شركت سازنده : Treyarch
شركت پخش كننده : Activision
ژانر : Shooter
تاريخ عرضه : November 11, 2008
اسكرين شات ها : اينجا
تريلر ها : اينجا
سال پیش Infinity Ward با یک قدرت فراوان گیمرها را متحیر کرد.جلوه های گرافیکی ویژه , و یا یک قسمت مالی پلیر واقعا معتاد کننده.اما اکنون Treyarch شیوه IW را در جنگ مدرن پیش نگرفته و دوباره به جنگ جهانی دوم برگشته است.در واقع این Treyarch هست که بازی رو میسازه نه IW
Mark Lamia رئیس Treyarch میگوید: مردم دوست ندارند که همان WWII بازی کنند که قبلا بازی میکردند.در واقع Treyarch میخواهد تا بهترین شوتری را که مردم آنرا انتظار داند توصیف کنند.
World at War دو حالت campaign خواهد داشت. یکی از آنها Red Army نامیده میشود که نزدیک به اواخر جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد.و دیگری که Pacific campaign است شما در نقش یک سرباز آمریکایی هستید که به مبارزه با ژاپنی ها میروید. Pacific campaigns واقعا در این سبک بسیار کمیاب است ,نسبتا به این خاطر که تکنولوژی به تسخیر گرفتن جنگل های پر آب و باشکوه نبوده است.
Lamia میگوید:این فقط درباره به کار گرفتن Pacific فقط به عنوان یک مکان نیست!...ما میخواستیم که به جنگل بریم و همه چیز را انجام دهیم.اما این در مورد پادشاهی دشمنان ژاپنی است که اساسا با دشمنان اروپایی متفاوت است.
روسی ها دوباره به WaW برگشته اند
سازندگان به ما یک ماموریت از بازی را نشان داند که بر اساس حمله به Makin Island در اگوست سال 1942 بود.ماموریت وقتی آغاز میشود که شما در نقش یک زندانی جنگی در زندان ژاپنی ها هستید و شما در مامور ژاپنی را میبینید که در حال شکنجه و اجرای آن بر روی یک شخص دریادار در جلوی شماست.این فقط یک cutscene در خود بازی بود.آیا واقعا این شکنجه در خود تاریخ اتفاق آفتاده؟ Treyarch برای این کار (تحقیق در مورد وقایع جنگ) با سربازان کهنه کار که از جنگ جهانی دوم زنده و باقی مانده بودند صحبت هایی را انجام داد و همچنین به مطالعه بیشمار در این زمینه پرداخت.
gameplay بازی این اطمینان این را که بازی بی رحم و خشن است را به شما میدهد.سربازان ژاپنی که مشهور به مبارزان جنگل بودند قادر خواهند بود ناگهان از هرجایی خودشان را ظاهر سازند زمانی که شما کمترین انتظار را از ان داشتید(انتظار اینکه از اونجا پیداشون بشه نداشتید).ژاپنی ها همچنین میتوانند استتار کنند در حالی که تنها چند یارد دور تر از شما هستند.یکی از راه های مقابله کردن با این تاکتیک این است که از شعله افکن (flamethrower)جهت سوزاندن و روشن کردن استفاده کنید و با این کار محیط را تغییر دهید.اگر شما علف های بلند و طویل را بسوزانید و تبدیل به خاکستر کنید ژاپنی ها دیگر هرگز نخواهند توانست که با آن خود را استتار کنند.همچنین تک تیر انداز های ژاپنی خود را با استتار به درختان میبندند و رمدت ها منتظر میمامنند.
از دیگر جنبه های جالب در بازی این است که Treyarch راه های متعدد برای شیوه رزم آرایی به شما ارئه میدهد. برای مثال در Makin level جایی که سر آغاز مبارزه است در بالا دست یک دهکده ماهیگیری در فراز آب اتفاق میفتد , شما میتوانید به پایین دست دهکده رفته و از طریق آب به ساحل برسید و در امتداد ردیف های درختان عبور کنید یا میتوانید در همال بالا دست بر فراز آب بمانید. زمانی که جنگ به اوج رسید همه چیز به شما نزدیک میشود! از انفجار ها و هیاهو ها و نارنجک ها گرفته تا جنگ های خونین و مهلک hand-to-hand
Treyarch همانند Infinity Ward یک شرکت مال Activision است که یقینا بسیار فایده رسان هستند. Activision قبل از این که COD4 شیپ شود بر روی انجین آن کار میکرده است. این چرخش دورهای (یک در میان) باعث شده است که سازنده ها بتوانند ویژگی های زیادی را به گیم پلی بازی بیش از نسخه قبلی بیفزایند. شاید موثر ترین خاصیت اضافه شونده در World At War از Modern Warfare خاصیت co-op چهار نفره باشد که به شما و سه بازیکن دیگر اجازه میدهد تا با هم قسمت single-player campaign بروید.این خاصیت برای اولین بار در سری COD است که اتفاق میفتد و همچنین بازی از قابلیت split screen در یک نمایش منفرد استفاده میکند.بعلاوه, بازی سطح سختی را بر اساس اینکه چند نفر بازی میکنند و سطح بازی آن ها چقدر خوب است می سنجد.
در حالت مالی پلیر World at War از Modern Warfare پیروی میکند و بیشتر ویژگی های آن همان ویژگی های Modern Warfare است.
Lamia علاقه داشت که خاطر نشان کند که Treyarch در گیری زیادی با Call of Duty داشته است.
استدیو که United Offensive را ساخت, یک پک که برای سری اول COD بود(که فقط برای PC بود),بعلاوه Call of Duty: Big Red One که تنها برای کنسول ها بود و البته Call of Duty 3 بازیی که نقد های خوبی را دریافت کرد اما سرانجام توسط Modern Warfare تحت شعاع قرار گرفت. به نظر میرسد که کمپانی تجربه های زیادی را از این مشکلات بدست آورده است و همچنین وقت بیشتری نسبت به ساخت COD3 داشته است.این بازی از همان موتور بازیسازی Modern Warfare استفاده میکند.اگر Treyarch به همان نیرومندی Modern Warfare بازی را ارائه کند و با همان گیم پلی که Modern Warfare داشت میتوان یقین داشت که بهتری بازی شوتر خواهد شد.
ّ
Mark Lamia رئیس Treyarch میگوید: مردم دوست ندارند که همان WWII بازی کنند که قبلا بازی میکردند.در واقع Treyarch میخواهد تا بهترین شوتری را که مردم آنرا انتظار داند توصیف کنند.
World at War دو حالت campaign خواهد داشت. یکی از آنها Red Army نامیده میشود که نزدیک به اواخر جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد.و دیگری که Pacific campaign است شما در نقش یک سرباز آمریکایی هستید که به مبارزه با ژاپنی ها میروید. Pacific campaigns واقعا در این سبک بسیار کمیاب است ,نسبتا به این خاطر که تکنولوژی به تسخیر گرفتن جنگل های پر آب و باشکوه نبوده است.
Lamia میگوید:این فقط درباره به کار گرفتن Pacific فقط به عنوان یک مکان نیست!...ما میخواستیم که به جنگل بریم و همه چیز را انجام دهیم.اما این در مورد پادشاهی دشمنان ژاپنی است که اساسا با دشمنان اروپایی متفاوت است.
روسی ها دوباره به WaW برگشته اند
سازندگان به ما یک ماموریت از بازی را نشان داند که بر اساس حمله به Makin Island در اگوست سال 1942 بود.ماموریت وقتی آغاز میشود که شما در نقش یک زندانی جنگی در زندان ژاپنی ها هستید و شما در مامور ژاپنی را میبینید که در حال شکنجه و اجرای آن بر روی یک شخص دریادار در جلوی شماست.این فقط یک cutscene در خود بازی بود.آیا واقعا این شکنجه در خود تاریخ اتفاق آفتاده؟ Treyarch برای این کار (تحقیق در مورد وقایع جنگ) با سربازان کهنه کار که از جنگ جهانی دوم زنده و باقی مانده بودند صحبت هایی را انجام داد و همچنین به مطالعه بیشمار در این زمینه پرداخت.
مرحله Makin Raid level
gameplay بازی این اطمینان این را که بازی بی رحم و خشن است را به شما میدهد.سربازان ژاپنی که مشهور به مبارزان جنگل بودند قادر خواهند بود ناگهان از هرجایی خودشان را ظاهر سازند زمانی که شما کمترین انتظار را از ان داشتید(انتظار اینکه از اونجا پیداشون بشه نداشتید).ژاپنی ها همچنین میتوانند استتار کنند در حالی که تنها چند یارد دور تر از شما هستند.یکی از راه های مقابله کردن با این تاکتیک این است که از شعله افکن (flamethrower)جهت سوزاندن و روشن کردن استفاده کنید و با این کار محیط را تغییر دهید.اگر شما علف های بلند و طویل را بسوزانید و تبدیل به خاکستر کنید ژاپنی ها دیگر هرگز نخواهند توانست که با آن خود را استتار کنند.همچنین تک تیر انداز های ژاپنی خود را با استتار به درختان میبندند و رمدت ها منتظر میمامنند.
از دیگر جنبه های جالب در بازی این است که Treyarch راه های متعدد برای شیوه رزم آرایی به شما ارئه میدهد. برای مثال در Makin level جایی که سر آغاز مبارزه است در بالا دست یک دهکده ماهیگیری در فراز آب اتفاق میفتد , شما میتوانید به پایین دست دهکده رفته و از طریق آب به ساحل برسید و در امتداد ردیف های درختان عبور کنید یا میتوانید در همال بالا دست بر فراز آب بمانید. زمانی که جنگ به اوج رسید همه چیز به شما نزدیک میشود! از انفجار ها و هیاهو ها و نارنجک ها گرفته تا جنگ های خونین و مهلک hand-to-hand
در حالت مالی پلیر World at War از Modern Warfare پیروی میکند و بیشتر ویژگی های آن همان ویژگی های Modern Warfare است.
Lamia علاقه داشت که خاطر نشان کند که Treyarch در گیری زیادی با Call of Duty داشته است.
استدیو که United Offensive را ساخت, یک پک که برای سری اول COD بود(که فقط برای PC بود),بعلاوه Call of Duty: Big Red One که تنها برای کنسول ها بود و البته Call of Duty 3 بازیی که نقد های خوبی را دریافت کرد اما سرانجام توسط Modern Warfare تحت شعاع قرار گرفت. به نظر میرسد که کمپانی تجربه های زیادی را از این مشکلات بدست آورده است و همچنین وقت بیشتری نسبت به ساخت COD3 داشته است.این بازی از همان موتور بازیسازی Modern Warfare استفاده میکند.اگر Treyarch به همان نیرومندی Modern Warfare بازی را ارائه کند و با همان گیم پلی که Modern Warfare داشت میتوان یقین داشت که بهتری بازی شوتر خواهد شد.
ّ
First Look از رضا جان
آخرین ویرایش: