Multi Platform Black Myth: Wukong

سازنده
Game Science
تاریخ انتشار
2024
ناشر
Game Science Interactive Technology
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
Ef12XT_U4AEVxgc.jpg
بازی Black Myth: Wu Kong معرفی شد. عنوانی بر اساس دنیای معروف میمون شاه و Journey To The West که توسط استودیوی چینی Game Science در دست ساخت هست. ژانر بازی Action RPG بوده و به صورت تک نفره دنبال میشود. این عنوان توسط موتور گرافیکی UE4 در حال ساخت بوده و برای کنسول ها و PC عرضه خواهد شد. هنوز تاریخ عرضه ای برای این عنوان در نظر گرفته نشده است.

آخرین اطلاعات از بازی:

◾ بازی در سبک سولزلایک و ساختاری نیمه‌ اوپن‌ورلد دارد
◾ سلاح اصلی بازی Golden Cudgel Staff است
◾ بازی سه حالت کمبت دارد:
Smash/Pillar/Thrust
◾ امکان ترکیب حرکات Light و Heavy Attack برای Combo زدن وجود دارد
◾ بازی دارای جادو و Spell است
◾ امکان تبدیل شدن به حیوان‌هایی همچون گرگ و ... وجود دارد
◾ ماموریت‌های فرعی شما را به سوی موجودات جدید و باس های مخفی میرساند
◾ ممکن است عنوان Black Myth Wukong دارای خریدهای درون‌ برنامه‌ای باشد!
◾ این عنوان در تابستان 2024 برای کنسول های نسل نهم و PC منتشر خواهد شد


🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
صفحه استیم بازی فعال شد
LINK

تصاویر گرفته شده از دمو
IMG_20230820_153840_760.jpg IMG_20230820_153839_924.jpg
IMG_20230820_153840_022.jpg IMG_20230820_153840_443.jpg
 
آخرین ویرایش:
دو سه تا
دوستان بازی چقدر سخته؟ سولز لایک طوره یا آدمی زادیه؟
سختیش غیر منطقی نیست ، کاملا پترن حرکتی باس ها و رفتار هاشون رو بشناسی اتفاقا خیلی هم لذت داره ، من خودم سولز باز نیستم ولی بشدت عاشق این شدم.
ولی احتمال داره با آپديت گزینه ای واسه سختی بازی بذارن.
 
خب یک چپتر و نیم پیش رفتم. بازی به این صورته که یک مسیر A تا B داریم که ما بین شون میانبر و فرعی هایی میخوره که یا توشون مینی باس پیدا میشن یا آیتم و npc و بعد منطقه جدید و مسیر جدید. لول دیزاین بازی در حد بضاعت استودیو قابل قبوله. از زیبایی محیط نگم براتون. ازون بازیاس که کارکتر رو ممکنه ببری یه گوشه وایسی فقط از سکوت و محیط لذت ببری. بخوام ملموس تر مثال بزنم، میتونم بگم مثلا فیلم های مشرق زمین رو تابحال دیدید؟ یا مثلا مستندی که فرهنگ مشرق زمین رو نشون بده. حتما جنگل های سر سبز و مجسمه های زیبا و معبدهای کوچیک و بزرگی که تو بطن طبیعت ساخته شدن نظرتون رو جلب کردن و پیش خودتون گفتید کاش میشد رفت اون جاها رو از نزدیک دید. حسی که بازی در طراحی محیط منتقل میکنه مثل همین مواقع هست.

رزولوشن بازی باید روش کار بشه. از لحاظ بصری خیلی بین پرفورمنس و کوالیتی تفاوت هست. امیدوارم یه فکری براش بکنن. یه جاهایی ترکیب افکت های بصری و مولفه های محیط چشم رو میزنن ولی همونطور که دوستان گفتن، اصلا این ایرادات جوری نیستن که جلوی تجربه لذت بخش تون رو بگیرن. کمبوهای بسیار متنوعی داره و خب تا به داج زدن و ترکیب کمبوها عادت کنیم طول میکشه. تنوع باس فایت ها بسیار خوب کار شده.

از لحاظ دشواری هم بخوام بگم که شما تو سولز بورن اگر ۱۰ بار سر یک باس میمردید، اینجا ۵ بار میمیرید. زور دشمنا توی باس فایت ها جمع میشه بیشترش. دشوار نیست ولی چالش برانگیزه قطعا.

تابحال یک نقطه ضعف اساسی دیدم. یک اینکه transition و گذار از چپتر یک به چپتر ۲ بسیار مبهم رخ داد. اتفاقی که بعد از اینتروی بازی و شروع اصلیش هم مشاهده میشه. سر یک secret boss هم این اتفاق افتاد و گیمر از لحاظ input به قدر کافی اقناع نمیشه که سر از lore و علل برخی دیالوگ ها و اتفاقاتی که میبینه در بیاره.

تا در ادامه چه پیش بیاد. تا اینجا بخوام نمره بدم ۸.۵ از ۱۰

آپدیت ۱: با پیشروی در چپتر دوم فهمیدم بحث رسیدن از نقطه A به B منتفیه. شما A تا Z در نظر بگیرید توصیف بهتریه :D

آپدیت نمره: ۹ از ۱۰ :D


کارکتر اصلی بازی از حق نگذریم اگرچه ساکته ولی خیلی گنگش بالاس. یعنی یه چیز ابتدای بازی نشون دادن بعدش سیر تکامل رو پله پله سپردن به گیمر. صرفا یه چیز سمبل نکردن که اقتباس خشک و خالی باشه. ازش با لفظ Destined One نام برده میشه در lore.. .برام جالبه چقدر کارکترهای فرعی رو هم خوب در آوردن.

با بازیه نجیب و محترمی مواجهیم جماعت گیمر. حمایت کنید ازش. تو مدیوم رسانه و گیم تعداد بازیایی که جلوی ترندهای روز سر خم نکنن زیاد نیستن. این بازی اگر واسه چین نمی بود چه بسا این حجم جمعیت و فروش پشتش نمیومد و سریع بایکوت میشد. اینجا زور رسانه به جمهوری خلق چین :D نرسیده ولی خب اگر میرسید هم جبهه ی حق سمت همین بازیه. همینا هم نباشن، گیمینگ رو آب میبره هرچند تا الانم در حال دست و پا زدنه.
 
یعنی اینا با چپتر سوم اوج سینماتوگرافی رو به رخ کشیدن ! من انتظار داشتم رفته رفته یه کم از حالت اوج فاصله بگیرن ولی ظاهرا اصلا نمیخوان که اینطوری باشه و هی دارم سوپرایز میشم. عجب کات سینایی. نداشتن مپ واسه این بازی جز بهترین تصمیمایی بوده که گرفتن. اتفاقی یه کوئستی رو شروع کردم ادامه دادم و وقتی تموم شد پشمی واسم نمونده بود. بازی پر از سوپرایزه و این سوپرایزا یه حسی بهتون میده که میگید به به بالاخره نسل نهم داره شروع میشه.
تو این نسل تنها بازی ای که اینجوری منو میخکوب کرده بود و واقعا دوست نداشتم تموم بشه ریترنال بود که حالا ووکانگ هم همین حس رو داره بهم القا میکنه.
 
خوب شد این دو صفحه چندتا از دوستان اومدن چندتا نقد منصفانه و دقیق از بازی گذاشتن ، وگرنه تا دیروز هرکی بدون اطلاع قبلی میامد تو تاپیک فکر میکرد انگار متای بازی قرمز شده 🤣
...
من که چپتر ۲ ام ولی دوستان الان دارن از چپتر ۳ تعریف میکنن یاد اون منتقده افتادم میگفت بازی از چپتر ۲ به بعد غیرقابل بازی میشه😑
.
هرچقدر میریم‌ جلو بیشتر به چرت و پرت بودن اونا پی میبریم.
 
  • Like
Reactions: trainer
من متاسفانه هنوز بازیش نکردم و به قول این دوست بالاییمون ای کاش بازی نسخه فیزیکی هم داشت تنها نقصش همینه ظاهرا😁. منتها به شدت خوشحالم که فروش عالیه بازی و بازخورد شدیدا مثبت گیمرها یک تو دهنی محکم زد به این منتقدهای خود فروخته آشغال که برای یک نظریه چرت و پرت کل هنر و تلاش یک مشت آدم زحمتکش نابغه رو زیر پاشون گذاشتن. واقعا از بابت موفقیت بازی شدیدا خوشحالم
 
10 میلیون نسخه از بازی تا الان فروش رفته که 8 میلیون نسخه مربوط به pc و بقیه ps بوده
اولا این بازی شایستگی فروش حتی چند برابر اینو داره بخاطر عالی بودن و همکاری نکردن سازندش با...
دوم اینکه مقایسه کنید با بازی concord شرکت سونی که اندازه بازی های فری اندروید هم پلیر نداره
این نشون دهنده اینکه اکثر گیمرا طرفدار بازی های داستانی ای هستن که با عشق ساخته شدن
نه همچین اشغال هایی که با همکاری sweet baby و... ساخته شدن
___
همون موقع که تریلر جالب این بازی که دیسکش رو میزاشت داخل pc و تاریخ انتشار اعلام کرد رو دیدم فهمیدم با عشق ساخته شده
 
دوستان بازی چقدر سخته؟ سولز لایک طوره یا آدمی زادیه؟
راستش برای من بازی اون قاعده‌مندی و مهارت محور بودن سولزلایکای فرام رو نداره. مثلا احساس می‌کنم این سیستم داجش گاها بگیر نگیر داره. یا انیمیشنای اتک گاها زیادی طولانی میشکن و کنترل کرکتر یکم از دست خارج میشه. ذات بازی تا حد زیادی از سولزلایکا آسونتره اما به نظرم کلا یکم این هر از گاهی خیلی ریسپانسیو نبودنش به جای چالش، کلافه کننده میشه. از نظر گرایندو اینا هم اصلا مثل سولزلایکا نیست که تو شروع یه سیب‌زمینیو کنترل کنی و رفته رفته آدمیزادی شه. از این نظر بیشتر شبیه GOW ئه.
 
بچه های PC باز :

سایه ها و کیفیت تصویر با این فایل که براتون میزارم خیلی بهتر میشه اصلا رنگ بندی و کیفیت واقعا سینمایی میشه , ماتی زیاد هم از بین میره

راهنمای نصب :

برید داخل این مسیر
SteamLibrary\steamapps\common\BlackMythWukong\b1\Content\Paks
بعد یه پوشه خودتون درست کنید و اسیمشو بزارید :

~mods

دقیقا همینو کپی کنید. فایلی که پیوست کردم رو داخل این پوشه بریزید
روی بازیتون توی استیم راست کلیک کنید و توی launch option این متن رو بنویسید و اکی رو بزنید.

-fileopenlog
 

Attachments

آخرین ویرایش:
قشنگ چپتر ٣ حدود ٦-٧ ساعت تايم ميبره.
فوق العاده بود فوق العاده.
چه كات سين قشنگى هم داشت اخرش.
چپتر ٤ هم خوب شروع شده ولى ديگه امروز كار و زندگى داريم احتمالا نرسم بشينم پاش زياد ميره تا تعطيلى فردا :D
 
دوستان بازی چقدر سخته؟ سولز لایک طوره یا آدمی زادیه؟
ماکان باید حوصله خرج بدی چند بار شهید بشی قلق باس دستت بیاد بعد میزنیش :D

پ.ن: این بازی منو یاد باس راشای FFXVI میندازه با این تفاوت که اونا در عین حالی که حماسی بودن هیچ چالشی نداشتن ولی این برعکس اوناست.

بازی تو سبک سولز هست ؟
و باس فایت هاش ؟

نه سولز نیست.
ولی باساش چالش برانگیز هستن.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Cloud Strife
خدایی بد شانس تر از من نیست الان که چپتر 4 هستم تمام باس های مخفی و غیر مخفی را زدم به جز یدونه تو چپتر اول که اونم چون یه کوئست جلوتر را انجام دادم ناپدید شده دیگه نمیشه زدش حالا مشکل کجاست این بابا یه قابلیتی بهت میده که باعث میشه یه ایتم تو چپتر دو بگیری که با اون ایتم چندتا باس مخفی باز میشه (از جمله اون ابشاری که یکی از بچه ها اشاره کرد بهش) حالا تر زده شد تو تروفی گرفتن البته اونجور که بوش میاد برای پلات باید 2 بار بازی را رفت.
یه نقدی یک هفته قبل انتشار بازی لیک شده بود نوشته بود برای 100 درصد کردن بازی 90 ساعت لازمه فکر میکردیم فیکه اما نه کاملا حقیقت داره :D
 
  • Like
Reactions: AM!R and reza8
ماکان باید حوصله خرج بدی چند بار شهید بشی قلق باس دستت بیاد بعد میزنیش :D

پ.ن: این بازی منو یاد باس راشای FFXVI میندازه با این تفاوت که اونا در عین حالی که حماسی بودن هیچ چالشی نداشتن ولی این برعکس اوناست.
بازی تو سبک سولز هست ؟
و باس فایت هاش ؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or