Multi Platform Clair Obscur: Expedition 33

سازنده
Sandfall Interactive
تاریخ انتشار
2025 24April
ناشر
Kepler Interactive
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
EX33_Logo_HighRez.png


Developer: Sandfall Interactive
Publisher: Kepler Interactive
Genre: Turn-based RPG
Release Date: 24 April 2025
Platforms: Playstation 5،XBOX
Series،PC


  • سازنده بازی استودیوی فرانسوی Sandfall Interactive هست. بیشتر اعضای اصلی استودیو از سازنده های باتجربه و سابق اوبیسافت و همینطور از طرفداران بازی های jrpg قدیمی مثل Persona، Final Fantasy و Kingdom Hearts هستند.​
  • داستان و ستینگ بازی برگرفته شده از دوران Belle Époque در فرانسه جریان دارد. هر سال زنی بیدار میشود و عددی نفرین شده را بر روی مقبره تی نقاشی میکند و تمام افراد با سن اون عدد ناپدید و به خاکستر تبدیل میشوند. هر سال این عدد کوچکتر میشه. در بازی شما به عنوان "Expedition 33"وظیفه دارید قبل از اینکه زن نقاش بیدار بشه و عدد 33 رو‌ نقاشی کنه اون رو نابود کنید و برای همیشه این چرخه مرگ و نفرین رو بشکنید.​
  • سبک بازی به گفته سازنده ها "Reactive turn-based RPG" که با ترکیب المان های مبارزات اکشن و ریل تایم با سیستم نوبتی قدیمی یجورایی نسخه تحول یافته بازی های jrpg قدیمی هست. در بازی میشه ضربات دشمن ها رو بصورت ریل تایم dodge، parry و یا counter کرد و همینطور با نگه داشتن ریتم ضربات کمبو ایجاد کرد و نقاط ضعف دشمن ها بصورت آزاد مورد هدف قرار داد.​
  • پارتی بازی از شش نفر تشکیل شده. تجهیزات، مهارت ها و قابلیت های تمام اعضای پارتی قابل ارتقا هست. کرکترهای که در تریلر معرفی بازی دیدیم Gustave که یک معمار، Sciel یک جنگجو، Lune یک محقق و‌ جادوگر و Maelle که با 16 سال سن جوانترین عضو‌ گروه هست.​
  • موتور گرافیکی بازی Unreal Engine 5 هست.​
 

Attachments

  • Clair-Obsur-Expedition-33_2024_06-09-24_024-1024x576.jpg
    Clair-Obsur-Expedition-33_2024_06-09-24_024-1024x576.jpg
    77.5 KB · مشاهده: 44
آخرین ویرایش:
تا فردا چطور صبر کنم😢


معمولا بازیهای پریلود یه آپدیت کلفت بعد از ریلیز میگیرن.امیدوارم این زیاد نباشه آپدیتش.
البته حتما بستگی به استودیو و کاری که با بازی کردن داره.
اما من چند بازی اخیر گیم پس رو پریلود گرفتم و نهایتا 6-5 گیگ آپدیت روز انتشار میخواستن.

اما خب فردا آنلاک میشه ، اگه سرعت اینترنتت خوبه که فرق خاصی نمیکنه که کی بگیری.
==========
یادش به خیر تا همین چند وقت پیش ایرانسل 1000 مگابیت میداد ، مثل کپی تو فلش بازیها رو دانلود میکردم.
الان هم بد نیست ولی اون یه چی دیگه بود.
 
  • Like
Reactions: hadi_gamer
بازی قابل دسترس هست و از همون اول موسیقیش درجا ادمو میگیره.
پرولوگ به شدت زیبایی داره و دقیقا همونطور که تریلرها دیدیم طراحی هنری بازی مثل قدم زدن تو رویا هست.

این استودیوهای کوچیک فرانسوی واقعا روی موسیقی دارن سنگ تموم میزارن، استودیوی آسوبو(plague tale) هم تو طراحی هنری و موسیقی حرف نداشت.

رکورد اسکرین شات رو با این بازی میزنید😁
 
آخرین ویرایش:
بازی در حد غیر قابل باوری عالیه. کاملا Genre defining هست. نه تنها هر چی المان عالی توی سایر jrpg ها بوده را با هم داره، بلکه توی چیزا مثل داستان عملا یه لول بالاتر هست.

۱۰۰ از ۱۰ هم کمشه واقعا.
نقطه اوج خلاقیت و زیبایی صنعت گیمه.

البته چیز عجیبی هم نیست. وقتی یه عده گیمر حرفه ای (منظورم حرفه ای esports نیست. کسایی مثل خودمون :دی )، میشینن و با عشق بازی میسازن، نتیجه همین میشه.
بازی یه جوری خوبه و یه سری المان هایی داره که قشنگ معلومه نیروهای اینا از n سال پیش داشتن jrpg بازی می کردن. قشنگ‌ رد FF, پرسونا و… توی تار و پود بازی حس میشه.

بازی عملا شاید بهترین بازیی باشه که توی زندگیم بازی کردم.
دست مریزاد واقعا.
 
بازی در حد غیر قابل باوری عالیه. کاملا Genre defining هست. نه تنها هر چی المان عالی توی سایر jrpg ها بوده را با هم داره، بلکه توی چیزا مثل داستان عملا یه لول بالاتر هست.

۱۰۰ از ۱۰ هم کمشه واقعا.
نقطه اوج خلاقیت و زیبایی صنعت گیمه.

البته چیز عجیبی هم نیست. وقتی یه عده گیمر حرفه ای (منظورم حرفه ای esports نیست. کسایی مثل خودمون :دی )، میشینن و با عشق بازی میسازن، نتیجه همین میشه.
بازی یه جوری خوبه و یه سری المان هایی داره که قشنگ معلومه نیروهای اینا از n سال پیش داشتن jrpg بازی می کردن. قشنگ‌ رد FF, پرسونا و… توی تار و پود بازی حس میشه.

بازی عملا شاید بهترین بازیی باشه که توی زندگیم بازی کردم.
دست مریزاد واقعا.
این موقع هاست که واقعا دوست داشتم کنسول های این نسل رو داشتم.:((
 
امسال به نظرم بهترین سال مایکروسافت گیمینگ و گیم پس در دو نسل اخیر بود. از انتشار avowed و south of midnight گرفته تا شادودراپ ریمستر oblivion و ریلیز دی وان اکسپیدشن در گیم پس.
و در ادامه انتشار بازی ها
Doom the dark aged و ninja gaiden 4 و outer world 2 ، خدایا بسه دیگه.😁
بازی ها زیادی تو صف انتظار دارم استاکر دو تو مراحل پایانی هستم و avowed یک سوم بازی رو رفتم و منتظر بودم دانلود oblivion هم تموم بشه و برم سراغش و بعد اینها با حوصله و تایم خالی برم سراغ kingdom come deliverance 2.
اما expedition 33 تمام معادلات رو بهم زد و دارم لحظه شماری میکنم که هرچه سریعتر استارت بازی رو بزنم و در دنیای شگفت انگیز و رویایی اکسپیدیشن غرق بشم.
هیچ کدوم بازیها بدرد نمیخوره که نوشتی، فقط نینجا گیدن و الدر اون هم تو دوره قدیم حالا فایده نداره
البته حساب kcd2 جداست
 
یکی از چیزهای خوب بازی برای من تایم گیمپلی کمش در مقایسه با بازی‌های همسبکه. از ترس همین زمان طولانی بازی های نوبتی سراغ Persona نمیرم. ولی این حتی مثل اینکه پلتش سرراسته و با یک دور رفتن کار در میاد.
 
بازی در حد غیر قابل باوری عالیه. کاملا Genre defining هست. نه تنها هر چی المان عالی توی سایر jrpg ها بوده را با هم داره، بلکه توی چیزا مثل داستان عملا یه لول بالاتر هست.

۱۰۰ از ۱۰ هم کمشه واقعا.
نقطه اوج خلاقیت و زیبایی صنعت گیمه.

البته چیز عجیبی هم نیست. وقتی یه عده گیمر حرفه ای (منظورم حرفه ای esports نیست. کسایی مثل خودمون :دی )، میشینن و با عشق بازی میسازن، نتیجه همین میشه.
بازی یه جوری خوبه و یه سری المان هایی داره که قشنگ معلومه نیروهای اینا از n سال پیش داشتن jrpg بازی می کردن. قشنگ‌ رد FF, پرسونا و… توی تار و پود بازی حس میشه.

بازی عملا شاید بهترین بازیی باشه که توی زندگیم بازی کردم.
دست مریزاد واقعا.
واقعا موسیقی بازی فوق العاده است همون اولش میخکوب شدم.چه داستانی از همون اول آدمو میگیره.منی که هیچی از بازی رو قبلا دنبال نکرده بودن حتی یه ویدیو هم ازش ندیدم واقعا دارم لذت میبرم.هر چی از موسیقی بازی بگم کمه.کامبت بازی هم فوق العاده عالی دراومده البته داج و پری یه مقدار مشکله که اونم آدم دستش میاد.خدا کنه بعد از پایان بازی یه مود بدن فقط کامبت.یا مثل استارریل مثلا هر هفته یه سری مرحله یا باس جدید بدن برای بازی.بازی حتی این قابلیت رو داره که GAAS باشه.البته بازی‌هایی که یه بار ملت پول میدن رو شرکت نمیتونه زیاد پشتیبانی کنه.
 
چارلی کاکس تو سریال daredevil از پس نقشش به خوبی براومده، یه صدای خاصی داره که اون حس شکستگی داخلش حس میشه و این مساله به تناسب کاراکترش هست.
همونطور که انتخاب ادریس آلبا برای سایبرپانک هوشمندانه بود، انتخاب چارلی کاکس اینجا هم هوشمندانه هست. دقیقا اون صدای خاص و لحن غمگینش به کاراکتری که داخل بازی براش تعریف کردن نشسته.

طراحی کاراکترها مخصوصا دشمن‌ها واقعا خلاقانه است. دنیای فانتزی بازی همونقدر که گوگولی و ناز و زیباست به همین اندازه شوکه کننده و بی‌رحم و غم انگیز هست. این غم‌انگیز بودنش یه چیز بیخودی نیست، وقتی با موسیقی همراه میشه پدر ادمو درمیاره.

من نمیفهمم چطور یه استودیو تازه وارد میتونه به این سطح از حرفه‌ای بودن برسه. انگار مستعدترین و باتجربه‌ترین افراد فعال تو صنعت گیم روی این پروژه کار کردند.
یعنی دارم حماسه سینمایی میبینم تا ویدیو گیم و احساس شرمندگی میکنم که دارم با گیم پس بازی میکنم 😁
 
طراحی کاراکترها مخصوصا دشمن‌ها واقعا خلاقانه است. دنیای فانتزی بازی همونقدر که گوگولی و ناز و زیباست به همین اندازه شوکه کننده و بی‌رحم و غم انگیز هست. این غم‌انگیز بودنش یه چیز بیخودی نیست، وقتی با موسیقی همراه میشه پدر ادمو درمیاره.
اینو به نظرم از فاینال فانتزی الهام گرفتن. منتهی اینجا ورژن پرفکت و یکدست شده تری نسبت به بازیای اسکوئر هست.

پ.ن: بازی از خود FF ها، فاینال فانتزی تره:دی
 
استودیوهای کوچیک فرانسوی واقعا روی موسیقی دارن سنگ تموم میزارن، استودیوی آسوبو(plague tale) هم تو طراحی هنری و موسیقی حرف نداشت.

آره آهنگ سازهای فرانسوی کارشون بطرز باورنکردنی عالی هست. مثل Olivier Deriviere همه بازی هایی که کار کرده مثل plague tale واقعا عالی بوده. موسیقی این بازی هم تا اینجای کار و پرولوگ رو که بازی کردم عالی بوده. من همون اول بازی‌ هیچ کاری نمیکردم و فقط تا ده دقیقه به موسیقی گوش دادم :دی واقعا کار موسیقی ساز بازی حرف نداره. البته از همون اولین تریلر بازی هم این موضوع مشخص بود.


من نمیفهمم چطور یه استودیو تازه وارد میتونه به این سطح از حرفه‌ای بودن برسه. انگار مستعدترین و باتجربه‌ترین افراد فعال تو صنعت گیم روی این پروژه کار کردند.
یعنی دارم حماسه سینمایی میبینم تا ویدیو گیم و احساس شرمندگی میکنم که دارم با گیم پس بازی میکنم

اکثر سازنده های اصلی و‌ کلیدی که استودیو رو‌ تاسیس کردند قبلا از دولوپرهای با تجربه و پخته یوبی سافت بودند. علاوه بر این همه گفته بودند علاقه خاصی به این سبک و jrpg های قدیمی دارند. وقتی ترکیب تجربه و اون علاقه و اشتیاق به سبک با هم باشه خیلی تعجبی نداره نتیجه نهایی این باشه. هرچند با توجه به مقیاس پروژه و احتمالا بودجه محدودی که داشتند واقعا کارشون عالی بوده. چیزی که خیلی از ناشرهای بزرگ و بازی های AAA امروزه بهش دست پیدا نمیکنند.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or