Charles Randall استدیو Monolith را متهم به استفاده از کدهای AC II می کند

A.R.A.$.H

کاربر سایت
Shadow-of-Mordor-Promotional-Image-621x330.jpg


اکثر ما با مشاهده گیم پلی نسخه pre-alpha بازی Middle-earth: Shadow of Mordor یاد یک چیز اتفادیم .... و آن Assassin’s Creed بود. بازی ساخته شده توسط Monolith بسیار شبیه به سری معروف Ubisoft است و اینطور که به نظر میرسد، فقط ما نیستیم که چنین فکری را می کنیم. مسئول ارشد سابق در ساخت Assassin’s Creed 2، آقای Charles Randall با تماشای ویدئوی منتشر شده شوکه شدند. این قضیه تا حدی است که ایشان Monolith و Warner Bros را متهم به استفاده از کد و asset های عنوان ساخته شده توسط Ubisoft می کنند. مکالمه آقای Randall با یک سری از کابران توئیتر بدین شرح است.


74658919173599668524.jpg

Charles Randall:
جدا کسی می تواند به من بگوید که چطور کد و asset های Assassin’s Creed 2 سر از Middle-earth: Shadow of Mordor در آورده است؟
کاربر:
قصد توهین ندارم اما این بیشتر به مانند یک بتمن است تا AC 2. انیمیشن های بالا رفتن از موانع به کنار.
Charles Randall:
من دو سال را با AC 2 سپری کردم. با نگاه کردن آن را خواهم شناخت.
Ubisoft و Warner Bros هنوز پاسخی در رابطه با این مسئله ارائه نکرده اند. شاید هم هیچ وقت ما متوجه حقیقت نشویم. نظر شما چیست؟
DSO

-------------
آپدیت
طراح این بازی آقای Michael de Plater (که زمانی بر روی Assassin’s Creed هم کار می کردند) به این موضوع پاسخ داده اند:
ما چندان به این مسائل فکر نمی کردیم. فقط میخواستیم یک عنوان اکشن سوم شخص open-world را ارائه کنیم. حالا چون شما نبردهای تن به تن دارید و دشمن را در پشت مرزها نابود می کنید چنین مقایسه ای انجام می گیرد. این چیزی نبوده است که بخواهیم به عمد و با آگاهی تمام انجام بدهیم. به قتل رساندن افراد درجه بالا در Shadows of Mordor یک کلید مهم قلمداد می شود. چنین چیزهایی مختص Assassin’s Creed نیست. عناوین فراوانی وجود دارد که در آنها شما افرادی را از بین تعداد زیادی دشمن هدف قتل قرار می دهید. این بازی زحمت زیادی دارد. ساخت عناوین open-world مشکل است .... کسی نمی دانست چنین اتفاقی خواهد افتاد.
Via
Eurogamer
 
آخرین ویرایش:
بازی باحالیه خوشم امد از تمام بازی ها بهترین بخش ها رو برداشته تا بازی درست کنه به نظر من که واقعا هم عالیه اتفاقا به نظر من کارشون حرف نداشته .:d

یه بخشی رو از BIO برداشته یه بخشی از INFAMOUS یه بخشی از AC یه بخشی هم از BATMAN به نظر من که کاروشن حرف نداشته .:d

به قولی استفاده از کار بقیه و جمع کردن یه بازی هم هنره که اینها داشتن به نظر من واقعا هم خوب کار کردن .;)
ویچر از همه ی این ها بیشتر به چشم من اومد ;) :دی
البته بازی های دیگه ای هم توش دیده میشد :دی کلاً جالبه 7-8 تا بازی عموماً OW و اون هایی که گیم پلیشون بر اساس استفاده از سلاح گرم نیست رو انداختن تو مخلوط کن شده اینی که هست :دی
 
دوستان میگن این بازی از infamous یا bio الهم گرفته، الهام گرفتن نمیشه گفت کار اشتباهیه.این روزا اکثر بازی ها ، نکات مثبت همدیگه رو کپی می کنن. مسئله ای که هست اینه که حرکات و سیستم این بازی به حدی شبیه به AC هست که تقریبا میشه گفت همون کد، همون مکانیزم و همون طراحی حرکتی توش به کار رفته! انگار ac می مونه که فقط اسکین جدید برای شخصیتش طراحی شده باشه. eagle vision هم توی بازی استفاده شده ، دقیقا همون کاربردی رو داره که توی ac داره و حتی همون شکل انمیشن توش استفاده شده.

خلاصه اینکه شاید این بازی از خیلی بازی های دیگه هم الهام گرفته باشه، ولی کاری که با ac کرده از الهام گیری گذشته و رسما به کپی پیست رسیده! اگه همچین چیزی ثابت بشه و معلوم شه که بدون هماهنگی یوبی سافت بوده و یوبی سافت هم تصمیم به شکایت بگیره. بازی یا باید یه تاخیر جدی بخوره تا کدهای دزدیده شده تغییر کنن و یا اینکه شاید بازی هیچ وقت رنگ ریلیس شدن رو هم نبینه!
 
این نمایش که Pre-alpha هم بود، روی کنسول های این نسل بود دیگه نه؟ :دی آخه من احساس کردم مال این نسل باشه چون عکس هایی که قبلا از نسل بعد اومده زمین تا آسمان با این نمایش فرق دارن.

کپی پیست بودن AC توی حالت راه رفتن، sneak کردن و بالا رفتن از در و دیوار کاملا مشهود بود :دی یعنی اصلا کد نویس بازی AC نمیخواد، هر کی یک شماره از AC بازی کرده باشه همون لحظه اول میفهمه قضیه رو :دی اما سیستم مبارزه و انیمیشن هاش واقعا جالب و خشن بودن و رسما حس کشتن یه اورک رو منتقل میکرد. تا اینجا که به نظر جالب میاد، باید ببینم بعدا چی میشه.
 
این نمایش که Pre-alpha هم بود، روی کنسول های این نسل بود دیگه نه؟ :دی آخه من احساس کردم مال این نسل باشه چون عکس هایی که قبلا از نسل بعد اومده زمین تا آسمان با این نمایش فرق دارن.

کپی پیست بودن AC توی حالت راه رفتن، sneak کردن و بالا رفتن از در و دیوار کاملا مشهود بود :دی یعنی اصلا کد نویس بازی AC نمیخواد، هر کی یک شماره از AC بازی کرده باشه همون لحظه اول میفهمه قضیه رو :دی اما سیستم مبارزه و انیمیشن هاش واقعا جالب و خشن بودن و رسما حس کشتن یه اورک رو منتقل میکرد. تا اینجا که به نظر جالب میاد، باید ببینم بعدا چی میشه.

اون سیستم 4 گانه ی تصمیم گیری در مورد سرنوشت شخصیت ها هم جالب بود و تاثیراتی که روی روند بازی می گذاشت البته امیدوارم محدود به همون مرحله نباشه و تو کل بازی وجود داشته باشه!
این روابط بین کارکترها هم که وارد مغز دشمنا می شی و می فهمی هم به نظر جالب میومد.
این ایده ها و تقلیدهای بازی اگر کنار هم به خوبی چیده بشن و استودیو از همه چیز خوب استفاده کنه(کاری که Monolith از F.E.A.R به بعد یادش رفته:|) به نظر من برای اولین بار یه کشتار خونین و جذاب وسط موردور خواهیم داشت:دی
 
ته و توی ارباب حلقه ها و هابیت و ما یتعلق به موقعی میاد بیرون که بیوفته دست Bethesda:|

یعنی میشه ما یه روز همچین صحنه ای رو توی یه بازی از ارباب حلقه ها ببینیم:(؟

 
ته و توی ارباب حلقه ها و هابیت و ما یتعلق به موقعی میاد بیرون که بیوفته دست Bethesda:|

یعنی میشه ما یه روز همچین صحنه ای رو توی یه بازی از ارباب حلقه ها ببینیم:(؟

این صحنه رو توی Lego Lord of the rings میتونی ببینی :دی
 
البته نکته اینجاست که من و کلیه ی Tolkien فن های عالم هر بار وقت معرفی یه بازی جدید به شدت ذوق زده می شیم و بعد می خوره تو ذوقمون :دی
در مورد War in the North همین خود من چه کامنت های احساسی ای نگذاشتم ولی بعدش با یه بازی خیلی معمولی طرف شدیم:|(نقد و پیش نمایش خودم موجود هست :دی)
 
البته نکته اینجاست که من و کلیه ی Tolkien فن های عالم هر بار وقت معرفی یه بازی جدید به شدت ذوق زده می شیم و بعد می خوره تو ذوقمون :دی
در مورد War in the North همین خود من چه کامنت های احساسی ای نگذاشتم ولی بعدش با یه بازی خیلی معمولی طرف شدیم:|(نقد و پیش نمایش خودم موجود هست :دی)
امیرحسین من راضی هستم در حد همون باشه :دی از بس با war in north حال کردم که نگو. 2 بار هم 1000 تاییش کردیم با دوستان :دی
 
امیرحسین من راضی هستم در حد همون باشه :دی از بس با war in north حال کردم که نگو. 2 بار هم 1000 تاییش کردیم با دوستان :دی

بزرگترین نکته ی مثبتش داستان خوب و نگاهش به جایی از داستان بود که کمتر دیده شده! به علت ذات LOTR طراحی هنری هم خوب بود:دی ولی قبول کن چون LOTR ارزش وقت گذاری داشت و گرنه اگه اسم دیگه ای داشت خود من طرفش نمی رفتم!
این یکی به خصوص از نوع نام گذاریش دوباره منو هایپ کرده شدید:دی

من موندم چرا یکی پیدا نمی شه بره از این همه ی سوژه های بکر و دست نخورده ی Tolkien اقتباس کنه؟ تو فرض کن برن بازی یا فیلم تورین تورامبار رو بسازن! اصلا بی نظیر میشه!
 
اش شله قلمکار خوبی بود بنظرم ولی یه کپی پیست کامل از گیم پلی و جو و فضای AC بود ! انتخاب مراحل رو هم واقعا نفهمیدم چجوری هست .

در کل هرچه از LOTR رسد نکوست :(
 
بازی که خود AC بود، ولی من ترجیح می دم اگر قراره اکشن از LOTR بسازن یه چیزی مثه GoW بسازن، یه H&S ـه خشن و سرعتی! اگر هم قرار نیست اکشن بسازن هم یه RPG خفن بسازن یه چیزی مثه DA:O.
من با بازی های استراتژیک سری Middle Earth هم کلی حال کردم، کلاً انعطاف پذیری این سری داستان برای بازی شدن خیلی بالاست:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or