Multi Platform Blades of Fire

سازنده
MercurySteam
تاریخ انتشار
May 22, 2025
ناشر
505 Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1740681919254.png

در سال 2021 (1399)، استودیوی بازی‌سازی MercurySteam که جوایز متعددی دریافت کرده، و شرکت ناشر 505 Games، از همکاری رسمی خود برای ساخت جدیدترین عنوان‌شان (که اسم رمز «Project Iron» را داشت) خبر دادند.
تیم توانمند MercurySteam سال‌ها سخت مشغول کار بوده تا ماجراجویی بعدی‌شان را شکل دهند. امروز، زمان آن رسیده که سرانجام از پروژه‌ای که پشت درهای بسته روی آن کار می‌کردند، رونمایی کنند.
Blades of Fire بازی جدید MercurySteam معرفی شد . تاریخ انتشار 22 May 2025 (2 خرداد 1404)

افسانه‌ی خودت را بساز
معرفی می‌کنیم Blades of Fire، یک بازی کاملاً نو در سبک Action-adventure که شما را به دنیایی زیبا و پر از ابهام و چالش می‌برد. شما در نقش Aran de Lira، فرزند ارشد نگهبان پادشاه، بازی خواهید کرد. ملکه‌ Nerea‌ی تازه به تخت نشسته، طلسمی قدرتمند انداخته که فولاد را به سنگ تبدیل می‌کند و فقط بازوهای نفرین‌شده‌ی او می‌توانند فلز مقدسی را به کار بگیرند که دیگر تیغه‌ها را در هم می‌شکند.

آماده شوید تا سلاح‌های خود را بسازید و در یک سیستم مبارزه‌ی منحصربه‌فرد، مهارت‌هایتان را محک بزنید و به استاد آهنگری تبدیل شوید. توانایی‌های خود را ارتقا دهید و سلاح‌هایی بسازید که با سبک مبارزه‌ی دلخواهتان هماهنگ باشند. یادتان باشد، در نبرد با دشمنان، انتخاب درست سلاح، کلید پیروزی است! فقط سلاح‌های مناسب به شما اجازه می‌دهند تا دشمنان خاصی را از پا درآورید.

در این سفر تنها نخواهید بود. شما به عنوان بازیکن، با Adso، همراه وفادار Aran، هم‌سفر می‌شوید. Adso در طول ماجراجویی‌تان، راهنمایی‌ها و پشتیبانی‌های ارزشمندی به شما ارائه می‌دهد. Adso که ذهنی تیز و وفاداری بی‌نظیر دارد، نقش مهمی در مأموریت شما ایفا می‌کند! به حرف‌هایش گوش کنید. او نکات زیادی به شما خواهد آموخت!

در حالی که هدف شما در Blades of Fire روشن است، مأموریت پیش رویتان نامشخص است. خود را برای این ماجراجویی حماسی آماده کنید که در تاریخ 22 May 2025 (2 خرداد 1404) عرضه می‌شود.


عنوان جدید از استودیو MercurySteam (سازندگان Castlevania: Lords of Shadow و Metroid Dread)

  • یک بازی اکشن ماجراجویی تک‌نفره در تاریخ ۲۲ مه ۲۰۲۵ برای کنسول‌های PS5 و Xbox و رایانه‌های شخصی (از طریق Epic Games Store) عرضه می‌شود.

  • داستان بازی در دنیای فانتزی رخ می‌دهد که روزگاری توسط "غول‌های قدرتمند" به نام آهنگران فرمانروایی می‌شد. جنگی عظیم درگرفت و تمدن آن‌ها به ویرانی کشیده شد. آهنگران، انسان‌ها را به عنوان "وارثان خود" خلق کرده و "راز فولاد" را به آن‌ها بخشیدند.
  • شما در نقش "آران د لیرا"، فرزند ارشد گارد پادشاه، به ایفای نقش می‌پردازید.
  • هزاران سال بعد، ملکه نرئای تازه به تخت نشسته، میراث آهنگران را تحریف کرده و جادویی می‌اندازد که فولاد را به سنگ تبدیل می‌کند. "تنها سپاه اهریمنی او سلاح الهی را به دست دارد که قادر است دیگر تیغ‌ها را خرد کند."
  • طومارهای آهنگری: شما می‌توانید با ارتقای مهارت‌های آهنگری خود، سلاح‌های متنوعی متناسب با سبک‌های مختلف بازی بسازید. نوع سلاح انتخابی و مواد اولیه‌ای که در ساخت آن به کار می‌رود، ویژگی‌هایی نظیر "وزن، طول، دوام، میزان نفوذ و کیفیت تیغه" را تعیین می‌کنند. ۷ دسته سلاح گوناگون و بیش از ۳۰ طومار آهنگری منحصربه‌فرد برای ایجاد "ترکیب‌های سلاحی بی‌شمار" در بازی وجود دارد.
  • مبارزه: در نبردها می‌توانید به نقاط مختلف بدن دشمنان حمله کرده و با توجه به موقعیت و سلاح‌های دشمن، آن‌ها را قطعه قطعه کنید، ضربه بزنید یا له کنید.
  • بیش از ۵۰ نوع دشمن گوناگون، از جمله نگهبانان ملکه، انواع موجودات، ارواح خبیث و غیره در بازی وجود دارند. هر دشمن از سبک مبارزه، سلاح و آرایش زرهی منحصربه‌فردی برخوردار است.
  • "آران" را در این ماجراجویی، همراهی به نام "آدسو" همراهی خواهد کرد که نکات راهنمایانه‌ای ارائه می‌دهد، دشمنان را تحلیل می‌کند، وقایع ماجراجویی شما را ثبت کرده و به زبان باستانی آهنگران سخن می‌گوید.



تصاویر

 
آخرین ویرایش:
دوستان الان هم استور رو‌ چک کردم اون بازی blade of darkness هم تو استور بود با قیمت ۱۵ دلار . حتما تهیه کنید و بازی کنید مخصوصا سازندهاش الان تو همین مرکوری هستن و بازی blades of fire رو دارن میسازن .‌ درسته گرافیکی قدیمیه ولی واقعا گیم پلی و موزیک و داستان جذابی داره حتما بازیش کنید. ۴ تا شخصیت داره که مرحله اول هر شخصیت نسبت به هم فرق داره شخصیت بربرین تنومند و اون زن که تخصصش سلاح نیزه هست از دوتای دیگه قویترن و برای شروع یکی از اون دو نفر رو انتخاب کنید مخصوصا جنگجوی بربری. هر نفر سلاح های مخصوص خودش رو داره و هر سلاح به لول های مخصوص برسه تموم کننده های قدرتمندی میزنه. مثلا سلاح مخصوص بربری شمشیرهای بزرگ و بلند هست و هر کدوم تو لول خاص بره حرکات مخصوص خودش رو داره که باید برای پیش بردن مراحل دقیقا توجه کنید به این چیزا وگرنه بازی سخت میشه براتون. و جالب اینه مثلا شما جنگجوی بربری انتخاب کنید تو بازی اگه نیزه بردارید نمیتونه با نیزه کار کنه چون نیزه تخصص اون جنگجوی زنه هست. یا یکی دیگه از شخصیتهای دیگه دورف هست که تخصصش تو تبر هست و یکی دیگه شوالیه هست که تخصصش شمشیرهای تک دست هست. پس هر جنگجویی که انتخاب کردید حواستون باشه سلاح مخصوص به خودش رو تو مراحل بگیرید که البته سلاح مخصوص هر جنگجو تو تب بازی مشخصه و به شما نشون میده و حتی کمبوهای زدن ضربات مخصوص همه رو به شما نشون میده. حتما اون بازی رو تهیه کنید و یک شاهکار فراموش شده رو بازی کنید.‌و حتما توجه کنید برای باز کردن مرحله آخر اصلی و باس اصلی آخر باید 6 لوح رو پیدا کنید که تو مراحل مختلف بازی هستن تا سلاح اصلی بازی شمشیر خدایان فکر کنم اسمش بود تا نیروی مخصوص خودش رو آزاد کنه اگه نگیرید اون شمشیر یک شمشیر معمولی مثل بقیه سلاح ها حساب میشه.
 
بازی واقعا سرگرم کنندست و خیلی بیشتر از سطح انتظارم ظاهر شد.
کرفت کردن و مینی گیمی که داره جذابه.

اکسپلور کردن تو مپ رو واقعا خوب درآوردن.
یه جورایی یادآور Gow شده.

بخش مبارزش خیلی فانه.

قطع عضو کردن دشمنها کاملا یادآور Severance: Blade of Darkness شده.(پدر معنوی مجموعه سولزبورن)
که خب Blades of Fire وامدار اون بازیه و منطقیه که یکسری از ویژگیهای اون بازی رو اینجا هم شاهد باشیم.
(بالاتر اشاره کردم که مرکوری همون سازنده های قبلی تو Rebel Effect بودن که Blade of Darkness رو ساختن و بعدها که تعطیل شد اعضای اصلی اومدن و Mercury رو تاسیس کردن)

البته بازی اصلا در حد BOD دارک نیست.
برای همین نمیتونم بگم که ادامه معنوی اون هست و... که انصافا نیست.
چه از لحاظ رنگبندی تصویر ، تم و چه از لحاظ محتوا کاملا با هم تفاوت دارن.

اما برای اینکه ببینم این دو بازی چقدر شباهت دارن دوباره BOD رو دادم بالا خب مطمئن شدم یکسری از ویژگیهای مبارزه کاملا از اون اومده.
البته با این تفاوت که اونجا ضربات و کمبوها رو با دکمه اکشن (ضربدر روی گیم پد یا چپ کلیک روی موس) به اضافه جهتهای بالا و پایین مشخص میکردیم(Directional pad) و یا کلا فقط با ترکیب جهتای مختلف میشد فنون مختلفی رو زد.
ولی اینجا راحت ترش کردن و با 4تا دکمه اصلی روی گیم پد میشه ترکیبها رو زد و خیلی آسونتر و در دسترس تره.

ولی عجیبه که چرا خود استودیو به این مورد اشاره نمیکنه و طرفدارهای BOD رو برای این بازی هایپ نمیکنه؟!:-??
شاید چون لایسنسن اون بازی رو ندارن و یا به دلایل دیگه ای نمیدونم.
شاید هم نمیخوان انتظار زیادی از بازی ایجاد کنن که نتیجه عکس بده.

تو نمایشها فکر میکردم انجین بازی UE5 باشه ولی انجین داخلی خود مرکوریه (Mercury Engine 6) که خیلی بهینه تر از آنریله .
البته بازی برام استاتر داشت.

در کل یه بازی AAست که Jank داره و کلانکیه ولی نهایتا بازی منحصر به فردیه و به نظرم نهایتا میتونه حول و حوش 7.5 تا 8 نمرش باشه که خیلی خوبه.
واقعا رفت جزو بازیهایی که نمایشهاش برام مزخرفه ولی بازی نهایی رو خیلی دوست دارم.

حیف که روی استیم نیست وگرنه حتما استودیو رو حمایت میکردم.
===========

طبق معمول که ایرادگیرم ایراد داره این بار هم شرمندم نکرد :D
امیدوارم که ازم راضی باشین:))

================

حالا گيب ناراحت نميشه كه خارج استيم بازى كنى :D
اگه به جای اپیک گیم پس یا GOG بود چرا ولی وضعیتش اینقدر داغونه که بازیهای مجانی هم که میده رو نمیخوام روش بازی کنم.
شماها چون پلتفرم اصلیتون PC و اکانت اصلیتون استیم نیست این رو درک نمیکنین.
 
آخرین ویرایش:
منم دمو رو نيمه هاى شب قبل بازى كردم با بى ميلى و در كمال تعجب خيلى بهم چسبيد.

بازى قشنگ حال و هواى اكشن هاى فانتزى نسل ٦ و ٧ رو داره.
يكم شايد گيم پلى به نظر كلانكى بياد در نگاه اول ولى بلافاصله ميبينيد خيلى خوب در اومده.
گرافيك هنرى و رنگ بندى خيلى خوبى داشت.
طراحى محيطى و كركتر ها هم خيلى خوبه.
از نظر فنى هم خوب بود و مشكل پرفورمنس هم نداشت.
داستان هم به نظر جالب مياد و خوب شروع شد.
محيط بازى خيلى شاداب هست و يه فانتزى قرون وسطايي طور رو در آوردن.
قيمتشم فك كنم 50 دلار باشه.
به نظرم ميتونه ارزشمند و سرگرم كننده و از همه مهم تر خيلى دوست داشتنى باشه.

فول پرايس نميدونم با اين شرايط ميشه توصيه ش كرد يا نه ولى براى يه وقتى كه تخفيف خورد يا روى سرويس ها اومد يا تايمى كه تقويم خالى بود مدنظر داشته باشيد.
ولى حداقل دمو رو حتما تجربه كنيد مطمئنم از همون اول خيلى بازى به دلتون ميشينه و شمارو ميبره به بازياى نيمه اول دهه ٢٠٠٠.

البته بايد منتظر عرضه و نمرات هم باشيم ولى فكر كنم بين 75-80 در بياد و اگه خيلى گل كاشته باشن يكم بالاى 80.

حیف که روی استیم نیست وگرنه حتما استودیو رو حمایت میکردم.

حالا گيب ناراحت نميشه كه خارج استيم بازى كنى :D
 
خوشبختانه بازی نسخه فیزیکی داره، از این نظر که میشه بعدا فروخت و 60 70 درصد پول رو برگردوند و دوباره بازی خرید خیلی خوبه.... البته روز های اول اینجا حتما قیمتش یکمی حباب داره و میشه صبر کرد که باز هم 20 درصد پایین تر بگیری، فکر کنم نهایتا 1 ماه بعد اوکی بشه تو بازار...
 
سلام رفقا
دوستانی که تجربه هاتون رو گذاشتین بی نهایت سپاسگزارم
بهترین تصمیم برای خرید بازی رو همیشه توی تاپیک های همون بازی میگیرم، نه از نمرات و ...

یکم از سیستم ساخت اسلحه هم بگین
هر سلاحی با هر شکلی میشه ساخت یا محدودیت داره؟
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard
سلام رفقا
دوستانی که تجربه هاتون رو گذاشتین بی نهایت سپاسگزارم
بهترین تصمیم برای خرید بازی رو همیشه توی تاپیک های همون بازی میگیرم، نه از نمرات و ...

یکم از سیستم ساخت اسلحه هم بگین
هر سلاحی با هر شکلی میشه ساخت یا محدودیت داره؟
بازی 6 نوع کلاس اسلحه داره
که طرح ها یا پارت های مختلفی براشون رو میشه ذره ذره تو بازی به دست اورد
طرح دسته، تیغه ، طول تیغه و ...

مثلا طرح کلی سلاح رو با کشتن تعداد مشخصی از دشمن های مختلف، میتونید به دست بیارید، مثلا توی دمو از اول کار dual blade باز نیست برای ساخت، ولی با کشتن 30تا از فلان دشمن، میتونید نحوه ساختش رو یاد بگیرید
نیزه همینطور، مثلا 5تا نیزه دار عادی میکشتید باز میشد

و ...

بازی به نظرم خیلی سندباکس تر از GOW هست، توی GOW تقریبا وارد هر محیطی که میشید، بازی خطی میشه، اینجا ولی دمو تو یک شهر جنگ زده جریان داره، و از هر مسیری میری به جایی میرسی و دری باز میشه و شهر بهم پیوسته میشه با میون برها ، خیلی در هم تنیده تر هست گشت و گذارش

حقیقتا دمو رو من تموم نکردم، دیدم زیاد داره طولانی میشه، منم که فعلا نمیخوام بگیرمش، میزارم برای بعد :D ولی به نظر میومد خارج شدن از شهر هم دو راه داره:)) حالا نمیدونم واقعا همینطور بود یا راه بسته میشه یک سمت در نهایت به خاطر پیشروی داستانی:دی

اما خوب چرخیدن تو محیط ارزشش رو داره، متریال های مختلف، صندوق های حاوی متریال آپگرید HP و استامینا (به سبک بازی های این سبک از قدیم، 4 تا فلان آیتم پیدا کن تا HPت بیشتر بشه) ، رنگ لباس (و احتمالا خود لباس در آینده) ، اسکیل پوینت و ...
یه سری چیزا هم داره بازی که مجبورت کنه بعدا برگردی به این محیط ها:دی

بازی فکر نمیکنم تو سیستم مبارزات اونقدر کومبو محور باشه(حتی در حد GOW های کلاسیک مثلا:-" ) شاید بیشتر به همون حالت For Honor بشه گفت شبیه هست، دوئل، ضربه زدن به نقاط ضعف (بر اساس سلاح، بر اساس استنس مبارزه )

مبارزات هم وقتی دشمنا بیشتر یک نفر میشن، میره رو اعصاب:-" باید یه جوری سعی کنی تک به تک بکشونیشون کنار
کلا به نظرم سیستم مبارزات در عین متفاوت و جالب بودن، اما ممکنه در طولانی مدت رو اعصاب هم بره، روون نیست، دوئلی بودنش وقت گیره، و هر دفعه دشمنا بخوان ریسپاون بشن ...وقت گیرتر میشه
تو راهروها هم حواستون به شمشیر زدنتون باشه...ممکنه شمشیر به در و دیوار گیر کنه، اتکتون کنسل بشه:دی

ساخت و ساز سلاح ولی باحاله، مخصوصا که هر کاری تو بازی برای تنوع دادن بیشتر به این بخشه، جذاب میشه و دوست داری کارهای فرعی رو پی ببری

@MrElectricWizard هم گفتن که شخصیت اصلی حالت پهلوونی داره... اصلا ما اسمش رو میتونیم بومی سازی کنیم که بهتر روش بشینه... اسمش Aran de Lira هست... که میتونیم بهش بگیم آرانِ دلیر :D

بازی از نظر گرافیکی و مخصوصا انیمیشن های صورت چیز بالایی نیست ... چطور بگم... فرض کنید از نظر کیفی انگار Enslavedه این دوره ست
اوکیه ...

در مجموع به نظرم بازی بتونه حدود 80 بشه امتیازاتش
قیمتشم گویا 60$یه (گرچه 40$~50 بیشتر بهش میاد:-" البته نمیدونیم چقدر بازی بزرگه و چیا برا عرضه داره)

بازیی نیست که بخوام D1 بزنم، اما برای تخفیف ها بهش نگاهی خواهم داشت حتما:دی
 
آخرین ویرایش:
منم دمو رو تموم کردم. آدم یاد نسل ۷ میفته. با آرت، محیط و موسیقیش حال کردم و انگار که داخل یه کتاب قصه بودم (خصوصا آخر دمو که پیرزنه میاد منو یاد کارتون و انیمیشن های قدیمی انداخت. :D :x)

مبارزاتش خارق العاده نیست ولی خوبه. من روی بالانس بازی کردم و چالش نداشت. محیطش مسیر های مختلفی داشت (همون شهره) ولی در آخر همش بسته بود و یه راه بود فقط که باز بنظرم اوکیه و جای ایراد نداره. سیستم ساخت سلاح و تعمیر و بازیابیش هم جالبه و فکر می کنم بخاطر داستانش رو این قسمت زیاد زوم کرده باشن. در کل تجربه ی خوبی بود و اگه بخوام بگیرمش سر همون آرت استایل و موسیقی و حس خوب گذشته و محیط هاشه.
 
بعد از دیدن نقد هاش اصلاً خوشم نیومد ازش
شاید اولش خیلی بد به نظر نیاد ولی فکر می کنم تو طولانی مدت خسته کننده بشه گیم پلی اش
 
این چند روزه بین مریض این رو هم چندساعتی بازی کردم.
انصافا بازی خیلی خوبه ، یعنی در حد خودش که ادعای خاصی نداره.

خیلیها ویدئوهاش رو میبینن و از انیمیشنها و ویژوال بازی که کاملا نسل هفتیه فرار میکنن.
خودم هم تو صفحات قبل کلی ازش ایراد گرفتم.

اما خب حقیقت اینه که بازی AAست و با بودجه مشخصی ساخته شده ولی تونستن گیم پلی رو خیلی خوب در بیارن.
یه AAی منحصر به فرد که به نظرم خیلی شرایط بهتری میداشت اگه روی گیمپس یا پلاس هم میومد.

اصلا خوراک این بازی گیم پس بود.
نمیدونم با مایکروسافت به توافق نرسیدن یا مایکرو براش جذاب نبود ولی حیف که تو انتشارش به سرویس نیومد.
خیلی بیشتر از این دیده میشد.

بازی خودش قیمت پایینی داره ولی با توجه به اوضاع اقتصادی و وجود بازیهای دیگه حتما بزارین تو برنامتون که تو حراجی ها امتحانش کنین.
 
بازی خودش قیمت پایینی داره ولی با توجه به اوضاع اقتصادی و وجود بازیهای دیگه حتما بزارین تو برنامتون که تو حراجی ها امتحانش کنین.
این چند وقت دیدم هی همه میگن قیمتش پایینه راستش رومم نشد به بازیش چیزی بگم فکر میکردم 40 دلار ایناس.
منظورتون از قیمت پایین، هم قیمت ووکانگ و الدن رینگ و RE4 و کلی AAA با کیفیت بود؟ :D

بازی رسما به زور نسل هفتیه بعد 60 دلار قیمت زدن براش؟ والا من جای نینتندو بودم بازیامو میکردم صد دلار.
 
این چند وقت دیدم هی همه میگن قیمتش پایینه راستش رومم نشد به بازیش چیزی بگم فکر میکردم 40 دلار ایناس.
منظورتون از قیمت پایین، هم قیمت ووکانگ و الدن رینگ و RE4 و کلی AAA با کیفیت بود؟ :D

بازی رسما به زور نسل هفتیه بعد 60 دلار قیمت زدن براش؟ والا من جای نینتندو بودم بازیامو میکردم صد دلار.
من چون روی استیم نیومد نخریدمش.

60دلاره؟
پس با بازی دیگه ای اشتباه گرفتم.
فکر میکردم 40 دلاره.

پس رو این حساب واقعا توجیه نداره و گرونه.
اما خب تو تخفیف 50 درصد و... خیلی میشه بهش فکر کرد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or