Cage: تفرقه انداز بودن یعنی اینکه شما دارید کاری معنی دار انجام میدهید.

Gojira

Remembering
کاربر سایت
Cage: تفرقه انداز بودن یعنی شما دارید کاری معنی دار انجام میدهید.

دیوید کیج CEO شرکت Quantic Dream، معروف است که مرز بین بازی و واقعیت را از بین ببرد و یا جدالهایی با بازی های خود درست کند. بخاطرینکه به نظرش، "او دارد کاری معنی دار و مهم انجام می دهد."

14061164277318616593.jpeg



او در مصاحبه با OPM میگوید تفرقه انداز بودن را دوست دارد،چون در غیراینصورت، هدف چیست؟

او گفت":
برای من، سوال اصلی اینست که: ما می خواهیم بازی ها چه باشند؟ آیا اسباب بازی هستند، فقط برای سرگرمی هستند یا وسیله ای برای لذت و پامپ آدرنالین،اشکالی ندارد، من به نظر شما احترام میگذارم. یا ما فکر میکنیم که بازیها میتوانند یکمی بیشتر باشند، در واقع زنده باشند و چیزی را بیان کنند؟"

او ادامه داد:"
فیلمها و کتاب هایی وجود دارد که مرا عوض کرده و به من چیزی یاد داده است، ولی به نظر میرسد که بازی ها فقط برای لذت و لحظه های خوب هستند، بعد شما کنسول خود را خاموش کرده و همه چیز را فراموش میکنید. بازی ها میتوانند چیزی به شما بگویند، مثل کتابها و فیلمهای بی نظیر،آنها می توانند تغییراتی را در شما ایجاد کنند، هرچه قدر که کوچک باشد؛مثل شخصیتتان یا نحوه ای که دنیا و مردم را می بینید. آیا بازیها می توانند مهری را در ذهن شما ایجاد کنند تا زمانی که شما دستگاه خود را خاموش می کنید هنوز در حال تفکر باشید؟ آیا واقعا آنها میتوانند چیزی را در ذهن شما بکارند؟"

او گفت:"
من امیدوارم که هر روز بازیهای بیشتری بوجود بیایند تا چیزی را بیان کنند و کمی معنی دار شوند. بازیها در صحبت کردن در مورد چیزهای متفاوت خجول هستند، بیشتر آنها در مورد کشتن هیولاها،از بین بردن موجی از دشمن ها و نجات دادن دنیا و ... هستند. تعداد کمی از بازیها در مورد دنیای واقعی، مردم واقعی، رابطه بین آنها، احساساتشان و شور و هیجان زندگی صحبت میکنند"
و من امبدوارم که بازیهای بیشتری بوجود بیایند تا شجاعت صحبت کردن در مورد شهوت و هوس، سیاست و رابطه بین انسان ها را داشته باشند."


با توجه به صحبت های کیج، این تم های Mature در بازی جدید او یعنی Beyond: Two Souls رایج است، که ما امیدواریم که گیمران این تم ها را در سفر خود با Jodie از کودکی تا بزرگسالی "احساس" و تجربه کنند.

بازی Beyond: Two Souls به صورت انحصاری در 8 اکتبر برای PS3 عرضه میشود.

منابع
 
آخرین ویرایش:
چه ربطی داره اخه .n تا بازی بودن مثل ICO- Shadow of colossus -The Last of Us- Bioshock Infinite و ....... که عالم و ادم عاشقشون بودن با داستان به مراتب پیچیده تر و سنگینتر که تاثیراونها به مراتب بیشتر از بازی های این باباست. کیج و مولینیو تبدیل شدن به طبل تو خالی که فقط ادعاشون میشه
 
کاملا درست میگه ..
توجه کنید تو حرفاش به هیچ بازی اشاره نکرده و فقط دیدگاه خودش رو گفته و حرف بجایی هم زده چون توی دو بازی قبلی خودش یعنی فارنهایت و هیوی رین به مسائلی پرداخت که کمتر (و یا اصلا) توی دنیای گیم پرداخته نشده بودن.
فقط امیدوارم یه سری از دوستان عزیز دوباره تاپیک رو به گند نشکن .. گفتم چون پیشگیری بهتر از درمانه ... :)
 
به طور کامل با حرفاش موافقم.

البته به نظرم یکی از اشکالات دیوید اینه که به بازی های دیگه زیاد توجه نمیکنه وگرنه متوجه میشد همین الان هم بازی های زیادی هستن که تنها هدفشون سرگرمی نیست و در کنار سرگرمی سعی دارن تا از لحاظ احساسی هم بازیکن رو تحت تاثیر قرار بدن و بعضا بعضی مشکلات جامعه رو بیان کنند. بازی هایی مثل TWD, RDR, L.A. Noir, Heavenly Sword و ... که اکثرا در رسوندن پیامشون به گیمرها موفق عمل کردن.
 
آخرین ویرایش:
چه ربطی داره اخه .n تا بازی بودن مثل ICO- Shadow of colossus -The Last of Us- Bioshock Infinite و ....... که عالم و ادم عاشقشون بودن با داستان به مراتب پیچیده تر و سنگینتر که تاثیراونها به مراتب بیشتر از بازی های این باباست. کیج و مولینیو تبدیل شدن به طبل تو خالی که فقط ادعاشون میشه

این بازیهایی که نام بردی به همین جمله ی Cage برمیگرده:
بیشتر آنها در مورد کشتن هیولاها، و نجات دادن دنیا و ... هستند. تعداد کمی از بازیها در مورد دنیای واقعی، مردم واقعی، رابطه بین آنها، احساساتشان و شور و هیجان زندگی صحبت میکنند"
مگه گفته کسی از اینجور بازیها خوشش نمیاد؟ که میگی عالم و آدم عاشقشونن؟
خواهشا اول متن خبر رو مطالعه کنید بعد بیوفتید به جون این بیچاره !
 
این بازیهایی که نام بردی به همین جمله ی Cage برمیگرده:

مگه گفته کسی از اینجور بازیها خوشش نمیاد؟ که میگی عالم و آدم عاشقشونن؟
خواهشا اول متن خبر رو مطالعه کنید بعد بیوفتید به جون این بیچاره !

روابطی که بین کارکتر های بازی های که نام بردم وجود داره 100 مرتبه طبیعی تر از اون چیز های که در بازی های کیج میبینیم. مگر رابطه طبیعی و باور پذیر حتما باید در محیط رئال رغم بخوره؟ مگر احساسات رو فقط باید در دنیای رئال نشون داد؟ مگر بازی beyond و indigo prophecy هر دوشون رئال هستن. فارنهایت که توش هم هیولا داشت و هم نجات دادن دنیا.هوی رین که دیگه هرفش رو نزن سوراخ های داستان برای خودش ساینس فیکشن بود.
 
آخرین ویرایش:
روابطی که بین کارکتر های بازی های که نام بردم وجود داره 100 مرتبه طبیعی تر از اون چیز های که در بازی های کیج میبینیم. مگر بازی beyond و indigo prophecy هر دوشون رئال هستن. فارنهایت که توش هم هیولا داشت و هم نجات دادن دنیا.هوی رین که دیگه هرفش رو نزن سوراخ های داستان برای خودش ساینس فیکشن بود.

من فکر نمیکنم Cage اسمی از بازیهای خودش برده باشه. داره نظر خودش رو میگه.
در ضمن Bioshock تو دنیای واقعی اتفاق میوفته؟ یا SoC ؟
در مورد Sci-Fi بودن HR هم :| :|
 
کاملا با حرفش موافقم.
ولی ایشون عقیده داره باید برای خلق همچین چیزی یکی از عناصر اصلی بازی گیم پلی فدا بشه.
اما هستن همچین بازی هایی به همراه گیم پلی عالی تمام این موارد رو دارا بودن نمونش همین bioshock که تا هفته ها ذهن آدم رو درگیر خودش می کنه یا the last of us و...
 
من فکر نمیکنم Cage اسمی از بازیهای خودش برده باشه. داره نظر خودش رو میگه.
در ضمن Bioshock تو دنیای واقعی اتفاق میوفته؟ یا SoC ؟
در مورد Sci-Fi بودن HR هم :| :|
کی گفتن هوی رین ساینس فیکشنه؟ گفتم سوراخ های داستان برای خودش ساینس فیکشنی حساب میشه؟
 
کی گفتن هوی رین ساینس فیکشنه؟ گفتم سوراخ های داستان برای خودش ساینس فیکشنی حساب میشه؟
برادر ، شما یه جبهه گیری کردی نسبت به حرف Cage ؛ من تا فردا شب هم بشینم برات توضیح بدم باز میری پست قبلیتو ویرایش میکنی و حرف خودتو میزنی !
دیوید کیج در مورد بازیهایی که تو دنیای واقعی و مردمی که توش زندگی میکنند و ... اتفاق میوفتن صحبت کرده و این به معنی این نیست که روابط بین کاراکترها تو جاهای دیگه شکل نمیگیره . در ضمن دلیلی هم نداره چون IP یا فارنهایت المان های تخیلی داشتند بقیه ی کارای ایشون هم به همون سبک باشه .یا اصلا اینکه دلیلی نداره همین نظریات رو تو بازیهای ایشون ببینیم.
 
حالا این دختره قدرت های ماورایی مگه نداره؟ این کجاش در زندگی واقعی هست! زندگی واقعی فقط: The Sims :d

منظور این بنده خدا به نوع رفتار ها نوع تفکر ها و انواع برخورد ها در زندگی شخصی افراد وجامعه است که فرد با مسائل مختلف مواجه میشه.بعنوان مثال در بازی Heavy Rain هر انتخاب شما یکسری تغییرات کوچک و بزرگ در زندگی شخصیت بازی به وجود میاورد همین اتفاقات در زندگی روزمره همه ماها می افته اما بهش توجه نداریم.یا کاراکتر بازی می توانی بین چند حرفی که می توانه بزنه یکی را انتخاب کنه و بگه و یا اصلا نگه که می شه به همان ضرب المثل خودمون برش گرداند که قبل حرف زدن یکم حرفت را بسنج بعد بگو.
 
با صحبت هاش تماما نه مخالفم نه موافق
ببنید بازی های رایانه ای در درجه اول هدفشون سرگرمی هستش پس نمی تونید چون یک بازی نظیر Saints Row که یک صدم درصد هم داستان نداره رو بکوبی و بگی تکرای هستش و شده کشتار و ... چون هدف اصلیش یعنی سرگرمی رو به ارمقان میاره
حال این وسط عده ای از بازی ها برای رساندن احساسات استفاده می کنند جالب و کم یابه.اما اینکه یک وقت کیج کار خودش رو تک،برتر از بقیه بدونه درست نیست
به شخصه از طرفداران Beyond هستم اما باز هم میگم : اولین هدف ساخت یک بازی از اول تولد این صنعت سرگرمی بوده نه فیلم سینمایی تاثیر گذار
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or