Bethesda Softworks
Splash Damage
Sci-Fi First-Person shooter
Release: Q3 2010
first-person shooter یکی از محبوبترین سبک های بازی که در ترکیب با تم آینده ، ترکیب جالبی رو به وجود میاره. brink یه بازی از همین دسته. جو این بازی از لحاظ رعب و وحشت و یا تاریک بودن بیشتر به halo تمایل داره تا بازی های با تم تاریک. اینکه Bethesda پشت این بازی هست هم خودش می تونه بعضی رو امیدوار کنه.
brink در سال 2035 در یک شهر شناور به نام ark اتفاق میفته جایی که پس از نابودی تقریبا کامل خشکی ها به تنها پناهگاه عمده ی بشریت تبدیل شده، در این بین دو گروه به نام های Security و Resistance مبارزه ی سختی برای به دست گرفتن کنترل این شهر رو شروع می کنن. چیزی که این بازی رو از سایر بازی های هم سبک جدا می کنه ، اینه که شما کنترل یه شخصیت پیش فرض رو به عهده نمی گیرید بله که توسط سیستم شخصیت ساز بازی، یکی برای خودتون و طبق سلیقه و عادت خودتون طراحی می کنید، این سیستم فقط به رنگ مو ،لباس، خالکوبی، چشم و حتی نژاد ختم نمیشه، بلکه شما حتی توی انتخاب گروه بازی هم اختیار دارید.
Paul Wedgewood دموی بازی رو با نمایش یه فرودگاه شروع کرد تا سیستم S.M.A.R.T بازی رو نشون بده که به عبارتی میشه معنیش کرد: سیستم حرکت آسان در محیط. که شباهت زیادی به miror`s edge داره و پرش از سطی به سطح دیگه فقط با استفاده از اشاره ی دوربین امکان پذیره. در دموی بازی، Wedgewood ، به سادگی به سطحی بالاتر رفت اون هم صرفا با استفاده از دکمه ی دویدن و اشاره ی دوربین به بالا.
در ادامه دمو، مجتمع کشتی سازی شهر نشون داده شد و بیشتر سعی در نشون دادن سیستم مبارزه ی بازی بود.تیم سازنده تلاش زیادی برای تقویت این بخش کردن به طوری که شما پس انتخاب گروهتون می تونید یک class هم برای خودتون انتخاب کنید( چیزی شبیه به بعضی از بازی های mmorpg اما در محیط تک نفره.) که به طور مثال برای بار اول ، اپراتور انتخاب شد اما Wedgewood پس از مدت کوتاهی class خودش رو بسته به نیاز تیم که خنثی سازی یه بمب بود به مهندس تغییر داد . برای این کار بازیکن باید یکی از مقرهای فرماندهی که در بازی پراکنده شدن رو پیدا کنه و class خودش رو البته با حق انتخاب محدود در هر مقر انتخاب کنه. هر کلاسی ، مزایا و البته اسلحه های تعریف شده ی خاص خودش رو داره و البته برای بعضی از کلاس ها ، xp معینی لازمه.
بر اساس دموی بازی میشه گفت سیستم تیراندازی بازی سنگین و نسبتا سخت طراحی شده به نحوی که کشتن هر دشمن مدت زمان قابل توجهی وقت میبره. در هر ماموریت وظیفه ی شما بسته به کلاس و موقعیتتون متفاوته ، به طور مثال اگر مهندس باشید ، کمتر تیراندازی میکنید و بیشتر به مداخله های کوتاه و تخریب یا تعمیر می پردازید و حتی اگر به اسلحه های سنگین و قدرتمند برسید طرز استفاده شون رو بلد نیستید و مجبورید از کنارشون بگذرید!
اگر چه بازی بخش تک نفره ی جذابی داره، تمرکز اصلی رو مولتی پلیر و co-op هست. که علاوه بر اینکه بخش هشت نفره ی آنلاین رو داره، امکان بازی campaign بازی رو به صورت آنلاین و با رفقا هم امکانپذیر می کنه که در این حالت شما از تمامی امتیازات و xp هایی که در حالت عادی وجود داره برخوردار میشید و بعدا می تونید به صورت آفلاین هم ازشون استفاده کنید.
تیم سازنده تلاش زیادی هم برای بهبود طراحی هنری بازی کرده که اگر چه ممکنه بیشتر از چند قدم جلوتر از بازی مثل gears of war نرفته باشه اما برای خودش سبکی داره. به طوری که شخصیت ها صورتی کشیده و بدنی با طراحی آناتومی غیرواقعی دارن که حس کمیک خاصی به بازی میده.( که تا حدودی من رو به یاد آناتومی بدنی شخصیت های fable البته کمی جدی تر و واقعی تر میندازه.)
بازی به نظر میرسه که تونسته تمامی توقعات سازندگانش رو برآورده کنه و رویاشون رو تحقق ببخشه اما آیا می تونه رویای ما رو هم برای یه بازی در این سبک برآورده کنه.به نظر من که می تونه.
منبع : game spot
شات هایی از بازی:
Splash Damage
Sci-Fi First-Person shooter
Release: Q3 2010
first-person shooter یکی از محبوبترین سبک های بازی که در ترکیب با تم آینده ، ترکیب جالبی رو به وجود میاره. brink یه بازی از همین دسته. جو این بازی از لحاظ رعب و وحشت و یا تاریک بودن بیشتر به halo تمایل داره تا بازی های با تم تاریک. اینکه Bethesda پشت این بازی هست هم خودش می تونه بعضی رو امیدوار کنه.
brink در سال 2035 در یک شهر شناور به نام ark اتفاق میفته جایی که پس از نابودی تقریبا کامل خشکی ها به تنها پناهگاه عمده ی بشریت تبدیل شده، در این بین دو گروه به نام های Security و Resistance مبارزه ی سختی برای به دست گرفتن کنترل این شهر رو شروع می کنن. چیزی که این بازی رو از سایر بازی های هم سبک جدا می کنه ، اینه که شما کنترل یه شخصیت پیش فرض رو به عهده نمی گیرید بله که توسط سیستم شخصیت ساز بازی، یکی برای خودتون و طبق سلیقه و عادت خودتون طراحی می کنید، این سیستم فقط به رنگ مو ،لباس، خالکوبی، چشم و حتی نژاد ختم نمیشه، بلکه شما حتی توی انتخاب گروه بازی هم اختیار دارید.
Paul Wedgewood دموی بازی رو با نمایش یه فرودگاه شروع کرد تا سیستم S.M.A.R.T بازی رو نشون بده که به عبارتی میشه معنیش کرد: سیستم حرکت آسان در محیط. که شباهت زیادی به miror`s edge داره و پرش از سطی به سطح دیگه فقط با استفاده از اشاره ی دوربین امکان پذیره. در دموی بازی، Wedgewood ، به سادگی به سطحی بالاتر رفت اون هم صرفا با استفاده از دکمه ی دویدن و اشاره ی دوربین به بالا.
در ادامه دمو، مجتمع کشتی سازی شهر نشون داده شد و بیشتر سعی در نشون دادن سیستم مبارزه ی بازی بود.تیم سازنده تلاش زیادی برای تقویت این بخش کردن به طوری که شما پس انتخاب گروهتون می تونید یک class هم برای خودتون انتخاب کنید( چیزی شبیه به بعضی از بازی های mmorpg اما در محیط تک نفره.) که به طور مثال برای بار اول ، اپراتور انتخاب شد اما Wedgewood پس از مدت کوتاهی class خودش رو بسته به نیاز تیم که خنثی سازی یه بمب بود به مهندس تغییر داد . برای این کار بازیکن باید یکی از مقرهای فرماندهی که در بازی پراکنده شدن رو پیدا کنه و class خودش رو البته با حق انتخاب محدود در هر مقر انتخاب کنه. هر کلاسی ، مزایا و البته اسلحه های تعریف شده ی خاص خودش رو داره و البته برای بعضی از کلاس ها ، xp معینی لازمه.
بر اساس دموی بازی میشه گفت سیستم تیراندازی بازی سنگین و نسبتا سخت طراحی شده به نحوی که کشتن هر دشمن مدت زمان قابل توجهی وقت میبره. در هر ماموریت وظیفه ی شما بسته به کلاس و موقعیتتون متفاوته ، به طور مثال اگر مهندس باشید ، کمتر تیراندازی میکنید و بیشتر به مداخله های کوتاه و تخریب یا تعمیر می پردازید و حتی اگر به اسلحه های سنگین و قدرتمند برسید طرز استفاده شون رو بلد نیستید و مجبورید از کنارشون بگذرید!
اگر چه بازی بخش تک نفره ی جذابی داره، تمرکز اصلی رو مولتی پلیر و co-op هست. که علاوه بر اینکه بخش هشت نفره ی آنلاین رو داره، امکان بازی campaign بازی رو به صورت آنلاین و با رفقا هم امکانپذیر می کنه که در این حالت شما از تمامی امتیازات و xp هایی که در حالت عادی وجود داره برخوردار میشید و بعدا می تونید به صورت آفلاین هم ازشون استفاده کنید.
تیم سازنده تلاش زیادی هم برای بهبود طراحی هنری بازی کرده که اگر چه ممکنه بیشتر از چند قدم جلوتر از بازی مثل gears of war نرفته باشه اما برای خودش سبکی داره. به طوری که شخصیت ها صورتی کشیده و بدنی با طراحی آناتومی غیرواقعی دارن که حس کمیک خاصی به بازی میده.( که تا حدودی من رو به یاد آناتومی بدنی شخصیت های fable البته کمی جدی تر و واقعی تر میندازه.)
بازی به نظر میرسه که تونسته تمامی توقعات سازندگانش رو برآورده کنه و رویاشون رو تحقق ببخشه اما آیا می تونه رویای ما رو هم برای یه بازی در این سبک برآورده کنه.به نظر من که می تونه.
منبع : game spot
شات هایی از بازی:
آخرین ویرایش:














