Multi Platform Blades of Fire

سازنده
MercurySteam
تاریخ انتشار
May 22, 2025
ناشر
505 Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1740681919254.png

در سال 2021 (1399)، استودیوی بازی‌سازی MercurySteam که جوایز متعددی دریافت کرده، و شرکت ناشر 505 Games، از همکاری رسمی خود برای ساخت جدیدترین عنوان‌شان (که اسم رمز «Project Iron» را داشت) خبر دادند.
تیم توانمند MercurySteam سال‌ها سخت مشغول کار بوده تا ماجراجویی بعدی‌شان را شکل دهند. امروز، زمان آن رسیده که سرانجام از پروژه‌ای که پشت درهای بسته روی آن کار می‌کردند، رونمایی کنند.
Blades of Fire بازی جدید MercurySteam معرفی شد . تاریخ انتشار 22 May 2025 (2 خرداد 1404)

افسانه‌ی خودت را بساز
معرفی می‌کنیم Blades of Fire، یک بازی کاملاً نو در سبک Action-adventure که شما را به دنیایی زیبا و پر از ابهام و چالش می‌برد. شما در نقش Aran de Lira، فرزند ارشد نگهبان پادشاه، بازی خواهید کرد. ملکه‌ Nerea‌ی تازه به تخت نشسته، طلسمی قدرتمند انداخته که فولاد را به سنگ تبدیل می‌کند و فقط بازوهای نفرین‌شده‌ی او می‌توانند فلز مقدسی را به کار بگیرند که دیگر تیغه‌ها را در هم می‌شکند.

آماده شوید تا سلاح‌های خود را بسازید و در یک سیستم مبارزه‌ی منحصربه‌فرد، مهارت‌هایتان را محک بزنید و به استاد آهنگری تبدیل شوید. توانایی‌های خود را ارتقا دهید و سلاح‌هایی بسازید که با سبک مبارزه‌ی دلخواهتان هماهنگ باشند. یادتان باشد، در نبرد با دشمنان، انتخاب درست سلاح، کلید پیروزی است! فقط سلاح‌های مناسب به شما اجازه می‌دهند تا دشمنان خاصی را از پا درآورید.

در این سفر تنها نخواهید بود. شما به عنوان بازیکن، با Adso، همراه وفادار Aran، هم‌سفر می‌شوید. Adso در طول ماجراجویی‌تان، راهنمایی‌ها و پشتیبانی‌های ارزشمندی به شما ارائه می‌دهد. Adso که ذهنی تیز و وفاداری بی‌نظیر دارد، نقش مهمی در مأموریت شما ایفا می‌کند! به حرف‌هایش گوش کنید. او نکات زیادی به شما خواهد آموخت!

در حالی که هدف شما در Blades of Fire روشن است، مأموریت پیش رویتان نامشخص است. خود را برای این ماجراجویی حماسی آماده کنید که در تاریخ 22 May 2025 (2 خرداد 1404) عرضه می‌شود.


عنوان جدید از استودیو MercurySteam (سازندگان Castlevania: Lords of Shadow و Metroid Dread)

  • یک بازی اکشن ماجراجویی تک‌نفره در تاریخ ۲۲ مه ۲۰۲۵ برای کنسول‌های PS5 و Xbox و رایانه‌های شخصی (از طریق Epic Games Store) عرضه می‌شود.

  • داستان بازی در دنیای فانتزی رخ می‌دهد که روزگاری توسط "غول‌های قدرتمند" به نام آهنگران فرمانروایی می‌شد. جنگی عظیم درگرفت و تمدن آن‌ها به ویرانی کشیده شد. آهنگران، انسان‌ها را به عنوان "وارثان خود" خلق کرده و "راز فولاد" را به آن‌ها بخشیدند.
  • شما در نقش "آران د لیرا"، فرزند ارشد گارد پادشاه، به ایفای نقش می‌پردازید.
  • هزاران سال بعد، ملکه نرئای تازه به تخت نشسته، میراث آهنگران را تحریف کرده و جادویی می‌اندازد که فولاد را به سنگ تبدیل می‌کند. "تنها سپاه اهریمنی او سلاح الهی را به دست دارد که قادر است دیگر تیغ‌ها را خرد کند."
  • طومارهای آهنگری: شما می‌توانید با ارتقای مهارت‌های آهنگری خود، سلاح‌های متنوعی متناسب با سبک‌های مختلف بازی بسازید. نوع سلاح انتخابی و مواد اولیه‌ای که در ساخت آن به کار می‌رود، ویژگی‌هایی نظیر "وزن، طول، دوام، میزان نفوذ و کیفیت تیغه" را تعیین می‌کنند. ۷ دسته سلاح گوناگون و بیش از ۳۰ طومار آهنگری منحصربه‌فرد برای ایجاد "ترکیب‌های سلاحی بی‌شمار" در بازی وجود دارد.
  • مبارزه: در نبردها می‌توانید به نقاط مختلف بدن دشمنان حمله کرده و با توجه به موقعیت و سلاح‌های دشمن، آن‌ها را قطعه قطعه کنید، ضربه بزنید یا له کنید.
  • بیش از ۵۰ نوع دشمن گوناگون، از جمله نگهبانان ملکه، انواع موجودات، ارواح خبیث و غیره در بازی وجود دارند. هر دشمن از سبک مبارزه، سلاح و آرایش زرهی منحصربه‌فردی برخوردار است.
  • "آران" را در این ماجراجویی، همراهی به نام "آدسو" همراهی خواهد کرد که نکات راهنمایانه‌ای ارائه می‌دهد، دشمنان را تحلیل می‌کند، وقایع ماجراجویی شما را ثبت کرده و به زبان باستانی آهنگران سخن می‌گوید.



تصاویر

 
آخرین ویرایش:
کامبت بازی جالبه باید به ضربات جهت بدی !! یعنی در عین آشنا بودن نه God of War ـه نه دارک سولز فقط انیمیشن ها یکم خشک میزنه . داستان هم به قول IGN خیلی ودیو گیمی ـه که یاد آور بازیای نسل هفت ـه
ندیدم پیش نمایش ها رو
ولی این جهت دادن، مثل For Honor منظوره یا چیز دیگریست؟

ولی بازی انقدر زود میاد ، اگر ایرادی دیده بشه هم امیدی به بهبود نیست، رسما همینه که هست دیگه:))
 
  • Like
Reactions: K I 1 1 E R
ندیدم پیش نمایش ها رو
ولی این جهت دادن، مثل For Honor منظوره یا چیز دیگریست؟

ولی بازی انقدر زود میاد ، اگر ایرادی دیده بشه هم امیدی به بهبود نیست، رسما همینه که هست دیگه:))
فک کنم تو همون مایه ها باشه چون من For Honor رو بازی نکردم :دی
============================
پس با این حساب God of War رو با Dark Souls و For Honor قاطی کردن . 60 الی 80 ساعت ـه که به همین دلیل IGN واسه تنوع دشمنا نگران ـه !
سیستم Forge کردن اسلحه ها عجب چیزی بود !!! رسما از صفر اسلحه میسازی . فقط امیدوارم اسلحه ها فقط چهار تا Stats نباشن و بشه قابلیت جدید هم بهشون اضافه کرد
 
▪️ جمع‌بندی: آی‌پی جدید در ژانر اکشن-ماجراجویی از استودیو MercurySteam (سازنده Metroid Dread و Castlevania: Lords of Shadow)
▪️ تاریخ انتشار: ۲ خرداد برای PS5، Xbox و PC
▪️ مدت زمان گیم‌پلی: حدود ۶۰ تا ۷۰ ساعت برای تکمیل
▪️ داستان: بازیکنان در نقش آران دی لیرا (Aran de Lira) ظاهر می‌شوند، یک جنگجو و آهنگر که پس از یک تراژدی شخصی، به یک چکش جادویی دست پیدا می‌کند. این چکش به او اجازه می‌دهد وارد کوره خدایان شود و تنها سلاح‌هایی را بسازد که توان شکست دادن نیروهای ملکه نریا (Queen Nerea) را دارند.
▪️ دنیای بازی: یک دنیای کاملاً فانتزی که سرشار از غنای بصری، شکوه و گاهی خشونت و پیچیدگی است.
▪️ فضاسازی: سرزمینی مملو از جادو، گل‌های شکوفا و حیات وحش پرجنب‌وجوش، در کنار موجوداتی مانند ترول‌ها و المنتال‌ها.
▪️ طراحی بصری: سربازان بازی شباهتی به Locust در Gears of War دارند، هیکل‌های بزرگ و حجیمی دارند و پرسه می‌زنند. بازی از نظر ابعاد کاراکترها و معماری محیط، طراحی زمخت و درشت دارد، مشابه بازی‌های Blizzard که باعث ایجاد حسی محکم و سنگین در محیط می‌شود.
▪️ گیم‌پلی مبارزات:


سیستم مبارزات متفاوت و متنوع، با تمرکز بر سفارشی‌سازی سلاح‌ها

  • کنترل حملات با دکمه‌های اصلی کنترلر: در DualSense دکمه Δ برای حمله به سر، X به بدن، و ⏹️ و ⭕ برای ضربات چپ و راست استفاده می‌شوند.
  • برای مثال، اگر دشمنی با تیغه‌ای از صورت خود دفاع کند، می‌توان با حمله به پایین، از شکم او را زخمی کرد.
  • مبارزه با غول‌ها: برخی باس‌فایت‌ها دو نوار سلامتی دارند. مثلاً یک ترول می‌تواند بعد از قطع عضو، نوار سلامتی دومش را از دست بدهد. اگر بازیکن از حملات دست راست خود استفاده کند، می‌تواند بازوی چپ ترول را قطع کند یا حتی سر او را کاملاً از بین ببرد، که باعث نابینا شدن و حرکات بی‌هدف او می‌شود، تا زمانی که چشمانش دوباره رشد کنند.
  • استقامت (Stamina) حمله و جاخالی دادن به‌طور خودکار بازیابی نمی‌شود و باید با نگه داشتن دکمه دفاع، آن را شارژ کرد.
  • امکان تعویض سریع بین ۴ نوع سلاح مختلف و استفاده از حالت‌های مختلف در مبارزه (مثلاً بریدن با لبه تیز یا فرو کردن نوک سلاح).
▪️ سیستم ساخت سلاح‌ها:
  • به‌جای پیدا کردن سلاح‌ها در دنیای بازی، تمامی سلاح‌ها در "Forge" ساخته می‌شوند.
  • ۷ نوع سلاح مختلف مانند تبرهای دوتایی و نیزه‌های بلند قابل ساخت هستند.
  • بازیکن می‌تواند طرح اولیه سلاح را انتخاب و کاملاً آن را شخصی‌سازی کند؛ مثلاً طول نیزه یا شکل سر آن را تغییر دهد که روی آمار و ویژگی‌های سلاح تأثیر می‌گذارد.
  • مواد مختلف روی وزن سلاح تأثیر دارند و میزان استقامت بازیکن را تغییر می‌دهند.
  • فرآیند ساخت سلاح شامل یک مینی‌گیم پیچیده است که در آن بازیکن باید زاویه، شدت و موقعیت ضربات چکش روی فلز را کنترل کند.
  • نمایش بصری یک خط منحنی روی صفحه نشان می‌دهد که سلاح ایده‌آل چگونه باید باشد و بازیکن با چکش‌کاری، سعی در تطبیق آن دارد. چکش‌کاری بیش از حد، منجر به کاهش کیفیت سلاح می‌شود.
  • سلاح‌ها امتیاز ستاره‌ای دریافت می‌کنند؛ هرچه امتیاز بالاتر باشد، امکان ترمیم سلاح قبل از شکستن دائمی بیشتر می‌شود.
  • امکان بازسازی سریع سلاح‌های ساخته‌شده قبلی برای صرفه‌جویی در زمان وجود دارد.

▪️ نقاط ضعف و مشکلات احتمالی:
  • برخی سیستم ساخت سلاح را پیچیده و گیج‌کننده دانسته‌اند، چون مشخص نبود که کدام بخش ضربه‌خورده چه تأثیری روی شکل نهایی سلاح دارد. امیدوارند که قبل از انتشار، آموزش بهتری ارائه شود.
  • باختن در بازی باعث از دست رفتن سلاح می‌شود، اما بازیکن می‌تواند به محل مرگ خود بازگردد و آن را بازیابی کند.
  • برخی پیش‌نمایش‌ها نگران تنوع گیم‌پلی برای یک بازی ۶۰ ساعته بودند:
    • «در ۳ ساعت اول، ۳ بار با یک مینی‌باس تکراری جنگیدم.»
  • عدم توازن در درجه سختی:
    • در برخی لحظات، بازی دشمنان زیادی را در محیط‌های محدود به سمت بازیکن می‌فرستد که باعث اتلاف سریع منابع می‌شود.
    • پس از استراحت در Forge برای بازسازی سلاح، دشمنان دوباره اسپاون می‌شوند.
  • با این حال، برخی بعد از صرف وقت برای مطالعه منوها و نکات درون‌بازی، متوجه سیستم مبارزات شدند و بازی برایشان جذاب شد.
 
شبیه بازیای اواسط دوران ۳۶۰/پی اس۳ اینا میمونه.جدا اینهمه مدت اینو میساختن؟ ساخت همچین بازی اونم با بودجهaa کلا اشتباهه
 
آخرین ویرایش:
▪️ جمع‌بندی: آی‌پی جدید در ژانر اکشن-ماجراجویی از استودیو MercurySteam (سازنده Metroid Dread و Castlevania: Lords of Shadow)
▪️ تاریخ انتشار: ۲ خرداد برای PS5، Xbox و PC
▪️ مدت زمان گیم‌پلی: حدود ۶۰ تا ۷۰ ساعت برای تکمیل
▪️ داستان: بازیکنان در نقش آران دی لیرا (Aran de Lira) ظاهر می‌شوند، یک جنگجو و آهنگر که پس از یک تراژدی شخصی، به یک چکش جادویی دست پیدا می‌کند. این چکش به او اجازه می‌دهد وارد کوره خدایان شود و تنها سلاح‌هایی را بسازد که توان شکست دادن نیروهای ملکه نریا (Queen Nerea) را دارند.
▪️ دنیای بازی: یک دنیای کاملاً فانتزی که سرشار از غنای بصری، شکوه و گاهی خشونت و پیچیدگی است.
▪️ فضاسازی: سرزمینی مملو از جادو، گل‌های شکوفا و حیات وحش پرجنب‌وجوش، در کنار موجوداتی مانند ترول‌ها و المنتال‌ها.
▪️ طراحی بصری: سربازان بازی شباهتی به Locust در Gears of War دارند، هیکل‌های بزرگ و حجیمی دارند و پرسه می‌زنند. بازی از نظر ابعاد کاراکترها و معماری محیط، طراحی زمخت و درشت دارد، مشابه بازی‌های Blizzard که باعث ایجاد حسی محکم و سنگین در محیط می‌شود.
▪️ گیم‌پلی مبارزات:


سیستم مبارزات متفاوت و متنوع، با تمرکز بر سفارشی‌سازی سلاح‌ها

  • کنترل حملات با دکمه‌های اصلی کنترلر: در DualSense دکمه Δ برای حمله به سر، X به بدن، و ⏹️ و ⭕ برای ضربات چپ و راست استفاده می‌شوند.
  • برای مثال، اگر دشمنی با تیغه‌ای از صورت خود دفاع کند، می‌توان با حمله به پایین، از شکم او را زخمی کرد.
  • مبارزه با غول‌ها: برخی باس‌فایت‌ها دو نوار سلامتی دارند. مثلاً یک ترول می‌تواند بعد از قطع عضو، نوار سلامتی دومش را از دست بدهد. اگر بازیکن از حملات دست راست خود استفاده کند، می‌تواند بازوی چپ ترول را قطع کند یا حتی سر او را کاملاً از بین ببرد، که باعث نابینا شدن و حرکات بی‌هدف او می‌شود، تا زمانی که چشمانش دوباره رشد کنند.
  • استقامت (Stamina) حمله و جاخالی دادن به‌طور خودکار بازیابی نمی‌شود و باید با نگه داشتن دکمه دفاع، آن را شارژ کرد.
  • امکان تعویض سریع بین ۴ نوع سلاح مختلف و استفاده از حالت‌های مختلف در مبارزه (مثلاً بریدن با لبه تیز یا فرو کردن نوک سلاح).
▪️ سیستم ساخت سلاح‌ها:
  • به‌جای پیدا کردن سلاح‌ها در دنیای بازی، تمامی سلاح‌ها در "Forge" ساخته می‌شوند.
  • ۷ نوع سلاح مختلف مانند تبرهای دوتایی و نیزه‌های بلند قابل ساخت هستند.
  • بازیکن می‌تواند طرح اولیه سلاح را انتخاب و کاملاً آن را شخصی‌سازی کند؛ مثلاً طول نیزه یا شکل سر آن را تغییر دهد که روی آمار و ویژگی‌های سلاح تأثیر می‌گذارد.
  • مواد مختلف روی وزن سلاح تأثیر دارند و میزان استقامت بازیکن را تغییر می‌دهند.
  • فرآیند ساخت سلاح شامل یک مینی‌گیم پیچیده است که در آن بازیکن باید زاویه، شدت و موقعیت ضربات چکش روی فلز را کنترل کند.
  • نمایش بصری یک خط منحنی روی صفحه نشان می‌دهد که سلاح ایده‌آل چگونه باید باشد و بازیکن با چکش‌کاری، سعی در تطبیق آن دارد. چکش‌کاری بیش از حد، منجر به کاهش کیفیت سلاح می‌شود.
  • سلاح‌ها امتیاز ستاره‌ای دریافت می‌کنند؛ هرچه امتیاز بالاتر باشد، امکان ترمیم سلاح قبل از شکستن دائمی بیشتر می‌شود.
  • امکان بازسازی سریع سلاح‌های ساخته‌شده قبلی برای صرفه‌جویی در زمان وجود دارد.

▪️ نقاط ضعف و مشکلات احتمالی:
  • برخی سیستم ساخت سلاح را پیچیده و گیج‌کننده دانسته‌اند، چون مشخص نبود که کدام بخش ضربه‌خورده چه تأثیری روی شکل نهایی سلاح دارد. امیدوارند که قبل از انتشار، آموزش بهتری ارائه شود.
  • باختن در بازی باعث از دست رفتن سلاح می‌شود، اما بازیکن می‌تواند به محل مرگ خود بازگردد و آن را بازیابی کند.
  • برخی پیش‌نمایش‌ها نگران تنوع گیم‌پلی برای یک بازی ۶۰ ساعته بودند:
    • «در ۳ ساعت اول، ۳ بار با یک مینی‌باس تکراری جنگیدم.»
  • عدم توازن در درجه سختی:
    • در برخی لحظات، بازی دشمنان زیادی را در محیط‌های محدود به سمت بازیکن می‌فرستد که باعث اتلاف سریع منابع می‌شود.
    • پس از استراحت در Forge برای بازسازی سلاح، دشمنان دوباره اسپاون می‌شوند.
  • با این حال، برخی بعد از صرف وقت برای مطالعه منوها و نکات درون‌بازی، متوجه سیستم مبارزات شدند و بازی برایشان جذاب شد.

هايپم خوابيد كامل!
گيم پلى بازى خيلى بدقلق به نظر ميرسه.
 
من اینقدر از فضا و اتمسفر های این چنینی خوشم میاد که در هر صورت جذب میشم حتی چشم بسته، گیم پلی هم نمیدونم ولی بهشون اعتماد میکنم، از طرفی اگه خیلی ساده فقط بوتون مشینگ بود مثل نسل هفت شاید خیلی بدتر میشد و بازی با کله سقوط میکرد، الان با اینکه المان های متنوعی از این ور اون ور داره ولی شاید نهایتا هویت خودش رو پیدا کنه،

به هر حال واقعا همچین بازی ای با این ستینگ به شدت برام جذابه و امیدوارم جا پای لردز اف شدو بگذاره...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or