Civilization Revolution

Saba47

کاربر سایت
Mar 12, 2008
181
Civrev.jpg


همون طور که می دونید چند ماه قبل
Sid Meier خبر ساخت نسخه ای دیگر از سری محبوب Civilization رو با نام Civilization Revolution برای کنسول های PS3 ، Xbox 360 و Nintendo DS داد. پس از چند ماه تاریخ عرضه ی بازی روز 3 ژوئن (14 خرداد) تعیین شد و چند هفته قبل کمی عقب افتاد، در حال حاضر این بازی در استرالیا 5 ژوئن، در اروپا 13 ژوئن و در آمریکا 7 ژولای عرضه می شه. سازنده ی بازی استدیوی Fireaxis و ناشر اون 2K Games است.
حالا که در حال نزدیک شدن به عرضه ی این بازی هستیم بهتره اطلاعاتی راجع بهش بدست بیاریم که توی این تاپیک در این باره صحبت می شه. چون مطالب زیادی برای گفتن هست من هر بار در یک پست یه سری اطلاعات رو می فرستم.

اول از همه یعضی اطلاعات کلی و خلاصه ی ویژگی های بازی:

1- این بازی هم مثل Civilization های قبلی در سبک Turn Based Strategy ساخته شده و از خیلی جهات همانند بازی های قبلی سری است.

2- این بازی اولین بازی سری
Civilization هست که توسط Sid Meier برای کنسول ها ساخته می شه. البته قبل از این هم Civilization II برای PS1 اومد که توسط خود Sid Meier ساخته نشده بود و پورت موفقی نبود.

3- در این بازی 16 تمدن بزرگ جهان وجود دارند که قابل انتخاب برای بازیکن هستند. متاسفانه در بین این 16 تمدن ایران (
Persia ) وجود نداره، تا حالا فقط Civilization II بوده که ایران رو نداشته که اون هم تو Expansion Pack هاش بهش اضافه شد. بنابراین احتمالا به این بازی هم اضافه می شه.

4- روند بازی بخاطر بازی با کنسول بسیار سریع تر از بازی های دیگه ی سری دنبال می شه و بازی سریع تر به اتمام می رسه.

5- گرافیک بازی حالت خاص و متفاوتی با بازی های قبلی سری داره و فانتزی تره.

6- کنترل بازی توسط
Sid Meier مختص کنسول ها و Gamepad طراحی شده و انتظار می ره که مثل بازی های استراتژیک دیگر که برای کنسول ها عرضه شدند کنترل خوبی داشته باشه.

7- بازی دارای بخش آنلاین و
Mode های متنوع برای بازی چند نفره هست.

8 - ابتدا قرار بود این بازی برای
Wii و PSP هم عرضه بشه که پس از مدت کوتاهی نسخه ی PSP کنسل شد و کمی بعد نسخه ی Wii هم به همین سرنوشت دچار شد. بنا بر اعلام کمپانی Fireaxis کنسل شدن این نسخه ها به دلیل کمبود نیروی انسانی بوده.

9- نسخه ی
DS بازی دارای گرافیک دو بعدیه و تفافت هایی با نسخه های دیگه داره، و از Touch Pad استفاده می کنه.

تو پست های بعدی مطالبی مثل لیست تمدن ها و رهبراشون، امکانات جدید بازی و ... رو می ذارم.
چند عکس از بازی:
1
2
3
نسخه ی DS بازی

سایت رسمی بازی
 

mox1x2

کاربر ویژه
کاربر سایت
Sep 24, 2007
774
نام
مصطفی
تشکر بابت اطلاعات

- ابتدا قرار بود این بازی برای Wii و PSP هم عرضه بشه که پس از مدت کوتاهی نسخه ی PSP کنسل شد و کمی بعد نسخه ی Wii هم به همین سرنوشت دچار شد. بنا بر اعلام کمپانی Fireaxis کنسل شدن این نسخه ها به دلیل کمبود نیروی انسانی بوده.
شما مطمئنید که نسخه Wii کنسل شده؟ تا اونجائی که من میدونم ساختش به تعویق افتاده. فکر کنم اگه شرایط فراهم بشه دوباره شروع کنن. بعد تا اونجائی که یادمه Kotaku اون موضوع منابع انسانی رو فقط در مورد psp گفته بود.
 

HamidoOs

کاربر سایت
Jun 28, 2007
1,073
نام
حمید
بسیار زیبا و نـِـکو :)
2- این بازی اولین بازی سری Civilization هست که توسط Sid Meier برای کنسول ها ساخته می شه. البته قبل از این هم Civilization II برای PS1 اومد که توسط خود Sid Meier ساخته نشده بود و پورت موفقی نبود.

البته ناگفته نماند که Civilization در ایام قدیم برای کنسول Super Nintendo هم عرضه شده بوده!
احتمالاً موفقیت زیادی روی NES نداشته که زیاد حرفی ازش زده نمیشه.

چند تا عکس از این بازی روی این کنسول: http://www.mobygames.com/game/snes/sid-meiers-civilization/screenshots


 

HamidoOs

کاربر سایت
Jun 28, 2007
1,073
نام
حمید
کنسولیزه؟:confused:
منظورم پـُست ایشون بود :biggrin1:
گیمش که معلومه حسابی Noobify شده، اما خو اگه من DS داشتم بدم نمیومد که حالا مثلاً یه Civ ای هم روش بزنم!

حدس میزنم این گیم روی DS فروش خوبی داشته باشه اما روی بقیه ی کنسولها زیاد موفق نباشه.

در ضمن توجه کن که این بازی فقط برای کنسولها میاد و اصلاً برای PC نخواهد اومد. من بیشتر با اون گیمهایی مشکل دارم که همزمان برای PC و کنسول عرضه میشن. این یه ورژنِ ساده شده ی بازیه که حالا کنسول بازها هم یه Civ داشته باشن.
 
آخرین ویرایش:

Saba47

کاربر سایت
Mar 12, 2008
181
شما مطمئنید که نسخه Wii کنسل شده؟ تا اونجائی که من میدونم ساختش به تعویق افتاده. فکر کنم اگه شرایط فراهم بشه دوباره شروع کنن.
حرف شما درسته، من نباید می گفتم کنسل شده، اون طور که من خوندم امکان ساخت ورژن های Wii و PSP وجود داره (مخصوصا Wii ) و فعلا ساخت ورژن Wii رو متوقف کردن تا شاید بعدا ادامه بدن، و Fireaxis ساخت نسخه ی PSP رو هم در آینده تکذیب نکرده، هر چند تایید هم نکرده .
بعد تا اونجائی که یادمه Kotaku اون موضوع منابع انسانی رو فقط در مورد psp گفته بود.
اینو می شد از روی حرف های سازنده ها فهمید (حتی توی مطلبی که از IGN گذاشتی)، در ضمن بعدا در یه مصاحبه ی دیگه خودشون اعلام کردن که این مسئله بخاطر کمبود نیروی انسانی بوده.
 

saeedrah

کاربر سایت
Feb 9, 2006
227
نام
سعید رهبری
کی گفته این نسخه ساده شده بازی هست برا کنسول ها. اولین مساله اینه که بازی فقط برای کنسول ها میاد. دومین مساله اینه که Sid Meier پشتشه. سومین مساله اینه که خودش گفته این همون بازیه که مدت ها بوده می خواسته بسازه. و چهارم مساله اینه که قدرت کنسول ها و کلا سخت افزار الان خیلی بیشتر از اون موقع هست که cIV iv اومد و پنجمین مساله اینه که civ IV روی PC به زودی یه EXPANSION دیگه پیدا می کنه. و آخرین مساله هم این سواله که آیا تا حالا Sid Meier بازی بدی ساخته؟
 

Saba47

کاربر سایت
Mar 12, 2008
181
لیست تمدن های موجود در بازی و رهبراشون:
1-France : Napoleon
2-England : Queen Elizabeth I
3-USA : Abraham Lincoln
4-China : Mao Zedong
5-Japan : Tokugawa Ieyasu
6-Aztecs : Montezuma
7-Mongolia : Ghenghis Khan
8-Rome :Julius Caesar
9-Egypt : Cleopatra
10-Arabia : Saladin
11-India : Ghandi
12-Greece :Alexander
13-ُSpain :Isabella I
14-Germany :Bismark
15-Russia :Catherine The Great
16-Zulu Nation :Shaka Zulu

نکانی راجع به بازی:

1- در صورتی که با درجه سختی های پایین بازی کنید برای سریع تر شدن کار بازی خود بخود نقشه ای را با مشخصات Random برای شما انتخاب می کند.

2- یک امکان جدید که از روی عکس های بازی مشخصه، اینه که مثلا اگر یه رودخانه ی بزرگ پیدا کنید می تونید روش اسم بذارید (مثلا رودخانه ی نیل). در بازی به این ها Natural Wonders گفته شده که در بازی های قبل وجود نداشت.

3- یک امکان جدید و جالب اینه که می تونید تا حداکثر سه Unit رو با هم ترکیب کنید و یک ارتش بوجود بیارید. به این صورت ده ها نوع روش ترکیب نیروها وجود خواهد داشت که هر کدام ویژگی های بخصوص خود رو خواهند داشت.

4- برای پیروز شدن در بازی با هر کدام از تمدن ها یک Achievement وجود داره که 15 تا Gamerscore بهتون می ده. (لیست Achievement های بازی)

5- در بخش آنلاین، هر هفته یک Map خاص در اختیار بازیکنان قرار می گیره که از طریق اون بهترین گیمر هفته انتخاب می شه.

6-چهار روش برای پیروز شدن در بازی وجود داره :
1-Domination
Technology-2
Cultural-3
Economic-4
متاسفانه پیروزی Diplomatic که در Civ4 از طریق سازمان ملل انجام می شد در بازی وجود نداره.
کنسولیزه؟:confused:
گیمش که معلومه حسابی Noobify شده، اما خو اگه من DS داشتم بدم نمیومد که حالا مثلاً یه Civ ای هم روش بزنم!

حدس میزنم این گیم روی DS فروش خوبی داشته باشه اما روی بقیه ی کنسولها زیاد موفق نباشه.
به نظر من، درسته که بازی کنترل ساده تر و گرافیک فانتزی داره، اما این دلیل بر Noobify شدنش نیست، البته در Difficulty های پایین چرا، تو نسخه های PC هم همینطور بود، اما با Difficulty های بالا بدون شک بازی خیلی سخت می شه و فقط حرفه ای ها می تونن ردش کنن.
بعد هم با شناختی که از Sid Meier داریم ممکن نیست که یه بازی بسازه که فقط به درد Casual Gamer ها بخوره. در ضمن Sid Meier چند بار گفته :"این بازییه که همیشه می خوستم بسازم." بنابراین می تونیم انتظار یه بازی خوب رو داشته باشیم.
قراموش نکنیم که Civilzation از قدیمی ترین و محبوب ترین سری های بازیه و میلیون ها نفر طرفدار داره که روی PS3 و X360 هم ازش لذت خواهند برد.




 

HamidoOs

کاربر سایت
Jun 28, 2007
1,073
نام
حمید
به نظر من، درسته که بازی کنترل ساده تر و گرافیک فانتزی داره، اما این دلیل بر Noobify شدنش نیست، البته در Difficulty های پایین چرا، تو نسخه های PC هم همینطور بود، اما با Difficulty های بالا بدون شک بازی خیلی سخت می شه و فقط حرفه ای ها می تونن ردش کنن.
اوهوم، امیدوارم گیم خوبی باشه به هر حال.

بعد هم با شناختی که از Sid Meier داریم ممکن نیست که یه بازی بسازه که فقط به درد Casual Gamer ها بخوره.
البته Civ بازی Casual نیست اما Sid Meier اتفاقاً گیم Casual ــه خوب هم داره.
فـِک کنم Sid Meier's Pirates رو بازی نکردی نه؟ :)
Pirates یه گیم کاملاً Casual و به تمام معنا شــــــــــاده. شدیداً با این گیم حال میکنم. خیلی خوش میگذره توش :biggrin1:
 

Saba47

کاربر سایت
Mar 12, 2008
181
البته Civ بازی Casual نیست اما Sid Meier اتفاقاً گیم Casual ــه خوب هم داره.
فـِک کنم Sid Meier's Pirates رو بازی نکردی نه؟ :)
Pirates یه گیم کاملاً Casual و به تمام معنا شــــــــــاده. شدیداً با این گیم حال میکنم. خیلی خوش میگذره توش :biggrin1:
منم Pirates رو تموم کردم و بازی خیلی عالیی هم بود، اما Pirates بازی کاملا Casual نبود، درسته یه مبتدی هم می تونست روند ساده بازی رو پیش ببره، ولی می شد سطح بالاتر هم بازیش کرد.
بهر حال من گفتم بازیی "که فقط به درد Casual Gamer ها بخوره"، در حالی که Pirates برای گیمرهای Hardcore هم جالب بود، منظور من این بود که Sid Meier بازیی می سازه که برای اکثر گیمرها حرفی برای گفتن داشته باشه.
 

mox1x2

کاربر ویژه
کاربر سایت
Sep 24, 2007
774
نام
مصطفی
کی گفته این نسخه ساده شده بازی هست برا کنسول ها.
کی نگفته:
If you've played Civ4, you should be pretty comfortable with it. Despite what some may say, it hasn't been "dumbed down". Certain elements *have* been simplified. For instance, you don't have to micromanage your cities. But for hard-core control freaks, the ability is still there, just not as obvious. Another change is that if there is nothing to do, by default, it won't wait at the end of your turn. Workers don't run around manually doing things. For instance, to build a road between two cities is as simple as selecting that option, and paying the required gold.
منبع

Things go much faster in Civilization Revolution as compared to the traditional PC games as a lot of commands have been simplified. For example, workers are not controlled individually and automatically carry out preset commands.
منبع

The Tech Tree is heavily simplified and laid out well

a game that will distill Civ's gameplay into a package that's designed specifically for the gamepad crowd.
Revolution features a smaller scale, or what feels like a smaller scale, than the PC games, but that works to the game's favor.
منبع

اصلا این یه بازی کنسولیه که برای گیم پد طراحی شده و واسه pc لزومی نداره عرضه بشه.
Jason Bergman, a producer for 2K Games, tells MTV that the game was designed from the ground up to be played with a gamepad.
با گیم پد کنترل اون همه جزئیات با اون دوربین سخته, شما تریلرهای بازی رو ببینید متوجه میشید. واسه همین B کارش میشه retreat. حالا شانس آوردین این بازی tile-based ه!:biggrin1:
حالا اگه نسخه Wii ساخته میشد, شاید Wii remote میتونست یه کارائی کنه.
 

Saba47

کاربر سایت
Mar 12, 2008
181
اطلاعات جدید از بازی:
بنا بر Preview جدید سایت Gamespot ،

- برای برنده شدن از روش Economic یا اقتصادی، باید 20000 طلا جمع کنید و ساختمون World Bank رو بسازید. برای پیروزی فرهنگی یا Cultural دو راه هست، یا 20 شخصیت بزرگ داشته باشید، یا به تعداد مشخص از عجایب بسازید. و در حالت Domination باید تمام تمدن های دیگه رو از بین ببرید.

- یه Campaign معمولی بازی حدود 3 تا 4 ساعت وقت می گیره که خیلی کمتر از نسخه های PC است.

- در بازی سلاح های هسته ای وجود دارند و با استفاده از اون ها محیط رادیواکتیو به وجود میاد، در کل کاملا مثل بازی های قبل.

- بنا بر گفته ی Gamespot ، بازی جذاب و اعتیاد آور در این نسخه هم وجود داره، که خبر خیلی خوبی برای طرفدارهاست.

مطالب دیگه ی این Preview توضیح روند یک Campaign است که اون ها در نقش Lincoln و تمدن آمریکا بازی کرده اند، پیشنهاد می کنم حتما بخونید.
 

saeedrah

کاربر سایت
Feb 9, 2006
227
نام
سعید رهبری
بسه دیگه! خواهشا پست ندید! بازی امروز اومد نکست دارش! فردا انشالله می گیرم. من فقط 4 رو بازی کردم اونم 3 روز. برا همینه که عاشقه بازیم :D :cheesygri بالاخره اگه بهت 100 گرم تخمه بدن بازم میخوای اما اگه 1 کیلو تخمه بدن طبیعیه که بازم می خوای.
 

hustler

کاربر سایت
Mar 18, 2008
3,140
بسه دیگه! خواهشا پست ندید! بازی امروز اومد نکست دارش! فردا انشالله می گیرم. من فقط 4 رو بازی کردم اونم 3 روز. برا همینه که عاشقه بازیم :D :cheesygri بالاخره اگه بهت 100 گرم تخمه بدن بازم میخوای اما اگه 1 کیلو تخمه بدن طبیعیه که بازم می خوای.

این پست رو میشه به عنوانه یه نکته آموزشی تو سایت مطرح کرد و اونم برایه نشون دادنه
نمونه یه پسته اسپم به معنای واقعی هستش

به غیر از این نمیدونم چی میشه گفت

بله بازی امروز اومده دات کام هم آورده
البته باید سر وقت بازیش کرد چون باید مدتی باهاش حال کرد;)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر