Multi Platform Baldur's Gate III

سازنده
Larian Studios
تاریخ انتشار
[PC | 3 August 2023] [PlayStation 5 | 6 September 2023] [Xbox Series X/S | TBA]
ناشر
Larian Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
logo-desktop.dd69ffb.png


Developer/Larian Studios
Publisher/Larian Studios
Genre/Turn-based RPG
Platform/PC
Release date/TBA
هر چیزی که باید در مورد بازی Baldur’s Gate 3 بدانید
(با تشکر از @EAST2WEST)

طرفداران ژانر بازی‌های نقش آفرینی کامپیوتری (CRPG) برای سال‌ها منتظر معرفی قسمت بعدی از سری کلاسیک بازی Baldur’s Gate از استودیوی بایوور بودند تا در نهایت به لطف استودیوی مستقل و بلژیکی لارین، آرزوی دیرینه‌ی آنان تحقق یافت. خالقان سری بازی نقش‌آفرینی Divinity: Original Sin با کارنامه درخشان خود ثابت کردند که سزاوارند تا روایت‌گر فصل جدیدی از دنیای سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان باشند.

استودیو لارین در ژوئن سال 2019 با تریلری سینمایی، بازی Baldur’s Gate 3 را معرفی کرد در این تریلر یکی از سربازان فلیمینگ فیست (Flaming Fist) را می بینیم که زخمی و تلوتلو خوران کوچه‌های شهری رو به ویرانی که مملو از جنازه است را طی می‌کند، و در صحنه‌ی آخر به طور زجرآوری به یک مایند فلیر (Mind Flayer) تغییر شکل ‌‌می‌دهد.

اما ما در مورد بازی Baldur’s Gate III چقدر می‌دانید ؟ در این مقاله به تمام نکاتی مهمی که در مورد این بازی وجود دارد به طور خلاصه خواهیم پرداخت.

ادامه ....


 
آخرین ویرایش:
من چند روز پیش گیم رو گرفتم الان کرکتر سومم هست بازم نمیشه انمی بزنی، نمیتونم درست بازی کنم.
من نقد های بازی رو نخوندم ولی به نظرم گیم تو زمینه آموزش واقعا ضعیف کار کرده، بخش Tutorial که تقریبا اصلا نداره همون اول میندازنت تو مپ، Tip هایی هم که وسط گیم میده بعضیاش انقدر سریع میره وقت نمیشه بخونی. چند تا ویدیو آموزشی هم دیدم ولی خیلی فایده نداشت.
البته لازم به ذکره که من کلا تو ژانر Wasteland 3 بازی کردم با Desperado 3 اگه حساب بشه؟
که جفتشونو تموم کردم و انقدر اعصاب خوردی نداشت.
این بالدرز گیت خیلی داره اذیت میکنه ، به نظرم وقتی یه گیم میشه بهترین بازی روی پلتفرم کامپیوتر از لحاظ امتیاز، نباید ایرادات اینجوری داشته باشه، خیلی هارو هم دیدم مشکل من رو دارن، بازی پیچیده هست گیم هم هیچ تلاشی برای توضیح دادن نمیکنه و این میشه که آدم زده میشه میزاره کنار [-(
 
تاپیک اخبار گذاشتم اینجا هم می زارمش
سفارت بلژیک به طور رسمی اعلام کرد فروش بازی «بالدرز گیت 3» (Baldur’s Gate 3) در پلتفرم استیم (Steam) از مرز 5.2 میلیون نسخه عبور کرده است. این سفارت‌خانه از استودیو «لوریان» (Laurian) به‌خاطر این دستاورد بزرگ تشکر و قدردانی کرد.
اینکه رویکرد نظام حکومتی یک کشور به فروش بالای یک بازی اینطوریه برام خیلی جالب و البته غیر ملموسه . دارم شرکت خودم رو تصور میکنم که با اعلام فروش 5 میلیون نسخه از بازیم ، اولین نهادی که با دسته گل به استقبالم میاد اداره مالیات و دارایی هستش که گفتی 5 میلیون نسخه فروختی ولی تعداد کمتری اعلام کردی شیطون بلا $-) :>
 
اینکه رویکرد نظام حکومتی یک کشور به فروش بالای یک بازی اینطوریه برام خیلی جالب و البته غیر ملموسه . دارم شرکت خودم رو تصور میکنم که با اعلام فروش 5 میلیون نسخه از بازیم ، اولین نهادی که با دسته گل به استقبالم میاد اداره مالیات و دارایی هستش که گفتی 5 میلیون نسخه فروختی ولی تعداد کمتری اعلام کردی شیطون بلا $-) :>
لهستان هم برای ویچر چنین حرکاتی رو زد.
 
  • Like
Reactions: Jhamed
اینکه رویکرد نظام حکومتی یک کشور به فروش بالای یک بازی اینطوریه برام خیلی جالب و البته غیر ملموسه . دارم شرکت خودم رو تصور میکنم که با اعلام فروش 5 میلیون نسخه از بازیم ، اولین نهادی که با دسته گل به استقبالم میاد اداره مالیات و دارایی هستش که گفتی 5 میلیون نسخه فروختی ولی تعداد کمتری اعلام کردی شیطون بلا $-) :>
دلیلش به خاطر اینه که کشور های اروپایی دارن رو بازار گیمینگ سرمایه گذاری زیادی میکنن و خوب خیلی از این ناشرا به صورت مستقیم از طرف دولت فاند میگیرین + انواع و اقسام طرحای تشویقی (حمایت از کالای داخلی و این حرفا :دی). خلاصه چیز عجیبی نیست مخصوصا برا کشورای نو پا
 
بنظرم هرکدوم میتونن نقطه قوت خودشون رو داشته باشن و اینی که این توئیت رو زده یخورده یک طرفه پیش قاضی رفته.
در مورد تاثیر انتخابها و عواقب اونکه میشه گفت 100 درصد. واقعا احتمالش کمه در اینده هم یک بازی بتونه نزدیک به BG3 بشه چه برسه به استارفیلدی که ساختش تموم شده. ولی خب اونطرف قضیه هم هست. اگر استارفیلد شبیه اسکایریم باشه از لحاظ immersion بعیده به این زودی ها بخواد هر بازی نزدیکش بشه چه برسه به BG3 که immersion نزدیک به صفر داره. من الان با حدود 60 ساعت گیم پلی در BG3 واقعا خسته شدم و فعلا حس اجرای بازی رو ندارم و یخورده باید فاصله بدم تا برم سراغش. دلیلش هم همین سبک و استایل بازی و دوربین ایزومتریک و اینکه خودم رو داخل بازی حس نمیکنم و غوطه وری لازم رو نداره. البته این باعث نمیشه به بازی 10 ندم چون اگر در این موارد ضعیفه در موارد دیگه بشدت قویه. استارفیلد هم میتونه در انتخاب ها ضعیف باشه ولی در موارد دیگه قوی باشه. به عبارت دیگه بنظرم شاهکار بودن BG3 جلوی شاهکار بودن احتمالی استارفیلد رو نمیگیره همونطور که زلدا هم این وسط شاهکار بود.

در مورد دوران پسا BG3 کاملا موافقم که در دوران پسا BG3 هستیم ولی در عین حال در دوران پسا اسکایریم پسا ویچر 3 پسا الدن رینگ و پسا GTA V هم هستیم و هر بازی بسته به شرایط میتونه با این بازیها و شاهکارهای دیگه مقایسه بشه.
در زمینه Immersion به نظرم این بازی تو همه زمینه ها از نظر گیم پلی،روایت داستان، کات سینها و آزادی عمل در بالاترین سطح استاندارد ممکن قرار داره، و اینکه میگید به خاطر زاویه دوربین اون حس قوطه ور شدن پلیر ممکن کمتر دیده بشه کاملا قابل درکه. من خودم به شخصه همیشه immersion تو 2 تا فاکتور میبینم یکی anticipation و دیگری surprise factor که چطور مثلا در لول دیزاین این دو مورد در خدمت هم و بالانس هستن که با وجود دوربین ایزومتریک که نسبت پلیر به مکان و آزادی عمل دوربین که اتفاقات اطراف را تا حدودی قابل پیش بینی میکنه ولی تا زمانی که پلیر تو مکان قرار نگیره اون سورپرایز اتفاق نمیفته که به نظرم به شکل استادانه و خلاقانه تو این بازی پیاده شده ، شاید دلیل دیگه اون حس قوطه وری که میگید به خاطر ساختار بازیهای لرین و به طور کلی این سبک بازی هست که انسجام نقشه و اتفاقات زیادی که در حد فاصله کمی از هم رخ میده و ممکنه زاویه دوربین اون حس رو تشدید کنه، در رابطه با immersion بازیهای بتزدا هم سوای اینکه زاویه دوربین نقشه اساسی داره و ماهیت سبک بازی به صورت خالص open world و نقشه یکپارچه داره به همین دلیل فضای تنفس بین 2 عاملی که بالاتر گفتم در طراحی level design و environment تو حالت بهتر تحت تاثیر قرار میگیره که نمونه بسیار خوبش دسترسی پلیر به کوئست oasis تو fallout 3 هست، در کل این پست شما و اشاره به immersion منو یاد چیزی انداخت که در حین انجام BG3 بهش زیاد فکر میکردم و اون هم سکانس فیلم The lord of the rings بود و پتانسیلی که میتونه این سبک در آینده داشته باشه که قطعا زیر دست لرین به بهترین شکل ممکن پیاده میشه.



این ویدیو هم ببینید ماد مخصوص به دوربین هست که بازیرو به شدت شبیه DRAGON AGE : ORIGINS میکنه و فکر میکنم اون حس احاطه به محیط و immersion که میخواید کمک بکنه.

 
در زمینه Immersion به نظرم این بازی تو همه زمینه ها از نظر گیم پلی،روایت داستان، کات سینها و آزادی عمل در بالاترین سطح استاندارد ممکن قرار داره، و اینکه میگید به خاطر زاویه دوربین اون حس قوطه ور شدن پلیر ممکن کمتر دیده بشه کاملا قابل درکه. من خودم به شخصه همیشه immersion تو 2 تا فاکتور میبینم یکی anticipation و دیگری surprise factor که چطور مثلا در لول دیزاین این دو مورد در خدمت هم و بالانس هستن که با وجود دوربین ایزومتریک که نسبت پلیر به مکان و آزادی عمل دوربین که اتفاقات اطراف را تا حدودی قابل پیش بینی میکنه ولی تا زمانی که پلیر تو مکان قرار نگیره اون سورپرایز اتفاق نمیفته که به نظرم به شکل استادانه و خلاقانه تو این بازی پیاده شده ، شاید دلیل دیگه اون حس قوطه وری که میگید به خاطر ساختار بازیهای لرین و به طور کلی این سبک بازی هست که انسجام نقشه و اتفاقات زیادی که در حد فاصله کمی از هم رخ میده و ممکنه زاویه دوربین اون حس رو تشدید کنه، در رابطه با immersion بازیهای بتزدا هم سوای اینکه زاویه دوربین نقشه اساسی داره و ماهیت سبک بازی به صورت خالص open world و نقشه یکپارچه داره به همین دلیل فضای تنفس بین 2 عاملی که بالاتر گفتم در طراحی level design و environment تو حالت بهتر تحت تاثیر قرار میگیره که نمونه بسیار خوبش دسترسی پلیر به کوئست oasis تو fallout 3 هست، در کل این پست شما و اشاره به immersion منو یاد چیزی انداخت که در حین انجام BG3 بهش زیاد فکر میکردم و اون هم سکانس فیلم The lord of the rings بود و پتانسیلی که میتونه این سبک در آینده داشته باشه که قطعا زیر دست لرین به بهترین شکل ممکن پیاده میشه.



این ویدیو هم ببینید ماد مخصوص به دوربین هست که بازیرو به شدت شبیه DRAGON AGE : ORIGINS میکنه و فکر میکنم اون حس احاطه به محیط و immersion که میخواید کمک بکنه.

بنظرم برداشتمون از immersion متفاوته. من یه تعریف مطلق از immersion دارم و شما یه تعریف نسبی و با توجه به سبک بازی. برای همین با وجود اینکه توضیحات شما درسته ولی کمکی به گرفتن حس immersion با برداشت من نمیکنه.
اصلا به همین دلیله که هر بازی که امکانش باشه (مثل بازیهای بتزدا) من با دوربین اول شخص بازی میکنم و غیر ممکنه در حالت اختیاری روی دوربین سوم شخص برم. نداشتن immersion برای من محدود به این بازی نمیشه و هربازی با دوربین مشابه حتی دیابلو 2 یا نوروینترنایتز 1 با وجود اینکه بازیهای مورد علاقه ام هستن و شدیدا اتمسفریک هم هستن ولی بازم immersion نزدیک به صفر برام داره و یک حس تماشا از بالا و خدایی و امنیت کامل و اینها. برای من در قضیه immersion دوربین فاکتور لازمه و بدون دوربین اول شخص اون حس ایجاد نمیشه. البته فقط دوربین به تنهایی کافی نیست و داستان و اتمسفر و کارگردانی و موارد دیگه هم هست. در دوربین سوم شخص اوضاع بهتر میشه و در اول شخص هم که به اوج میرسه. البته مجددا میگم که نداشتن immersion اینجا مهم نیست چون چیزهای دیگه رو به خوبی داره و کلا بازی که از هر لحاظ بدون نقص باشه هیچ وقت نداشتیم و نخواهیم داشت.
 
دوستان پیشنهادی برای rogue دارید ؟ :دی کلاس بعدی چی پیشنهاد میکنید ؟ ویدئو زیاد دیدم ولی شَکم بیشتر شد. اگر به من باشه دوست دارم همین assassin رو تا آخر برم هم فان هست هم با نقشی که دارم میرم جوره اما (از اون جایی که این کلاس تازه اضافه شده) احتمال میدم جلوتر خیلی کاربردی نباشه دووم نیاره. مثلا من 20 تا دمیج بدم بعد طرف 120 تا جون داشته باشه :|
همین الان نمیدونم برم تو کمپ گابلین ها چقدر میتونم مخفیانه کار کنم :-?

تو فکرم هست paladin یا warrior ـی چیزی بردارم تا مواقع نیاز برم وسط یا بعد حمله اول که لو میرم بتونم یک به چند مبارزه کنم. نظرتون چیه ؟
monk هم بد نیست فقط احساس میکنم یکم قوی تر باشه خیلی کمکی نکنه :دی

یا اینکه جادویی چیزی بردارم تیم رو تغییر بدم. الان میخوام shadowheart رو life cleric برم فول هیلر بشه، karlach رو هم تانک-فایتر کنم بندازم جلو. wyll هم همه کاره
تیم قبلیم laezel و astarion و shadowheart بود. با اینکه laezel خیلی حرف میزنه با هر کارم مخالفه :دی ولی احتمالا برش گردونم که با karlach جلو باشن. shadowheart هم هیل کنه منم بچرخم :-"
یا اصلا بزنم زیر همه چیز shadowheart رو فایتر کنم :))
 
دوستان پیشنهادی برای rogue دارید ؟ :D کلاس بعدی چی پیشنهاد میکنید ؟ ویدئو زیاد دیدم ولی شَکم بیشتر شد. اگر به من باشه دوست دارم همین assassin رو تا آخر برم هم فان هست هم با نقشی که دارم میرم جوره اما (از اون جایی که این کلاس تازه اضافه شده) احتمال میدم جلوتر خیلی کاربردی نباشه دووم نیاره. مثلا من 20 تا دمیج بدم بعد طرف 120 تا جون داشته باشه :|
همین الان نمیدونم برم تو کمپ گابلین ها چقدر میتونم مخفیانه کار کنم :-?

تو فکرم هست paladin یا warrior ـی چیزی بردارم تا مواقع نیاز برم وسط یا بعد حمله اول که لو میرم بتونم یک به چند مبارزه کنم. نظرتون چیه ؟
monk هم بد نیست فقط احساس میکنم یکم قوی تر باشه خیلی کمکی نکنه :D

یا اینکه جادویی چیزی بردارم تیم رو تغییر بدم. الان میخوام shadowheart رو life cleric برم فول هیلر بشه، karlach رو هم تانک-فایتر کنم بندازم جلو. wyll هم همه کاره
تیم قبلیم laezel و astarion و shadowheart بود. با اینکه laezel خیلی حرف میزنه با هر کارم مخالفه :D ولی احتمالا برش گردونم که با karlach جلو باشن. shadowheart هم هیل کنه منم بچرخم :-"
یا اصلا بزنم زیر همه چیز shadowheart رو فایتر کنم :))


برای مولتی کلس ترکیب rogue و ranger میزان dexterity damage را میبره بالا، اگر دوست داری مخفی کاری کنی ساب کلاس Thief را انتخاب کن در کمپ Goblin‌ ها از المان‌ها محیطی میتونی استفاده کنی، پیشنهاد میکنم حتماً معجون Greater Invisibility همرات باشه به اندازه کافی
 
  • Like
Reactions: XMohsen
من خودم کنجکاو شدم و این ماد تغییر زاویه دوربین دانلود کردم که به نظرم یه لایه به جذابیت دیگه بازی اضافه میکنه و این اجازرو میده که هر موقع پلیر بخواد از هر زاویه ای به دنیای بازی مسلط باشه. یه چند تا شات گرفتم و اگه حساس به اسپویل لوکیشنی هستید باز نکنید.

photo_2023-08-24_00-49-40.jpgphoto_2023-08-24_00-49-49.jpgphoto_2023-08-24_00-49-52.jpgphoto_2023-08-24_00-49-55.jpg

لینک دانلود ماد :

Steam Community :: Guide :: Better Camera 2 for Baldurs Gate 3

آپدیت 1 : 100% به همه پیشنهاد میکنم که ماد WASD در کنار Native Camera Tweaks بریزید چون میتونید همزمان از کلیک موس و WASD برای جابجایی کاراکتر استفاده کنید و در عین حال زاویه دوربین سوم شخص یا ایزومتریک داشته باشید و برای FOV و آپشنهای بیشتر از Better Camera 2 که بالا گذاشتم استفاده کنید. طبق این آموزش پیش برید.

 
آخرین ویرایش:
Patch #1 Now Live !
Version Number: 4.1.1.3669438


Today we’re releasing our first major patch for Baldur’s Gate 3, addressing over 1000 bugs, balancing, flow issues and much, much more. Patch 1 is too big for our usual patch notes due to Steam’s character limit

So what can you expect from this update
Well, we’ve eliminated issues like NPCs who sometimes spot you when they really shouldn’t be able to, floating items like mugs and newspapers that should abide the laws of gravity, and the conclusion to Shadowheart’s romance scene not triggering for some players, among others. With expansive systems come many unknowns, so our support team continues to work with you to relay any issues to us

Patch 1 also tackles a few visual bugs, and sprinkles on more post-launch polish. We’re bringing back Short King Summer with better kissing contact for short races

💥 هم اکنون از سایت دانلودها می توانید این پچ را دریافت کنید 💥

دانلود بازی Baldurs Gate 3 برای کامپیوتر - نسخه FitGirl
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or