BioShock for PC

27190379220070427000247.jpg


هنوز چند ساعتي از جان سالم به در بردن از آن حادثه هولناك نگذشته است كه شما خود را زنده، اما در موقعيتي نچندان بهتر و در اعماق اقيانوس ميابيد. در ميان صداي ريزش قطرات آب كه از لابه لاي ديوارها و سقف به زمين مي ريزد و وجود شهري در زير آب را به شما ياد آوري مي كند، صداي قدم هاي موجود غول پيكري نيز به گوش ميرسد. چند لحظه بعد هيبتي عظيم در آستانه در آشكار مي شود و اسلحه عجيب خود را در هوا به حالت تهديد آميزي به حركت در مي آورد و با ايجاد صداهاي نامفهومي به شما ميفهماند كه بهتر است چند قدمي عقب تر بايستيد. پس از چند لحظه كه هيولا از بي خطر بودن اتاق اطمينان حاصل كرد، دخترك كوچكي را با چشمان نارنجي مي بينيد كه آرام آرام از پشت او بيرون مي آيد و به سمت جسد بي جان بر روي زمين پيش مي رود. همانطور كه دخترك سرنگ بزرگي را در جسد متعفن فرو مي كند، ذهن شما نيز به بررسي موقعيت هاي بعدي مشغول است. مي توانيد اتفافات رخ داده در چند لحظه اخير را فراموش كنيد و به آرامي از راهي كه وارد شده ايد اتاق را ترك كنيد و مواجهه با اين دو موجودي كه تا ساعاتي پيش حتي نمي توانستيد در روياهايتان تصورشان را بكنيد، را تا موقعيت بعدي به تاخير بيندازيد، يا ...
با نگاهي دوباره به دخترك و محافظ ظاهرا غير قابل عبور او دستتان را به آرامي تا به روي ماشه بالا مي آوريد. ثانيه ها سپري مي شوند و حالا دخترك در حال خارج كردن سرنگ است. انگشت شما بازهم بر روي ماشه مردد مي ماند ... آيا ارزشش را خواهد داشت؟ شايد مرگ سرانجام اين تصميم گيري عجولانه باشد ... اما با فشار ماشه و آغاز اين مبارزه خواهيد توانست دوباره به نفس كشيدنتان ادامه دهيد. و به احتمال زياد با كمي خوش شانسي بتوانيد از دست حمله بعدي هيولا جان سالم به در ببريد و به ماده موجود در سرنگ دست يابيد. پس چرا منتظريد؟

169817253820070426234807.jpg


بازي Bioshock در اواخر سال 2004 با چند طرح (Artwork) نسبتا ساده، اما جالب به دنياي بازي هاي ويدئويي معرفي شد (طرح ها در اين عكس ها موجود نيست). استوديوي Irrational Games مدت زيادي پس از معرفي اوليه بازي سكوت كرد و سرانجام در يكي از شماره هاي اوليه سال 2006 مجله Game Informer بازي در دست ساخت خود را معرفي كرد. Irrational تا به حال بازي هايي چون Freedom Force، SWAT 4 و Tribes: Vengeance را تهيه كرده است و بيشتر اعضاي آن از استوديوي Looking Glass‌ به آن پيوسته اند. Looking Glass استوديويي است كه بازي System Shock در آن تهيه شده است. بازيي كه آن را تركيبي از FPS و RPG‌ دانسته اند و Bioshock نيز از سبكي مشابه آن پيروي مي كند.

28651615120070426235002.jpg


بازي در سال هاي ابتدايي دهه 60 رخ مي دهد. جايي در ميانه آبها، كه شما خود را در حال غرق شدن مي بينيد. پس از چند لحظه و با تلاش فراوان خود را به سطح آب مي رسانيد و با جسد هاي شناور بر روي آب و قطعات هواپيماي سقوط كرده اي مواجه مي شويد. هيچ
Cutscene يا نمايشي در آغاز بازي وجود ندارد تا سقوط هواپيما يا وقايع قبل از آن را براي شما شرح دهد. مطمئنا پس از بازيابي حواس خود اولين هدف شما زنده ماندن در اين شرايط دشوار خواهد بود. در پهناي افق به دنبال ساحل يا خشكي اي خواهيد گشت. اما نه در دور دست ها بلكه در وسط اقيانوس شيئي توجه شما را به خود جلب مي كند. نوري در ميانه آب ها ديده مي شود. شما خود را به نزديكي نور مي رسانيد و با سازه اي عجيب روبرو مي شويد كه نردباني بر روي آن قرار دارد كه به اين سازه وارد مي شود. شما از نردبان پايين مي رويد و با جسد بي جاني روبرو مي شويد. جسد را كنار مي زنيد و وارد وسيله زير دريايي مي شويد. با اين وسيله در آب هاي ناشناخته پايين مي رويد و در نزديكي بستر اقيانوس نور و ساختمان هاي شهري زير آبي را مي بينيد. وقتي كه وسيله زير دريايي در محل خود متوقف شد، از آن خارج مي شويد و پا به شهري مي گذاريد كه به نظر مي رسد، زمان در آن متوقف شده است. شهري با ظاهر منحصر به فرد كه در اثر نبرد و گذشت زمان و ورود آب از ديوارهاي شيشه اي آن ويران شده است. به Rapture خوش آمديد!

112427326920070427004559.jpg


بازي همچون System Shock سبكي FPS دارد و همانطور كه گفته شد در شهري زير آبي به نام Rapture اتفاق مي افتد. Rapture در اواسط دهه 40 ميلادي توسط Andrew Ryan پي ريزي شد. رايان، رپچور را محلي براي نوابغ در نظر گرفته بود تا بتواند آن ها را از بحبوحه جنگ جهاني دوم دور سازد و محلي امن براي شكوفايي استعدادهاي آن ها پديد آورد. هنرمندان و دانشمندان اجازه داشتند بدون هيچ محدوديتي به كارهاي خود بپردازند. همه چيز به خوبي پيش مي رفت تا زماني كه دانشمندي به نام Tenenbaum توانست ماده اي تحت عنوان Adam‌ را كشف نمايد. Adam از نوعي حلزون دريايي به دست مي آمد و با تبديل آن به Plasmidها مي توانستند از آن براي درمان بيماري ها و مهمتر از آن، بهبود عملكرد انسان ها استفاده كنند. انسان هايي قوي تر از همه نظر. كاهش اين ماده ارزشمند باعث پديد آمدن جنگ داخلي در رپچور شد. مصرف اين ماده باعث شده بود مردمان رپچور بسيار خشن تر، قوي تر و خطرناك تر از انسان هاي عادي باشند و تاثيرات جانبي اين ماده باعث شده بود كه ظاهر آن ها تغيير شكل دهد و تبديل به موجوداتي جهش يافته شوند. اين وضعيت، افراد موجود در رپچور را به دو دسته تقسيم كرده بود. دسته اول افرادي بودند كه تبديل به موجوداتي كاملا غير عادي شده بودند و تحت فرمان رايان بودند و دسته دوم افرادي بودند كه در مخفي گاه هاي خود پنهان شده بودند و به دنبال راه فراري براي خلاصي از اين شهر مي گشتند.

82712619020070426235119.jpg


اين وضعيت و كمبود Adam باعث شده بود كه محيط شهر بسيار خطرناك و نا امن شود. در رپچور جديد، موجودات دختر بچه مانندي به نام Little Sisters به همراه محافظانشان (Big Daddy ها) مامور جمع آوري و بازيافت Adamها از بدن اجساد موجود در سطح شهر شده بودند. در دنياي جديد پس از كشف Adam اين ماده بعنوان طلايي ارزشمند بود كه با آن هر كس مي توانست قدرت هاي خارق العاده اي پيدا كند يا بيماري هاي خودش را از بين ببرد.
Plasmidهاي به دست آمده قدرت هاي مختلفي را به مصرف كننده هاي خود مي دهند (كه يكيشان شخصيت شما در بازي باشد). مثلا Enrage شما را قادر مي سازد كه موجودات را به جان يكديگر بيندازيد، طوري كه يكديگر را دشمن هم بدانند. يا با استفاده از Cryo-Field قادر خواهيد بود كه دشمن خود را به يك مجسمه يخي تبديل كنيد.
Bioshock را مي توان اولين بازي اي دانست كه گيم پلي از جنس نسل بعد را (حداقل در حرف) معرفي كرد و طي اين مدت توانسته با طرح هاي فوق العاده خود از يك شهر زير آبي توجه بسياري را به خود جلب سازد.


بازي در 21 آگوست 2007 براي Xbox 360 و PC عرضه خواهد شد. در كنفرانس X06 مايكروسافت آقاي پيتر مور صحبت از اختصاصي بودن اين بازي براي اين دو سيستم كردند. اما طبق شواهد و گفته هايي كه تا به حال شده به نظر ميرسه كه بازي براي مدت مشخصي اختصاصي باشه و بعدا براي PS3 هم عرضه بشه.

در اين تاپيك هم اميدوارم تا زمان عرضه بازي، با كمك ديگر علاقمندان به اين بازي مجموعه مطالبي جمع آوري كنيم. مطلب بالا تنها مقدمه اي از بازي مورد نظر بود كه فكر مي كنم براي آشنايي اوليه با بازي كافي بوده باشه.
لطفا از زدن پست هاي بي مورد پرهيز كنيد تا بتونيم حجم تاپيك را تا عرضه بازي (چهار ماه ديگر) در كمترين حد خود نگه داريم.

با تشكر از همه براي همكاري هاي آيندشون ... :cool:
 
آخرین ویرایش:

MANIX

کاربر سایت
May 18, 2007
2,500
نام
حميدرضا
كمك من تو اون مرحله كه به دفتر andrew ryaneميري گير كردم همونجا كه مي ري تو دفتر همه جا تاريكه andrewميگه ميخواد raptureرو نابود كنه آژيرها به صدا در مياد اون وقت بايد برم اون رو بكشم ولي پنلي كه اون تو اونجا خرابه برا همين در باز نميشه همجه هي ميلرزه و آژير ميزنه كمك.
كمك كنيد ديگه.
پرديسم شد شركت آخه من يك مدت ازش ميخريدم حالم به هم خورد وست رو بگير حالشو ببر.
 

HL2-GF

کاربر سایت
Apr 5, 2006
7,279
نام
نیما
اقا یکی کمک کنه وقتی بازی رو اجرا میکنم خیلی کند اجرا میشه یعنی منو هاش و تنظیمات گرافیک بعد از 30 ثانیه بالا میاد و موقع لود بازی هم گیر میکنه من نسبتا سیستمم خوبه نمیدونم ایراد از چیه
ram : 2 gig ddr2 800
gerafic : 8800 gts
cpu : 6400 core 2 due
main : aw9d - max
لطفا بچه ها یکی کمک کنه در ضمن من اون پچ vcredist vرو نصب کردم اما بازم کنده:((
 

GodFather

کاربر سایت
Jun 29, 2006
2,052
نام
امیرحسین
اقا یکی کمک کنه وقتی بازی رو اجرا میکنم خیلی کند اجرا میشه یعنی منو هاش و تنظیمات گرافیک بعد از 30 ثانیه بالا میاد و موقع لود بازی هم گیر میکنه من نسبتا سیستمم خوبه نمیدونم ایراد از چیه
ram : 2 gig ddr2 800
gerafic : 8800 gts
cpu : 6400 core 2 due
main : aw9d - max
لطفا بچه ها یکی کمک کنه در ضمن من اون پچ vcredist vرو نصب کردم اما بازم کنده:((

عزیزم شما به نظرت میاد سیستم خوبی داری سیستم جناب عالی خداست با این سیستم میتونی روی آخرین تنظیمات بازی کنی ویندوزت را عوض کن و یک درایور که با کارتت مچ باشه بنداز روش در ضمن اگر از ویستا استفاده میکنی به نظرم بزار xp نصب کن یا دوتا ویندوز نصب کن ولی در کل من نمیدونم این چه تبی هست که بین مردم ایران افتاده که عشق ویستا شدن البته اگر ویندوزت xp هست به طور حتم با تعویض ویندوز باید حل بشه
 

farhadfarsani

کاربر سایت
Sep 9, 2007
2
moshkele seda dararam too bazii!!!
bad az inke neshoon miide too havapeymaii manzooram az lahzeeii ke too ab mioftii dige sedaaye baazi ghat miishe, shiikar konam ?????????????????
?????????????????????
kasii nist ke jaavaab bede ??
HELLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO !!!!!!!!!!!!
?????
لطفآ فارسی بنویسین.
 
Last edited by a moderator:

smsh56

کاربر سایت
Mar 18, 2007
27
باید از ویندوز Xp استفاده کنی و دو تا فایل تو سایت شرکت سرزمین هست اونا رو دانلود کن مشکلت بر طرف میشه اگه بتونی درایور کارت گرافیکت رو هم آپدیت کنی بهتره
 

beh1382

کاربر سایت
Nov 27, 2006
795
نام
behrooz
بازی موقع لود شدن یا اجرا شدن دائما crash میکنه چه جوری مشکل حل کنم ضمنا من روی ویستا نصب کردم:(:(
بازی روی xp sp1 نصب میشه؟
 

Punish3r

کاربر سایت
Feb 6, 2007
914
نام
JaVaD-Jey-Jey
بازی موقع لود شدن یا اجرا شدن دائما crash میکنه چه جوری مشکل حل کنم ضمنا من روی ویستا نصب کردم:(:(
بازی روی xp sp1 نصب میشه؟
سيستمت اگه ضعيفه تنظيمات رو بذار رو Low !! رو ويستا بازي كمي مشكل ساز هست !! با XP SP2 بهتر اجرا ميشه !!
 

Imannnn

کاربر سایت
Apr 10, 2006
23
با سلام
دوستان لطف کنن من رو هم راهنمایی کنن ثواب داره
با سیستم :
پنتیوم 4 اینتل- 3200
کارت گرافیکی GS7300 - nVIDIA- 512 mb -PCI EXPRESS
RAM : 2 gig

این بازی رو تا چه حد میتونم روون اجرا کنم و نیاز به پایین آوردن رزولوشن یا خاموش کردن گزینه های گرافیکی تا چه حدی داره (کدوم گزینه ها؟!) که تاثیر زیادی در کیفیت بازی نذاره و حدودا چه تعداد فریم/ثانیه میتونم بگیرم ؟
اصلا با این مشخصات (بویژه با این کارت گرافیکی متوسط) میتونم از این بازی لذت ببرم یا فعلا از خریدش منصرف شم؟
کیفیت و تعداد فریم......


ممنون میشم اگه پاسخ بدید
 

MANIX

کاربر سایت
May 18, 2007
2,500
نام
حميدرضا
كمكككككككككككككككككككككككككككككككككك.
يكي كمك كنه من تو اون مرحله olympus heigntsگير كردم همونجا كه بايد codeيك در رو بزني كد در رو بلد نيستم يكي كمك كنه.مرحله بعد اينكه رايان رو ميكشيه.
 

ChaosTheory

مدیر سابق
کاربر سایت
Sep 23, 2005
775
نام
آرشام.ج
كمككككككككككككككككككككككك ككككككككككك.
يكي كمك كنه من تو اون مرحله olympus heigntsگير كردم همونجا كه بايد codeيك در رو بزني كد در رو بلد نيستم يكي كمك كنه.مرحله بعد اينكه رايان رو ميكشيه.

منظورت از در , آسانسور هست؟
اگه اشتباه نکنم کدش رو از یکی از Audio Diary ها به اسم paparazzi پیدا میکنی...
 

Punish3r

کاربر سایت
Feb 6, 2007
914
نام
JaVaD-Jey-Jey
با سلام
دوستان لطف کنن من رو هم راهنمایی کنن ثواب داره
با سیستم :
پنتیوم 4 اینتل- 3200
کارت گرافیکی GS7300 - nVIDIA- 512 mb -PCI EXPRESS
RAM : 2 gig

این بازی رو تا چه حد میتونم روون اجرا کنم و نیاز به پایین آوردن رزولوشن یا خاموش کردن گزینه های گرافیکی تا چه حدی داره (کدوم گزینه ها؟!) که تاثیر زیادی در کیفیت بازی نذاره و حدودا چه تعداد فریم/ثانیه میتونم بگیرم ؟
اصلا با این مشخصات (بویژه با این کارت گرافیکی متوسط) میتونم از این بازی لذت ببرم یا فعلا از خریدش منصرف شم؟
کیفیت و تعداد فریم......


ممنون میشم اگه پاسخ بدید
سيستمت خوبه ميتوني با رزلوشن 1024*768 بازي كني با فريم ثابت 30 و تمامي تنظيمات رو High !!
دوست من با 1GB رم CPU intel 2000 و GeForce 6600 GT با تنظيمات High تونسته 30 فريم بگيره !!!:eek:

كلا BioShock بازي رووني هست حتي در سيستم هاي متوسط !!
يكي كمك كنه من تو اون مرحله olympus heigntsگير كردم همونجا كه بايد codeيك در رو بزني كد در رو بلد نيستم يكي كمك كنه.مرحله بعد اينكه رايان رو ميكشيه.
اگه كد آسانسور ميخواي : 5744 هست !!
 
آخرین ویرایش:

Behzadr

کاربر سایت
Sep 23, 2005
2,706
سلام
من نمی دونم چرا اینقدر تو این بازی گیر می کنم
جایی که من هستم بعد از اینکه وارد یه دالان میشم که دو طرفه هست(رو در و دیوار با نیزه و طناب فلش گذاری شده) وارد دالان ها شدم که بالای درها هم شماره داره
وقتی برگشتم در بسته بود و اون طرف در هم دائم بیگ ددی ها در حال رفت و آمد هستن ولی هر کاری می کنم در باز نمی شه
خیلی هم برگشتم داخل دو تا دالان ولی راهی نبود که ادامه بدم..
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر