Carmack : بازی های نسل بعد بر روی 30 فریم خواهند بود.

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
carmack-quakecon.jpg



John Carmack یکی از بنیانگذاران id Software و برنامه نویس افسانه ای در توییتر خود در پاسخ به سوالی که پرسیده شده بود آیا بازی های نسل بعد مانند Rage و Doom 3: BFG Edition بر روی 60 فریم اجرا خواهند شد یا 30 فریم ریت؟ او در پاسخ گفت :" متاسفانه من تقریبا می تونم تضمین کنم که خیلی از بازی های نسل بعد هنوز هم هدف خودشون رو بر روی تأمین 30 فریم بر ثانیه قرار خواهند داد.
او می گوید: سازندگان نرم افزار ها و بازي ها در نسل بعد باز هم به سراغ عناويني كه با 30 فريم در ثانيه اجرا می شوند می روند.

carmack-tweet.jpg



این درحالی است که انتظار می رود کنسول نسل بعد Sony و مایکروسافت قدرت پردازش بیشتری داشته باشند، توانایی فریم دهی بیشتر و حمایت از resolutions بالاتر را داشته باشند.

پاسخ Carmack این منظور را می رساند که سازندگان به جای 2 برابر کردن فریم و رساندن آن به 60 فریم ریت بیشتر روی چند ضلعی های بیشتر، رزولیشن بیشتر برای تکسچرها و رندر بهتر برای رساندن آن به 30 فریم ریت تلاش می کنند.

انتظار داریم کنسول های نسل بعد به جز رزولیشن 720p از قدرت 1080p بهره ببرند یا حتی مثل شایعه PlayStation نسل بعد از خروجی 4K حمایت کنند.
600px-john_carmack_e3_2006.jpg
John-Carmack.jpg


در همین نسل کنسول ها سری Call of Duty و بازی id Software یعنی Rage در 60 فریم اجرا می شدند بیشتر بازیهای این نسل که دیده ایم بر روی 30 فریم اجرا می شدند.

خوشبختانه کسانی هستند که 60 را تجربه کنند و طرفدار آن باشند، 60 فریم ریت برای سخت افزار PC هنوز هم در حال اجر است و با پرداخت هزینه بیشتر می شود از گیم پلی روان تر لذت برد.


 
آخرین ویرایش:

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,017
نام
محمد امین
والله باید گیمر باشی که فرق 30 فرم و 60 فرم رو بدونی... خیلی از بازیهای که نمیخوام اسم ببرم به خاطر 30 فرم بودن واقعا اذیت کننده بودن بعضی هاشون که از 30 فرم هم میومدن پایین تر
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
از بحث های فنیش که بگذریم ، 60 فریم بر ثانیه با 30 فریم تفاوت خیلی محسوسی تو بازیهای معمولی ندارن . تفاوتش زمانی مشخص میشه که بازی استراتژیک باشه یا بازیهای ورزشی مثل رسینگ و فوتبال باشن تازه میشه تفاوتها رو فهمید !

هم Call Of مگه 60 نیست !؟ سرعتش بالاست ! اما گرافیک و طراحی محیطش قربانی سرعت فریم شدن ! برخلاف BF3 !
 

abtinhitodie

کاربر سایت
Feb 11, 2011
923
باز هم این مهره سوخته اومد اظهار فضل کرد /:)... هر وقت تونستی انجینی به سان کرایسیس،فارکرای،کیلزون،آنچارتد،کسلوینیا و غیره بسازی بعدا بیا شر و ور بگو ... خودش ور داشت نورپردازی رو استاتیک کرد،دراو دیستنس رو کاملا یه تابلو عکس ساده ساکن قرار داد،آسمان و ابرها یه تیکه کاغذ آب رنگی ساکن قرار داد،افکت دود و آتش رو حذف کرد،رزولوشن سایه رو نصف کرد،برای تمامی دشمنان تنها یه نوع هوش مصنوعی داد و در بعضی موارد تکسچر محیط رو در حد توان پردازشی پلی 2 گذاشت تا ادعا کنه من تونستم یه بازی اپن ورلد 60 فریم تحویل بدم!=))... حتی تو نسخه PC بازی خبری از DX 10 هم نبود چه برسه بهDX 11 و افکت های اون...
بهرایسد از روزی که بخواد یک بازی با فریم ۳۰ و محیطهای بسته تر (دوم ۴) بسازه. اون موقعست که کلّ این صنعت دوباره پشت همین مهره سوخته به صف بایستند.
اینکه شما rage به نظرت نقاشی اومد مشکل از خودتون هست، چرا که خیلی ها (خیلی بیشتر از شما) که بدون تعصب به این بازی نگاه کردند فقط تحسینش کردند.
 

Asmodeus

Dark is the path in the absence of light
کاربر سایت
Apr 13, 2011
1,831
نام
کیوان
@ Phantom Pain

مثلاً همین Far Cry 2 روی کنسول Xbox 360 افت فریم های وحشتناکی داشت، یا همین GTA IV که خودت اشاره کردی روی PS3 افت فریم داشت. (متای این بازی بسیار عالی است و اکثر سایت ها به این بازی نمره کامل دادند، اون هایی هم که نمره کامل ندادند، به خاطر افت فریم روی PS3 بود.) یا همین Far Cry 3ـی که همین امسال عرضه شد، در برخی از مواقع افت فریم داشت که واقعاً روی اعصاب بود. عناوین بسیار زیادی هستند که افت فریم وحشتناکی داشتند.
 

Lord Xbox

کاربر سایت
Nov 16, 2012
147
فریم 30 خیلیم خوبه اگه زیر 30 بیاد یکم اذیت کننده میشه من دوست دارم بازی بیشتر گرافیک خیلی بالا داشته باشه تا رو 60 فریم باشه.
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
به نظرم كارمك يه كم زياده روي كرد. ممكنه حرفش هم صحيح باشه ولي به خاطر قدرت كنسول هاي نسل بعد فكر كنم ٣٠ فريم واقعا مسخره باشه
 

HDV 7

Time is the Fire, in which we burn
گرافیست سایت
Jul 24, 2009
2,699
نام
Hadi
من خودم به شخصه گرافیک بالا رو به فریم ریت بالا ترجیح میدم. فرق 30 فریم با 60 فریم در اکثر بازیها قابل تشخیص نیست. یعنی بعضی از بازیها علیرغم اینکه 30 فریم هستند به قدری روون هستند که مشکلی بوجود نمیاره. بازی مثل Forza Horizon با اینکه فریم ریتش 30 بود ولی به قدری روون بود که از نظر فریم ریت مشکلی حس نمیشد. حالا اگه قرار باشه همین بازی برای نسل بعد ساخته بشه دو حالت بوجود میاد:
1- همین گرافیک (کمی بالاتر) به همراه سطح جزئیات بیشتر با فریم ریت 60.
2- گرافیک به مراتب بالاتر به همراه جزئیات فراوان با فریم ریت 30.
من خودم اگه انتخاب کنم حتما مورد دوم رو انتخاب میکنم.
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
به نظرم كارمك يه كم زياده روي كرد. ممكنه حرفش هم صحيح باشه ولي به خاطر قدرت كنسول هاي نسل بعد فكر كنم ٣٠ فريم واقعا مسخره باشه
وحید مسئله تغییر نسل رو قدرت نیست. مسئله اینه که کنسول های نسل بعد با اینکه اینقدر قدرمتند میشن که بتونن 60 فریم اجرا کنن اما سازنده ها احتمالا ترجیه میدن بازی ها رو دوباره برگردونن روی 30 فریم تا بتونن جزئیات و پولیگون های فوق العاده قدرتمند طراحی کنن. الان مثلا همین مثال CoD؛ به خاطر 60 فریم بودنش ببین چقدر از نظر گرافیکی عقب تر از رقباش هست. به نظرت اگه 30 فریم میشد اینطوری بود؟ میتونم برسونم منظورم رو؟

میتونیم اینطوری بگیم که (اینی که میگم حدسیات و یه میانگین دهی هست) 1- بازی های نسل بعد میتونن با جزئیات و گرافیک غول های این نسل مثل آنچارتد و ... با 60 فریم بر ثانیه و فول اچ دی اجرا بشن (فوقش یکم بالاتر از نظر جزئیات) 2- فریم روی همون 30 بمونه در عوض غول های گرافیکی جدیدی رو شاهد باشیم.
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
وحید مسئله تغییر نسل رو قدرت نیست. مسئله اینه که کنسول های نسل بعد با اینکه اینقدر قدرمتند میشن که بتونن 60 فریم اجرا کنن اما سازنده ها احتمالا ترجیه میدن بازی ها رو دوباره برگردونن روی 30 فریم تا بتونن جزئیات و پولیگون های فوق العاده قدرتمند طراحی کنن. الان مثلا همین مثال CoD؛ به خاطر 60 فریم بودنش ببین چقدر از نظر گرافیکی عقب تر از رقباش هست. به نظرت اگه 30 فریم میشد اینطوری بود؟ میتونم برسونم منظورم رو؟

میتونیم اینطوری بگیم که (اینی که میگم حدسیات و یه میانگین دهی هست) 1- بازی های نسل بعد میتونن با جزئیات و گرافیک غول های این نسل مثل آنچارتد و ... با 60 فریم بر ثانیه و فول اچ دی اجرا بشن (فوقش یکم بالاتر از نظر جزئیات) 2- فریم روی همون 30 بمونه در عوض غول های گرافیکی جدیدی رو شاهد باشیم.
منظورتو گرفتم فردين. ولي پس اين همه قدرت فداي فريم بشه؟
من به نظرم باز هم ميشه تو نسل بعد گرافيك عالي در كنار ٦٠ فريم باشه.
مثل كاري كه dice داره با battle-field 4 مي كنه:
Ps3 و ٣٦٠ - ٣٠ فريم
Ps4 و ٧٢٠ - ٦٠ فريم
Pc - ١٠٠ فريم

پس مطمئن باش راهي هست.
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
اما بازی FPS گرافیک نمیطلبه

تا جایی که من میدونم اصولا بازی های FPS پیشرو بودن تو گرافیک :D
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
بهرایسد از روزی که بخواد یک بازی با فریم ۳۰ و محیطهای بسته تر (دوم ۴) بسازه. اون موقعست که کلّ این صنعت دوباره پشت همین مهره سوخته به صف بایستند.
اینکه شما rage به نظرت نقاشی اومد مشکل از خودتون هست، چرا که خیلی ها (خیلی بیشتر از شما) که بدون تعصب به این بازی نگاه کردند فقط تحسینش کردند.

ببین دوست عزیز این نسل نشون داد که اسم مبنای موفقیت نیست و نخواهد بود ... کسی که بد کار کرد شکست خورد و اون کسی که گمنام بود و خوب کارکرد میلیونی فروش کرد و ستاره آس شد... همین جناب استاد کارمک بعد از دووم 3 سال 2004 چی رو کرد؟ ریج؟ یعنی بعد 7 سال باید ریج به مردم تحویل بده؟ ... اونوقت تیم ناتی داگ که حتی اسمی از کارمندان استودیو رو کمتر کسی میشناشه میاد و طی 6 سال آی پی و عناوینی رو رو میکنه که فک کل گیمرها به زمین میخوره و هیچ کسی نمیتونه به ساخته هاشون عیب و ایرادی بگیره ،ایضا اپیک،343،کوجیما پروداکشنز،کرایتک،یوبی مونترال،سانتا مونیکا،دایس،مرکوری استیم،و....
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
کارمک تو یه مصاحبه قبلی که داشت گفته بود که اگر بازیهای نسل بعد 1080p همراه با 60 فریم بشه نباید جهش زیادی از لحاظ گرافیکی را انتظار داشته باشید چون همین 2 مورد خیلی از قدرت کنسولهای نسل بعد را فدا میکنه .
اینجا هم منظورش دقیقا فکر کنم همینه که اگر بازیسازها بخواند بازی بسازن که جهش گرافیکیه زیادی داشته باشه بازیسازها باز باید برن طرف 30 فریم بودن ! حرفش منطقی هست اگر از قدرت و مشخصات نهایی کنسولهای نسل بعد خبر داشته باشه ؟!
 
آخرین ویرایش:

GT5

کاربر سایت
Nov 4, 2010
821
نام
امين
30 فریم و 1080p برای اکثر بازی ها عاقلانه تره
4k هم که دور از انتظاره(به جز برای فیلم)
 

Asmodeus

Dark is the path in the absence of light
کاربر سایت
Apr 13, 2011
1,831
نام
کیوان
وحید مسئله تغییر نسل رو قدرت نیست. مسئله اینه که کنسول های نسل بعد با اینکه اینقدر قدرمتند میشن که بتونن 60 فریم اجرا کنن اما سازنده ها احتمالا ترجیه میدن بازی ها رو دوباره برگردونن روی 30 فریم تا بتونن جزئیات و پولیگون های فوق العاده قدرتمند طراحی کنن. الان مثلا همین مثال CoD؛ به خاطر 60 فریم بودنش ببین چقدر از نظر گرافیکی عقب تر از رقباش هست. به نظرت اگه 30 فریم میشد اینطوری بود؟ میتونم برسونم منظورم رو؟

میتونیم اینطوری بگیم که (اینی که میگم حدسیات و یه میانگین دهی هست) 1- بازی های نسل بعد میتونن با جزئیات و گرافیک غول های این نسل مثل آنچارتد و ... با 60 فریم بر ثانیه و فول اچ دی اجرا بشن (فوقش یکم بالاتر از نظر جزئیات) 2- فریم روی همون 30 بمونه در عوض غول های گرافیکی جدیدی رو شاهد باشیم.

فردین جان، باید بازی های FPS و Racing رو از سایر سبک های دیگر در این مورد سوا کرد. به نظرم بازی Call of Duty از نظر فریم داره درست عمل می کنه، بازی های FPS واقعاً نیازمند عکس العمل سریع می باشند و من فکر نمی کنم که 30 فریم بتونه نیاز ها را برطرف کنه ( این قضیه کاملاً روی PC تداعی می شه، به خصوص این که از ماوس استفاده می شه و چرخاندن ماوس به مراتب سریع تر از چرخاندن Stick های کنترلر است) همینطور بازی های Racing هم نیازمند تصمیم گیری سریع هستند.

با قسمت دوم صحبت هایت هم موافقم.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,017
نام
محمد امین
گرافیک همه چیز نیست اگر سری COD این همه محبوب هست به خاطر گیم پلی خیلی روانش هست که در نبود 60 فریم اتفاق نمی افتاد..آدم وقتی شوتر 30 فریم مثل BF بازی میکنه احساس این رو داره که یک جیلغه سربی کردن تنش..
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر