Multi Platform Battlefield 2042

سازنده
Dice
ناشر
EA
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
2.png

سازنده: DICE
ناشر: EA
پلتفرم: پلتفرم های نسل 8 و 9 و PC
تاریخ انتشار: 22 اکتبر
پس از مدت ها انتظار, عنوان جدیدی از سری محبوب بتلفیلد با نام Battelefiled 2042 معرفی شد, تا تجربه ای تمام آنلاین, به همرا مپ ها و مدهای جدید و کلاسیک به شما ارائه دهد.

آپدیت: پس از لانچ فاجعه و ناامیدی طرفداران, دایس بالاخره بازگشت کلاس های قدیمی سری و جایگزینی اپراتور ه را در سیزن 3 معرفی کرد.


اطلاعات داده شده:

1. KINGSTON رمز نام بازی هست

2. در دنیایی جدید و دگرگون شده قرار داره

3. آمریکا و روسیه در آستانه جنگ قرار دارند که نتیجه اش پرورش جنگ جویانی با تجربه اما آواره است. این جنگ جویان حرفه ای از توانایی های خود استفاده میکنند تا آینده را بسازند
آینده ای که ارزش مبارزه را دارد.

4. Battlefield 2042 شامل 7 نقشه وسیع از شهر سئول تا صحرای مصر به همراه 128 پلیر میشه. هرنقشه براساس محیط طبیعی اش تجربه ای خاص را به همرا داره

5. میانید اسلحه و پجت ها را براساس سلیقه خود شخصی سازی کنید, سگی روباتی را خبر کنید, از قلاب استفاده کرده و لباس بال دار بپوشید

6. بازی شامل Specialist system جدیدی میشه که شامل 10 کلاس خواد شد. هر Specialist توانایی های خاص خودش را دارد

7. بازی شامل سه ادیشن: استاندارد , Gold و Ultimate خواهد شد

8. open beta برای بازی در نظر گرفته شده

9. بازی بخش کمپین نداشته اما المان های داستانی در هر نقشه وجود دارد

 
آخرین ویرایش:
چند دقیقه پیش انویدیا ویدئوی کوتاهی از نمایش امکانات بتلفیدل 2042 رو منتشر کرد


چندتا اسکرین رسمی :

* یکی از توسعه دهندگان بازی تو توویتر گفته که در روز اول (یا شاید هم ماه های اول) عرضه بازی روی کنسول ها / قابلیت رفرش ریت 120 هرتز رو نخواهیم داشت . گویا وجود 128 پلیر در مپ ها خیلی CPU کنسولهارو دچار چالش میکنه و فعلا برای 120 هرتز برنامه ی ندارن .

* تاریخ پریلود / دسترسی زودهنگام / عرضه اصلی بازی هم گویا مشخص شده (البته من این رو جایی رسمی نخوندم) , شاید تو پلتفرم های مختلف / متفاوت باشه :

Nov 10th - Pre-load (7:00 PM CET / 11:00 AM PDT)
Nov 12th Early Access (9:00 AM CET / 1:00 AM PDT)
Nov 19th - Worldwide Launch (9:00 AM CET / 1:00 AM PDT)
* تایید شده که هر مپ بازی , رادیو های مخصوص خودش رو خواهد داشت که در کنار فایل های موسیقی بازی میتونین در ماشین ها بهشون گوش بدین . نمی دونم دیدین یا نه . ولی هر رادیو یک بخش داستانی بازی رو (مربوط به اتفاقات همون مپ ) رو بازگو میکنه / این اتفاق رو توی بتا هم داشتیم .
کنسول ها هم ray tracing نخواهند داشت فقط برا pc ه
 
کنسول ها هم ray tracing نخواهند داشت فقط برا pc ه
جدی ؟ من جائی ندیدم رسما به این اتفاق اشاره مستقیمی بشه . البته میشه حدس زد وقتی فقط کارتهای گرافیک پرقدرت / اون هم با شرایط خاص این قابلیت رو دارن . کنسول ها شاید نتونن این قدرت رو داشته باشن .

یه مپ تیزر کوچیکی هم از مپ BreakAway چند ساعت پیش اومد که میتونین پائین ببینین(چندتا آبجکت جدید رو نمایش میده) :

r/battlefield2042 - Breakaway Map teaser Trailer
 
چند دقیقه پیش انویدیا ویدئوی کوتاهی از نمایش امکانات بتلفیدل 2042 رو منتشر کرد


یه چیـز خیلی جالب رو اگر تو این تریلر دقت کرده باشین , ثانیه 20 تا ثانیه 25 بازی بود . که با یک گان (Actione Rifle) و با سه تا شات به بدن / سه بازیکن متفاوت کشته میشن .
همچین چیزی رو ما توی بتلفیلد V نداشتیم و چقدر نیازش حس می شد . مثلا یه چیزی مثل مارتینی هنری بتلفیلد 1 :Lovestruck:
خبر خوب اما اینه که این گانها تو بتلفید 2042 برگشتن و امشب Temporyal اطلاعات خیلی بیشتری رو از این گان برامون به نمایش گذاشت
اولین نگاه به GVT 45-70 (Lever-Action Rifle) در بتلفید 2042 : یک گان Old-School که خواسته های شمارو در یک نبرد قرن بیستُ یکی برآورده می کند .حالا با SIght مدرن و لوازم (اتچمنت ) پیشرفته تر شده , رویای هر مرزنشینی رو بر آورده خواهد کرد (منظور از مرز نشین پلیرهایی هست که تو خط مقدم نبرد میکنن :D ) . ایده آل برای رویارویی های متوسط و نبردهای نزدیک 💥 💥 💥

z1.jpg

*همونطور که تو اطلاعات عکس بالا میبینید , 4 مدل گلوله برای این گان تعبیه شده که قطعا گیم چنجر بازی خواهند بود (اگر خوب توی همه ی گان ها استفاده شده باشن و بالانس باشن)
 
واقعا هنوز نتونستم فلسفه ری تریسینگ اونم تو بازی مثل بتلفیلد درک کنم.توی مپ 128 نفره به هبچ جام نیست انعکاس پوتین سرباز دشمن توی آب چه شکلیه.هنوزم بنظرم تکنولوژی نو ظهوری هست و بدرد بازی آنلاین نمیخوره
 
واقعا هنوز نتونستم فلسفه ری تریسینگ اونم تو بازی مثل بتلفیلد درک کنم.توی مپ 128 نفره به هبچ جام نیست انعکاس پوتین سرباز دشمن توی آب چه شکلیه.هنوزم بنظرم تکنولوژی نو ظهوری هست و بدرد بازی آنلاین نمیخوره
ری تریس بکار رفته تو ۲۰۴۲ مثل BFV ری تریس رفلکشن نیست و AO هست.
در کل چیز خیلی Big Deal ی نیست ظاهرا
 
امروز هم یک نیمچه ویدئوی از مپ Discarded عرضه شد که میتونین محیط های نسبتا جدیدی رو توش ببینید ( یکی از توسعه دهندگان قبلا گفته بود روستایی که تو این مپ طراحی شده / قابلت تخریب پذیری 100% رو داره!)



یک ویدئو دیگه هم از کمپین های تبلیغاتی بازی داریم :



+ دیتای بازی روی شبکه پلی استیش ادد شده و سایز حدودیش ( بدون دریافت پچ Day one) 42gb ه .
Battlefield™ 2042 (PS5)
Download Size : 42.717 GB (Without Day One Patch)
++ امروز مشخص شد دوستانی که میخوان از قابلیت 10 ساعت ارلی اکسس به واسطه EA اکسس استفاده کنن / پریلود بازی براشون روز عرضه (دسترسی زودهنگام ) باز میشه . پریلود برای خریداران نسخه آلتیمیت و گلد دو روز قبل تره

+++ یه مصاحبه ی رو چندروز پیش پیدا کردم که با تیم توسعه دهنده Ripple effect و اتفاقات پیرامون مد پرتال صحبت میشه , خیلی صحبت های جالبی توش انجام میشه که اگه علاقه داشته باشین و فرصت کنین بخونین . خیلی جذابه . اون هم میزارم انشالله که به کارتون بیاد :D

مصاحبه با یکی از اعضای Ripple effect راجب به کلیت مد پرتال
 
آقا کلی خبر اومده از بخش پرتال (ایندفعه رسمی) , حتما حتما برین از بلاگ رسمی بازی تمامش رو بخونین که همونطور که حدس زده میشد! حیرت انگیزه!
بلاگ رسمی
من چندتائیش رو لیست میکنم که اینجا داشته باشیم , اما گفتم / اطلاعات خیلی خیلی زیاده / فرصت کنم حتما برای رفقا مهمترینهاش رو لیست میکنم . ولی تا داغه اینها رو داشته باشید :

در اولین تصویر / بخش اصلی مُد رو داریم که همونطور که مشخصه تمام اتفاقات جدا سازی شدن / از بازی ها گرفته! تا مدها!
همونطور که قول داده شده بود شما میتونین مدهایی رو که قبلا بازی کردین یا بیشترین بازیکن رو به خودشون جذب کردن ببینید

a1.jpg

برای تمامی مپ ها مُد های اصلی بازی قابل دسترسیس! حتی Free For All!! نمیدونم این واقعا شوخیه یا جدی! اما 128 نفر Free For ALL ?!!! داریم مگه!

a4.jpg

کاستوم کردن فقط به انتخاب مپ ها محدود نشده و میشه حتی یک سکتور از یک مپ رو هم انتخاب کرد
فکر نکنم نیاز به تکرار باشه که بگم! بگم ؟ میتونین 128 پلیر رو بریزید تو یک سکتور!! مثلا یک سکتور از نوشهر کانال!!!

a2.jpg

a3.jpg

تنظیمات بیشتری رو که ماینر بازی هفته ی پیش گفته بود رو میبینیم / که خیلی خیلی بیشتر از اینهاست! من فقط چند نمونه یش رو براتون آپلود میکنم

s3.jpg
s2.jpg
10-ai-can-be-modified.jpg.adapt.1456w.jpg
"AI تو بازی چیکار کنه! چیکار نکنه رو هم میتونین تایین کنین!!"

s1.jpg
حتی میتونین داخل هسته ی اصلی مدها رو هم دستکاری کنین!

12-characters.jpg.adapt.1456w.jpg
"آی نفس کش!! آی ریفاندرها!..."

11-select-from-map-defaults.jpg.adapt.1456w.jpg

آقا اطلاعات خیلی زیاده / همینطوری هم داره آپگرید میشه / تا دیر نشده و از دهن نیوفتاده اینهارو داشته باشید :D :Lovestruck:
 

Attachments

  • 10-ai-can-be-modified.jpg.adapt.1456w.jpg
    10-ai-can-be-modified.jpg.adapt.1456w.jpg
    61 KB · مشاهده: 11
رفقا سلام / امیدوارم روزهای پیش روتون رو به خوبی سپری کنید . چون فقط و فقط 8 روز مونده تا دسترسی زودهنگام گیـــــــــــــــــــــــم!! 💥 💥 :D
مطمئنا همگی کلی از اطلاعات بخش پرتال رو تا الان خوندین و تحلیل هارو دیدید . باز هم مثل همیشه Jackfrag دوست داشتنی ویدئوی نسبتا کامل رو تو چنلش به اشتراک گذاشته که پائین براتون میزارم . توضیحات برای این بازه زمانی کاملا کافیه :


اما اگر میخواین بیشتر بدونین /ادامه مطلبم رو از دست ندید :

همونطور که جک اواخر ویدئوش اشاره میکنه / مد پرتال همچنان احتیاج به پالیش شدن و گسترش داره که توسعه دهندگان بازی راجب بهش قبلا صحبت کردن / مثلا یادمه در یک مصاحبه ی , زمانی که مد پرتال معرفی شد / تیم ریپل افکت (اون سرپرستی که داشت) خیلی تاکید داشت بگه که ما بی نهایت داریم تلاش میکنیم تا بخش ادیتور رو به ساده ترین حالت خودش برسونیم . تا برای تمام کاربرها کار کدن باهاش سخت نباشه . مثلا ما اون زمان چیزی از عکس هایی که چند پست بالاتر آپلود کردم ندیده بودیم و همه ی اینها به تازگی ساخته شده . همونطور که قول دادن محیط اصلی ادیتور رو به حالت ساده تری برای کاربرها در آوردن که قابل فهم تر باشه / مثلا کاستوم کردن یک گیزنه نهایتا ختم به On / Off یا یک مقدار خاصی بشه .
در همین راستا , هنوز که هنوزه خیلی از بخش های خفن تر کاستوم کردن سرور / پشت محیط ادیتور اصلی جا موندن! مثلا من جائی خوندم که برای ساخت سرور در مد های TDM و Free For ALL حتما باید به محیط اصلی ادیتور برید تا بتونید گان های فکشن هارو عوض کنید! بزارید پائین یک مثالی بزنم / بعد کامل توضیح میدم :


x1.jpg

در عکس بالا محیط اصلی ادیتور رو می بینید که به مراتب کار باهاش سخت تر از محیط ادیتور پائینه
محیط بالا , محیط اصلی ادیتور هستش
محیط پائین , محیطی که ریپل افکت طراحی کرده برای کاربرهای عادی تر / تا بتونن با چندتا کلیک ساده تر کارشون رو انجام بدن

x3.jpg

این رو هم اضافی کنم / ریپل افکت تایید کرده که با گذشت زمان بیشتر روی این محیط و ساده سازی ابزارها کار خواهد کرد
+ حتی تو محیط اصلی ادیتور / کلی راهنما برای تک تک فرمان ها وجود دارن / فقط کافیه روی یک گزینه کلیک کنید تا راهنماش بر روی صفحه ی شما ایجاد بشه (عکس پائین)
++ در مُد پرتال هیچ گونه محدودیتی (تقریبا / توضیح میدم پائین تر) وجود نداره / شما میتونید نبردهای کاملا نا برابر رو طراحی کنید / اما بازی , طراحی شمارو مورد سنجش قرار میده و روش برچسب های خاصی رو میزنه
مثلا برچست عدم بالانس بودن تیم ها! یا برچسب عدم بالانس گان ها! اینها هم برای ادیتور میتونن راهنما باشن که به کدوم سمت داره پیش میره / هم برای کاربرهایی که میخوان این سرور رو برای مقصد بازیشون انتخاب کنن

x.jpg
دیگه فکر نمیکنم احتیاج باشه از بزرگی و هیجان انگیز بودن مُد پرتال چیزی بگم ( خیلی این چند وقته صحبت کردم ازش) اما بریم سراغ یک سری ضعف ها که من تو این چند ساعت دیدم و بهشون کمتر اشاره شده :
1 - یکی از موارد مهمی که وجود داره اینه که هر شخص میتونه به پشتوانه کامیونیتی خودش / دوستانش رو به سرورش دعوت کنه و با هم به رقابت بپردازن / مثلا کد سرورش رو در ردیت یا دیسکورد پخش کنه , اینطوری دوستانی که به اون کد دسترسی دارن به سادگی میتونن جوین اون بازی بشن / اما اینجا ما باید از کجا بفهمیم که همچین جامعه یا سروری وجود داره ؟ مائی که مثلا نهایت 4 تا دوست و رفیق داریم ؟
من جائی ندیدم که اشاره مستقیم به سرور بروزر برای این مُدها وجود داشته باشه! یعنی دیدم تو ردیت چند نفر گفتن داره ها! اما منبع رسمی ای وجود نداشت + فرض رو بر این میگیریم که سرور بروزر هم وجود داشت . اون فرد تشکیل دهنده این سرور از شما خوشش نیومد! نمیدونم پینگتون بالا بود!(شک ندارم این مشکل رو ما ایرانی ها خواهیم داشت) یا استایل بازی جوری بود که یه گوشه کمپ میکرد و .... . چون قابلیت بَن در این سرورها توسط ادمین وجود داره . اون فرد کجا میتونه به بازی کردن بپردازه وقتی برای همیشه از اون سرور بن شده باشه ؟! چطور میتونه مثلا دوباره کامیونیتی خاصی رو پیدا کنه که 128 پلیر فعال درش حضور داشته باشن ؟ این خیلی مشخص نیست که وقتی بازی پولی هستش و چند بخش متنوع داره! خیلی کم پیش میاد سرورها با استقبال بالایی روبرو بشن ؟ یا جک تو ویدئوی که بالا گذاشتم مثال جالبی میزنه / میگه اون حس پیدا کردن دوست جدید رو کجا میتونه تجربه کنه اگر قرار باشه تماما کنترل سرور , دست ادمین باشه و دوستهاش رو دعوت کرده باشه ؟

2 - یک ضعف دیگه این سرورسازی ها و شخصی سازی ها اینجاست که بعد از خروج آخرین پلیر واقعی از بازی , اون سرور برای همیشه خاموش خواهد شد . * تا زمانی که دوباره اون ادمین یا طراح سرور برگرده و سرور رو راه اندازی کنه .
مثال بزنم ؟ مثلا یک سروری 64 تا پلیر واقعی داره و برای کمبود پلیرهاش اینطوری تعریف شده که بجای پلیر واقعی بات رو ادد کنه در سرور . وقتی دیگه پلیر واقعی در این سرور وجود نداشته باشه (یعنی 64 تا بات بشن) سرور خاموش و از دسترس خارج میشه . البته که گفته شده شما میتونید کد سرورهای ساخته شده رو برای خودتون کپی کنید و حتی اونهارو ارتقاع بدید! مثلا از یک المان اون سرور خوشتون نیومد / میتونید سرور خودتون رو با پایه های سرور اصلی بسازید , این خیلی جالب و نو آورانست . حتی ریپل افکت تایید کرده که امکان طراحی سرور توسط چند نفر هم وجود داره! مثلا سه چهار تا رفیق بشید / به طور همزمان هرکدوم رو بخشی از طراحی کار کنید . میتونید لایو تغییرات رو ببینید . اما این مشکل که سرورها بعد از خروج بازیکنها خارج میشن یکمی عجیبه! قاعدا که انتظار نمیره تمام سرورهای ساخته شده توسط هر فردی / تماما آنلاین و زنده بمونه! اما امیدوارم(حتما که EA اینکارو انجام میده) خیلی زود قابلیتی مثل اجاره سرور هم به بازی اضافی بشه. تا آدم چندتا سرور خاص رو کدهاش رو سیو کنه / و هرزمان که خواست به اونها رجوع کنه برای بازی کردن :-bd

3 - اما برسیم به چند مورد عجیب و جالب . خیلی راجب به این اتفاقاتی که میگم اشاره مستقیمی نشده! اما گویا یک سری محدودیت هم در طراحی سرورها داریم . مثلا :
1 - تو کُل مدهای پرتال چیزی به اسم مُد Breakthrough وجود نداره / چرا که در بازی هایی که در مُد پرتال فعلا بازسازی شدن / فقط مُد Rush وجود داشته :D
فرقشون رو هم میدونید دیگه ؟ تو مد Rush تیم اتکر میتونه یک آبجکت رو تخریب کنه و بعد حمله کنه به آبجکت بعدی / تو Breakthrough چیزی به اسم تخریب آبجکت وجود نداره و تیم دفاع کننده میتونه دوباره آبجکت رو بازپس بگیره! (برای شخص من بهترین مدُ این فرنچایز در حال حاظر همین Breakthrough هستش ) / باید دید در آپدیت های بعدی که مثلا قراره محتوای بتلفیلد 1 رو اضافی کنن چنین چیزی رو داریم یا نه... فعلا که تو پرتال خبری از Breakthrough نیست .
2 - متاسفانه کنسول های نسل هشتمی / هیچ گونه دسترسی به مپ ها با سایز اصلیشون ندارن + مدهایی که طراحی شده باشن برای +64 پلیر هم براشون قابل دسترسی نیست / پس مُد پرتال برای کنسول های نسل هشتمی خیلی محدود تر از چیزیه که تا بحال دیدیم + اوه تا یادم نرفته این رو بگم :
قبل از عرضه بازی یک سری شایعه شده بود که امکان بازی بین نسلی در مُد پرتال وجود داره . که این رو رسما تکذیب کردن! در هیچ مقیاس و مُدی تجربه بین نسلی نخواهیم داشت! (متاسفانه! کاش میشد تو مپ های کوچیکتر حداقل این امکان رو داشته باشیم / همین الان هم کلی از دوست هامون پشت این دَر , جا موندن)
3 - در یک مورد عجیب! (شاید بشه گفت عجیب ترین اتفاق ممکنه که براش این پست رو نوشتم) امکان طراحی بیشتر فکشن بندی برای مدهای کانکوئست و راش! وجود نداره!! چقدر عجیــب واقعا! بزارین مثال بزنم :
در مُد های کانکوئست و راش که بزرگترین حالت های مُد پرتال به حساب میان . شما فقط میتونین از یک فکشن خاص . تو یک تیم خاص استفاده کنید . یعنی نمیتونید با گانها و گجت های 2042! سربازهای بد کمپانی رو داشته باشید!
تیم بازی بد کمپانی 2! فقط با گان های بد کمپانی دو! تیم 2042 فقط با ابزارها و لوازم 2042! در دیفالت ترین حالت های خودشون! (از دیفالت منظورم این نیست که نمیتونید مثلا ابیلیتیهاشون رو خاموش کنید یا فلان گان یا ابزار رو ازشون بگیرید! چرا این اتفاق گویا قابل شخصی سازیست . اما مثلا نمیتونید ابیلیتی های اسپشیالیست هارو روی سربازهای بتلفیلد 3 سوار کنید)
دقت کنید که فقط برای این دو مُد بزرگ همچین امکانی وجود نداره , تو مد های کوچیکتر / به لطف ادیتور اصلی / میتونید این کاستومایز هارو داشته باشید / حتی در حد اتچمنت ها و نوع گلوله ها ...
فکر میکنم دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص باشه / دایس هرگز اجازه نمیده مُد ALL Out Warfare اصلیش . به یک مُد دست دوئی تبدیل بشه :D قرار نیست شما گانهای قدیمی رو با شخصی سازی های خودتون درکنار سربازهای 2042 تو اون وسعت تجربه کنید :D قرار هم نیست گانهای قدیمی تر رو بدید دست سربازهای 2042 و ...! :-??نمیدونم این این اتفاق چقدر میتونه مهم باشه / اما قطعا طی روزهای آینده بیشتر راجبش خواهیم شنید . فعلا خیلی سوسکی این اطلاعات مشخص شده .
فکر کنم توضیحاتم از این اتفاق عجیب پیچیده نبوده باشه / اما! میتونین مکالمات رسمی کاربرهارو با توسعه دهنده بازی , این زیر داشته باشید(کامنت هارو باز کنید توضیحات کامل و مفصله :D ) :





در روز عرضه ی مد / چیزی حدود 75 اسلحه در بازی وجود دارن (بجز گجت ها! )
برای ساخت سرور شخصی / احتیاجی به یک نسخه پرداخت شده از بازی ندارید . با موبایل , تبلت و کامپیوترهای شخصی , فقط و فقط احتیاج به یک اکانت EA دارید . (رایگانه رایگان)
بتای بازی حدود 7.7 میلیون کاربر رو به خودش جذب کرده ( بتلفید 1 بیشترین کاربر رو در بتاهای تاریخ EA داشته که نزدیک به 13 میلیون نفر بوده) . 3.1 میلیون نفر هم به ارلی اکسس بازی دسترسی داشتن که این در جای خودش رکورد به حساب میومده ( به لطف سرویس های مختلف :D )
در جلسه ی EA گزارش شده که فیدبک ها از بازی بسیار بسیار مثبت بوده . جامعه ی کاربری کاملا فضاهای ایجاد شده جدید رو حس کرده و اونهارو دوست داشته . از کلمه قاطع هم استفاده کردن :))
+ هیچ برنامه ی برای هیچ حالت رایگانی از بازی , برای عرضه ندارن . نه بتل رویالی نه رایگان کردن مُدی ....
یه کمپانی سخت افزار سازی هم این هاردها رو طراحی کرده که به نوبه خودش خیلی باحاله (اینها همون داده هایی هستن که قراره تو هازارد زون استخراجشون کنیم)

 
این قضیه ارلی اکسسش چجوریه؟ ea play داشته باشی چه خریده باشی چه نخریده باشی کلا میزاره 10 ساعت پلی بدی؟ یا مثلا خریده باشی و ea play داشته باشی کلا میزاره تا روز ریلیز رسمی پلی بدی؟
 
  • Like
Reactions: ArMaN458

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or