Multi Platform Blades of Fire

سازنده
MercurySteam
تاریخ انتشار
May 22, 2025
ناشر
505 Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1740681919254.png

در سال 2021 (1399)، استودیوی بازی‌سازی MercurySteam که جوایز متعددی دریافت کرده، و شرکت ناشر 505 Games، از همکاری رسمی خود برای ساخت جدیدترین عنوان‌شان (که اسم رمز «Project Iron» را داشت) خبر دادند.
تیم توانمند MercurySteam سال‌ها سخت مشغول کار بوده تا ماجراجویی بعدی‌شان را شکل دهند. امروز، زمان آن رسیده که سرانجام از پروژه‌ای که پشت درهای بسته روی آن کار می‌کردند، رونمایی کنند.
Blades of Fire بازی جدید MercurySteam معرفی شد . تاریخ انتشار 22 May 2025 (2 خرداد 1404)

افسانه‌ی خودت را بساز
معرفی می‌کنیم Blades of Fire، یک بازی کاملاً نو در سبک Action-adventure که شما را به دنیایی زیبا و پر از ابهام و چالش می‌برد. شما در نقش Aran de Lira، فرزند ارشد نگهبان پادشاه، بازی خواهید کرد. ملکه‌ Nerea‌ی تازه به تخت نشسته، طلسمی قدرتمند انداخته که فولاد را به سنگ تبدیل می‌کند و فقط بازوهای نفرین‌شده‌ی او می‌توانند فلز مقدسی را به کار بگیرند که دیگر تیغه‌ها را در هم می‌شکند.

آماده شوید تا سلاح‌های خود را بسازید و در یک سیستم مبارزه‌ی منحصربه‌فرد، مهارت‌هایتان را محک بزنید و به استاد آهنگری تبدیل شوید. توانایی‌های خود را ارتقا دهید و سلاح‌هایی بسازید که با سبک مبارزه‌ی دلخواهتان هماهنگ باشند. یادتان باشد، در نبرد با دشمنان، انتخاب درست سلاح، کلید پیروزی است! فقط سلاح‌های مناسب به شما اجازه می‌دهند تا دشمنان خاصی را از پا درآورید.

در این سفر تنها نخواهید بود. شما به عنوان بازیکن، با Adso، همراه وفادار Aran، هم‌سفر می‌شوید. Adso در طول ماجراجویی‌تان، راهنمایی‌ها و پشتیبانی‌های ارزشمندی به شما ارائه می‌دهد. Adso که ذهنی تیز و وفاداری بی‌نظیر دارد، نقش مهمی در مأموریت شما ایفا می‌کند! به حرف‌هایش گوش کنید. او نکات زیادی به شما خواهد آموخت!

در حالی که هدف شما در Blades of Fire روشن است، مأموریت پیش رویتان نامشخص است. خود را برای این ماجراجویی حماسی آماده کنید که در تاریخ 22 May 2025 (2 خرداد 1404) عرضه می‌شود.


عنوان جدید از استودیو MercurySteam (سازندگان Castlevania: Lords of Shadow و Metroid Dread)

  • یک بازی اکشن ماجراجویی تک‌نفره در تاریخ ۲۲ مه ۲۰۲۵ برای کنسول‌های PS5 و Xbox و رایانه‌های شخصی (از طریق Epic Games Store) عرضه می‌شود.

  • داستان بازی در دنیای فانتزی رخ می‌دهد که روزگاری توسط "غول‌های قدرتمند" به نام آهنگران فرمانروایی می‌شد. جنگی عظیم درگرفت و تمدن آن‌ها به ویرانی کشیده شد. آهنگران، انسان‌ها را به عنوان "وارثان خود" خلق کرده و "راز فولاد" را به آن‌ها بخشیدند.
  • شما در نقش "آران د لیرا"، فرزند ارشد گارد پادشاه، به ایفای نقش می‌پردازید.
  • هزاران سال بعد، ملکه نرئای تازه به تخت نشسته، میراث آهنگران را تحریف کرده و جادویی می‌اندازد که فولاد را به سنگ تبدیل می‌کند. "تنها سپاه اهریمنی او سلاح الهی را به دست دارد که قادر است دیگر تیغ‌ها را خرد کند."
  • طومارهای آهنگری: شما می‌توانید با ارتقای مهارت‌های آهنگری خود، سلاح‌های متنوعی متناسب با سبک‌های مختلف بازی بسازید. نوع سلاح انتخابی و مواد اولیه‌ای که در ساخت آن به کار می‌رود، ویژگی‌هایی نظیر "وزن، طول، دوام، میزان نفوذ و کیفیت تیغه" را تعیین می‌کنند. ۷ دسته سلاح گوناگون و بیش از ۳۰ طومار آهنگری منحصربه‌فرد برای ایجاد "ترکیب‌های سلاحی بی‌شمار" در بازی وجود دارد.
  • مبارزه: در نبردها می‌توانید به نقاط مختلف بدن دشمنان حمله کرده و با توجه به موقعیت و سلاح‌های دشمن، آن‌ها را قطعه قطعه کنید، ضربه بزنید یا له کنید.
  • بیش از ۵۰ نوع دشمن گوناگون، از جمله نگهبانان ملکه، انواع موجودات، ارواح خبیث و غیره در بازی وجود دارند. هر دشمن از سبک مبارزه، سلاح و آرایش زرهی منحصربه‌فردی برخوردار است.
  • "آران" را در این ماجراجویی، همراهی به نام "آدسو" همراهی خواهد کرد که نکات راهنمایانه‌ای ارائه می‌دهد، دشمنان را تحلیل می‌کند، وقایع ماجراجویی شما را ثبت کرده و به زبان باستانی آهنگران سخن می‌گوید.



تصاویر

 
آخرین ویرایش:
واسه من که خیلی نوستالژیک بود بازیش. یاد اوایل نسل 7 افتادم که یه سری بازی درب داغون این شکلی از یه سری استدیو گمنام میومد بیرون. :D
😅😅😅 دقیقا سیستم کامبتش من رو یاد بازی های ناشناخته ۱۵ ۱۶ سال پیش میندازه که از روی جلدشون میخریدیم ، چیه این مایه رسوایی تو ۲۰۲۵ 🫣
دشمن ها خط استامینا شون تموم شده یه فنیشر براش طراحی نکردن با یه انیمیشن جذاب کارش رو تموم کنه!
اون‌ خط سبزه چی بود دور دشمن کشیده بود🫣
 
  • Like
Reactions: He!n3ger and reza8
والا بازی که مشخصا از استانداردهای روز عقبه، این کاملا نشخصه، البته خب AA هم هست. ولی من حال و هواشو دوست داشتم، یه حس نوستالژیکی داخلش نهفته هست که منو جذب کرد. در کل با تمام نقاط ضعفش من خوشم اومد ازش.
 
  • Like
Reactions: dark souls
چرا احساس یه بازی موبایلی رو میده؟
یا اگه واقعا از پایه برای پلتفرم ها ساخته شده انگاری که یه کانسپت باشه که بخوان چراغ سبز بگیرن.
فکر کنم اگه تریلری ازش نمایش نمیدادن بهتر و بیشتر فروش میکرد.

بازی واقعا مستهجنه.
 
یادتونه بستنی عروسکی میخریدیم، جلدش میگی ماوس بود، داخلش یه عجوزه عجیب الخلقه...
الان حکایت سازنده این بازی و بازی ای که قراره تحویل بده انگار همچین حالتی داره
سیستم مبارزاتش جالبه ولی انیمیشن هاش یجوریه
جنگلش منو یاد جنگل بازی هری پاتر ( زمان ps1) انداخت
حقیقتا بهش امید داشتم ولی تریلر به تریلر منو ناامید می‌کنه
خدا کنه در حدی باشه که بشه لذت برد ازش
 
بعد از اینکه این پیش نمایش رو دیدم نظرم نسبت به بازی کمی ملایم تر شد.
الان واقعا بدم نمیاد که تجربش کنم و با مکانیکهاش آشنا بشم مخصوصا بخش مبارزش و باسفایتهاش.
این قسمتی که داشت با ترول مبارزه میکرد به نظرم خیلی خوب نشون داد که بازی در عین یادآوری نسلهای گذشته چطور میتونه چالش هم داشته باشه.

