بالاخره ACT 1 رو به هرجون کندنی بود تموم کردم . دوستان شما مطمئن هستید 3 تا 4 ساعته بازی رو تموم کردید آخه برای من هر استیچ حدود 30 تا 35 دقیقه طول کشید .اولین استیج توربو بایک که قربونش برم شد یک ساعت و ربع...! این یعنی به نظرتون من یک نوبم...!!
تا به اینجایی کار به عنوان یک فن پیر و فرتوت! همینکه عمرم به دنیا بود و ادامه بازی رو دیدم راضیم ،ولی انتظاراتم بیشتر بود.
یک جمله توی نقد بازی سنتر که درود خدا بر منتقد او باد!! خیلی خیلی زیبا و بجا بود اینکه بازی سعی داره از گذشته خودش فرار کنه...
چیزی که شاید می تونست به عنوان دست آویزی برای موفقیت بازی استفاده بشه..! ?
از تغییر داستان و دارک کویین و حذف دشمنان و ویلین های آشنا بگیر تا حذف مرحله پایین رفتن بوسیله طناب... واقعا چرا از شخصیت های منفی قدیمی هیچ خری رو نیاوردن، حتی توی طراحی دشمن ها هم این موضوع صدق میکنه مثلا یک موجود بابالنگ درازی بود که وقتی از هم می پوکید یکی از لنگ هاش رو میشد برداشت و به عنوان چوب دست استفاده کرد ...گفتم چوب یادم اومد چرا هیچی رو زمین نیست برداریم بزنیم تو سر ارازل...?
اکت اول به پیروی از سنت حسنه بکار گرفته شده در نسخ قدیمی قسمت های Beat em Up بیشتری داره، دوستان اگه شماره های قدیمی رو بازی کرده باشند بخاطر دارند که همیشه اوایل بیشتر مبارزه داشتید و از نیمه بازی به بعد مبارزه به حاشیه می رفت و مراحل پلتفرمر وتعقیب و گریز و ریس و فضاپیما سواری می اومد وسط ..که هیچ موقع مورد پسند خودم نبوده ولی گویا در این نسخه هم این موضوع رعایت شده...
پس اگه بخوام یخورده در مورد این قسمت نسخه جدید اظهار فضل کنم باید بگم :?
درگیری های بازی واقعا خوب شروع شد ،مرحله اول و 3 مرتبه رویاریی با اون باس عزیزتر از جان که دیگه بین ما نیست ! هایپم رو برای ادامه کار برد بالا. ولی در ادامه به دلیل طراحی مرحله بود یا عدم تنوع دشمن ها یا حرکات شخصیت های اصلی، مبارزات برام خسته کننده شد...
البته این رو بگم من روی درجه هارد بازی میکنم و روی این درجه سختی دشمن ها پوست کرگدن دارند و جون خر و به طور کلی نمیرند...
در نتیجه مراحل خیلی طولانی میشه و همونطور هم که احتمالا تا حالا تجربه کردید تنوع و چینش دشمن ها در هر مرحله هم تنوع بالایی نداره ، فقط دوربین شما رو متوقف میکنه و از چهار طرف موجودات بی سر و ته ظاهر میشند..حالا شما فرض کنید 30 دقیقه باید یک کار رو مدام تکرار کنید ..
البته اینایی که گفتم مشکل بازی نیستا !! مشکل آدم ابلهی هست که همون اول از سر گنده گویی (می دونم معنی نداره ولی اون یکی کلمه رو نمیشه گفت بی تربیتا..!?) میره درجه سختی گنده تر از دهنش برمیداره...!!
سیستم کومبو هم در مقابل سیستم کمبو و امتیازدهی کاربردی که Streets of rage 4 معرفی کرد که به بویژه برروی درجه های سختی بالا جایگاه خودش رو پیدا میکرد ، حرفی برای گفتن نداره و صرفا یک عدد شماره..!?
بنظرم اینجا اگه از امکان آپگرید حرکات یا حتی خرید Morph Attack های جدید و جایگزینی اونها استفاده می کردند خیلی ایجاد تنوع میکرد. فکر نمی کنم طراحی و کشیدن چندتا حرکت جدید یا حتی استفاده ازحرکت های قدیمی اینقدر سخت بوده باشه...
البته همونطور که باز هم توی نقد بازیسنتر که برای بار دوم درود خدا بر منتقد او باد!! هم اومده بتل تودز هیچ موقع Beat em up صرف نبوده و همون موقع اش هم توی مبارزات 4 به 1 از رقبا عقب بود...!! ولی دو تا باس فایت واقعا خیلی خوب بود ، دستشون درد نکنه...!?
این که قسمت های QTE یا سنگ کاغذ قیچی یک استیج جدا باشه هم خیلی مسخره است .میتونست بین همون مراحل بزن بزن به عنوان مینی گیم قرار بگیره..
آقا اجازه بدید درمورد قسمت موتور سواری من یک اعترافی بکنم..?
اینجانب به همه یک معذرت خواهی بدهکارم ! من به گمونم تغییر زاویه دوربین از دو بعدی به سه بعدی باعث راحت تر شدن این قسمت شده ، ولی دیدم که نشده و پوزش می خوام به خاطر ارائه فرضیه غلط . اشتباه کردم ، بیجا کردم ، غلط کردم، اصلا شما اسم بزارید روش من بخورم...!!??
داخل بازی با هدف برخورد نکردن با حتی یک دیوار ،نیت کردم و قامت بستم و همینطور با تصمیم به رانندگی خطرناک و کشیدن لایی های دردناک , سعی در پاسخگویی به کرم های ریز درونم کردم ، خیر سرم می خواستم اسکورم بزنه بالا !
تهش از یک جایی به بعد بی خیال این خود انگولگی مرض گونه شدم ! و مثل آدم مرحله ام رو تموم کردم. شد یک ساعت و 15 دقیقه...
فکر کنم بیشتر از 150 بار رفتم تو تیر چراغ برق...شما نکنید این کارا رو ،بخدا آخر عاقبت نداره...?
در آخر توجه شما رو جلب میکنم به یک مقایسه کوچولو بین المتایی آخرین نسخه از بازی رقبای قدیمی , می تونید نتیجه این رقابت چهارجانبه رو که در غیاب حریفان قدری چون TMNT ، Golden Axe و Final Fight صورت گرفته ، مشاهده کنید و در مورد جایگاه واقعی Battletoads جدید قدری بیاندیشید...!!