Carmack : بازی های نسل بعد بر روی 30 فریم خواهند بود.

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
carmack-quakecon.jpg



John Carmack یکی از بنیانگذاران id Software و برنامه نویس افسانه ای در توییتر خود در پاسخ به سوالی که پرسیده شده بود آیا بازی های نسل بعد مانند Rage و Doom 3: BFG Edition بر روی 60 فریم اجرا خواهند شد یا 30 فریم ریت؟ او در پاسخ گفت :" متاسفانه من تقریبا می تونم تضمین کنم که خیلی از بازی های نسل بعد هنوز هم هدف خودشون رو بر روی تأمین 30 فریم بر ثانیه قرار خواهند داد.
او می گوید: سازندگان نرم افزار ها و بازي ها در نسل بعد باز هم به سراغ عناويني كه با 30 فريم در ثانيه اجرا می شوند می روند.

carmack-tweet.jpg



این درحالی است که انتظار می رود کنسول نسل بعد Sony و مایکروسافت قدرت پردازش بیشتری داشته باشند، توانایی فریم دهی بیشتر و حمایت از resolutions بالاتر را داشته باشند.

پاسخ Carmack این منظور را می رساند که سازندگان به جای 2 برابر کردن فریم و رساندن آن به 60 فریم ریت بیشتر روی چند ضلعی های بیشتر، رزولیشن بیشتر برای تکسچرها و رندر بهتر برای رساندن آن به 30 فریم ریت تلاش می کنند.

انتظار داریم کنسول های نسل بعد به جز رزولیشن 720p از قدرت 1080p بهره ببرند یا حتی مثل شایعه PlayStation نسل بعد از خروجی 4K حمایت کنند.
600px-john_carmack_e3_2006.jpg
John-Carmack.jpg


در همین نسل کنسول ها سری Call of Duty و بازی id Software یعنی Rage در 60 فریم اجرا می شدند بیشتر بازیهای این نسل که دیده ایم بر روی 30 فریم اجرا می شدند.

خوشبختانه کسانی هستند که 60 را تجربه کنند و طرفدار آن باشند، 60 فریم ریت برای سخت افزار PC هنوز هم در حال اجر است و با پرداخت هزینه بیشتر می شود از گیم پلی روان تر لذت برد.


 
آخرین ویرایش:

master.mhn

کاربر سایت
Sep 15, 2009
2,775
نیما جان دیگه عادت کردیم به جاده خاکی زدن اقایون محترم !

دقیقا
کوروش عزیز خودتو خسته نکن الان اگه بگی گرافیک می خوام سریع ی عده میان می گن نه فقط عشق گرافیکی و ..................
بحث داستان و غیر که جداست الان خودم به شخصه بهترین بازی این چند سال اخیر راElder Scrolls V: Skyrim, و , The Walking Dead می دونم
الان خودت هم مثل من و چند تا از دیگر دوستامون می مونی که هم کنسول داری و هم pc خوب
وقتی بازی rage امد با توجه به تعریف های که از بازی قبلا شده بود و من شما و خیلی های دیگه که باز یهای مولتی پلتفرم را رو pcانجام می دهیم انتظار داشتیم تفاوت زیادی با نسخه کنسولی داشته باشه که متاسفانه به هیچ عنوان اینطور نبود رو pcو بعدا موجب عذر خواهی اقایون هم شد که کار بسیار شایسته ای بود از نظر من و خیلی های دیگه !
به شخصه وقتی هر سال سیستم pcرا ارتقا می دم حداقل انتظار دارم بازی های نسخه pc تفاوت های زیادی با سایر نسخه ها داشته باشه نه اینگه بیام ی پورت ساده را بازی کنم فقط با اضافه کردم رزولیشن 4 تا ابشن که به هیچ دردی نمی خورن و بود نبودش اصلا تفاوتی ایجاد نمی کنه !
وگرنه خیلی راحت میشه رفت نسخه کنسولیشو بازی کرد
................

معمولا ادمایی که همه چی دارن میرن روی چیزی بازی میکنن که پرفمنس بهتری داره روش.مجبورتون که نکرده بود حتما برید روی نسه ی پی سی بازی کنین.چون از همون اول هم گفته بود یه بازیه کنسولیه و نسخه ی پی سی تفاوتی با نسخه ی کنسولی نداره.
اشتباه id software هم همین بود که مثل کرایتک نسخه پی سی رو فدای نسخه ی کنسولی کرد(در مورد کرایسیس2).
به نظر من که ریج یکی از بهترین گرافیکا رو داشت حالا شما هم با این اقا مشکل دارین و بازیاش از همه نظر چرتن میتونین بازی نکنین.

---------- نوشته در 02:44 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 02:41 PM ارسال شده بود ----------

مسئله اینه که تکنیک ها تو ریج به جا استفاده نشده بودن. که از نابغه ی برنامه نویسی بعید بود.

آدم FPS بازی نمی کنه که دور نما ببینه. FPS به قول کوروش یعنی یه لوله تفنگ و اون چیزایی که جلوش میبینی.
اون صخره ی که 2 کیلومتر جلوتره چه با قلوه سنگ پر شده باشه چه یه مدل دو بعدی ساده باشه هیچ فرقی به حال من که دارم بازی میکنم نداره. مگه میخوام برم توش تونل بزنم؟!
اون DD چه واقعی باشه چه یه دونه عکس باشه فرقی به حال من نداره.
اون محیط بزرگش با اون رنگ بندی کدر و مات هیچ ارزشی برا من نداره.
حتی 60 فریم بودنش هم اون چنان مسئله ای نبود که نبودنش مشکل حادی درست کنه. این همه بازی 30 فریم. به کسی برخورده مگه؟
رو همون 30 فریم رو قفل میکرد که افت نکنه خیلی هم عالی میشد.
به جاش یه AA میذاشت برا بازی.
یه فیزیک درست حسابی برا اشیاء میذاشت که وقتی نارنجک پرت میکنی دشمنا گوشت چرخ کرده نشن از اونور تمام اشیاء سر جاشون چسبیده باشن. فیزیک اجسام COD جلو این پادشاه بود!
تکسچر های نمای نزدیک رو یه دستی سر و گوششون میکشید که آدم میبینه حالش بهم نخوره.
رو نسخه ی PS3 یه مقدار بیشتر کار میکرد یه خاکی تو سرش میریخت که بعد از 6 گیگ!! (اگه اشتباه نکنم) نصب اجباری اون همه تکسچر لودینگ و افت رزولوشن نره رو مخمون.

یکی نیست از این آقا بپرسه بگه شما که این همه سوال میپرسی تا حالا از خودت پرسیدی که شاید سازنده های دیگه هم میتونستن بیخیال خیلی چیزا بشن از اونور بازیشون رو 60 فریم کنن و یه مقدار هم محیطش رو وسیع تر کنن ولی حتما دلیلی داشتن که این کارو نکردن دیگه؟

همون نسخه ی کنسولی Crysis 2 با همه ی ایراداتش و افت فریمش سگش شرف داشت به RAGE. حداقل وقتی نزدیک چیزی میشدی ناخودآگاه به کنسول نگاه نمیکردی که ببینی نکنه اشتباهی PS2 رو روشن کردی؟!

میتونین بازیش نکنین و برین همون کال اف دیوتی بازی کنین.
توی کال میاین به 60فریم بودنش مینازین حالا که به ریج میرسه 60فریم بودنش زیاد مهم نیست.کال نه تکسچر داره نه انیمشینای خفن داره نه هوش مصنوعی داره محیطاش هم که همه بستن.نصف گرافیک ریج رو نداره حالا اون گرافیکش از نظر شما شده عالی ریج اشغال.
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
شما از خودت پرسیدی همین الان rage بین بازیهای 30 فریم هم بود یکی از بهترین هاست ! اهان یادم نبود اینجا سایها ملاک نیست و جناب شما ملاک هستی ! rage هرچی کم داشته باشه اون تعداد حسن داره تو بازیش نسبت به بقیه بازیها و اینم حقیقته که هیچ احدی نمیتونست با گرافیک rage بازیه 60 فریم بسازه میتونی کل بازیها هم سبک با شرایط محیطی rage را باهاش مقایسه کنی .
نخیر مشکل اینه که اینطور نیست! الان 30 فریم رو از ریج حذف کن بعد این قسمت ها رو بررسی کن:

نورپردازیش قابل مقایسه با کرایسیس و آنچارتد و گیرز هست؟
تکسچر هاش قابل مقایسه با کیلزون و کرایسیس و آنچارتد و گیرز و... هست؟
فیزیکش قابل مقایسه با این عناوین هست؟
AA ی بازی قابل مقایسه با این ها هست؟
از نظر تعداد تکنیک ها قابل مقایسه با این ها هست؟

بله از نظر انیمیشن و هوش مصنوعی و... قابل رقابت هست ولی تو باقی مواردی که اسم بردم به قدری ضعیف عمل میکنه که کلا اوته. منتقد ها هم هر تعریفی که از گرافیکش کردن با توجه به 60 فریم بودنش بوده و بس. به فرض مثال اگه گفتن نورپردازی عالیه، این رو هم در نظر داشتن که این نورپردازی داره همراه با 60 فریم پردازش میشه.
میتونین بازیش نکنین و برین همون کال اف دیوتی بازی کنین.
توی کال میاین به 60فریم بودنش مینازین حالا که به ریج میرسه 60فریم بودنش زیاد مهم نیست.کال نه تکسچر داره نه انیمشینای خفن داره نه هوش مصنوعی داره محیطاش هم که همه بستن.نصف گرافیک ریج رو نداره حالا اون گرافیکش از نظر شما شده عالی ریج اشغال.
بله COD هم تو هیچ زمینه ای خفن نیست ولی حداقل همه چیزش متعادل هست. نه اینکه یه چیز رو بهترینش رو داشته باشه و یه چیز دیگه رو کلا نداشته باشه! و این خیلی مهمه.

آره کالاو هوش مصنوعی ریج رو نداره ولی از اونور تکسچر های نمای نزدیکش در حد PS1 نیست.
انیمیشن ریج رو نداره ولی از اونور یه فیزیک؛ هر چند ساده برای اجسامش در نظر گرفته شده.
دورنماهاش یه عکسه و زیاد هم خفن نیست اما در عوض تکسچر لودینگ نداره.
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
نخیر مشکل اینه که اینطور نیست! الان 30 فریم رو از ریج حذف کن بعد این قسمت ها رو بررسی کن:
اخه چرا 60 فریم را بیخیال بشم ؟! اصلا بیخیال شدم ولی بیا مقایسه کنیم ؟! حالا با یه بازی هم سبکش کرایسیس 2 مقایسه میکنیم !

اول بریم مشکلات بازی را لیست کنم !:
افت فریم داره ! ابجکت لودینگ داره ! و انیمیشنهاش ضعیفتر و هوش مصنوعی چغندر قند ! رزولیشن کاملا زیر 720 ! محیطهای کوچیکتر و ...........

منتقد ها هم هر تعریفی که از گرافیکش کردن با توجه به 60 فریم بودنش بوده و بس.
نه؟!؟!!!! بهانه خوبی گیر اوردی ! مدرکی داری واسه این حرفت که به خاطر 60 فریم بودن تحویلش گرفتن ؟ مثلا سایتی بگه به خاطر 60 فریم بودن تحویلش گرفتیم !
حتی اگه با نظر گرفتن اینکه حرفه تودرسته ! اونوقت چطور به نظر تو که با این همه ضعیف بودن تو بخش مختلف که از نظر تو پس کار شاخی نیست 60 فریم ساختنش ! ولی چنین تعریفهایی از سایتها میبینه ؟!! مگه اون سایتها هم نمیدونن کارمک کار خاصی نکرده و گرافیک بازی اسغاله و راحت 60 فریم کرده ؟! ولی با این تفاصیر گرافیکش خارق العاده و بینظیر تشبیه میشه ؟! لول !
فقط دوتا نمونه از تعریفهای سایتها :
Game Chronicles
Rage looks like a launch title for whatever system Xbox is planning for us next. I still can't believe my six year old Xbox 360 is capable of delivering the graphics and the gameplay I've been enjoying for the past week

rage شبیه یه بازی لانچ تایتل برای xbox نسل بعدیه ! و هنوز باورش نمیشه که چطور روی 360 اجرا میشه !
با تفاصیر شما چطور به خاطر 60 فریم بودن این حرف را زده ولی شبیه به نسل بعدیه ؟!

GamingTrend
Graphically there is nothing on the console that compares, and in terms of the complete package, it delivers in every way
گرافیک بازی با هیچ عوان کنسولی قابل مقایسه نیست . بعد اوقت حتما از نظر شما منظورش بین بازیهای 60 فریم بوده نه ؟ ;;)

چقدر میخوای برات ردیف کنم ؟!
بله از نظر انیمیشن و هوش مصنوعی و... قابل رقابت هست

اهان این قسمتهاش هم قابله رقابته ؟! وای وای وای :)

الان اگه هرکی عنوان تاپیک و نخونه فکر میکنه جنگ جهانی فنهای صنعت گیمه . بابا کارمک یه کلام گفته نسل بعد هم سازنده ها روی 30 فریم می مونن
این پستای بی ربط دیگه چیه . چه ربطی داره که کارمک چیکارکرده چیکار نکرده . حالا ریج به قول بعضیا افتضاح ( خودمم خیلی حال نکردم ) ولی چه ربطی داره که مثلا کارمک فلان کارمک بیسار .
دوم و کویک بازی نیستن که گیر دادین به ریج؟
بابا عنوان تاپیک و بخونین بعد پست بدین .

این را میتونی از این کاربرها بپرسی :
hosein me
Behnam_Yakuza
koorosh sh
Polaris

تو هر تاپیک کارمک کمر ترول کردن را بستند و حضور بسیار فعال در ترول کردنش دارند . ساعت بعد اگه یه تاپیک کارمک زده بشه همین بساط را دوباره داریم . الان موضوع تاپیک هم ربطی به دستاوردهای ایشون نداشت ولی اینها بیخیال قضیه نیستند !
 
آخرین ویرایش:

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
الان اگه هرکی عنوان تاپیک و نخونه فکر میکنه جنگ جهانی فنهای صنعت گیمه . بابا کارمک یه کلام گفته نسل بعد هم سازنده ها روی 30 فریم می مونن
این پستای بی ربط دیگه چیه . چه ربطی داره که کارمک چیکارکرده چیکار نکرده . حالا ریج به قول بعضیا افتضاح ( خودمم خیلی حال نکردم ) ولی چه ربطی داره که مثلا کارمک فلان کارمک بیسار .
دوم و کویک بازی نیستن که گیر دادین به ریج؟
بابا عنوان تاپیک و بخونین بعد پست بدین .
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
اخه چرا 60 فریم را بیخیال بشم ؟! اصلا بیخیال شدم ولی بیا مقایسه کنیم ؟! حالا با یه بازی هم سبکش کرایسیس 2 مقایسه میکنیم !

اول بریم مشکلات بازی را لیست کنم !:
افت فریم داره ! ابجکت لودینگ داره ! و انیمیشنهاش ضعیفتر و هوش مصنوعی چغندر قند ! رزولیشن کاملا زیر 720 ! محیطهای کوچیکتر و ...........
:(( دیوانه شدم دیگه فرخ. خودت میگی 60 فریم رو در نظر نگیریم هم فلانه بعد که من همین حرف رو میزنم میگی برا چی بیخیال شیم؟! گرفتی ما رو؟!
مشکلات ریج رو هم که 100 دفعه لیست کردم. باز هم باید لیست کنم؟ باشه:
AA نداره، فیزیک در حد کلم بروکلی، تکسچر های نسل قبلی از نمای نزدیک، تکسچر لودینگ، نورپردازی و سایه زنیش هم که اصلا قابل مقایسه با کرایسیس و... نیست.
نه؟! بهانه خوبی گیر اوردی مدرکی داری واسه این حرفت که به خاطر 60 فریم بودن تحویلش گرفتن ؟ مثلا سایتی بگه به خاطر 60 فریم بودن تحویلش گرفتیم !
حتی اگه با نظر گرفتن اینکه حرفه تودرسته ! اونوقت چطور به نظر تو که با این همه ضعیف بودن تو بخش مختلف که از نظر تو پس کار شاخی نیست 60 فریم ساختنش ! ولی چنین تعریفهایی از سایتها میبینه ؟!! مگه اون سایتها هم نمدونن کارمک کار خاصی نکرده و گرافیک بازی اسغاله و راحت 60 فریم کرده ولی به گرافیکش خارق العاده و بینظیر تشبیه میشه ؟! لول !
تو مدرکی داری که خلاف حرف من رو ثابت کنه؟ مثلا به وضوح، باز هم تاکید میکنم به وضوح گفته باشه بدون در نظر گرفتن 60 فریم هم گرافیک ریج عالیه؟ داری همچین مدرکی؟
یه مثال ساده میزنم برات: یه بچه ی 13 ساله تو فامیلتون معدلش 20 میشه بعد تو میری پیش یه نفر دیگه میشینی حرف پیش میاد. میگی فلانی (همون بچه هه) هوشش فوق العادست. خب الان یعنی چون این بچه اول راهنمایی معدلش 20 شده و تو گفتی فوق العادست یعنی الان میتونه از نظر هوشی با انیشتین رقابت کنه؟ حتما باید میگفتی فلانی نسبت به سنش فوق العادست؟ یه سری چیزا بدیهیه دیگه لازم نیست که آدم مو رو از ماست بکشه بیرون.
من نگفتم گرافیکش آشغاله. میگم متعادل نیست. شاید از نظر تکنیکی بخوایم حساب کنیم خیلی هم عالی باشه ولی اونی که من بیننده میبینم میزنه تو ذوقم و این هم ضعف سازنده ـست! ولی وقتی منتقد از دید فنی بررسی میکنه و مو رو از ماست میکشه بیرون میبینه که خیلی روش کار شده.
اهان این قسمتهاش هم قابله رقابته ؟! وای وای وای :)
دیگه یه جوری هم نگو که انگار ریج هوش مصنوعی و انیمیشن رو وارد صنعت گیم کرده! نه عزیز من. 3-4 سال پیش یه بازی اومد به اسم کیلزون 2، هوش مصنوعیش در حدی بود که تو بعضی نقد ها گفتن انگار داری جلوی آدم واقعی بازی میکنی. چند سال قبلش یه F.E.A.R نامی بود که هنوز که هنوزه هوش مصنوعیش مثال زدنیه. پس ریج بی رقیب نیست.
همین پارسال که ریج اومد و حدود 500 تا انیمیشن برا دشمن ها داشت (به تایید خود id)، یه کیلزون 3ـی هم بود که 300 تا انیمیشن برا دشمن هاش داشت (به تایید گوریلا گیمز). حالا بازی های سوم شخص مثل آنچارتد و اساسینز و بتمن و... بماند. پس میبینی تو این زمینه هم بی رقیب نیست.
بعد اوقت حتما از نظر شما منظورش بین بازیهای 60 فریم بوده نه ؟
yahoo_5.gif
ای خدا. نمیگم با بازی های 60 فریم مقایسه شده، میگم 60 فریم رو هم در نظر گرفتن، به عنوان یه آوانس برا ضعف های قسمت های دیگه. مشکل اینه که تو 60 فریم رو از گرافیک جدا کردی، در صورتی که دقیقا یکی از آپشن های گرافیکیه.
 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
بهنام یاکوزا دوتا سایت برات گذاشتم بالا که چی گفتن ! اونها را واسه ما توضیح بده لطفا ؟! بعد بیایم بحث کنیم ؟ ;;) فکر کنم برای کل پستت کافی باشه ! :)
 

bluestar

کاربر سایت
Oct 7, 2005
1,024
Gartall ، اون دوستانی که نام بردی فکر کنم بیشتر مشکلشون با نحوه بیان و دید یکطرفه شما ست تا کارمک . بیشتر به گفته های شما اعتراض دارند تا کارمک ( چون خود کارمک هم ادعا های شما رو نداره!!)
این ها رو جهت راهنمایی گفتم . داستان دستت بیاد
 

koorosh sh

کاربر سایت
Dec 10, 2008
7,968
اهان ! اونوقت کل دنیا نمیدونند 60 فریم بودن و هوش مصنوعی و محیطهای بزرگتر چه فشاری رو سخت افزار میاره ؟! یا انیمیشن های تمام ریل تایم چه فشاری رو سخت افزار میاره ؟!
بعد همه دنیا نمیدونند رزولیشن پایین و افت فریم های شدید با پارگیه تصویر ابجکت لودینگهای شدید چه فشاری از سخت افزار کم میکنه ؟!
چی میگی باوووو چی میگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :d
من که توی کامنت قبلی قبول کردم، گفتم اونها حذف شدن و performance اونا تُخص شده بین اینهایی که شما میگی !
بازی بالانس نداره دیگه، اونها حذف شدن اینها قوی شدن !
منم که همین حرفو زدم، درگیریا :d
به هر حال هر کاری هم که بکنی نمیشه این نقوص رو نادیده گرفت
60 فریم نمیکرد، و مثل 1000 تا بازی دیگه به کیفیت بافت ها میرسید
رزولیشن ثابت 720 ارائه نمیداد، ولی مثل 1000 تا گیم مشابه به نور و سایه ها و فیزیک میرسید
دستش درد نکنه، هوش بازی و اون ریکشن دشمنا نسبت به محل اثابت گلوله شاهکار بود !
دیگه چی بگیم خداییش که تو راضی بشی؟ #:-s
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
Gartall ، اون دوستانی که نام بردی فکر کنم بیشتر مشکلشون با نحوه بیان و دید یکطرفه شما ست تا کارمک . بیشتر به گفته های شما اعتراض دارند تا کارمک ( چون خود کارمک هم ادعا های شما رو نداره!!)
این ها رو جهت راهنمایی گفتم . داستان دستت بیاد
من یه چیزی بگم؟:)
بی رو دربایستی اگه قرار بود توی این مدت دو طرف دعوا قانع میشدن تا حالا شده بودن، پس این بحث اصلا نتیجه نداره حتی اگه 1000 سالم طول بکشه. من نمیدونم مگه اصلا موضوع این تاپیک مرتبط با Rage یا عناوین id یا کارمک بوده که بحث به اینجا کشیده؟ اصلا مگه ما یا مثلا همین فرخ مبحث جدیدی رو توی این تاپیک باز کردیم که لحن صحبتمون برای کسی درد آور باشه ؟ یا نوع بیان برای کسی آزار دهنده باشه. آقا یه عده ای crytek رو خداوندگار گرافیک و تکنولوژی میدونن، یه عده ای کارمک ویه عده ای اپیک و.... این الان چه ربطی به موضوع این تاپیک داشت؟ برای بار هزارم میگم برید ببینید این بحث ها از کدوم سمت شروع میشه طرفدارای کارمک یا مخالفاش؟ طبیعیه وقتی طرف میاد میگه <<بازم این مهره ی سوخته اومده اظهار فضل میکنه >> اونم نه یه بار بلکه به کرات، خوب یه عده هم واکنش نشون بدن. آقا گیممم بخدا یه چیز سلیقه ایه، هر کسی حق داره خوشش بیاد یا بدش بیاد از یه بازیه خاص، ولی چیزی که حقیقت و فکت هست اینه که این بازی از لحاظ گرافیکی تحسین شدست، این موضوع رو هم شما در واقعیت نمیتونید انکار کنید چون منابعی که این موضوع رو بیان کردن در جایگاه کارشناسی قرار دارن و شما تنها و تنها میتونین از لحاظ شخصی انتقاد کنید و بگید گرافیکش منو به چالش نکشید ولی در اصل ماجرا هیچ فرقی ایجاد نمیکنه و حقیقت همون مراجع ذی صلاح هستن که متفق القول بر فوق العاده بودن تکنولوژی و گرافیک بازی صحه گذاشتن. بعد چیزی که برام جالبه اینه که یه عده اینجا فکر میکنن مثلا با خرید Rage اونم به صورت کپی الان حق عظیمی به گردن کارمک دارن و یه جوری کارمک مدیونه تا از خجالت اونا در بیاد و الان حق پدری و قیمی دارن که کارمک رو ترول کنن و بسوزونن و چمیدونم بزنن بکشن. آقا شما میخواستی بازی رو روی کنسول بخری تا بابت پولی که واسه ی pc دادی دلت نسوزه، اسلحه نذاشتن که حتما رو pc باید میخریدی. برو با اون pc قدرتمندت Crysis 2 DX11 بازی کن. منتی نمتونی بذاری روی سر سازنده که چرا بازی رو بر مبنای کنسول ساختی، من کلی هزینه ی pc کردم. بعد هم بزارین عنوان بعدی ایشون که بر مبنای pc قراره ساخته بشه، منتشر بشه اگه بازم نتونست انتظاراتتون رو برآورده کنه بیاین بکوبینش نه این عنوان رو که خودش صد بار گفته بر مبنای قدرت کنسول ساخته. منم نمیخوام پیش داوری کنم و از الان بگم Doom 4 کولاکه و... ولی به این آدم از لحاظ برنامه نویسی 100 در 100 مطمئنم و امیدوارم عنوان بعدیش رو pc تمام قدرت pc رو نشون بده.
 

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,940
نام
حسین
معمولا ادمایی که همه چی دارن میرن روی چیزی بازی میکنن که پرفمنس بهتری داره روش.مجبورتون که نکرده بود حتما برید روی نسه ی پی سی بازی کنین.چون از همون اول هم گفته بود یه بازیه کنسولیه و نسخه ی پی سی تفاوتی با نسخه ی کنسولی نداره.
اشتباه id software هم همین بود که مثل کرایتک نسخه پی سی رو فدای نسخه ی کنسولی کرد(در مورد کرایسیس2).
به نظر من که ریج یکی از بهترین گرافیکا رو داشت حالا شما هم با این اقا مشکل دارین و بازیاش از همه نظر چرتن میتونین بازی نکنین.
پست ی بار دیگه درست بخون !
99.9 درصد بازی های که مولتی هستند رو pcبهتر هستند این اولین بار بو که اینطوری شد خود سازنده گفته بود رو کنسول بهتر هستند تو این بازی به قول شما پرفورمنس بهتری گرفت که خوب از عجایب بود
......................
ما هم اصلا بی خیالش شدیم با توجه به توصیه دوستان

مگه ما اول این تاپیک چی گفتیم ؟! دقیقا همین اشخاص بودن مبحث دستاوردهای کارمکی را وارد تاپیک کردند ! ما داشتیم سر نظریه کارمک نسل بعد 30 فریم بحث میکردیم بعد همین اشخاص دسته به ترول کارمک و کاراهش کردند ! از این واضحتر دیگه نمیشه ثابت کرد واقعا یه تعداد با هدف خاصی وارد تاپیک میشن !
کاملا مشخص هست هیچی نگفتی این اولین پست شما درباره rageهست که امدی rageرا انداختی تو تاپیک !و شروع کردی به ..............................
مگاتکسچر بهترین تکنیکیش اینه که شما تکسچر تکراری تو بازی نمیبینی که خودت قشنگ باید بدونی معنیش چی میشه ؟ وقتی تکسچر تکرازی تو بازی نمیبینی باعث میشه جزئیات محیط بره بالاتر . مگاتکسچر این نسل بیشتر فدای حجم کم حافظه یا رم کنسولی و فضای کم دیسک ها شد . ولی با این محدودیت شما تاثیرش را تو بازیه rage میتونی ببینی که باعث شده بود جزئیات محیط خیلی بره بالا .
قرار نیست با معرفی یه تکنیک شما همون لحظه بهترین بازدهی را ازش ببینی مثلا AMD تراشه ساز گرافیکی سال پیش اعلام کرد در نسل بعد تراشه های خود به صورت درون ساخت از تکنیک کارمک یعنی مگاتکسچر قراره استفاده کنه خب این کاملا نشون میده که اینده میره طرف مگاتکسچر ! اینطور نیست ؟ حتی بعضی از انجین قراره از این به بعد از این تکنیک استفاده کنه که نمونش انجین جدید lionhead مایکروسافت .
مگاتکسچر همونطور که گفتم یه تکنیکی هست که بیشتر برای نسل بعد جواب میده علتش هم اینه که دیگه مثل این نسل از Xbox قرار نیست از dvd9 یا مدلهایی باشه که هارد درایو نداشته باشه و براشون مشکل ساز بشه . خود کارمک گفته که اگه ما بخوایم از اخرین رزولیشن مگاتکسچر که id thech5 ساپورت میکنه استفاده کنیم حجم چیزی حدود 180 گیگابایت فضا لازم داره ! و البته gpu مورد استفاده در 360 ps3 توان ساپورت تکسچرها بیش از 4K ندارند . با این حال میبینی با این که تکسچرها 4k هستند و از رزولوشن کمتری برخوردار بودند ولی به علت اینکه سایز تکسچرها بزرگترند و تکسچر تکراری توش نیست تو نسخه 360 حجم 20 گیگابایت را میخواست که باعث شد رو3 تا dvd عرضه بشه . در ضمن اینم یادتون باشه که بازی 60 فریم بود .
در مورد نسخه pc بازیه Rage اینا چند باری گفتم ولی بازم میگم کارمک به هیچ عنوان این بازی را تحت عنوان Pc نساخته یعنی از سال 2007 این را گفته بود که rage یه عنوان کنسولی هست و قراره برپایه این پلتفورم ساخته باشه ولی Doom4 قضیش فرق میکنه و کاملا تحت عنوان pc ساخته میشه پس شما نمیتونی انتظاری از نسخه pc داشته باشی .

دستاوردی های استادتون را هم ایشون تو این پست وارد تاپیک کردن !البته ما مشکلی با دستاورداش نداریم خیلی هم خوب هست :dهمانطور هم که دوست خوبم گفت مشکل ما نحوه بیان و دید یکطرفه شما ست
 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
چی میگی باوووو چی میگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :d
من که توی کامنت قبلی قبول کردم، گفتم اونها حذف شدن و performance اونا تُخص شده بین اینهایی که شما میگی !
بازی بالانس نداره دیگه، اونها حذف شدن اینها قوی شدن !
منم که همین حرفو زدم، درگیریا :d
به هر حال هر کاری هم که بکنی نمیشه این نقوص رو نادیده گرفت
60 فریم نمیکرد، و مثل 1000 تا بازی دیگه به کیفیت بافت ها میرسید
رزولیشن ثابت 720 ارائه نمیداد، ولی مثل 1000 تا گیم مشابه به نور و سایه ها و فیزیک میرسید
دستش درد نکنه، هوش بازی و اون ریکشن دشمنا نسبت به محل اثابت گلوله شاهکار بود !
دیگه چی بگیم خداییش که تو راضی بشی؟ #:-s
منم قبول دارم که rage اون چیزهایی که نام بردی از بازی های نام برده ضعیفتره ! ولی روی هم رفته تمام عناصر گرافیکی را که در نظر میگیرم rage قویتره و مشکل بزرگ من با کسایی مثل شما اینه که حتی نمیگید مثلا rage ضعیفتر بود! مثلا بگید حتی عالی بود ! بلکه دارید میگید اشغال بود گرافیکیش !! اخه خدایی کدوم عقل سلیمی میتونه این کلمه را قبول کنه ؟! اخه تو که مارا قبول نداری ؟! اخه مگه میشه این همه سایت کور باشن و اونقدر نفهم باشن که گرافیک به این اشغالی را شبیه به نسل بعد و خارق العاده و ........ بدونند ؟! چی بگیم والا !؟
Gartall ، اون دوستانی که نام بردی فکر کنم بیشتر مشکلشون با نحوه بیان و دید یکطرفه شما ست تا کارمک . بیشتر به گفته های شما اعتراض دارند تا کارمک ( چون خود کارمک هم ادعا های شما رو نداره!!)
این ها رو جهت راهنمایی گفتم . داستان دستت بیاد

مگه ما اول این تاپیک چی گفتیم ؟! دقیقا همین اشخاص بودن مبحث دستاوردهای کارمکی را وارد تاپیک کردند ! ما داشتیم سر نظریه کارمک نسل بعد 30 فریم بحث میکردیم بعد همین اشخاص دسته به ترول کارمک و کاراهش کردند ! از این واضحتر دیگه نمیشه ثابت کرد واقعا یه تعداد با هدف خاصی وارد تاپیک میشن !
ای خدا. نمیگم با بازی های 60 فریم مقایسه شده، میگم 60 فریم رو هم در نظر گرفتن، به عنوان یه آوانس برا ضعف های قسمت های دیگه. مشکل اینه که تو 60 فریم رو از گرافیک جدا کردی، در صورتی که دقیقا یکی از آپشن های گرافیکیه.
دیگه رسما زدی تو اخرت بی منطقی ! عزیزم دارم میگم سایته گرافیکش را میگه شبیه لانچ تایتل نسل بعد میمونه بعد تو میگی 60 فریم را در نظر گرفته چنین حرفی گفته ؟!
 
آخرین ویرایش:

mortezasos

کاربر سایت
Sep 28, 2006
68
حرفش که کاملاً منطقی هست... اکثراً توسعه دهنده های بازی قدرت رو صرف جزئیات می کنند تا فریم ریت...

===
اما درباره rage:
نظر شخصیم این هست که از نظر بصری بهترین بازی 360 هست.

نظر edge:
[FONT=&amp]از نظر بصری، [/FONT]rage[FONT=&amp] بازی ساخته شده در داخل [/FONT]Bethesda[FONT=&amp]یعنی [/FONT]Fallout[FONT=&amp]را کاملاً شکست می دهد. علت این امر فقط این نیست که بازی روی 60 فریم اجرا می شود و یا از تکنولوژی [/FONT]MegaTexture[FONT=&amp] در ساخت آن استفاده شده است بلکه...[/FONT]

نظر gamespot:
بازی دارای طراحی بصری عالی است.

===
کلاً بازی که نقطه قوت اصلیش گرافیک هستش و میانگینش بالای 81 میشه، قطعاً برای کارمک و آی دی شکست محسوب نمی شه (موفقیتم نیست).
 

master.mhn

کاربر سایت
Sep 15, 2009
2,775
پست ی بار دیگه درست بخون !
99.9 درصد بازی های که مولتی هستند رو pcبهتر هستند این اولین بار بو که اینطوری شد خود سازنده گفته بود رو کنسول بهتر هستند تو این بازی به قول شما پرفورمنس بهتری گرفت که خوب از عجایب بود
......................
ما هم اصلا بی خیالش شدیم با توجه به توصیه دوستان


کاملا مشخص هست هیچی نگفتی این اولین پست شما درباره rageهست که امدی rageرا انداختی تو تاپیک !و شروع کردی به ..............................
مگاتکسچر بهترین تکنیکیش اینه که شما تکسچر تکراری تو بازی نمیبینی که خودت قشنگ باید بدونی معنیش چی میشه ؟ وقتی تکسچر تکرازی تو بازی نمیبینی باعث میشه جزئیات محیط بره بالاتر . مگاتکسچر این نسل بیشتر فدای حجم کم حافظه یا رم کنسولی و فضای کم دیسک ها شد . ولی با این محدودیت شما تاثیرش را تو بازیه rage میتونی ببینی که باعث شده بود جزئیات محیط خیلی بره بالا .
قرار نیست با معرفی یه تکنیک شما همون لحظه بهترین بازدهی را ازش ببینی مثلا AMD تراشه ساز گرافیکی سال پیش اعلام کرد در نسل بعد تراشه های خود به صورت درون ساخت از تکنیک کارمک یعنی مگاتکسچر قراره استفاده کنه خب این کاملا نشون میده که اینده میره طرف مگاتکسچر ! اینطور نیست ؟ حتی بعضی از انجین قراره از این به بعد از این تکنیک استفاده کنه که نمونش انجین جدید lionhead مایکروسافت .
مگاتکسچر همونطور که گفتم یه تکنیکی هست که بیشتر برای نسل بعد جواب میده علتش هم اینه که دیگه مثل این نسل از Xbox قرار نیست از dvd9 یا مدلهایی باشه که هارد درایو نداشته باشه و براشون مشکل ساز بشه . خود کارمک گفته که اگه ما بخوایم از اخرین رزولیشن مگاتکسچر که id thech5 ساپورت میکنه استفاده کنیم حجم چیزی حدود 180 گیگابایت فضا لازم داره ! و البته gpu مورد استفاده در 360 ps3 توان ساپورت تکسچرها بیش از 4K ندارند . با این حال میبینی با این که تکسچرها 4k هستند و از رزولوشن کمتری برخوردار بودند ولی به علت اینکه سایز تکسچرها بزرگترند و تکسچر تکراری توش نیست تو نسخه 360 حجم 20 گیگابایت را میخواست که باعث شد رو3 تا dvd عرضه بشه . در ضمن اینم یادتون باشه که بازی 60 فریم بود .
در مورد نسخه pc بازیه Rage اینا چند باری گفتم ولی بازم میگم کارمک به هیچ عنوان این بازی را تحت عنوان Pc نساخته یعنی از سال 2007 این را گفته بود که rage یه عنوان کنسولی هست و قراره برپایه این پلتفورم ساخته باشه ولی Doom4 قضیش فرق میکنه و کاملا تحت عنوان pc ساخته میشه پس شما نمیتونی انتظاری از نسخه pc داشته باشی .

دستاوردی های استادتون را هم ایشون تو این پست وارد تاپیک کردن !البته ما مشکلی با دستاورداش نداریم خیلی هم خوب هست :dهمانطور هم که دوست خوبم گفت مشکل ما نحوه بیان و دید یکطرفه شما ست

خوب دیگه رو پی سی بهتر نشده دیگه که نمیشه بگین کارمک هیچی حالیش نیست.
وقتی طرف میاد میگه "تف به پایرت خوری که قبله ادما رو عوض میکنه"
الان این حرف چه ربطی به بحث داشت؟دید ما یک طرفست؟
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
کاملا مشخص هست هیچی نگفتی این اولین پست شما درباره rageهست که امدی rageرا انداختی تو تاپیک !و شروع کردی به ..............................
چقدر هم قشنگ بلدی یه چیزی را انکار کنی . این دوتا پسته شما و دوستت قبل وارد شدن این بحث به موضوع وارده پست 31 و 47
http://forum.bazicenter.com/thread72353/page4/#post2396306
http://forum.bazicenter.com/thread72353/page3/#post2396249

البته دوتا پسته که قبله اینها داده بودی د هم پاک شده !! و ما قبل این
ما قبل از پستهای شما داشتیم در راستای موضوع تاپیک حرف میزدیم که شماجاده خاکی !
کلا تلاش نکن که انکار کنی یکی از ترولگر های اعظم کارمک هستی و تو هر تاپیکی داری قشنگ از خجالتش در میای و تاپیک را به فنا میدی ! و همیشه هم بانیه کار بدون استثنا تو و دوستات هستی !
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر