نسخه جدید از ریسینگ شبیه ساز سری Assetto Corsa با اسم Evo معرفی شد.
دیروز بعد از انتشار آخرین DLC از بازی Assetto Corsa Competizione که پیست مورد انتظار Nordschleife بود استودیوی کونس رسما بازی بعدی از این سری رو معرفی کرد.
هر آنچیزی که باید در مورد AC Evo بدونیم:
Everything you need to know about Assetto Corsa EVO's Early Access
View attachment Assetto Corsa Evo - Page 3 - انجمن های بازی سنتر.mp4
=============
مقدمات ساخت انجین جدید و بالطبع خود بازی از 4 سال پیش (2020) شروع شده ، تقریبا دوسال بعد از انتشار نسخه ارلی اکسس ACC. (همون موقع گفتن این اپیک با آنریل انجین اپیک نشود )
طبق اطلاعات قبلی نسخه ارلی اکسس شامل 20 عدد ماشین از برندهای مختلفه:
و همینطور 5 عدد پیست:
Laguna Seca از آمریکا
Brands Hatch از انگلیس
Mount Panorama (Bathurst) از استرالیا
Imola از ایتالیا
Suzuka از ژاپن
====
تو بحث فیزیک از پیشرفتهایی که این نسخه داره سیستم تعلیق و انتقال وزن و فنربندی ماشینهاست که تو نسخه قبلی (ACC) خیلی پیشرفت داشتن ولی این بار حتی از اون هم فراتر رفتن.
===-
********
از بخشهای جدید این نسخه Driver Academy هست که برای اولین بار به این سری اومده. (دیگه چجوری بگن گرن توریسموها رو ریختیم تو استوکورسا )
در این بخش قسمتهای مختلف هر پیست رو با تموم کردن یکسری از چلنج ها یاد میگیریم که چطور باید طی کنیم.
عملا بهترین شیوه روندن هر پیست رو در عمل آموزش میبینیم.
من آخرین باری که همچین چیزی رو تو یه بازی ریسینگ دیدم برمیگرده به نزدیک به 20 سال پیش که GTR2 یه همچین بخش خفنی رو تو بازیش گذاشته بود.
اگه میخواید بدونین چقدر این مورد ویژگی خفنیه این ویدئو رو از GTR2 ببینین که تو سال 2006-2007 چقدر از زمان خودش جلوتر بود:
خیلی خبر خوبی بود ، امیدوارم به همون اندازه جزئیات داشته باشه.
کاملا مشخصه که با این نسخه میخوان همرو جذب این عنوان کنن حتی اونهایی که هیچ ایده ای از مسابقه داخل پیست ندارن و بهشون رانندگی داخل سیم و پیستها رو آموزش بدن.
*******
با همین اولین نسخه از انتشار ارلی اکسس بخش اقتصادی بازی و پول درآوردن درش منتشر میشه.
میتونیم با تموم کردن بخش Time Attack گواهینامه رانندگی بگیریم و پول کافی در بیاریم که بتونیم ماشین مورد نظرمون رو بخریم.
******
از بخش گرافیکی بازی و انجین جدیدی که برای این نسخه نوشتن صحبت کرد(آنریل انجین رو انداختن دور) که این انجین برپایه DirectX 12 هست و کاملا آب و هوای داینامیک و چرخه شب و روز رو شبیه سازی میکنه.
از ویژگیهاش هم تکنیکهای رندرینگ مدرن ، مباحث Raytracing و... که مشخصه کاملا انجین به روزیه.
*****
در مورد بخش Free Roam و جهان-باز Evo صحبت کرد که از همین الان خیلی از نگاه ها رو به سمت بازی جذب کرده.
این بخش به وسعت 1600 کیلومتر مربعه که منطقه Eifel که دارای جاده و مسیرهای خیلی زیباییه(یکی از زیباترین مسیرهای اروپاست) و پیست بزرگ Nurburgring Nordschleife در اون واقع شده رو شامل میشه.
اولین انتشار این بخش در تابستان بعد برای دوره ارلی اکسس برنامه ریزی شده و بنا بر وسعتی که داره و بازآفرینیش در بازی که خیلی زمانبره قراره که بصورت بخش به بخش منتشر و نهایتا کامل بشه.
این مپ از طریق تکنولوژی Lidar (با کمک پهبادها) کاملا تصویر برداری ماهواره ای شده و با کمک تکنولوژی فوتوگرامتری قراره که در Evo بازآفرینی بشه.
ساختن یه پیست ریسینگ معمولی برای استودیوهای AAA حدود 4-3 تا 6 ماه زمان میبره.
اینکه اینها میتونن همچن وسعتی رو تو بازه نهایتا یکساله به بازی بیارن با استفاده از تکنولوژی انحصاری خودشونه که برای انجین جدید نوشتن که خیلی از مراحل رو بطور اتوماتیک خودش انجام میده و بصورت 3d بازآفرینی میکنه.
وگرنه اگه بصورت سنتی میخواستن این مپ رو تو بازی بسازن کم کم چندین سال برای کونوس زمان میبرد.
******
ارلی اکسس 16ام ژانویه 2025 منتشر میشه و نسخه کامل 1.0 برای پاییز 2025 برنامه ریزی شده که شامل 100 عدد ماشین ، مپ جهان باز و تعداد 15 عدد پیست لایسنس شده خواهد بود.
بعد از اون خب میشه انتظار ماشینها و پیستهای مختلف رو در قالب آپدیتهای رایگان و همچنین DLCپک طبق روال گذشته از کونوس داشت.
============
طبق سابقه فکر نکنم فاصله انتشار نسخه های کنسولی بیشتر از اوایل زمستون 2026 طول بکشه.
این یکی دو سال آخر فاصله انتشار آپدیتهای PC و کنسولی به یک ماه تاخیر رسیده بود.
پس خوشبینانه میشه آخر 2025 رو برای نسخه کنسولها در نظر داشت و بدبینانه اواخر 3ماهه اول (زمستون) 2026.
دیروز بعد از انتشار آخرین DLC از بازی Assetto Corsa Competizione که پیست مورد انتظار Nordschleife بود استودیوی کونس رسما بازی بعدی از این سری رو معرفی کرد.
انتظار میره طبق سابقه این بازی بصورت دسترسی زودهنگام طی سال 2024 روی استیم منتشر بشه و بعد با فاصله ای چندماهه تا نهایتا یک ساله برای کنسول ها هم منتشر بشه.هر آنچیزی که باید در مورد AC Evo بدونیم:
Everything you need to know about Assetto Corsa EVO's Early Access
View attachment Assetto Corsa Evo - Page 3 - انجمن های بازی سنتر.mp4
=============
مقدمات ساخت انجین جدید و بالطبع خود بازی از 4 سال پیش (2020) شروع شده ، تقریبا دوسال بعد از انتشار نسخه ارلی اکسس ACC. (همون موقع گفتن این اپیک با آنریل انجین اپیک نشود )
طبق اطلاعات قبلی نسخه ارلی اکسس شامل 20 عدد ماشین از برندهای مختلفه:
و همینطور 5 عدد پیست:
Laguna Seca از آمریکا
Brands Hatch از انگلیس
Mount Panorama (Bathurst) از استرالیا
Imola از ایتالیا
Suzuka از ژاپن
====
تو بحث فیزیک از پیشرفتهایی که این نسخه داره سیستم تعلیق و انتقال وزن و فنربندی ماشینهاست که تو نسخه قبلی (ACC) خیلی پیشرفت داشتن ولی این بار حتی از اون هم فراتر رفتن.
===-
********
از بخشهای جدید این نسخه Driver Academy هست که برای اولین بار به این سری اومده. (دیگه چجوری بگن گرن توریسموها رو ریختیم تو استوکورسا )
در این بخش قسمتهای مختلف هر پیست رو با تموم کردن یکسری از چلنج ها یاد میگیریم که چطور باید طی کنیم.
عملا بهترین شیوه روندن هر پیست رو در عمل آموزش میبینیم.
من آخرین باری که همچین چیزی رو تو یه بازی ریسینگ دیدم برمیگرده به نزدیک به 20 سال پیش که GTR2 یه همچین بخش خفنی رو تو بازیش گذاشته بود.
اگه میخواید بدونین چقدر این مورد ویژگی خفنیه این ویدئو رو از GTR2 ببینین که تو سال 2006-2007 چقدر از زمان خودش جلوتر بود:
خیلی خبر خوبی بود ، امیدوارم به همون اندازه جزئیات داشته باشه.
کاملا مشخصه که با این نسخه میخوان همرو جذب این عنوان کنن حتی اونهایی که هیچ ایده ای از مسابقه داخل پیست ندارن و بهشون رانندگی داخل سیم و پیستها رو آموزش بدن.
*******
با همین اولین نسخه از انتشار ارلی اکسس بخش اقتصادی بازی و پول درآوردن درش منتشر میشه.
میتونیم با تموم کردن بخش Time Attack گواهینامه رانندگی بگیریم و پول کافی در بیاریم که بتونیم ماشین مورد نظرمون رو بخریم.
******
از بخش گرافیکی بازی و انجین جدیدی که برای این نسخه نوشتن صحبت کرد(آنریل انجین رو انداختن دور) که این انجین برپایه DirectX 12 هست و کاملا آب و هوای داینامیک و چرخه شب و روز رو شبیه سازی میکنه.
از ویژگیهاش هم تکنیکهای رندرینگ مدرن ، مباحث Raytracing و... که مشخصه کاملا انجین به روزیه.
*****
در مورد بخش Free Roam و جهان-باز Evo صحبت کرد که از همین الان خیلی از نگاه ها رو به سمت بازی جذب کرده.
این بخش به وسعت 1600 کیلومتر مربعه که منطقه Eifel که دارای جاده و مسیرهای خیلی زیباییه(یکی از زیباترین مسیرهای اروپاست) و پیست بزرگ Nurburgring Nordschleife در اون واقع شده رو شامل میشه.
اولین انتشار این بخش در تابستان بعد برای دوره ارلی اکسس برنامه ریزی شده و بنا بر وسعتی که داره و بازآفرینیش در بازی که خیلی زمانبره قراره که بصورت بخش به بخش منتشر و نهایتا کامل بشه.
این مپ از طریق تکنولوژی Lidar (با کمک پهبادها) کاملا تصویر برداری ماهواره ای شده و با کمک تکنولوژی فوتوگرامتری قراره که در Evo بازآفرینی بشه.
ساختن یه پیست ریسینگ معمولی برای استودیوهای AAA حدود 4-3 تا 6 ماه زمان میبره.
اینکه اینها میتونن همچن وسعتی رو تو بازه نهایتا یکساله به بازی بیارن با استفاده از تکنولوژی انحصاری خودشونه که برای انجین جدید نوشتن که خیلی از مراحل رو بطور اتوماتیک خودش انجام میده و بصورت 3d بازآفرینی میکنه.
وگرنه اگه بصورت سنتی میخواستن این مپ رو تو بازی بسازن کم کم چندین سال برای کونوس زمان میبرد.
******
ارلی اکسس 16ام ژانویه 2025 منتشر میشه و نسخه کامل 1.0 برای پاییز 2025 برنامه ریزی شده که شامل 100 عدد ماشین ، مپ جهان باز و تعداد 15 عدد پیست لایسنس شده خواهد بود.
بعد از اون خب میشه انتظار ماشینها و پیستهای مختلف رو در قالب آپدیتهای رایگان و همچنین DLCپک طبق روال گذشته از کونوس داشت.
============
طبق سابقه فکر نکنم فاصله انتشار نسخه های کنسولی بیشتر از اوایل زمستون 2026 طول بکشه.
این یکی دو سال آخر فاصله انتشار آپدیتهای PC و کنسولی به یک ماه تاخیر رسیده بود.
پس خوشبینانه میشه آخر 2025 رو برای نسخه کنسولها در نظر داشت و بدبینانه اواخر 3ماهه اول (زمستون) 2026.
آخرین ویرایش: