رفقا سلام / امیدوارم روزهای پیش روتون رو به خوبی سپری کنید . چون فقط و فقط 8 روز مونده تا دسترسی زودهنگام گیـــــــــــــــــــــــم!!

مطمئنا همگی کلی از اطلاعات بخش پرتال رو تا الان خوندین و تحلیل هارو دیدید . باز هم مثل همیشه Jackfrag دوست داشتنی ویدئوی نسبتا کامل رو تو چنلش به اشتراک گذاشته که پائین براتون میزارم . توضیحات برای این بازه زمانی کاملا کافیه :
اما اگر میخواین بیشتر بدونین /ادامه مطلبم رو از دست ندید :
همونطور که جک اواخر ویدئوش اشاره میکنه / مد پرتال همچنان احتیاج به پالیش شدن و گسترش داره که توسعه دهندگان بازی راجب بهش قبلا صحبت کردن / مثلا یادمه در یک مصاحبه ی , زمانی که مد پرتال معرفی شد / تیم ریپل افکت (اون سرپرستی که داشت) خیلی تاکید داشت بگه که ما بی نهایت داریم تلاش میکنیم تا بخش ادیتور رو به ساده ترین حالت خودش برسونیم . تا برای تمام کاربرها کار کدن باهاش سخت نباشه . مثلا ما اون زمان چیزی از عکس هایی که چند پست بالاتر آپلود کردم ندیده بودیم و همه ی اینها به تازگی ساخته شده . همونطور که قول دادن محیط اصلی ادیتور رو به حالت ساده تری برای کاربرها در آوردن که قابل فهم تر باشه / مثلا کاستوم کردن یک گیزنه نهایتا ختم به On / Off یا یک مقدار خاصی بشه .
در همین راستا , هنوز که هنوزه خیلی از بخش های خفن تر کاستوم کردن سرور / پشت محیط ادیتور اصلی جا موندن! مثلا من جائی خوندم که برای ساخت سرور در مد های TDM و Free For ALL حتما باید به محیط اصلی ادیتور برید تا بتونید گان های فکشن هارو عوض کنید! بزارید پائین یک مثالی بزنم / بعد کامل توضیح میدم :
در عکس بالا محیط اصلی ادیتور رو می بینید که به مراتب کار باهاش سخت تر از محیط ادیتور پائینه
محیط بالا , محیط اصلی ادیتور هستش
محیط پائین , محیطی که ریپل افکت طراحی کرده برای کاربرهای عادی تر / تا بتونن با چندتا کلیک ساده تر کارشون رو انجام بدن
این رو هم اضافی کنم / ریپل افکت تایید کرده که با گذشت زمان بیشتر روی این محیط و ساده سازی ابزارها کار خواهد کرد
+ حتی تو محیط اصلی ادیتور / کلی راهنما برای تک تک فرمان ها وجود دارن / فقط کافیه روی یک گزینه کلیک کنید تا راهنماش بر روی صفحه ی شما ایجاد بشه (عکس پائین)
++ در مُد پرتال هیچ گونه محدودیتی (تقریبا / توضیح میدم پائین تر) وجود نداره / شما میتونید نبردهای کاملا نا برابر رو طراحی کنید / اما بازی , طراحی شمارو مورد سنجش قرار میده و روش برچسب های خاصی رو میزنه
مثلا برچست عدم بالانس بودن تیم ها! یا برچسب عدم بالانس گان ها! اینها هم برای ادیتور میتونن راهنما باشن که به کدوم سمت داره پیش میره / هم برای کاربرهایی که میخوان این سرور رو برای مقصد بازیشون انتخاب کنن
دیگه فکر نمیکنم احتیاج باشه از بزرگی و هیجان انگیز بودن مُد پرتال چیزی بگم ( خیلی این چند وقته صحبت کردم ازش) اما بریم سراغ یک سری ضعف ها که من تو این چند ساعت دیدم و بهشون کمتر اشاره شده :
1 - یکی از موارد مهمی که وجود داره اینه که هر شخص میتونه به پشتوانه کامیونیتی خودش / دوستانش رو به سرورش دعوت کنه و با هم به رقابت بپردازن / مثلا کد سرورش رو در ردیت یا دیسکورد پخش کنه , اینطوری دوستانی که به اون کد دسترسی دارن به سادگی میتونن جوین اون بازی بشن / اما اینجا ما باید از کجا بفهمیم که همچین جامعه یا سروری وجود داره ؟ مائی که مثلا نهایت 4 تا دوست و رفیق داریم ؟
من جائی ندیدم که اشاره مستقیم به سرور بروزر برای این مُدها وجود داشته باشه! یعنی دیدم تو ردیت چند نفر گفتن داره ها! اما منبع رسمی ای وجود نداشت + فرض رو بر این میگیریم که سرور بروزر هم وجود داشت . اون فرد تشکیل دهنده این سرور از شما خوشش نیومد! نمیدونم پینگتون بالا بود!(شک ندارم این مشکل رو ما ایرانی ها خواهیم داشت) یا استایل بازی جوری بود که یه گوشه کمپ میکرد و .... . چون قابلیت بَن در این سرورها توسط ادمین وجود داره . اون فرد کجا میتونه به بازی کردن بپردازه وقتی برای همیشه از اون سرور بن شده باشه ؟! چطور میتونه مثلا دوباره کامیونیتی خاصی رو پیدا کنه که 128 پلیر فعال درش حضور داشته باشن ؟ این خیلی مشخص نیست که وقتی بازی پولی هستش و چند بخش متنوع داره! خیلی کم پیش میاد سرورها با استقبال بالایی روبرو بشن ؟ یا جک تو ویدئوی که بالا گذاشتم مثال جالبی میزنه / میگه اون حس پیدا کردن دوست جدید رو کجا میتونه تجربه کنه اگر قرار باشه تماما کنترل سرور , دست ادمین باشه و دوستهاش رو دعوت کرده باشه ؟
2 - یک ضعف دیگه این سرورسازی ها و شخصی سازی ها اینجاست که بعد از خروج آخرین پلیر واقعی از بازی , اون سرور برای همیشه خاموش خواهد شد . * تا زمانی که دوباره اون ادمین یا طراح سرور برگرده و سرور رو راه اندازی کنه .
مثال بزنم ؟ مثلا یک سروری 64 تا پلیر واقعی داره و برای کمبود پلیرهاش اینطوری تعریف شده که بجای پلیر واقعی بات رو ادد کنه در سرور . وقتی دیگه پلیر واقعی در این سرور وجود نداشته باشه (یعنی 64 تا بات بشن) سرور خاموش و از دسترس خارج میشه . البته که گفته شده شما میتونید کد سرورهای ساخته شده رو برای خودتون کپی کنید و حتی اونهارو ارتقاع بدید! مثلا از یک المان اون سرور خوشتون نیومد / میتونید سرور خودتون رو با پایه های سرور اصلی بسازید , این خیلی جالب و نو آورانست . حتی ریپل افکت تایید کرده که امکان طراحی سرور توسط چند نفر هم وجود داره! مثلا سه چهار تا رفیق بشید / به طور همزمان هرکدوم رو بخشی از طراحی کار کنید . میتونید لایو تغییرات رو ببینید . اما این مشکل که سرورها بعد از خروج بازیکنها خارج میشن یکمی عجیبه! قاعدا که انتظار نمیره تمام سرورهای ساخته شده توسط هر فردی / تماما آنلاین و زنده بمونه! اما امیدوارم(حتما که EA اینکارو انجام میده) خیلی زود قابلیتی مثل اجاره سرور هم به بازی اضافی بشه. تا آدم چندتا سرور خاص رو کدهاش رو سیو کنه / و هرزمان که خواست به اونها رجوع کنه برای بازی کردن
3 - اما برسیم به چند مورد عجیب و جالب . خیلی راجب به این اتفاقاتی که میگم اشاره مستقیمی نشده! اما گویا یک سری محدودیت هم در طراحی سرورها داریم . مثلا :
1 - تو کُل مدهای پرتال چیزی به اسم مُد
Breakthrough وجود نداره / چرا که در بازی هایی که در مُد پرتال فعلا بازسازی شدن / فقط مُد Rush وجود داشته

فرقشون رو هم میدونید دیگه ؟ تو مد Rush تیم اتکر میتونه یک آبجکت رو تخریب کنه و بعد حمله کنه به آبجکت بعدی / تو
Breakthrough چیزی به اسم تخریب آبجکت وجود نداره و تیم دفاع کننده میتونه دوباره آبجکت رو بازپس بگیره! (برای شخص من بهترین مدُ این فرنچایز در حال حاظر همین
Breakthrough هستش ) / باید دید در آپدیت های بعدی که مثلا قراره محتوای بتلفیلد 1 رو اضافی کنن چنین چیزی رو داریم یا نه... فعلا که تو پرتال خبری از
Breakthrough نیست .
2 - متاسفانه کنسول های نسل هشتمی / هیچ گونه دسترسی به مپ ها با سایز اصلیشون ندارن + مدهایی که طراحی شده باشن برای +64 پلیر هم براشون قابل دسترسی نیست / پس مُد پرتال برای کنسول های نسل هشتمی خیلی محدود تر از چیزیه که تا بحال دیدیم + اوه تا یادم نرفته این رو بگم :
قبل از عرضه بازی یک سری شایعه شده بود که امکان بازی بین نسلی در مُد پرتال وجود داره . که این رو رسما تکذیب کردن! در هیچ مقیاس و مُدی تجربه بین نسلی نخواهیم داشت! (متاسفانه! کاش میشد تو مپ های کوچیکتر حداقل این امکان رو داشته باشیم / همین الان هم کلی از دوست هامون پشت این دَر , جا موندن)
3 - در یک مورد عجیب! (شاید بشه گفت عجیب ترین اتفاق ممکنه که براش این پست رو نوشتم) امکان طراحی بیشتر فکشن بندی برای مدهای کانکوئست و راش! وجود نداره!! چقدر عجیــب واقعا! بزارین مثال بزنم :
در مُد های کانکوئست و راش که بزرگترین حالت های مُد پرتال به حساب میان . شما فقط میتونین از یک فکشن خاص . تو یک تیم خاص استفاده کنید . یعنی نمیتونید با گانها و گجت های 2042! سربازهای بد کمپانی رو داشته باشید!
تیم بازی بد کمپانی 2! فقط با گان های بد کمپانی دو! تیم 2042 فقط با ابزارها و لوازم 2042! در دیفالت ترین حالت های خودشون! (از دیفالت منظورم این نیست که نمیتونید مثلا ابیلیتیهاشون رو خاموش کنید یا فلان گان یا ابزار رو ازشون بگیرید! چرا این اتفاق گویا قابل شخصی سازیست . اما مثلا نمیتونید ابیلیتی های اسپشیالیست هارو روی سربازهای بتلفیلد 3 سوار کنید)
دقت کنید که فقط برای این دو مُد بزرگ همچین امکانی وجود نداره , تو مد های کوچیکتر / به لطف ادیتور اصلی / میتونید این کاستومایز هارو داشته باشید / حتی در حد اتچمنت ها و نوع گلوله ها ...
فکر میکنم دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص باشه / دایس هرگز اجازه نمیده مُد ALL Out Warfare اصلیش . به یک مُد دست دوئی تبدیل بشه

قرار نیست شما گانهای قدیمی رو با شخصی سازی های خودتون درکنار سربازهای 2042 تو اون وسعت تجربه کنید

قرار هم نیست گانهای قدیمی تر رو بدید دست سربازهای 2042 و ...!

نمیدونم این این اتفاق چقدر میتونه مهم باشه / اما قطعا طی روزهای آینده بیشتر راجبش خواهیم شنید . فعلا خیلی سوسکی این اطلاعات مشخص شده .
فکر کنم توضیحاتم از این اتفاق عجیب پیچیده نبوده باشه / اما! میتونین مکالمات رسمی کاربرهارو با توسعه دهنده بازی , این زیر داشته باشید(کامنت هارو باز کنید توضیحات کامل و مفصله

) :
در روز عرضه ی مد / چیزی حدود 75 اسلحه در بازی وجود دارن (بجز گجت ها! )
برای ساخت سرور شخصی / احتیاجی به یک نسخه پرداخت شده از بازی ندارید . با موبایل , تبلت و کامپیوترهای شخصی , فقط و فقط احتیاج به یک اکانت EA دارید . (رایگانه رایگان)
بتای بازی حدود 7.7 میلیون کاربر رو به خودش جذب کرده ( بتلفید 1 بیشترین کاربر رو در بتاهای تاریخ EA داشته که نزدیک به 13 میلیون نفر بوده) . 3.1 میلیون نفر هم به ارلی اکسس بازی دسترسی داشتن که این در جای خودش رکورد به حساب میومده ( به لطف سرویس های مختلف

)
در جلسه ی EA گزارش شده که فیدبک ها از بازی بسیار بسیار مثبت بوده . جامعه ی کاربری کاملا فضاهای ایجاد شده جدید رو حس کرده و اونهارو دوست داشته . از کلمه قاطع هم استفاده کردن

+ هیچ برنامه ی برای هیچ حالت رایگانی از بازی , برای عرضه ندارن . نه بتل رویالی نه رایگان کردن مُدی ....
یه کمپانی سخت افزار سازی هم این هاردها رو طراحی کرده که به نوبه خودش خیلی باحاله (اینها همون داده هایی هستن که قراره تو هازارد زون استخراجشون کنیم)