John Carmack یکی از بنیانگذاران id Software و برنامه نویس افسانه ای در توییتر خود در پاسخ به سوالی که پرسیده شده بود آیا بازی های نسل بعد مانند Rage و Doom 3: BFG Edition بر روی 60 فریم اجرا خواهند شد یا 30 فریم ریت؟ او در پاسخ گفت :" متاسفانه من تقریبا می تونم تضمین کنم که خیلی از بازی های نسل بعد هنوز هم هدف خودشون رو بر روی تأمین 30 فریم بر ثانیه قرار خواهند داد.
او می گوید: سازندگان نرم افزار ها و بازي ها در نسل بعد باز هم به سراغ عناويني كه با 30 فريم در ثانيه اجرا می شوند می روند.
این درحالی است که انتظار می رود کنسول نسل بعد Sony و مایکروسافت قدرت پردازش بیشتری داشته باشند، توانایی فریم دهی بیشتر و حمایت از resolutions بالاتر را داشته باشند.
پاسخ Carmack این منظور را می رساند که سازندگان به جای 2 برابر کردن فریم و رساندن آن به 60 فریم ریت بیشتر روی چند ضلعی های بیشتر، رزولیشن بیشتر برای تکسچرها و رندر بهتر برای رساندن آن به 30 فریم ریت تلاش می کنند.
انتظار داریم کنسول های نسل بعد به جز رزولیشن 720p از قدرت 1080p بهره ببرند یا حتی مثل شایعه PlayStation نسل بعد از خروجی 4K حمایت کنند.
در همین نسل کنسول ها سری Call of Duty و بازی id Software یعنی Rage در 60 فریم اجرا می شدند بیشتر بازیهای این نسل که دیده ایم بر روی 30 فریم اجرا می شدند.
خوشبختانه کسانی هستند که 60 را تجربه کنند و طرفدار آن باشند، 60 فریم ریت برای سخت افزار PC هنوز هم در حال اجر است و با پرداخت هزینه بیشتر می شود از گیم پلی روان تر لذت برد.
آخرین ویرایش: