفاقا جذابیتش هم بیشتره.
 
آخرین ویرایش:
بیرون روستای جسچرالها یه آرنای مخفی هست که اونجا میتونی با چندتا مینی باس به صورت نامحدود فارم کنی و بری بونفایر و ریست کنی.
فقط زیاد فارم نکن ، به نظرم همین لولی که داری کاملا درسته.

حتی اگه مستقیم فقط مراحل اصلی رو رفته باشی باز هم لول درستی داری.
اما خب جا داری که یه 5-4 لول فارم کنی.
فقط بیشتر از این لول آپ نشو که بعدا تو اکت سه به یه منطقه ای که میرسی و شروع میکنی به انداختن دشمنها ... تا به باس اصلی اون منطقه برسی راحت 15-10 لول میگیری.
بعد اون ممکنه بازی خیلی خیلی آسون بشه ،چون قدرتهای جدیدی هم برای شخصیتها میگیری که خب کاملا ورق رو برمیگردونن.

همین کاری که داری میکنی بهترینه ، به جز مراحل فرعی جسچرالهای سفید هیچ سایدکوئست یا باس مخفی دیگه ای رو نرو.
بعد پایان بازی برمیگردی و همه رو میری که اتفاقا جذابیتش هم بیشتره.
مرسی ازت
تو Attributes ها مهمترینش برای اپ کردن کدومه؟

در مورد Pictos ها هنوز نمیدونم کدوما بهتره ٬‌ صرفن چندوقت یه بار میام لول بالاتر هارو میارم داخل
 
مرسی ازت
تو Attributes ها مهمترینش برای اپ کردن کدومه؟

در مورد Pictos ها هنوز نمیدونم کدوما بهتره ٬‌ صرفن چندوقت یه بار میام لول بالاتر هارو میارم داخل
این دوتا پست احتمالا به دردت میخوره:
#225
#294
 
بعد از حدود 70 ساعت تموم کردم بازی رو. واقعا لذت بردم از گیم پلی. عجیب اینه که اصلا اهل گیم پلی نوبتی نیستم. حتی بالدورز گیت 3 رو هم دراپ کردم. ولی این فرق میکنه. استفاده عالی از المان های ریل تایم و ترکیبش با نوبتی، به طرز عجیبی جذابش کرده.

پ.ن: باس Simon رو رها کردم ولی. با این که رو درجه سختی نرمال بازی میکنم، ولی باز هم اعصابم رو بد جوری خورد کرد. حاضر هم نیستم فقط برای این باس، یه بیلد جدید بسازم و اصطلاحا Cheese کنم این لعنتی رو.
فاز دومش یه کابوسه رسما.

مجموعا تجربه فوق العاده ای بود. بی تعارف بگم که خیلی تمرکز رو داستان نداشتم و بعضی جاهاش هنوز مبهم و عجیبه برام. ولی گیم پلی خوب و کالکتبل های به درد بخور و جذاب، من رو کشوند با خودش.
 
من احساس میکنم آخرای بازیم ولی یه خرده این آخرش خستم کرده
هی دشمن میکشم میرم جلو خیلی تکراری و لوس شده
الکی داره کشش میده لعنتی حداقل یه کات سین نشون بده خسته شدم یه لوپ تکراری هی میری جلو هی دشمن هی میری هی دشمن
 
  • Like
Reactions: all4u
من احساس میکنم آخرای بازیم ولی یه خرده این آخرش خستم کرده
هی دشمن میکشم میرم جلو خیلی تکراری و لوس شده
الکی داره کشش میده لعنتی حداقل یه کات سین نشون بده خسته شدم یه لوپ تکراری هی میری جلو هی دشمن هی میری هی دشمن

آخرای بازی احتیاجی نیست با همه ی دشمنا مقابله کنی. میتونی از محیط های دور و اطراف شون فرار بدویی بهت نمیرسن و مبارزه شروع نمیشه. سه چهارتا نهایت encounter اصلی به مسیرت بخوره. دشمن تکراری اگر دیدی بدون که احتیاج نیست مبارزه رو trigger کنی
 
  • Like
Reactions: all4u and emaad.mir
بازی قراره DLC داشته باشه؟
هیچی تایید نشده چون اصلا براش برنامه ای نداشتن.
ولی احتمالش صفر نیست چون گفته بودن اگه پلیرها بخوان ما هم یه کاری میکنیم.

بازی و خود داستان که خیلی جا داره ، حداقل برای یه دونه dlc تا برن سر وقت پروژه بعدیشون.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or