احتمالا از اون بازیها میشه که کمیونیتی کوچیک ولی وفادار خودش رو داره.

اما خب باز فکر نکنم حقش باشه که بیشتر از 40-30 دلار قیمت داشته باشه.
========
الان دیدم که بازی تو اپیک گیمز 60 دلاره!:|
امیدوارم مرکوری سر این بازی به مشکل مالی و... نخوره.
 
آخرین ویرایش:
بعد از اینکه این پیش نمایش رو دیدم نظرم نسبت به بازی کمی ملایم تر شد.
الان واقعا بدم نمیاد که تجربش کنم و با مکانیکهاش آشنا بشم مخصوصا بخش مبارزش و باسفایتهاش.
این قسمتی که داشت با ترول مبارزه میکرد به نظرم خیلی خوب نشون داد که بازی در عین یادآوری نسلهای گذشته چطور میتونه چالش هم داشته باشه.

احتمالا از اون بازیها میشه که کمیونیتی کوچیک ولی وفادار خودش رو داره.

اما خب باز فکر نکنم حقش باشه که بیشتر از 40-30 دلار قیمت داشته باشه.
========
الان دیدم که بازی تو اپیک گیمز 60 دلاره!:|
امیدوارم مرکوری سر این بازی به مشکل مالی و... نخوره.
این بازی ادامه معنوی Blade of Darkness هستش. از بازی های قدیمی هستش.
 
این بازی ادامه معنوی Blade of Darkness هستش. از بازی های قدیمی هستش.
اتفاقا اون رو بازی کردم.
3-4 پیش هم که اومد به استیم خریدمش و دوباره بازی کردم.
اتفاقا همین چند روز پیش هم که طه رسولی ویدئو ازش ساخت و تو اکسپلور ویدئوش رو دیدم دوباره بازی رو دادم بالا و چند ساعتی نوستالژی وار بازی کردم.

و اتفاقا مشکل همینجا شروع میشه که شکل مبارزه و انیمیشنها و... رو انگاری از همون 20 سال پیش گرفتن و آوردن به 2025 و مکانیکهای جدید قاطیش کردن.
البته میگم ویدئو رو که دیدم کمی نظرم تلطیف تر شد.

برای همین گفتم که یادآور نسلهای گذشتست و میتونه یه کمیونیتی کوچیک و وفادار شکل بده.
و خب پلیرهای قدیمی تر احتمالا بیشتر باهاش ارتباط بگیرن.

ولی اینکه 60 دلاره و اصلا یه بازی ساختن برای پلیرهای اولدسکول تر امروزه حرکت درستیه یا نه رو باید منتشر بشه که ببینیم چی کار میکنه.
 
این بازی ادامه معنوی Blade of Darkness هستش. از بازی های قدیمی هستش.
اخ گفتی. یکی از ۵ بازی عمرم. حیف و صد حیف دیگه ادامه ای براش نساختند. نسبت به سالی که اومده بود از نظر گیم پلی و گرافیک و موسیقی شاهکار بود. فقط باگ زیاد داشت که البته مشکل خاصی ایجاد نمی‌کرد. اگه خوب تبلیغ میکردن واسه بازی مطمعنا فروش خوبی هم داشت و ادامه هایی براش میساختن. حیف شد . استدیو سازنده اش هم مثل همین اسپانیایی بود (rebel act) که منحل شد همون سال ها.
 
اخ گفتی. یکی از ۵ بازی عمرم. حیف و صد حیف دیگه ادامه ای براش نساختند. نسبت به سالی که اومده بود از نظر گیم پلی و گرافیک و موسیقی شاهکار بود. فقط باگ زیاد داشت که البته مشکل خاصی ایجاد نمی‌کرد. اگه خوب تبلیغ میکردن واسه بازی مطمعنا فروش خوبی هم داشت و ادامه هایی براش میساختن. حیف شد . استدیو سازنده اش هم مثل همین اسپانیایی بود (rebel act) که منحل شد همون سال ها.
سازنده هاش همینها بودن.
بعدش اومدن مرکوری رو استارت زدن.
 
دمو رو زدم دانلود شه، امیدوارم ناامیدم نکنه چون به شدت از حال و هوای بازی که یاداور کسلوینیا لردز اف شدو و بازی های این تیپی کلاسیک هست خوشم اومده، کلا عاشق این فضاهای فانتزی اساطیری حماسی هم هستم، خود بازی هم امارش رو ندارم اما امیدوارم نسخه فیزیکی داشته باشه تو ایرانم زود موجود شه که خیلی زود بزنم تو کارش...

هیچ نمایشی جز همون تیزر اول ندیدم که اسپویل نشم... اخه چیزی نداره که نیاز به دیدن نمایش داشته باشه به نظرم (ّرخلاف امثال اینترگلکتیک یا حتی گرند دفت اتو، همون گرند دفت اتو هم چون 100 درصد تکلیفش برام روشنه احتمالا تریلر های دیگه رو نمیبینم که بازی برام اسپویل نشه، تا همین الانم ناپرهیزی کردم و کلی ازش برام اسپویل شده تو تاپیکش، بازی که قراره 1000 ساعت سینگل بازی کنم دیگه اسپویل شدنش واقعا اضافی است)
 
خب یکمی بازی کردم، هنوز تموم نشده،

اگر از کسلوینیا لردز اف شدو خوشتون میومد، این بازی سلیقه اتون هست،

همه جای بازی اشاره به لردز اف شدو رو میبینید، از شروع بازی و عبارت These are dark times. ... مشابه اوایل لردز اف شدو در روستا، تا ساندترک کلاسیک و اپیک Oscar Araujo مشابه کار فوق العاده اش در لردز اف شدو ها، jتا یک جایی لودینگ که شبیه لردز اف شدو کرکتر رو محو رو محیط نشون میداد، تا خود کرکتر که یاداور گیبریل هست فقط یکمی اهنگر طور گنده بک شده، حتی ویس اکتینگ و لهجه کرکتر هم ادم رو یاد گیبریل میندازه، Aran.... طراحی حماسی نیمه خدایی، بازی لور جالبی هم داره... داستان اصلی هم به نظر تقابل خیر و شر هست و روایت کرکتر ما این بین، باز هم شبیه لردز اف شدو ها.... تمرکز زیاد رو اهنگری در ابعاد اساطیری خدایانی...

گیم پلی بازی خوبه، خیلی خوشم اومد، این سیستم جهت دهی چهارگانه چپ راست سر پا، رو 4 دکمه کنترلر خیلی خوب نشسته، اوایل ممکنه به دلیلی عادت به R1 یا مربع، یکمی طول بکشه جا بیفته ولی فکر کنم نهایتا 1-2 فایت کافیه تا دست ادم بیاد کامل، پری خیلی خوب و لذت بخشه، کامبت ریواردینگ هست مثلا یک مکانیک پر کردن استامینا داره با دفاع کردن بعد از خالی شدن استامینا در لحظه پرفکت، تنوع خیلی خوبی هست در سبک گیم پلی های اکشن ادونچر، بازی خیلی زیاد یاداور تکامل گاد اف وار از هک ان اسلش به سبک نوین اکشن ادونچرش هست، اما هویت خاص خودش رو داره دوربین مثلا کمی متفاوته، تسلط رو محیط خیلی خوبه ولی طراحی مرحله من رو یاد گاو های جدید انداخت، طراحی محیط اما به شدت حالت فانتزی جادویی اساطیری باستانی اروپایی مدیول فانتزی داره و از این نظر به شدت یاداور کسلوینیا ها، قلعه هم هست تو بازی، شروع بازی قرار هست یک کویین احتمالا دارک و شر، رو از بین ببریم، کرکتر همراه جالبه، کلا طراحی کرکتر خوبه،

موومنت خیلی شبیه SpaceLords هست، مدل کرکتر انگار همونه فقط اینجا یک حالت غولپیکر پهلوان مانند داره (اسپیس لردز پهلوان هاش حالت کارتونی کشیده بودند، اینجا هم کارتونی هست اما یک مقدار طراحیش واقعی تر هم شده) بازی انگار چیزی هست که اگر اسپیس لردز نبود، میتونست سینگل پلیر اکشن ادونچر مرکوری استیم در نسل هشت باشه، برای همین گرافیک خیره کننده نیست، پرفرومنس و ارت و طراحی محیط واقعا عالیه، اما شگفت انگیز فک برانداز نیست، صرفا خیلی خوب هست، حالا باید بیشتر بازی کنم..


تا اینجا با انتظارات متوسط رو به بالا، صرفا با انتظارات طرفدارانه از یک بازی جدید مرکوری استیم استایل لردز اف شدو، میتونم بگم همه چی عالیه، تا اینجا نمره 9 میدم، ساندترک و طراحی محیط و کرکتر ها فوق العاده عالی، اتمسفر، داستان اشنای این سبک (میمونه روایت و پیچش هاش) گیم پلی خلاقانه در مدل اکشن ادونچر های میلی بیسد مدرن، طراحی مرحله نیمه خطی شاید در ادامه سند باکس خوب (ِیاداور گاو) ، رد پای سولز هم به شکل کمپ و استراحت دیده میشه، سیستم پیشرفت ولی تا اینجا بیشتر حالت کلاسیک اکشن ادونچر داره و احتمالا کمبو های زیادی در ادامه یاد بگیریم... تمرکز زیادی رو ساخت اسلحه وجود داره...

نهایتا بازی به شدت یاداور لردز اف شدو از همه چی از ارت تا موسیقی تا کرکتر ها تا داستان تا حتی گیم پلی که انگار مدل جدید و تکامل یافته همون هست، به نظرم با بازی خوبی طرف باشیم، احتمالا نهایتا مجموع نمره +85 خیلی زیاد شبیه لردز اف شدو.... برای من اگر تا انتها همین روند مثبت رو به پیشرفت رو حفظ کنه راحت 10 میگیره ازم...

اگر کسلوینیا، گاو های قدیم و جدید، دارک سایدرز، دوست داشتید، این بازی برای شماست....
 
آخرین ویرایش:
خب یکمی بازی کردم، هنوز تموم نشده،

اگر از کسلوینیا لردز اف شدو خوشتون میومد، این بازی سلیقه اتون هست،

همه جای بازی اشاره به لردز اف شدو رو میبینید، از شروع بازی و عبارت These are dark times. ... مشابه اوایل لردز اف شدو در روستا، تا ساندترک کلاسیک و اپیک Oscar Araujo مشابه کار فوق العاده اش در لردز اف شدو ها، jتا یک جایی لودینگ که شبیه لردز اف شدو کرکتر رو محو رو محیط نشون میداد، تا خود کرکتر که یاداور گیبریل هست فقط یکمی اهنگر طور گنده بک شده، حتی ویس اکتینگ و لهجه کرکتر هم ادم رو یاد گیبریل میندازه، Aran.... طراحی حماسی نیمه خدایی، بازی لور جالبی هم داره... داستان اصلی هم به نظر تقابل خیر و شر هست و روایت کرکتر ما این بین، باز هم شبیه لردز اف شدو ها.... تمرکز زیاد رو اهنگری در ابعاد اساطیری خدایانی...

گیم پلی بازی خوبه، خیلی خوشم اومد، این سیستم جهت دهی چهارگانه چپ راست سر پا، رو 4 دکمه کنترلر خیلی خوب نشسته، اوایل ممکنه به دلیلی عادت به R1 یا مربع، یکمی طول بکشه جا بیفته ولی فکر کنم نهایتا 1-2 فایت کافیه تا دست ادم بیاد کامل، پری خیلی خوب و لذت بخشه، کامبت ریواردینگ هست مثلا یک مکانیک پر کردن استامینا داره با دفاع کردن بعد از خالی شدن استامینا در لحظه پرفکت، تنوع خیلی خوبی هست در سبک گیم پلی های اکشن ادونچر، بازی خیلی زیاد یاداور تکامل گاد اف وار از هک ان اسلش به سبک نوین اکشن ادونچرش هست، اما هویت خاص خودش رو داره دوربین مثلا کمی متفاوته، تسلط رو محیط خیلی خوبه ولی طراحی مرحله من رو یاد گاو های جدید انداخت، طراحی محیط اما به شدت حالت فانتزی جادویی اساطیری باستانی اروپایی مدیول فانتزی داره و از این نظر به شدت یاداور کسلوینیا ها، قلعه هم هست تو بازی، شروع بازی قرار هست یک کویین احتمالا دارک و شر، رو از بین ببریم، کرکتر همراه جالبه، کلا طراحی کرکتر خوبه،

موومنت خیلی شبیه SpaceLords هست، مدل کرکتر انگار همونه فقط اینجا یک حالت غولپیکر پهلوان مانند داره (اسپیس لردز پهلوان هاش حالت کارتونی کشیده بودند، اینجا هم کارتونی هست اما یک مقدار طراحیش واقعی تر هم شده) بازی انگار چیزی هست که اگر اسپیس لردز نبود، میتونست سینگل پلیر اکشن ادونچر مرکوری استیم در نسل هشت باشه، برای همین گرافیک خیره کننده نیست، پرفرومنس و ارت و طراحی محیط واقعا عالیه، اما شگفت انگیز فک برانداز نیست، صرفا خیلی خوب هست، حالا باید بیشتر بازی کنم..


تا اینجا با انتظارات متوسط رو به بالا، صرفا با انتظارات طرفدارانه از یک بازی جدید مرکوری استیم استایل لردز اف شدو، میتونم بگم همه چی عالیه، تا اینجا نمره 9 میدم، ساندترک و طراحی محیط و کرکتر ها فوق العاده عالی، اتمسفر، داستان اشنای این سبک (میمونه روایت و پیچش هاش) گیم پلی خلاقانه در مدل اکشن ادونچر های میلی بیسد مدرن، طراحی مرحله نیمه خطی شاید در ادامه سند باکس خوب (ِیاداور گاو) ، رد پای سولز هم به شکل کمپ و استراحت دیده میشه، سیستم پیشرفت ولی تا اینجا بیشتر حالت کلاسیک اکشن ادونچر داره و احتمالا کمبو های زیادی در ادامه یاد بگیریم... تمرکز زیادی رو ساخت اسلحه وجود داره...

نهایتا بازی به شدت یاداور لردز اف شدو از همه چی از ارت تا موسیقی تا کرکتر ها تا داستان تا حتی گیم پلی که انگار مدل جدید و تکامل یافته همون هست، به نظرم با بازی خوبی طرف باشیم، احتمالا نهایتا مجموع نمره +85 خیلی زیاد شبیه لردز اف شدو.... برای من اگر تا انتها همین روند مثبت رو به پیشرفت رو حفظ کنه راحت 10 میگیره ازم...

اگر کسلوینیا، گاو های قدیم و جدید، دارک سایدرز، دوست داشتید، این بازی برای شماست....
در تایید حرفهای شما خودم هم دمو رو بازی کردم باید بگم بیشتر شبیه بازی blade of darkness 2001 هست که حتی اسم بازی هم شبیه همونه( احتمالا شما اون عنوان رو بازی نکردید). به قول یکی از دوستان که بالاتر گفته ادامه معنوی اون بازیه. اون بازی هم تقابل خیر و شر بود که باس اصلی آخر هم پرنس تاریکی بود و برای اینکه باس اصلی آخر می‌رسیدید باید مرحله آخر اصلی رو باز می‌کردید و برای اینکار باید ۶ لوح‌ رو که تو مراحل بازی بود و پیدا میکردی تا سلاح اصلی بازی که یک شمشیر مخصوص بود( اسمش یادم نیست الان) و نور خدایان وارد اون شمشیر میشد و قدرت خیلی زیادی بهش میداد و به دست میاوردبد... البته با توجه به اینکه هم اون بازی هم کستلوانیا لوردز آف شدو دارک فانتزی هستن و اون بازی قدیمی هم اعضای فعلی مرکوری ساختن کلا همه شبیه هم هستن و به شدت به دوستان پیشنهاد میکنم اگه از کستلوانیا خوششون اومده از این هم خوششون میاد.‌ و بازی رو تهیه کنن و حمایتی بشه از سازنده که بازیهای واقعا خوب و لذت بخشی ساخته تا الان.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or